מכבי נתניה 2020/21: מתי אלמד לבחור נכון?

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Maccabi Diamond, ‏28/8/20.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. Maccabi Diamond משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/2/06
    הודעות:
    14,242
    לייקים שהתקבלו:
    2,433
    מין:
    זכר
    עדיין לא ברור מי מכל מי שנמצא כרגע יישאר גם בעונה הבאה.

    הבוקר, למשל, מדווח שהסיכוי שריימונד אטוופלד יישאר במכבי נתניה עלה. מוכרח להגיד שבשורה התחתונה, אני מקבל את זה בשלוות נפש. הייתי שמח לראות במכבי נתניה איש מקצוע אחר, אבל זה לא שאני חושב שהשינוי הוא הכרחי ומתבקש כפי שחשבתי עם סלובודן דרפיץ' ושי ברדה.
    במקרה של ריימונד אטוופלד, יש כמה שחקנים צעירים שכבר צברו דקות משחק וניסיון (אני בכוונה לא משתמש בשורש ק-ד-מ בשום צורה או הטיה) והם כבר רגילים אליו, כך שיש סיכוי שהסגל הרחב יעלה את הרמה לקראת העונה הבאה.

    הבעיה היא לא בסגל הרחב, שכנראה יהיו בו שחקנים טובים מספיק כדי לשמור על תוצאה או סתם להתבטל. הבעיה תהיה בשחקנים שאמורים לקחת את הקבוצה קדימה בהתקפה וסיכוי גבוה שמכבי נתניה תאבד את הנכס המקצועי המשמעותי ביותר שלה - גבי קניקובסקי, שמאז שהוסב לשלישיית הקישור, הפך להיות מהטובים בליגה בתפקידו.
    לזה אני מוסיף את העובדה שכנראה אין שחקן בקבוצה שמסוגל לעשות קפיצת מדרגה כה משמעותית ולתת עונה מטורפת ואז הכול מתנקז לשחקנים הזרים שיהיו כאן.
    כרגע, ברור לכול שאלו שקיימים לא איכותיים מספיק. לחלקם יש כישרון, עבור חלקם גילם הצעיר עומד להם לזכות, אבל אם את גבי קניקובסקי אני לוקח לכל קבוצה בליגה, אז לגבי כל האחרים אני יכול להגיד בביטחון מלא שלא הייתי בוחר אותם אפילו אם המטרות שלי היו מסתכמות בלנסות להגיע לפלייאוף העליון.
    קווין פרייטר זה שחקן שאמנם יש לו יכולות גבוהות, אבל ברוב המוחלט של הזמן מתקבל הרושם שהוא משחק ביקום מקביל ושהוא מראה ניצוצות רק כאשר ביקום המקביל שהוא משחק הוא נקלע לאותו המצב בדיוק שהוא נמצא בו ביקום שלנו.
    אין שום דרך אחרת להסביר איך לפעמים הוא מצליח להיראות כל כך מרשים ואיך לפעמים זה בכלל לא נראה קשור למה שקורה בדשא. והוא עוד נתן לקבוצה משהו מדי פעם. השניים האחרים אפילו את זה לא עשו.

    מכבי נתניה תצטרך לפגוע בינגו עם הזרים בעונה הבאה ולאור מה שקורה בשנים הבאות, אני לא רואה את זה קורה.
    המפתח הוא במשימה הכמעט בלתי אפשרית והיא להשאיר את גבי קניקובסקי לעונה רביעית במועדון.
     
  2. Maccabi Diamond משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/2/06
    הודעות:
    14,242
    לייקים שהתקבלו:
    2,433
    מין:
    זכר


    מכבי נתניה וריימונד אטוולד הגיעו להבנות והמאמן ימשיך גם בעונה הבאה. אני חושב שהוא לא הוכיח שהוא מאמן טוב מספיק כדי להישאר, אבל גם לא חושב שמדובר בשערורייה שהוא נשאר.

    במועדון בונים על כך שיהיו שחקנים צעירים שגם אם לא יתפתחו להיות כוכבים בליגה, לכל הפחות יוכלו להיות צוות מסייע. שחקנים כמו עמרי גנדלמן, יובל שדה ואילון ירושלמי בהחלט יכולים לעשות קפיצת מדרגה ולהיות יציבים יותר בעונה הבאה.
    הבעיה של מכבי נתניה הייתה ונשארה אצל אלו שאמורים להיות השחקנים המובילים. כרגע למכבי נתניה יש רק שחקן אחד שאפשר להגיד עליו שהוא מהשורה הראשונה בתפקידו והוא גבי קניקובסקי, שכרגע רוב הסיכויים שלא יישאר. זה מציב את הקבוצה בעמדה בעייתית מאוד לקראת העונה הבאה. אין אף שחקן שאפשר להישען עליו וכדי שיהיה אחד כזה, הקבוצה תצטרך לפגוע בול בשחקנים הזרים שיגיעו וזה לא משהו שקבוצות ישראליות טובות בו.

