פרוייקט הזרים הגדול- סוף 2002/2003

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Roy, ‏14/5/03.

  1. Roy Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    1,631
    לייקים שהתקבלו:
    0
    עשיתי את זה גם בפורום הקודם לפני שנה בדיוק, ועכשיו אני אכתוב את זה גם לקראת סוף העונה הזו.
    הרעיון של הדיון הוא שכל אחד ייתן את דעתו בנושא של "איפה כל אחד מהזרים ששיחקו העונה בליגת העל יהיו בעונה הבאה".
    על מנת שהנושא יהיה נוח יותר לקריאה ופחות מרתיע, אני אחלק את הדיון לארבע הודעות שונות שלי.

    הפועל ת"א
    גאבור הולמאי- ההונגרי המצוין של הפועל ת"א כנראה ויעזוב בעונה הבאה. העלויות שלו יעלו מאוד בגלל חוקי המס, וגם כבר אפשר להרגיש אצלו את עייפות החומר. הולמאי נמצא פה בלי משפחתו שנמצאת בהונגריה, ולפי העיתונות יש לו הצעה לשחק בעונה הבאה במ.ט.ק ההונגרית, כך שמבחינתו זו תהיה דרך הולמת לסיים את הקריירה.
    סרגיי קלשצ'נקו- קשה לי להעריך מה יעלה בגורלו של המולדבי הבינלאומי, אבל אני אישית מקווה שיראו לו את הדרך החוצה. ההחמצות שלו עברו כל גבול, ואחרי הכל- הוא חלוץ! קשה לי להכנס לראש של קשטן, אבל אני מאמין שקלשצ'נקו לא ימשיך בהפועל בשנה הבאה, ואולי יישאר בארץ בקבוצה פחות טובה עם רמת ציפיות נמוכה יותר.
    דניס אונישנקו- גם במקרה הזה, קשה לי להכנס לראש של קשטן. רוב האוהדים היו מאוד רוצים שאונישנקו יעזוב. השחקן הזה לא תרם לקבוצה שום דבר. הוא לא מחבר פס כמו שצריך, הבעיטות שלו חזקות כמו של קשיש בן תשעים, ובכלל חוץ ממלחמה הוא לא יודע לעשות שום דבר. מלחמה הוא יכול לעשות, אבל שיעשה את זה במקום אחר. הערכה שלי- גם הוא בשנה הבאה לא יהיה אדום.


    מכבי ת"א
    אנדראס פרוחננקובס- על הנייר, אין סיבה שהוא לא יישאר במכבי ת"א. הוא נתן תפוקה נאה העונה, והיווה חלק חשוב בהתקפה של מכבי. מצד שני, התקופה האחרונה שלו יכולה להוביל להחלטה אחרת לגביו. הוא שחקן עצבני שלא שולט בטמפרמנט שלו, ומסבך את מכבי בגלל ההרחקות השטויות שלו. ההחמצות שלו בלתי נסבלות, ונמאסו כבר על האוהדים. אני לא רואה סיבה שלא ימשיך עוד עונה במכבי, אבל התחושה שלי היא שהוא יעזוב.
    ג'ון פנטסיל- הגנאי, שעלה למכבי מעט מאוד כסף יחסית, עומד בציפיות, ומעבר לכך. הוא יכול לשחק במספר תפקידים, וסוג כזה של שחקנים חשוב מאוד בסגל של קבוצה, בעיקר אם הוא איכותי מאוד ברוב התפקידים בהם הוא יכול לשחק. למרות שכמו כל הקבוצה, גם הוא קורס בשבועיים האחרונים, נמשיך לראות את פנטסיל גם בעונה הבאה במדים הצהובים.
    רודריגו גולדברג- הצ'יליאני נתן עונה מצוינת, התחיל להיות במעמד של שחקן ותיק במכבי, וגם הוא הראה סימנים של קשירת קשר לישראל. לדוגמא, ההתבטאות שלו ביום השואה, והעובדה שיש לו דגל ישראל תלוי במכונית הפרטית שלו. גולדברג ימשיך במכבי גם בעונה הבאה.
    ברונו רייס- מבחינה מקצועית נטו, במכבי היו מאוד רוצים לראות את רייס ממשיך עוד עונה. אבל לא הכל הוא מבחינה מקצועית, ויש גם צד כלכלי. רייס, לו אין חוזה לעונה הבאה, הולך לדרוש הרבה מאוד כסף, ותוסיפו לכך את העלות הגבוהה של המס. חוץ מזה, היכולת של רייס במשחקים האחרונים קוממה אוהדים רבים, שבטוחים שרייס לא מתאמץ כי עתידו לא מובטח בעונה הבאה, וסוג כזה של שחקן, שלא מתאמץ למען הקבוצה, יכול למצוא את עצמו מחוץ לאותה קבוצה. אני מאמין שרייס בסופו של דבר יעזוב.
    מאוריציו ארוס- השחקן הצ'יליאני, שהגיע עם הרבה רעש וצלצולים מפיינורד, לא עשה העונה שום דבר. גם באשמתו, וגם מכיוון שלא קיבל יותר מדי צ'אנסים. למכבי אין עניין להמשיך איתו את המשך הקשר, ואני בטוח שגם הוא רק מחכה לטיסה חזרה הביתה.


