גמר ליגת האלופות 2022: 0-1 קטן ואליפות אירופה מספר 14 לריאל מדריד

הנושא בפורום 'פורום כדורגל עולמי' פורסם ע"י Raulito, ‏28/5/22.

  1. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    עונה מטורפת של ליגת האלופות תיחתם הערב בגמר הגדול בפריז. האם ריאל מדריד תניף את הגביע בפעם ה-14 בתולדותיה? אולי ליברפול תשתווה למילאן במקום השני עם זכייה שביעית? הקבוצה של קלופ, אחרי עונת שיא (שלושה הפסדים בלבד ב-62 משחקים!), ראויה לזכות בתואר גדול באמת, משהו יותר מהגביע האנגלי, והיא עם גמר שלישי תוך חמש שנים. האם הרוקנרול שלה והיתרון האיכותי יגבר על מלכת אירופה ומלכת האופי, הקבוצה של אנצ'לוטי שידעה לצאת מהקבר לא מעט פעמים העונה, ממצבים בלתי אפשריים - תשאלו את מנצ'סטר סיטי. שתי הקבוצות יגיעו בטירוף, עם קהל עצום מאחוריהן, ואף אחד לא מדבר על קייב. ובעיקר: בהרכבים מלאים. טיאגו ופאביניו כשירים ויפתחו בצד אחד, אלאבה יחזור למרכז ההגנה ונראה שפדה יועדף על רודריגו. גמר ליגת האלופות 2022, המשחק הכי גדול שיש לכדורגל להציע (למעט גמר מונדיאל) - "הנה זה בא":

    (הערה: הסיקור נכתב במקור לאתר שלי, אתר האוהדים של ריאל מדריד בישראל ולא בוצעו בו שינויים גדולים מדי. על כן, אם הוא נוטה לטובת ריאל - עמכם הסליחה, אל תכעסו עליי).

    https://pbs.twimg.com/media/FTrYzT5WYAERdJh?format=Xxx&name=medium

    ריאל מדריד אפשר לומר נחה כבר שלושה שבועות בערך ולא ממש משחקת כדורגל מאז אותו 1:3 מופלא נגד מנצ'סטר סיטי בסנטיאגו ברנבאו. ארבעה ימים קודם לכן נערך משחק ההכתרה נגד אספניול ושאר משחקי הליגה הנותרים היו לפרוטוקול. בגלל זה, אבל לא רק, ריאל שמרה על הרגלים וניצחה רק באחד מארבעת מחזורי הסיום- 0:6 חביב על לבאנטה המפורקת והיורדת הטרייה לסגונדה. לעתיםהם הרגישו כמו משחק אימון בפרה-טמפורדה ולעתים ריאל העבירה הילוך וקרלו אנצ'לוטי ניסה לצד הרצון לשמור על בריאות השחקנים ולהעניק מנוחות - גם לשמור על קצב משחק ודינמיקה. גם נגד בטיס, במחזור הסיום של העונה, עלה הרכב חזק יחסית. אבל אין מה לנתח משחקים זניחים. ברור לכם שהקבוצה בטירוף להביא את הגביע ה-14, ממש 'הדובדבן שבקצפת' מה שנקרא. גם הוותיקים שחולמים על זכייה חמישית כמו קארים בנזמה וגם אלה עבורם יהיה זה הגמר הראשון. קצת מתח, קצת עצבים, קצת ריכוז והרבה חיוכים. ריאל מדריד יודעת מה לעשות במשחקים האלה. איך אמר אנצ'לוטי? "יש כאן את אותה התשוקה והרצון לזכות בתואר כמו שהיה בדסימה אבל פחות לחץ". "האם אני שמח?, לא, אני עצוב עכשיו", אמר אנצ'לוטי והפגין חוש הומור, כמו שסיפר על כך שהוא בטוח שכל אוהדי אברטון מחזיקים אצבעות.

    השחקנים מעריכים את ליברפול אבל מציגים קור רוח וביטחון. בטח אם אתה טיבו קורטואה, השוער הטוב ביותר בעולם והאיש שסיפק שמונה הצלות נגד מנצ'סטר סיטי. אבל לשוער עדיין חסר הגביע עם האזניים הגדולות והוא חולם על פיצוי על גמר 2014. "לפני שמונה שנים שיחקתי בליגת האלופות בפעם הראשונה. הגעתי לגמר ולא הצלחתי לזכות בגביע. אני מקווה לעשות את זה מחר. עבור כולם זו אותה אשליה: לנצח ולהגדיל את ההיסטוריה של ריאל מדריד, זה לא משנה אם זו תהיה הזכייה הראשונה של אחד השחקנים או החמישית". השוער נשאל על ההבדלים הגדולים מבחינתו בין הגמר בליסבון לבין הגמר הזה ואז הגיעה שורת הלחץ: "כשריאל מדריד משחקת בגמר היא זוכה בו. עכשיו אני חלק מהצד הטוב של ההיסטוריה" (בניגוד ל-2014). על אותו משקל כמו של קאסמירו. ריאל מדריד לא משחקת בגמרים אלא מנצחת בגמרים. ויש לה כבר 7 מ-7 כמובן.

    אבל במשחק גמר הכל יכול לקרות. קלישאת הקלישאות של הכדורגל. ומי יודע את זה טוב יותר מאנצ'לוטי המנוסה. הוא שקט, בטוח, ונזכר בערגה איך בדיוק היום לפני שנה המנכ"ל חוסה אנחל סאנצ'ס ופלורנטינו פרס הרימו לו טלפון. "זו הצלחה גדולה לכולנו, אנחנו מכירים את ההיסטוריה של המועדון הזה", אמר. קרלו חווה את הרגע הכי קשה שלו כמאמן במשחק נגד אותה ליברפול (והאמת שגם כשחקן, במדי רומא, נפצע ולא שיחק בגמר ב-1984 בו קבוצתו הפסידה), אי שם ב-2005 כשהיה מאמן מילאן וקבוצתו איבדה יתרון של 0:3. כעת הרגע הכי שמח שלו יכול להיות נגד אותה היריבה, סגירת מעגל אחרי 17 שנה. אם קרלו ייזכה בגביע הוא יהפוך לראשון איי פעם שזוכה בארבעה גביעי צ’מפיונס כשכרגע הוא בשוויון עם זינדין זידאן ובוב פייזלי להם גם כן שלוש זכיות. "כל דבר יכול לקרות בגמר ולכן עלינו להעריך הכל וליהנות מהרגע. גמר 2005 נחשב אולי לגדול ביותר והייתי שם וחוויתי זאת מהצד העצוב ביותר. שיחקנו מעולה אבל הפסדנו. כמובן שאני לא אגיד לשחקנים לשחק רע. אני חושב שהזיכרונות שלי מגוונים. הגענו לנקודה הזו במצב טוב מאוד. אני בטוח שניתן את הכי טוב שיש, את המקסימום".

    לא שהיה לכם ספק, אבל לקרלו כבר יש את התמונה בראש. "כן, כבר החלטתי על ההרכב שיפתח אבל לא גיליתי לשחקנים אז אני עדיין לא יכול לשתף אתכם העיתונאים. עלינו להציג משחק בו נראה את האיכות שלנו. הוכחנו שיש לנו מחויבות גדולה, שמי שנכנס לשחק מראה את פניו ועושה את השינוי. אני חושב שליברפול תציג משחק אינטנסיבי, עם איכות אישית והרבה איכות קולקטיבית גם כן", אמר קרלו. פדה ואלוורדה יפתח בכנף ימין במה שעבד מצוין במשחק נגד צ'לסי למשל ורודריגו שבזון מטורף מאז אפריל ומאוד אוהב את ליגת האלופות - ימתין על הספסל. גם אדוארדו קמאבינגה והפיזיות שלו כשהשכל והניסיון של טוני קרוס בעדיפות. בחזרה לפדה. הוא פתח בהרכב בכל חמשת המשחקים האחרונים שלנו בנוקאאוט, מאז הרמונטדה נגד פ.ס.ז'. הוא מוסיף לב, ריאות וראש. הוא חולם להיות זה שכובש את השער בגמר וזה יכול להיות תזמון מושלם שכן הוא מעולם לא מצא את הרשת במפעל היוקרתי. העונה יש לו שער בודד - בסופרקופה נגד ברצלונה ועבר זמן רב. “מה הייתי נותן כדי לזכות בליגת האלופות עכשיו? הרבה דברים. אני חושב שאת הכל. חוץ מהבן שלי. אולי גם את אשתי הייתי נותן”, אמר וצחק. פדה יהיה חשוב מאוד בעזרה לקרבחאל מול רוברטסון ואגף שמאל הקטלני של ליברפול. דויד אלאבה יפתח גם כן, ריאל חיכתה לו מאז ההפסד 4:3 באיתיחאד בסוף אפריל במשחק בו הוחלף. הוא התאמן כרגיל כבר שלושה ימים וישחק, וכך גם אדר מיליטאו על אף סיום העונה המדאיג שלו. נאצ’ו שחולם לפתוח בגמר ראשון בליגת האלופות כנראה יסופסל. במועדון סומכים על אלאבה שמנוסה במעמדים האלה, אבל חודש ללא כדורגל זה בהחלט מדאיג.

