רוביניו-מילד פלא לאכזבה טוטאלית?

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ספרדי' פורסם ע"י Pipe, ‏18/2/07.

  1. Pipe Member

    הצטרף ב:
    ‏17/8/06
    הודעות:
    7,446
    לייקים שהתקבלו:
    1
    http://img358.imageshack.us/img358/8805/madrdi6lf.Xxx

    לפני כשנה הגיע רובסון דה סוזה לריאל מדריד מסאנטוס תמורת סכום לא מבוטל של 24 מיליון יורו.
    מברזיל הוא הגיע עם קבלות, כאלוף עם סאנטוס,כאחד השחקנים המוכשרים בעולם בגילו,עם תואר שחקן השנה בדרום אמריקה,ורפרטואר בלתי נגמר של של פדאלות,ביסיקלטות וכל מה שרק תחשבו עליו.
    בריאל ציפו שזהו בואו של המנהיג החדש,האיש שיוציא אותם משנות הבצורת ושאותה השפעה שהייתה לברזילאי אחר בשם רונאלדיניו על היריבה השנואה מקטלוניה, תהיה לרוביניו על ריאל.
    וזה התחיל בצורה נהדרת. במשחק הבכורה שלו בקאדיז הוא נכנס חצי שעה לסיום במצב של תיקו 1-1, ועל הפעולה הראשונה שלו בדמים הלבנים נתן סומבררו למגן, החייה את המשחק של ריאל והתחיל להצדיק את הציפיות והכסף ששולם עליו.
    במהלך השנה וחצי האחרונות התחלפו 3 מאמנים,נשיא ואינספור שחקנים.
    היום,שנה וחצי מאוחר יותר, רוביניו לא עשה התקדמות משמעותית, לא עשה את הפריצה הגדולה,הוא מתחיל לאבד את האמון של קאפלו והופך להיות עוד שחקן סופר מוכשר בסגל המעותר של ריאל והמילה 'פלופ' מתחילה לצוץ פה ושם.
    עושה רושם שגם לרובסון נמאס, והוא אף התבטא נגד קאפלו בשבוע האחרון והתלונן על היחס ועל ההזדמנויות המעטות שהוא מקבל. ואם זה לא מספיק כבר מתעוררות שמועות על עזיבה אפשרית בקיץ, שקשורות ישירות להישארות של קאפלו בריאל. רוביניו לא נראה מרוכז,איטי מדי, לא חד, לא משפיע על ההתקפה של ריאל, ולא מצדיק בכלל את ההזדמנויות שהוא מקבל. נכון, יש לו הברקות פה ושם,אבל הם הבלחות ולא יותר מזה. על כל משחק אחד טוב מגיעים 5 משחקים לא טובים, וזה לא מה שציפו מילד הפלא הברזילאי.

    שאלות לדיון:
    1.האם קאפלו הוא הבעיה של רוביניו, ואם לא, מה הסיבות והגורמים לאי הצלחה שלו עד כה?
    2.האם הלחץ בריאל מדריד, ביחוד ריאל מדריד הכושלת של 3 השנים האחרונות, קצת גדול עליו?
    3.העובדה שרוב הזמן הוא משחק באגפים ולא במרכז, כמה זה קריטי על איכות המשחק והתרומה שלו?
    4.מקומות לשיפור-מה הוא צריך לעשות בכדי להתקדם?
    5.מה יטב עבורו-להישאר ולהילחם, או לחפש מקום אחר בקיץ?

    6.כל נושא דיון אחר יתקבל בברכה.
     
  2. rivaldo משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    18,619
    לייקים שהתקבלו:
    1,929
    מין:
    זכר
    לדעתי רוביניו עשה קפיצה גדולה ומהירה מדי , היה צריך ללמוד מרונאלדיניו .
    ללכת לקבוצה בינונית ומעלה , קצת להשתפשף ואז לעבור לקבוצה גדולה ורצינית .
     
