פרשת השבוע: ולנסיה מחליפה מאמנים. מה זה יעשה לה?

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ספרדי' פורסם ע"י Barcik, ‏10/6/04.

  1. Barcik Member

    הצטרף ב:
    ‏28/8/03
    הודעות:
    6,708
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לאחר שרפה בניטז הודיעה בדמעות על עזיבתו, הוצג אתמול קלאודיו ראניירי כמאמנה החדש-ישן של ולנסיה. האיטלקי שפוטר ממשרתו בצ'לסי על ידי רומאן אברמוביץ' למרות עונה מוצלחת ינסה לשחזר את ההצלחה של אלופת ספרד ומחזיקת גביע אופ"א מעונה זו, ואולי אף להגיע מעבר לכך. האם הוא יצליח במשימה?
    בניטז הוכיח העונה לריאל מדריד וברצלונה שבניית קבוצה זה תהליך מתמשך. אין פתרונות קסם. קבוצה חזקה באמת נבנית על גבי כמה עונות (ולא לחינם ההבטיח המאמן החדש של צ'לסי, ז'וזה מאוריניו, שהוא יביא אליפות תוך 4 שנים, תקופת זמן ארוכה בקנה מידה של כדורגל), בסבלנות והתמדה. החיזוקים הדרושים הם נקודתיים ובעלי תועלת. בניטז, שקיבל סגל בעל פוטנציאל עצום מהקטור קופר, לא ביצע מהפכות ובשקט בנה קבוצה נהדרת. עכשיו, מקבל ראיניירי את אחד מהסגלים הטובים באירופה מידי המאמן הבא של ליברפול.
    מבחינת ראניירי, המעבר הזה מצויין. הוא ברח מהלחץ העצום שהפעיל עליו הבעלים של צ'לסי אל קבוצה חזקה, ולא פחות חשוב, בשלה. בעונה הבאה, הוא יוכל להתמודד ברמות הגבוהות ביותר עם קבוצה שכבר נבנתה עבורה, בלי הצורך לתמרן בין שחקני רכש ששווים עשרות מיליונים. כמו כן, תדמית השעיר לעזאזאל שיצאה לא העונה בסטמפורד ברידג' תסיע ליחסי הציבור שלו בקרב אוהדי ה"עטלפים".
    גם מצידה של ולנסיה, השידוך הזה מתבקש. ללא ספק, האופציה הכי טובה עבורם הייתה להמשיך עם רפה בניטז, אך כיוון שזה עזב ראניירי היה השם הגדול שיכול להמשיך הכי טוב את מורשתו של המאמן העוזב (פרט לאולי מוריניו, שנמשך לבוס הקודם של ראניריי כמו סיכה למגנט). סגנון המשחק המבוקר של ראניירי מתאים לולנסיה, שזכתה באליפות בזכות איזון מופלא בין התקפה להגנה. בנוסף לכך, הרוטציה שהאיטלקי הנהיג בלונדון דומה מאוד למקבילה של בניטז, אחד מהגורמים החשובים לזכייה בתואר. נראה שראניירי לא ינוע מהנוסחא שהביעה ל"לוס צ'ס" שתי אליפויות בשלוש עונות.
    מה שעלול לשמש כענן גשם מעל ראשו של ראניירי הוא מצבה הכלכלי של ולנסיה. לפי דיווחים בלתי רשמיים מספרד נמצאת הקבוצה בחובות של כ- 80 מיליון יורו, והעונה המוצלחת של הקבוצה ממזרח ספרד גרמה לאריות היבשת ללטוש עיניים לעבר כוכביה. אז'לה מקושר מדי קיץ לריאל מדריד, גם שמו של ויסנטה נקשר לקבוצות עילית ביבשת. מחירם של שני שחקנים אלה, וכוכבי ולנסיה אחרים, נסק פלאים העונה. זה לא מן הנמנע שנשיא ולנסיה חיימה אורטי יסכים למכור את אחד מעמודי התווך של הקבוצה בכדי להקל על הנטל הכלכלי.
    בכל זאת, סביר להניח שראניירי וולנסיה ידעו להתמודד אם עזיבה אפשרית של אחד מהכוכבים באופן נאה. הסגל העמוק של ולנסיה יוכל יחד עם חיזוקים נקודתיים (אני תמיד אומר שקנייה אפשרית של מוריינטס תהווה הזיווג המושלם שישתלט על ספרד), כמו סאלבה שחוזר מהשאלה במאלאה, למלא את החלל שיווצר, אם וכאשר יתרחש תסריט יום הדין של אוהדי האלופה. ראניירי שבנה קבוצה על טהרת שחקני הרכש לבטח יצליח לעשות זאת עם קבוצה מוכנה ומגובשת, אפילו אם היא תאבד את אחד משחקני המפתח שלה. ובל נשכח שאותה הולנסיה רק התחזקה כאשר עזבו אותה הכוכבים הגדולים הקודמים שלה - קלאודיו "פיוחו" לופז וגאיזקה מנדייטה. שניהם, אגב, לא הגיעו להרבה. אולי זה ירתיע את ויסנטה.
    לכאורה, המינוי של ראניירי הוא התרופה הטובה ביותר שיכלה הנהלת ולנסיה לספק לקבוצתה אחרי עזיבתו של רפה בניטז. אך, כידוע בעולם הכדורגל, רק הזמן יספק את התשובה האמיתית.