    מכבי חיפה
    ריימונדאס ז'וטאוטאס- הליטאי של חיפה הוא אחד הזרים הטובים ביותר ששיחקו בארץ, אבל כמו הולמאי, גם הוא סובל מעייפות החומר. הפציעות פגעו מאוד ביכולתו, אין לו כבר את אותה נוכחות על המגרש, תוסיפו את גילו הלא בדיוק צעיר, ותקבלו משוואה שתוצאתה היא שהוא לא ימשיך בעונה הבאה בשורות הירוקים. כמו רייס והולמאי, גם כאן לעלויות שייהפכו לגבוהות מאוד יהיה חלק בהחלטה.
    אריק אג'יפור- הניגרי הגיע על תקן של עוד יעקובו, שחקן צעיר שישתבח בחיפה ויימכר לקבוצה באירופה בהרבה כסף. במציאות, הדברים לא היו כך. אג'יפור הפגין יכולת חלשה מאוד, של שחקן שיש לו עוד הרבה ללמוד, ועוד הרבה ניסיון לצבור עד שיממש את הפוטנציאל שבו. לחיפה לא היה את הזמן והסבלנות כדי שיתלמד אצלה, והוא מצא את עצמו איפשהו באמצע העונה שחקן ספסל קבוע. ההתבטאות שלו בקשר לקיפוחו על רקע גזעני בטח לא תתרום לכך שיישאר בעונה הבאה במועדון, ואני מעריך שאו שיימכר או שיושאל. בכל אופן, בעונה הבאה הוא לא יהיה ירוק.
    ג'ובאני רוסו- לגביו אין שום שאלה בכלל. השחקן היחיד שמחזיק את חיפה בצמרת, יישאר גם בעונה הבאה. זר הוא כבר לא ייחשב, אבל כוכב כן. הפריבלגיה של חיפה תהיה גדולה מאוד, של אפשרות לשחק עם חמישה זרים פלוס רוסו. למרות זאת, קשה לי להאמין ששחר יהיה מוכן לממן במצב הכלכלי של היום משכורות של חמישה זרים איכותיים בנוסף לרוסו. אין מה להרחיב- גם בעונה הבאה רוסו יצעיד את חיפה לצמרת הכדורגל.
    גיז'רמו ישראלביץ'- הוא לא נחשב זר, אבל בדיון הזה הוא ייחשב. ישראלביץ' הוא אכזבה גדולה, למרות שהוא לא קיבל יותר מדי צ'אנסים. אני אישית הכי אזכור ממנו את ההחמצה האיומה נגד לברקוזן. חוץ מאותה החמצה, הוא לא השאיר שום חותם. אני מעריך שנראה אותו בעונה הבאה בקבוצת תחתית בליגת העל, או בקבוצה בליגה הלאומית.
    ננאד פראליה- הקרואטי גם הוא סובל מ"עייפות חומר" ומגיל מתקדם. לא נראה אותו בשנה הבאה בחיפה, ואין מה להרחיב.
     
