ענייני דיומא - תחרות אמיתית או מדומה?

הנושא בפורום 'פורום כדורגל אנגלי' פורסם ע"י alexshw, ‏8/4/18.

  1. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    74,968
    לייקים שהתקבלו:
    25,666
    מין:
    זכר
    למעשה מאז זעקת ה"אגוארוווווו" רק בעונה אחת היה מאבק אמיתי על אליפות עד הסוף(2013/14). ביתר העונות האלופה נקבעה מתמטית כבר מספר מחזורים לסוף ומעשית זה קרה לעיתים אף בחורף.
    יונייטד לקחה את האליפות האחרונה עם 11 הפרש, צ'לסי ב - 2015 עם 8(וכמו יונייטד מעשית כבר אחרי סיבוב אחד בו דרסה), בעונה שעברה זה היה 7 הפרש כאשר בדרך צ'לסי משווה שיא ניצחונות רצופים(וסך הכל מגיע ל -30 ניצחונות) ואפילו הסינדרלה מלסטר לקחה עם 10 הפרש.
    לעומת זאת מאז 2009 אף קבוצה אנגלית לא הצליחה לשמור על הכתר ואין לאף אחד מונופול על התואר הזה כמו בכמה ליגות אחרות.
    אם תרצו צ'לסי מסמלת את הניגודיות בין היעדר מאבק מספיק צמוד על אליפות לבין אלופות מתחלפות כאשר פעם היא לוקחת אליפות קלה ועונה אחר כך מתרסקת.

    אז למה לדעתכם יש את הניגודיות הזו באנגליה כאשר קיימות מספר טוענות לכתר שלא מצליחות לכפות מאבק רציני עליו במהלך העונות האחרונות?
     
    נערך לאחרונה ב: ‏8/4/18
  2. Walkon משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/5/10
    הודעות:
    8,308
    לייקים שהתקבלו:
    7,438
    אף פעם לא חשבתי על הקטע של ה"תחרותיות" בתור מאבק צמוד על האליפות עד מחזור הסיום, אלופות בדרך כלל עושות את זה כמה מחזורים לסוף וזה מצב סטנדרטי בכל ליגה בכירה בעולם.

    התחרותיות מתבטאת יותר בכך שהאלופה מתחלפת כמעט כל עונה ובעובדה שאף קבוצה לא יכולה להרשות לעצמה לנוח על זרי הדפנה כי יש עוד 5 קבוצות שכל אחת מהן יכולה לסיים מעליך וזו לא תהיה הפתעה מרעישה. בשאר הליגות הבכירות באירופה המספר הזה נע בין 0 (גרמניה, איטליה, צרפת) ל1, אולי 2 אם נפרגן לאתלטיקו (ספרד).

    בספרד ריאל מדריד יכולה לעשות עונה מקומית שנתפסת כאסון טוטאלי ובתכל'ס במה זה מתבטא? מקומות 2-3. באנגליה צ'לסי האלופה עושה כמה רכישות מוטלות בספק בזמן שמסביבה השאר מתקדמים והיא עשויה למצוא את עצמה בכלל בליגה האירופית בעונה הבאה.

    קשה לי להגיד למה זה קורה באנגליה ולא באף מקום אחר. הכי קל זה לדבר על הכסף מזכויות השידור בפרמיירליג, לא על הכמות אלא על איך הוא מחולק בין כל קבוצות הליגה בצורה הרבה יותר שוויונית מאשר בספרד ולמיטב ידיעתי גם באיטליה. אבל אני לא יודע אם זה מסתכם בכסף, כי עובדתית סיטי תמיד הוציאה יותר מכולם ועד לעונה הנוכחית לא ברחה לליגה בשום שלב, גם יונייטד בשנים האחרונות פתחה מבערים וברחה לכולם מבחינת הוצאות שכר ורכש בסכומי עתק, הפערים בין השתיים האלה ל4 האחרות מבחינה כלכלית הם הרבה יותר גדולים ממה שרואים בטבלה בשנים האחרונות.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏8/4/18
  3. Gass12 Member

