כדורסל - הישראליות באירופה 2019/20

הנושא בפורום 'פורום ספורט כללי' פורסם ע"י shlomydavid, ‏28/9/17.

  1. Telkiyski Member

    הצטרף ב:
    ‏25/3/09
    הודעות:
    26,230
    לייקים שהתקבלו:
    8,585
    אם למכבי היו קוראים חימקי, מלאגה או באמברג ה"יורוליג" כבר מזמן היה מודיע להם שהם נשלחים ליורוקאפ אחרי השנתיים שלוש האחרונות האלה (לא רק במפעל הפרטי אלא גם בליגה המקומית).

    איזה מזל שיש דבר כזה שריון.
     
  2. Roma מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏16/6/09
    הודעות:
    10,468
    לייקים שהתקבלו:
    4,288
    כמעט ואין קיצורי דרך בכדורסל, במיוחד לא בתקציב של מכבי ביחס ליריבות שלה. אין לה יתרון על הקווים וגם ההנהלה שפעם הייתה מצליחה להביא ערך מוסף איבדה זאת.
    מצד אחד לא רוצים לסיים מקום שמיני כדאי לא לקבל בראש בצסק"א ומצד שני בוכים שמכבי לא עלו. מה אתם רוצה? מכבי שווה מקום 8-10 ושם היא תסיים. וזאת עדיין התקדמות.

    מכבי צריכה לדאוג להחזיר את הקהל שמתחיל לאט לאט לאבד את האמון בקבוצה ולבנות סגל מעכשיו לעונה הבאה לאירופה עם תכנון ופלאן B ולא לאלתר כמו תמיד. אם מכבי משאירה את רוב הסגל ופותרת את הסוגייה של ג'קסון-קול-ספאחיה אפשר להרכיב אחלה קבוצה.
     
    idans10 ו-de Middenweg אוהבים את זה.
  3. גלץ Member

    הצטרף ב:
    ‏8/7/17
    הודעות:
    5,312
    לייקים שהתקבלו:
    1,074
    מין:
    זכר
    אני שונא את השיטה הזאת, בעונה הבאה זו תהיה ליגה של 18 קבוצות שמוסיפים עוד קבוצה מגרמניה וצרפת.
    אני בעד השיטה של פעם עם 6 קבוצות בארבעה בתים וטופ 16 עם ארבעה בתים של 4 קבוצות.
    לא מבין מה העניין כשכל הקבוצות משחקות אחת נגד השניה. זה הורס את הסיכוי להפתעה של קבוצות פחות טובות וגורם אפילו לקבוצות מהטופ להישחק ולרדת ביכולת ממשחק למשחק, למעט צסקא שהיא לגמרי מכונה.
    אולימפיאקוס למשל באמצע העונה הפסידה 30 הפרש לבאסקוניה ועכשיו 27 הפרש בבית לברצלונה, זה נטו עייפות ולא משהו אחר.
    השיטה הזאת גם מונעת סינדרלות כמו באמברג והכוכב האדום שצריכות לשחק פעמיים נגד צסקא וריאל וכו וצריכות מאוד להתעלות בשביל להגיע לרבע הגמר, כנל מכבי.
    גם העובדה שבכל שנה נקבל אותם משחקים של ריאל-צסקא, ברצלונה-אולימפיאקוס וכדומה מונעת את הריגוש, מה עוד שרוב המשחקים פחות מעוררים עניין בגלל שזו ליגה ארוכה ולא בתים של 4 או 6 קבוצות שכל משחק יכול להיות משמעותי וקריטי..
     
    נערך לאחרונה ב: ‏24/3/18
  4. Telkiyski Member

    הצטרף ב:
    ‏25/3/09
    הודעות:
    26,230
    לייקים שהתקבלו:
    8,585
    השיטה שאתה מציע נחמדה ואמנם מונעת את התסריט של השנתיים האחרונות בו בערך 6-7 קבוצות מאבדות עניין במחזור 14 (על האנדולו, מילאנו ושאר הזבל של המפעל הזה).
    מצד שני בטופ 16 מקום ראשון עולה לפיינל פור ושאר הקבוצות הולכות הביתה. אז בכל בית פה יהיו לפחות שתי קבוצות שגם יאבדו עניין אחרי מחזור 2.

