הגמר הגדול של המונדיאל: צרפת אלופת העולם!

הנושא בפורום 'פורום מונדיאל 2018' פורסם ע"י Sarek, ‏15/7/18.

  1. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,958
    לייקים שהתקבלו:
    4,630
    אני פשוט לא מצליח להבין את הדברים שכתבת.
    ננסה אחרת, האם העובדה שרונאלדו הברזילאי לא זכה בליגת האלופות הופכת אותו לשחקן פחות טוב ממה שהיה? האם היא משפיעה על השליטה בכדור או הסיומת שלו בצורה כזו או אחרת?
    האם תיירי הנרי היה נחשב פחות גדול אילולא היה פוגש את גווארדיולה?

    שחקן צריך להישפט לפי היכולת שלו כשחקן ולא לפי התארים שהוא זוכה בהם. זה עוד פאקטור נחמד, אבל להרים גביע לא הופך אותו לשחקן מהיר יותר או מוסיף לך עוד 10 גולים לרזומה.

    לא יודע לגבי מראדונה, אני יודע שבעידן של היום מי שלא מתאמן ברצינות ועובד כדי לשפר את עצמו לא יכול להגיע לרמות הגבוהות.
    בתקופה של טן-קאטה, רונאלדיניו לא התעסק השטויות ולא יצא למסיבות לפני משחקים. בדיוק ההיפך, והתוצאות בהתאם.
    ואני מסכים סנטימטר מספיק מוכשר להגיע לרמות הגבוהות, אבל שחקן שמתעסק כל היום במותג שהוא עצמו במקום לחשוב על כדורגל לא יכול להשתפר הכדורגל ובמצב כזה הוא רק מאבד עוד ועוד מהמעמד שלו במשחק, וראינו המונדיאל הזה(במיוחד לעומת הקודם) עד כמה ההשפעה שלו קטנה.
     
  2. yonmu Member

    הצטרף ב:
    ‏28/6/07
    הודעות:
    10,181
    לייקים שהתקבלו:
    2,554
    @סמואל אטו
    אנחנו פשוט לא מדברים על אותו דבר.
    כמה שחקן מוכשר זה דבר אחד.
    כמה שחקן הוא גדול היסטורית זה דבר אחר.
    אתה רוצה לשאול מי השחקן הכי טוב בהיסטוריה ב'רמת הפיפא', כלומר מהירות וסיומת ושאר פרמטרים פיזיים? אם כן אז ברור שתארים לא רלוונטיים.

    לניימאר היו בברצלונה משחקים שבהם הוא נתן הופעות ברמה של מסי ורונאלדו. זה לא הופך אותו לגדול כמוהם כי זה לא באותם תנאים. לעשות דברים פעם אחת או פעמיים או לעונה אחת או שתיים, גם אם מבחינת כישרון הם מראים שהפיק שלך לא נופל משל אחרים, לא הופך את השחקן להיסטורי באותה מידה. כשאני מדבר על שחקן היסטורי אני לא מדבר על פיק של רגע ספציפי או עונה ספציפית, אלא על סך הקריירה. זה שהשיא של רונאלדיניו קצר משמעותית מזה של כ.רונאלדו כן שם אותו בעמדת נחיתות (שהוא מכפר עליה עם דברים אחרים). זה שמסי כיכב רק בברצלונה בעוד רונאלדו עבר ביונייטד ובריאל ובפורטוגל ועכשיו ביובנטוס שם גם את מסי בעמדת נחיתות מול רונאלדו (שגם עליה הוא מכפר בפרמטרים אחרים). זה אמור להכריע בשאלה מי דריבליסט טוב יותר? אולי בכלל רוביניו הדריבליסט הכי טוב, אבל לאף אחד לא אכפת ממנו כי הוא לא עשה שום דבר משמעותי.

