אקטואליה

הנושא בפורום 'פורום אוף טופיק' פורסם ע"י Der Kaiser, ‏1/4/11.

  1. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    15,336
    לייקים שהתקבלו:
    7,233
    מה שיפה בשוק חופשי הוא שכל אחד יכול לשנות, ותמיד יש לך בחירה. אני למשל מעולם לא הזמנתי צ'רלטון. יש שידורים באינטרנט, ואני חי מצוין בלי טלוויזיה. ברגע שהתכנים נלקחו מספורט5 הישן פשוט הצבעתי ברגליים. כל אחד יכול לעשות את זה.
    אם המחיר של מוצר מסוים יקר מידי לדעת הציבור - אדם פלוני יכול לקחת יוזמה ולהקים מתחרה שיקבע מחירים הוגנים יותר. אם הציבור באמת כל כך תומך בזה אז ההצלחה שלו מובטחת. אבל לא, פה במדינה כשקמה רשת שמוכרת קפה ב5 שקל מרססים אותם בביקורות במקום להריע להם, ואותו הדבר עם רמי לוי בזמנו.

    נכון שיש בעיה של בירוקרטיה וזו בעיה שצריך לטפל בה. אני לא מבין למה היה צריך התערבות של כחלון בשביל להקים עוד 3 חברות סלולר שיכניסו תחרות לשוק שעשק את הציבור בזמנו. אני גם בעד תחבורה פרטית בשבת שתענה על הצרכים של הציבור החילוני מבלי שזה יגיע מכספי המיסים של האדם הדתי.
     
    Uli Hoeness אוהב/ת את זה.
  2. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    69,064
    לייקים שהתקבלו:
    14,912
    מין:
    זכר
    -אינטרנט זה סבבה,וזה מאפשר לך גישה בחינם לדברים שמקודם היית צריך לשלם עליהם, למשל מוזיקה, למשל תקשורת,למשל סרטים וכו'. אבל לא על כל דבר אתה יכול לברוח לאינטרט. אם בסופר לוקחים מחיר מופקע על עגבניות אתה לא יכול להיכנס לאינטרנט ולאכול עגבניה.
    -בתחבורה פרטית בשבת ישחטו אותך במחיר. אפילו במוניות יש מונה שמפוקח על ידי המדינה,ועם כל זה עדיין הן יקרות בהרבה מאוטובוס ולא לכל אחד יש כסף לנסוע בהן,אז תחשוב מה יהיה כשלא יהיה מונה
     
    נערך לאחרונה ב: ‏2/9/16
  3. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    העלות השולית של הפעלת תחבורה ציבורית היא לא גבוהה, ככה שהפעלת תחבורה ציבורית בסופ"ש היא לא על חשבונם של אנשים דתיים. הסבסוד דואג בעיקר לעלות של האוטובוסים והטיפולים בהם ולא לנסיעה הספיציפית.
    גם אם נתעלם מהפרזיטיות של הציבור החרדי, החילונים מממנים הרבה יותר דברים שהם לא צורכים מאשר תחבורה ציבורית בשבת לדתיים. כמות הכסף שהממסד הדתי עולה לי גבוהה בהרבה ממה שעולה לי התחבורה הציבורית.
    העולם לא פשוט כמו שאתה מציג את זה. תשתיות עולות הרבה מאוד כסף. אין לחברות הסלולר הקיימות שום אינטרס לחלוק את התשתיות עם חברות אחרות, והתמריץ של חברות נוספות להקים תשתיות מהסוג הזה יורדת ככל שיש יותר חברות. ללא מתן המונופול לתקופה מסויימת בעבר, כיום לא הייתה לנו רשת סלולרית מתפקדת.

    לגביי שידורי ספורט יש פה בעייתיות, ליגה אנגלית יש אחת והזכויות נמכרות לגוף בודד, הוא מונופול בתחום ואם תרצה לראות בצורה חוקית, תהיה חייב לשלם לו והוא מצידו יגבה את הסכום שיתן לו רווח מקסימלי בהתאם לאיך שהוא מבין את הביקוש. הבעיה שגורמת להתנפחות המחירים היא הקושי בלהשיג רצועת שידור בHOT ובYES שהיא התוצאה של הרגולציה המוגברת.
     
