פלורנטינו פרז ניצח ברוב מוחץ של 94.25%

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ספרדי' פורסם ע"י Barcik, ‏24/5/04.

  1. Barcik Member

    הצטרף ב:
    ‏28/8/03
    הודעות:
    6,708
    לייקים שהתקבלו:
    0
    החתמתם של וולטר סמואל וחוזה אנטוניו קמאצ'ו מסמנות לכאורה את התחילה של רפורמה אמיתית בריאל מדריד. סמואל, הבלם החסון של רומא, אמור לפתור את בעיית העורף הנוראי של ריאל מדריד, שספג 54 שערים העונה (רק 1 פחות ממורסיה האחרונה). במשחק אתמול מול סוסיאדאד, נראה שהבאסקים יכלו להסתובב לנצח ברחבתה של ריאל אילולא הכשיל פיגו את לארנזבאל. סמואל ידוע כבלם אגרסיבי שניצב כקיר במרכז ההגנה. לקמאצ'ו תדמית של כמאמן קשוח שאינו עושה חיים קלים לשחקנים שלו. כמו כן, לטקטיקן הספרדי עבר מפואר בריאל מדריד, והוא מזוהה באופן מוחלט עם המועדון החדש-ישן שלו.
    למראית עין, נראה שריאל מדריד ניגשת סוף סוף לטיפול בנקודות התורפה שלה - עורף רך ומאמן חלש. במובן מסויים זה אכן כך, אך הבעייה המהותית, לפי דעתי, לא נפתרת. סמואל וקמאצ'ו הוחתמו בגלל התדמיות האינדיבידואליות שלהם, שמתאימים בדיוק לתהליך שיקום ריאל מדריד המרוסקת. אבל, לעניות דעתי, פרז אינו הסתכל על הכישורים האישיים של השניים האלה. מבחינתו, אלה בסך הכל עוד שני גלקטיקוס, אחד הגנתי ואחד לעמדת המאמן. והעובדה שהם עונים על דרישות האוהדים מבטיחה לו באופן סופי לחלוטין נצחון בבחירות הקרובות לנשיאות ריאל מדריד (ולכן העיתוי המוקדם שלהן).
    אך פרז חוזר על אותה הטעות. הוא ממשיך לקנות שמות, במקום כדורגלנים/מאמנים. הוא שוב מתעלם מהפן המקצועי של הכדורגל ומנהל את ריאל מדריד כמו קבוצה במנג'ר אם תקציב העברות אברמוביצ'י. קמאצ'ו, לא הובטחה שותפות מלאה בהחלטות המקצועיות ובעיקר בבחירת שחקני החיזוק, הוחתם לאחם שחקן הרכש הראשון, וולטר סמואל.
    אינני טוען שהשניים האלה לא יעזרו לריאל מדריד - הם יעזרו, ועוד איך. אך הבעייה של המדרידיסטאס מהותית הרבה יותר, ונראה שפרז מתקשה להפנים זאת. אם הוא יתעקש להמשיך לחזק את הקבוצה בתדמיות ולא בכשרונות ויכולות מצבם של הלבנים בעונה הבאה יכול להיות לא טוב בהרבה מהנוכחי.
     
  2. ויסנטה Member

    הצטרף ב:
    ‏21/5/04
    הודעות:
    36
    לייקים שהתקבלו:
    0
    הפעם אני לא מסכים איתך.
    הבעיה של ריאל ,וחזרו על זה בלי סוף, הייתה נפילת שיטת הפבונס והזידאנס הידועה.
    נראה לי שהבאתו של סמואל לא תעזור לריאל לצאת מהבוץ.
    ריאל חייבים שחקן בסיגנון של מקללה ודאוידס.
    אלו שחקנים שמתאימים ,במיוחד לכדורגל הספרדי, המהיר והטכני בעולם.
    ראינו איך מקללה עשה את העבודה השחורה בריאל, באותה תקופה ריאל היו בלתי ניתנים לעצירה.
    ראינו מה קרה בברצלונה אחרי שדאוידס הגיעה,בארסה נתנה איתו חצי שני ענק!
    שחקנים מהסוג הזה חייבים להיות גם בריאל וגם בבראסה,הם מאפשרים לכוכבים הגדולים לנהל את המשחק,
    במקרה של ריאל -זידאן ,אצל בארסה -רונלדיניו.
    למרות הכל,גם בארסה וגם ריאל עסוקים בלחפש שמות להתקפה, לואיס פבינו,טרזגה,טוטי,ון ניסטלרוי וכ"ו.
    במקום לחפש-ויירה, מקללה ,דאוידס,גאטוסו,אלבלדה...
    אני בטוח שברגע שדאוידס יעזוב,ברצלונה שוב תחזור להפסיד למלאגה 5-1..
    וזה רק יפגע ברמה של הליגה.




