יוצאים לדרך: ישראל מארחת את דנמרק במוקדמות מונדיאל 2022

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Raulito, ‏24/3/21.

  1. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,409
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    ישראל - דנמרק
    [יום חמישי, 19:00, אצטדיון בלומפילד].

    קמפיין חדש, אותו המאמן וזמירות ישנות. יום חמישי הקרוב (19:00), אצטדיון בלומפילד, נבחרת ישראל במשחק ראשון מתוך שלושה בשבוע אינטנסיבי, פוגשת את נבחרת דנמרק שאמנם אין לה כוכבי על פרט לכריסטיאן אריקסן כנראה (קיבל את האישור המיוחד אחרי מכת הקורונה באינטר והגיע לארץ הקודש) אך כמובן שמדובר בנבחרת שהיא כמה רמות מעלינו.

    וילי רוטנשטיינר שהחליף בשעתו את אנדי הרצוג וזכה לשבחים על הכדורגל ההתקפי שניסה להנהיג, יקווה לקחת אותנו צעד קטנטן קדימה. ישרל לא שיחקה מאז ה-18 בנובמבר אז "נקמה" בסקוטלנד על ההדחה שוברת הלב בפלייאוף היורו עם 0:1 תוצרת מנור סולומון. בסגל היום ישנם שמות מפתיעים שזכו לזימון, ליאור רפאלוב כרגיל "מנודה", אך הבסיס יישמר כנראה - שלושה בלמים, שחקני הגנה לא מספיק טובים, הקפטן ביברס נאתכו באנקר ותלות גדולה בערן זהבי. 16 מ-24 שעריו בנבחרת הגיעו בשנתיים האחרונות. אם זהבי יכבוש שער אחד הוא יטפס למקום השני בטבלת כובשי הנבחרת ויתנתק משייע פייגנבויים ויוסי בניון.

    [​IMG]

    מקומו של מנור סולומון בהרכב מובטח ונראה שמואנס דאבור יזכה לעדיפות על פני שון וייסמן. אולי זה הקמפיין בו מצפים למנור להתחיל לספק יותר מספרים מעבר לדריבלים הנהדרים כי למצבים הוא הגיע, וגם דור פרץ שביסס את מעמדו אולי כקשר הטוב בליגה. על הספסל סביר להניח יהיו כלים כמו ליאל עבדה בעונת הפריצה שלו, דולב חזיזה שרושם עונה גדולה ועוד ועוד.
    בספורט1 נכתב כי שחקנים מתוסכלים מהעדר השינויים: "תשעה שחקני שדה פותחים כל הזמן, המאמן חייב לרענן". זהבי, שהחל לתת את הטון בנבחרת לעת זקנה, אמר במסיבת העיתונאים: "מצפים ממני בנבחרת לתת מספרים וגם אני מצפה להם. וילי רוצה לשפר את הדירוג שלנו וזו שאיפה ריאלית אבל אני לא ריאלית ומכוון להרבה יותר, זו אולי ההזדמנות האחרונה שלי להגשים חלומות".

    קספר יולמאנד, מאמן דנמרק אמר לקראת המשחק כי הוא מצפה שישראל תקשה מאוד על נבחרתו והגדיר את אריקסן כלב של הנבחרת. "מרגש לראות כמה הוא התאמץ להיות כאן איתנו, היינו בקשר עם הרשויות באיטליה". הקשר, שהעונה קצת מוצא את עצמו יותר באינטר, רשן כבר 103 הופעות בנבחרת בהן תרם 36 שערים. מרטין בריית'וויט עשוי לתוח בחוד, לשחקן ברצלונה שבעה שערים ב-46 משחקים. הבלם והקפטן סימון קיאר משחק במילאן כמובן והיא מפוצצת בשחקנים מקבוצות על - צ'לסי, אטאלנטה, בורוסיה דורטמונד, טוטנהאם, ולנסיה. בליגת האומות גברה דנמרק למשל 0:1 על אנגליה בחוץ ולקחה מולה נקודה גם בבית. היא נציחה את שבדיה והפסדיה היו רק נגד בלגיה.