    הצטרף ב:
    ‏8/4/07
    הודעות:
    7,339
    לייקים שהתקבלו:
    468
    מין:
    זכר
    איני יודע עד כמה לסטר אלופת 2015/2016 עם 81 נקודות ובפער של 10 נקודות מסגניתה ארסנל יכולה להוות דוגמה לכך.
    אבל בעונה שלאחר מכן היא מסיימת את העונה עם 44 נקודות בלבד תוך התגברות על משבר מטורף בפתיחת 2017 שבהם צברה נקודה אחת בלבד מתוך 6 משחקים. גם התופעה הזו למרות היותה חד פעמית ייחודית רק לפרמיירליג
     
  4. oranfu Member

    הצטרף ב:
    ‏16/5/11
    הודעות:
    34,258
    לייקים שהתקבלו:
    18,271
    זה באמת מעניין.

    אני חושב שהליגה הזאת תובענית ביותר. כמו שנרשם, בספרד\איטליה\גרמניה\צרפת הקבוצה החזקה (או ה2 החזקות) לא חייבות להיות בפול גז כל הזמן. גם עונה רעה מאוד שלהם במקרה הגרוע תסתיים במקום השני או שלישי. ברגע שקבוצה מתחילה טיפה לזייף, יש ירידת ערך מסוימת.
    אני מעריך שזה מנטאלי - אם צ'לסי\יונייטד\סיטי מבינות שהן לא יקחו אליפות בשלב מוקדם יחסית בעונה אז הן לא מצליחות לשמור על המתח החיובי שנדרש בשביל להמשיך לרוץ עד סוף העונה כי הציפיות שם כל עונה הם אליפות (במובן מסוים אפשר לראות את מכבי חיפה בארץ שברגע שמבינים שלא יתמודדו על אליפות פשוט קורסים מנטאלית).
    למעט לסטר כמדומני, כל קבוצה אחרת שלקחה אליפות נתנה רצף ניצחונות דיי מטורף (צ'לסי בעונה שעברה נתנו ריצה פסיכית) בשלב מסוים בעונה שפשוט מוציא את האוויר לאחרות.
    כשכן היה מאבק בפעם האחרונה, ליברפול שסיימה במקום השני גם היא נתנה רצף ניצחונות יוצא דופן באמצע העונה (11 ניצחונות רצופים נדמה לי). בשלב מסוים זה כבר כדור שלג (הפוך) כי מתחילה תחושה מסוימת של ביטחון עצום ביכולת שלך (אנחנו כבר יודעים שביטחון זה חלק משמעותי ביותר בתפקוד של ספורטאי).
    בליגות האחרות יש מועדון (או 2 במקרה של ספרד) שפשוט יודע שהוא הכי טוב והוא יתיש את המתחרים שלו לאורך העונה (אם בכלל יהיו מתחרים).

    כמו כן, יכול להיות שהתובענות הפיזית של הליגה (אין פגרה) מובילה לשחיקה משמעותית יותר ולרוב הקבוצה שהכי פחות נפגעת מזה (מזל\מקצוענות) היא זאת שרצה עד הסוף. סיטי אולי קצת פחות רגישה לזה בגלל הסגל הרחב (ואולי יונייטד) אבל צ'לסי מסתמכת על סגל קצר מאוד ובעונות אליפות שלה שחקני המפתח כמעט לא מפסידים משחקים, כנ"ל לסטר שרצו עם בערך 13 שחקנים בסגל בלי פציעות. ז"א צריך ששחקני מפתח לא יחמיצו תקופה לא מבוטלת. כשרוב הכוכבים בליגה משחקים קבוע בטורנירים בקיץ וגם אין פגרת חורף, כמה מועדונים מעבירים עונה בלי ששחקני מפתח ייעדרו לתקופה של כמה משחקים (שכאמור יכולים לשבור לחלוטין מומנטום ולהוציא את האוויר)?
     