  2. Roy Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    1,631
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מכבי נתניה
    ישמעאל אדו- הגנאי המצוין הראה בשבועות האחרונים, שגם להחמיץ הוא יודע. אני מעריך שאם הוא היה ממשיך לשחק כמו בחודש הראשון שהיה בארץ, הוא היה נחטף בעונה הבאה על ידי אחת משלושת הגדולות. חלוצים שיודעים להחמיץ לא חסרים לאף אחת מקבוצות הצמרת, ולכן אני מאמין שאדו יבלה עוד עונה בנתניה, יככב, ובעונה שלאחר מכן יעבור לקבוצת צמרת בארץ. אם שם יצליח, הדרך עבורו פתוחה גם באירופה. אבל יש עוד המון זמן, והכל זה רק תיאוריות.
    מרטין פשקו- השוער הזה הוא לא בדיוק מציאה. הוא יציב, אבל יש לו טעויות איומות סטייל אוואט לפעמים. אני מעריך שבעונה הבאה בנתניה יתנו לגיא סלומון הצעיר להתבשל כשוער ראשון, וישחררו את פשקו.
    אדריאן גמאן- לא בדיוק עקבתי אחרי הבלם הרומני העונה, אבל אני מאמין שהוא יישאר. הוא לא בדיוק זולל משכורת, והוא נראה לי יציב מאוד, ומתאים לקבוצה.
    אימורו לוקמן- עוד שחקן צעיר שהגיע מגאנה, והוא אפילו קפטן הנבחרת הצעירה שלהם. יש לו עוד מה ללמוד וניסיון לצבור, ואני מאמין שבנתניה לא הביאו אותו מתוך ציפייה שיככב כבר העונה, וידעו שייקח לו זמן להתאקלם. אני חושב שגם בעונה הבאה הוא ילבש צהוב.
    רוסלאן לוברסקי- המחמיץ הסדרתי הפך העונה לבורג חשוב בהתקפת נתניה. הוא כבר לא חלוץ מרכזי, אלא מין קשר-חלוץ שעולה למעלה ותורם המון, ואפילו כובש. מכונת שערים הוא לא, שחקן טוב הוא כן, ולכן אני חושב שהוא יישאר. מבחינה כלכלית אני לא חושב שהוא מעמסה על נתניה.

    מכבי פ"ת
    למרות שזו קבוצה שבנויה ומשחקת על טהרת ישראלים, עדיין ניתן למצוא בה שלושה זרים.
    אנגוי אנסומבו- שחקן בינוני מאוד, שלא ראוי לתפוס משבצת של זר. ישנם המון שחקנים ישראלים שטובים ממנו בהרבה, גם במכבי פ"ת. בכל אופן, מאחר וזו עונה שניה שלו ולא ראיתי סימני אכזבה מהיכולת שלו, אני מעריך שמכבי פ"ת תשאיר אותו ותמשיך לתת לו להיות שחקן אפור, עוד בורג בקישור שלהם.
    מוראד מגמאדוב- הוא בטח לא צעיר, אבל גם לא סובל מעייפות חומר. מגמאדוב הוא פשוט בלם מצוין- שקט, מנוסה ובעיקר משרה שקט וביטחון על שאר ההגנה. העונה הבאה תהיה העשירית שלו בארץ, ובעקבות רוסו, גם מגמאדוב כנראה יגיש בקשה לאזרחות. השאלה אם הוא ימשיך בעונה הבאה במכבי פ"ת היא שאלה פתוחה, מכיוון שמכבי חיפה מעונינת בו, וכששחר רוצה משהו, הוא משיג את מבוקשו. למרות זאת, יש לזכור שגם כשמגמאדוב היה צעיר יותר חיפה התענינה בו, ובסופו של דבר הוא נשאר במכבי פ"ת. לדעתי גם בעונה הבאה הוא ישחק במכבי פ"ת.
    דרגאן טאדיץ'- הקרואטי של מכבי פ"ת, שהיה שחקן הרכב לגיטימי בעונות קודמות, איבד את מקומו בהרכב העונה, ואני מעריך שבעונה הבאה כבר יוותרו על שירותיו.

