כדורגל בצל טרור

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ספרדי' פורסם ע"י Barcik, ‏15/3/04.

  1. Barcik Member

    הצטרף ב:
    ‏28/8/03
    הודעות:
    6,708
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני גאה להכריז על ייסודו של מדור חדש בפורום ליגה ספרדית. מדי יום שני, מישהו יפתח נושא על סיפור השבוע בכדורגל הספרדי ויכתוב לו הדגמה קצרה. ברשותכם, אני אתחיל, בנושא כלל למדי על הספורט.

    ---------------------------------------------------------------------------------

    ביום חמישי, ה- 11 במרץ 2004, זעזעו פיגועים בלב מדריד, בירת ספרד, את המדינה. למרות האבל הלאומי, החלטה התאחדות הכדורגל הספרדי שמשחקי המחזור ה- 28 ב"פרימרה ליגה" לא יידחו, וישוחקו לפי המתוכנן. האם לפי דעתכם, האם היה מן הראוי לדחות את משחקי המחזור ה- 28 בליגה הספרדית בעקבות פיגועי הזוועה במדריד ביום חמישי?

    מצד אחד, אין דבר חשוב יותר לאחר פיגוע טרור מלחזור לשגרה כמה שיותר מהר. ביטול משחקי ספורט מהווה נצחון לטרור, שהצליח להכריע את המוראל הלאומי. נהירה המונית למגרשי כדורגל מעבירה מסר חד וברור - "אנחנו לא נכנעים לטרור!". החיים ממשיכים כרגיל.

    מצד שני, שכחו נא לרגע את היותכם ישראלים. פה, בארץ הקודש, פיגועים הם חלק מהשגרה, כמה שעצוב לאמר זאת. סבלנו מיותר מדי התקפות מחרידות שכאלה כדאי לבכות כל אחת מחדש באופן רציני. בספרד, לא ראו אף פעם דבר מסדר הגודל הזה. זהו אסון לאומי בקנה מידה שלא נראה מאז מלחמת האזרחים. האם במקרה שכזה אי אפשר באופן חד פעמי לדחות את משחקי הכדורגל, שמטרתם האולטימטיבית היא בידור, למען הבעת צער, אבל וסולידריות?
     
  2. נדב Member

    הצטרף ב:
    ‏15/2/03
    הודעות:
    1,730
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני, לא מש גיבשתי דעה. אבל יש המון צדדים ונקודות מבט למחלוקת הזאת.

    מצד אחד, הספרדים באבל! אבל מצד שני, 'התקפלות' ע"י דחיית אירועים היא 'ניצחון לטרור'.

    מזל שאני לא זה שקובע שם... http://www.asoccer.co.il/forum/html/emoticons/wink.Xxx
     
  3. ArsenalFan Member

    הצטרף ב:
    ‏18/8/03
    הודעות:
    5,994
    לייקים שהתקבלו:
    0
    עם כל הכאב והצער, לא, בעיקר אחרי אירועים קודמים שהתקיימו קודם לכן. לדחות את מחזור הליגה אחרי הפיגוע היה לדעתי די צבוע, אחרי שכבר קרו דברים אחרים. הקבוצות הספרדיות עלו לשחק באותו ערב במשחקי גביע אופ"א, אוהדי ויאריאל אפילו חגגו ניצחון מרשים על רומא. אחרי זה לדחות את המחזור? נראה לי צבוע. ועוד חשוב מכך- בספרד לא דחו את הבחירות הכלליות, דבר שהוא חשוב ובעל משמעות "קצת" יותר מכל אירוע במדינה דמוקרטית. אם את הבחירות השאירו על כנן, אפשר לקיים גם מחזור כדורגל.

    חוץ מזה, לא ראיתי שלספרדים היה אכפת "לא לתת פרס לטרור" ושאר הסיסמאות. בינתיים, הם העלו אתמול את המפלגה הסוציאליסטית לשלטון, האשימו בגלוי את ראש הממשלה באחריות לרצח של 200 אזרחים ושידרו לעולם במקום מסר של עמידה אמיתית על עקרונות ואי התפשרות מול הטרור, את המסר ההפוך לגמרי- התקפלות אירופית אופיינית. עוד מחזור כדורגל לא ישנה את זה, גם לא ברמה הסמלית.
     
  4. Diego Member

    הצטרף ב:
    ‏3/1/04
    הודעות:
    371
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לפי דעתי צריך לדחות את המשחקים... נכון שזה "נצחון לטרור" אבל הספרדים באבל. היה לי קשה לבחור את התשובה שלי בגלל שיש עוד המון שיקולים.