     
  3. E-tam-R Member

    הצטרף ב:
    ‏15/5/04
    הודעות:
    703
    לייקים שהתקבלו:
    0
    ויסנטה אני לגמרי מסכים איתך..

    אפשר להגיד שזאת אותה הבעיה כמו שמארתי פעם באחד הדיונים.... העובדה שריאל היא קבוצה של גלקטיוס עם יותר מדי אגו..... וזה בעיה שבעצם יש להרבה קבוצות עם שחקנים שמוגדרים "כוכבים".

    שחקנים שהאגו שלהם גדול יותר מהרצון שלהם להצליח. מבחינתם הם בשיא, בקבוצה שנחשבת לטובה בעולם עם משכורת בשמיים. שחקנים כאלה לא נותנים את הלב כמו שנותנים קלוד מקללה

    האמת שאני לא ממש טוב בכתיבה... אבל אני חושב שאפשר להבין את הנקודה שלי
    מישהו צריך להבהיר לכוכבים בריאל שהם גם צריכים לשחק כדורגל לפעמים... וזה ע"י קנסות, הורדה לספסל, הורדה במשכורת וכו'
     
  4. juva Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    944
    לייקים שהתקבלו:
    0
    קודם כל, נתחל מזה, שלמאמן בליגות הגדולות בעולם אין לרוב יותר מידי בחירה(ראניירי לא מקבל החלטות בקשר לרכש, כנ"ל אנג'לוטי וריקארד) כאשר המאמן יכול רק לבקש חיזוק בעמדה מסוימת ולקוות לחסדי ההנהלה
    ההבאה של סמואל הייתה נכונה, עם או בלי קשר לקאמצ'ו, מגנים כמוהו לא מוצאים כל יום, נכון, צריך להרגיע את ההמון במדריד, אבל הקניה של סמואל היא צורך, לא תכסיס בחירות...

    דבר שני, אתם אומרים שאין למדריד שחקן דפניסבי שיודע לעשות עבודה שחורה, ובכן, יש להם, קוראים לו הלגרה, שבגלל איצולים כאלו ואחרים(אין הגנה) הוא לא שיחק בתקפיד הזה בערך עונה וחצי

    דבר שלישי, לדעתי זוהי תהיה עונת חפיפה בין ולאדנו לקאמצ'ו, קאמצ'ו הוא סמל של ריאל(הרבה יותר מדל בוסקה) ואם בעונה הבאה ריאל תצליח, קאמצ'ו יקבל יותר זכויות, אני לא חושב שפיטורים של ולאדנו עומדים כרגע על הפרק, צמצום זכויות, אולי...
     
  5. ויסנטה Member

    הצטרף ב:
    ‏21/5/04
    הודעות:
    36
    לייקים שהתקבלו:
    0
    הלגרה לא שחקן קישור כול כך טוב.
    ראיתי הרבה משחקים שהוא שיחק כקשר דפנסיבי והיה רע.
     
