רגעי קסם מהיציע, חלק ג' : נתניה - בני יהודה

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י AFC, ‏16/12/02.

  1. AFC Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    4,665
    לייקים שהתקבלו:
    0
    ביום שבת האחרון, הלכתי צוהל ושמח לאצטדיון הנתנייתי (וגם אתם, כי אתם יודעים שאני אדווח לכם) בשביל להמשיך את המחקר הבלתי נגמר שלי על הקהלים השונים בארץ. הפעם זה היה הקהל של בני יהודה ת"א (איזה פחד).

    בעודי צועד במרומי היציע (חצי שעה לפני המשחק) לעבר הגרעין הקשה של אוהדי בני יהודה, אני "זוכה" לראות את אחד מהרגעים העצובים ביותר שמעולם אראה. אוהד בני יהודה, שבאמת חבל לי הלב עליו, כואב לראות אותו, הוא נראה חולה, אוטיסט, ואני באמת לא צוחק, בסה"כ מבקש לשמוח עם קבוצתו ולעודד. מה לעשות שאחד מהאנשים ביציע לא יכל לסבול את השירה, והיה חייב לפלוט לו איזה "סתום". האוהד התמים המשיך לשיר, וחיית הפרא הברברית והאכזרית התקרבה אליו...בסוף שניהם היו בחוץ, אחד מהם באזיקים, אחד מהם על אלונקה. כואב הלב.

    ובכן, לענייננו - כבר בתחילת המשחק שמתי לב לכך שהקהל של בני יהודה לא כל כך מחבב את גיא אזורי (שזכור לכולנו מפרשת האפדרין) ואלי אוחנה (איך אפשר לא לאהוב אותו?), יש להם משהו נגד הפועל כפ"ס והם מאד לא אוהבים את המשטרה. הקהל של נתניה, בתצוגת עידוד נדירה, התייצב בהדרותו, מוכן ומזומן לקרב הראשון שלו מול קהל אחר - כשברשותו האמצעים להיות יריב שווה (תוף, כמה דגלים ועשרות גרונות עייפים).

    המשחק הזה גם די גורלי מבחינתי. אחרי הכל, זאת הקבוצה שבה משחקים אישטוואן פישונט ומנור חסן, ומאמן אותה אלי אוחנה. החלטתי להשתתף בעידוד ולהתעלם מהעובדה שאני אוהד בית"ר לאיזה 90 דקות כדי להנות.

    המשחק מתחיל. אוהד בני יהודה שיושב לידי מספר לי על המכות שהוא החטיף לאוהד הפועל ת"א מסכן שנקלע את דרכו באותו משחק בשכונת התקווה "נראה לי שפתחתי לו את הראש". בעודי מתחלחל במחשבה על המחזה ודי מאוים למראה היצור הענק שכרגע סיפר על הלינץ' שעשה באוהד הפועל, כבר בעיטה מסוכנת של בני יהודה לשערו של מרין פשקו. פשקו עוצר את הכדור בקלות וזוכה לשירת "מרטין פשקו פידרס (לך תזדיין ברוסית, נדמה לי)", בעוד אוהדי נתניה לא נשארים חייבים ומחזירים ב"הוא שוער (אז מה הוא, חלוץ?)".

    לאחר כ-20 דקות אוהדי בני יהודה מתחילים לאבד את הסבלנות לאור ההתעללות השבועית של דני קורן בקבוצה הקורבנה שנופלת לידו. בעוד כל היציע כורת ברית נגד קורן, צרפתי מוסר מסירה שחודרת בקלילות את ההגנה של בני יהודה. ראובן עטר מקבל את הכדור, וזוכה לאותם מבטי הפחד של בני יהודה בכל פעם שהכדור ברשותו ליד השער. מסירה קטנה לצרפתי, שנותן בומבה לרשת. אוהדי מכבי נתניה חוגגים, ואוהדי בני יהודה כמובן מאשימים את אוחנה " לא רצית להביא אותו, אה אוחנה?".

    הקהל של בני יהודה הראה המון יצירתיות בשירים (ובקללות). הם תמיד הצליחו להביא תגובה הולמת לשיריה של אוהדי מכבי נתניה (שבפעם המי-יודע-כמה הוכיחו לאווילים שטוענים שהם בין הקהלים הטובים בארץ את טעותם).

    במחצית אפשר לסכם זאת כך - נתניה כל כך עדיפה, כל כך יותר מתוחכמת. בני יהודה לא הצליחה להשתחרר מחניכיו של גילי לנדאו בתוך המגרש הפצפון.

