סכום המחזור השביעי

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י robson, ‏31/10/05.

  1. robson Member

    הצטרף ב:
    ‏17/8/04
    הודעות:
    4,369
    לייקים שהתקבלו:
    0
    סכום המחזור השביעי

    בשעה טובה ומוצלחת הסתיים לו עוד מחזור מעניין בליגת העל עם כמה תוצאות יפות ומענינות מאוד שבהחלט משאירים טעם של עוד לקראת המחזורים הבאים..
    קודם כל הניצחון הגדול של הקבוצה ה"קטנה" של תל אביב בני יהודה ששוב מראה את הגב שלה לשתי ה"גדולות" של העיר ומלמדת אותן פרק בהלכות כדורגל וניהול מקצועי של קבוצה כבר השנה השנייה ברציפות..נכון שעדיין מאוד מוקדם להתחיל לסכם את העונה של הקבוצה המפתיעה הזאת או לסתום את הגולל על שתי האחרות אבל עד עכשיו בני יהודה מוכיחה שלמרות תקציב לא גדול במיוחד אבל עם ניהול מיקצועי נכון שכולל בחירה מצויינת של זרים שכולם פשוט בול מהשוער המצויין אניימה דרך גמאן הוותיק ושתי הקשרים האחוריים לוקמן וקובאצ'יץ' שנותנים את האיזון במרכז כאשר מעל כולם מאטה בטורינה הנפלא שכאשר נחה עליו המוזה הוא בלתי ניתן לעצירה ושחקני הגנת מכבי ת"א חוו את זה היום על בשרם בצורה הטובה ביותר..וכמובן שלושת הישראלים בן לוז שסוף סוף נתן משחק טוב, ושני הביטונים שקבוצותיהם הקודמות זרקו אותם והם מצאו להם בית חם בשכונה, בעיקר אמורים הדברים לאלי ביטון שפשוט ייובש על הספסל של קלינגר ובפחות מ270 דקות עד עתה אצל שירזי הוא כבש כבר 5 שערים!! ועוד רגלו נטוייה ואולי הוא יוכל לממש את הפוטנציאל שכולם טוענים שיש לו..קרדיט גדול מגיע למאמן ניצן שירזי שלא משחק סגור או הגנתי ונותן לכשרון הגדול שיש לו בחוד להתפרץ ולענג את הצופים בבית ובמגרש, עכשיו אני לא יודע אם יש לקבוצה את היכולת המנטלית או הפיסית להתמודד מול מכבי חיפה לאורך זמן ולאיים על ההגמוניה שלה אבל מהיום רשמית בני יהודה היא המרענן הרשמי של ליגת העל הדלוחה שלנו..
    מהצד השני מכבי ת"א שבהפסד לזהובים התרחקה ממכבי חיפה ב8 נקודות לא שיחקה כל כך גרוע לטעמי למרות התוצאה, ללא ספק רואים שינוי מתחילת העונה אבל הקבוצה סובלת ממספר בעיות שכבר דיברנו עליהם כגון זה ששלושת ה"אסים" פשוט לא יכולים לשחק ביחד וכל פעם אחד מהם פשוט נעלם במגרש ואפשר לעצור אותו לחקירה על שוטטות, הקבוצה חייבת לחזור לשיטת ה4-4-2 ולוותר על אחד מהגלאקטיקוס בכל משחק, אם אתם שואלים אותי על מי לוותר אני הייתי מוריד את ברקוביץ' ומעלה אותו למשימות מיוחדות כמו בתחילת הקריירה שלו במכבי חיפה הדאבליסטית של שרף בשנת 91..
    השחקן המאכזב:
