הסופרליג האירופית

הנושא בפורום 'פורום כדורגל עולמי' פורסם ע"י alexshw, ‏18/4/21.

  1. קשר ימני Member

    הצטרף ב:
    ‏14/4/17
    הודעות:
    828
    לייקים שהתקבלו:
    399
    מין:
    זכר
    אין לי מושג מה דעתי על העניין אבל כיף לראות שעוד אפשר לקיים דיון רציני על כדורגל בפורופ אייסוקר ולא דיוני קקי פיפי
     
  2. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,214
    לייקים שהתקבלו:
    14,278
    מין:
    זכר
    נכון שזה בהרבה יותר קטן אבל אני אקח את היורוליג בתור דוגמא. גם שם יש ליגה סגורה למועדונים הגדולים. האם זה פירק את הליגות המקומיות? לא. אתה אומר שאוהדים יפסיקו לבוא למשחקים. אז @Roma שהוא אוהד הפועל ירושלים יגיד לך שהארנה מפוצצת והדרייב אין של הפועל מפוצץ והאולם של הפועל חולון מפוצץ, וזה למרות שאף אחת מהן לא משתתפת ביורוליג, אז למה שבכדורגל זה יהיה שונה? תגיד לי מה אכפת לאוהד סמפדוריה או ורונה שהקבוצה שלו לא תהיה בסופרליג?
     
    נערך לאחרונה ב: ‏20/4/21
    סמואל אטו ו-Roma אוהבים את זה.
  3. Roma מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏16/6/09
    הודעות:
    10,468
    לייקים שהתקבלו:
    4,288
    לקבוצות עם בסיס אוהדים יציב, נמשיך עם הדוגמה של הכדורסל הישראלי אז קבוצות כמו ירושלים, חולון והפועל תל אביב, אז הליגה סגורה(יורוליג) לא השפיע על ממוצע הצופים באולמות.
    למעשה שלושת הקבוצה למעלה השתדרגו באולמות חדשים והגדילו את כמות הצופים באולם. כמובן שיש אלטרנטיבה ליורוליג וזה לא שאין מפעלים אירופאיים לשחק בהם.
     
  4. Mahranlala Member

    הצטרף ב:
    ‏7/12/17
    הודעות:
    1,935
    לייקים שהתקבלו:
    756
    מין:
    זכר
    אם אתם רוצים שהליגות המקומיות יראו כמו ליגת ווינר בכדורסל אז אוי ואבוי. לאליפות אין שום משמעות.
    האולמות תוכננו עוד לפני שהיורוליג נסגרה סופית.
    לדעתי הפועל ירושלים הגיעה לסוג של תקרת זכוכית ומאז היא יורדת. היא ניסתה להתקבל ליורוליג ולא הצליחה, לא הצליחה ביורוקאפ ואז ירדה לליגת האלופות מסיבות אידאולוגיות וגם שם כרגע היא לא מצליחה.
    הקטע בעניין של ליגת ווינר זה מה יקרה לאחר אליפות. חולון עושה התקדמות מאוד יפה באירופה אבל כנראה שאין לה לאן לעלות מליגת האלופות וגם היא תגיע לתקרת זכוכית (למרות שהיא עצמה עוד לא זכתה באליפות כמו ירושלים)
     
    חייל שוקולד ו-oranfu אוהבים את זה.
  5. yonmu Member

    הצטרף ב:
    ‏28/6/07
    הודעות:
    10,181
    לייקים שהתקבלו:
    2,554
    יש כאן יותר מדי זיגזג בין רומנטיקה לבין כלכלה.

    קל מאוד להיות בצד של האוהד שמבחינתו הכדורגל זה תחביב והקבוצה זו רומנטיקה ולהתלונן על 'הכסף הגדול שהורס את המשחק', אבל זה נאיבי. בסופו של דבר המשיכה למשחק מגיעה מהאיכות שלו. כולנו כאן רואים כדורגל בליגות הראשונות של אירופה ולא את גמר המכללות של חבל הבאסקים, בגלל שאנחנו רוצים לראות איכות, והאיכות הזאת הגיעה מכסף (בין אם מהתנהלות חכמה, ממליונר מקומי או ממליארדר זר).
    קשה יותר להיות בצד של הבעלים וההנהלה, אנשים שנמצאים בתוך זה במשרה מלאה, ולצפות מהם להתנהל בצורה לא כלכלית. יש כאן עסק (וכן, מועדון הוא עסק) שיכול להחליף הכנסה של 50מ בהכנסה של 500מ ואתם מצפים ממנו לוותר על זה בגלל רומנטיקה? זו ציפייה לא לגיטימית. מי כאן בעסק הפרטי או במשרה הפרטית שלו יוותר על דבר כזה?