  6. Max Member

    הצטרף ב:
    ‏18/11/03
    הודעות:
    983
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לגבי קמאצ'ו, אני לא בטוח לגבי יכולתיו המקצועיות במאמן ברמה הגבוהה ביותר באירופה אבל הוא הביא לבנפיקה גביע, הוביל את נבחרת ספרד לשני קמפיינים לא רעים בכלל כאשר הראשון נדפק אחרי הפסד לצרפת שהיא בסוף גם לקחה את היורו אחרי החמצה של פנדל של ראול בדקה ה 90 והשני בבעיטות פנדלים אחרי טעויות שיפוט נוראיות (2 שערים חוקיים נפסלו) לטוב קוריאה.
    לגבי סמואל, אני לא חושב שקמאצ'ו יתנגד למהלך הזה, הוא הבלם הטוב בשוק ובמחיר לא גבוה יחסית למה שהם היו משלמים על בלמים אחרים ברמתו (ברור שאם להשוות את החתמתו של נסטה ע"י מילאן ב 17 מיליון אז המחיר הזה גבוה אבל כיום נסטה היה עולה לריאל מדריד כ 50 מיליון דולר, אז חצי מזה בעבור שחקן שלא נופל בהרבה מרמתו זה לא רע בכלל, יונייטד שילמה הרבה יותר על פרדיננד שלא יותר טוב מסמואל).
    כמו כן הרשה לי להזכיר לך שריאל היא לא הקבוצה היחידה שרצתה את סמואל, גם צ'לסי היתה בעיקבותיו ואני בטוח שעוד קבוצות רבות אחרות, אם ריאל רצתה אותו היא היתה חייבת להשלים את ההחתמה שלו עכשיו כי באלדיני צריך ביטחון כלכלי כדי להשאיר את טוטי ולחזק את רומא במקומות הדרושים.
    סמואל הוא בדיוק אותו שחקן שעושה את העבודה השחורה ולא החתימו אותו בגלל שהוא שם, גם הוא ימכור הרבה חולצות? (מה שכן ראוי לציין שיש הרבה הרבה פחות רעש סביב החתמתו מאשר סביב ההחתמות האחרות, לעומת ההחתמה של בקהאם למשל שעקבו בה אחרי כל צעד שלו במדריד, כתבו כתבות שלמות על הפלאפון שהוא קיבל מפרז ועל הבית שלו ההחתמה הזו נעשתה די בשקט ובלי הרבה רעש ציבורי, ועדיף שכך)
    אתה אומר שפרז לא מסתכל על הכישורים האישיים של סמואל ושל קאמצ'ו, אבל אתה לא יכול להתעלם מהכישורים של סמואל, הוא כרגע אחד מחמשת הבלמים הטובים בעולם לפחות, מה עוד צריך?
    לגבי קמאצ'ו, פה אני הייתי מעדיף מאמן כמו ראפה בניטז או אירורטה, אבל כנראה שהם לא פנויים או שלא מעוניינים, קמאצ'ו טוב בכך שהוא, כמו דל בוסקה (שהייתי מעדיף אותו על פני כולם), מגיע מהמערכת, אוהב את הקבוצה, יודע לדרבן את השחקנים והוא גם סמל של המועדון כך שהשחקנים יכבדו אותו הרבה יותר.