    לטעמי ללא ספק השחקן המאכזב ביותר בליגת העל עד עתה הוא ג'ובאני רוסו..הוא אומנם חזר מפציעה קשה שהשביתה אותו כמעט שנה שלמה אבל כל זה כבר הרבה מאחוריו, הוא שיחק גם בסוף העונה שעברה, גם ערך במלואו את ההכנה הפיזית והמקצועית לתחילת העונה ושיחק אם זכרוני אינו מטעני את כל משחקיה של מכבי ת"א בכל המסגרות כך שתרוץ הפציעה כבר לא אמור לתפוס יותר..נשאלת השאלה מה קורה?..בכל עונה של ג'ובאני עד עתה בליגה שלנו אפילו בעונה הנוראית ההיא בבית"ר בה שום דבר לא הלך לו, עד המחזור השביעי הוא כבר היה עם כמה שערי ליגה ולא פחות בישולים אבל הכי חשוב הוא היה דומיננטי בכל מקום בו כף רגלו דרכה, ואילו העונה{אני שב ומדגיש זה עדיין רק תחילת הדרך..} הוא פשוט צל של עצמו ולא רק ששום דבר לא הולך לו הוא פשוט נראה מתענה בכל רגע על המגרש..בתור אחד שעוקב אחריו כבר הרבה שנים נראה לי שהוא איכשהוא איבד קמעה את שמחת החיים המפורסמת שלו, כל התלונות עליו על כך שהוא לא רציני ולא מצחיק את חבריו באימונים הם דבר חדש בשבילו ונראה לי שחסרים לו מאוד חבריו הטובים ז'אנו, באדיר ופראליה והוא איכשהוא פשוט לא מוצא את עצמו בקבוצה החמוצה והלחוצה של קלינגר וזה בטוח לא מה שהוא ציפה לו כאשר חתם בתחילת העונה לשנתיים בקבוצה..כמובן תמיד אפשר לומר שהבחור הוא כבר לא ילד, הוא בן 33 אחרי פציעה ארוכה וכנראה הגיל מתחיל לתת את אותותיו וגם אם הוא ישתפר{והוא ישתפר אני בטוח} הוא כבר לא יחזור להיות אותו ג'ובאני השחקן הזר הטוב ביותר שנחת בארץ..
    הפועל פ"ת:
    עוד קבוצה עם בעיות קשות היא הפועל פ"ת..כבר בתחילת העונה התרענו על כך שהסגל של הקבוצה הזאת אינו מספיק טוב בשביל לשרוד את ליגת העל, אומנם במשחקים הראשונים נישאים על גלי ההתלהבות של הצעירים הקבוצה עוד סחטה נקודות פה ושם {הניצחון היחיד הוא על סכנין שהיא יותר חלשה} אבל לאט לאט עם ההתארגנות של שאר קבוצות הליגה מסתבר למלאבסים שמה שהם בנו לא מספיק בכלל..כמובן ישר באים ונתלים על המאמן רפי כהן שלטעמי עושה עבודה טובה חוץ מדבר אחד, כל עיניין ספסולו של השחקן הכי מוכשר בקבוצה מנור חסן וההליכה נגדו ראש בראש רק פוגעת בקבוצה מכיוון שאם יש מישהו שיכול להציל את המועדון מירידה לליגה השנייה{חוץ מחיזוק דחוף כמובן במספר עמדות} הוא חסן למרות כל בעיותיו ושיגיונותיו..עצוב לראות איך מועדון שיש לו כל כך הרבה קבלות בכדורגל המקומי שלנו גם בעבר הרחוק וגם הלא כל כך רחוק{אל תשכחו את עונות הסגנות לפני עשור} פשוט נראה מפורק למרות אלעד רונן וגברי לוי, אני עדיין לא ראיתי שום פעולה חיובית של גברי למען המועדון חוץ מלהצהיר שהוא לא מפחד משמיר ולא מאבא שלו ולא מסבא שלו העיקר שהוא יקבל 180 אלף דולר שיכלו לשמש לזר איכותי חדש נגיד במקום אמרסון הליצן..
    שחקנים שאתה שואל מה הם עושים פה?..
