מחזור 35 בספרד: על כל הקופה! ברצלונה נגד אתלטיקו מדריד, ריאל נגד סביליה

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ספרדי' פורסם ע"י Raulito, ‏8/5/21.

  1. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    לא כל צעיר הוא טוב ולפעמים טוב שיש לך ניסיון, גם על הספסל. גומש היה רכישה רק כדי להכניס לריאל אצבע בעין, וריאל נקמה עם ויניסיוס, מה שמראה שלזיין את היריבה שלך זה לא תחליף למדיניות רכש נבונה.
    הבעיה זה שלשחק עם מסי זה הדבר הכי קל בעולם לשחקן התקפה, והצלחה זמנית לא ממש מעידה על היכולת, ולפעמים גם מונעת מהשחקנים להתבגר לבד.

    בדיוק להיפך. אם שחקנים כמו דאולפאו אלניה היו משחקים אז הם כנראה היו מסופסלים באותה מידה. ההנחה שלמישהו בעולם של היום יש איזו נוסחאת קסם לגדל שחקנים ויכול להוציא דור כמו של ברצלונה באופן רציף תמיד התבררה כבלוף שמצדיק כתבה פסאודו-מדעית של דסקל בכלכליסט ולגלוג כמה שנים לאחר מכן. זה גם קצת מוגזם בעולם שבו ברצלונה נתנה השנה דקות משמעותיות לפדרי, מינגסה, אראוחו ומוריבה, וזה בלי להזכיר את פאטי שקיבל דקות משמעותיות כבר בעונה שעברה. בריאל להשוואה גוטיירז שכולם עפו עליו אתמול שיחק פחות מ-200 דקות עד כה בכל העונה. לא שאני מבקר את המועדון, אין לי מושג מה רמת הכישרון של השחקנים, אבל ברצלונה ממש לא בולטת לרעה, אם כבר להיפך.
     
  2. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,214
    לייקים שהתקבלו:
    14,279
    מין:
    זכר
    במחזור האחרון? לא שעולה לי לראש. ב-2018 היה מותחן גדול בין יובה ונאפולי אבל לדעתי הוא הוכרע במחזור הלפני אחרון כשנאפולי הפסידה לפיורנטינה. באופן כללי יש הרגשה שהליגה הספרדית היא הכי צמודה בצמרת. בארסה וריאל הן באותו לבל ותמיד יש באיזור את אתלטי שיכולה לעקוץ.
     
  3. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    זו הטיה קוגניטיבית נפוצה. אתה לא ממש בעניינים בספרד אלא אם יש מאבק אליפות צמוד, ולכן אתה שוכח את השנים בהן זה לא קורה.
     
  4. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,214
    לייקים שהתקבלו:
    14,279
    מין:
    זכר
    אולי
     
  5. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    לגבי הצעירים של בארסה לא צריך לשכנע אותי שהם היו יכולים להיות אחלה שחקני גיבוי, הנקודה שלי היא שאני לא חושב שהיו כישרונות גדולים ששווים מקום בהרכב. גם בריאל מדריד המצב כזה, הרבה זמן שלא גדל לנו שחקן איכותי ברמה של קרבחאל ואפילו נאצ'ו. מוראטה הוא בן גילם וזהו, הוא נמכר בהרבה כסף ועשינו אחלה עסקה. כשאדאמה טראורה נתן משחקים טובים וגם פתח בנבחרת ספרד אפילו השם שלו עלה בתקשורת, בפורומים ועל ידי מספר אוהדים וזה שחקן קלאסי של שרירים ובעט ורוץ - האנטיתזה לברצלונה גם בימי השפל הנוכחיים שלה לדוגמא.
    מיגל גוטיירס נראה מגן לא רע בכלל שיכול להחליף את מרסלו כגיבוי למנדי. 'ההתלהבות' ממנו בתקשורת לא שונה מהכתבות בספורט ובמונדו דפורטיבו אחרי הפס הראשון שפדרי מסר לכיוון הנכון, הייתה תקופה שגם עשו מטרינקאו 'הגלאקטיקו הבא' ואיך ריאל הפסידה אותו. מה עם פדה? הוא יהיה בן 23 ביולי, בעונה שעברה הוא רשם 44 הופעות ולא רחוק מ-3,000 דקות. להגיד לך כמה דקות ויניסיוס קיבל? או שהוא לא נחשב כי זו לא עונת הבכורה שלו?

