מחזור 35 בספרד: על כל הקופה! ברצלונה נגד אתלטיקו מדריד, ריאל נגד סביליה

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ספרדי' פורסם ע"י Raulito, ‏8/5/21.

  1. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,200
    לייקים שהתקבלו:
    14,278
    מין:
    זכר
    אז ריאל 2 נקודות מאתלטיקו 2 מחזורים לסיום העונה. יש כאן מישהו שמוכן להמר נגדה?
     
  2. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    נותרו 2 משחקים קשים מאוד, בניגוד לאלו של היריבות. ריאל בבילבאו בחוץ ובבית נגד ויאריאל, חייבת לנצח את שתיהן כי אתלטיקו לא יאבדו יותר מ-2 נקודות. הסיכוי של ברצלונה לאליפות שווה לשלנו אם לא עולה.
     
  3. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,200
    לייקים שהתקבלו:
    14,278
    מין:
    זכר
    חחחחחח איזה שוערים גמורים יש אצלכם. אני צריך לראות את הליגה הזאת יותר.
     
  4. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    לא נכון, יש לנו יתרון במפגשים הישירים על שתי היריבות שלנו ולברצלונה אין, היא בנחיתות. ובארסה יכלה להעפיל שלוש פעמים למקום הראשון ועשתה במכנסיים במחזורים האחרונים - נגד גרנאדה, נגד אתלטיקו מדריד (ניצחה בכל עונה משחקים כאלה בשיניים כמו החופשית של מסי ב-2018/19 כשדייגו קוסטה הורחק) ונגד לבאנטה (יכלה להעפיל זמנית לפסגה). היא ממש לא קבוצה טובה יותר מריאל מדריד כי קבוצה היא לא רק החלק הקדמי שלה. בארסה סופגת המון ולאחרונה גם במערך שלושת הבלמים שלה. ואצלה רק אנסו פאטי פצוע, ריאל בכל משחק בממוצע עם חמישה שחקנים שבחוץ. אנחנו לא ניקח אליפות אבל ברצלונה חד משמעית פחות טובה מריאל.

    לגבי היום:
    רודריגו התעצבן על האנוכיות וחוסר היכולת של ויניסיוס לאורך המחצית וחטף קריזה והראה לו בתוספת הזמן איך עושים את זה נכון (חבל שהוא התפספס העונה). המחצית הראשונה הייתה טובה - הכל יחסי - לא סבלתי בהשוואה לעונה הזו. היה קצב גבוה יותר וזה מה שקורה כשמשחקים עם שחקנים מהירים וצעירים וטוב שלא ראינו פה איזה איסקו מתרוצץ.בנזמה דווקא לא מספיק מדויק, המהלך הכי טוב שלו היה בנגיחה אבל סילבה הדף.
    פדה חייב לשחק כל עוד הוא עומד על הרגליים - מהיר, נמרץ, פיזי, אין לאף יריבה תשובות לזה. הוא גם חושב לעומק בניגוד לשאר ובכל משחק או מסדר מצב לגול כמו למארווין או בונה התקפה מסוכנת כמו בקלאסיקו כשיש לו מניות בשער הראשון (כשלוקאס בישל לקארים). והנה הוא עשה את המהלך מהמרכז, כשאני רואה אותו לעתים בצד ימין אני לא בטוח שזה נכון, אסור שזה יקרה נגד יריבות כמו גרנאדה למשל הרי זו לא באיירן מינכן ממול.
    בצד אחד מארווין מאוד פרווה, מהוסס, חסר ביטחון, מהיר אבל לא הרבה מעבר לכך ובצד השני מיגל גוטיירס שנראה כאילו הוא מיגל טורס הבא ויש לו איזה שנתיים-שלוש של ניסיון. אחלה צ’יפ למודריץ’, רק בהילוך החוזר הבנתי עד כמה המסירה הזו גאונית.
     
  5. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,200
    לייקים שהתקבלו:
    14,278
    מין:
    זכר
    ראיתי את המשחק בחצי עין. איסקו לא רק שלא תרם כלום התקפית גם עם שני איבודים מטופשים באמצע המגרש שהיו יכולים לעלות לריאל ביוקר. זה כבר לא נעים לראות מה שנהיה ממנו. קורטואה לעומת זאת זה הגרסא האנושית לספגטי. יא בא יה
     