    הייתי עושה את מה שאתה מציע, כשבשלב הבתים השני 2 הראשונות עולות לרבע הגמר.

    האמת שזה עדיף להם ממה שיש כרגע.

    מכבי לא פועלים למען החזרת הקבוצות מפולין וכל הלה מאניות האלה למפעל?

    נראה לי שמזרחי מתמוגג כשהוא נזכר בימים שסופוט ושאלון באו ל"היכל".
     
    גלץ אוהב/ת את זה.
  5. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,200
    לייקים שהתקבלו:
    14,278
    מין:
    זכר
    אני רוצה להעלות פה נושא לדיון. זה ידוע לכולם שלמכבי יש סגל בינוני, השאלה אם הוא בינוני גם ביחס לתקציב של מכבי(מה גם שחלקו הולך על מתאזרחים שהובאו בשביל החוק הרוסי). קראתי השבוע טור של אודי הירש על ההפסד לפנרבחצ'ה, והוא מסביר שם היטב למה הסגל של פנר הוא כמה רמות מעל של מכבי, ולמה כל שחקני המפתח של מכבי היו יכולים להיות שם מקסימום שחקני רוטציה. מה שהוא שוכח לציין שם זה שלפנר יש גם הרבה יותר כסף. הרי אם הפועל באר שבע תחטוף תבוסה מנאפולי אף אחד לא יבוא אליה בטענות שהיא הביאה שחקנים בינוניים. השאלה היא אם אם מקום 9-10 תואם את התקציב של מכבי או לא. כי אם כן אז לא צריכה להיות אף טענה להנהלה ולצוות המקצועי.
     
  6. Roma מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏16/6/09
    הודעות:
    10,468
    לייקים שהתקבלו:
    4,288
    בקטנה, שאומרים תקציב צריך להסתכל על הוצאות שהם חובה והוצאות שלא. לדוגמא למכבי יש הוצאות חובה על מספר מסוים של שחקנים ישראלים בכירים וצעירים ללא קשר לסגל שהיא תרצה לבנות. יש קבוצות שאין להם את זה. יש גם מיסים וחוקים של המדינה שיכולים להקשות על קבוצות למשוך שחקנים.
    שוק השחקנים הישראלים - מחיר גבוהה עקב חוסר שחקנים ו חוסר כישרון. עודף ביקוש. לכן זה קישקוש שאומרים לדוגמא שיוגב אוחיון הרוויח כמו וויל קליבורן לדוגמא(סתם המצאה).

    Overseas Basketball Teams Budgets.. Who's Spending The Most?
    זה נתונים של אשתקד. המצב לדעתי די דומה שמכבי עלתה בקצת.
     
  7. idans10 Carlos El Pibe Valderrama מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏30/1/09
    הודעות:
    15,572
    לייקים שהתקבלו:
    1,921
    אם נתייחס פרופר לתקציב השחקנים, אני חושב שמכבי יכולה בתקציב הקיים לבנות קבוצה טובה. אני חושב שגם הקבוצה הנוכחית היא טובה, פשוט אבד הקשר בינה לבין המאמן שלה. במקרה של הישראלים, למכבי אין ישראלים בכירים שמרוויחים כרגע סכומים הזויים כמו יוגי, מקל ואליהו, אבל ג'ונדי למשל מקבל כפול ממה שקיבל בחיפה (והוא עוד שווה את הכסף). אני במקום מכבי הייתי הולך על שני שחקנים בכירים שעליהם אני הייתי מוציא את רוב התקציב ומסביבם בונה את השחקנים המשלימים. כלומר במקום להביא 7 שחקנים שנעים בין 500 למיליון, מביא שניים בעלות גבוהה משמעותית ומסביבם בונה את השחקנים המשלימים. זה לא ערובה לכלום, אבל לדעתי זה יכול לעבוד טוב יותר (וכבר עבד מעולה באולימפיאקוס). מכבי לא יכולה להתחרות בכסף הגדול וגם לא צריכה לעשות את זה. אנחנו לא יכולים להתאבד כלכלית וגם כמו שרומא אמר, יש לנו מגבלות שאין לקבוצות האחרות.