    הליגה הספרדית אכן צמודה ברוב הזמן, בעיקר בעשור האחרון, פעם זה היה בזכות שתי קבוצות על ולעתים שלוש כאלה (עונת הדסימה) והעונה קרב חלש. אני מניח בזהירות שאם אבדוק את הליגות הגדולות האחרות אז ספרד "מנצחת" ברמה הזו. כמובן שגם היו עונות של פער דו ספרתי.

    את הסעיף שציינת לגבי טיאגו לא הכרתי, יש מקור לזה? בכל מקרה מבדיקה שעשיתי הסטטיסטיקה דווקא שונה. לפחות לגבי הליגה הספרדית (שיחק נגד ריאל בסיבוב השני לדוגמא כמעט משחק שלם). התעלמו ממנו רק כשהוא היה פצוע וזו הבעיה הכי גדולה בקריירה שלו.
     
  6. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    אשרף, רגילון, יורנטה?

    ויניסיוס לא נחשב כי הוא עלה 45 מיליון דולר, כנ"ל רודריגו.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏15/5/21
  7. Ever Banega Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    2,618
    לייקים שהתקבלו:
    398
    פה אני ממש לא מסכים איתך, אפילו בדיוק ההפך. אייבאר נלחמת על חייה והיא באמת באמת אחת האחרונות שהייתי רוצה לקבל בשלב הזה. לעומת זאת ויאריאל משחקת גד ריאל שהראש שלה לגמרי בגמר הליגה האירופית שהוא בסהכ שלושה ימים אחרי המשחק נגד ריאל, וגם פה באמת אם הייתי יכול לבחור נגד מי לשחק במחזור האחרון מכל קבוצות הליגה, לאור הסיטואציה סיכוי טוב שהייתי בוחר בויאריאל
     
  8. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    דעה לגיטימית לחלוטין. מה עם בילבאו בחוץ?
     
  9. Ever Banega Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    2,618
    לייקים שהתקבלו:
    398
    בילבאו זה לא פשוט, אבל אני לא בטוח שזה עדיף על אייבר שנלחמת על חייה. בכל מקרה ויאריאל זה משחק שהוא כמעט חינם כפי שאמרתי, אני מניח שהם יעלו בהכרב שני, אז במסתכם שני המשחקים שנותרו לבארסה קשים יותר. אם ויאריאל לא הייתה עולה לגמר זה היה סיפור אחר אבל זה שינה את כל התמונה. בכל מקרה הסיכויים של בארסה קלושים כי אתלטיקו צריכה להפסיד 5 נקודות בשני המשחקים שנותרו לה כדי שיהיה לזה סיכוי בכלל. ריאל במצב הרבה יותר טוב.

    אני מסכים איתך שבאופן כללי בארסה הייתה טובה יותר מריאל נגד הקבוצות שהם לא טופ 3 (יש גם הפרש משמעותי בנקודות בארסה 75 ריאל 68), אבל כבר לא נשארו מספיק משחקים כדי שזה ישחק תפקיד משמעותי יותר מהובלה של 2.5 נקודות.
     
  10. RubberSoul Member

    הצטרף ב:
    ‏5/9/07
    הודעות:
    4,066
    לייקים שהתקבלו:
    644
    ויאריאל עדיין לא הבטיחה את המקום שלה בליגה האירופית, ואף אחד לא מבטיח לה ניצחון בגמר.
     
  11. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    @Ever Banega
    האמת עשיתי עבודה חלקית, כי לאליפות יש את אתלטיקו בתור נעלם ואז נכנס הסיפור של המפגשים הישירים. בשורה התחתונה, אני סבור שהטבלה בסוף העונה תהיה : אתלטיקו, ברצלונה, ריאל
     
  12. Ever Banega Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    2,618
    לייקים שהתקבלו:
    398
    זה נכון אבל:
    א- סיכוי טוב שעד המחזור האחרון היא תבטיח.
    ב- גם אם לא אני בטוח שיהיו מוכנים להסתכן בעונה אחת בלי ליגה אירופית לטובת הגדלת הסיכוי לזכות בתואר בפעם הראשונה בתולדות המועדון וגם כמובן להגיע לאלופות.
     