    אם גבי קניקובסקי נשאר בסגל הזה, אכתוב כאן בשיא הביטחון שבעונה הבאה מכבי נתניה לא נופלת מהמקום השישי. אם הוא לא נשאר, העונה הבאה מתחילה בדיוק מאותה הנקודה שהעונה הזו התחילה - "נתקדם ונראה".
     
  3. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,770
    לייקים שהתקבלו:
    6,461
    אייל סגל בראיונות במהלך השבוע רמז שהוא מבין שהקבוצה היתה העונה לא מספיק אטרקטיבית ומרגשת ועובדתית הקהל לא חזר ליציעים וזה מדאיג. אפשר היה לנחש שהרעב יהיה גדול לשוב ליציעים כעבור שנה אבל אני יכול להעיד גם על עצמי באופן אישי שלא חזרתי ואני לא מרגיש צורך. דיגדג לי נגד הפועל ת״א ולא הלכתי. מדגדג לי קצת לפני חדרה וגם במקרה הזה ברגע שאני צריך לעשות מאמץ מסויים אני מנחש שזה לא יקרה.

    מכבי נתניה מסיימת את העונה הזו עם שחקני הגנה יותר איכותיים מאשר היא החלה אותה וזה מרגיש שהבסיס ישמר. אני חי לגמרי בשלום עם וייר וג׳אבר בצד ימין. אני אשמח למגן שמאלי חדש.
    צדק, אלמוג כהן ואני מקווה שואן דר קאפ כאופציות במרכז ההגנה זה אחלה. בלם רביעי צריך להיות בלם צעיר. אני מאוד בעד מתן לוי מהנוער.
    אני לא רואה מצב שדני עמוס ורז כרמי לא ימשיכו להיות שני השוערים שלנו.
    קשר אחורי אני מניח שיגיע למרות העבודה הטובה שעושה יובל שדה. גם אילון ירושלמי בתקופות מסויימות קיבל קרדיט. אלעד שחף פחות.
    אביב אברהם נתן עונה טובה והוא צריך להיות בורג מרכזי. אטפלד גם מאוד מחזיק מגנדלמן- את זה כולם רואים. לאמק בנדה למרות עונה די חלשה הוא בעיני כן שחקן מאוד מעניין ואני יודע שהוא גם נתפס ככזה בתוך המועדון אבל לא מוכנים לשים עליו את הכסף ומחפשים פיתרון יצירתי שכן ישאיר אותו עונה נוספת כמושאל עם אופציה שבעוד שנה פחות יהססו לגביה.
    פרייטר הוא שחקן של מצבי רוח שכנראה לא ישאר.
    אני מאוד מקווה שניפרד מדומביה.
    בן אזובל אני מניח שישאר.
    מתיחת הפנים הגדולה ביותר אמורה להיות בחלק הקדמי- יעשה מאמץ גדול להביא שחקנים שיודעים לשים את הכדור ברשת ומאחוריהן שחקנים שיוסיפו ברק שכל כך חסר לקבוצה הזו.
    לגבי גבי קניקובסקי היום שמעתי ידיעה שזה או חו״ל או שהוא מאריך חוזה ונשאר בנתניה.
    לא שאני חושב שאם אלונה או שחר ישימו עליו 1.5 מיליון דולר הוא ישאר אבל אני לא רואה אותם כל כך מהר שולפים את פנקס הצ׳קים.
    מאוד מעניין יהיה לראות האם נראה מושאלים חוזרים והאם נראה רכש ישראלי משמעותי.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
    yakov_y אוהב/ת את זה.
  4. Maccabi Diamond משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/2/06
    הודעות:
    14,242
    לייקים שהתקבלו:
    2,433
    מין:
    זכר
    גבי קניקובסקי כבר הצליח להימאס עליי עד רמה כזו שכבר בינואר קיוויתי בכל יום לקרוא ידיעה שיש מי שמוכנה לשלם עליו.
    ואז ריימונד אטוולד עשה שני מהלכים: הזיז את אלמוג כהן מעמדת הקשר האחורי לעמדת הבלם והזיז את גבי קניקובסקי מהשלישייה הקדמית לשלישיית הקישור.
    על השינוי הראשון, שלא עשה הבדל כזה משמעותי, נכתבו עשרות טורים והוא דובר בכל פודקאסט או תכנית אולפן אפשרי. דווקא על השינוי המשמעותי באמת, שהוא הזזתו של גבי קניקובסקי לקישור, אין שום איזכור בתקשורת והלוואי שזה מה שיעזור למכבי נתניה לשמור אצלה את גבי קניקובסקי.