    בקיצור, אי אפשר לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה. הכדורגל האיכותי שכולנו צופים בו הוא תוצאה של התנהלות כלכלית, והקמת הSL היא חלק מההתנהלות הכלכלית הזו. מי שמעדיף כדורגל רומנטי על כדורגל כלכלי-איכותי תמיד יוכל למצוא אותו בקלות.

    [ואחרי כל זה - חבל מאוד שזה קורה ככה, ולאור המספרים המדוברים אני מטיל את האשמה על אופא, שבסופו של דבר חלבה את הקבוצות הגדולות הרבה יותר מדי. הן הכוח הכלכלי המשמעותי ותחת אופא הן לא קיבלו קרוב למה שיכלו, ככה שהפיצוץ הזה הוא אשמת אופא. בכל זאת יהיה חיובי לדעתי אם הSL תעשה צעד לכיוון אופא - בלי חברות קבע ועם יותר אפשרויות העפלה]

    עריכה: לפי פרז הליגה לא סגורה בכלל. עד כמה? נחיה ונראה, אבל זה משהו.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏20/4/21
  6. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,018
    לייקים שהתקבלו:
    1,947
    לדעתי הדבר הכי חשוב בכלל לא נידון פה - שוד הכדורגל.

    עם כל הכבוד, למה ארסנל וטוטנהאם צריכות להיות בסופר ליג? מי הן בכלל? מה הן עשו בשנים האחרונות שמגיע להן להיות שם? טוטנהאם נתנה עונה אחת! שבה הגיעה לגמר והסריחה את הדשא, ופרט לכך היא לא באמת "קבוצה גדולה", היא גם לא "מועדון גדול". ארסנל כבר שנים נחשבת למקום 6-7 באנגליה - למה מגיע לה? ולמה אני אומר שזה שוד של כדורגל? כי בואו נתאר סנאריו - לא מופרך - שב-5 השנים הקרובות ארסנל ממשיכה להיות חרפה ומסיימת כל עונה במקומות 5-10 - המקום הראוי לה - ולסטר סיטי - כל שנה ב-5 השנים הקרובות מסיימת בטופ4 - וכמו שזה נראה עכשיו היא תהיה בצ'מפיונס ליג, אחרי ששנה שעברה הקורונה שיבשה לה את התכניות - לא נראה לכם שיקומו יותר אוהדי לסטר מסביב לעולם? לא נראה לכם שהיא תגדיל את הכוח הכלכלי שלה? לא נראה לכם שפתאום ה-FAN BASE של ארסנל יקטן? זה קורה, וזה יקרה, כי ככה העולם. סייקלים. מה שהסופר ליג הזאת מכוונת לעשות - היא השמדה של כל זה. קביעה של 12 מועדוני על שלא יזוז מעמדם לעולם. זה לא כדורגל. זה לא ספורט. פלורנטינו פרז אומר שהמועדונים הקטנים זקוקים לגדולים? אני אומר הפוך - המועדונים הגדולים צריכים את הקטנים. הרבה יותר ממה שהקטנים צריכים אותם. אותו דבר באיטליה גם עם אטאלנטה - אם היא תמשיך להיות קבוצה צ'מפיונס ליג, עכשיו שנה שלישית ברציפות, נראה לכם שה-FAN BASE והכוח הכלכלי שלה לא יגדל בעוד 3, 4 ו-5 שנים? שהיא לא תרים עוד שיפוץ לאיצטדיון שלה? הסופר ליג תעצור את זה. מי זה פלורנטינו פרז שיגיד לנאפולי שהיא תתחרה על הליגה העליונה? שיחזיר את כל החובות שהוא העמיס על ריאל מדריד בשם ה"תחרותיות" בזמן שהם התנהלו כלכלית באופן יותר שפוי ממנו. ואז שידבר.

    בואו נשים תהליך היפוטתי שיזרקו את כל הקבוצות הגדולות מהליגות - א. הליגות יהיו שוויוניות יותר. ב. יהיה תחרות, בכל ליגה. ג. יהיה הייפ לסופר ליג אחרי שנה, שנתיים ושלוש - אבל בשנה הרביעית כבר נראה ירידה בפופולריות, כשהליגות המקומיות יהיו מפוצצות קהל - כי כל קבוצה תהיה לה את התחרותיות להצליח, ומי שחושב שמפרסמים לא ירוצו לשם טועה.
     