  3. Dimitar Berbatov Member

    הצטרף ב:
    ‏17/1/07
    הודעות:
    7,763
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מסכים עם הראל, רוביניו היה צריך לעשות את הטבילה הראשונה באירופה בקבוצה יותר קטנה כמו רונאלדו ורונאלדיניו שהלכו ל PSV ופריס סן ז'רמן בהתאמה.

    בנוגע לשאלות, קאפלו הוא לא הבעיה של רוביניו. ראינו כבר שגם עם המאמנים הקודמים שהיו בריאל הוא לא הצליח לפרוץ. הגורמים? כמו שכבר אמרתי, המעבר מברזיל לקבוצה גדולה כמו ריאל קשה מאוד, הוא היה צריך כמו רונאלדו ורונאלדיניו ללכת לקבוצה יותר קטנה ששם הוא יהיה מנהיג וילמד את אירופה ואז שכבר יהיה בשל יעבור לקבוצה גדולה.
    בברזיל רוביניו שיחק במרכז ולא באגף, היום אנחנו רואים אותו משחק בעיקר באגף שמאל ובנתיים הוא לא מספק את הסחורה. קאפלו צריך להבין לבד שהוא צריך לשחק קצת מאחורי החלוץ שם הוא יראה את היכולת שכולם מצפים ממנו.
    אני הייתי מציע לא לעבור קבוצה, אבל אני לא רואה שום קבוצה שהוא יתאים לה. רוביניו מתאים לליגה הספרדית, לא לאנגלית ובוודאי לא לאיטלקית, הליגה הספרדית טכנית ורוביניו בדיוק כזה סוג של שחקן. בספרד בארסה אני בטוח שלא רוצה וצריכה אותו, גם ולנסיה לא צריכה אותו, בקיצור רוביניו צריך להשאר בריאל להלחם על המקום שלו בהרכב.
     
  4. EsheD משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏6/10/05
    הודעות:
    10,620
    לייקים שהתקבלו:
    2,366
    מין:
    זכר
    בנתיים רוביניו הוא אכזבה ענקית,כולם ציפו מימנו שיציג בריאל את אותה יכולת שהוא הציג בניבחרת ברזיל בקופה אמריקה, והיכולת שהוא הציג בסנטוס,והוא פשוט לא עושה את זה.

    אבל זה לא הולך,ומכמה סיבות:
    1. רוביניו מגיע לריאל כשהיא לא בשיאה,ואת זה אני אומר בעדינות,ושה לו הרבה יותר להיתבא כשהקבוצה לא משחקת טוב,בניבחרת ברזיל כולם היתלהבו מימנו,אבל אסור לישכוח לצד איזה שחקנים הוא שיחק ובאיזה כושר טוב הם היו,והיה לו הרבה יותר קל להציג את מה שהוא יודע.

    2. רוביניו לא משחק בעמדה הטיבעית שלו,משום מה בריאל מיתעקשים לשים אותו באגף,רוביניו הוא חלוץ ! לא מטרה כמו רונאלדו או ואן ניסטלרוי,אלא חלוץ שני,אבל בעמדה הזו משחק כבר ראול,וזו כבר בעיה אחרת לגמרי..
    זה דומה מאוד למה שקרה עם בקהאם,היתעקשו לשים אותו קשר אחורי, וביגלל שזו לא העמדה הטיבעית שלה הוא גם מן הסתם לא הציג את אותה יכולת שגרמה לריאל לשלם עליו כ"כ הרבה כסף למנצ'סטר יונייטד.

    3. בעיה נוספת היא,שבריאל יש יותר מידי לשחקן צעיר כמו רוביניו שפשוט לא בנוי להיתמודד עם כזה לחץ כמו שיש בריאל,ופשוט קשה לו.

    4. והבעיה שהיא הכי גדולה, היא שקאפלו פשוט לא מחזיק מימנו ולא נותן לו חופש פעולה,הוא מגביל אותו באגף,ואז רוביניו פשוט נעלם,פה ושם הברקות אבל זהו.