    במחצית השניה אוהדי מכבי נתניה מחליטים לזרוק את רימון העשן הרשון בתולדות קיומם. הקהל הנרגש רואה את הרימון צונח לדשא, ומצפה לאיש הביטחון שייקח את הרימון מחוץ לתחומי המגרש. למרבה צערם, ככל הנראה ילד בן 9 השיג הנחה במכולת של צביקה והצליח להשיג רימון עשם פגום יד שלישית תוצרת הארץ, כך שכל העשן הסתיים לפני שאיש הביטחון כלל שם לב לרימון.

    כשהמחצית נפתחה, העידוד קצת שכך, האוהדים הכתומים היו יותר מודאגים מהמשחק מאשר מהעידוד. על המגרש, נראה שלמרות שהעידוד נחלש, שחקני בני יהודה קיבלו השראה פתאומית, כשהצליחו שוב ושוב לחדור דרך קו ההגנה של נתניה, אבל כמובן - לא להבקיע.

    בסביבות הדקה ה-70 נפילה של שחקן של בני יהודה ברחבה הנתנייתית. כשקורן מסמן לשחקן לקום אוהדי בני יהודה אפילו לא שורקים לו, כי הם כבר ידעו מראש שלקבל מדני קורן פנדל, זה כמו לקבל מאריאל שרון פולקע.

    בני יהודה ממשיכה לתקוף, אסי בלדוט מחטיא הזדמנות אדירה שמוכיחה כמה חלוצים חסרים לבני יהודה (כמו שאמר האוהד לידי : "איזה חוד תותח יש לנו היום) לאחר הרחקתו של "חזי".

    הקהל של בני יהודה לפתע התעורר, והחל לשיר שירי הלל לתספורתו של ראובן עטר ("התלתלים לא באופנה" "ראובן עטר, תסתפר כבר, אני שונא את התלתלים":)). למרבה הפלא, גם חניכיו של לנדאו התעוררו (האם העידוד של הקהל מזיק לבני יהודה?) כשכפיר צוקול כמעט מסיים את הסיפור בעודו גורם ל-5000 איש לצרוח בתסכול לאחר החטאה נתנייתית אופיינית.

    בדקה ה-85 אני כבר בדרך הביתה (בעעע פקקים), ומסכם לעצמי בזיכרון :

    א. עידוד, שירים וציוד - 8.5 (הכל היה בסדר, רק שהדבר הכי בולט היה דרבוקה, וצריך הרבה יותר מזה).
    ב. קללות וירידות מקוריות - 9 (ציטוטים מובחרים : "די, אני לא סובל את השחקן הזה, מתחילת העונה אתה רק מזדיין!!!" "די כבר, כוסאחט-עין המניאקית שלי (שפך את כל היציע לכמה דקות)" "אלי אוחנה לא רצה את עטר, לא מתאים לו לסגל. הוא בונה סגל לעתיד, תראה את ההגנה שלנו, בית גיל הקשיש").
    ג. תמיכה בקבוצה - 10.
    ד. ציון כללי - 9 (תעבדו על העוצמה).
    ה. ציון משחק - 6.

    תגובות בבקשה.
     
  2. זהובניק Member

    הצטרף ב:
    ‏13/8/02
    הודעות:
    399
    לייקים שהתקבלו:
    0
    את אלי אוחנה כל אוהד שונא,אבל מאיפה הבאת את זה ששונאים גם את גיא עזורי?
    לא בא הרבה קהל לדעתי...יכללנו להביא בהרבה יותר!
     
  3. AFC Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    4,665
    לייקים שהתקבלו:
    0
    גיא עזורי? אולי בגלל שכולם שרו "גיא עזורי נרקומן"?
     
  4. זהובניק Member

    הצטרף ב:
    ‏13/8/02
    הודעות:
    399
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני לא שמעתי שקיללו את עוזרי...
    בכל מקרה אתה בא למשחק בשכונה ביום ראשון?
     
  5. לילך משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    5,156
    לייקים שהתקבלו:
    0
    חחחחחחח וידוקה תראה מה אתה עושה לעצמך.
    זהובניק, הוא לא אוהד בני יהודה.
    הוא אוהד בית"ר שגר בנתניה ומשעמם לו אז הוא הולך למשחקים של נתניה וכפי שהבנת מבקר את הקהל של הקבוצות היריבות.
     
  6. זהובניק Member

    הצטרף ב:
    ‏13/8/02
    הודעות:
    399
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני יודע שהוא אוהד בית"ר....
    ואם את לא יודעת בני יהודה משחקים ביום ראשון מול בית"ר,אז שאלתי אם הוא יגיע למשחק...
    כפיש?