    הרכב משוער: אופיר מרציאנו| אלי דסה, איתן טיבי, חאתם עבד אלחמיד, ניר ביטון, סאן מנחם| ביברס נאתכו, דור פרץ| מנור סולומון, ערן זהבי ומונס דאבור

    קצת היסטוריה: דנמרק ניצחה בכל ארבעת משחקיה נגד ישראל, האחרון שבהם - משחק ידידות במרץ 2006. נבחרת הכוכבים של שלמה שרף הצליחה לסיים במקום השני במוקדמות היורו אבל הושפלה במשחק שייזכר לדיראון. ישרלא הובסה 5:0 מול דנמרק בפלייאוף במשחק בו חיים רביבו הורחק, וגומלין בחוץ הפסידה 3:0. כמובן שגם פרשת נערות הליווי מרחפת מעל.
     
  2. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,964
    לייקים שהתקבלו:
    4,632
    נראה שרוטנשטיינר הולך עם ההרכב והעקרונות שלו עד המוות. נאתכו-סולומון-זהבי-דאבור זו שרשרת בעייתית שלא אמורה לשרוד הגנתית מול יריבה באיכות של דנמרק.
    היה מקום לכל הפחות להחליף את נאתכו בלביא(ומקצועית וייסמן לדעתי עדיף על דאבור כחלוץ מרכזי), אבל הוא כנראה לא בונה על נקודות במשחק הזה ומעדיף לייצר המשכיות.
     
  3. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,671
    לייקים שהתקבלו:
    14,312
    מין:
    זכר
    אני לא זוכר את עצמי כל כך אדיש לגבי קמפיין של הנבחרת. כשהמאמן בעצמו לא מדבר על עליה אלא על ״שיפור בדירוג של פיפא״ זה אומר דרשני. דנמרק ואוסטריה יסיימו ראשונות, כאשר סקוטלנד תנסה לעקוץ את אחד משני המקומות האלה. התפקיד שלנו זה בעיקר לא להתבזות.
     
  4. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,409
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    חבר הציע לי ללכת למשחק, על פניו אין שום סיבה שלא - יום חופש, משחק בבלומפילד - קל"ב, מחיר סביר - 50 שקל, יריבה סבבה כמו דנמרק גם אם היא לא סקסית כמו צרפת או פורטוגל. אבל אמרתי לו 'תודה' בנימוס, פשוט לא מעניין אותי כרגע. קמפיין חדש ואותן הזמירות, אותן הבעיות כמו הגנה בלי שחקן אחד נורמלי (איתן טיבי היה גדול על הליגה כמה שנים, אבל אתם יודעים). מקווה לראות את הנבחרת לא מחלקת מתנות או סופגת בגלל טעות שוער\מצב נייח וכן מעזה עם הכדור - בזכות מנור סולומון לדוגמא. זהבי יודע כמה יש על הכתפיים שלו. אני לא מתלהב על השילוב של דאבור (אולי היה מקום לשחק בכלל עם דולב חזיזה לדוגמא), לא נותן מעצמו מספיק ובהופנהיים הוא בסדר. לא זוכר משחק בנבחרת שאמרתי 'איזה מזל שיש אותו'. דנמרק נבחרת נהדרת עם שחקנים מקבוצות גדולות אבל אסור לוותר מראש. אני כן חושב שכבר ראיתי הפתעות יותר גדולות בכדורגל מאשר תיקו שאפשר לחלץ היום, שיהיה בהצלחה.
     
  5. ייא Member

    הצטרף ב:
    ‏28/5/10
    הודעות:
    4,653
    לייקים שהתקבלו:
    805
    מין:
    זכר
    סיכמת יפה.
    הטעות הפטאלית בהגנה כמובן תגיע, שוב האשמות הדדיות, זהבי יתחפש לשוטר תנועה, דאבור יגיע פעמיים בכדור.... כמו סרט ידוע מראש.
    הכי אופטימי שלי זה 2-1 להם.
    בכל השבוע הזה אני מעריך שנגרד 3 -4 נק'. כשגם 1/9 לא יפתיע אותי.
    צריך לעשות כמה שיותר ניסויים בקמפיין הזה ולהגיע מוכנים למוק היורו באומות. רק שם יש באמת סיכוי לפקסס עליה.
     