    הפועל ב"ש
    בלסינג קאקו- הניגרי היה העונה פשוט מצוין בשורות הפועל ב"ש. הוא מנהיג, ובכלל הוא שחקן מוכשר. בב"ש הוא ימשיך, אלא אם כן תגיע הצעה מפתה מקבוצת צמרת גדולה יותר. אני לא בקיא בפרטי הסכם ההשאלה שלו מהקבוצה הבלגית, אבל אני חושב שזה לא יהווה מכשול, או סיבה לכך שיעזוב את הארץ.
    רמיק יז'רסקי- הפולני נתן עונה בינונית פלוס, נתן את התפוקה שלו, וזה יספיק לו כדי להשאר עוד עונה.
    ברטוש טרכולסקי- עוד חלוץ פולני. בניגוד ליז'רסקי, את שלו הוא לא עשה העונה, וב"ש לפי דעתי תוותר עליו לקראת העונה הבאה.
    דרזאן מאדונוביץ'- הבלם הקרואטי עושה את העבודה שלו בצורה טובה ושקטה. גם אחריו לא בדיוק עקבתי העונה, אבל לא היו לו טעויות קריטיות שעלו באובדן נקודות, או שגיאות חסרות אחריות. ב"ש אולי תשחרר אותו כדי לשחק עם הגנה על טהרת צעיריה, אבל אני מאמין שהניסיון יכריע את הכף בהחלטה הזו, ומאדונוביץ' ימשיך להיות אחד מעמודי התווך של הגנת ב"ש.
     
  3. ג'רי בית הלוי Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    5,106
    לייקים שהתקבלו:
    0
    רועי ידידי, סיכום נחמד מאוד, רק שנפלו אצלך כמה אי דיוקים.

    אצל מכבי ת"א, פרוחננקובס לא מספק את הסחורה? הוא אולי הבקיע 9 שערים, אבל הוא היה יכול להבקיע 900 שערים. אני מאמין שהוא ישאר במכבי בעונה הבאה, אבל הרבה מנוית ירדו אצלו. רודריגו גולדברג אמנם משתלב, אבל המס אצלו יהיה ממש גבוה, כמו כל זר בעונה השישית שלו בארץ, וגם מכבי לא יותר מדי נלהבת להשאיר אותו. יכול להיות שבגלל ההשתלבות שלו הוא יושאר, אבל הוא לא מהבטוחים במכבי. ברונו רייס אמנם לא בטוח במכבי, אבל לא בגלל מס, יש אותו מס בעונה השניה כמו בעונה הראשונה. והאוהדים שעליהם דיברת הם לא אלה שמייצגים את הקהל של מכבי, הקהל של מכבי חולה עליו. הוא הביע אכזבה לא דיברו איתו על חוזה, אבל אחרי שהבהירו לו שלא מדברים עם אף אחד לפני הראשון ביוני, הוא נרגע. אם הוא אכן יעבור לקבוצה אחרת, אני מאמין שהיא תהיה בחו"ל.

    על ישמעאל אדו בטח רובכם לא שמעתם לפני שהוא הגיע לנתניה- אבל בעלי הזיכרון החזק שבינינו בטח זוכרים שניר קלינגר וויתר עליו בקיץ. כן כן, אנדראס "המהיר" פרוחננקובס הועדף על אדו. נו, מה לעשות, קורות טעויות.

    במכבי חיפה, רוסו בהחלט נראה כהימור בטוח לעונה הבאה, אבל אז הגיע חצי הגמר והלחצים של שחר. אם חיפה תקבל עליו הצעה טובה מחו"ל- רוסו יעבור לחו"ל.
     
  4. Roy Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    1,631
    לייקים שהתקבלו:
    0
    ניצן ידידי- רוסו בגילו כבר לא יעבור לאירופה. אין קופצים על המציאה.
     