    את שחקן ההתקפה לא הייתי מסוגל לראות וקיוויתי שתהיה עליו הצעה בכל פעם שנפתח חלון ההעברות. את שחקן הקישור יכאב לי לאבד ואני מאוד לא רוצה שזה יקרה.
    אם גבי קניקובסקי נשאר במכבי נתניה לעונת 2021/22, זה גדול יותר מהחזרה של אלמוג כהן דווקא למכבי נתניה (אני לא מדבר מבחינה מקצועית, אלא מבחינה תדמיתית) בקיץ שלפני עונת 2019/20.
     
  5. yakov_y YNWA

    הצטרף ב:
    ‏13/10/09
    הודעות:
    9,128
    לייקים שהתקבלו:
    2,404
    מה ההבדל בין קשר התקפי שמשחק כ-10 ממש צמוד לחלוץ ובמקומו לבין הקשר השלישי משלישיית הקישור ? לדעתי אין הבדל גדול.

    גבי היה טוב כל העונה, את ההופעות הכי טובות שלו עם שלושה בישולים נגד נס ציונה ונגד אשדוד שם כיכב עם ציון 10 הוא נתן מתחת לחלוץ.

    סלובו שיחק איתו מידי פעם כקשר 50/50 ובאגף ימין, איזה חסר מושג.
    גבי מתחת לחלוץ, באגף שמאל וכקשר שלישי באמצע כוכב, אטפלד לא בילבל לו את המוח, כל העונה כמעט באותו תפקיד.

    אלמוג כהן בלם ישראלי טוב מאוד, טוב משיר צדק ואולי טוב שעזב את הקישור, אין לי דעה בעניין וקשה להחליט מה הכי טוב בשבילו.

    פשחה דיווח שיגיע מגן במקום ג’אבר, קשר אחורי ו-3 שחקני התקפה.
     
  6. Maccabi Diamond משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/2/06
    הודעות:
    14,242
    לייקים שהתקבלו:
    2,433
    מין:
    זכר
    נגד סקציה נס ציונה זו הייתה הופעה פושרת ביותר שלו בפרט והופעה מזעזעת של מכבי נתניה בכלל, שכבר אז לימדה עד כמה הקבוצה לא טובה.
    לא פלא שהלכנו לעונה כזו שחורה. השחקנים של סקציה נס ציונה עוד היו בהלם מזה שהם בליגת העל, בקושי זזו במגרש ולא הצליחו לחבר אפילו שתי מסירות.
    נגד מ.ס.אשדוד זו הייתה הופעה מרשימה שלו, אבל כמה כאלה היו לו? מעט מאוד לשחקן ברמתו.

    כשהוא משחק מתחת לחלוץ והפעולות בהתקפה לא מצליחות לו, הקבוצה לא בעניינים. לא צריך שעון חול גדול מדי כדי לספור כמה זמן עובר מהרגע שהכדור ברגליים של מכבי נתניה עד הרגע שהכדור כבר לא ברגליים של מכבי נתניה. כשהוא משחק בקישור, מכבי נתניה מזיזה את הכדור טוב יותר והשחקנים הצעירים מרגישים הרבה יותר נוח כשהוא לידם.

    מכבי נתניה התחילה את העונה כשהכוח שלה הוא בעיקר בהתקפה - יונס מלדה בפתיחת עונה מהסרטים, קווין פקייטר קצת יותר בעניינים, גבי קניקובסקי בכושר ובן אז'ובל מוסיף עומק - וסיימה אותה כשההתקפה זו החוליה החלשה ביותר בקבוצה ובפער וכל זה למרות שבהגנה משחקים שחקנים רעים.
     
    yakov_y אוהב/ת את זה.
  7. yakov_y YNWA

    הצטרף ב:
    ‏13/10/09
    הודעות:
    9,128
    לייקים שהתקבלו:
    2,404
    נתתי לייק כי הודעה מדוייקת מאוד אבל על בן אזובל קשה לי להסכים, לא נתן שום דבר.
    חלוץ שכובש 3 שערי ליגה בשנתיים גם אם הוא חלוץ ספסל לא ראוי לליגת העל, הדבר הראשון שאני מסתכל על חלוץ זאת כמות השערים שלו בשנים האחרונות ואין לו אפילו כמות מינימלית.
     