    "האווירה מעולה, כולם רוצים לשחק, גם אם דקה או חמש דקות. הקבוצה יודעת להתמודד עם סוג המשחק הזה. הוותיקים עוזרים לצעירים לעשות את הסביבה רגועה יותר, בהתלהבות רבה ועם הרבה ביטחון", אמר קרלו, שלא פעם הדגיש את החשיבות של שחקני הספסל. הרי רודריגו הביא את המפנה כשעלה מהספסל נגד צ'לסי, וכמובן נגד מנצ'סטר סיטי ואולי כן נוח לו כסופר-סאב, כנ"ל קמאבינגה. צריך לזכור, אמנם הפעם אין את אפקט הברנבאו אבל ריאל מדריד הייתה 'בעמדת העפלה' במצטבר רק 184 דקות מתוך 600, כלומר כ-30%. כל שחקני הסגל בריאים ושלמים. גם לוקאס ואסקס יכול לתגבר את ההגנה במידת הצורך, אולי נאצ'ו. אולי אדן הזאר או גארת' בייל שיזכה לפרידה. נכון שהכדורגל של ריאל לא היה הכי טוב והיה לה מזל, אבל היא בגמר בזכות. "הגיע לנו להגיע לגמר בשל כל מה שנאמר קודם: האיכות, הכישרון... הקבוצה הייתה מחויבת. ההיסטוריה של המועדון הזה דחפה אותנו בזמנים של קושי יחד עם הקהל. הגיע לנו להגיע לגמר. האם מגיע לנו לזכות בו? נצטרך להוכיח את זה מחר", אמר המאמן. ריאל תצטרך להציג הגנה טובה יותר מבדרך כלל. כי היריבה תעניש על כל טעות ולא תילחם. זה צריך להיות המשחק הכי טוב של ריאל מדריד העונה גם בפן המקצועי, מעבר ללב, לנשמה, לכושר גופני (שיטת פינטוס!) ולאמונה.

    כמובן שריאל זקוקה לשחקן העונה שלה, ולהגדיר כך את בנזמה (נבחר על ידי האוהדים) זה אנדרסטייטמנט. ההגדרה 'השחקן הטוב בעולם' נכונה ומדויקת יותר ויושבת עליו בול. בנזמה בעונת חייו, מחפש את ה-45 שלו , שער שייאפשר לו להתנתק מראול ולהפוך לכובש השני בהיסטוריה של ריאל עם 324 שערים, שני רק לכריסטיאנו. בינתיים הוא ישתווה לראול גם במספר ההופעות בליגת האלופות - 142. הוא לא שיחק כלל בהפסד לאתלטיקו מדרריד בדרבי וגם נגד קאדיס אבל כן פתח נגד בטיס. בנזמה עם 15 שערים במפעל, רחוק שניים מהשיא של כריסטיאנו בעונת הדסימה. הוא זקוק לעוד שער כדי להפוך לשחקן שכבש הכי הרבה שערים בנוקאאוט איי פעם בעונה אחת - כרגע יש לו עשרה: שלושערים נגד פ.ס.ז’ (גומלין) וצ’לסי (חוץ), צמד נגד סיטי בחוץ וגם שער בברנבאו בגומלין וכן בגומלין נגד צ’לסי בבית. העונה הוא עשה שער מחצי מצב, וזה המפתח. והאמת הוא אוהב לשחק נגד ליברפול. הוא כבש נגדה בגמר הקודם באדיבותו של קאריוס ויש לו גם צמד ב-2015 בניצחון שלנו באנפילד. אם הוא היה צריך תמריץ נוסף הרי שגם לו וגם ללבנדובסקי יש 86 שערים במפעל. בקיצור - קארים, אנא ממך, סיים את המלאכה ותבקיע. בנזמה, כיאה לשחקן הכי טוב שלנו, הכוכב הבלתי מעורער וזה שלא חוסה בצילו של אף אחד - הגמר הראשון אליו הוא מגיע במעמד של אל - היה צריך להגיע למסיבת העיתונאים עם אנצ'לוטי אלא שהוא חזר בו. לפי הדיווחים, בנזמה פחד מנאחס שכן במסיבת העיתונאים האחרונה בה התייצב בצ'מפיונס - ריאל נכנעה 1:0 לפ.ס.ז'. בנזמה זכה למחמאות הן ממרסלו והן מאנצ'לוטי כאשר המיסטר אמר כי ברמת הכדורגל שום דבר לא השתנה אך קארים לקח מנהיגות והפגין אישיות. "הוא אפילו לא צריך לדבר, עצם הנוכחות שלו שווה הכל הוא שחקן פנומנלי", אמר מרסלו.

    זכייה בגביע ה-14 תטלטל את הכדורגל האירופי שכן לריאל מדריד יהיה מספר זכיות כפול משל מילאן הבאה בתור אחריה. זה יכול להיות סיום עונה מדהים, כזה שיהפוך עונה טובה-טובה מאוד - גם למרגשת והיסטורית ואולי הזכייה הכי גדולה. ומי שהכי רוצה את הגביע הוא לא אחר מאשר הקפטן מרסלו שזכה לתשואות מהאוהדים בברנבאו נגד בטיס ולפי הלך הרוח זה יהיה משחקו האחרון במועדון. האם מרסלו יניף את הגביע ויזכה בתואר מספר 25? רק אלוהים יודע, במדריד מחזיקים אצבעות. במסיבת העיתונאים הוא היה תחילה קצת עצוב ואז השתחרר: "המעמד הזה לא חדש לנו, האשליה עצומה ואנחנו יודעים איך לשחק בגמרים וכמה חשוב לנצח. עונה נפלאה ומגיע לנו להיות כאן. מתי התחילו העצבים לקראת הגמר? מאז שהעפלנו, קצת אחרי השמחה והאופוריה. אנחנו יודעים איך לשחק בגמרים, ההיסטוריה של המועדון הזה מפוארת והיא רק הולכת וגדלה ומתעצמת". ועל עתידו: "כולם יודעים על אהבתי הרבה לריאל מדריד. היא נתנה לי הכל. זו הקבוצה של חיי. אני לא אגיד כלום עכשיו. עשיתי את ההיסטוריה שלי כאן, בכל מקרה, גם אם אעזוב וגם אם אשאר. נתתי הכל ואני אמשיך לתת. נראה מה יהיה אחרי הגמר". למרסלו מגיע סוף מהאגדות...

    ריאל מדריד - הרכב משוער: טיבו קורטואה| דני קרבחאל, אדר מיליטאו, דויד אלאבה, פרלאן מנדי| קאסמירו, טוני קרוס, לוקה מודריץ'| פדה ואלוורדה, ויניסיוס ג'וניור וקארים בנזמה

    ליברפול עברה יום ראשון קשה ולא הוגן אפילו ("רכבת הרים אמיתית", הגדיר זאת המגן אנדי רוברטסון - "היה קשה שלא לעמוד במטרה, זה מאכזב") כשנלחמה עד לדקה האחרונה על אליפות הפרמיירליג בקרב סופר-קשה ומתיש נגד מנצ’סטר סיטי. לצערה הסיום היה אכזרי והיא סיימה כסגנית על אף עונה מדהימה עם 92 נקודות. הקבוצה של יורגן קלופ, שכן הניפה את הגביע האנגלי לאחר דו-קרב פנדלים מותח נגד צ’לסי (תואר שני העונה, כשגם את גביע הליגה היא הניפה על חשבון הבלוז), הגיעה למחזור הסיום כשהיא זקוקה לנס ולא תלויה בעצמה. האקסים סטיבן ג’רארד ופיליפה קוטיניו עשו הכל בצד של אסטון וילה שהוליכה 0:2 על מנצ’סטר סיטי, אך הפעם האלופה הייתה בתפקיד זו שמבצעת את הרמונטדה. ליברפול הייתה תקועה רק עם 1:1 ביתי נגד וולבס ובסופו של דבר הסיטיזנס ביצעו מהפך.

