פרוייקט ענק- זרי ליגת העל 2002/2003

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Roy, ‏12/9/02.

  1. Roy Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    1,631
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מי שזוכר עשיתי את אותו דבר בפורום הישן (יוגב, תנסה להעלות את זה בבקשה) ויצא ממש טוב ואהבתם....

    אני אנסה לנתח עכשיו במבט ראשון קבוצה קבוצה בסדרות של 3-

    מכבי חיפה-

    אריק אג'יפור- בלם ניגרי, נכלל בסגל העכשווי של נבחרת ניגריה, וגם נסע למונדיאל כשחקן סגל רחב. בעונה שעברה שיחק בקבוצה זאניטה בליגה הניגרית.
    מבחינת כישרון אין ספק שהוא אחד הבלמים הכי טובים בליגה, אבל הספק היחיד הוא איך מבחינת רמה הוא יהיה העונה בליגה, כשזאת עונתו הראשונה בליגה "אירופית" ומפותחת יחסית לליה הניגרית, אך בכל זאת הערכתי האישית היא שהוא יהיה אחד מעמודי התווך של חיפה העונה בהגנה, והוא בנאדו יציבו חומת ברזל ברחבה הירוקה

    ריימונדאס ז'וטאוטאס- קשרה האחורי של נבחרת ליטא. ז'וטאוטאס מתחיל עונה רביעית בארץ, כשעד עכשיו הוא נתן 3 עונות פנטסטיות, כשמבחינת יכולת הוא אחד השחקנים הטובים בליגה, ובטופ של הקשרים האחוריים. עושה עבודה שחורה בצורה נקיה, וגם מוציא להתקפות. כבר תפס לעצמו מקום בפנתיאון של זרי מכבי חיפה הגדולים, ולדעתי גם העונה הוא ימשיך ויספק לחיפה שקט תעשייתי מאחור

    ננאד פראליה- עונה שלישית של הקרואטי במדים הירוקים. עד עכשיו הראה יכולות פנומנליות, אבל לצד זה היו לו לא מעט תקופות של יכולות בינוניות ותצוגות נפל יחסית לציפיות ממנו. את העונה הזאת הוא התחיל בכושר מצוין ושיחק טוב במוקדמות האלופות. השילוב שלו עם רוסו עובד מצוין, ואני מעריך שגם העונה פראליה יהיה אחד השחקנים המובילים בליגה

    ג'ובאני רוסו- אין ספור מילים נאמרו עליו. פנומן, ווינר, וירטואוז, אלה היכולות על המגרש, לצד רוח שטות מהסוג "הטוב" באימונים, מה שלפי התוצאות הטובות כנראה גורם להן, ותורם לגיבוש ואווירת טובה וחברית בין השחקנים.
    וידוקה יקירי ודאי יחלוק עליי ויספר על משפט היובנטוס הידוע, אבל בנוגע לאופיו אפשר להתווכח וגם אני אישית לא אוהב מה שעשה לבית"ר ויותר מכך, מה שעשה להפועל כשהלך לחתום בבית"ר בגלל שעון זהב, אבל מבחינת יכולת אני חושב שגם העונה ג'ובאני יהיה חזק בתמונת "שחקן העונה" אבל קודם כל יתרום לקבוצה לנסות ללכת שוב על כל התארים

    אייגביני יעקובו- גם עליו נאמרו מילים וודאי עוד ייאמרו. חלוץ פיזי, חזק, מהיר, יש לו קריאת משחק מצוין והתמקמות והתמצאות ברחבה. היה אמור לשחק העונה בדרבי האנגלית, אבל יצא לו לטובה שבמקום לשחק במועדון קטן מאנגליה הוא ישחק בליגת האלופות ויהיה פתוח ליותר הצעות.
    כנראה שבהיפתח חלון ההעברות האירופי בינואר, יעקובו ייסע לבן גוריון לפרידה מהארץ והפעם לצמיתות

    שורה תחתונה- גם העונה הכסף מדבר, ולחיפה הזרים הטובים והאיכותיים בארץ


    הפועל ת"א-

    גאבור הולמאי- הזר ההונגרי היה גורם חשוב להצלחה האירופית בשנה שעברה. הניסיון שלו נותן הרבה שקט לכל הקישור וגם להגנה, וקריאת המשחק שלו טובה מאוד. קצת איטי ואולי גם קצת "מבוגר" כשזו עונתו השלישית בארץ, אבל בסה"כ הוא קשר אחורי שכל קבוצה היתה רוצה להתברך בו, וגם משחק הראש שלו מצוין. לדעתי העונה הוא יתן עונה טובה, לא יותר, אבל את העבודה שלו הוא יעשה

