אייאקס (שאלה לאסף כהן)

הנושא בפורום 'שרון דוידוביץ אסף כהן ובן פורגס בשירות הוד מלכותה' פורסם ע"י AFCA, ‏15/4/19.

  1. AFCA Member

    הצטרף ב:
    ‏9/4/09
    הודעות:
    1,447
    לייקים שהתקבלו:
    281
    היי,

    כאוהד אייאקס והאורנייה, כיף גדול שאתה מתארח בפורום. מעבר לעובדה שאתה אחד מהפרשנים הטובים בארץ, כיף שיש מישהו בתקשורת שחי ומבין את הכדורגל ההולנדי כמוך.

    מעניין אותי לשמוע איך אתה רואה את העתיד של אייאקס ב5-10 שנים הקרובות. אין ספק שהקיץ האחרון היה קיץ שלא ראינו כדוגמתו, גם מבחינת העמידה על הרגליים האחוריות שאף שחקן לא מורשה לעזוב (למעט זייך), ובעיקר רכשים בפרופילים של טאדיץ' ובלינד. ומבחינתי זה המשיך גם בחורף עם המכירה של דה יונג, שמבחינתי זה שהצלחנו למכור בסכום כזה ולדחות את המכירה לקיץ זאת הצלחה.

    האם אתה רואה את אייאקס ממשיכה בשנים הקרובות להביא שחקנים בפרופיל ובמחירים של טאדיץ' ובלינד? או שהמגמה תהיה להמשיך להביא בעיקר שחקנים צעירים? (כמו מארין שכבר חתם). מעניין אותי במיוחד דעתך מכיוון שטאדיץ' ובלינד היו עם איזשהי אוריינטציה להגיע לאייאקס בגיל שלהם (בלינד מובן מאליו, טאדיץ' דיבר על זה לא מעט), והשאלה האם ננסה להביא רכש בפרופיל כזה גם מבלי האוריינטציה לאייאקס. בראייה לוגית, אייאקס יכולה בשנים הקרובות להשתלט על הליגה כמו באיירן בגרמניה, אתה רואה תסריט כזה?
    ושאלת בונוס פופוליסטית, מי לדעתך יעזוב בקיץ הקרוב? אני מרשה לעצמי לשמור על אופטימיות זהירה, וחושב שהעוזבים יהיו דה ליכט (פשוט טוב מדי), ניקו (לא ילד, שחקן מצוין בעמדה שתמיד דלילה וקבוצות מחפשות) וזייך (כבר מיצה את עצמו, ולמען האמת לא אבכה לשנייה על עזיבה שלו). מאמין שאוננה (עם החוזה החדש), ואן דה בייק ונרס יישארו לעוד עונה. מה דעתך?
     
    נערך לאחרונה ב: ‏15/4/19
  2. אסף כהן Member

    הצטרף ב:
    ‏13/4/19
    הודעות:
    10
    לייקים שהתקבלו:
    22
    איזו עונה מטורפת. ברור שזה שילוב של הבשלה של דור מיוחד, דוני, פרנקי ודה ליחט. אבל המהלך של פתיחת ארנק והבאת בלינד וטאדיץ עשה את ההבדל. ויותר חשוב, הגדלת תקרת השכר הפנימית. פעם לא עברו את המיליון יורו. העונה נתנו לדה ליחט ופרנקי מיליון, ולטאדיץ ובלינד סביב ה2. הלוואי וזו מדיניות שתמשיך. רק ככה תמשוך שחקנים כאלה.
    אבל טאדיץ זה באמת הזדמנות יוצאת דופן של שחקן בשיאו שרוצה לבוא. זה לא קורה יותר מדי. דווקא סיפור בלינד יכול לקרות, עם ורטונגן כזה שיחליט אולי להוריד הילוך. לא העונה, אולי בקיץ הבא.
    מסכים שמודל ביירן רצוי, ובעיקר אפשרי. איאקס יכולה לקנות מפיינורד את ברחהאוס ומפסוו את אנגליניו. אם היא תעשה את זה אני לא מאמין, אבל זה אפשרי.
    מסכים עם השמות שאמרת שיעזבו. נרס אם יעשה קופה אמריקה טוב בטח גם ילך. אוננה למרות שחתם אולי גם ילך, פה דווקא אני רואה מהלך להחזרת סיליסן כאפשרי מאד. גם על דולברג אולי יביאו חלוץ אחר, כי הוא פשוט לא משחזר את העונה ההיא עם בוס.
    בכל מקרה עונה מדהימה ומרגשת והלוואי ונמשיך להינות מזה עוד ועוד.