    למה 10 גולים ברזומה הופך אותך לשחקן טוב יותר אבל הנפת גביע ברזומה לא הופכת אותך לשחקן טוב יותר? מה בכלל הקריטריון שלך לשחקן טוב?

    אני לא יודע על איזה מקורות אתה מתבסס, אבל אין לי שום סיבה להניח שרונאלדיניו ומראדונה בשיאם היו מקצועיים יותר מניימאר כיום.
     
  3. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,958
    לייקים שהתקבלו:
    4,630
    מצטער, איבדתי אותך.
    אתה טענת שלניימאר חסר צ'מפיונס עם פסז'.
    אני טוען שצ'מפיונס עם פסז' לא ישנה כלום אם הוא נשאר אותו שחקן.
    רונאלדו לא זכה בצ'מפיונס עם ריאל מדריד, זה לא שינה בעיני את העובדה שמדובר באחד החלוצים הגדולים של המשחק. זה לא שינה, כי הוא נשאר אותו שחקן עם התארים ובלעדיהם.

    אתה יכול לטעון שהיכולת של השחקן היא אחת הסיבות שבגללן הוא זכה או לא זכה וזה דבר אחר, אבל להסתכל על שחקן ולהגיד שכרגע חסר לו X התארים בשביל להיות שחקן טוב או להיחשב השחקן טוב זה בעיני ראייה מאוד פופוליסטית.
    לרוברט הורי יש 6 אליפויות NBA זה לא הופך אותו למייקל ג'ורדן.

    אני מתבסס על מה שכולם מתבססים - מעקה תקשורתי. אתה לא רוצה להאמין לי זו זכותך.
    מי שיקבל אחרי ברצלונה באותה תקופה יודע שרונאלדיניו לא התעסק השטויות ולקחת את המקצוע ברצינות בשלוש שנים הראשונות עד הזכייה בליגת האלופות והעזיבה של טן-קאטה שהיה איש המשמעת של הצוות המקצועי. אחרי זה כל העסק קרס ולא רק רונאלדיניו התחיל להתעסק בשטויות.
     
  4. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    רונאלדו הוא דוגמא קיצונית גם בגלל הבאז וסגנון המשחק הבאמת ייחודי וייסלח לי ניימאר וגם משום שהבחור היה פצוע כל-כך הרבה זמן, מה שבהחלט היה יכול להטות את הכף לקבוצות של רונאלדו, ויש כאלה, כמוני למשל - שחושבים שלמרות מאות השערים והמון רגעים גדולים - הקריירה שלו הוא פספוס. אני חושב שמונדיאל לא צריך להוות מדד כזה גדול כי נבחרת זה שונה, יש שורה של משתנים והוא עוד אחד ביניהם, בעוד ליגת האלופות הוא טורניר שיש בו למשל יותר הזדמנויות. והוא קורה בכל שנה והוא יותר ארוך. גם הגעתי למסקנה שנורא קשה להשוות שחקנים מתקופות שונות. גם רונאלדיניו הוא מקרה קיצוני לשחקן שהיה בטופ 3-4 שנים, כשהיה בטופ הוא היה הכי טוב, אבל בדרך-כלל שחקן מחזיק מעמד יותר.
     
  5. yonmu Member

    הצטרף ב:
    ‏28/6/07
    הודעות:
    10,181
    לייקים שהתקבלו:
    2,554
    @סמואל אטו
    ברור שאם בעונה הקרובה אמבפה וקבאני מובילים את פסז' לזכייה בצ'מפיונז כשניימאר פצוע כל העונה זה לא הופך אותו לשחקן גדול יותר.
    כשאני מדבר על זכייה בתואר אני מדבר עליו כשחקן מוביל. זה מה שיעשה אותו גדול יותר.

    אני עדיין לא מבין מה המדד שלך. ניימאר פחות מוכשר? במה בדיוק?
     
  6. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,958
    לייקים שהתקבלו:
    4,630
    פחות מוכשר ממי?
    המדד שלי הוא מדד העין ברוב הזמן.
     