    “אמרתי לבחורים זו עונה גדולה שלנו גם אם לא נזכה בליגת האלופות”, אמר וצדק קלופ, שמצד שני אמר ממש בסיום מסיבת העיתונאים: "בכדורגל בסופו של דבר הצלחה נמדדת בתארים וכמובן שאנחנו נהיה שמחים רק אם נזכה בתואר". תהיו בטוחים שזה לא הוריד אותם למטה אלא להיפך - דירבן אותם עוד יותר והם יגיעו בטירוף (בטח אם תשאלו את מוחמד סלאח). אין ספק ש'מגיע' לקבוצה האדירה הזו לסיים עם תואר גדול באמת. ליברפול, הקבוצה הטובה באירופה לדעת רבים, מחפשת את הגביע השביעי שלה, בדומה למילאן שמדורגת שנייה אחרינו. זה יהיה הגמר העשירי שלה - מכובד לכל הדעות, שלישית אחרי ריאל-מילאן-באיירן.

    אז עד כמה ליברפול גדולה? אמנם הדרך שלה בליגת האלופות הייתה הרבה-פחות מרשימה, היא לא נדרשה למאמץ מיוחד בנוקאאוט גם עם ויאריאל מתחה אותה קצת בספרד (הדיחה את אינטר ובנפיקה קודם לכן ושלב הבתים התגלה כלא באמת מאתגר), אבל זה לא חשוב. הרדס שיחקו כבר 62 משחקים העונה (162 שערים!) ועמדו בעומס הבלתי רגיל בגבורה. הם הפסידו רק שלוש פעמים. במפגשים נגד מנצ'סטר סיטי? שתי תוצאות תיקו במשחקים צמודים ו-2:3 גדול בחצי גמר הגביע אחרי שהקבוצה כבר הוליכה 0:3. בניגוד למוחמד סלאח, קלופ מעדיף להוציא מהלקסיקון את המילה נקמה, על אף שהצהיר כי "אראה לשחקנים שלי וידאו מגמר 2018". הוא וכל החבר'ה מבהירים שוב עד כמה גמר 2018 הוא כבר היסטוריה. ליברפול השתפרה משמעותית מאז. היא הפכה לקבוצה גדולה שגם מנצחת משחקים. זה הגמר השלישי שלה בחמש השנים האלה. עם קלופ, שחולם על זכייה שנייה במפעל, היא זכתה כבר בשישה תארים בארבע השנים האחרונות. מרכז השדה שלה השתפר בצורה ניכרת וגם יש עומק התקפי.

    סלאח כמובן עדיין סוחב את האכזבה כשעונת הבכורה המדהימה שלו באנפילד הסתיימה עם דמעות ופציעה בגמר 2018. כזכור הוא ממש פילל לקבל את ריאל בגמר ולאחר מחזור הסיום באנגליה צייץ שוב ברייש גליי עם "שום דבר לא גמור". המצרי עדיין שומר על מספרים פנומנליים עם 31 שערים ו-13 בישולים ב-50 הופעות ויש לו שמונה שערים במפעל, אם כי הוא חווה ירידה קלה מאז אליפות אפריקה. מה שהפוך לחלוטין בהשוואה לסאדיו מאנה שעבר מעין הסבה לחלוץ ומגיע בפורמה מעולה. לו יש 23 שערים למשל. הסכנה בליברפול יכולה להגיע מכל כיוון. לדיוגו ז'וטה הפחות נוצץ יש 21. הוא יפתח על הספסל שכן לואיס דיאס שהצטרף בינואר ועושה צרות-צרורות בכנף - השתלט על העמדה. הוא מציג מהירות, דריבל, תשוקה ולחץ גבוה - בדיוק כפי שקלופ דורש. "זה היה החלום שלי, גמר נגד ריאל", אמר. קלופ התייחס לסלאח: "זה נורמלי מה שסלאח מרגיש. הוא בכושר טוב, הוא מוכן, הוא שחקן טוב יותר מאשר ב-2018. יש לו מוטיבציה רבה". היה נראה כי הכשירות של מספר שחקני מפתח תפגע בהכנות של הקבוצה אולם לאחרונה התעוררה סאגה אחרת בדמות האפשרות שמאנה יעבור לבאיירן מינכן הקיץ. קלופ כמובן הדף את הדיווחים האלה - "הוא בכושר הטוב בחייו", אמר.

    לגבי וירג'יל ואן דייק שנפצע בגמר הגביע לא באמת היה חשש אמיתי על אף שהוא לא שיחק במחזור הסיום בו ליברפול נהנתה משער של המצרי שעלה מהספסל והפכה לניצחון 1:3. הבעיות היו סביב שניים - פאביניו וטיאגו אלקנטרה. הברזילאי שנחשב לגרזן, ויש לו גם עבר קטן בקסטיליה - לא שיחק בשבועיים האחרונים מאז נפצע נגד אסטון וילה. הוא רשם העונה 47 משחקים והוא אחד השחקנים החשובים בפאזל של קלופ. "התחושות טובות מאוד", אמר קלופ לגביו ונראה שהוא יפתח בהרכב. מקומו של הקפטן ג'ורדן הנדרסון מובטח. טיאגו נפצע כאמור ביום ראשון, התאמן וכצפוי נכלל בסגל. טיאגו יפתח בהרכב לפי כל כלי התקשורת הן באנגליה והן בספרד ואלה חדשות גדולות עבור ליברפול, ספג ביקורות קשות אשתקד שכן השתלבותו הייתה איטית אך כעת הוא מוכיח את כל האיכויות שלו וגרם לאוהדים להתאהב. כמובן שעבורו זה משחק מיוחד נגד ריאל, כשחקן ברסאי לשעבר. לגבי ההגנה, שאלה טובה האם ג'ואל מאטיפ המנוסה יותר ישחק או איברהים קונאטה שהגיע בקיץ, תפס מנהיגות במרכז ההגנה והרקורד של הקבוצה יחד איתו על המגרש הוא פנומנלי. מעבר לקצב המשחק המהיר, הלחץ, האינטנסיביות - לאנגלים יכולת אדירה בכדורי הגובה. שני הבלמים, גם סלאח כמובן.

    אף קבוצה באירופה לא משתמשת במגינים שלה בצורה מושלמת כמו ליברפול. הסכנה מגיעה הן מצד ימין עם טרנט והן מצד שמאל עם רוברטסון. שניהם, אגב, התלוו לקלופ במסיבת העיתונאים ורצו קודם כל להבהיר ש'אין שום טראומה' מ-2018. "לא חשבנו כלל על המשחק בקייב, שנה לאחר מכן זכינו בגביע במדריד, זה היה הפרס. אנחנו להוטים לזכות בגביע", אמר רוברטסון והבהיר שהקבוצה מוכנה פיזית. "אנחנו לפני המשחק הגדול ביותר בכדורגל". הכתבים שאלו מה דעתו האם יכבוש גם, כמו אלן קנדי בגמר 1981 והבהיר כי הוא לא חושב על זה. "אני רוצה להציג את הגירסה הטובה ביותר שלי וכך גם חבריי". הוא טוען שלריאל הייתה הכנה רגועה יותר למשחק כי הבטיחה את זכייתה באליפות מוקדם". רוברטסון עצמו בישל 15 פעמים העונה והוא חמישי במספר הדקות עם 3,913. טרנט אפילו מאפיל עליו - שלישי במספר הדקות ו-19 בישולים. בגיל 22 הוא יכול לזכות בתואר הגדול כבר פעם שנייה. "אין דבר טוב יותר מאשר להגיע בפריז לאצטדיון כזה ולשחק בגמר. זו הזדמנות ייחודית עבור כולם". כשנשאל על היריבה אמר "שיחקנו נגד סיטי לא מעט, ריאל קבוצה חזקה מאוד, היא ברמה גבוהה, נצטרך לעבוד קשה כדי לנצח". וכזו היא ליברפול - לא רק מרהיבה אלא גם עובדת קשה. וגם עם הקהל הטוב בעולם. שליח ה-AS תפס את אחד האוהדים שהגיע ללא כרטיס יחד עם עוד ארבעה חברים: "זה לא מטריד אותנו אם לא ניכנס למגרש. אנחנו האוהדים הטובים ביותר". בתקשורת הבריטית מיהרו לדווח איך האוהדים כבשו את מגדל אייפל ושרו את השיר של ואן דייק. מייקל אואן אגב שופע ביטחון בקבוצת חייו: "לדעתי ליברפול טובה הרבה יותר והיא תנצח את ריאל בקלות. זה יכול להיות גם 0:3". ג'רארד שהניף את הגביע ב-2005 כבר דאג לאחל בהצלחה.