    עכשיו לדברי ויסנטה - אני לא יודע עד כמה אתה ראית משחקים של סמואל אבל הוא בדיוק שחקן כמו מקאללה ודווידס רק שהוא משחק יותר מאחורה, אז מה לא טוב בזה?
    כמו כן אל תשכחו שרק אתמול נגמרה העונה, יש עוד הרבה זמן לקניות ובתוכניות של פרז גם קשר דפנסיבי בדמותו של צ'אבי אלונסו (שאולי לא עושה רק עבודה שחורה בהגנה אבל בהחלט ייצב את הקישור וההגנה של ריאל) או אמרסון, כמו כן אני מקווה שיקנו עוד בלם אחד והלגרה יוכל לעלות לעמדת הקשר האחורי הנוסף, עמדה שבה הוא בעשיריה הטובה בעולם (ואין לי מושג איזה משחקים של ריאל, כל המשחקים שהשנה הוא שיחק השנה בקישור ריאל נראתה טוב הרבה יותר, זה לא תמיד עזר לה אבל זה לא היה באשמת הלגרה).
    לגבי הקטע של האגו, זה לא בעיה של אגו, ריאל שיחקה 3 שנים כדורגל מצויין וקבוצתי, השנה עם אותם שחקנים בתוספת בקהאם (שעל המגרש אגואיסט זה הדבר האחרון שהוא) כולם אומרים שהשחקנים מלאים אגו, אז כנראה חסר מישהו שלא נתן לאגו לשחק תפקיד על המגרש (אהמ דל בוסקה אהמ), כמו כן אתה לא יכול לצפות מראול, זידאן ופיגו שיעשו הגנה כל המשחק, הם צריכים להפעיל לחץ באיזור שלהם וכולם חוץ מרונאלדו עושים כך (לא בסוף השנה כשהם בקושי נשמו) אבל לחזור כל פעם להגנה זה פשוט לא אנושי, לא רונאלדיניו, לא טרזגה, לא הנרי ולא אואן או וואטבר לא עושים ממש הגנה, הם צריכים להפעיל לחץ ואת זה ריאל עושים לרוב (למרות שעם דל בוסקה ראינו הרבה יותר מזה, אבל דוגמה טובה אפשר לראות בדרבי האחרון), כמו כן ריאל השנה הרבה יותר מבוססת על מבצעים אישיים כי הקבוצה בגלל ההגנה והקישור האחורי פשוט לא מחזיקה מספיק בכדור כדי להתבסס רק על מהלכים קבוצתיים ואת זה הגנה טובה אמורה לפתור (מישהו זוכר את השער השני של רונאלדו באולד טראפורד?).
    ליובה, לגבי המאמנים, זה תלוי בסטאטוס של המאמן בקבוצה, למשל מאמן כמו פרגוסון, ג'רארד הוייה, ונגר, ליפי, קאפלו (תלוי אם מביאים לו את התקציב להחתמות אבל השחקנים נקבעים על ידיו) ואוטמאר היצפלד, אבל כל אלה מאמנים עם סטאז' בקבוצות שלהם, אחרי שהם צברו מעמד די גדול אצל המעסיקים ולא בטוח שעל העונה הראשונה הביאו לאותם מאמנים חופש כזה, צריך להביא לקאמצ'ו לקבוע את ההחתמות אבל גם אם פרז ייבחר שחקנים לרכישה והוא ייבחר את השחקנים הנכונים אני לא אתלונן, העיקר טובת הקבוצה, ותראה לי לעזעזל מאמן שאומרים לו שמביאים לו את זידאן, פיגו ורונאלדו והוא יגיד שהוא לא רוצה אותם, בעיה אחרת היא שלא הביאו אף אחד אחר אבל בזה כבר דנו רבות.
    לסיכום, השינויים האלה הם בעצם שתי הדברים גם יחד, למרות שפרז עדיין בעד קניית הכוכבים הגדולים בעולם הוא הבין שצריכים גם הגנה ומתכוון לחזק את העמדות הללו, הוא למד את הלקחים מהעונה האחרונה, או לפחות את רובם ולכן גם פיטר את קיירוש (אני דווקא מופתע מההודאה שלו בטעות בהחתמת קיירוש) והביא את סמואל, אבל ברור שהוא רצה להרגיע את האוהדים ולהראות להם שהוא לא אטום ושהוא מודע לבעיות (עד שנה שעברה באמת שלא היתה לי בעיה עם ההגנה של ריאל, הם ספגו הרבה אבל זה לא היה נורא, היירו תיפקד, הלגרה ומקאללה היו מצויינים בקישור האחורי, הכל היה סביר, ריאל אף פעם לא התאפיינה במשחק הגנה אדיר והגנה סבירה בהחלט הספיקה לה אבל השנה ההגנה היא מתחת לכל ביקורת) וכך הוא בעצם מבטיח כמעט לגמרי את בחירתו מחדש, ולדעתי טוב שכך, אף פעם לא רציתי שיפוטר, בתור נשיא הוא עושה עבודה מצויינת, רק חבל שהוא לוקח על עצמו יותר מדי תפקידים שאין לו מושג בהם והורס את הקבוצה, עדיף שיבצע את תפקידו בלבד וזהו.
     
  7. Barcik Member

    הצטרף ב:
    ‏28/8/03
    הודעות:
    6,708
    לייקים שהתקבלו:
    0
    כולכם פרט למקס החמצתם את מטרת הדיון.אני לא מדבר על מה ריאל מדריד צריכה, על הנחיצות של קמאצ'ו וסמואל או החוסר בקשר הגנתי - רק על האפשרות שלמרות שלכאורה חל שינוי בגישתו של פרז, הכל נותר אותו דבר.

    מקס -
    לכך אני מתכוון כשאני אומר שם. לפי דעתי, פרז קנה את סמואל בגלל הביטוי שלמעלה, ולא בגלל משחק ראש מצויין, דומיננטיות ברחבה או אגרסיביות. לסמואל יש תדמית של אחד מהבלמים הטובים בעולם (אני לא טוען אחרת). אני לא טוען שהוא לא יעזור ושהוא לא נחוץ, אני רק טוען שגישתו של נשיא ריאל מדריד לא השתנתה - הוא עדיין מחפש שמות ולא יכולות.
     
