תופעת יעקב שחר

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Sir Alex Ferguson, ‏28/6/12.

  1. נומה Member

    הצטרף ב:
    ‏19/6/12
    הודעות:
    76
    לייקים שהתקבלו:
    0
    תכלס: שחר ספונסר/בעלי מכבי חיפה המון שנים, בא כמעט לכל משחק, הוא בעלי הקבוצה הותיק ביותר בכדורגל הישראלי לפחות בליגת העל, ואם היה לנו כזה בעל-בית בבית"ר, היינו לוקחים כל שנה אליפות בהליכה.

     
  2. Don Joan Roman Member

    הצטרף ב:
    ‏1/12/06
    הודעות:
    12,222
    לייקים שהתקבלו:
    937
    לא יודע אם כל שנה בהליכה, אבל הכיוון שלך נכון
     
  3. Ice Cream חסה

    הצטרף ב:
    ‏17/6/11
    הודעות:
    8,375
    לייקים שהתקבלו:
    201
    השמועות על המעבר של דינו אנדלובו וגם המעבר של עודד אלקיים (ותוסיפו לזה את עסקת דמארי ההזויה להפועל תל אביב) גורמת לי לחשוב שהתופעה הזו הרבה יותר גדולה ממה שאנחנו חושבים, ויכול להיות שיש הרבה קבוצות שבלי מחוות למיניהן היו קורסות.
    שחר מזמן היה יכול להפוך לשימון ואת הלוזונליג לרמה של הקופליג, אבל כנראה שיש לו עוד מניעים כדי לשמור על מסגרת תחרותית נורמלית.
     
  4. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,019
    לייקים שהתקבלו:
    1,947
    משה כבר שכחת את חוק יעקובו, חוק שהומצא על ידי יעקב שחר ורק מכבי חיפה השתמשה בו? החוק הזה הביא לו 3 אליפויות, צ'מפיונס ובעצם איפשר לו להשתלט פה על הליגה...
     
  5. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,720
    לייקים שהתקבלו:
    6,967
    דווקא כן דיברתי על זה...
    חשוב לי לציין שפתחתי את הנושא בגלל הדברים שהעלה בפני חבר, דברים שגרמו לי לחשוב על תופעת יעקב שחר לעומק. שמח לראות שהנושא כאן התפתח ללא מעט כיוונים, זה רק מוכיח שהוא לבטח לא מיותר כפי שחלק מהכותבים ציינו.

    אני חושב שיעקב שחר עושה את המקסימום בשביל מכבי חיפה, וזאת לא רק זכותו אלא גם חובתו. אבל אני גם חושב שבמדינה שבה הכדורגל היה מתנהל בצורה ראויה ומקצוענית היו מגבילים את כוחו של יעקב שחר שהוא היום "כל יכול" בכדורגל הישראלי.
    לפי ההחלטות של יעקב שחר קבוצות בישראל יפתחו/לא יפתחו עונה, לפי ההחלטות של שחר יוחלט האם הכדורגל הישראלי ילך שמאלה או ימינה.
    ואולי זאת האכזבה הגדולה שלי מיעקב שחר. אם כבר הגעת למצב שהכוח שלך בכדורגל הישראלי הוא כל כך גדול, למה לא לנצל אותו כדי להבריא את הכדורגל? אחרי האירועים שקרו בשנה שעברה הייתה אמרה לקום מנהלת, הכדורגל הישראלי היה אמור ללכת לכיוון אחר, ומי שהיה אמור להוביל את המהלך זה יעקב שחר, כאיש הכי חזק בענף. אבל דווקא יעקב שחר היה מהבודדים שנמנעו מלפעול בנושא, והמנעות של שחר מלפעול בנושא מקשה למעשה על ההצלחה של המהלך. זאת אולי הדוגמא הטובה ביותר לשליטה של יעקב שחר בכדורגל הישראלי.

