Le Tour De France 2008

הנושא בפורום 'פורום ספורט כללי' פורסם ע"י Pipe, ‏2/7/08.

  1. Pipe

    Pipe Member

    הצטרף ב:
    ‏17/8/06
    הודעות:
    7,446
    לייקים שהתקבלו:
    1
    [​IMG]

    הטור דה פראנס ה95 במספר יצא לדרך ביום שבת הקרוב, ה5 ליולי. במשך שלושה שבועות, יעברו 180 רוכבים מ20 קבוצות שונות כ-3500 קילומטרים, שבסיומם רק אחד ילבש את החולצה הצהובה הכי נחשקת בעולם בשאנז אליזה בפריז. המסלול השנה יכלול לא פחות מתשעה שלבים הרריים – כשלא פחות מ5 מהם יהיו מהדרגה הגבוהה ביותר. כמו כן, לא פחות מ4 שלבים יסתיימו בפסגה הררית, ואחרי היעדרות של שנה הטור יחזור לבקר באחת הפסגות היותר מאתגרות, קשות, ידועות, ושלא לומר מיתיות, האלפ דואז (L’Alpe-d’Huez).

    חרף העובדה שהטור דה פראנס איבד מעט מכבודו, אמינותו ויוקרתו מאז התפוצצות פרשת הסמים הידועה בספרד ב2006, הוא עדין גורם להתרגשות ולציפייה בקרב מרבית חובבי הספורט וכמובן בקרב הצרפתים ושאר התיירים מכל רחבי העולם, שכהרגלם ימלאו את הכבישים והרחובות בהן הפלוטון יעבור. השנה יזכו 10 עיירות בצרפת ובאיטליה להכנס לרשימה הארוכה של המקומות בהן הטור עובר, ומומלץ מאוד לראות זאת כשזה יקרה, רק בכדי להנות מההתלהבות והגאווה בעיניים של התושבים שיפסיקו את שגרת חייהם למספר דקות לכבוד מירוץ האופניים הכי גדול בעולם.

    [​IMG]
    המסלול המלא של הטור. (לחצו על התמונה להגדלה)

    לפרטים מלאים על כל אחד מ21 השלבים, כולל מרחקים, התחלת שלב, סוף שלב ותאריך, לחץ כאן

    מי יחסר לנו בטור הזה?

    שני הנעדרים הבולטים ביותר הם הספרינטר הבלגי טום בונן, שזכה בחולצה הירוקה בשנה שעברה, היה הפייבוריט לשמור על התואר גם השנה ונחשב בעיני רבים כספרינטר הטוב בעולם, וקבוצת אסטאנה, הקבוצה המוכשרת ביותר שמובילה את דירוג הקבוצות נכון לחודש יוני, ובה רוכבים בין השאר האלוף הנוכחי והזוכה הטרי של הג'ירו, אלברטו קונטאדור ומי שסיים במקום השלישי בשנה שעברה, האמריקאי לוי לייפהיימר. בדמו של בונן נמצאו שרידים של קוקאין לפני כחודש ולמרות שלא נענש ע"י ארגון האופניים הבינלאומי, מארגני הטור החליטו כי השתתפותו עשויה רק להזיק לתדמית המוכתמת במילא של המירוץ, בעוד שאסטאנה הושעתה מהטור לאחר האירועים המביכים שהתרחשו במירוץ של שנה שעברה, שבמהלכו 3 רוכבים של הקבוצה הקזחית נכשלו בבדיקות סמים במהלך הטור. למרות שהקבוצה שינתה את פניה לחלוטין, החל מצוות הרוכבים ועד למנהל הטכני, ומאז אותו שינוי שמה לא נקשר לאף סקאנדאל סמים, הם יצפו בטור מהבית.

    [​IMG]
    קונטאדור - הרעש התקשורתי עשה את שלו והספרדי המצויין לא יוכל להגן על תארו.

    הפייבוריטים לזכייה

    שנתיים לתוך עידן הפוסט ארמסטרונג, ולענף האופניים בשלב הזה אין את הכוכב הדומיננטי, את הפייבוריט המובהק והדמות הנערצת שתסחוב את הענף על כתפיו, הן מקצועית והן שיווקית. הענף זקוק למישהו כמו ארמסטרונג, שיתן אימפקט דומה לזה של פדרר בטניס, או ג'ורדן בכדורסל או מייקל פלפס בשחייה. ישנם המון רוכבים צעירים ומבטיחים, אך לפחות בשנתיים הקרובות נדמה כי המצב לא אמור להשתנות. מה שכן, המצב הקיים מעניק לטור דה פראנס מעמד שלא היה לו קרוב לעשור – תחרותיות ומתח אמיתי. בשנה שעברה אף אחד לא דמיין שקונטאדור יזכה במירוץ, וגם השנה כל אחד יכול להפתיע ולהיות הסוס השחור.