    דניס אונישנקו- האוקראיני הצעיר בא בזמנו למבחנים מדינאמו קייב למכבי חיפה, הופיע הופעה אחת בגביע הטוטו ואח"כ באה הפועל ולקחה אותו. בינתיים זה לא השתלם, חוץ מבקמפיין האירופי בעונה שעברה שבו קשטן ניצל את העובדה שאונישנקו מכיר את הכדורגל האירופי, והסתגל לכושר ורמת המשחק, עם לא מעט הקרבה. בעונה שעברה בשיא ההצלחה האירופית זומן לסגל נבחרת אוקראינה, אך מאז לא שמענו יותר על הנושא וסביר שאונישנקו גם העונה יציג עונה פושרת שבה קשטן ינסה לפתח אצלו מיומנויות בתקווה למכירה לאירופה באחד הימים.

    סרגיי קלשצ'נקו- החלוץ המולדובי הבינלאומי היה מלך שערי הקבוצה בליגה בעונה שעברה. באירופה לא הצליח להסתגל לרמה והקצב, אבל כבש את שער הניצחון בקפריסין נגד מילאן, בוולה בלתי נשכח. את תחילת העונה הזו החל קלשצ'נקו בכושר לקוי, אבל העונה בהפועל תהיה רוטציה בעמדת החלוצים, וקלשצ'נקו יצטרך לחזור לעצמו ולחוש השערים שלו כדי למצוא מקום של קבע בהרכב. לדעתי בסופו של דבר ימצא את דרך המלך שלו ויתן עונה סבירה פלוס עם כמות מספקת של שערים, רובם עם הראש על אף גובהו הנמוך, וזאת בגלל ניתורו המצויין

    וולטון קרלוס סילבה- החלוץ הברזילאי הגיע מקבוצת המילואים של לה האבר הצרפתית, אבל פתח את דרכו בישראל ברגל שמאל כשסיפר להנהלת הפועל ששיחק בקבוצה הראשונה של לה האבר. בכל אופן, לפי הדיווחים הוא מרשים מאוד באימונים, ולכן הוחתם.
    קשה לי לדעת מה הוא יתן העונה, אבל הוא יצטרך לעבוד קשה כדי להוכיח שמקומו לפני קלשצ'נקו, אודי ובלילי

    שורה תחתונה- יכול להיות שחלק מהזרים כבר גמרו את הסוס, אבל עדיין הם חבורה שמכירה אחד את השני והתלכיד שלהם ביחד הוא הסוד, שבעצם מאפיין את כל הפועל ת"א. חוץ מהולמאי אף זר לא יכול להכנס לרשימת הזרים הטובים שמשחקים היום בארץ, אבל בסך הכל הם גם לא פחות מבינוניים.


    מכבי ת"א-

    מאוריסיו ארוס- הצ'יליאני הבינלאומי לשעבר "שיחק" בעונה שעברה בפיינורד. המרכאות מופיעות מאחר והוא לא הרבה לקבל דקות משחק ולכן החליט לעזוב. הוא בא עם הרבה רעש, ועם שם גדול, והוא יצטרך להוכיח שזה מגיע לו. מבחינת רמה אין ספק שהוא בטופ קלאס, השאלה היא אם הוא יהיה אחד מהגדולים באמת או שייאמר באותה נשימה עם שמות כמו מהו קודרו ואנדריי טיכונוב.

    רודריגו גולדברג- עוד צ'יליאני, הפעם בעמדת החלוץ, שיעזור לארוס להסתגל לארץ ולכל אורח החיים. לגולדברג זו עונתו השלישית הרצופה בארץ בקדנציה שניה. בעונה שעברה עשה את שלו, אם כי נעלם ברגעים בהם מכבי היתה צריכה אותו (כשהתדרדרה בצמרת). לדעתי הוא יתן את שלו גם העונה אבל זו לא תהיה העונה שתזכר אצלו כעונת שיא.

    אנדראס פרוחננקובס- הלטבי הגיע אחרי עונה מאוד מוצלחת בקרית גת. השאלה הגדולה היא איך משחקן שהיה כוכב יחיד בקבוצת תחתית מובהקת, הוא יסתגל למעמד של עוד שחקן טוב בקבוצת צמרת. בינתיים הוא עושה זאת מצוין, עם שני שערים בסיבוב המוקדם באופ"א, וגם יש לו הרבה התלהבות יתר שהתבטאה בשני צהובים. לפי דעתי פרוחננקובס יעשה קמפיין טוב במכבי, ויעשה חיים קשים לקלינגר שיתלבט איזה חלוץ נשאר על הספסל- גולדברג או תורג'מן.