    ~Omri~, Gianzola01, abcd ו-2 משתמשים נוספים אוהבים את זה.
  7. Ajax Amsterdam Member

    הצטרף ב:
    ‏14/3/09
    הודעות:
    4,777
    לייקים שהתקבלו:
    1,826
    @yonmu
    אני חושב שהעניין הוא לא רומנטיקה, היא לא קיימת מזמן, אולי לפעמים לעיתים נדירות היא נותנת הופעה.
    הפגיעה לפחות אצל האוהדים האנגלים זה בתרבות האהדה, אוהדים של ליברפול מרגישים שמוכרים אותם בשביל האוהד האמריקאי, הם יעדיפו משחק בגביע האנגלי מול סנדרלנד, הכדורגל במקומות האלו זה דרך חיים ואתה "מזיז לאנשים את הגבינה" ופה הבעיה.

    אני חושב שאלכס הביא את הדוגמא של ווימבלדון ומ.ק דונס, איך שהקימו את הדונס האוהדים הקימו את ווימבלדון בליגה נמוכה יותר. אני חושב שהאוהדים האנגלים לא יתנו לזה לעבור בשקט.
     
    de Middenweg אוהב/ת את זה.
  8. yonmu Member

    הצטרף ב:
    ‏28/6/07
    הודעות:
    10,181
    לייקים שהתקבלו:
    2,554
    במה שונה הקמת הSL מכל אקט כלכלי אחר שעשו עד עכשיו? מקבוצה שמלאה בזרים? מסגל שחצי ממנו מתחלף כל שנתיים? מכוכב של הקבוצה שעוזב כי מציעים לו כפול בברצלונה?
    אם האוהד האמריקאי משלם פי עשר מהאוהד הליברפולי, אז אין מה לעשות. אנשים עובדים רוצים לעשות כסף, ובא לא נהיה תמימים - ליברפול היא אחת הקבוצות הגדולות באירופה בזכות כסף. וכן, אם הגיעו למסקנה שזה לא מתאים אז שיקימו מועדון נפרד.

    כל הסיפור הזה מאוד מרגיש לי כמו אוהד מילאן שחגג רכישות של ברלוסקוני ואז התלונן כשאברמוביץ' קנה את שבצ'נקו.
     
    סמואל אטו אוהב/ת את זה.
  9. Ajax Amsterdam Member

    הצטרף ב:
    ‏14/3/09
    הודעות:
    4,777
    לייקים שהתקבלו:
    1,826
    נכון אבל אולי אשמע נאיבי ומאוד תמים, המועדון קודם כל שייך לאוהדים. הם אלו שרוכשים מנויים ובאים לעודד את הקבוצה. תמיד זה הבסיס הם יהיו שם שהמועדון יהיה בשנים קשות, לא האוהד האמריקאי. ואם ככה למה שלא נעביר את כל קבוצות הסופרליג אם תסלח לי על הז** האוהד המקומי?
     
  10. yonmu Member

    הצטרף ב:
    ‏28/6/07
    הודעות:
    10,181
    לייקים שהתקבלו:
    2,554
    זו הצגה מאוד נאיבית של הדברים.
    הקבוצות הגדולות החדשות של עולם הכדורגל הן לא קבוצות קטנות שהצליחו נורא כמו לסטר ואטלנטה, אלא קבוצות עם שוגר דדיז.
    צ'לסי הפכה למועדון על כי אברמוביץ הגיע.
    סיטי הפכה למועדון על כי השייח הגיע.
    פסז' הפכה למועדון על כי השייח הגיע.
    בזמן הזה אייקס ובנפיקה ולסטר ואטלנטה יכלו לתת ניהול מרשים וטיפוח שחקני בית רציני ואימון חדשני - אבל זה טיפה בים לעומת מה שהכסף הגדול של המליארדרים עשה. הFANBASE נקנה בכסף - אוהד מילאן שהתאהב בקושטה ונסטה, אוהד ריאל שהתלהב מהגלקטיקוס, אוהד צ'לסי שעף על דרוגבה ואסיין או עכשיו אוהד פסז' בן 15 שמנסה לחקות את ניימאר ואמבפה. זה מה שעושה שינוי לטווח הארוך הרבה יותר מאשר העפלה של אטלנטה לרבע גמר הCL.
     