    כמובן שהמאמן הגרמני מדבר אחרת. "אני באמת רוצה כבר לראות את האצטדיון ולהרגיש את האווירה", אמר קלופ שלאחר מכן התלונן קצת על כר הדשא. שימו לב שזה גמר הצ'מפיונס הרביעי שלו - בדיוק כמו אלכס פרגוסון שאימן מאתיים שנה. ויותר מפפ גווארדיולה. "אני לא יודע איזו זכייה תהיה מתוקה יותר, זו או ב-2019, נצטרך לחכות, אני סבלני", אמר והבהיר כי אין פייבוריטית: "זו שאלה קלה, אני לא יודע. הקאמבקים של ריאל היו מטורפים, יש להם ניסיון רב במפעל הזה. אבל אני רוצה שנהיה באותה הרמה שלהם מבחינה מנטאלית. אם נשחק ברמה הגבוהה ביותר - יהיה קשה מאוד נגדנו. הביטחון של ריאל גבוה וכך גם אנחנו צריכים להיות". דוגמא חיה לאופי של ליברפול קיבלנו בספרד, כשוויאריאל כבר עלתה ל-0:2 ומחקה את היתרון של האנגלים. ליברפול שינסה מותניים ולא רק שהשוותה אלא ניצחה 2:3. הוא נשאל איך משחקים נגד ריאל ואמר: "הפסדתי הרבה גמרים בחיים שלי (נכנע בשני הגמרים הראשונים בצ'מפיונס), ניצחתי את האחרונים ולמדתי מהגמרים האלה". לסיום הוא החמיא לריאל: אומרים שככל שאתה מנצח יותר – הסיכוי שתנצח עוד הוא קטן יותר. אבל זה לא המקרה עם ריאל מדריד. אבל גם ליברפול השתפרה בשנים האחרונות, אנחנו ברגע ענק, השחקנים האלה מושלמים עבור המועדון הגדול הזה". ליברפול מוכנה..

    ליברפול - הרכב משוער: אליסון בקר| טרנט-אלכסנדר ארנולד, וירג'יל ואן דייק, איברהים קונאטה, אנדי רוברטסון| פאביניו, ג'ורדן הנדרסון, טיאגו אלקנטרה| מוחמד סלאח, לואיס דיאס וסאדיו מאנה

    *********

    היסטוריה ומפגשי עבר::

    ריאל מדריד וליברפול נפגשו שמונה פעמים בעבר והמאזן עומד על ארבעה ניצחונות לריאל, שלושה לליברפול ותיקו אחד, יחס שערים 8:10 לטובת ריאל. זה קרה פעמיים במסגרת הגמר. וכעת יהיה זה הגמר הראשון איי פעם שמשוחק בפעם השלישית. יותר נפוץ מריאל מדריד נגד אתלטיקו מדריד, יותר נפוץ ממנצ’סטר יונייטד נגד ברצלונה וכן הלאה. אנחנו נתחיל את הסקירה דווקא עם המשחקים ‘הקלים’ יותר. בעונת 2008-09, בשנות המשבר של שמינית הגמר, ריאל מדריד של חואנדה ראמוס שהייתה בתנופה בליגה, פגשה את ליברפול של רפא בניטס שהייתה טובה ממנה הרבה יותר. המשחק הראשון נערך בסנטיאגו ברנבאו. ליברפול ניצחה 0:1 דווקא משער של יוסי בניון בנגיחה כאשר סטיבן ג’רארד אפילו לא היה כשיר. בגומלין ריאל התפרקה עם תבוסה 4:0 צורמת מול הקפטן שהיה בשיאו וגם פרננדו טורס הבקיע.

    כעבור חשש שנים הגיעה כאילו הנקמה. הפער בין הקבוצות היה גדול לא פחות מאז והפעם לטובת ריאל מדריד. היא הביסה את ליברפול באנפילד 0:3 עם שער מבריק של כריסטיאנו אחרי בישול של חאמס ועוד צמד של בנזמה. במשחק בברנבאו זה נגמר רק ב-0:1 עם שער של הצרפתי שוב אחרי בישול של מרסלו. גם לפני שנה פגשנו את ליברפול למשחק שהיה אמור להיות חגיגי ברבע הגמר אבל בלי קהל זה יותר קשה. בוולדבבאס, ריאל ניצחה 1:3 עם צמד של ויניסיוס ג’וניור, הראשון אחרי כדור ארוך נהדר של טוני קרוס כשוויני עצר נפלא על החזה והכניע את אליסון. מוחמד סלאח צימק, אבל מרקו אסנסיו עשה 1:3 בעזרת ההגנה. בגומלין באנפילד האנגלים הפעילו לחץ אבל טיבו קורטואה היה בשיאו וריאל שמרה על 0:0 שלקח אותה לחצי הגמר.

    הגמר הראשון בין הקבוצות היה שייך לליברפול שניצחה 0:1 ב-1981 עם המאמן האגדי בוב פייזלי על הקווים אלן קנדי כבש בנגיחה (“שמתי את הראש הכי חזק שאפשר”) בדקה ה-82 וריאל מדריד עם ויסנטה דל בוסקה, חואניטו, חוסה אנטוניו קמאצ’ו וקרלוס סנטיאנה – לא הצליחה להגיב. הגמר האחרון והמרגש היה ב-2018, ה-26 במאי 2018, בדיוק ארבע שנים חלפו. מי זוכר בכלל שגארת’ בייל פתח על הספסל ומה קרה לפני שנכנס, כאשר בדקה ה-64, כשהוא שתי דקות על כר הדשא, הוולשי התעופף למספרת מדהימה אחרי הרמה של מרסלו וכבש שער עצום. זידאן תפס את הראש כלא מאמין, האוהדים בכו, העולם עצר מלכת. לוריס קאריוס בישל את השער הראשון של בנזמה בדקה ה-49 וגם חילק מתנה לבייל שהשלים צמד. ריאל אלופת אירופה בפעם ה-13 בתולדותיה, השלישית ברציפות והרביעית בתוך חמש שנים. ואז המסיבה התפזרה. כריסטיאנו, זידאן…דווקא בייל עוד נשאר.