    ובכל זאת, ישנם מספר רוכבים שבולטים מעל השאר ובעלי סיכוי טוב מאוד להגיע לשאנז אליזה באחד משלושת המקומות הראשונים:

    קאדל אוואנס - הרוכב החביב עלי והמועמד שלי לזכייה בטור. אוואנס סיים בטופ 10 בכל אחד משלושת הטורים האחרונים, ואם בשנה שבערה היו ספקות באשר ליכולת של האוסטראלי בן ה31 לעשות את הצעד קדימה וזכות בטור, הוא הוכיח לכולם שהם טעו כשסיים שני והיה רחוק רק 23 שניות מהחולצה הצהובה. השנה הוא מגיע לצרפת במצב טוב יותר מאשתקד, כשהוא נמצא בכושר מצויין ובמצב רוח מאוד מרומם. ברזומה שלו בחודשיים האחרונים אפשר למצוא נצחונות במרבית מירוצי ההכנה הנחשבים, החל מהקופי אברטאלי וואלטדה ד'אנדלוסיה, ובפריז-ניס. כמו כן, אוואנס קיבל חדשות נהדרות מהקבוצה שלו, סילנסה לוטו (לשעבר דאוויטאמון לוטו), שהודיע כי היא תתמוך בו לחלוטין במהלך הטור, כשהספרינטר רובי מקיואן, ש"לקח" לא מעט ממשאבי הכוח של הקבוצה בשנים עברו, יצטרך להסתדר לבדו הפעם. הצוות המסייע שלו בקבוצה הבלגית כולל בין השאר את אקס דיסקאברי יארוסלאב פופוביץ', מטפס טוב מאוד ואחד הפועלים השחורים הטובים בעסק, את דאריו צ'יוני האיטלקי הלוחם ואת מאריו ארטס הוותיק.
    תחזית אייסוקר: 1.
    [​IMG]

    אלחאנדרו וואלוורדה - מי שסומן כיורש של ארמסטרונג עוד בימים שלפני הפרישה של האמריקאי, מגיע לטור חזק מתמיד. את הכישרון שלו היה אפשר לזהות כבר בעימות שלו עם האמריקאי בפסגה של האלפ דואז מלפני מספר שנים, ועם השנים הוא רק הולך וצובר ניסיון, כוח והצלחות. "הקליע הירוק" כפי שהוא מכונה, הוסיף השנה לרשימת הזכיות שלו שני מירוצים נחשבים בדמותם של הליאז'-באסטון-ליא'ז והדופינה ליברה, והוכיח כי הוא מסוגל להתמודד בכבוד גם במירוצי שלבים ולא רק במירוצים יומיים (קלאסיקות כפי שהם מכונים). הקלישאה אומרת שבטור דה פראנס בד"כ לא זוכים ילדים, וואלוורדה בן ה28 מגיע לתקופה בקריירה בו he should stand up to the plate ולהתחיל להשאיר חותם רציני על הטור דה פראנס. לאוואנס יש יתרון עליו ולמעשה על כל שאר הפייבוריטים במירוצים נגד השעון, לכן וולוורדה יצטרך לספק את הסחורה בהרים, ןעם גיבוי בדמותו של אוסקאר פריירו, זוכה הטור המפוקפק ב2006 למי ששכח, ומטפסים טובים בדמותם של ויסנטה גארסיה אקוסטה ודאויד ארויו, תצפו מהבאסקי לדבר חזק מאוד בטור השנה.
    תחזית אייסוקר: 2-3.
    [​IMG]

