מה ישתנה ואיך?

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י יוגב אסולין, ‏3/6/05.

  1. יוגב אסולין Guest

    סיימנו זה עתה את העונה הנוכחית עונה שבלי ספק היו בה הרבה מאוד דברים שהם לא טובים לכדורגל הישראלי. הרבה עניינים של מחאות אוהדים חוסר תחרותיות.. קהל בורח ממגרשים. רמה נמוכה ואין ספור של תלונות שלנו לאורך העונה על הכדורגל.

    אנשים מנוסים אומרים שלפני שיוצאים לדרך (במיקרה שלנו עונה חדשה) צריך לקחת את העונה הקודמת ליסתכל איך היא עברה מה היה טוב מה היה לא טוב ואיך משפרים ולא לעשות סיכומי עונה ולהשאיר אותם על גבי דפים או מחשבים.

    אז אנחנו לא התאחדות ואנחנו לא צריכים לתת תשובות לאף אחד.. מלבד לעצמנו.
    לכן מה שנעשה בדיון הזה כל אחד יציג בעיה כלשהי שהיתה לו השנה ויתן לה פיתרון יכול להיות פיתרון מידי (כלומר שינוי תוך שנה או שתיים) יכול להיות פיתרון רב שנתי (כלומר פרוייקט למשך כמה שנים).
     
  2. rainman משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/9/02
    הודעות:
    17,976
    לייקים שהתקבלו:
    0
    האמת...יש כל כך הרבה....

    הכי חשוב לי אישית...זה שהמאמנים יתחילו לזרום על המשחק...כדורגל..אחרי הכל נועד בשביל הקהל..
    הקהל ובעצם כולם אוהבים כדורגל יפה והרבה שערים..
    אז למה...אבל למה?????????משחקים עם חלוץ אחד בקושי..אני רוצה שישחקו עם 2 ואפילו 3 חלוצים..
    אני רוצה לראות שאסי טובי חוזר לימים הגדולים שלו...שחלוץ 0 כמוהו היה שם 15 גולים או משהו באיזור..
    אני רוצה שהתוצאה 2-2 תהיה התוצאה השכיחה בליגה ולא 1-0 או 0-0..
    אני רוצה לראות מצבים,בעיטות,קורות משקופים החמצות...קשר אחורי אחד וגג ושני בלמים
    ולא 2 קשרים אחוריים ו-3 בלמים..ועד שאין את זה..לצרלטון אין שום סיבה לקחת מאיתנו כסף על הזבל
    הזה..אני כבר מעדיף לראות הגיע הזמן לשון עם אבשלום קור.

    אם יעשו רק את זה...יהיו כל כך הרבה דברים טובים..כל כך הרבה..זה ישפר לפחות רבע מהדברים בכדורגל אצלנו...וזה המון!
     
  3. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    התקשורת צריכה להוביל את המהלך לשיפור הליגה, הוא צריכה לההתחיל להלל מאמנים שמעדיפים אטרקטיביות על הישגים ולצאת נגד כדורגל הגנתי שרוב מאמני הכדורגל בארץ משום מה התאהבו בו, כנראה בגלל ההילולה התקשורתית להפועל ת"א והפועל חיפה ההגנתיות בסוף שנות ה90.
     
  4. יוגב אסולין Guest

    אני חושב כל עניין של המשחק ההגנתי נובע דבר ראשון מזה שהרבה יותר קל לגדל שחקן הגנה טוב מאשר חלוץ טוב. ובגלל שיש לנו בארץ הרבה יותר בלמים ומגנים טובים מעדיפים לנצל את זה ולנצח משחקים דרך ההגנה. אי אפשר להגיד לשחק התקפה שבקושי חלוץ אחד נורמלי לכל קבוצה אנחנו מוציאים וזה אחרי שהכנסו זרים.
     
  5. city Member

    הצטרף ב:
    ‏15/7/04
    הודעות:
    5,343
    לייקים שהתקבלו:
    0
    צריך להגדיל את הליגה, וככה מאמנים לא יפחדו להפסיד, כי יהיה מרכז טבלה של קבוצות שלא ירדו ולא מתחרות על אירופה. לא כמו העונה שכל קבוצה שמפסידה כמה משחקים פתאום נאבקת בתחתית.
    הגדלת הליגה זה הפיתרון. אין הבדל בין היכולת של כ"ס ונתניה ליכולת של הפועל חיפה בתחילת העונה וב"ש. אם הליגה תגדל מאמנים לא יפחדו לשחק פתוח ונראה שיפור ברמה.
     