  4. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    15,336
    לייקים שהתקבלו:
    7,233
    אני לא יכול להיכנס לאינטרנט ולאכול עגבנייה אבל אני יכול:
    1. ללכת לקנות עגבנייה בסופר/שוק אחר
    2. לקנות מלפפון במקום
    3. לשתול עגבניות אצלי בגינה
    4. לשלם מה שרוצים על העגבנייה ולהפסיק להתבכיין

    מה יהיה כשלא יהיה מונה? אנשים ייסעו פחות במונית. אנשים יתחילו לרכב על אופניים. גם האפליקציה של האובר הגיעה בגלל שהמונית יקרה לאנשים. תתפלא אילו אלטרנטיבות אפשר למצוא כשחושבים מחוץ לקופסא במקום לשבת מול הטלוויזיה ולבכות על מר גורלך.

    two wrongs don't make a right. החרדים עומדים על שלהם ולכן מקבלים מה שהם רוצים. אני לגמרי בעד הרעיון שהציבור יממן את הנושאים שחשובים לו (חרדים - שירותי דת; חילונים - תחבורה ציבורית בשבת). זה נכון, זה אפשרי, רק צריך להפסיק לחשוב בצורה ארכאית.
    התשתיות עלו כסף גם לסלקום ואורנג'. זה יהפוך לצורך? יקום עוד מתחרה. כל מה שצריך זה להפסיק לחנוק את היזמים עם בירוקרטיה ולהפסיק עם שנאת העשירים.
     
    Uli Hoeness, Bon ו-Mellow29 אוהבים את זה.
  5. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    ומשרד הכלכלה במסגרת הרפורמות הכריח את סלקום, פלאפון ואורנג' לאפשר לרשתות היותר קטנות לעבוד על הרשת שלהם. כל החברות החדשות שקמו משתמשות בתשתיות שכבר קיימות ושייכות לחברות אחרות. בלתי ישים כרגע מבחינת חברה חדשה להתקין תשתיות חדשות לחלוטין, אפילו גולן ויתרו על הרעיון בסוף.

    אוקיי אתה רוצה לשנות את כל השיטה, אני לחלוטין בעד. כרגע, זה לא סביר שהחרדים יקבלו כל מה שהם רוצים ולא יסכימו לשום דבר שאני מעוניין בו. השטות של "מימון תחבורה בשבת מכיסם" היא שקר גס, כי נניח לרגע שבסופי שבוע נחליף את המודל של התחבורה הציבורית למודל שמבוסס על רווחיות. האוטובוסים יישארו אלו שכולנו מממנים, אבל לא ייעשו יותר נסיעות שאינן רווחיות. האם החרדים יורידו את ההתנגדות שלהם? ומה לגביי קניון פרטי לחלוטין בכפ"ס שיש להם התנגדות אליו, פיצוציות ובית קולנוע פרטיים בירושלים שהחרדים מתנגדים אליהם וכו'. אז תסלח לי בבקשה על השפה, שיפסיקו לזיין את השכל. הם מתנגדים לכל דבר שייפתח בשבת, בין אם היה פרטי או היה ציבורי. כמו שאמרתי, מי שרוצה שיפריטו את הכל יתייחס לעובדה שהשמיים כחולים כסיבה להפרטה ולעובדה שיורד גשם כסיבה להפרטה.

    וכל זאת ללא קשר לעובדה שהמודל של תחבורה ציבורית פרטית, בניגוד למודלים אחרים של שווקים פרטיים, לא בהכרח יעיל יותר ודורש מחשבה מעמיקה. בהונג קונג לדוגמא, מקום שבו התחבורה הציבורית לכאורה מנוהלת על ידי גוף ציבורי לא-ממשלתי. הוענקה הקרקע שמעל לתחנה לגוף כדי שיוכל לממן את פעילותו ולכסות על ההפסדים התפעוליים שנגזרים מהפעלת תחבורה ציבורית יעילה לאורך כל היום. לא בדיוק הפרטה פר-סיי.
     
  6. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    וזה לא משנה את העמדה שלי שעיוותים לא צריכים להשאר. אם לרכבת אסור לפעול בשבת, אז שלא יבצעו בה תיקונים בשבת. אותם טיעונים תקפים על עבודה ועל נסיעה ברכבת. אם יש חוק שאסור לפתוח בתי מסחר, אז שיאכפו ויתנו צו סגירה (לא קנס שמאפשר רק לאנשים עשירים לממן אותו לאורך זמן) לכל בית מסחר שפועל בשבת.
    כל הפשרות הללו רק תורמות ליצירת תרבות של עיגולי פינות וטאטוא מתחת לשטיח.
    העובדה שחיילים נפגעים או שבסיטואציה מסויימת אמבולנס לא יוכל לעבור ביום ראשון בגלל הפקקים לא רלוונטית. או שרוצים שתהיה פה תחבורה ציבורית נורמלית או שלא רוצים. ואם לא רוצים, אז בסדר גמור, מי שיש לו בעיה עם זה יצטרך להתחשבן עם הנציגים שלו בקלפי ובפריימריז.
     