    דמיינו קונייגו - האיטלקי הצעיר בנה את שמו בעיקר בזכות הניצחון בג'ירו ב2004. מאז הוא התבגר כרוכב, הן מנטאלית והן פיזית, והשנה בגיל 26 הוא סוף סוף עשה את הפריצה הגדולה, כשזכה בשלבים בלא פחות מ4 מירוצים, כשהשיא הגיע בניצחון בדירוג הכללי בג'ירו די לומבארדיה בחורף. בטור דה פראנס הוא טרם השאיר את חותמו, אך בהופעה היחידה שלו בצרפת עד כה הוא זכה בחולצה הלבנה של הרוכב הצעיר המהיר ביותר. בשלב 15, כשהטור יעבור באיטליה, תצפו לשיגעון מקומי, ובסך הכל, תצפו לטור מרשים מקונייגו. הבולט מבין המסייעים שלו הוא אלסאנדרו באלאן, שלא אמור להוות פאקטור רציני בהרים, וגם קונייגו לא יזכה להמון עזרה המקבוצה שלו.
    תחזית אייסוקר: 3-4
    [​IMG]

    קרלוס סאסטרה - השועל הספרדי הוותיק תמיד אהב את צרפת. ב7 הטורים האחרונים שלו הוא סיים תמיד ב20 הראשונים ולמרות שבד"כ לא היווה איום על המקום הראשון בדירוג הכללי, תמיד ידע לספק את הסחורה ולככב בהרים הגבוהים. אמנם, השנה הוא מגיע לטור בכושר זוועתי. המקום ה20 בדופינה ליברה מהווה את ההישג הכי בולט שלו השנה, וזה אומר הכל. הגיל כנראה עושה את שלו, ועם כוכבים עולים בדמות האחים שלק ופאביאן קאנצ'לרה בקבוצה שלו CSC, סאסטרה צריך להוכיח את עצמו גם מול חברי הקבוצה שלו וסביר להניח שלא יקבל גיבוי מלא כמו אוואנס ווואלוורדה. ועדין, הטור זו הזירה של סאסטרה, ותצפו ממנו לתת את הכל גם בשנה.
    תחזית אייסוקר: 6-7.
    [​IMG]

    דניס מנצ'וב - המנצח של הוואלטה בשנה שעברה והרוכב הצעיר הטוב ביותר בטור של 2003 מגיע לטור פחות רענן משאר הפייבוריטים. מנצ'וב הוא היחיד שהתחרה בג'ירו מבין התותחים הכבדים, וסיים חמישי בדירוג הכללי. הרוסי בן ה30 הוא הרוכב המוביל של ראבובאנק, ואחרי פרישתו של מייקל ראסמוסן שנאבק שנה אחרי שנה על החולצה המנוקדת, הקבוצה הדנית שמה את מבטה הפעם לעבר החולצה הצהובה. החברים המסייעים של מנצ'וב פחות איכותיים יחסית לאילו של וואלוורדה בקייס דפראן ושל אוואנס בלוטו, וזה עשוי לעמוד לרעתו.
    תחזית אייסוקר: 8-10.
    [​IMG]

    כריסטוף מורו - אין לו סיכוי אמיתי לזכות, אבל היי, את היורו הם לא לקחו, אז לפחות נתן להם מועמד קטן לזכייה ברשימה המכובדת של אייסוקר. האומה המארחת משוועת 23 שנים למנצח מקומי שירש את ברנארד הינו, ומורו הוא הדבר הכי קרוב שיש להם למועמד. מורו תמיד מפשל בהרים הגבוהים ושנה אחרי שנה מוכיח שאין לו מקום בין הטובים באמת, וסביר להניח שזה לא ישתנה גם השנה.
    תחזית אייסוקר: 20-30
    [​IMG]


    מי עשוי להפתיע?

    כמו שאמרתי בהתחלה, סוסים שחורים בהחלט יכולים להפתיע בטור. שווה לשים לב לרוכבים כמו ריקארדו ריקו האיטלקי, המטפס הקולומביאני המצויין מאוריסיו סולר שאף לבש את החולצה הצהובה במשך ימים ספורים בשנה שעברה, היימר זובלדיה הבאסקי הנחוש, הזוכה של טור של שוויץ רומן קרוזיגר והלוקסמבורגי קים קירחן.