    יתכן וההמנעות של שחר מלפעול בנושא נועדה כדי לשמר את כוחו בכדורגל הישראלי? מדוע לנסות "להבריא" את הכדורגל הישראלי אם אפשר לשמר את המצב היום שבו יעקב שחר מושך בחוטים ומנצל את המצב הקיים בכדורגל הישראלי?
    כיצד ניתן לבצע מהלך שישנה את פניו של הכדורגל הישראלי אם יעקב שחר נמנע/מתנגד למהלך? מישהו רואה את בית"ר י"ם, בני יהודה, סכנין, נתניה ועוד קבוצות שיתכן ויצטרכו את הכסף של יעקב שחר כדי לפתוח עונה, פועלות נגדו? מקדמות יוזמה שלה הוא מתנגד? זה הכוח של יעקב שחר והבעיה שהתופעה הזאת יוצרת.
     
  6. oranfu Member

    הצטרף ב:
    ‏16/5/11
    הודעות:
    34,559
    לייקים שהתקבלו:
    18,457
    שחר מחליט איזה קבוצות יפתחו ולא יפתחו את העונה?
    נו באמת.

    וחשבת אולי ששחר חושב שהכדורגל פה כזה רקוב, שלהבריא אותו זה חתיכת תיק ופשוט אין לו חשק לזה והוא מעדיף להתרכז בקבוצה שהוא אוהב?
     
  7. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,720
    לייקים שהתקבלו:
    6,967
    http://big.one.co.il/General/Article.aspx?...90730&siteID=12

    "המעבר של חן עזריאל לחיפה היה סוג של עזרה לבית"ר ירושלים מה שאיפשר לה לעבור ברשות לבקרת התקציבים ולפתוח את העונה"

    http://www.nrg.co.il/online/3/ART2/129/609.html

    "השחקן, אשר היה על הכוונת של הירוקים עוד מהעונה הקודמת, יעזור לבית"ר ירושלים במצוקה הכלכלית שלה ובעקבות מכירתו יכול לסמן איציק קורנפיין עוד וי בדרך להצלת הקבוצה והעמדת תקציב לעונה הבאה.
    בעקבות משבר הבעלים של הקבוצה, ולמרות המחאות הקשות של האוהדים הירושלמים, לא נותרה לשחקן ברירה אלא לעזוב את המועדון".

    oranfu, זכותו של יעקב שחר לדאוג למכבי חיפה ולמכבי חיפה בלבד, זכותו גם לנצל את הכוח שלו כדי להשאיר את המצב הקיים שאותו מכבי חיפה מנצלת, וזכותי כאוהד של קבוצה בישראל וכאוהד של הכדורגל הישראלי לבקר אותו על כך ולהגיד שהוא מנצל את כוחו בצורה שפוגעת בכדורגל הישראלי.
    זכותי להגיד שהביקורת שהעבירו כאן אוהדי מכבי חיפה מקוממת אותי, כי הם מנותקים. כי אוהדי מכבי חיפה חושבים שעצם העובדה שיעקב שחר מנהל אותם בצורה מקצוענית עוזרת לכדורגל הישראלי, הם למעשה מעוותים את המציאות ולא מבינים שהניהול של שחר תורם לקבוצה שלהם ולקבוצה שלהם בלבד.
    לא רק ששחר לא דואג לכדורגל הישראלי, הוא מנצל את כוחו בכמעט כל הזדמנות ("חוק יעקובו" הוא דוגמא מצוינת) כדי לתת יתרון למכבי חיפה, במדינת מתוקנת היו מונעים משחר לצבור כל כך הרבה כוח.
     
  8. oranfu Member

    הצטרף ב:
    ‏16/5/11
    הודעות:
    34,559
    לייקים שהתקבלו:
    18,457
    נו באמת. הוא קנה שחקנים ממועדון במצוקה כספית אז זה אומר שהוא מחליט מי יפתח עונה ומי לא? תתעלם לרגע מהמילים של העיתונאים העלובים. תתייחס לתכלס. הרי גם הפועל ת"א מאוד רצו את עזריאל אם אני זוכר נכון.אם הם היו קונים אותו אז זה היה טביב שמחליט מי תפתח עונה ומי לא?