  7. Mamadu משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏6/7/06
    הודעות:
    9,523
    לייקים שהתקבלו:
    1,876
    לשמוע/לקרוא את הח"כים של מפלגת העבודה מתרעמים על ההחלטה הזאת, משעשע אותי.
    כאילו שאם הם היו בשלטון, הם לא היו נכנעים לתכתיבי קואליציה כזו או אחרת. כאילו הם לא ניסו להיכנס לקואליציה הזו בזחילה לפני כמה חודשים.
    הכי חשוב שהם "נזעקים" להציל את המצב ומממנים הסעות לחיילים. זיין על שאר האזרחים, רק חיילים מביאים קולות.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏3/9/16
  8. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    69,064
    לייקים שהתקבלו:
    14,912
    מין:
    זכר
    מפלגת העבודה המציאה את החנפנות לחרדים
     
  9. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    זה לא תירוץ. למי שלא ניתנה האפשרות לעשות לפחות יש את הספק הסביר שהוא היה עושה משהו אחר.
    זה מוציא את העוקץ מפחות או יותר כל דיון בכל נושא.
    "למה מוריניו פותח עם פלאייני"? "גם גווארדיולה היה עושה את אותו דבר", לך תוכיח שלא.
     
  10. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    69,064
    לייקים שהתקבלו:
    14,912
    מין:
    זכר
  11. Mamadu משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏6/7/06
    הודעות:
    9,523
    לייקים שהתקבלו:
    1,876
    ממש לא.
    היסטורית, המפלגה הזו הוכיחה שהיא לא הייתה מתנהגת אחרת.
    ואני דווקא רציתי להדגיש את המחאה האינטרסנטית שלהם והלא טהורה. ההזדעקות הזאת לממן אוטובוסים של חיילים נועדה אך ורק כדי להראות שהם אוהבים חיילים, שלא כמו נתניהו, וזה מביא קולות. לא איכפת להם מהאזרחים האחרים שגם כן יאלצו למצוא פיתרון להגיע למקומות עבודה שלהם, וגם לא נראה לי שכל כך אכפת להם מהחיילים. מה שיביא קולות, אהלן וסהלן.
     
    DRORIKO ו-Michael Carrick אוהבים את זה.
  12. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    ואולי הוא היה עומד מול החרדים או שהיה מצליח להגיע לפשרה שלא כוללת סגירה של הרכבת באמצע שבוע?
    לא ניתן לדעת ובטוח לא ניתן להאשים אותו בכישלון של אנשים אחרים.

    והיסטורית? כמה חברים במפלגת העבודה שישבו בקואליציה עם החרדים עדיין שם?
     
    נערך לאחרונה ב: ‏3/9/16
  13. Mamadu משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏6/7/06
    הודעות:
    9,523
    לייקים שהתקבלו:
    1,876
    לא מאשים אותו בכישלון של אנשים אחרים.
    בוז'י הוא ראש האופוזיציה כבר תקופה לא קצרה, והרקורד שלו מסתכם בפיזור סיסמאות של אופוזציה "נשכנית" וכמה ניסיונות זחילה לממשלה לא מוצלחים בעליל.
     
  14. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    69,064
    לייקים שהתקבלו:
    14,912
    מין:
    זכר
    זה בערך כמו לסגור עם בנט שהממשלה תפנה את ההתנחלויות והוא יקבל בתמורה כסף לבתי ספר דתיים. קיצר זה לא יקרה, ולא סתם זה מעולם לא קרה כשהחרדים ישבו בממשלה.
     
  15. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    15,336
    לייקים שהתקבלו:
    7,233
    מסכים איתך. אבל כיום הצדק איתם. כל עוד הרכבת היא בבעלות המדינה יש לכל אזרח זכות להשפיע על האופן שבו היא תפעל. המפלגות החרדיות עושות את זה בבריונות אבל זכותן לאיים בפרישה מהקואליציה, הן לא יהיו המפלגות הראשונות שעושות את זה. ומדינת ישראל היא, מה לעשות, מדינה יהודית. כשזה יהיה פרטי אז הצדק והלגיטימציה בעצם יעברו מהצד החרדי לצד החילוני.

    לגבי שאר הדברים שרשמת - תשמע, לא בכל מדינה אתה יכול להתנייד עם תחבורה ציבורית בכל מקום, גם במפותחות שבמפותחות. יש מקומות שמי שגר בהם חייב להחזיק ברכב פרטי. זה מצב שקיים גם כיום בישראל הלא מופרטת, אז ממה החשש בעצם? החשש הוא אחד ויחיד: שיהיה בן אדם שיתעשר מזה.
     

משתמשים שצופים בדיון זה (רשומים: 1, אורחים: 33)

  1. RubberSoul