    מילון מושגים לצופה המתחיל

    GC - הדירוג הכללי. המנצח בדירוג הכללי הוא גם המנצח במירוץ, והוא הרוכב שעבר את 3500 הק"מ בזמן הקצר ביותר.
    החולצה הצהובה - נלבשת ע"י הרוכב שמוביל את הדירוג הכללי בסיום כל שלב ומוענקת באופן טבעי למנצח.
    החולצה הירוקה - מוענקת לרוכב העקבי ביותר, וידועה יותר כ"חולצת הספרינטרים", שכן המתמודדים על החולצה הם אילו שמרכיבים את הספרינט ההמוני בסיום השלבים המישוריים. 10 הרוכבים הראושנים מקבלים ניקוד, והרוכב שיצבור את מירב הנקודות בסיום 21 השלבים יזכה בחולצה.
    החולצה המנומרת - מוענקת למטפס הטוב ביותר. ישנם 5 קטגוריות קושי בהרים, כשהניקוד משתנה בהתאם למת הקושי. הרוכב שצובר את מירב הנקודות בנקודות השיא של הטיפוסים השוניפ
    בסיום 21 השלבים יזכה בחולצה.
    החולצה הלבנה - מוענקת לרוכב עד גיל 25 שסיים במיקום הגבוהה ביותר בדירוג הכללי בסיום כל שלב.
    פלוטון (דבוקה) - הקבוצה הגדולה ביותר במירוץ אופניים.
    קבוצת בריחה (Breakaway Group)- הרוכב/קבוצת הרוכבים שהתנתק/ה מהפלוטון.
    דידי דה דביל - טוב, לא בדיוק מושג רשמי, אבל מוכר לכל צופה בטור. האוהד הידוע ביותר של הטור דה פראנס, בכל שנה הוא מופיע בתלבושת של שטן בחלק מהשלבים ורץ אחרי הרוכבים עם קילשון צעצוע.

    הקבוצות המשתתפות (הקיצור המקובל)
    הרשימה המלאה של כל הרוכבים, המספרים על גבם והקבוצות

    סילנסה לוטו (SIL)

    קולומביה (THR)

    סאקסו באנק (CSC)

    קייס ד'פראן (GCE)

    ראבובאנק (RAB)

    איי.ג'י.טו.אר (A2R)

    איוסקאלטל יוסקאדי (EUS)

    גרולסטיינר (GST)

    לאמפרה (LAM)

    קרדיט אגריקול (CA)

    גארמין קיפוט (TGC)

    בואיק טלקום (BTL)

    אגריטובאל (AGR)

    קופידיס (COF)

    ליקוויגאס (LIQ)

    פראנסייס דה ז'ו (FDJ)

    קוויקסטפ (QST)

    מילראם (MRM)

    סונייה דובאל (SDV)

    בארלווורלד (BAR)


    שידורים ישירים בכל יום בערוץ יורוספורט (51 למנויי הוט)
    מומלץ לבדוק את לוח השידורים בכל יום, אך בד"כ בשלבים המישוריים השידור מתחיל בשעה 15:00 ובשליבם ההרריים ב12:30. שעת סיום משוערת לכל שלב: 18:30. הסיקור, הפרשנות, והצוות של יורוספורט הוא הכי טוב שאפשר לבקש. מקצוענות, ידע, שנינות, הומור, קלילות, בקיצור, איך ששידור אמור להראות ולא לחובבנות שרגילה בארץ.

    שיהיה לכולנו (או במילים אחרות, לשניים וחצי האנשים שיטרחו לקרוא ואולי להגיב בדיון) טור דה פראנס מהנה.




     
  2. samoel

    samoel Member

    הצטרף ב:
    ‏11/3/07
    הודעות:
    2,517
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אחלה סיקור שון. [​IMG]

    הטור אחד מענפי הספורט(אני יודע שהוא רק מירות בתוך ענף אבל אני מתייחס אליו כאל ענף האופיינים כי לשאר אני בכלל לא מזפזפ) היותר מרתקים שיש. אני זוכר את עצמי וחבר שלי, יושבים מרותקים במשך שעות הוא בעד אורליך ואני עם הפייבוריט לאנס. כמה כיף זה היה.
    אבל כמו שאמרת אמנם התחרות נפתחה מאז עזיבתו של הצ'אמפ, אבל העניין פחת בצורה כה משמעותית שאישית אני מתקשה לראות את עצמי רואה השנה את הטור(כפי שבשנה שעברה לא הירביתי לעשות כן) וזה החלק החשוב, אז אולי לא הייתה תחרוב בימי ארמסטרונג אבל היה עניין, ומי שאהב אותו רצה בנצחונות ומי שלא אהב, רצה בהפסדו, כל היופי בספורט.

    נקווה שנראה משהו אחר אולי במספר הפעמים המועט שאני אצפה.
     
