איצטדיונים בישראל: האצטדיון החדש בב"ש בדרך

Discussion in 'פורום כדורגל ישראלי' started by עומר, Jul 14, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    Joined:
    Apr 24, 2013
    Messages:
    16,452
    Likes Received:
    4,703
    ההסבר לכך שלא יהיה גג ביציעים מאחורי השערים הוא מהדברים הכי מגוכחים בהיסטוריה.
     
  2. צ. שיף Member

    Joined:
    Sep 9, 2009
    Messages:
    12,089
    Likes Received:
    679
    Gender:
    Male
    נכון! מספיק לתכנן גג מרחף על עמודים (כמו למשל הגג בנתניה) או גג עם פתחי אוורור בקירות (בדיוק כמו במכוניות) ולא גג שמחובר לקיר. זה אומר שבחורף אולי היציעים יהיו פחות מבודדים מרוחות וטיפות גשם אבל בקיץ יהיו יותר מאווררים. אגב במקור גם בחיפה תכננו גג מרחף שהוחלף ביציקה הכבדה שנועדה לרושם אבל פגעה באוורור.
     
    Hapoel_Tel_Aviv likes this.
  3. צ. שיף Member

    Joined:
    Sep 9, 2009
    Messages:
    12,089
    Likes Received:
    679
    Gender:
    Male
    זה ההבדל בין בנייה על שלד פלדה כמו האצטדיון במנצ'סטר לבין יציקת בטון כמו היציעים שיורחבו בבלומפילד, עבודה איטית יותר ובעייתית יותר שמפריעה להושיב קהל ביציע שמעליו מתבצעות העבודות. בכל מקרה מקווה שעיריית תל אביב תקבל שכל ותרחיב את בלומפילד גם ביציעים הצפוני והדרומי וגם עליהם תקים גג.
     
  4. Love Is Red Member

    Joined:
    Aug 20, 2006
    Messages:
    5,822
    Likes Received:
    721
    בטבריה מתכננים לבנות אצטדיון שבהדמייה דומה לסמי עופר רק בגרסא מוקטנת ויציע אחד מאחוריי השער פתוח (מעין טדי לפניי שהוסיפו את היציע הדרומי וסמי עופר והכל בקטן)
    הנה הכתבה באתר ONE מהיום: http://www.one.co.il/Article/14-15/1,2,0,0/243166.html
    העלויות של זה עומדות על 35 מיליון.
     
  5. elad2011 Member

    Joined:
    Oct 22, 2011
    Messages:
    54
    Likes Received:
    0
    שבוע שעבר חנכו את גשר השרון בנתניה, הצמוד לאצטדיון. פתיחתו תקל בצורה ניקרית על ההגעה והיציאה/פיזור מהאצטדיון (בעיקר לבאים מקרית השרון). לכתבה, צילומים ווידיאו על הגשר (שבוא גם מצולם האצטדיון): גשר השרון נפתח
     
    Last edited: Dec 5, 2014
  6. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    Joined:
    Aug 3, 2002
    Messages:
    23,057
    Likes Received:
    1,969
    כל עוד לא יגדילו את כמות החניות בקרבת האיצטדיון או יבנו תחנת רכבת על האיצטדיון, גם אם יבנו 14 גשרים לא יעזרו...
    אפשר לראות גם בתוך הקישור ששמת, כמה כמות החניות ליד המגרש היא פשוט אפסית...זה שיש חניות באיזור ועדיין לא ברמה מספקת לא אומר שזה מצב נכון, האיצטדיון נמצא במיקום מושלם להקמת תחנת רכבת מולו בדיוק כמו האיצטדיון בפתח תקווה, מה שיחסוך תנועת מכוניות בכל ימות השבוע, ויותר מזה, אם יעשו עוד חצי עיגול של חניות זה לבטח יעזור בהגעה ויציאה, בכל המרחב הזה. גם בפתח תקווה, עם כל הכבוד, אין מספיק חניה ליד האיצטדיון, למרות שיש תחנת רכבת ליד, ומי שבימי חול, בוחר לא להגיע ברכבת פשוט טיפש.
     
    Hapoel_Tel_Aviv likes this.
  7. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    Joined:
    Apr 10, 2010
    Messages:
    16,452
    Likes Received:
    7,357
    פעמיים הייתי בנתניה, החניתי רחוק והיציאה הייתה אחלה. אז תלכו 5-10 דקות ברגל, מה קרה? ולא, זה ממש לא הצדקה לביזיון שבבניית כבישי הגישה לשם, אבל נמאס שכל פעם האוהדים רוצים להחנות שם על עיגול האמצע ואז מתלוננים כל פעם מחדש.
     
  8. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    Joined:
    Aug 3, 2002
    Messages:
    23,057
    Likes Received:
    1,969
    יקרה בערך כמו שיקחו את העיר הזאת ויהפכו אותה לפנינת תיירות...
    בעיניי עצם העובדה שבונים איצטדיון של 5,000 זה פסול, מה גם שלא אמרו שהמינימום לליגת העל יעמוד על 6,000 החל מהעונה הבאה? די עם האיצטדיונים הקטנים האלה. מה גם שתמיד כשבונים לא לוקחים בחשבון את ההפרדה המטופשת של המשטרה...