    שורה תחתונה- מכבי היא לא קבוצה שהזרים הם אלה שמחזיקים אותה לטוב ולרע, וכך גם יהיה העונה. שלד הכוכבים הישראלים לפחות מבחינת השם (נמני, בנין, זיתוני, תורג'מן) בתוספת הצעירים המשולהבים (דגו, ביטון, עובד, שן, בן חיים, סטרול) הם אלה שיצטרכו להחזיק את מכבי בצמרת. הזרים יהיו טובים? פוש גדול למאבק גדול בצמרת עד הסוף המר או אולי אליפות אחרי 7 שנות בצורת. לא יהיו טובים? עוד עונה שכבר באמצע שלה במכבי ירצו כבר לסיים
     
  2. rainman משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/9/02
    הודעות:
    17,976
    לייקים שהתקבלו:
    0
    תיזכרו טוב את הזר של בני יהודה גוסטבו פואנטס נראה לי הוא הולך לקרוע רשתות[עם מספריים]
    רעיון נחמד..
    השנה נראה לי יהיו הרבה זרים טובים בליגה..
     
  3. omer Member

    הצטרף ב:
    ‏11/8/02
    הודעות:
    152
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני מוכן לחתום לכם עכשיו ש"קלאודיו מילאר" (ולא מילר!) העונה בכפ"ס הולך לקרוע רשתות וכולם יתפעלו ממנו איזה חלוץ מעולה הוא
     
  4. Emil Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    3,863
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מכבי ת"א מעולם לא נסמכה על כוח עבודה זר שיעשה למענה את העבודה והישראלים הם הבסיס שלה, כמובן שיש יוצאים מן הכלל כמו שורה אובארוב שעם הזמן גם הפך לישראלי.
    המועדון מכבי ת"א הוא לא בדיוק המקום המושלם לזרים לבוא אליו וקשה להם מאד להתאקלם ולשחק טוב שם משום מה, כנראה בגלל הפירגון הרב לצעירים של הקהל וחוסר הסבלנות וכמובן בעיקבות בחירת זרים עלובה.
    השנה הרכש היה מצומצם ביותר וכלל 4 שחקנים ש3 מהם זרים והרביעי הוא אסף שדה -
    פרוחננקובס, שהובא בתור שחקן שכבר מוכר ושלא ידרש ממנו זמן להתאקלם כי הוא במדינה כבר שנה ושיודעים בדיוק ממה לצפות ממנו. התיקווה הגדולה היא שסוף סוף יהיה למכבי ת"א חלוץ טבעי שיודע לחורר רשתות כמו שלא היה מאז שקוביקה עזב.
    מאוריציו ארוס - או יותר נכון לומר, מאורו - הובא לחיזוק ההגנה ויתפוס את המשבצת הבעייתית של המגן השמאלי. דדי בן-דיין גילה יכולת עלובה עד פתטית ברוב משחקי העונה שעברה והפך לנטל על הקבוצה, לא עלה כשהיה צריך, כן עלה כשלא היה צריך, ולא חסר להגנה בזמן ויצר חור עצום באגף שלו, והתיקווה היא שמאורו ידע לסתום את החור הזה ולתת ביטחון להגנה ויוכל לעזור בחלק ההתקפי. הוא ידוע כשחקן פיזי מאד וחזק גופנית שיכול לרוץ כמו שצריך על הקו - רק נקווה שהוא ישולב בצורה חכמה עקב חוסר הכושר שלו שימנע ממנו את פתיחת הליגה - ואם יוחזר לא בזמן המתאם עלול להגרם לו נזק ארוך טווח...
    השלישי הוא כמובן ברונו רייס-לנו והוא יותר תעלומה, שחקן לא מוכר בארץ, אבל לפי מה ששמעתי הוא שיחק בקבוצות מהדרג הביר ביותר בברזיל. הוא אמור לחפות על זיתוני שיעדר עקב פציעה ולשתף פעולה עם בנין בקישור הדפנסיבי. זיתוני הוא קשר דפנסיבי מאד הגנתי מטיבעו ואוהב להשאר מאחור ולחפות מה שאמור לתת לבנין המון שטח לרוץ קדימה וליצור מצבי הבקעה ובישול מרחוק. ברונו רייס הוא יותר שחקן בסיגנון של בנין לכם יהיה מעניין לראות איך הם יסתדרו ביחד ומי ישאר מאחור לעשות את העבודה השחורה...
     