  8. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,770
    לייקים שהתקבלו:
    6,461
    לא קורה הרבה אבל אני מסכים עם יעקב.
    גבי תמיד היה אחד משלושת הקשרים ב 4-3-3. היו מקרים בודדים שהסגל היה חסר ברמה כזו שגבי היה בשלישיה הקדמית אבל זה היה אילוץ. נגד ב״ש בתחילת העונה הסגל היה כל כך חסר שגבי ממש שיחק שם את השחקן הכי קדמי. אבל לרוב- היה בשלישית הקישור.
    ההסתה של אלמוג כהן בצד קיבלה את הכותרות. אלמוג כהן עצמו מרגיש הרבה יותר טוב כבלם והוא עושה עבודה טובה מאוד. עובדתית ההגנה התייצבה. זה לא בגלל שום סיבה אחרת מלבד הירידה של אלמוג לחוליה האחורית.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
    yakov_y אוהב/ת את זה.
  9. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,770
    לייקים שהתקבלו:
    6,461
    שכחת את עזרא ובנדה.
    זה בדיוק מה שמסדר את הפאזל כמו שצריך- קרי, גבי כל העונה היה בשלישית האמצע. כמעט בכל משחק תסתכל על ההרכב, תסדר אותו על הלוח- ותראה שאין שום דרך לסדר 4-3-3 שאטפלד כמו כל מאמן הולנדי קנאי לשיטה הזו- שגבי הוא לא באמצע.

    המשחקים הטובים לא מופרדים מהמשחקים הרעים בעמדה כזו או אחרת. גבי קניקובסקי שחקן לא יציב. נקודה.

    אני כן מסכים איתך בנקודה שנראה לי שאתה שם עליה את היד- גבי קניקובסקי שחקן לא יציב במשחק ההתקפה שלו. מה שהופך אותו לשחקן כל כך טוב הוא שיש לו יכולות שיש לכוכבי כדורגל אבל הוא לפעמים מופיע התקפית ולפעמים הוא כל כך מרושל שזה מוציא אותך מדעתך- אבל מנגד הוא בחור צנוע שעובד על מגרש בלי הפסקה. לא מפסיד לרוץ. לוחץ. מחלץ. מנוע אמיתי.
    העונה הוא השלים מה שהיה מאוד חסר לו- מספרים. זה הפך אותו גם לשחקן מאוד מוערך ע״י מי שבאמת צופה במשחקים וגם ע״י מי שרואה רק תקצירים.
    את מעט רגעי הכדורגל הטובים שראינו העונה בנתניה סיפק גבי קניקובסקי.
    אם עלי מוחמד נמכר תמורת 2.5 מיליון דולר גבי קניקובסקי בודאי שווה לפחות 1.5 ואפילו לא שקל פחות וגם זה רק בגלל שאנחנו בפוסט קורונה.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  10. Clock End Stand משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏12/12/07
    הודעות:
    12,230
    לייקים שהתקבלו:
    5,337
    יש דיווחים על טרייד שחיפה רוצה לבצע על קניקובסקי, ומהצד השני כל השנה אני שמעתי כמה פעמים ב90 fm שהחוזה שלו מסתיים בסוף העונה. מישהו יכול לעשות סדר?
     
  11. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,770
    לייקים שהתקבלו:
    6,461
    יש לו חוזה לעוד עונה. יש מומ להאריך אבל סיכוי סביר שימכר בקיץ.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  12. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,958
    לייקים שהתקבלו:
    4,630
    התקשורת בארץ מדהימה.
    פעם הם החליטו שחוזים מסתיימים בינואר, עכשיו כבר הקדימו את זה עד לקיץ שנה קודם.
     
  13. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,770
    לייקים שהתקבלו:
    6,461
    האמת שאני לא שמעתי שאמרו את זה ב רדיו 90.
    הם אמרו כמה פעמים שהחוזה שלו מסתיים בעונה הבאה ובינואר הוא כבר ראשי לנהל מומ עם קבוצות.
    ברור שמכבי נתניה לא רוצה ולא תגיע לזה.
    או שהוא יאריך חוזה עם סעיף יציאה כזה או אחר או שימכר בקיץ.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
    Clock End Stand אוהב/ת את זה.
  14. Melikson24 Member

    הצטרף ב:
    ‏31/3/16
    הודעות:
    4,767
    לייקים שהתקבלו:
    2,487
    מין:
    זכר
    קונסטנטין החתמה טובה. יתאים לכדורגל ההתקפי של אטפלד ויוסיף קצת פלפל להתקפה.
    בהגנה הוא מאוד (מאוד מאוד מאוד) בעייתי, יצטרכו לעבוד מסביב לזה כדי להכניס אותו לעניינים.
     
    Sir Alex Ferguson אוהב/ת את זה.
  15. Clock End Stand משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏12/12/07
    הודעות:
    12,230
    לייקים שהתקבלו:
    5,337
    פתיחה מצויינת לקיץ בנתניה. אחלה שחקן לליגה שלנו.
     
מצב נושא:
הנושא נעול.