    א- אני לא חושב ששחר עוזר ממש לכדורגל הישראלי. גם לא צריך לעניין אותו לעזור לכדורגל הישראלי לדעתי.
    ב- אני גם לא חושב שהוא מנצל את כוחו בכל הזדמנות.תן לי עוד דוגמא חוץ מחוק יעקובו (אגב, תקן אותי אם אני טועה אבל עדיין מותר להחתים שחקנים זרים לקבוצות נוער והם לא ייחשבו כחלק ממכסת הזרים של הבוגרים..)
    ג- היו גם מקרים שהלכו נגד ה"כח" של שחר. זכור לי שבמשחק האליפות של מכבי ת"א, הפועל פ"ת העבירה את משחק הבית שלה למשחק חוץ בר"ג מהלך שבוודאי לא היה לטובת מכבי חיפה במאבק ישיר על אליפות. גם הקיזוז (ולא,חיפה לא הצביעה בעד המהלך) לא בדיוק היה לטובת חיפה.
    ד- אני מסכים ששחר מאוד חזק, כנראה הכי חזק בכדורגל הישראלי, אבל זה עדיין לא הופל את העסק לדיקטטורה שלו. גם אלכס פרגוסון מאוד מאוד חזק באנגליה ( או פיטר קניון). זה מצויין לקבוצות שלהם, זה מכעיס ומתסכל יריבות, אבל זה לא משהו שיש רק פה בליגה. זה בוודאי רחוק מהתמונה שמציירים כאילו הכל נעשה כדברו. זה לא שמעון מזרחי..
     
    נערך לאחרונה ב: ‏15/7/12
  9. Ice Cream חסה

    הצטרף ב:
    ‏17/6/11
    הודעות:
    8,375
    לייקים שהתקבלו:
    201
    איזה חמוד, אתה בכלל לא דורש ששחר ידאג לקדם מהלכים בהתאם לאג'נדה שלך. מי אמר שמנהלת תבריא את הכדורגל?

    שחר הוא לא זה שהמציא את הרעיון שכשאתה הכי חזק אתה צריך לדאוג לשמר את המעמד שלך. למה ארצות הברית דואגת שסין תישאר מדינה מתפתחת? כי אם זה בטעות יקרה אז כח העבודה שם יעלה, כל מחירי המוצרים יזנקו- או לסירוגין הם יישארו כח עבודה זול אבל יכולו לרכוש השכלה שתגזול מהמהנדסים האמריקאים את העבודה. ויש עוד בכלי הרבה דוגמאות לכך.

    ולדרוש מאנשים שיתחשבו יותר בך ויהיו יותר סולידריים כלפיך- זה גם דרך מכוערת- יש לך 2 אפשרויות: או להיות מכוסת"ח תחת התנאים שלהם, או לקחת סיכון וליצור משהו משלך כדי לקרוא תיגר על הסדר הישן.

    ובכלל זה לא ששחר הוא כזה דיקטטור גדול ששולט בכל הליגה. קבוצות לא הולכות לפירוק בגללו, הן ניצלות מפירוק בזכותו, וזו זכותו המלאה אפילו לחתום על חוזה רשמי של שיתוף פעולה, בערך כמו שהקבוצה שלך עושה עם מכבי באר שבע (במכירה של פיראס עוואד, השלאת שחקנים...).
     