  6. יוגב אסולין Guest

    גם פה אני ממש לא מסכים איתך..

    אתה באמת חושב שיש לך מספיק שחקנים טובים בשביל 16 קבוצות? אתה באמת חושב שהרמה תעלה בגלל זה ולא תירד? הרי בסופו של דברים היום השחקנים היותר טובים משחקים בליגת העל הפחות טובים בלאומית. ברגע שירחיבו מה שיהיה זה אנחנו נקבל הרבה יותר שחקנים שהיום בלאומית הליגה תירד ברמה שלה. אולי המשחקים יהיו יותר פתוחים אבל הפער בין קבוצות צמרת שיחקו נגד עכו, הרצליה, ראשון וכו'.. רק יגדל קהל יאבד בשלב מאוד מוקדם את העניין וכו'.. וכמובן הרבה יותר משחקים מכורים. הגדלת הליגה כיום לא כזה טוב... אבל יש את הדיון המתאים לויכוח על זה
     
  7. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    יש לנו מלא חלוצים פוטנציאלים בארץ, הבעיה שכל ילד עם טכניקה הופך להיות קשר ולא מחנכים אותו להיות חלוץ, זה למה יש 90% מהישראלים קשרים תוקפים.
     
  8. Obafemi משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/3/04
    הודעות:
    13,886
    לייקים שהתקבלו:
    0
    ובנושא דומה, אם יש ילד בלי טכניקה אז אין לו סיכוי להצליח..
     
  9. יוגב אסולין Guest

    יש משהו עם העניין של קשרים תוקפיים וכו'. אבל זה כמו שאמרת חינוך של שנים. וזה לא קשור לשיטת משחק. זה דבר שצריך לעבוד עליו בגילאים צעירים הרבה יותר להתחיל לשפר שמה את טכניקות המשחק ולעלות לקבוצות הבוגרות בתור חלוצים בשלים... "אני יכול לספור 7-8 שחקנים על יד אחת שהם באמת חלוצים טובים". בכל מיקרה לפי דעתי העבודה צריכה להעשות בגילאים צעירים יותר. ואחרי זה יהיה לזה השפעה גם בליגת העל.

    נושא אחר שאני חושב שחייבים לשפר. והוא דחוף הרבה יותר זה עניין השידורים ביום אחד.
    שירים יד כל מי שלא נהנה משתי המחזורים האחרונים של עקב בשיא המתח אחרי התחתית בליגה. שלא אמר וואי איזה יופי יש פה גול. מי כבש פה מי כבש שמה.. הרבה מאוד מתח באוויר תהפכוות בין מרשים ואת זה אני הרגשתי מהבית.. הקהל שהיה בעילוט בלומפינד וב"ש.. אני בטוח גם כן נהנה. כי זה מה שניקרא אווירה של משחק כדורגל של מחזור כדורגל.. ככה זה ליגה.
    אז נקווה מאוד שבשנה הבאה ניהיה בלי צ'ארלטון.. שיהיה לנו את כל המשחקים ביום אחד שיהיה אווירה ואז גם יבוא קהל תיהיה התרגשות בכל מחזור ומפה הכל ישתפר.
     
  10. Obafemi משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/3/04
    הודעות:
    13,886
    לייקים שהתקבלו:
    0
    בנושא השידורים, בשביל משחקים באותה שעה, צריך יותר משחקים, צריך ליגה יותר גדולה, את הרמה אין הרבה לאן להוריד, אבל בטח ייפסק מצב של 3 נצחנות שמפרידים בין לאומית לאירופה.
    צריך לתת את ההזדמנות הזאת לקבוצות הלאומית, שימשכו את עצמן למעלה, בסופו של דבר זה יעשה רק טוב לכולנו, ואז גם יהיה הגיון בלהעביר הרבה משחקים בשעה אחת בלי קשר למחזור. ובכלל, להוריד את זה ל8 משחקים בשבת, (בליגה של 18 קבוצות), (6 משחקים משחק ב4, משחק ב6, משחק ב8) ומשחק מרכזי ביום ראשון ב20:30.
     
  11. יוגב אסולין Guest

    מעניין שרק לפני כמה שנים כולם דיברו על העניין של לצמצם את הליגה אין מספיק שחקנים בשביל ליגה של 16 קבוצות. ואנחנו מדברים על התקופה הטובה שלה כדורגל הישראלי שנהנה פה משחקנים זרים ברמה הכי גבוה...