    לדעתי רוביניו כן צריך להישאר בריאל,למרות כל הבעיות האלו,אני בטוח שאם קאפלו ,או כל מאמן אחר שיבוא במקומו אם וכאשר יאפשר לו לשחק בעמדה שלו,וקאפלו או כן מאמן אחר יתן לו לשחק וליצבור ביטחון אנחנו ניראה את רוביניו שאנחנו כ"כ מצפים ליראות.
     
  5. Riki Member

    הצטרף ב:
    ‏13/7/05
    הודעות:
    5,747
    לייקים שהתקבלו:
    0
    בדרך כלל, רמת הצפיות אוכלת אותם. הם באים מלאי התלהבות לקבוצה, מנסים להרשים... אבל באיזה שהוא מקום שוכחים שכדורגל זה משחק קבוצתי. ושלא הולך לקבוצה, לא הולך גם להם בפרט... וכאן מגיע התיסכול.
    הוא הגיע לקבוצה מפוארת, אחת שכולם חולמים להגיע אליה, הוא הגיע בזמן שבריאל חיפשו מושיע.
    כבר דיי מהר קלטנו שהקונספקט עצמו לא עובד, אבל רוביניו קיבל חיזוקים עצומים מהתקשורת, האוהדים הריעו לו, הכסף נשפך לחשבון... אפשר להבין איך כל זה מסנוור.
    אבל צריך לעבוד קשה, ריאל צריכה לצאת מבוץ עמוק, ובשביל זה צריך מחויבות מכל השחקנים.
    לדעתי הוא יהיה טמבל מושלם אם יעזוב, אבל זאת רק אני...
    ורוביניו, הוא ילד עם כישרון עצום. להגיד שהוא אוברייטד זה טעות, יש לו עוד הרבה מה לתת.. הוא רק צריך להתפתח ולהתבגר.
     
  6. REAL MADRID Member

    הצטרף ב:
    ‏1/8/06
    הודעות:
    7,689
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מסכים עם ריבאלדו.

    רוביניו ללא ספק מוכשר ועל זה אי אפשר להתווכח, ראינו מה קורה כשהוא מקבל ביטחון, כשהוא מוביל את הקבוצה. המהירות שלו מסתירה את הגוף החלש אך הבעיה שלו היא חוסר ביטחון ויציבות.
    רוביניו לא מקבל מספיק דקות בשביל לקבל ביטחון והבעיה שבריאל, קבוצה שרוצה תארים, אוהדים שרוצים תארים מהר מאשר לבנות עתיד רחוק אי אפשר לתת לו זמן להיכנס. כל עוד הוא לא יראה תוצאות הוא ימשיך ברוטציה.

    רוביניו וריאל קשרו את עצמם אחד אל השני מהר מהדרוש, את ריאל אי אפשר להאשים, אם היא לא הייתה לוקחת אותו סביר להניח שהוא היה כיום בקטלוניה, לונדון או מילאנו. הטעות של רוביניו זה שהוא לא ביקש בעצמו לעבור בתור מושאל לקבוצה בינונית (איינדהובן נשמע לי מצויין) ושם לצבור ניסיון, כושר אירופאי, ליגת האלופות וכדומה..

    אני לא רואה איך עכשיו רוביניו הופך להיות השחקן שכולנו ציפינו ממנו להיות. אסור לפסול את האפשרות שזה יקרה אבל רק אצל מאמן התקפי.
    לטובת רוביניו הוא לא צריך להישאר בריאל כל עוד קאפלו מאמן בקבוצה אבל בתור אוהד ריאל שמצטער על עזיבתם של בקס ורוני אני לא מוכן לראות אותו מצליח בקבוצה אחרת. סוג של קנאה שאני לא יצליח לעמוד בה. עושה לי הרושם שרוביניו ישאר בריאל בזכות ולמרות קאפלו, אני מקווה שאני לא טועה.