  13. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    ויאריאל יכולה לזכות בתואר אירופי לראשונה, מה שלא עשתה גם הקבוצה המרגשת של פורלאן וריקלמה וכן הלאה, וזה לא שבכל שנה היא במעמד הזה. אני לא חושב שאמרי יעשה מהפכה בהרכב אבל כן יישמור שניים-שלושה שחקנים, לא בהכרח החלוצים כמו ג'רארד מורנו אלא מרכז השדה. לא יודע להגיד לך אם קל יותר לנצח את מנצ'סטר יונייטד או את ריאל מדריד.
    סיונרה, התכוונתי איך זידאן משלב את השחקנים הצעירים שלו בקבוצה, הוא זרק את רודריגו בשנה שעברה כשבייל וחאמס היו איכשהו לא כשירים - ופגע בול. לא התכוונתי לשחקנים שגדלו אצלנו. אגב מה דעתך על זה שגוטיירס משחק ולא מרסלו, שאנטוניו בלאנקו פתח? רגילון מגן בסדר גמור, אשרף שחקן שצריך שיטה מסוימת לדעתי של שלושה בלמים ויש לו עוד מה ללמוד. יורנטה שחקן מעולה אבל בריאל לא היו עושים לו את ההסבה לעמדה קדמית. אגב אני לאו דווקא מתווכח איתך כיצד תיראה הטבלה כי אני מסכים שריאל בכל משחק יכולה לאבד נקודות כי אנחנו לא מבקיעים מספיק, אבל אני מביט על עונה שלמה, מי הייתה קבוצה טובה יותר. ברצלונה חד משמעית שלישית מבין הצמרת. היינו טובים מברצלונה, לחלוטין. קבוצה טובה יותר. הם גם אלה שנהנו מהכי פחות פציעות, אתלטיקו למשל הגיעה עם סגל של 16-17 שחקנים במשחקים מסוימים. אגב, אגלה לכם סוד: ריאל מדריד "המשעממת ביותר איי פעם" (זה תיאור שלי) - 64 שערי ליגה; אתלטיקו מדריד "ההתקפית" (עם סוארס ויורנטה) - 63 שערי ליגה. רק אומר.
     
  14. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    אתה לא מתווכח איתי על דברים שלא אמרתי, ככל הידוע לי הפרס היחיד על הצטיינות בליגה במהלך העונה נקרא אליפות וניתן למי שהיה במקום הראשון בטבלה. אם ריאל תסיים מעל ברצלונה - היא הייתה טובה יותר ולהיפך.
     
  15. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    תעזוב אותי מהקלישאות, אתה יכול להגיד שהמילה הנרדפת לפוסט שלך היא "אני מעריך", וזה בסדר גמור. כרגע ריאל מדריד מעל ברצלונה בטבלה אז לפי התזה שלך מותר לי להגיד שהיא קבוצה טובה יותר? קומאן עשה דברים יפים, בפועל, עם מכת פציעות מטורפת כמו של ריאל - הוא היה נפרד מהטקס עוד מזמן. הוא איבד את פאטי והרוויח את דמבלה וזהו-זה, פיקה לא מתאים לרמה הזו ולא היו עוד פציעות למעט קוטיניו. הוא גם המאמן הפחות טובה מהשלושה לדעתי, אין מה לעשות. נדיר לראות אגב קבוצה שזוכה באליפות עם רקורד כל כך גרוע במפגשים הישירים נגד הגדולות. בשנה שעברה לריאל היו 8 נקודות מ-12 למשל, לא הפסידה. לאתלטיקו בעונת האליפות היו שש נקודות מ-12 - היא לא הפסידה. אנחנו חזקים מנטאלית ולא מספיק טובים התקפית.
    לגבי עניין שיתוף הצעירים - ריאל נקלעה למשבר בפתיחת העונה. אודגור היה יכול לשחק יותר אבל בפועל מודריץ' והיתר הוכיחו את עצמם. לגיטימי בעת משבר ללכת עם הוותיקים ואיסקו עד לאחרונה לא שיחק יחסית. לגבי איך זידאן מתנהל מול פדה ואלוורדה והקידום שלו - התעלמת. בסדר