  10. crazyblue5 למען האיש עם המגל והפטיש

    הצטרף ב:
    ‏23/8/10
    הודעות:
    7,092
    לייקים שהתקבלו:
    951
    מין:
    זכר
    אסור לו לחתום על שיתוף פעולה עם קבוצה שמשחקת באותה ליגה שלו בדיוק כמו שאסור לו לתת להם כסף ישירות אלא בקניית שחקנים וכו'

    יעקב שחר הוא חלאת המין האנושי, פעם הוא היה מפרק כל מי שעמדה בדרכו על ידי קניית כוכבי הקבוצה היריבה ( סטייל דון שמעון ומכבי ת"א בכדורסל )
    היום הוא מנסה לצאת צדיק ומציל קבוצות מפירוק
    היחיד שנכנס איתו לעימות חזיתי היה אבי לוזון בעסקת עידן טל והיום שחר לא דורך במשרדי ההתאחדות
    יעקב שחר עושה עבודת קודש למכבי חיפה אבל הוא נזק גדול לכל הליגה.
     
  11. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,208
    לייקים שהתקבלו:
    25,758
    מין:
    זכר
    קנה שחקנים מקבוצות דרג ביניים, כמו שהייתה הפועל פ"ת בזמנו, לא משהו שלא עושים מועדונים גדולים.
    ושחר כבר מזמן יכל באמת היה הופך את מכבי חיפה למכבי אלקטרה מבחינת הדומיננטיות, אם היה מתנהל יותר נכון.
    הליגה כאן פרטיה גמורה והאמת זה תסריט אפשרי בשביל מכבי חיפה.
     
  12. Ice Cream חסה

    הצטרף ב:
    ‏17/6/11
    הודעות:
    8,375
    לייקים שהתקבלו:
    201
    מאותה ליגה אסור? מוזר. קבוצות יכולות להיפגש בעוד מסגרות או סתם בעתיד. אבל עדיין אפשר לעשות את זה לא בחוזים רשמיים אלא בסיכום דברים.
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏15/7/12
  13. שי מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏22/11/06
    הודעות:
    15,195
    לייקים שהתקבלו:
    4,784
    מין:
    זכר
    אני מסכים שהיו עונות ששחר החליט להוריד הילוך, אבל אי אפשר להשוות את חיפה למכבי.
    מכבי יכולה להציע לכל שחקן פי 20 ממה שכל קבוצה אחרת בליגה שלה עושה. איפה זה ואיפה חיפה? יש בכדורסל קבוצה שיכולה להתמודד או אפילו לעלות על התקציב של מכבי? בית"ר בתקופת גאידמק היתה עם תקציב כפול מזה שלנו. מכבי (בכדורגל) כבר שנים עם תקציב של כמעט כפול מאיתנו.
     
  14. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,208
    לייקים שהתקבלו:
    25,758
    מין:
    זכר
    בעיקר בזכות הכנסות מאירופה, והפורמט המקל על האלופות שלנו.
    לדוגמא עונה שעברה הקבוצה הכניסה איזה 3 מליון יורו מעונה אירופית לא כזו גדולה. שלב בתים באלופות זה אוטומטית 7-8 מליון יורו הכנסות, גם אם תסיים אפס את אפס, שלא לדבר על הכסף שנותנים על נקודות.
    לכן הגישה של "לא נורא אם לא נהיה באירופה" מרגיזה. יותר קל לעשות כסף מאירופה, מאשר להמשיך ולחפש את יעקובו הבא ולרדת ברמה.
    בשש השנים האחרונות הקבוצה לא העפילה לאירופה 3 פעמים ודווקא כשהפורמט הפך לנוח יותר. זו שערוריה ועוד מתפלאים למה אני מבקר את שחר.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏15/7/12
  15. crazyblue5 למען האיש עם המגל והפטיש

    הצטרף ב:
    ‏23/8/10
    הודעות:
    7,092
    לייקים שהתקבלו:
    951
    מין:
    זכר
    אם שחר מעביר כספים לקבוצות אחרות מאחורי הגב אז לדעתי זאת עבירה.

    אם מכבי חיפה תעשה הסכם עם קבוצה מליגה א' וייצא שהן נפגשות בגביע אין מה לעשות נגד זה
    אבל אסור לשחר להיות מעורב בקבוצה אחרת שמשחקת באותה ליגה של מכבי חיפה
    ואם בעתיד הן ייצטרכו לשחק באותה ליגה ההסכם יהיה מבוטל.