    אור מה הקשר מתלוננים? למה אני צריך לבוא למשחק כדורגל ולהחנות במרחק רבע שעה משם? כשאתה הולך לסופר אתה מחנה רבע שעה משם? כשאתה הולך לקניות אתה מחנה רבע שעה משם? כשאתה הולך לעבודה אתה מחנה רבע שעה משם? אין שום סיבה, שום סיבה שבעולם, שכאשר בונים איצטדיון כדורגל, כמות החניות שנבנית לא תהיה תואמת את התכולה, ואין שום סיכוי שבנתניה או פתח תקווה ובטח ובטח שבטדי, האיצטדיון שהיה הראשון בטיבו עד השנה, החניות מספקות ומתאימות. לגבי סמי עופר מהפעם היחידה שהייתי שם במשחק נבחרת, כבר הבנתי שלא. כמעט אף איצטדיון בארץ, לא נגיש ונוח לעובד מבחינת חניה, ובטח ובטח שלא מבחינת תחבורה ציבורית.
    מילא היתה לי תחנת רכבת תחתית/תחנת רכבת על האיצטדיון עוד הייתי יכול לקבל.
     
    Last edited: Dec 5, 2014
    Hapoel_Tel_Aviv likes this.
  9. Abu George כותרת משתמש מותאמת אישית

    Joined:
    Apr 13, 2012
    Messages:
    3,402
    Likes Received:
    2,205
    יקרה לפני אצטדיון פרטי של מכבי.
     
    EO11 likes this.
  10. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    Joined:
    Aug 3, 2002
    Messages:
    23,057
    Likes Received:
    1,969
    כי זה ממש אותו דבר אחד לאחד. אותם עלויות, אותם שטחים, אותם צרכים. לחשוב שיבנו איצטדיון כזה בשנה וחצי זה אופטימיות סטייל המגרש בנתניה, כמעט כל מגרש שנבנה בארץ, לקחו לפחות כפול זמן לבנות אותו, ואני לא רואה את זה קורם עור וגידים ב-4-5 שנים הקרובות.
     
  11. השולס עולה Member

    Joined:
    Sep 9, 2007
    Messages:
    366
    Likes Received:
    28
    Gender:
    Male
    איך לא בנו גם תחנה בגשר בנתניה?עדיף היה להשקיע על תחנה במקום גשר רכבים. היתי בטוח כל הזמן בשיפוצים שזה תחנה. בושה
     
  12. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    Joined:
    Aug 3, 2002
    Messages:
    23,057
    Likes Received:
    1,969
    צריך גם וגם, בכלל אני לא מבין למה בונים את התחנת רכבת החדשה דרומית בכניסה לעיר, לא מבין, המיקום של האיצטדיון הוא מעולה וגם ככה הרכבת עוברת שם, בכלל נתניה, כעיר, יחסית גדולה, סה"כ עם תחנת רכבת אחת, וגם שתיים נראה מעט מדי
     
  13. עידן444 Member

    Joined:
    May 26, 2012
    Messages:
    18,116
    Likes Received:
    6,565
    חייב להתייחס לכמה נקודות שהועלו כאן.
    משום מה האצטדיון בנתניה מושמץ יותר מהאחרים לגבי דרכי הגישה אליו, למרות שהמצב בו לא פחות טוב מכל אצטדיון אחר, בטח מסמי עופר שאפילו לא קרוב לספק את צרכי החניה והגישה אליו. גם בטדי המצב קטסטרופה, גם בר"ג אנשים עושים דרך ארוכה ברגל, בפ"ת היציאה זועתית והחניה לא מספיקה, ומשום מה מקטרים על האצטדיון בנתניה יותר מהאחרים.

    מי שאומר שיש באצטדיון בנתניה בעיית חניה- אין לו מושג על מה הוא מדבר. מלבד החניה של האצטדיון(שנשארת חצי ריקה בגלל צוואר הבקבוק ביציאה), יש עוד אינספור מקומות חניה בסביבתו במרחק של 5-10 דקות הליכה. למעשה אני חושב שאין עוד אצטדיון בארץ בסדר הגודל הזה ומעלה, ש 100% מהאוהדים שמגיעים, באים במכוניות פרטיות- ויש לכולם חניה במרחק שאינו עולה על 10 דקות הליכה מהאצטדיון. בפיזור מתוך חניית האצטדיון יש מקום לשיפור- יכול להיות שהגשר החדש יסייע.
    לגבי דרכי הגישה- פיזור התנועה מהחניות בסביבת האצטדיון הוא בסדר גמור(בדיוק כמו שאור אמר).