    מבחינה כללית, אני חושב שזה כבר לא יכול לעבוד למכבי, נושא הליגה הישראלית, כלעוד היא במתכונתה הנוכחית. די, מיצינו, זה רק מזיק. צריך לכבד את החלטת שאר קבוצות הליגה שלא מוכנות להתיישר לפי הצרכים של מכבי באירופה (אני לא מאשים אותן), אבל מכבי צריכה להגיד יפה שלום ותודה ולעזוב את הליגה. זה אולי ייראה מוזר בהתחלה, אבל מי שבאמת אוהד את הקבוצה ולא יזיין לי על פטריוטיות בשקל, יבין שזה מהלך מבורך. יהיו לנו 30 משחקי יורוליג לפחות + הצטרפות לאדריאטית או VTB. אז נכון שהטיסות קצת ישחקו, אבל כבר עשינו את זה בעבר עם שלוש מסגרות. ככה אותה קבוצה תרוץ לאורך כל השנה מבלי שכל פעם שניים אחרים לא משחקים ולשחקן הישראלי לא תהיה האופציה לדרוש ממכבי מה שבא לו. מי שטוב ישחק, גם אם זה אומר 12 זרים. הרמה לדעתי תהיה גבוהה ממה שיש לנו בליגה, מה שרק אמור לעזור לנו. אני הייתי גם מציע לאורי אלום להצטרף לאותה הליגה, זה רק עניין של זמן עד שגם הוא ייפגע מכל החוקים.
     
    Roma אוהב/ת את זה.
  8. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,200
    לייקים שהתקבלו:
    14,278
    מין:
    זכר
    עידן, השאלה איזה שחקנים בכירים ירצו לבוא לפה. הרי ברור לך שאם X צריך לבחור בין פנר המנצחת של אוברדוביץ' לבין מכבי הדועכת הוא יעדיף את את האופציה הראשונה.
     
  9. גלץ Member

    הצטרף ב:
    ‏8/7/17
    הודעות:
    5,312
    לייקים שהתקבלו:
    1,074
    מין:
    זכר
    תלוי גם כמה פנר יציעו לו וכמה מכבי.
    השאלה איזו קבוצה יותר עקשנית.
     
  10. גלץ Member

    הצטרף ב:
    ‏8/7/17
    הודעות:
    5,312
    לייקים שהתקבלו:
    1,074
    מין:
    זכר
    כמעט שכחתי שיש מכבי באסקוניה הערב.
    אפילו לא הסתכלתי מה הסיכויים, כי כל עוד מכבי לא מסוגלת לנצח אין טעם להיכנס לחישובים.
    משחק חוץ קשה, לא רואה יותר מדי סיכויים הערב (לפי האפס תגובות אני מניח שרובכם מסכימים).
     
  11. de Middenweg משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/7/08
    הודעות:
    26,765
    לייקים שהתקבלו:
    5,882
    סיכוי תמיד יש, אבל בוא נהיה רציניים. באסקוניה בכושר, מכבי לא. המשחק בספרד. 1+1=2 לא? פשוט לא ריאלי לצפות שננצח שם.
     