  5. rivaldo משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    18,582
    לייקים שהתקבלו:
    1,919
    מין:
    זכר
    לגבי הזרים של ב"ש,ככה הנראה שכולם ילכו הבייתה אם גוטמן יבוא,אם לופא ישאר תיהיה מלחמה על קאקו בלסינג כי אין לב"ש כסף לשלם על ההשאלה שלו.
     
  6. Roy Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    1,631
    לייקים שהתקבלו:
    0
    ואם ב"ש תסיים במקום הרביעי, עדיין לא יהיה לה מספיק כסף לשלם להשאלה?
     
  7. ליהי Member

    הצטרף ב:
    ‏8/2/03
    הודעות:
    3,079
    לייקים שהתקבלו:
    0
    רועי-אם הם יקחו את המקום הרביעי, יהיה להם דברים הרבה יותר טובים לעשות עם כסף.

    וחידוש*- אכן יש קבוצות אירופאיות שמתעניינות ברוסו אף על פי גילו ה"מופלג"

    סרגיי קלצ'נקו לא ממשיך עונה הבאה וזאת הודעה רשמית מהנהלת המועדון... כמוהו גם כפיר אודי.
     
  8. Roy Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    1,631
    לייקים שהתקבלו:
    0
    ליהי תעשה לי ולעצמך טובה ותפסיקי לזלזל.

    אני רוצה לראות שרוסו יהיה במו"מ עם קבוצה אירופית אוקיי? אל תסתמכי על שמועות. אף קבוצה "אירופית" נורמלית לא תיקח את רוסו. יש להם דברים יותר טובים מלהביא שחקן שנחשב זר, ועוד בגיל 30 פלוס (אני לא סגור על הגיל).

    בקשר לקלשצ'נקו- מזל, כפיר אודי- חבל אבל אני שמח בשבילו

    בכל אופן זה לא נושא הדיון
     
  9. קופירוק Member

    הצטרף ב:
    ‏5/9/02
    הודעות:
    1,767
    לייקים שהתקבלו:
    0
    רוי מה אתה רוצה? הגיעו ידיעות רשמיות מחיפה שיש קבוצות שמתעניינות ברוסו לעונה הבאה, ואם תהיה הצעה רצינית מאחת מהן, רוסו ישוחרר.
     
  10. ליהי Member

    הצטרף ב:
    ‏8/2/03
    הודעות:
    3,079
    לייקים שהתקבלו:
    0
    רואה? אני לא סתם ממציאה באמת יש הרבה סביב זה
    אני בכלל לא מזלזלת,ההפך,אני חושבת שג'באני רוסו ברמה מתאימה לכמה קבוצות מליגה טובה משלנו...
     
  11. Roy Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    1,631
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לא התכוונתי שאת מזלזלת ברוסו, אלא בי....

    טוב לא חשוב, בואו נחזור לנושא הדיון....

    איזה קבוצות מעוניינות ברוסו? קבוצות אמצע טבלה מטורקיה? משהו בסגנון הזה?
     
  12. ליהי Member

    הצטרף ב:
    ‏8/2/03
    הודעות:
    3,079
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לפי מה שהבנתי
    הונגריה/רומניה


    וארץ אחרת שהנבחרת שלה ממש טובה ממזרח אירופה,אני אבדוק ויחזור אליך עם זה
    מה שכן אני יודעת שמדובר בקבוצות צמרת טבלה.
     
  13. Ilan Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    2,634
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מה נו אתם לא יודעים ליהי היא הסוכנת של רוסו, יש לה קשרים... אוי נו באמת תפסיקי לבלבל תשכל, גם אני יודע לקרוא שטויות במעריב וידיעות אבל אני יודע להפריד בין שטויות למציאות וזה ברור שרוסו ישאר בחיפה.
     
  14. שגיא Guest

    גם לי קשה להאמין שרוסו יעזוב בשנה הבאה.