    המשך יום נעים, שיהיו לכם פשפשים
     
  7. Maccabi Diamond משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/2/06
    הודעות:
    14,242
    לייקים שהתקבלו:
    2,433
    מין:
    זכר
    אני דווקא לא הייתי ממהר להדביק עליו את התוית 'פלופ'. נכון, בינתיים הוא לא מביא תוצרת, אבל יכול להיות שמה שחסר לו, זה רק להתחשל עוד קצת. עד היום, המשחקים הכי טובים של ריאל מדריד בעונה הזאת, היו שרוביניו שיחק טוב וזה מראה שהוא שחקן מוביל, שכאשר הוא טוב, הוא עושה את אלה שמסביבו טובים יותר. את העונה שעברה אני לא מחשיב, גם כי היא הייתה שנת התאקלמות וגם מכיוון שזינאדין זידאן שיחק בקבוצה, ככה שלרוביניו היה קשה לבוא לידי ביטוי כשהוא לא שיחק במרכז - והוא כל הזמן לא שיחק במרכז.
    אני גם לא חושב שפאביו קפאלו הוא האשם ביכולתו של רוביניו. נכון שהכדורגל שפאביו קפאלו רוצה, לרוב מדכא שחקנים כמו רוביניו, אבל גם אם זאת הייתה הבעיה של רוביניו, הוא עדיין היה צריך להראות כדורגל הרבה יותר טוב. אולי יש משהו אחד שפאביו קפאלו כן אשם בו והוא ההצבה שלו באגף. רוביניו חייב להיות שחקן חופשי, או לפחות שחקן שעושה חיתוכים למרכז ויכול להביא לידי ביטוי את היתרונות הטכניים שלו.
    את העונה הזאת רוביניו, סביר להניח, יחליק. בעונה הבאה הוא כבר יהיה חייב להפגין יכולת הרבה יותר טובה כדי להישאר בריאל מדריד. אם הוא לא יצליח, אז עדיף גם לקבוצה וגם לו לסיים את ההיקשרות.
     
  8. Riki Member

    הצטרף ב:
    ‏13/7/05
    הודעות:
    5,747
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אוי נו באמת, אף אחד לא אשם בזה. שיתאמץ, ישקיע ויראה את מה שהוא יודע בדקות שהוא מקבל. לא מבקשים ממנו יותר מזה.
     
  9. XabiAlonso Member

    הצטרף ב:
    ‏9/2/06
    הודעות:
    2,834
    לייקים שהתקבלו:
    2
    לרוביניו יש כשרון בשפע. הבעיה היא המאמן שלו שלא נותן לו בטחון ובוחן אותו בזכוכית מגדלת, מה שמלחיץ אותו וגורם לו לשחק בחוסר בטחון מוחלט.
    ככה או שרוביניו יעזוב את ריאל לסביבה פחות לחוצה עם מאמן שיאמין בו, או שקאפלו יעזוב את ריאל.
     
  10. שי מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏22/11/06
    הודעות:
    15,195
    לייקים שהתקבלו:
    4,784
    מין:
    זכר
    נכון , אבל צורת המשחק של קאפלו היא כזאת ששחקן כמו רוביניו לא ישחק היכן שהוא רוצה. הוא רוצה שכולם ישחקו במשבצת שלהם, לפי הספר.
    אין ספק שלקאפלו יש חלק בהצלחה או יותר נכון באי הצלחה של רובניו, אך אני מצפה משחקן כמוהו שקודם ייתן את המירב עבור הקבוצה, ישקיע באימונים, יראה שבאמת מגיע לו להיות בהרכב. מתי שהוא קאפלו ייתן לו את ההזדמנות, והוא כמובן יהיה חייב לנצל אותה.
     