  8. rainman משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/9/02
    הודעות:
    17,976
    לייקים שהתקבלו:
    0
    ברור שהגישה שלו שונתה...הגישה הזאת נוסתה ולא הצליחה..אז עכשיו הוא קונה שחקנים מתאימים יותר,היה חסר לו שחקני הגנה אז בינתים הוא הביא את סמואל..
     
  9. Max Member

    הצטרף ב:
    ‏18/11/03
    הודעות:
    983
    לייקים שהתקבלו:
    0
    באריק, אני לא יכול להיכנס לראשו של פרז ויכול להיות מאוד שאתה צודק, אבל כמו שאמרת, אם זה תכסיס בחירות או לא, בכל מקרה סמואל יתרום רבות לריאל מדריד בעונה הבאה. אם קאמצ'ו יהיה אחראי על הרכש אז אני חושב שהוא יקנה שחקנים בגלל היכולות ולא בגלל השם.
     
  10. ויסנטה Member

    הצטרף ב:
    ‏21/5/04
    הודעות:
    36
    לייקים שהתקבלו:
    0
    למה ריאל לא שיחקו עם מחייה ובראבו בהגנה והלגרה בקישור?
    הלגרה אף פעם לא היה וגם לא יהיה קשר הגנתי שנכנס לרשימת 10 הטובים בעולם.
    אני יכול להביא לך 30 שחקנים שיותר טובים מימנו בתפקיד הזה.
    הלגרה הוא בלם!
     
  11. Barcik Member

    הצטרף ב:
    ‏28/8/03
    הודעות:
    6,708
    לייקים שהתקבלו:
    0
    ריאל לא שיחקה עם הלגרה בקישור כי מחייה הוא בלם עוד יותר מגוחך מראול בראבו. בפעמים הספורות העונה בהן שיחק איבן הלגרה בקישור הגנתי, היו אלה המשחקים הטובים ביותר של ריאל מדריד.
     
  12. Max Member

    הצטרף ב:
    ‏18/11/03
    הודעות:
    983
    לייקים שהתקבלו:
    0
    חחחח
    כי אולי מחייה וראול בראבו לא מספיק טובים בשביל להחזיק את ההגנה במרכז ולכן הלגרה משחק שם ללא ברירה, אם אתה זוכר את המשחק מול אתלטיקו בסיבוב השני אז פאבון וראול בראבו שיחקו בהגנה והלגרה בקישור, ריאל נראתה הרבה יותר טוב מבחינה הגנתית, אם אתה זוכר את המשחקה הראשון של ריאל נגד באיירן מינכן לפני שלוש שנים כשהלגרה שיחק עם מקאללה בקו אחד, המחצית הראשונה היתה משחק ההגנה הטוב ביותר של ריאל שראיתי בכל ה 4 שנים הללו.
    הלגרה הראה יכולת טובה מאוד בעמדת הקשר האחורי ויכולת לא ממש משכנעת בעמדת הבלם, ואני מחכה ממך לרשימת הקשרים האחוריים הטובים מהלגרה...
     
  13. ויסנטה Member

    הצטרף ב:
    ‏21/5/04
    הודעות:
    36
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני מקווה שאתה לא רציני כי במשחק האחרון מול אתלטיקו ריאל שיחקו כדורגל זוועתי וניצחו בגלל שתי סיבות:

    א.אתלטיקו בלי טורס חרא של קבוצה.
    ב.מזל

    בקשר למשחק מלפני שלוש שנים,ריאל שיחקו כדורגל הגנתי מצויין,בעיקר בזכות מקללה!
     
    נערך לאחרונה ב: ‏25/5/04
  14. Max Member

    הצטרף ב:
    ‏18/11/03
    הודעות:
    983
    לייקים שהתקבלו:
    0
    ריאל שיחקו חרא בהתקפה אבל האירגון הקבוצתי במרכז ועבודת ההגנה היתה מצויינת בהשוואה לשאר המשחקים ורק כאשר פאבון הורחק והלגרה צריך היה לחזור שוב לעמדת הבלם התחילו הבעיות.
     
  15. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    הלגרה קשר אחורי מצויין שגם ניחן ביכולת מסיימת טובה מאוד, אני מקווה שריאל ישכילו להביא עוד בלם, ואז באמת יהיה קשה לעצור אותם, בתוספת של ספסל סביר+. פלאביו קונסיסאו חוזר אליהם, נכון?