  3. Pipe

    Pipe Member

    הצטרף ב:
    ‏17/8/06
    הודעות:
    7,446
    לייקים שהתקבלו:
    1
    תודה.

    אני די מסכים עם ההגדרה שלך של הטור כענף. אני גם מחשיב את עצמי למעריץ של הטור יותר משל ספורט הרכיבה. במהלך העונה אני צופה רק במספר מצומצם של מירוצים, כמה קלאסיקות פה ושם, חלקים מעונת האביב וחלקים מהג'ירו והוואלטה, אבל מיותר לציין שההתרגשות והציפייה בכלל לא משתווים לאילו שמציפים אותי לקראת הטור.
    אני רואה את רוב השידור ביורוספורט מההתחלה. בשלבים המישוריים אני פחות מתלהב באופן טבעי כי הספרינטרים פחות מרגשים אותי ועד שמגיעים ההרים זה גאבאג' טיים מבחינת הפייבוריטים, לכן אני עושה גם דברים אחרים ומצטרף במאת האחוזים לשלב רק ב3 קילומטר האחרונים, אבל מהשלבים ההררים וההילך אני כל כולי בטור.


    אני ממליץ לך לנסות להתחבר לרוכב כלשהוא, אפילו אם זה רק ל3 שבועות האלה. לצפות כאוהד נייטרלי בכל ספורט כלשהוא זה הרבה פחות מרתק מאשר לצפות בו כשיש לך אינטרס בהצלחה של אחד המעורבים. וגם אם לא תמצא רוכב מועדף, לטור יש את הקסם שלו. נכון, זה נשמע קלישאתי, אבל אני באמת מאמין בזה. הסיפורים האישיים של הרוכבים, האווירה מסביב, ההתרגשות של הקהל, ההתרגשות של השדרים, כל אלו לצד התחושות שעברו בי אחרי שלאנדיס ניצח את השלב המפורסם בהרים ב2006 כשיום לפני הוא היה על סף עילפון, או המרדפים של הטופ 5 בקליימקס של הטור ב2007, או הויתור של ארמסטרונג לוואלארדה בפיסגה בסיום ב2005, הופכים את הטור לחוויה של ממש. בשלב מסוים בכל אחד מהטורים שצפיתי בהם מצאתי את עצמי פשוט המום מהתרגשות ומגודל ההנאה הספורטיבית, ואני די בטוח שגם השנה נקבל כמה רגעים מרתקים.
     
  4. דנידין

    דנידין Member

    הצטרף ב:
    ‏6/4/07
    הודעות:
    8,670
    לייקים שהתקבלו:
    0
    איזו השקעה, איזה כיף, הטור הוא קלאסיקה יאללה שיצא לדרך כבר [​IMG]

    אני מסכים עם הטענה שהישורות קצת משעממות, אבל היופי בטור הוא שעולים צפונה לאזור גרמניה ולאוזרי ההרים. מעבר לנוף המהמם גם מתחילים המתחרים להראות יכולת יוצאת דופן של כושר גופני בענף ספורט אולי הקשה ביותר שקיים.

    חבל שהסמים פגעו בספורט הזה כל כך קשה. כבר לא מאמינים יותר לאף רוכב אופניים בסבב שאין אפשרות שהוא לוקח סמים. זה ביזה את הענף ואת היופי שבו. השנים האחרונות באמת איכזבו במובן הזה.
     
  5. Pipe

    Pipe Member

    הצטרף ב:
    ‏17/8/06
    הודעות:
    7,446
    לייקים שהתקבלו:
    1
    הבעיה היותר רצינית היא שלא מחליטים על דרך פעולה, שכן המצב כיום נמצא בשטח אפור. הטענה ש"כולם משתמשים אז זה בסדר" לא מקובלת בעיני, שכן אף אחד לא יודע בדיוק מי משתמש, או כמה, או באיזה תכיפות, ככה שהמשפט הזה תלוש מהמציאות ולא מהווה אינדיקטור לשום דבר.