    המצ’אפ שיכריע את המשחק? יש לא מעט כוכבים גדולים בגמר ליגת האלופות הזה: קארים בנזמה, טיבו קורטואה ולוקה מודריץ’ בצד שלנו. מוחמד סלאח, סאדיו מאנה ולואיס דיאס בליברפול. אבל אולי המצ’אפ שיכריע את המשחק נמצא בכנף שמאל שלנו ובצד ימין של הגנת ליברפול: ויניסיוס ג’וניור נגד טרנט אלכסנדר ארנולד.
    ויני כבר ‘חגג’ על האנגלי במעמד רבע הגמר אשתקד. הוא מהיר, הוא ‘מוציא את היריבה מאיזון’ כפי שנאמר לא פעם. כבש גולאסו נגד מנצ’סטר סיטי, בישל לקארים בשני המשחקים נגד צ’לסי וגם שער אחד נגד פריז. יש לו 21 שערים העונה ו-20 בישולים – מה עוד אפשר לבקש? למגן האנגלי אין במה להתבייש. 19 בישולים זה מספר מטורף לחלוטין עבור מגן. ההרמות מדויקות, הוא מהיר, הוא חכם, כמו קשר לכל דבר. בספרד נכתב קצת על המצ’אפ הזה.
    טרנט עצמו אמר על המאבק נגד ויניסיוס: “כשאתה פוגש את ריאל מדריד אתה מצפה לפגוש שחקנים ברמה עולמית. יש לנו תוכנית משחק כקבוצה. ויניסיוס שחקן מדהים, פנטסטי, זה מותרות לראות אותו משחק. יש לנו עבודה מוכנה ואנחנו יודעים איך לנצח את המשחק. כדורגל זה משחק קבוצתי ובסופו של דבר קבוצה היא זו שמנצחת”.
    ומה אומרים בספרד? מיגל קינטנה: “הפרודוקטיביות שלו שינתה את הכל העונה, הוא פשוט ‘התפוצץ’. הוא מעורב במשחק יותר בכל פעם, החייה את ההתקפה של ריאל מדריד ושיתוף הפעולה עם בנזמה מצוין. הוא הגיבור האמיתי. טרנט הוא המגן הימני ההתקפי הטוב בעולם. הוא יצטרך ‘לתקוף’ את ויניסיוס וכך להפריע לו”. אדריאן בלאנקו: “ויניסיוס הוא הסנאי המושלם לבנזמה לאורך כל העונה הזו. ויניסיוס יוכל לעשות הרבה נזק לטרנט עם הכדרור והתנועה שלו לעומק שהשתפרה. ויני השתפר המון העונה ככדורגלן, קבלת ההחלטות שלו טובה יותר”. אלכס דה לאנו: “העונה ויני שחקן מכריע, כזה שיכול לפתור כל בעיה ופשוט מכריע משחקים. מצד שני אני חושב שטרנט יקשה עוד יותר על ההגנה של ריאל מדריד שבין-כה לא מספיק טובה, בקו האחורי יש לליברפול יתרון גדול”.

    כל המספרים לקראת גמר ליגת האלופות – באדיבותו של מיסטר צ'יפ התותח:

    -עונת 2021-22 החלה ב-22 ביוני באלבניה. השתתפו 80 קבוצות, היו 201 משחקים והובקעו 624 שערים. קארים בנזמה הוא הכובש המצטיין עם 15, ברונו פרננדש הוא המבשל המצטיין עם שבעה אבל ויניסיוס ג'וניור קרוב אליו עם שישה.

    -הגמר הערב בין ריאל מדריד וליברפול יהיה הראשון שחוזר בפעם השלישית, כולל בגביע אירופה הישן (1981, 2018 ו-2022). הן נפגשו שמונה פעמים, כולן בליגת האלופות והמאזן הוא ארבעה ניצחונות לריאל מדריד – בגמר בקייב, היא עברה את ליברפול ברבע הגמר אשתקד וכן פעמיים בשלב הבתים ב-2014-15, שלושה ניצחונות לליברפול ותיקו אחד. גמרים שחזרו פעמיים: ריאל מדריד נגד סטאד ריימס (1956 ו-1959), ריאל מדריד ואתלטיקו מדריד (2014, 2016), ריאל מדריד ויובנטוס (1998 ו-2017) – וכפי ששמתם לב, ריאל ניצחה כבר שלוש יריבות פעמיים במעמד הגמר; עוד גמרים שחזרו פעמיים – בנפיקה ומילאן, אייאקס ומילאן, אייאקס ויובנטוס, ליברפול ומילאן וברצלונה ומנצ'סטר יונייטד.

    -זה יהיה הגמר השישי שמשוחק בעיר פריז – שלושה בפארק דה פראנס ושלושה בסן דני. רק בעיר לונדון היו יותר משחקי גמר – שבעה. ריאל כבר זכתה בגביע שם – כשזכתה בליגת האלופות ב-2000 עם 0:3 על ולנסיה. היא יכולה להשיג 'דאבל' באותו האצטדיון כפי שעשתה כבר בהייסל שבבריסל ב-1958 נגד מילאן וב-1966 נגד פרטיזן, וכן בהמפדאן פארק בגאלזגו כשניצחה את פרנקפורט ב-1960 ואת לברקוזן ב-2002. גם ליברפול, מילאן וברצלונה רשמו שתי זכיות באותו מגרש.

    -ריאל מדריד חולמת על גביע אירופה ה-14 שלה, כפול מהשנייה מילאן. והיא יכולה לזכות בתואר הבינלאומי ה-29 שלה – יש לה 13 זכיות בליגת האלופות, שתיים בגביע אופ"א, ארבעה גביעי סופר קאפ אירופי, שלושה גביעים בין יבשתיים, ארבעה גביעי עולם למועדונים ושני גביעים לטיניים. ליברפול מחפשת מנגד את התואר הבינלאומי ה-15 שלה. ריאל תוכל לאסוף את התואר ה-97 שלה, אחד יותר מברצלונה.

    -זה יהיה גמר גביע אירופה מספר 30 עבור הספרדיות כשיותר ממחציתם הם של ריאל – 17. ברצלונה עם שמונה, אתלטיקו מדריד עם שלושה ושניים לוולנסיה. יש לספרדיות יותר נוכחות מהאיטלקיות – 29 ולאנגליות – 25 (ליברפול השיאנית עם עשרה). לגרמניות יש 18 הופעות. הספרדיות זכו ב-18 מ-29 הגרמים הקודמים. 13 זכיות לריאל ועוד חמש לברצלונה. האנגליות למשל ניצחו בעשרה מ-12 משחקי הגמר הראשונים שלהן אך לאחר מכן רק באחד מתוך שש הפעמים שבהן פגשו קבוצות 'זרות'.

    - הקבוצות הספרדיות והאנגליות נפגשו ב-24 משחקי גמר אירופי והתוצאה היא 15 זכיות לספרדיות (ארבעה בגביע אירופה) ותשע זכיות אנגליות. הספרדיות ניצחו ב-16 מעמדי גמר האחרונים בהן פגשו יריבות זרות, מאז ההפסד של ולנסיה לבאיירן בפנדלים בגמר 2001. ריאל ניצחה בין היתר את לברקוזן ב-2002, את יובנטוס ב-2017 ואת ליברפול ב-2018.

    -ריאל ניצחה ב-14 מ-15 משחקי הגמר הבינלאומיים שלה מאז ההפסד לבוקה ג'וניורס בגמר הגביע הבן יבשתי ב-2000-01. ריאל ניצחה בכל חמשת הגמרים בליגת האלופות וארבעה מתוך חמשת משחקי הסופר קאפ האירופי – ריאל נכנעה כזכור 4:2 לאתלטיקו בסופר קאפ ב-2018.

    -איזה אימפריות: ריאל מדריד וליברפול חולקות 19 גביעי אירופה יחד – 13 לריאל ושישה לאדומים. שיא חסר תקדים לכל אח מ-66 משחקי הגמר ששוחקו עד כה. יש להן גם 25 גמרים בסה"כ, שלושה יותר מאלה שהיו ליובנטוס וריאל עצמה לפני המשחק בקארדיף ב-2017. ריאל עם 13 זכיות ב-16 משחקי גמר, לליברפול שש זכיות מתשעה משחקי גמר.

    -ריאל זכתה בכל שבעת משחקי הגמר האחרונים שלה כמובן. יש רק שלוש קבוצות אחרות בעולם עם רצף טוב יותר בתחרות המועדונים המובילה בקונפדרציות למיניהן. עוד נספר כי ריאל העפילה לגמר לאחר שהפסידה משחק אחד בכל שלב נוקאאוט. רק שתי קבוצת עשו זאת – פרטיזו ב-1966 וברוז' ב-1978. ריאל תקווה שגורלה היה שונה כי שתיהן הפסידו בגמר. אם נזכיר את ההפסד לשריף בשלב הבתים הרי שרק שלוש פעמים זכתה קבוצה במפעל אחרי ארבעה הפסדים – ריאל עצמה ב-1999-00 אם כי היה אז שלב בתים שני, כנ"ל מילאן ב-2003 (כלומר 13 משחקים) וליברפול ב-2019.