  5. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    74,968
    לייקים שהתקבלו:
    25,666
    מין:
    זכר
    אבל במרבית מהעונות שציינתי הפער למעשה נפתח בסיבוב הראשון, עוד לפני העומס האמיתי. השאלה למה יותר מדי פעמים נפתח פער גדול מלכהתחילה?
     
  6. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    אני לא כל-כך קונה את ה-'6 קבוצות האלה', ארסנל לא רלוונטית ואפשר להיפרד ממנה. אני לא יודע עם כמה נקודות ריאל מדריד תסיים העונה אבל גם בעונה קטסטרופלית זה יהיה סביב 85 נק' וצריך לקחת את זה בחשבון והיא איכותית יותר מכל קבוצה באנגליה. לטעמי גם יש גבול כמה אפשר לטעון[לאו דווקא בת'רד הזה, כי לא קראתי הכל מפאת חוסר זמן] לגבי הכריסמס והלו"ז והלחץ. אני חושב שאלופה כמו לסטר זה בוקס בפנים של הפריימרליג ולא איזה סיפור מקסים בלבד. לדעתי באנגליה יש המון כסף וזה מונע התרסקות טוטאלית גם אם מקבלים החלטות קטסטרופליות. ראינו את צ'לסי עושה הכנה איומה לעונה הנוכחית[קשה לי לפרגן בלב שלם על הרקורד המטורף אשתקד בהנחה שהיא נחה שבוע בין משחק למשחק], ויונייטד פועלת רע. התחרות קיימת כי האלופות מתחלפות אבל הרמה בליגה האנגלית לא מספיק טובה.

    אגב, מילה לגבי ספרד - 2013/14, 2015/16, 2016/17 - בשלוש מארבע העונות האחרונות, לא כולל הנוכחית - האלופה הוכרעה במחזור האחרון. ותמיד עם 88 נק'+. ב-2014/15 בארסה זכתה באליפות במחזור ה-37.
     
    קשר שמאלי אוהב/ת את זה.
  7. yonmu Member

    הצטרף ב:
    ‏28/6/07
    הודעות:
    10,183
    לייקים שהתקבלו:
    2,554
    הבעיה האמיתית היא שלמרות פוטנציאל כלכלי עצום מעט מאוד קבוצות מתעלות לרמת כדורגל מתאימה. בדרך כלל קבוצה אחת (סיטי העונה, צ'לסי של קונטה) בלבד מצליחה ואז אין תחרות. לפעמים אפילו אחת לא באמת מתעלה לרמה גבוהה, ואז לסטר לוקחת.

    השאלה היא למה זה קורה. למה הקורלציה הצפויה בין כסף לאיכות לא באה לידי ביטוי.
    לדעתי יש כאן 2 גורמים -
    1. סוג של בועה שגורם לזה שכל הקבוצות משלמות יותר על אותם שחקנים (פשוט מחיר של כל שחקן מנורמל פי 2 בערך).
    2. ניהול מקצועי כושל. ונגר הפך את ארסנל ללא רלוונטית, בצ'לסי רבים עם כל מאמן ששורד יותר מעונה.
    זה משאיר אותנו עם סיטי, ליברפול וטוטנהאם שדי מצליחות, אבל הפער הכלכלי עצום. יונייטד היא מקרה מיוחד.
     
    JohnTerry26 אוהב/ת את זה.
  8. JohnTerry26 Member

    הצטרף ב:
    ‏10/3/11
    הודעות:
    4,881
    לייקים שהתקבלו:
    763
    אתה לגמרי מתאר את מה שקורה אבל למה מלכתחילה צ'לסי/סיטי (שם את יונייטד בצד) מבינות שהן לא ייקחו אליפות בשלב כל כך מוקדם? אם סיטי/צ'לסי מצליחה לפרק את הליגה אפשר לצפות גם מהיריבה שלה לצמרת לנצח על ימין ועל שמאל ולהישאר בקצב. אבל גם סיטי לא חיזקה את עצמה מספיק טוב אחרי אליפויות, לא רק צ'לסי, ולפני פפ לא אימנו שם מאמנים גדולים שיבנו קבוצה מספיק חזקה. כמה קבוצות בכל עונה יוצאות לגמרי מרוצות מהקיץ שלהן? בדר"כ אחת.