  6. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    איסקו גמור לגמריי. לגביי קורטואה, אני לא אוהב את הדיונים על "השוער הכי טוב באירופה" כי שוער מאוד תלוי בסיטואציה שהוא נמצא בה, אני לא מאמין שיש הבדלים גדולים בין השוערים הטובים באירופה, שכולם כמעט לא עושים טעויות, שולטים ברחבה בצורה מושלמת ומקבלים גולים שאף אחד מהאחרים לא היה עוצר. ל-3 הגדולות יש שוער ברמה הזאת.
    הייתי מאוד סקפטי לגביי קורטואה, בעיקר בגלל שהיה לנו את נבאס, אבל לדעתי אין ספק שהשתדרגנו בעמדה ומדובר באחת הרכישות המוצלחות הבודדות שעשינו בשנים האחרונות.
    מה לא נכון? מאיפה אתה יודע? וחצי מהדברים שרשמת לא רלוונטים למה שאני רשמתי. השאלה היא מה התרחישים הכי סבירים ב2 המחזורים שנשארו.
    זה נחמד הסיפור של המפגשים הישירים, אבל מאוד לא סביר בעיני שזה יוכרע עליהם. אם נתעלם לרגע מאתלטיקו ונסתכל רק על ברצלנוה וריאל (נניח שאתלטיקו יחרבנו את זה בצורה חסרת תקדים), האם תרחיש שבו ברצלונה מנצחת את שני המשחקים וריאל מפסידה אחד מהם כזה הזוי? לדעתי זה הכי סביר. בילבאו זה מגרש קשה בטירוף והם יבואו כדי לספר לנכדים שלהם שהם דפקו לריאל את האליפות. ואם מנצחים את זה, ויאריאל בבית עם ההתקפה האימפוטנטית של ריאל במשחק על כל הקופה זה לא משהו שהייתי מסתמך עליו.
    אני לא חושב שברצלונה יאבדו נקודות, ואז ריאל צריכה לפחות תיקו וניצחון כדי לעקוף אותם, תוצאות ממש לא מובנות מאליהן בהתחשב ביריבות. לכן, לדעתי ברצלונה עם סיכוי שווה או אפילו טוב יותר לזכות באליפות במקרה הלא-סביר שאתלטיקו יפסידו.
     
  7. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,200
    לייקים שהתקבלו:
    14,278
    מין:
    זכר
    לזכותה של הליגה הספרדית יאמר שבאופן סיסטמטי זאת הליגה הכי מותחת מבין הגדולות. בגרמניה זה באיירן וכל השאר השפחות שלה. באנגליה סיטי די השתלטה על הליגה. באיטליה אפילו בעונה שיובה מפסידה אליפות אין ממש מתח. בספרד זה תמיד אותו מותחן עד השניה האחרונה. לפחות זה.
     
  8. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    בסדר, זה לא סביר בעינייך וזה כבר קרה ב-2006/07. ברצלונה בפיגור במספר הנקודות וגם במפגשים הישירים ואפילו המומנטום שלה הכי מחורבן. אם כבר "ברצלונה קבוצה טובה יותר" זו אמירה לא רלוונטית כלומר חסרת ביסוס כי היא כשלה במשחקים הישירים נגד הגדולות וגם 'נגד הקטנות', כמו לבאנטה למשל, כמו גרנאדה, כשיכלה להפעיל לחץ עצום - היא עשתה במכנסיים. אתה סתם מפאר אותה יתר על המידה. מעט מאוד זמן ראיתי שם קבוצת כדורגל. זה קסם להישען על מסי אבל אין לה הגנה, אי אפשר לומר שמוציאים שם מים מהסלע. כבר ראינו שבליגה הזו הכל יכול לקרות אבל אין שום סיבה שתהיה בטוח שברצלונה כן תעשה את העבודה וריאל לא. ברצלונה, לטעמי, הניפה דגל לבן וזו גם האווירה במועדון.

    דרוריקו, חמש פעמים בשנות ה-2000 האליפות הוכרעה במחזור הסיום: עונת 2002/03, עונת 2006/07, עונת 2013/14, עונת 2015/16 ועונת 2016/17. בעונה שעברה המאבק הוכרע במחזור ה-37 וכך גם בעונת 2014/15. באיטליה אני זוכר את 2001/02 המטורפת והבכי של רונאלדו וגם את עונת הטרבל של אינטר נדמה לי שהוכרעה בקו הסיום, היו עוד מקרים?
     
  9. RubberSoul Member

    הצטרף ב:
    ‏5/9/07
    הודעות:
    4,066
    לייקים שהתקבלו:
    644
    ברצלונה של העונה היא ניסיון אחד גדול. כל העונה קומאן חיפש את הנוסחה. עד שהוא מצא אותה בתחילת 2021, זה היה מאוחר בשביל ליגת האלופות, הספיק בשביל הגביע ובשביל להישאר בחיים בליגה. אבל שיטת 3 הבלמים מהר מאוד מיצתה את עצמה כי יש קבוצות שבקלות הצליחו לעצור אותה.

    כשוויאדוליד הגיעה לקאמפ נואו בארסה היתה בשיאה, אבל היא עשתה לה את המוות, ניטרלה את האגפים ובעצם את כל המערך של בארסה. זו היתה נקודת המפנה האחרונה לרעת בארסה, למרות שהיא ניצחה במשחק הזה, כי שבוע אחר כך הגיע הקלאסיקו.

    אז אני אחזור למשפט הראשון - כל העונה הזאת מלאה בניסיונות מוצלחים יותר ומוצלחים פחות, מקום שלישי או רביעי ישקפו מאוד את בארסה של העונה.