    בעניין של הרבה משחקים צריך ליגה גדולה? מה הקשר.. אפשר משחק אחד בשישי או נגיד 2 ועוד 4 באותה שעה בשבת יכולה להיות מצויין
     
  12. Obafemi משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/3/04
    הודעות:
    13,886
    לייקים שהתקבלו:
    0
    בלי קשר לשידורים ולמועדי המשחקים, תאמין לי זה הורס הרבה כשהקבוצה שלך רצה מקומות 3-4, נכנסת לתקופה רעה וצריכה להילחם נגד הירידה, צריך ליגה נורמלית לעזאזל, עם התחלה אמצע וסוף, אצלינו כרגע יש מכבי חיפה, ובלאגן אחד גדול אחריה.
    אני חושב שבאופן טבעי אם יהיו יותר קבוצות הליגה תהיה יותר אטרקטיבית (עד גבול מסויים), זה ייתן הרגשה יותר אירופאית כזאת, ובכלל לדעתי העניין יעלה ברגע שזה תהפוך ליגה של כל הארץ באמת, ולא חיפה והמרכז
     
  13. יוגב אסולין Guest

    מאיפה הבאת את העניין של חיפה והמכרז?

    יש לך חלוקה של אשדוד וב"ש מהדרום. יש לך את ירושלים שזה מזרח ויש לך את מכבי חיפה הופעל חיפה סכנין נצרת עלית שזה מהצפון ויש לך מהשרון והמרכז.. יש חלוקה טובה זה סתם חארטה מה שאמרת עכשיו. נעזוב את זה..

    שמע לי מפריע דבר אחד.. בכל העניין של ההגדלת ליגה זה הרמה של הליגה היא תירד באופן מאוד משמעותי. בעצם מה שיקרה זה שהליגה הלאומית וליגת העל יתערבבו ביחד וניראה המול משחקים ברמה מאוד נמוכה כי אין לנו מספיק שחקנים טובים. רק עם היה לך פה עודף כישרונות ויכולת להביא זרים ללא גבולות מהשורה הראשונה שניה שלישית ולא דרג ז' היה זה צעד נכון... הליגה לא תיהיה איכותית וחבל

    בכל מיקרה עושים כניראה את הגדלת הליגה ואנחנו נריאה איך זה יצא..
    ..............

    עוד בעיה שהיתה השנה בכדורגל ואני רוצה ליראות אותה נפתרת זה חוסר תחרותיות.. לא בתחתית אלא בצמרת. למען האמת עושה רושם שבשנה הקרובה יהיה הרבה עניין.. גם חיפה בעניי מאוד נחלשה עם העזיבה של רוסו.. אבל מלבד זאת הפעול ת"א מתחזקת. (אמורה לפחות) מכבי פ"ת טובה מאוד. מכבי ת"א.. אולי אפילו אשדוד תתן קצת פייט בחלק העליון. נוסיף לכל אלו לפחות אחת מפתיע יש מצב לליגה לא רעה בכלל בשנה הבאה בתחום התחרותיות בצמרת
     
  14. barakrom Member

    הצטרף ב:
    ‏7/10/04
    הודעות:
    3,476
    לייקים שהתקבלו:
    0
    המשחקים ממילא יתקיימו בעונה הבאה באותה השעה למעט משחק מרכזי ביום אחר, בדומה לבונדס ליג.
    אני מסכים עם חלק מהדיעות-במיוחד לגבי העניין של צריך לתמוך במאמנים שמשחקים פתוח והתקפי. כמעט שכחנו בארץ שכדורגל קרוי משחק כדורגל. הוא מתנהל עבור הצופים שבאים לראות משחק ולא טקטיקה. אצלנו משחקים עבור המאמן וההנהלה ושוכחים את הקהל. מספיק עם הבונקרים והסגירות הטקטיות. אם יותר משחקים ילכו בקצב טוב ויסתיימו בתוצאות 3:3, 4:4, 4:2 זה יעשה את כל ההבדל. הכל עניין של מדיניות מהיו"ר-גיבוי למאמן והוראות לשחקנים. שיצאו לדשא כדי לתקוף, לשחק, להנות. זה כל הסיפור
     
  15. Apu Member

    הצטרף ב:
    ‏26/8/04
    הודעות:
    3,085
    לייקים שהתקבלו:
    0
    ברק ברור שזה יהיה מצויין אבל אתם שוכחים שהעונה הבאה היא גם 12 קבוצות, אז כל הבעיות שהיו לנו העונה יחזרו גם בעונה הבאה, הרמה, הבונקר, ההפרשים ברמות, חוסר עיניין בליגה בשלב מוקדם, הכל יהיה גם שנה הבאה.

    נ.ב. כיף להיות פסימי.