    טוטנהאם מוציאה את המקסימום, לליברפול יש את הצ'אנס שלה אם היא מסוגלת/רוצה לחזק לפחות חלק מהנקודות החלשות בהרכב בלי לאבד אף שחקן חשוב, ארסנל זה ונגר.

    אני חושב ששני הכותבים מעלי הסבירו את הסיבות העיקריות לתופעה. סיטי עם פפ אמורה לשנות את המצב התקוע הזה, גם אם לא תצליח בצ'מפיונס היא פה כדי להישאר אותה מפלצת פחות או יותר, כזאת שעדיין תקנה עוד ועוד כוכבים ולא תנוח בשום קיץ, הם בניגוד לאלופות קודמות רוצים ויכולים להיות הקבוצה הכי טובה בעולם. יונייטד בסוף תישבר ותמנה מאמן שהכישלון שלו לא צפוי ותמשיך לחזק את הסגל בקצב של סיטי, אז בסוף חייב להיות מאבק אליפות איכותי בליגה, השאלות הן מתי וכמה עוד קבוצות מסוגלות לקחת בו חלק.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏9/4/18
  9. oranfu Member

    הצטרף ב:
    ‏16/5/11
    הודעות:
    34,258
    לייקים שהתקבלו:
    18,271
    יש בעיה מקצועית\ניהולית במועדונים האלה. זה ברור לחלוטין.
    ביונייטד מאז העזיבה של פרגוסון יש פחי אשפה בתפקיד המנג'ר.
    סיטי גם עד פפ חיה בעיקר על הסגל שלה ובלי מנג'רים שיתנו ערך מוסף.
    צ'לסי מתנהלת גרוע מאוד, אני לא מצליח להבין מה קורה שם.
    ליברפול חסרת אמביציה.
    ארסנל.
    טוטנהאם זה מועדון שבונה את עצמו והוא עדיין לא שם.
    לסטר זה נס בלתי נתפס בכלל.

    אני מעריך שסיטי תמשיך להיות כח אימתני בליגה בעונות הבאות. זה גם הכסף, גם המנג'ר וגם ניהול מצוין (הם מפלצת מטורפת בכל המובנים, הילד הכי חזק, הכי עשיר והכי חכם בשכונה).

    אני חושב שצ'לסי של העונה שעברה היא היוצאת דופן האמת. הם התחילו את הליגה לא טוב אבל בשלב מסוים הכל התחבר שם.
    רוב האלופות האחרונות הן אלה שמהרגע הראשון היה ברור שילכו עד הסוף.
    מכיוון שאין באמת מועדון אחד שגם יש לו את הכלים הכלכליים וגם המקצועיים, ברגע שמועדון אחד פותח חזק המתחרות האחרות פשוט לא מצליחות מנטאלית להישאר במאבק כי הבסיס לא מספיק טוב וכולן מבינות את זה.

    אני מעריך שזה יילך וישתנה. כמו שלפני שנתיים הייתי משוכנע שהקבוצות האנגליות התחילו בחזרה שלהן לקדמת הבמה באירופה, כך אני מאמין שהמטוטלת הזאת תירגע בליגה והתחרות בצמרת תהיה קשה יותר.
     
  10. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    74,968
    לייקים שהתקבלו:
    25,666
    מין:
    זכר
    טוטנהאם יכלו לנצל את המצב ולתת פייט אמיתי ללסטר. לדעתי הם לא האמינו מספיק בעצמם.
    מצחיק שאפילו לסטר לקחה בכזה פער(אומנם שם הוא צמח בחלק השני של העונה).