  11. REAL MADRID Member

    הצטרף ב:
    ‏1/8/06
    הודעות:
    7,689
    לייקים שהתקבלו:
    0
    שי הקטע היחידי הוא שרוביניו לא מחזיר, ולא מנצל את הזדמנויות של קאפלו.
    קאפלו צריך לאמן קבוצה ולא יכול להתחשב בנתונים כמו פיתוח הקריירה של רוביניו, כאשר מלמעלה דורשים תוצאות.

    הכל תלוי כרגע ברוביניו שיעשה איזה מהפך מנטלי בראש שלו, כי כושר וכישרון כבר יש
     
  12. Riki Member

    הצטרף ב:
    ‏13/7/05
    הודעות:
    5,747
    לייקים שהתקבלו:
    0
    זה כבר נראה כמו קטע של פרנציפ. הוא לא מסוגל לתעל את עצמו מעבר לקשיחות שהמאמן מפגין.
    לא צריך לנשק ולחבק שחקן כל בוקר כדי שיתן כדורגל טוב.
     
  13. Antonio Cassano Member

    הצטרף ב:
    ‏19/2/07
    הודעות:
    14
    לייקים שהתקבלו:
    0
    התשובות לדיון:
    1. לא. כמו שכבר נאמר פה, הוא היה צריך לעבור לקבוצה בינונית קודם כל, ללמוד עוד קצת, ואז לעבור לקבוצה כמו ריאל. קבוצה שדי מתאימה לו כרגע, היא אתלטיקו מדריד. שיתוף פעולה שלו, של פטרוב ושל פרננדו טורס יכול להיות מעניין.
    2. כן, בוודאי. הלחץ הזה לא בשבילו. הוא צריך טיפה להתבגר, לעבור בהשאלה לקבוצה קטנה יותר, ולחזור בכושר טוב לריאל בעוד כמה שנים.
    3. זה משפיע מאד. רוביניו לא קיצוני, הוא קשר אמצע. אמנם ההגבהות שלו מצוינות, אך קשה לו לבוא לידי ביטוי מהאגפים. מהמרכז, הוא פורץ במהירות שיא, עובר שחקנים כמו קונוסים, ועושה כמעט כל מה שהוא רוצה. חייבים להתחיל לנסות אותו כקשר, ולהפסיק לחשוב שהוא קיצוני.
    4. להתחזק מעט. בכדי להגיע לרמות הבאמת גבוהות של אירופה, וכשאני אומר את זה אני מתכוון לשחקן הרכב קבוע בריאל, הוא חייב אגרסיביות כדי להתמודד עם בלמים חזקים. עוד תכונה שהוא צריך לשפר, היא יכולת המסירה. הוא חייב לדייק קצת יותר, לחשוב פעמיים לפני שהוא משחרר מסירה, ולהעיז קצת יותר לבעוט מחוץ לרחבה.
    5. להשאר עד סוף העונה בריאל, ולעבור בהשאלה לקבוצה סבירה בלה ליגה.
     