    לגבי תחנת רכבת. תתפלאו אבל אתם לא הגאונים היחידים שחשבתם על כך שמתבקש שתהיה שם תחנת רכבת.
    ראש עירית נתניה שהיא בולדוזר לא קטנה נלחמה על כך והבינה שזה פשוט לא ילך. רכבת ישראל, אם תשאלו אותו די בצדק, לא מוכנה שעל מרחק של קילומטרים ספורים ישבו 3 תחנות. נכון שעיר של 200,000 תושבים זקוקה ליותר מתחנת רכבת אחת, אך למי שלא יודע יש בנתניה שתי תחנות- נתניה, ונתניה דרום(למעשה תחנת בית יהושוע היא התחנה שמשמשת את תושבי דרום העיר). בחלק הצפוני של העיר מעולם לא היה צורך בתחנת רכבת נוספת. הוספה של תחנה באצטדיון תייצר 3 תחנות במרחק של 3-5 דקות אחת מהשניה ועם כל הכבוד- נתניה זו לא ת"א שמצדיקה מצב כזה. רכבת ישראל דרשה שהקמת תחנה באצטדיון תבוא על חשבון תחנת בית יהושוע, מה שגרם לכל המושבים מסביב להילחם ולהביא את ראש עירית נתניה להכרה שזה לא ראלי.

    אני חייב להגיד שבמשחק הנבחרת בסמי עופר חניתי סמוך לתחנת הרכבת וצעדנו משם משהו כמו 20 דקות לאצטדיון. למשחק השבוע בנתניה מול מכבי חיפה הגעתי ברכבת מת"א. החלטתי ללכת לאצטדיון ברגל מתחנת נתניה. זה לקח לי 25 דקות. הרבה, אבל לא כזה הבדל גדול מהמצב בסמי עופר. נכון ששם יש את המטרונית, אבל תחנת הרכבת לכשעצמה מעט רחוקה. אגב, גם בוויט הארט ליין בלונדון יצא לי לצעוד לא מעט מתחנת הרכבת לאצטדיון(זה היה די מזמן, אבל אני בספק אם משהו השתנה). רכבת היא גם לא פתרון כשרוב המשחקים משוחקים בשבת.

    מי שחושב שאפשר לבנות אצטדיון, עם חניה סמוכה אליו בגודל שיספיק גם בהנחה שכל הקהל מגיע ברכבים, וגם שהפיזור יהיה מהיר- צר לי לאכזב- אין חיה כזו!

    אגב, הגשר הזה נפלא ופותר את בעיות הגישה לאחת השכונות המבוקשות בארץ, שעד היום היתה די מושמצת בשל העניין הזה ולא הוקם רק לצורך הגישה לאצטדיון.
     
  14. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    Joined:
    Apr 10, 2010
    Messages:
    16,452
    Likes Received:
    7,357
    אם אני הולך לקניות או לסופר סביר להניח שיהיה לי משקל לסחוב, ולכן אעדיף את האוטו קרוב. אבל אם אני יוצא לבילוי, וכדורגל הוא בילוי, אין לי בעיה להחנות את האוטו במרחק מה מהיעד, כמו שאני עושה בהופעות או בירושלים כשאני יוצא. ברוב היציאות שלי עם האוטו אני מחנה 4-5 דקות הליכה מהיעד, כי רק במרחקים האלה יש חניות נוחות ומסודרות. אני לא ראיתי מישהו מתלונן על זה. אז למה דווקא בכדורגל כן? נכון, הכדורגל מביא הרבה יותר אנשים עם מכוניות פרטיות, אבל בחיאת דינק, למה רק בכדורגל אנשים רוצים להחנות על האצטדיון? מה רע בהליכה? כשאוהדי בארסה נוסעים למשחקים במטרו, מפריעה להם ה-2 דקות הליכה? לא נראה לי. כי רק פה בארץ יש את הגישה העצלנית הזאת, ואני עוד נתתי כדוגמה סותרת את העם הכי עצלן בעולם. רק פה בארץ תראה מישהו מחנה בחניית נכים ״לשתי דקות״ כי היה לו קשה לחפש עוד קצת חנייה וללכת קצת ברגל.

    אני הייתי בנתניה כמה פעמים, בחיים לא היו לי בעיות חניה. למה? כי אני מוכן לשים את האוטו באחת מעשרות החניות שיש במרכז המסחרי הסמוך, ללכת ברגל קצת, לספוג עוד קצת אווירה בדרך ולחסוך את העצבים ואת החזרה המאוחרת הביתה.
     
    Don Joan Roman and עידן444 like this.
  15. Garcia Member

    Joined:
    Jul 28, 2012
    Messages:
    168
    Likes Received:
    26
    אין שום סיכוי בעולם שהלכת מתחנת רכבת נתניה לאצטדיון ב25 דקות, מרחק התחנה לאצטדיון 3 ק"מ, קצב הליכה של 35 דקות לפחות, הניסיון להשוות את זה למרחק של תחנת חוף הכרמל לסמי עופר הוא פתטי לחלוטין כי המרחק ביניהם הוא קילומטר וחצי בלבד, מרחק קטן פי 2.
     
Thread Status:
Not open for further replies.