    בעיני צריכים להחליט - או שהופכים את רשימת החומרים האסורים למאוד ליברלית באמצעות התרת השימוש בחלק מהחומרים שמשפרים ביצועים, או שיוצרים משטר בדיקות קפדני של 4-5 בדיקות בחודש לכל רוכב או שהולכים על השיטה היותר נוחה מבחינתם של הכחשה - משהו בסגנון פרשות הסמים בפוטבול האמריקאי, כולם יודעים שזה שם, אך אף אחד לא באמת נלחם בזה והמסר לתקשורת הוא "הכל בולשיט. אין סמים".
    כמובן שהשיטה הראשונה תקח זמן, תעלה כסף ותדרוש מחקר, שכן יש לבדוק אילו חומרים ישפרו את הביצועים מחד ומאידך לא יגרמו נזקים בריאותיים בטווח הארוך. אני לא רופא אך אני מאמין שצעד שכזה הוא ריאלי ובר ביצוע. בכל אופן, מה שבטוח הוא שהמצב כיום רק פוגע בכל המעורבים בענף, ומישהו צריך לקום ולעשות משהו בנושא.

     
  6. shlomydavid

    shlomydavid מנהלים מנהל

    הצטרף ב:
    ‏11/6/04
    הודעות:
    14,813
    לייקים שהתקבלו:
    446
    שון, כל הכבוד לך על הסיקור.
    אני אישית לפעמים עוקב אחרי הטור, במיוחד לקראת הסוף. ספורט קשה ביותר אבל דיי מהנה לצפייה.
     
  7. guyholl

    guyholl Member

    הצטרף ב:
    ‏31/12/06
    הודעות:
    2,120
    לייקים שהתקבלו:
    0
    כל הכבוד על הסיקור שון. [​IMG]
    אני עוקב אחרי הטור בעיקר בטיפוסים אך יש פעמיים שמשעמום אני צופה גם בקטעים משוריים.
     
  8. city

    city Member

    הצטרף ב:
    ‏15/7/04
    הודעות:
    5,343
    לייקים שהתקבלו:
    0
    דבר ראשון, אני אצטרף למחמאות על הסיקור, באמת כל הכבוד.
    דבר שני, אני חייב לציין שמאז שארמסטורנג פרש הטור באמת קצת איבד מההייפ התקשורתי סביבו, וזה חבל כי התחרות היא באמת חגיגה לאוהבי ספורט, ואם מקדישים זמן להבין את הסיפורים שמאחורי הרוכבים ולומדים את הטקטיקות (כן, גם ברכיבה על אופניים יש טקטיקות!) של הקבוצות, ממש נהנים. לצערי בשנים האחרונות בגלל הצבא אין לי זמן לעקוב באדיקות אבל אני ממליץ לכל מי שיכול. חוץ מזה שהטור הוא אחלה של "שומר מסך" בזמן שיושבים על המחשב או משהו בסגנון, לאלו שמתקשים לשבת ולצפות בשידור של יום שלם.
     
  9. Bayern

    Bayern Straße nach sechs

    הצטרף ב:
    ‏2/7/08
    הודעות:
    909
    לייקים שהתקבלו:
    52
    מישהו יכול להסביר לי איך עובד הניקוד?
    כמה נקודות מקבלים על כל דבר.

    כל הכבוד על ההשקעה!
     
  10. Pipe

    Pipe Member

    הצטרף ב:
    ‏17/8/06
    הודעות:
    7,446
    לייקים שהתקבלו:
    1
    בתחרות הכללית אין ניקוד, ומה שמודדים הוא הזמן. וזה פשוט מאוד - בסיום כל קטע מודדים את הזמן שלקח לכל רוכב לסיים אותו. מי שסיים את 21 השלבים בזמן הכולל הקצר ביותר, מנצח.
    הסבר קצת יותר פרטני - החולצה הצהובה מוענקת בסיום כל יום רכיבה לרוכב הכי מהיר עד אותה נקודה. כלומר, אם רוכב X סיים את שלב 1 במקום הראשון 5 שניות לפני רוכב Y שסיים שני, אז בסיום השלב רוכב X ילבש את החולצה הצהובה של המוביל בדירוג הכללי. אם בשלב השני רוכב Y יסיים ראשון 5 דקות לפני רוכב X, אז רוכב Y יקבל את החולצה הצהובה, וכך הלאה עד לסיום.

    *ישנה קטגוריה נוספת של תחרות והיא "הרוכב הצעיר הטוב ביותר", שמוענקת לו החולצה הלבנה והיא למעשה נגזרת של הדירוג הכללי. אותו עיקרון בדיוק כמו ההסבר הנ"ל והמנצח הוא הרוכב מתחת לגיל 25 שסיים במקום הכי גבוה בדירוג הכללי בסיום כל שלב וכמובן בסיום המירוץ כולו.