    גלץ אוהב/ת את זה.
  12. yakov_y YNWA

    הצטרף ב:
    ‏13/10/09
    הודעות:
    9,127
    לייקים שהתקבלו:
    2,404
    מחצית סבירה, אני באמת חושב שלמכבי ת״א יש קבוצה מעולה העונה, מאוד קצרה אבל מעולה, כל הזרים טובים, למעט מייקל רול שמקבל חוזה שמן, עדיין הוא שחקן טוב וכל הזרים טובים.
    ספחאיה היה ההחתמה הכי טובה של מכבי ת״א בעמדת המאמן בקיץ, ככה חשבתי אבל הבנאדם מאכזב, 4 שנים באן בי אי ויש קשיי התקלאמות כנראה, רול וזוסמן משחקים ו-0 תרגילים בשבילהם, למעט קליעה אין להם מה להציע אז למה לא לנצל, למה לתת לג׳וני וזוסמן דקות ? תילך על רוטצייה קצרה, למה קול וג׳קסון לא משחקים יותר ביחד ? קיין חתיכת נגר אבל נותן תרומה גדולה בהגנה, כנ״ל בולדן, טיוס וארט.
    תומאס משחק ב-4 על הענק שלהם, בהגנה זה חור אבל רבאק תנצל את זה בהתקפה, תומאס גם בפיק אן רול תמיד לא חוסם מספיק טוב, בורח מוקדם מידי והשחקן נשאר עם ג׳קסון בלי הפרעה, באסקוניה משחקת עם 2 גארדים ״כבדים״ (ג׳נגיט אחד מהם), תנצל את זה.
    תמיד ספאחיה יבחר את ההרכב הכי גרוע התקפית שיש עם שחקן אחד שמסוגל ליצור (ג׳קסון) או ההרכב הכי גרוע הגנתית שאפשר לבחור (ג׳קסון, ג׳ונדי, רול ותומאס).

    לא פוסל את ספאחיה ונותן לו את הזמן אבל הבנאדם עושה הכל הפוך, הסגל טוב לדעתי, מקווה שיינצלו את היתרונות טוב יותר, נהנתי מהמחצית למרות הסקור הגבוה יחסית של הספרדים.

    דבר אחרון, אחרי פנא׳ בשבוע שעבר, איזה קו קדמי יש לספרדים, תענוג, 4 גבוהים שהיו משדרגים מאוד את הצהובים.
     
    גלץ אוהב/ת את זה.
  13. idans10 Carlos El Pibe Valderrama מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏30/1/09
    הודעות:
    15,572
    לייקים שהתקבלו:
    1,921
    לא זוכר מתי ניצחנו משחק יורוליג. אמיתי.
     
    de Middenweg אוהב/ת את זה.
  14. de Middenweg משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/7/08
    הודעות:
    26,765
    לייקים שהתקבלו:
    5,882
    היה צפוי. לא ראיתי את המשחק לכן לא אוכל להגיד הרבה על ההפסד הזה. באסקוניה יכולה עכשיו לעוף מול צסק"א. מבחינתי מכבי עשתה כמה צעדים קדימה, אבל לא מספיק. לדעתי מי שאכזב בעיקר במאני טיים הם קול וספאחייה. את ג'קסון, תומאס וגם את רול הייתי משאיר. לא טובים בהגנה, אבל בהתקפה הם לבטח יכולים לתרום. הבנתי שקיין גם ימשיך. פראחוסקי לא יודע. הישראלים טובים לליגה, לא ליורוליג.

    אני לא ממש מאוכזב כי בסופו של דבר זה היה צפוי שזה יקרה הערב. ההרגשה שלי היא שגם בליגה לא נחייך יותר מדי. חולון יותר טובה מאיתנו ולדעתי גם ירושלים מאד מסוכנת. נראה מה יהיה.
     
  15. Roma מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏16/6/09
    הודעות:
    10,468
    לייקים שהתקבלו:
    4,288
    איך לעזאזאל רול, תומאס וג'קסון מקבלים קרדיט על העונה הזאת וקול, קיין ופארחובסקי מקבלים ביקורת?השלושה הראשונה לא יכולים לשמור על קונוס. סה"כ מדובר ב-6 שחקנים יורוליג לגייטמים אבל הם לא יכולים לעבוד בתור קבוצה והראשון שהיה נשאר אחרי העונה הזאת זה דיאנדרה קיין לדעתי - מתפתח לסטופר הגנתי מטורף.
    קול וג'קסון זה לא יכול לעבור ביחד, יותר מדי אגו, צריך לבחור אחד וללכת איתו עד הסוף.