    אני רוצה לדבר על שניים כאלה, כמובן אלן מסודי אבל גם מאטה בטורינה מבני יהודה..על מסודי אני חושב שהכל כבר נאמר, הוא לקח אליפויות עם שטורם גראץ באוסטריה שיחק בצורה קבועה בצ'מפיונס ליג ובכל זאת גמר בעונה שעברה על הספסל של לחמן בסכנין והעונה משחק עבור גרושים במכבי נתניה שהיא קבוצה דרג ב' בליגה שהיא דרג ג' באירופה ונשאלת השאלה מה השתבש? כולנו רואים מה יש לו ברגליים, 67 אחוז משערי הקבוצה רשומים על שמו ולא רק זאת כל התקפה עוברת דרכו כך שהכשרון והיכולת קיימים וכנראה מה שלא קיים היא היכולת המנטלית להתמיד ולא להסתבך עם המאמן שלך כמו באוסטריה או כמו בסכנין כי אם לא מקומו ללא ספק בליגה בכירה הרבה יותר משלנו..
    גם למאטה בטורינה יש כישרון ויכולת שאין להרבה שחקנים בליגה שלנו, הוכחה טובה קיבלנו היום..אצלו הבעיה היא שונה מאשר אצל מאסודי לטעמי כאשר בטורינה נראה לי טיפוס עצלן במקצת, יש לו יכולת כדרור ושמירה על הכדור אדירה למרות נתונים פיזיים לא מרשימים אבל את היכולת האמיתית שלו הוא מביא רק פעם בארבעה חמישה משחקים, המשחק מול מכבי ת"א היה הטוב ביותר שלו השנה והוא הגיע רק במחזור השביעי כאשר בשאר המשחקים {שלפחות ראיתי} הוא נראה לי כבוי משהו ולא התבלט בלשון המעטה ונראה כאחד ששבגילו כבר לא חושב על התקדמות אולי לאיזו ליגה נורמלית באירופה מוטב לו לגמור את הקריירה שלו כאן במחוזותינו..
    לאן מועדות פניה של ליגת העל?
    בסופו של דבר זה מה שמעניין את כל אוהדי הכדורגל הנייטרלים בישראל וכל מי שלא אוהד את מכבי חיפה..
    לטעמי הכל תלוי במכבי ת"א, למרות ההפסד לבני יהודה זאת הקבוצה היחידה שבאמת יכולה לעמוד מול העוצמה והשליטה האבסולוטית של הירוקים מהכרמל, היא היחידה שיכולה לעמוד מולה מבחינה פיזית, טקטית, הגנתית, וגם המוכשרת ביותר על הנייר בחלק הקידמי בשביל להכות את ההגנה של מכבי חיפה שוק על ירך..בני יהודה נראית לי תמימה מידי בשביל זה, לא נראה לי שיש לה את הרוע הדרוש בשביל להכנס במכבי חיפה ולמי שיש את הרוע הדרוש בשביל זה כמו הפועל ת"א לדוגמא אין את היכולת המקצועית בשביל לעמוד שווים מול שווים מול הירוקים..מכבי פ"ת מרימה ידיים ומתרכזת בגביע אופ"א וברגע שהיא תחזור למציאות היא כבר תקלוט רק את העשן שהירוקים ישאירו..כך שהעיניין של הליגה הזאת תלוי בקבוצה קפריזית שעדיין למרות כמה תוצאות ומשחקים יפים לא התחברה סופית, אבל אתם יודעים מה? אני לא חושב שהליגה הזאת סגורה, ממש לא אבל רק ימים יגידו..
    הסקופ של השבוע החולף:
    יו"ר ההתאחדות המכובד שלנו כשנשאל מי יהיה המאמן הבא של נבחרת ישראל, "או מאמן ישראלי או מאמן זר"..
    ואני חשבתי לתומי שיביאו לנו מאמן מכוכב שבתאי, מזל שיש לנו את איצ'ה להבהיר את הדברים האלה שלא נטעה חלילה...