    -העונה ריאל הדיחה הן את אלופת אירופה המכהנת והן את הפיינליסטית, מה שקרה גם ב-1998, ב-2000, וב-2014 בעונות בהן זכינו בתואר וכן ב-1988 כשריאל הדיחה את פורטו מחזיקת הגביע בשמינית הגמר וא באיירן ברבע. ב-2002 הדחנו רק את אלופת אירופה המכהנת – באיירן. עוד קבוצות שעשו זאת? באיירן ב-2001 (הדיחה את ריאל ואת ולנסיה), דפור ב-2004 (הדיחה את יובנטוס ואת מילאן), ברצלונה ב-2009 (צ'לסי ומנצ'סטר יונייטד).

    -תחזיקו חזק: בין השער של דה בריינה במשחק הראשון נגד סיטי בדקה השנייה לשער השני של רודריגו בדקה ה-91 במשחק השני – היו 178 דקות בהן ריאל הודחה נגד סיטי. זה פרק הזמן הארוך ביותר שבו יריבה הייתה 'מודחת' ובסוף עברה. זה מאפיל על 165 הדקות בין טוטנהאם ואייאקס ב-2019.

    -תשעה משחקני ריאל יכולים לזכות היום בגביע אירופה החמישי: בייל, בנזמה, קרבחאל, קאסמירו, קרוס, אמרסלו, מודריץ', נאצ'ו ואיסקו (שיצטרך לשחק כדי שהזכייה תיחשב לו). ישנם רק עשרה שחקנים שזכו במפעל חמש פעמים או יותר – חנטו וששת הגביעים שלו, גם די סטפאנו, מרקיטוס, זארגרה והקטור ריאל הם משלנו, כריסטיאנו עם חמישה גביעים וארבעה מהם אצלנו, סיידורף אם מחשיבים לו גם את חצי העונה בלבן ב-2000, וכן לסמס השני, מאלדיני וקוסטקורטה.

    -בנזמה עם 15 שערים העונה במפעל, רחוק שניים מהשיא של כריסטיאנו בצ'מפיונס בעונת הדסימה ושלושער מהשיא בתחרויות האירופאיות בו מחזיק פלקאו – 18 בגביע אופ"א במדי פורטו ב-2011. יש לו עשרה שערים בנוקאאוט, שווה לשיאו של כריסטיאנו בעידן הנוכחי. אם נביט על גביע אירופה הישן הרי שפושקאש הבקיע 12 ב-1960, די סטפאנו עם עשרה ב-1958.

    -עדיין בנזמה שכבש בליגת האלופות העונה בשמינית הגמר, ברבע הגמר ובחצי הגמר והוא שואף לעשות זאת גם בגמר. רק חמישה שחקנים עשו זאת בעבר – למפארד ב-2008, מיליטו ב-2010, מסי ב-2011, כריסטיאנו ב-2014 ומאנה ב-2018.

    -כובשי השערים בסגל שלנו במעמד הגמר: בייל עם שלושה – צמד בגמר 2018 ואחד בדסימה, קאסמירו עם שער ב-2017 וכך גם אסנסיו, ובנזמה ב-2018 וכמובן מרסלו בדסימה. בליברפול מדובר בסלאח, מאנה ואוריגי. ישנם 19 שחקנים מלבד בייל שכבש פעמיים בגמר הצ'מפיונס. אצלנו מדובר בראול (2000 ו-2002), ראמוס (2014, 2016), כריסטיאנו כמובן עם שלוש פעמים – אחת במדי יונייטד, וכן הקטור ריאל (1956, 1958), חנטו (1957 ו-1958), פושקאש (1960 ו-1962). בנזמה ובייל חולמים להבקיע שוב נגד ליברפול ובכך לשחזר את ההישג של די סטפאנו שכבש פעמיים נגד אותה היריבה – ריימס, במשחקי גמר שונים, וכן ראמוס נגד אתלטיקו. בצד של ליברפול ישנו מאנה.

    -בסגל של ריאל יש 15 שחקנים ששיחקו בגמר אירופי בעוד בסגל של ליברפול יש 16. אבל, בסגל שלנו יש 82 מעמדי גמר בסה"כ לעומת 39 אצל קלופ.

    -אנצ'לוטי הגיע לגמר אירופה בפעם השמינית – שניים כמאמן ריאל, שלושה כמאמן מילאן, שניים כשחקן מילאן ואחד כשחקן רומא אך היה פצוע ולא יכל לשחק. הוא ניצח בחמישה והפסיד בשניים, יש לנו ניצחון והפסד מול אותה היריבה כמאמן והפסד מול ליברפול כשחקן. הוא הראשון שמגיע לחמישה מעמדי גמר ויכול להיות הראשון לזכות בארבעה. לאלכס פרגוסון, יורגן קלופ (הפסיד בשניים משלושת משחקי הגמר הראשונים שלו), מרצ'לו ליפי ומיגל מוניוס יש ארבעה גמרים). אגב, רק ליפי הפסיד בשלושה גמרים.

    -קלופ ואנצ'לוטי נפגשו עשר פעמים במשחקים רשמיים – שישה בצ'מפיונס, שלושה בפרמיירליג ואחד בגביע האנגלי. לקרלו יש ארבעה ניצחונות מול שלושה הפסדים. קלופ ניצח רק פעם אחת מששת המשחקים האחרונים והפסיד במפגש האחרון – 2:0 באנפילד בפברואר 2021.

    -הקבוצה שכבשה את השער הראשון בגמר ניצחה ב-37 מ-44 המשחקים האחרונים (ארבעה מהם לאחר דו-קרב פנדלים). שימו לב, ריאל ספגה שבע פעמים ראשונה ותשע פעמים הובילה. היא הצליחה לצאת מפיגור בחמישה מקרים – האחרון כמובן בדסימה, והפסידה פעמיים – נגד אינטר ב-1964 ונגד ליברפול ב-1981. ליברפול מצידה ניצחה בחמשת הגמרים בהם הבקיעה ראשונה ונגד מילאן ב-2005 עשתה קאמבק. ועוד: מתוך 66 משחקי הגמר, ארבעה הסתיימו בהפרש של ארבעה שערים (ריאל נגד פרנקפורט למשל), שישה בהפרש של שלושה שערים (בין היתר ריאל – ולנסיה 0:3, ריאל – אתלטיקו 1:4, ריאל – יובנטוס 1:4), חמישה עשר בהפרש של שניים ו-30 בהפרש של גול. ב-17 מקרים היה צורך בהארכה ובעוד 11 היה צורך בפנדלים.
     
    yakov_y, Captain Canada ו-Clock End Stand אוהבים את זה.
  2. Iker Casillas משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏22/10/11
    הודעות:
    1,598
    לייקים שהתקבלו:
    620
    אני מאמין בסיכויים שלנו לנצח, אבל אם נפסיד היום גמר צ'מפיונס אחרי כ"כ הרבה זמן, טוב שזה יקרה לליברפול המוצלחת של קלופ ולא לאתלטיקו/בארסה/קטאר/הקבוצה של פפ.

    הייתי אולי מעדיף שזה יקרה מול איזו באיירן/יובה אבל אי אפשר לקבל כל מה שרוצים.
     
  3. Ever Banega Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    2,618
    לייקים שהתקבלו:
    398
    כולם מכירים את הסטטיסטיקה של הספרדיות בגמר אבל אני חושב שזן פעם ראשונה שקבוצה ספרדית מגיעה לגמר (נגד לא ספרדית)שהיא לא פייבוריטית מאז ולנסיה.
     
  4. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    שימו לב כמה הקבוצות השתנו בארבע השנים האחרונות ואיך ממצב של ריאל מדריד 2018>>ליברפול 2018 זה הפך ל-ליברפול 2022>>ריאל מדריד 2022. ריאל מדריד עם שישה שחקנים 'חדשים' בהרכב, ליברפול עם חמישה.