  5. rainman משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/9/02
    הודעות:
    17,976
    לייקים שהתקבלו:
    0
    צודק..הוא ופואנטס עומדים להיות תותחים..בכלל בכל קבוצה יש לפחות זר אחד טוב..
    יהיו זרים טובים השנה..
     
  6. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,769
    לייקים שהתקבלו:
    8,313
    איך אתם כל כך בטוחים שהם יהיו תותחים?

    ראיתם אותם איפשהוא משחקים עד כדי כך טוב?
     
  7. שגיא Guest

    רק הערה קטנה בקשר לאג'יפור...
    הוא שיחק באנימבה, ולא בזאניטה, לידע כללי.
     
  8. יוגב אסולין Guest

    השנה יש לנו הרבה זרים.. וגם הרבה דרום אמרקיאים שמגיעים מברזיל ארגנטינה וכו'. הרבה כדורגל מהיר וחופשי. סגנון חדש שאנחנו לא רגילים. ויש גם את הצד האירופאי שאנחנו יותר רגילים משחק מסודר מה שיגרום שניראה שילוב די מעניין של שתי הדברים ביחד וזה יעלה לנו את הרמה פה.

    הרבה זרים השנה לא היו מוכנים להגיע לישראל, בגלל המצב הבטחוני הרבהנ קבוצות נאלצו להסתפק במה שיש. כל הקיצוצים התקציבים של השנה לא ממש תרמו לשחקנים הזרים להגיע וכו'..
    רוב הזרים הם כאלה שעלו מהליגה הלאומית ועשו את ההתנקדמות שלהם.

    אבל בכל זאת יש כמה וכמה שחקנים שניראה שיש לנו למה לצפות מהם.

    תחילה הזר של בני יהודה גוסטאבו פואנטס. חלוץ ארנטינאי בעל שליטה ומהירות יוצאת דופן צפוי לעשותה רבה בלאגן להגנות הישראליות.

    באשדוד נחתו כמה זרים שאומריםשהם באמת טובים. 2 בחלק ההתקפי גאבור בויאר ורוברט רגבר. שיהיה שווה לעקוב אחריהם השנה. בחלק ההגנתי של אשדוד יש את אנדריאה בליץ שהגיע מקוראטיה ואמור לעזור לחלק האחורי ליתיצב.

    יתר הקבוצות התחזקו בשחקנים זרים אבל קשה לתת חוות דעת על אותם זרים לפני שהעונה נפתחה לכן נחכה וניראה. סה"כ המגמה היא להביא שחקנים זרים יותר לחלקים ההתפקים שלה קבוצות פחות לחלקים ההגנתיים שהם בדרך כלל מכוסים ע"י שחקנים ישראלים.
     
  9. יעקובו Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    44
    לייקים שהתקבלו:
    0
    דווקא השנה בעקבות המצב הבטחוני והכלכלי עושה רושם שרמת הזרים החדשים

    שהגיעו לליגה שלנו ברמה יותר ירודה מבשנים עברו כי כאשר מביאים זר בזול

    הוא בדרך כלל מתגלה כשחקן כושל שלא תורם כלום
     
  10. ג'רי בית הלוי Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    5,106
    לייקים שהתקבלו:
    0
    יוגב, אני רוצה להזכיר לך שבלאיץ' ורגבר לא חדשים בארץ..
     
  11. omer Member

    הצטרף ב:
    ‏11/8/02
    הודעות:
    152
    לייקים שהתקבלו:
    0
    איי איי איי איייי
    אל תיקח לי את התגלית!!!
    קח לך תגלית אחרת!!!!
    כשמילאר יפרק רשתות תזכרו מי רשם פה עליו ראשון
     
  12. זהובניק Member

    הצטרף ב:
    ‏13/8/02
    הודעות:
    399
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אין על גוסטאבו,השחקן פשוט תותח.כבר כמה שנים לא הגיע לשכונה שחקן כזה תותח.(בתמונה)
    http://www.bnei-yehoda.co.il/upload/me.Xxx
     
  13. יוגב אסולין Guest

    מדברים עליו ככוכב מעלה רמה של השוכנה. השכונה היא באמת לא מקום שמגיעים עליו זרים ברמה. גם כי אין תקציב וגם כי זה אשכרה שכונה.
     
  14. Julian Joachim Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    7,506
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני חולק עלייך...

    הזר הכי טוב בישראל היה שם...

    ניקולאי קודריצקי!
     
  15. Uli Uli Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    714
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני מסכים איתך...
    קדושריצקי היה מצוין....
    לא ראיתי כלום מפאולטס בתקציר!
    הוא שיחק בחלל?