  14. Barcik Member

    הצטרף ב:
    ‏28/8/03
    הודעות:
    6,708
    לייקים שהתקבלו:
    0
    נתחיל מהסוף: עד עכשיו, רוביניו פלופ. משיחות עם לא מעט אוהדי ריאל מדריד רציניים קיבלתי את הרושם כי הם רואים בו כוכב-על ומושיע, אבל הברזילאי הצעיר עדיין לא הוכיח דבר באירופה. במשחק השיא בקריירה שלו היה פחות טוב ממסי, שלמרות גיל צעיר יותר, תקופה זהה באירופה (בבוגרים) ושתי פציעות רציניות משפיע הרבה יותר על המשחק. מה גם נובעת באופן מיידי הסיבה לכשלונו של רוביניו עד עכשיו: ריאל מדריד (עוד לפני קאפלו). בשליפה מהזכרון, אני לא מצליח לחשוב על שחקן שביצע מעבר ישיר מוצלח מדרום אמריקה לעילית של אירופה פרט לקאקה. כל מהלך כזה מתחיל מלכתחילה עם סיכויים נמוכים, וכאשר החממה לפיתוח הכשרון היא ריאל מדריד של השנתיים האחרונות הסבירות להצלחה יורדת עוד יותר. זה היה מעשה מטופש לרכוש אותו בכסף רב באותה תקופה, אך יאמר לזכותם שהם מבינים כי לשחקן דרוש זמן רב וממשיכים לבנות עליו. בדיוק מאותה סיבה, אגב, היה זה מטופש לרכוש לקבוצה הראשונה שלושה דרום אמריקאים מוכשרים, ועוד בחורף. עם 90% מההעברות האלה כושלות, אז לקנות כמה שיותר כדי שלפחות אחד יצליח?
    הכשרון של רוביניו לא מוטל בספק. לא רק הכשרון. כאשר ברצלונה שחטה את מדריד בברנבאו בעונה שעברה היה רוביניו השחקן היחיד בלבן אשר ניסה לתקוף ולהביא לנס-המהפך. זוהי תכונה חשובה מאוד, הניצנים של הנהגה בעתיד. אבל שחקנים כמוהו צריכים להתבשל, ובמועדון מטורף כמו ריאל מדריד זה לא יכול לקרות. ודאי שהוספת קאפלו למשוואה רק פגעה בסיכויים של רוביניו להתקדם.
    עם זאת, רוביניו לא צריך למהר לעזוב. מן הסתם, יש עדיין לראות כיצד תגמר העונה (מבחינת תארים), אך אפילו בתסריט הרע, אין צורך למהר. בכל זאת, הוא התחשל כבר שנתיים באירופה (והעובדה שהוא לא התחזק פיזית בזמן הזה מאוד פוגעת בו) ויתכן שתקופת ההסתגלות תחלוף. יהיה חבל (למדריד) אם דווקא כאשר יעזוב יחל לפתע לפרוח, על גב הנסיון האירופי שקיבל בלבן. גם הוא עצמו יהיה בשל יותר, מקצועית ומנטלית. אך ראשית יהיה עליו לראות מהן התמורות שמתרחשות במדריד בקיץ, ולאיזה כיוון נושבת הרוח. אם החרא ימשיך לצוף, עזיבה תהיה הצעד החכם ביותר.
     
  15. Pipe Member

    הצטרף ב:
    ‏17/8/06
    הודעות:
    7,446
    לייקים שהתקבלו:
    1
    והנה הרובסון בתקופת התאוששות. משחק מצוין שלא עזר הרבה בסופו של דבר לריאל מול חטאפה, עשה את השינוי כשנכנס באליאנס ארינה(שוב, לריאל זה לא עזר בסוף) ומהרגע שנכנס לקלאסיקו גם כן היה לא רע בכלל. התחלה של תהליך, או סתם פוקס? נראה מה קאפלו חושב על זה כבר במשחק מול נאסטיק.

    למרות היכולת הסבירה של גוטי במשחקים האחרונים, הייתי מוותר עליו לטובת רוביניו, מסית את ראול לתפקיד האהוב עליו באמצע ויחד עם היגואין יוצר שלישיה קידמית סופר מגוונת,סופר יצירתית ובימים טובים יכולה להיות סופר אפקטיבית. שחקן צעיר כמו רובסון צריך לקבל ביטחון והמאמן צריך להראות לו שהוא מאמין בו. הדרך היחידה לעשות את זה היא לתת לו את המפתחות, ולרכב על המומנטום כשהוא נמצא בתקופה טובה. עכשיו רוביניו בתקופה טובה, וקאפלו לא יכול לפספס את זה.
    כשחושבים על זה, שלישה של רובסון-היגואין-ראול יכולה לעבוד נהדר. מהירות,טכניקה,יכולת מסירה נהדרת ויכולת להבקיע שערים בצד שמאל, יצירתיות, טכניקה וראיית משחק נהדרת בצד ימין, וראול אחד באמצע. נשמע טוב בתאוריה.
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏13/3/07