    http://www.as.com/impresa/media/200406/09/20040609dasdai_36_I_LCO.Xxx
     
    נערך לאחרונה ב: ‏10/6/04
  2. Max Member

    הצטרף ב:
    ‏18/11/03
    הודעות:
    983
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני מאוד מקווה שולנסיה לא תתפרק ושהשחקנים המצויינים האלה ישארו בשורותיה (למרות שהייתי שמח לראות את בארחה, איימאר או ויסנטה בריאל) כי התחרותיות של הליגה הספרדית זה מה שעושה אותה לגדולה וכמה שיותר מתמודדות על האליפות כך יותר טוב.
    אני מאוד מקווה שרניארי לא יהרוס את מה שקופר בנה ואחריו בניטז חיזק וקצר את הפירות, מקווה לראות אותם בעונה הבאה ב 4 מקומות הראשונים ושימשיכו להציג כדורגל טוב כמו השנה (בתאכלס ולנסיה לא ממש שיחקה כדורגל אטרקטיבי רוב השנים חוץ מהשנה הזו).
    מקווה שזה באמת לא ישפיע יותר מדי על ולנסיה כי גם רניארי מאמן לא רע בכלל.
    אני רוצה גם להסב את תשומת לבכם לתופעה שקוראת השנה הרבה בגלל פיטורי מאמנים ואני מתכוון לזה שמאמנים מגיעים וישר מביאים כמה שחקנים מקבוצתם הקודמת, זה יקרה עם מוריניו, זה יקרה עם קאפלו, זה יקרה עם קמאצ'ו וזה ככל הנראה גם יקרה עם בניטז, מה אתם אומרים על כך? האם הם באמת מביאים אותם רק משיקולים מקצועיים או שגם משיקולים אישיים? כי מוזר לי לראות ברשימת הקניות של קמאצ'ו 4 שחקנים מבנפיקה.
     
  3. Joaquinaldinho Member

    הצטרף ב:
    ‏28/5/04
    הודעות:
    116
    לייקים שהתקבלו:
    0
    תראה זה לא רק שיקולים מקצועיים אבל בעיקר זה. האו יודע שהוא יכול לסמוך עליהם וככה יותר קל למאמן לתכנן את התכניות שלו בקבוצה. הוא מכיר את השחקן, יודע בדיוק מה הוא מסוגל לעשות ואם הוא יביא אותו אז יחשב כהימור בטוח.
     
  4. YYY El sabio de Hortaleza היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/5/04
    הודעות:
    11,550
    לייקים שהתקבלו:
    1,237
    ראניירי יוריד את ולנסיה ליגה. זה מה שהוא עשה לאטלטי. הוא מומחה בזה. אז מי שיכול לברוח מולנסיה עכשיו שיברח. אגב בין כל השטויות שהמפגר הזה עשה באטלטי הוא גם הושיב את השוער מולינה על הספסל. שנה אחר כך מולינה לקח אליפות עם דפור.
    תנחומיי הכנים לולנסיה.
     
  5. rainman משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/9/02
    הודעות:
    17,976
    לייקים שהתקבלו:
    0
    טוב שאתה לא מגזים בכלל...
    צריך להחליף גם את קרבוני ואזאלה בטח יעזוב אז צריך להביא לו מחליף מתאים ואולי באמת את מוריינטס[שזה חלומי]

    בקשר לנושא..אני אישית מאוד אהבתי את ראניירי בצלסי
    הקבוצה שלפני אברמוביץ שהייתה לראניירי בצלסי הייתה די דומה ברעיון שלה לרעיון של ולנסיה..אין כוכב גדול אבל יש כוכב בכל אזור [הגנה,קישור,התקפה] ואולי זה יעזור לראניירי להמשיך את בניטז.
     
  6. crespo123 Member

    הצטרף ב:
    ‏21/6/04
    הודעות:
    32
    לייקים שהתקבלו:
    0
    ראניירי מאמן טוב, בצלסי הוא פשוט היה תמיד בלחץ שרוצים להעיף אותו בגלל שהוא ךלא שם גדול(מה שבסוף קרה), אחרת בוולנסיה היו חושבים פעמיים לפני שהיו מביאים אותו כי יש עוד הרבה מאמנים טובים שהם היו יכולים להביא בכיף חוץ מזה ראניירי אימן כבר בוולנסיה והוא מכיר את המקום ואל תשכחו שבצלסי הגיעו מלא שחקנים שלא הכירו אחד את השני והוא לקח אותם אותם והפך אותם לבערך קבוצה(חצי גמר צמפיונס אל תשכחו)
     
  7. kala1 Member

    הצטרף ב:
    ‏27/4/04
    הודעות:
    8
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני חושב שלא היו צריכים להחליף מאמן זה יעשה רעה השחקנים של ולנסיה היו קשורים למאמן הישן בקשר טוב אני מקווה שהמאמן החדש לא יחליף את כול השחקנים שהיו לולנסיה איימאר ויסנטה ואת כול החבורה הנפלאה...
     
  8. kala1 Member

    הצטרף ב:
    ‏27/4/04
    הודעות:
    8
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אתה צודק במאה אחוז לא היו צריכים להחליף מאמן שהמאמן לקח עוד אליפות
     
  9. Max Member

    הצטרף ב:
    ‏18/11/03
    הודעות:
    983
    לייקים שהתקבלו:
    0
    חחחח
    טוב שאתה מסכים עם עצמך...
    ד"א לא החליפו מאמנים, בניטז פשוט החליט לעזוב.
     
  10. Claudio Lopez Member

    הצטרף ב:
    ‏16/8/04
    הודעות:
    191
    לייקים שהתקבלו:
    0
    חח העיקר שאתה צודק..