  11. yonmu Member

    הצטרף ב:
    ‏28/6/07
    הודעות:
    10,181
    לייקים שהתקבלו:
    2,554
    המועדון ששייך לאוהדים זה לא המועדון שנרכש על ידי המליארדרים. אם האוהד הפשוט רוצה בעלות אז שלא יצפה לרכש במאות מליוני יורו ושלא יחשוב על להתחרות בCL או אפילו בכל ליגה ראשונה באירופה. מי שמוציא מועדון משנים קשות זה מליארדר ששופך כסף והופך את סיטי לקבוצה החזקה באירופה, לא אוהדים, נאמנים ככל שיהיו.

    בכל מקרה, מי שרוצה כדורגל רומנטי תמיד יכול להשיג אותו. זה פשוט קצת נאיבי לחשוב שהכדורגל שראינו עד היום - זה של אברמוביץ' וברלוסקוני והגלייזרים - היה רומנטי ולא כלכלי.
     
  12. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,214
    לייקים שהתקבלו:
    14,278
    מין:
    זכר
    אוהדי חולון/ראשון/חיפה/גליל/ירושלים יחלקו עליך. האליפות היתה רגע מאד מאושר מבחינכם. לא חושב שהפליאוף של היום פחות מעניין מאשר לפני הקמת היורוליג.
     
  13. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,958
    לייקים שהתקבלו:
    4,630
    לא מתמצא בכדורסל ישראלי, אבל עושה רושם שהפועל חולון במצב טוב לפי דבריך.
    לאן היא צריכה לעלות? ליורוליג?
    ונניח שהיא תגיע לשם בהבלחה, אז מה? מה זה אומר? שהיא בקנה אחד עם כל הקבוצות הבכירות של אירופה?
     
  14. SerieA Il Capitano

    הצטרף ב:
    ‏24/3/09
    הודעות:
    6,797
    לייקים שהתקבלו:
    2,332
    מין:
    זכר
    @youmu


    מה שאתה אומר נכון, אבל אם מחר איזה שיח׳ סעודי יקנה את אטאלנטה, האם הם יוכלו להיכנס לסופר ליג, או שיצטרכו טובה מאניילי שיואיל בטובו לצרף אותם? הרי הליגה סגורה למעט 5 קבוצות.
     
  15. Nigel de Jong משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏7/3/08
    הודעות:
    16,592
    לייקים שהתקבלו:
    9,771
    זה שונה מאוד כי האפקט של התחרות קיבל בעיטה לפרצוף, גם כיום הכסף אמנם קובע אבל עדיין קבוצות צריכות לנצח ולעמוד ברף תחרותי מסוים כדי להשתתף בבמה הגדולה ביותר של הכדורגל. בגלל זה ראית ביום ראשון את פ.ס.ז' חוגגת בטירוף ניצחון בדקה ה-95 מול סנט אטיין למרות שיש לה פי 7 תקציב ממנה, כי אם היא לא הייתה מנצחת היא הייתה כרגע במקום הרביעי שלא מוליך לליגת האלופות בעונה הבאה, גם דורטמונד, ליברפול, יובנטוס וטוטנהאם נלחמות עכשיו כדי להשתתף בליגת האלופות וזה היופי שאין באמת מקומות מובטחים גם אם הסיכויים של הקבוצות הללו להיות שם כל שנה הוא גבוה מאוד. אם אתה משריין קבוצות מסוימות בתחרות מסוימת שכל מטרתה היא שואו כלכלי אתה נותן לקבוצות מסוימות(המייסדות) יתרון כלכלי ורשת ביטחון לא ספורטיבית, הן יכולות להיכשל, להתנהל גרוע אבל עדיין יזכו להכנסות גבוהות וישארו חלק מהטורניר היקר ביותר בכדורגל העולמי, איפה הערך הספורטיבי פה? אם המטרה היא כמו בספייס ג'אם להקים קרקס מסויים(כמו שכבר כתבו, בשלב מסוים זה ישתלם יותר לשחק ברחבי העולם מאשר בערים של קבוצות) שיניב רווחים גדולים על חשבון הכשרונות הגדולים בעולם הכדורגל והאוהדים האמיתיים שמי יודע אם בכלל רצויים בקרקס החדש של פרס ואניילי אז מדובר בחורבן של כל מה שגדלנו עליו כאוהדי כדורגל ואי אפשר להסכים לזה לקרות.
     
    עומר, ~Omri~, SerieA ו-3 משתמשים נוספים אוהבים את זה.