    שיהיה לכולם שבוע טוב ונתראה במחזור הבא..
     
  2. Riki Member

    הצטרף ב:
    ‏13/7/05
    הודעות:
    5,747
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אהבתי את הסיכום, תודה לך על ההשקעה. בכל אופן, הפסד היום של מכבי לבני יהודה, היריבה היחידה של חיפה בכל פרמטר של המשחק, נחלה הפסד נוסף, שדיי מוציא אותה כרגע מהתמונה. משחק טוב מאוד של בני יהודה, הגיע לה הניצחון. אך מבחינתי (אני יהרוג את עצמי מחר על זה) דיי מאכזבת התוצאה, כי השנה אני קיוויתי שתהיה תחרותיות מסוימת בליגה ובלי ספק המועמדת הרצינית מבחינתי להתמודד על האליפות עם חיפה היא מכבי ת''א. לא צריך להספיד אותה עדיין, אבל משחק דיי מאכזב של הצהובים.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏31/10/05
  3. rainman משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/9/02
    הודעות:
    17,976
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אם אתה שואל מה מביא את מסודי ובטורינה לליגה שלנו,אז את מסודי זה האופי הבכייני שלו ונראה לי שהוא
    לא ממש מסתדר עם שחקנים או מאמנים[לחמן] ופשוט נראה לי שהוא לא טוב עם אנשים שזאת תכונה חשובה בכל מקום בשביל להצליח

    בטורינה כמו שרשמת עצלן בטירוף...אפילו גופה של חתול דרוס עובדת יותר על המגרש ממנו,גם אתמול הוא לא בדיוק טס על המגרש ובחלקים גדולים ראית אותו הולך.

    דרך אגב סתם בלי קשר נכון שגמאן ובטורינה נראים כמו שני שיכורים שיושבים לקבץ נדבות?


     
  4. ReL Member

    הצטרף ב:
    ‏27/7/04
    הודעות:
    3,759
    לייקים שהתקבלו:
    0
    חחח נכון , הם נראים כמו 2 הומלסים מדרום תל אביב
     
  5. נדב מיכאלי Member

    הצטרף ב:
    ‏22/8/04
    הודעות:
    6,334
    לייקים שהתקבלו:
    0
    כל הכבוד על הסיכום גיל ! http://www.asoccer.co.il/forum/html/emoticons/icon_thumright.Xxx
    לגבי הפועל פתח תקווה לדעתי לא רק רפי כהן אשם במצב .
     
  6. Melixon 15 Member

    הצטרף ב:
    ‏18/4/05
    הודעות:
    2,789
    לייקים שהתקבלו:
    0
    העזיבה של שמיר שם שיבשה את כל העניינים במועדון.
    אגב, איזה רכש הם עשו בכלל בקיץ?
     
  7. John Barnes Member

    הצטרף ב:
    ‏21/1/04
    הודעות:
    2,521
    לייקים שהתקבלו:
    0
    ג'ובאני ממש לא מאכזב,גיל, להפך. היו לו עד עכשיו כמה משחקים מצויינים (פ"ת בבית, אשדוד, ובדרבי, אולי גם נגד נצרת עילית). יש לו 3-4 בישולים אם אינני טועה, כמות לא מאכזבת במיוחד. הבעיה שהוא לא יציב במיוחד, ואין לדעת באיזה כושר הוא יגיע למשחק. הוא אינו מוביל כמו פעם והוא נגרר אחרי הקבוצה (בטוב וברע). עם זאת, הוא עדיין מבריק ואני בספק אם לירן כהן היה תורם יותר.

    רפי כהן הוא האחרון שאשם במצבה העגום של המלאבסים. מה לעשות ששמיר עדיין שולט בקבוצה ובקושי נותן כסף לחיזוק? בכסף שניתן לכהן זה המיטב שהוא יכל להוציא. חוץ מהטעות עם מנור חסן אין במה להאשים אותו.