    בארסה בשיאה אולי שיחקה התקפית טוב יותר מריאל, אבל ריאל כקבוצה הרבה יותר טובה מברצלונה, וכראייה לכך, השלד שלה עדיין רץ, ומשתלבים בו שחקנים כמו מיגל. בכלל, זו הדרך של שחקנים צעירים להשתלב, כששאר ההרכב חזק יחסית ויש תיאום.
     
  10. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    אתה לא אוהד ריאל מדריד פחות אם אתה מכיר בעובדה שיותר קשה להוציא 3 נקודות נגד בילבאו בחוץ וויאריאל בבית מאשר 6 נגד סלטה ויגו בבית ופאקינג אייבר בחוץ.

    לא משנה איך ברצלונה תסיים את העונה, הצעירים שהשתלבו העונה יתרמו לה בעתיד. מיגל בינתיים נראה אחלה, אבל הוא היחיד מבין הצעירים שאפשר לבנות אליו.
     
  11. YYY El sabio de Hortaleza היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/5/04
    הודעות:
    11,492
    לייקים שהתקבלו:
    1,232
    לפי אחוז העצירות קורטואה העונה יותר טוב מטר שטגן. הטבלה לא משקרת.
     
  12. RubberSoul Member

    הצטרף ב:
    ‏5/9/07
    הודעות:
    4,066
    לייקים שהתקבלו:
    644
    האמת שבלי קשר לעונה הנוכחית, במשך שנים ראינו כל מיני שחקני ספסל מוזרים כמו אנדרה גומש, ג'ייסון מורייו או קווין פרינס בואטנג, במקום לתת מקום לצעירים. תמיד שמעתי ש"הם לא מספיק טובים", אבל האמת היא שאם לא יפילו אותם לתוך הרכב טלאים, אלא יקבלו מקום בהרכב חזק ומנוסה, הם ישתלבו היטב. ככה זה עם שחקנים צעירים בכללי, בגלל זה "הרכב שלישי" תמיד מתקשה הרבה יותר אם אין תיאום.
     
  13. avicii Member

    הצטרף ב:
    ‏7/12/15
    הודעות:
    2,846
    לייקים שהתקבלו:
    1,163
    מין:
    זכר
    ברצלונה תחת רוסיי וברתומאו הזניחו את האקדמיה והביאו מאמנים שנוטים לא לשתף צעירים כל כך.
    לדעתי, אם אינייסטה ומסי חדשים היו גדלים בתקופה הזו בברצלונה הם היו נמכרים או מושאלים לחיחון או חטאפה במקום לקבל דקות בברצלונה.
     
  14. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    עברנו לדיבורים על העונה הבאה? אני האחרון שיגיד שפדרי לא השתדרג וגם פרנקי דה יונג בפרק מהזמן, גם סרג'יניו דסט עשה עונת התאקלמות. מצד שני לא חסרות דוגמאות הפוכות. לפעמים מביאים כוכב על הראש שלהם, רודריגו בשנה שעברה היה טוב והשנה התפספסה לו, כנ"ל ויניסיוס 2019 מול ויניסיוס 2021. אני חושב שאתה לא מעריך את יחסי הכוחות של הקבוצות פשוט. כל אחת מהשלוש בינוניות ויכולות ליפול, בארסה גם עם מסי הגדול פספסה נגד לבאנטה והבקיעה שער אחד בלבד נגד גרנאדה מוכת הפציעות שאתמול ריאל הייתה יכולה לתת לה שישייה. בסה"כ שני משחקים נותרו וזה לא שאתה מנתח איתי את מאבק האליפות ממרץ.
    שיטת שלושת הבלמים היא בסדר גמור וזו הייתה הברקה אבל אני חושב שפדרי נשחק, הקבוצה מתקשה לעצור מתפרצות ומעבר לך בואו - שלישיית ההגנה לא טובה. מינגסה ואראוחו בסדר כשמביטים על לנגלה. פיקה סמל ומנהיג וכאלה, חלק יגידו מנהיג קצת שלילי אפילו, הוא בעיקר בטוויטר היום, הוא כבר מזמן לא שייך לרמות האלה.

    אני מסכים עם הדיבורים על הזנחת הנוער אבל דור כמו שהיה גדל פעם ב-50 שנה אם בכלל. אם בארסה הייתה מוצאת אפילו פדרו זה היה גדול. מארק בארטרה, מרטין מונטויה, ג'רארד דאולופאו - אין אף שחקן שגדל בבארסה ומפיל אותי מהכיסא והיה הצלחה ענקית במקום אחר לצורך העניין. טיאגו עזב בזמנו כי היה מוקף בגלאקטיקוס על העמדה שלו. גם אריק גארסיה עדיין צריך להוכיח את עצמו.
     
  15. avicii Member

    הצטרף ב:
    ‏7/12/15
    הודעות:
    2,846
    לייקים שהתקבלו:
    1,163
    מין:
    זכר
    תיאגו נמכר כדי לממן את הקניה של נאיימר.
    בחוזה שלו היה סעיף שאם הוא עובר כמות מסוימת של דקות אז סעיף השחרור עולה למעל 100 מיליון יורו. החל מאמצע העונה הוא כמעט ולא שותף וסעיף השחרור שלו נותר 18 מיליון יורו.