    ----------------------------------------------

    בקטגורית המטפס הטוב ביותר ובתחרות הספרינטר הטוב ביותר, עובדים לפי ניקוד נטו בלי קשר לזמן. כלומר, רוכב שסיים את המירוץ במקום ה80 למשל, יכול בהחלט להיות הזוכה בשתי התחרויות האלה.
    בתחרות החולצה הירוקה (ספרינטר הטוב ביותר) הניקוד עובד כדלקמן:

    בסיום כל שלב, הנקודות מורווחות ע"י רוכבים שסיימו במקומות הכי גבוהים, מ1-25, כשיש גם מקומות ביניים במהלך השלב בהם מוענקות נקודות לשלושת הרוכבים שחוצים אותם ראשונים.

    התחרות מוכרעת בעיקר בשלבים המישוריים משתי סיבות: א' - סך הנקודות גדול יותר, שכן יש יותר מקומות של ספרינטים במהלך השלב. ב' - בד"כ כל הספרינטרים, וגם מי שנחשב לספרינטר מצטיין, נוטים להאבק מאוד באופניים בהרים ולהגרר מאחור, מה שמבטל את הסיכוים שלהם לזכות בנקודות בשלבים ההרריים שבהם מככבים המטפסים הטובים. הסיבה העיקרית לכך היא מבנה הגוף. ספרינטרים שריריים יותר, חזקים יותר ושוקלים יותר, מה שעומד לרעתם בהרים, שם ה"קלים" יותר ולרזים יותר יש יתרון.

    הניקוד המדוייק בכל אחד מסוגי השלבים:

    Flat stages (שלבים מישוריים): 35, 30, 26, 24, 22, 20, 19, 18, 17, 16, 15, 14, 13, 12, 11, 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2

    Medium-mountain stages(שלבים הרריים קלים יותר): 25, 22, 20, 18, 16, 15, 14, 13, 12, 11, 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1

    High-mountain stages(שלבים הרריים קשים): 20, 17, 15, 13, 12, 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1 points are

    Time-trials(מירוץ נגד השעון): 15, 12, 10, 8, 6, 5, 4, 3, 2, 1

    Intermediate sprints(ספרינטים מקומיים במהלך השלב): 6, 4, and 2 points are awarded to the first three finishers.

    במקרה של שיוויון נקודות בסיום 21 השלבים, ישנם שלושה שוברי שיוויון:
    - המנצח יהיה הרוכב שסיים ראשון ביותר שלבים. אם גם כאן יש שיוויון אז:
    - מי שניצח ביותר קטעי ביניים. אם גם כאן יש שיוויון אז:
    - מי שסיים גבוהה יותר בדירוג הכללי.

    *יש לציין ששוברי שוויון שכאלו מאוד נדירים וכמעט ולא קורים.

    --------------------------------------------------------
    תחרות המטפס הטוב ביותר עובדת בדיוק לפי אותו עיקרון כמו תחרות הספרינטרים, עם הבדל אחד - בעוד שבשלבים ההרריים תאורטית הספרינטרים יכולים לצבור ניקוד, המטפסים לא יכולים לצבור ניקוד בשלבים המיושריים מהסיבה הפשוטה שהם... מישוריים, ואין קטעים הרריים במהלכן. התחרות של המטפסים מוכרעת בעיקר באלפים ובפירניים, ב HIGH MOUNTAINS, שם סך הניקוד מאוד גבוהה, ורוכב שמככב ב MEDIUM MOUNTAINS לא בהכרח יוכל לעמוד בדרישות הכבדות של ההרים הגבוהים.

    *קטדוריות הטיפוס הרציניות ביותר הן 1, וAC. כשAC זו הקטגוריה הגבוהה ביותר והקשה ביותר, שבאופן טבעי גם מעניקה יותר נקודות לחוצים ראשונים את הקו.

    **אם שלב מסויים מסתיים בפסגה של הר (MOUNTAIN TOP FINISH), אז סך הנקודות מוכפל (הן עבור המטפסים והן עבור הספרינטרים), וכאלו יהיו לנו 4 בטור של השנה.





     
  11. Bayern

    Bayern Straße nach sechs

    הצטרף ב:
    ‏2/7/08
    הודעות:
    909
    לייקים שהתקבלו:
    52
    תודה רבה על התשובה המפורטת.