    לגבי בטורינה אני לא מסכים, לדעתי מדובר בשחקן לא רע, לא יותר מזה. אני חושב שמה שהוא עשה אתמול זהו קצה גבול היכולת שלו, ואני בספק אם הוא יסיים את העונה עם יותר מ10 שערים.

    הדבר שמציק לי הכי הרבה בשבועיים האחרונים הוא התבוסתנות של מאמני ליגת העל ברגע שהם מגיעים לשחק מול מכבי חיפה. המאמנים לפתע לא מאמינים ביכולות השחקנים שלהם, ומורידים את הראש לאדמה. רק כשהם רואים שהשד לא נורא כ"כ, זה כבר מאוחר ולרוני לוי יש עוד 3 נק' בכיס. עצוב.
     
  8. נדב מיכאלי Member

    הצטרף ב:
    ‏22/8/04
    הודעות:
    6,334
    לייקים שהתקבלו:
    0
    John Barnes -מסכים איתך (עם כל מה שכתבת)
    רוסו לא מתבלט כשברקו-ביץ' משחק ,כשרוסו ונימני ישחקו וקלינגר כל הזמן ישחק עם מערך של 2-4-4 רוסו יפרח .
    לגבי רפי כהן אכן שמיר האשם העיקרי ,הרבה מאד שחקנים חשובים מהעונה שעברה עזבו .
    רפי כהן מאמן לא רע בכלל ,סימפטי .
    לגבי מטה בטורינה אין ספק שהוא זר ברמה גבוהה מהרבה זרים שיש בליגה ,אבל הוא סובל מעליות וירידות לעומת מסודי שכל הזמן שומר על אותה יכולת.
     
  9. robson Member

    הצטרף ב:
    ‏17/8/04
    הודעות:
    4,369
    לייקים שהתקבלו:
    0
    קודם כל אני לא טוען שרפי כהן המאמן מאכזב אלא רק שהוא עושה טעות בכך שהוא מרחיק את מנור חסן שאמור להנהיג את הקבוצה ממנו ומניהול הקבוצה וזה יכול להיות בעוכריו, גם כהן וגם חסן חייבים לרדת מהעץ שעלו עליו לחזור לשתף פעולה בשביל להציל את הפועל פ"ת מקריסה..
    בקשר לרוסו אני איתן בדעתי הוא מאכזב עד עתה, במשחקים שראיתי אותו עד היום הוא נתקע בצד ימין, לא לוקח אחריות ונראה צל של עצמו וגם די מפוחד למען האמת, ייאמר לזכותו שהוא רוצה מאוד ולא מתנהג ביהירות בגלל זה אני גם בטוח שהוא יחזור לעצמו מתישהו, אולי לא ג'ובאני הגדול של לפני שנתיים אבל עדיין שחקן מספיק טוב בשביל הליגה שלנו..
    בקשר לבטורינה לטעמי הוא אחד השחקנים המוכשרים ביותר שאי פעם נחתו בארץ אבל כמו שכבר נאמר הוא עצלן כמו חתול בית מפוטם ובגלל זה נורא נוח לו בליגה הזאת שאין בה בכלל תנועה ללא כדור, ומספיק בה להתבלט פעם בכמה משחקים בשביל להמשיך לקבל חוזה..
     
    נערך לאחרונה ב: ‏1/11/05
  10. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    בני יהודה לאט לאט יורשת את המקום של בית"ר של שנות ה90 בתור "משקמת השחקנים של הליגה". ניצן שירזי אוהב לקחת שחקנים שנמצאים בשלב של ירידה תלולה בקריירה שלהם ולהחזיר אותם לדרך של הצלחות. כמו בית"ר שבשנות ה90 הפכה את בנאדו, חרזי, אבוקסיס, טלסניקוב, אמסלם ועוד לשחקני נבחרת, ככה גם ניצן שירזי ובני יהודה לוקחים את הביטונים, בדש ועובד ומשקמים להם את הקריירה.
    בסוף זה עוד יכול להגמר כמו שזה נגמר בבית"ר, ב2 אליפויות.