    ההרכבים בגמר 2018:
    ריאל מדריד: קיילור| קרבחאל (נאצ'ו, 37), ראמוס, ואראן, מרסלו| קאסמירו, קרוס, מודריץ', איסקו (בייל, 62)| כריסטיאנו רונאלדו ובנזמה (אסנסיו, 89)
    ליברפול: קאריוס| טרנט, ואן דייק, לוברן, רוברטסון| הנדרסון, מילנר (אמרה צ'אן, 83), ווינאלדום| סלאח (ללאלנה, 81), פירמינו ומאנה
    הרכבים הצפויים לגמר 2022:
    ריאל מדריד: קורטואה| קרבחאל, אלאבה, מיליטאו, מנדי| קאסמירו, קרוס, מודריץ'| ואלוורדה, ויניסיוס, בנזמה
    ליברפול: אליסון| טרנט, ואן דייק, קונאטה, רוברטסון| הנדרסון, פאביניו, טיאגו| סלאח, לואיס דיאס ומאנה

    כל המספרים לקראת גמר ליגת האלופות – באדיבותו של מיסטר צ'יפ התותח:
    -עונת 2021-22 החלה ב-22 ביוני באלבניה. השתתפו 80 קבוצות, היו 201 משחקים והובקעו 624 שערים. קארים בנזמה הוא הכובש המצטיין עם 15, ברונו פרננדש הוא המבשל המצטיין עם שבעה אבל ויניסיוס ג'וניור קרוב אליו עם שישה.
    -הגמר הערב בין ריאל מדריד וליברפול יהיה הראשון שחוזר בפעם השלישית, כולל בגביע אירופה הישן (1981, 2018 ו-2022). הן נפגשו שמונה פעמים, כולן בליגת האלופות והמאזן הוא ארבעה ניצחונות לריאל מדריד – בגמר בקייב, היא עברה את ליברפול ברבע הגמר אשתקד וכן פעמיים בשלב הבתים ב-2014-15, שלושה ניצחונות לליברפול ותיקו אחד. גמרים שחזרו פעמיים: ריאל מדריד נגד סטאד ריימס (1956 ו-1959), ריאל מדריד ואתלטיקו מדריד (2014, 2016), ריאל מדריד ויובנטוס (1998 ו-2017) – וכפי ששמתם לב, ריאל ניצחה כבר שלוש יריבות פעמיים במעמד הגמר; עוד גמרים שחזרו פעמיים – בנפיקה ומילאן, אייאקס ומילאן, אייאקס ויובנטוס, ליברפול ומילאן וברצלונה ומנצ'סטר יונייטד.
    -זה יהיה הגמר השישי שמשוחק בעיר פריז – שלושה בפארק דה פראנס ושלושה בסן דני. רק בעיר לונדון היו יותר משחקי גמר – שבעה. ריאל כבר זכתה בגביע שם – כשזכתה בליגת האלופות ב-2000 עם 0:3 על ולנסיה. היא יכולה להשיג 'דאבל' באותו האצטדיון כפי שעשתה כבר בהייסל שבבריסל ב-1958 נגד מילאן וב-1966 נגד פרטיזן, וכן בהמפדאן פארק בגאלזגו כשניצחה את פרנקפורט ב-1960 ואת לברקוזן ב-2002. גם ליברפול, מילאן וברצלונה רשמו שתי זכיות באותו מגרש.
    -ריאל מדריד חולמת על גביע אירופה ה-14 שלה, כפול מהשנייה מילאן. והיא יכולה לזכות בתואר הבינלאומי ה-29 שלה – יש לה 13 זכיות בליגת האלופות, שתיים בגביע אופ"א, ארבעה גביעי סופר קאפ אירופי, שלושה גביעים בין יבשתיים, ארבעה גביעי עולם למועדונים ושני גביעים לטיניים. ליברפול מחפשת מנגד את התואר הבינלאומי ה-15 שלה. ריאל תוכל לאסוף את התואר ה-97 שלה, אחד יותר מברצלונה.
    -זה יהיה גמר גביע אירופה מספר 30 עבור הספרדיות כשיותר ממחציתם הם של ריאל – 17. ברצלונה עם שמונה, אתלטיקו מדריד עם שלושה ושניים לוולנסיה. יש לספרדיות יותר נוכחות מהאיטלקיות – 29 ולאנגליות – 25 (ליברפול השיאנית עם עשרה). לגרמניות יש 18 הופעות. הספרדיות זכו ב-18 מ-29 הגרמים הקודמים. 13 זכיות לריאל ועוד חמש לברצלונה. האנגליות למשל ניצחו בעשרה מ-12 משחקי הגמר הראשונים שלהן אך לאחר מכן רק באחד מתוך שש הפעמים שבהן פגשו קבוצות 'זרות'.
    - הקבוצות הספרדיות והאנגליות נפגשו ב-24 משחקי גמר אירופי והתוצאה היא 15 זכיות לספרדיות (ארבעה בגביע אירופה) ותשע זכיות אנגליות. הספרדיות ניצחו ב-16 מעמדי גמר האחרונים בהן פגשו יריבות זרות, מאז ההפסד של ולנסיה לבאיירן בפנדלים בגמר 2001. ריאל ניצחה בין היתר את לברקוזן ב-2002, את יובנטוס ב-2017 ואת ליברפול ב-2018.
    -ריאל ניצחה ב-14 מ-15 משחקי הגמר הבינלאומיים שלה מאז ההפסד לבוקה ג'וניורס בגמר הגביע הבן יבשתי ב-2000-01. ריאל ניצחה בכל חמשת הגמרים בליגת האלופות וארבעה מתוך חמשת משחקי הסופר קאפ האירופי – ריאל נכנעה כזכור 4:2 לאתלטיקו בסופר קאפ ב-2018.
    -איזה אימפריות: ריאל מדריד וליברפול חולקות 19 גביעי אירופה יחד – 13 לריאל ושישה לאדומים. שיא חסר תקדים לכל אח מ-66 משחקי הגמר ששוחקו עד כה. יש להן גם 25 גמרים בסה"כ, שלושה יותר מאלה שהיו ליובנטוס וריאל עצמה לפני המשחק בקארדיף ב-2017. ריאל עם 13 זכיות ב-16 משחקי גמר, לליברפול שש זכיות מתשעה משחקי גמר.
    -ריאל זכתה בכל שבעת משחקי הגמר האחרונים שלה כמובן. יש רק שלוש קבוצות אחרות בעולם עם רצף טוב יותר בתחרות המועדונים המובילה בקונפדרציות למיניהן. עוד נספר כי ריאל העפילה לגמר לאחר שהפסידה משחק אחד בכל שלב נוקאאוט. רק שתי קבוצת עשו זאת – פרטיזו ב-1966 וברוז' ב-1978. ריאל תקווה שגורלה היה שונה כי שתיהן הפסידו בגמר. אם נזכיר את ההפסד לשריף בשלב הבתים הרי שרק שלוש פעמים זכתה קבוצה במפעל אחרי ארבעה הפסדים – ריאל עצמה ב-1999-00 אם כי היה אז שלב בתים שני, כנ"ל מילאן ב-2003 (כלומר 13 משחקים) וליברפול ב-2019.
    -העונה ריאל הדיחה הן את אלופת אירופה המכהנת והן את הפיינליסטית, מה שקרה גם ב-1998, ב-2000, וב-2014 בעונות בהן זכינו בתואר וכן ב-1988 כשריאל הדיחה את פורטו מחזיקת הגביע בשמינית הגמר וא באיירן ברבע. ב-2002 הדחנו רק את אלופת אירופה המכהנת – באיירן. עוד קבוצות שעשו זאת? באיירן ב-2001 (הדיחה את ריאל ואת ולנסיה), דפור ב-2004 (הדיחה את יובנטוס ואת מילאן), ברצלונה ב-2009 (צ'לסי ומנצ'סטר יונייטד).
    -תחזיקו חזק: בין השער של דה בריינה במשחק הראשון נגד סיטי בדקה השנייה לשער השני של רודריגו בדקה ה-91 במשחק השני – היו 178 דקות בהן ריאל הודחה נגד סיטי. זה פרק הזמן הארוך ביותר שבו יריבה הייתה 'מודחת' ובסוף עברה. זה מאפיל על 165 הדקות בין טוטנהאם ואייאקס ב-2019.
    -תשעה משחקני ריאל יכולים לזכות היום בגביע אירופה החמישי: בייל, בנזמה, קרבחאל, קאסמירו, קרוס, אמרסלו, מודריץ', נאצ'ו ואיסקו (שיצטרך לשחק כדי שהזכייה תיחשב לו). ישנם רק עשרה שחקנים שזכו במפעל חמש פעמים או יותר – חנטו וששת הגביעים שלו, גם די סטפאנו, מרקיטוס, זארגרה והקטור ריאל הם משלנו, כריסטיאנו עם חמישה גביעים וארבעה מהם אצלנו, סיידורף אם מחשיבים לו גם את חצי העונה בלבן ב-2000, וכן לסמס השני, מאלדיני וקוסטקורטה.
    -בנזמה עם 15 שערים העונה במפעל, רחוק שניים מהשיא של כריסטיאנו בצ'מפיונס בעונת הדסימה ושלושער מהשיא בתחרויות האירופאיות בו מחזיק פלקאו – 18 בגביע אופ"א במדי פורטו ב-2011. יש לו עשרה שערים בנוקאאוט, שווה לשיאו של כריסטיאנו בעידן הנוכחי. אם נביט על גביע אירופה הישן הרי שפושקאש הבקיע 12 ב-1960, די סטפאנו עם עשרה ב-1958.
    -עדיין בנזמה שכבש בליגת האלופות העונה בשמינית הגמר, ברבע הגמר ובחצי הגמר והוא שואף לעשות זאת גם בגמר. רק חמישה שחקנים עשו זאת בעבר – למפארד ב-2008, מיליטו ב-2010, מסי ב-2011, כריסטיאנו ב-2014 ומאנה ב-2018.
    -כובשי השערים בסגל שלנו במעמד הגמר: בייל עם שלושה – צמד בגמר 2018 ואחד בדסימה, קאסמירו עם שער ב-2017 וכך גם אסנסיו, ובנזמה ב-2018 וכמובן מרסלו בדסימה. בליברפול מדובר בסלאח, מאנה ואוריגי. ישנם 19 שחקנים מלבד בייל שכבש פעמיים בגמר הצ'מפיונס. אצלנו מדובר בראול (2000 ו-2002), ראמוס (2014, 2016), כריסטיאנו כמובן עם שלוש פעמים – אחת במדי יונייטד, וכן הקטור ריאל (1956, 1958), חנטו (1957 ו-1958), פושקאש (1960 ו-1962). בנזמה ובייל חולמים להבקיע שוב נגד ליברפול ובכך לשחזר את ההישג של די סטפאנו שכבש פעמיים נגד אותה היריבה – ריימס, במשחקי גמר שונים, וכן ראמוס נגד אתלטיקו. בצד של ליברפול ישנו מאנה.
    -בסגל של ריאל יש 15 שחקנים ששיחקו בגמר אירופי בעוד בסגל של ליברפול יש 16. אבל, בסגל שלנו יש 82 מעמדי גמר בסה"כ לעומת 39 אצל קלופ.
    -אנצ'לוטי הגיע לגמר אירופה בפעם השמינית – שניים כמאמן ריאל, שלושה כמאמן מילאן, שניים כשחקן מילאן ואחד כשחקן רומא אך היה פצוע ולא יכל לשחק. הוא ניצח בחמישה והפסיד בשניים, יש לנו ניצחון והפסד מול אותה היריבה כמאמן והפסד מול ליברפול כשחקן. הוא הראשון שמגיע לחמישה מעמדי גמר ויכול להיות הראשון לזכות בארבעה. לאלכס פרגוסון, יורגן קלופ (הפסיד בשניים משלושת משחקי הגמר הראשונים שלו), מרצ'לו ליפי ומיגל מוניוס יש ארבעה גמרים). אגב, רק ליפי הפסיד בשלושה גמרים.
    -קלופ ואנצ'לוטי נפגשו עשר פעמים במשחקים רשמיים – שישה בצ'מפיונס, שלושה בפרמיירליג ואחד בגביע האנגלי. לקרלו יש ארבעה ניצחונות מול שלושה הפסדים. קלופ ניצח רק פעם אחת מששת המשחקים האחרונים והפסיד במפגש האחרון – 2:0 באנפילד בפברואר 2021.
    -הקבוצה שכבשה את השער הראשון בגמר ניצחה ב-37 מ-44 המשחקים האחרונים (ארבעה מהם לאחר דו-קרב פנדלים). שימו לב, ריאל ספגה שבע פעמים ראשונה ותשע פעמים הובילה. היא הצליחה לצאת מפיגור בחמישה מקרים – האחרון כמובן בדסימה, והפסידה פעמיים – נגד אינטר ב-1964 ונגד ליברפול ב-1981. ליברפול מצידה ניצחה בחמשת הגמרים בהם הבקיעה ראשונה ונגד מילאן ב-2005 עשתה קאמבק. ועוד: מתוך 66 משחקי הגמר, ארבעה הסתיימו בהפרש של ארבעה שערים (ריאל נגד פרנקפורט למשל), שישה בהפרש של שלושה שערים (בין היתר ריאל – ולנסיה 0:3, ריאל – אתלטיקו 1:4, ריאל – יובנטוס 1:4), חמישה עשר בהפרש של שניים ו-30 בהפרש של גול. ב-17 מקרים היה צורך בהארכה ובעוד 11 היה צורך בפנדלים.
     