  7. Sir Alex Las' Killa

    הצטרף ב:
    ‏15/10/05
    הודעות:
    3,092
    לייקים שהתקבלו:
    487
    לגבי רונאלדו הברזילאי, אנשים פה קצרי זיכרון ושוכחים שהוא שיחק בליגה האיטלקית כשהייתה בשיאה (במיוחד ההגנות) והיה מקרקס שחקנים כמו קנאברו, נסטה ומלדיני על בסיס שבועי - לא חושב שהם שחקני הגנה מוגבלים. הוא עדיין הכי טוב שראיתי. ובכלל, אם הוא היה מתחיל לשחק היום עם כל ההתקדמות בשיטות האימון והפיתוחים הרפואים הוא לא רק היה מתפתח לכדורגלן הרבה יותר טוב מהבלמים שמנסים לעצור אותו, אלא שהוא גם היה יותר כשיר (בדומה למסי ורונאלדו). מה שעשו לשחקנים צעירים בזמנו זאת הייתה שחיקה אכזרית, דבר שעלה להם ביוקר בהמשך הקרירה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏18/7/18
  8. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    74,966
    לייקים שהתקבלו:
    25,665
    מין:
    זכר
    מלבד זאת רונלדו השמן הוא שחקן נבחרות הטוב ביותר שראיתי אי פעם. בתקופתו, הנבחרת שחתה בתארים והיה לו חלק רציני ביותר בכך.
     
  9. cheddar Member

    הצטרף ב:
    ‏22/10/14
    הודעות:
    6,574
    לייקים שהתקבלו:
    1,092
    נדיר


    Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
     
  10. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,023
    לייקים שהתקבלו:
    7,095
    אם כבר הזכירו פה שמות שחקוקים באותיות זהב בהיסטוריה, ואראן בדרך הבטוחה לשם.
     
  11. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    מעניין יהיה לבדוק את קצב התארים של ואראן לעומת פאולו מאלדיני למשל ואחרים, בן 25 בסה"כ וכבר 4 זכיות בצ'מפיונס ועוד מונדיאל, באמת שהשמיים הם הגבול. כל סיפור הקריירה שלו מרתק וחבל שלא הצלחתי 'לצאת' עם כתבה עליו באתר גדול, כבר הכנתי משהו יפה. איך מוריניו אמר פעם על פפה שניסה לגונן על קסיאס וטען שהמאמן מתנכל לו משום שהוא תמך בחבר? 'הבעייה הכי גדולה של פפה היא ואראן - הוא עושה הכל יותר טוב'.

    לגבי רונאלדו-נאזריו, אני זוכר איך במוקדמות מונדיאל 2006, ואלה היו כשהשנים הגדולות באמת מאחוריו - הוא החליט זהו - בא לו לשחק. ברזיל נגד ארגנטינה, ורונאלדו לקח את הכדור ופשוט סחט שלושה פנדלים וכבש את כולם. הלוואי והיה אפשר ליצור שחקן שהוא שילוב של הכדורגל של רונאלדו-פנומנו והתשוקה של כריסטיאנו. כי לצד הכישרון הגדול והפציעה של רונאלדו, בריאל מדריד אחרי שנה אחת זהו - שיעמם לו. לא אשכח את המשפט שאמר לנשיא פרס איי-שם במתחם האימונים, והם גם סיפרו את זה בראיון למגזין Four-Four-Two - "יום אחד הנשיא פרס ירד למתחם האימונים ושוחח עם רונאלדו. הוא ביקש ממנו - 'רוני, הברנבאו רוצה לראות את השחקנים קצת יותר מתאמצים על המגרש', סיפר זידאן. רונאלדו אמר לו - 'כבוד הנשיא, אל תדאג, אני מבטיח לכבוש צמד בשבת והקהל יהיה מאוד מרוצה ממני. בשביל זה הבאת אותי'.