    האם הרוכבים משתמשים בסוגים שונים של אופניים למיקצים שונים? (בשלבים מישוריים בסוג X ובשלבים הררים בסוג Y)
     
    נערך לאחרונה ב: ‏4/7/08
  12. Pipe

    Pipe Member

    הצטרף ב:
    ‏17/8/06
    הודעות:
    7,446
    לייקים שהתקבלו:
    1
  13. Pipe

    Pipe Member

    הצטרף ב:
    ‏17/8/06
    הודעות:
    7,446
    לייקים שהתקבלו:
    1
    השלב הראשון התנהל בצורה טיפוסית - קבוצת בריחה (האיש המרכזי בה הוא ז'גו הצרפתי הבריטוני המקומי מFDJ שזכה למירב תשומת הלב) שהתנתקה מהפלוטון ממש עם הפתיחה יצרה פער של 5 דקות בשיא, נתפסה 5 ק"מ לסיום ומשם זה מירוץ של חתול ועכבר עד לספרינט בסיום, כשוואלוורדה מנצח בצורה ספקטקולרית שנייה לפני הקבוצה המרכזית בראשותו של פיליפ ג'ילבר. היה נדמה שהולקסמבורגי קים קירחן כבר הבטיח את הניצחון עם פער נכבד 400 מטר לסיום, ואז משום מקום הספרדי צץ מהפלוטון, טס קדימה וניצח בביטחה. רכיבה מאוד מרשימה של יליד מורסיה.


    בד"כ לא הייתי מצפה לראות את אחד הפייבוריטים המרכזיים נלחם ככה בשלבים המישוריים, אבל כנראה שהעובדה שהמנצח היום לוקח את החולצה הצהובה בפעם הראשונה בטור הפכה את הניצחון היום לאטרקטיבי מתמיד, וגרמה לנוכחות של רוכבים בכירים בשורה הראשונה של הפלוטון בהכנה לספרינט. אני מניח שגם העובדה שהסיום היה קצת הררי לא עזר לספרינטים הטבעיים שהעדיפו לוותר הפעם ולהשקיע את המאמץ בשלבים הבאים. וואלוורדה כאמור לוקח את החולצה הצהובה, וגם את החולצה הירוקה (ממנה הוא צפוי להפרד כבר בשלב השני) בעקבות הניצחון היום.

    מה שהעיב על השלב היו שתי נפילות לא קלות שגרמו לפרישה של הרב דוקלו לסל (COF) כבר אחרי 100 ק"מ עם שבר בכף היד, וגרמו למאוריציו סולר (BAR), הפייבוריט לזכייה בתחרות ההרים ולדעת לא מעט פרשנים נחשב כOUTSIDER לדירוג הכללי, לאבד 3 דקות על הפלוטון עם פציעה ביד שטרם ידוע מה חומרתה.

    סך הכל שלב פתיחה טוב, ובעיני ההחלטה לקיים שלב מישורי במקום פרולוג לראשונה מזה 40 שנה השתלמה.

    http://uk.eurosport.yahoo.com/05072008/58/...s-brittany.html
    התגובות של וואלורדה וסיקור מפורט באתר יורוספורט.
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏6/7/08
  14. Bayern

    Bayern Straße nach sechs

    הצטרף ב:
    ‏2/7/08
    הודעות:
    909
    לייקים שהתקבלו:
    52
    היה מאוד צמוד היום, ומאוד מותח. כל הכבוד לוואלורדה שמוביל את הטור בנתיים
     
  15. leedsutd

    leedsutd Member

    הצטרף ב:
    ‏5/4/06
    הודעות:
    58
    לייקים שהתקבלו:
    0
    שון תודה על הסיקור המדהים,
    כעשור אני עוקב אחרי הטור עוד לפני שלטונו של לאנס.
    אני לא אשכח את ריס לוקח את האליפות ומאז אני מטייל קבוע ברחבי צרפת בעזרת הצוות המדהים של יורוספורט.
    בגלל סיפורי הסמים לקחתי קצת מרחק,קשה לראות טור שלם לתמוך בלאנדיס ולגלות שהבחור מסומם.
    אז השנה אני עוקב קצת מרחוק (אולי אראה את הסיכומים בלילה).
    הכי חשוב להחזיר את האמון בטור ואת האהבה למירוץ הנפלא הזה.
    דורון
     

אהבת? שתף את העמוד עם חבריך!