  5. YYY El sabio de Hortaleza היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/5/04
    הודעות:
    11,492
    לייקים שהתקבלו:
    1,232
    הגרלת שלב הבתים של העונה הבאה תלויה במשחק הלילה. אם ליברפול מנצחת, היא תהיה בדרג א'. אם לא, בדרג א' תהיה אייאקס.
     
  6. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    74,962
    לייקים שהתקבלו:
    25,664
    מין:
    זכר
    עדיף להיות בדרג ב' [emoji1]

    Sent from my SM-G973F using Tapatalk
     
  7. avicii Member

    הצטרף ב:
    ‏7/12/15
    הודעות:
    2,846
    לייקים שהתקבלו:
    1,163
    מין:
    זכר
    תעירו אותי להנפת הגביע של בנזמה.
    הגביע רשום עליהם.
     
  8. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    74,962
    לייקים שהתקבלו:
    25,664
    מין:
    זכר
  9. wings Member

    הצטרף ב:
    ‏4/11/09
    הודעות:
    2,889
    לייקים שהתקבלו:
    706
    ברוסיה זה לא היה קורה
     
  10. קשר שמאלי Member

    הצטרף ב:
    ‏29/1/13
    הודעות:
    20,007
    לייקים שהתקבלו:
    6,946
    מין:
    זכר
    צ'כונה
     
  11. טל. Member

    הצטרף ב:
    ‏30/8/17
    הודעות:
    8,256
    לייקים שהתקבלו:
    2,040
    מין:
    זכר
    אנשי ערוץ הספורט הכושל שהמציא מחדש את התקלות הטכניות והבעיות הטכניות מתלוננים על הבעיות הטכניות של הארגון הצרפתי באיצטדיון. ובזמן שהם מתלוננים בפומפוזיות - יש תקלות סאונד טכניות.
    בשידור הדגל של העונה שלהם.

    פרייסלס.

    נ-ב: אבי מלר יא' חמור אי אפשר לומר את המשפט ''סיכוי גבוה אבל זה לא יקרה''.
     
    Clichy אוהב/ת את זה.
  12. Sir Alex Las' Killa

    הצטרף ב:
    ‏15/10/05
    הודעות:
    3,092
    לייקים שהתקבלו:
    487
    חח ערוץ הספורט... אין להם איזה אליפות העולם בזריקת ג'וקים לשדר?

    תענוג לראות את השידור בסטרמינג. ערוץ BT, בפאנל ריו, אואן וסטיבי ג'י.
     
    alexshw אוהב/ת את זה.
  13. Clichy COYG

    הצטרף ב:
    ‏15/4/09
    הודעות:
    5,583
    לייקים שהתקבלו:
    3,777
    תענוג? מ3 האנשים שהכי פחות מעניין לשמוע (במיוחד אואן, בוני של האנגלים).
     
    Sturridge ו-יאן קולר אוהבים את זה.
  14. טל. Member

    הצטרף ב:
    ‏30/8/17
    הודעות:
    8,256
    לייקים שהתקבלו:
    2,040
    מין:
    זכר
    חחח אם בוני היה פה הוא בטח היה מדבר על הדובה הקובנית הזאת.
     
  15. wings Member

    הצטרף ב:
    ‏4/11/09
    הודעות:
    2,889
    לייקים שהתקבלו:
    706
    חבל שקאמבינגה לא פותח.