    אומנם היום פורסם במעריב שאוקזר מעוניינת בו, וזה עוד יותר תמוה, אחת היצרניות הכי טובות של כדורגלנים צעירים בצרפת, לא נראה שהיא תנסה להביא זר בשלהי הקריירה על פני קידום אחד הצעירים שלהם...
    זה יותר שמועות עיתוניות ולא ממקור רשמי חד משמעי.

    בכל אופן, מכבי חיפה לא נראה ישחררו אותו מהסיבה הפשוטה, שרוסו היחיד השנה במכבי חיפה שהיה יציב, וניסה בכל משחק, נתן מעצמו המון, יותר מכל שחקן אחר. אסור, פשוט אסור לוותר על שחקן כזה.

    בקשר לשאר הזרים הירוקים:
    אג'יפור, אכזבה גדולה מאוד, הגיע על תקן בלם בסגל שלנבחרת ניגריה, צעיר בעל פוטנציאל, ולא הראה כלום, במכבי חיפה ישחררו אותו ברגע שהעונה תיגמר.
    ז'וטא, פה יש בהחלט התלבטות, היכולת שלו ירדה דרסטית בחודשים האחרונים, ומכבי חיפה יעדיפו להביא כנראה שחקן צעיר יותר על עמדתו. לגבי תרומתו של ז'וטא לכדורגל הישראלי ולמכבי חיפה, אין בכלל עוררין, הגיע לשיא מסויים בליגת האלופות, ומאז, הוא מגיע לשיאים חדשים, שיאים שליליים, מה שכנראה ישאיר אותו בחוץ.
    בכלל אני צופה מהפכה במכבי חיפה אם לא יזכו באליפות, כנראה שכל הזרים ישוחררו, ומכבי חיפה יתחיל תהליך של בניה מחדש.
     
  15. rainman משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/9/02
    הודעות:
    17,976
    לייקים שהתקבלו:
    0
    בקשר להפועל..כל הזרים שלה צפויים לעזוב לפי העיתונים לפחות..
    טאדיץ גם כנראה יעזוב ורוסו כרגע אמור להישאר אלא אם הוא יקבל הצעה מחו"ל[נשמע כמו עוד בולשיט של העיתונים]

    ביית"ר ירושלים-

    אינדיו פריריה-בבית"ר דווקא מרוצים ממנו גם הוא לא מאוכזב מהיחס בבית"ר אבל יש לו הצעה טובה מפורטוגל וכנראה ששם הוא יהיה עונה הבאה

    אנג'יי קוביקה-יש הרבה שמועות בקשר לעתידו יש שמועות בקשר לאשדוד והפועל תל אביב
    מצד שני אוחנה כנראה ירצה לראות אותו עונה הבאה אבל לקוביקה יש חוזה שמן וכנראה שבכל זאת נראה אותו בצבע אחר...

    דימיטרי אוליאנוב-אין דיונים מיוחדים עליו..חתם רק בחצי העונה בבית"ר וסביר להניח שימשיך בעונה הבאה

    צוקודי נובוגו-אוחנה רוצה לראות אותו עונה הבאה..אם לביית"ר יהיה כסף להחתים אותו הם יעשו כך.


    הפועל פתח תקווה-

    סטניסלב דוברובין-עוזב בטוח..יותר מדי בעיות עם הקבוצה..אבל כנראה שייאר כחול ופתח תקוואי רק מהצד השני שלי הכביש

    מריו אוסיבוב-בפתח תקווה מרוצים ממנו וכנראה שהוא ימשיך עונה הבאה

    סנדרו דה סוזה-יעזוב עונה הבאה סביר להניח שלא נראה אותו יותר בארץ

    אדמיר חסנצ‘יץ‘-כמו אוסיבוב.

    מ.ס אשדוד

    בלגויה מילבסקי-יש רצון ממנו ואין שום סיבה לא להמשיך איתו.

    סרגיי קנדאורוב-אכזבה גדולה לשחקן שציפו ממנו הרבה ונתן מעט

    יושקו ביליץ‘-כמו מילבסקי..צפוי להמשיך

    אנדריאה בלאיץ'-נותן עונה טובה אין סיבה שלא ימשיך..