    DRORIKO אוהב/ת את זה.
  6. Telkiyski Member

    הצטרף ב:
    ‏25/3/09
    הודעות:
    26,230
    לייקים שהתקבלו:
    8,585
    אנחנו שווים 1, הם שווים 3 מול ההגנה שלנו. 3-1
     
  7. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,409
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    אם אני מדבר קצת יותר "טקטיקה" ומספק את הניתוח "השגיא כהני" שלי, אז אני מצפה מהנבחרת לא לשחק עם שלושה בלמים נגד איי פארו ומולדובה וכמובן בהתאם לאיך שהבית יתפתח, אם נהיה במאבק על המקום השלישי בטעות. אני תמיד אעדיף שלושה קשרים באמצע ולא עוד בלם, גם אם הבלם השלישי הוא ניר ביטון שהוא בעצם קשר שיודע להניע כדור. לדעתי דסה הגנתית בסדר גם אם הפלוס הגדול שלו - המשחק ההתקפי, וזה בניגוד גמור לצד שמאל שטוואטחה גרוע וסאן משתדל אבל די בינוני.
    לגבי החלק הקדמי הרי שהמצב לא כל כך רע, על רפאלוב כבר מיותר להרחיב. תמיד לנבחרת היה שחקן שנמצא בזון אם זה יוסי או עומר דמארי אפילו בקמפיין מצוין, טב"ח בזמנו וגם תומר חמד או עדן בן בסט. די ברור שחזיזה ו-וייסמן הם הכלים המשמעותיים מהספסל. מקווה שעבדה יקבל דקות אבל בתזמון הנכון.

    דוד רוזנטל עורך 'וואלה ספורט' טוען שיש קרע בין הקהל לנבחרת מאז פרשת נערות הליווי במשחק הקודם מול דנמרק. אני חושב שזה לא נכון והקהל "חזר לחיים" בקמפיין ההוא של גרנט אז גם ברזיל לא הייתה מנצחת אותנו בזכות התחת, על אף שהלב נשבר לכולם בתיקו 1:1 נגד אוסטריה (אגב כבר במהלך של דדי בן דיין והוצאת הכדור הלא אחראית שלו אתה יכול להתעצבן).
     
  8. Telkiyski Member

    הצטרף ב:
    ‏25/3/09
    הודעות:
    26,230
    לייקים שהתקבלו:
    8,585
    איזה קרע?
    יש קרע כשהנבחרת מאכזבת את הקהל (בהתאם לציפיות של אותו קהל) וכשהנבחרת לא מאכזבת את הקהל אז אין קרע.
    הכל פה תלוי תוצאה.
    אם תיאורטית הנבחרת הזו תעלה לאיזה טורניר בכלל יהיה פה פסטיבל "פתאום אתה רואה אותם נלחמים בשביל הדגל" של כל הישראל ישראלים.

    גם את נערות הליווי נפחו.
    אפשר לחשוב איזה חלק משמעותי היה לזה ש4 שחקנים היו עם זונות ערב לפני המשחק בזה שישראל הפסידה 5-0.
     
  9. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,671
    לייקים שהתקבלו:
    14,312
    מין:
    זכר
    3 בלמים זה לא בהכרח הגנתי. אני יכול להביא דוגמאות מאירופה אבל למה ללכת רחוק. תחת הרצוג ורוטנשטיינר הנבחרת שיחקה את הכדורגל הכי אטרקטיבי שלה מזה שנים תחת 3 בלמים. אגב גם אצל שלמה שיחקנו עם 3 בלמים ושיחקנו סופר אטרקטיבי. ה-0:5 על אוסטריה למשל היה עם 3 בלמים(אגב גם ה-0:5 שלנו על מכבי)
     
  10. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,409
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    אתה משווה את סגל השחקנים שהיה לשלמה שרף, רעיון טוב. הסגל הכי מוכשר שהיה פה ומחילה לחבר'ה מ-1970 כי אז לא הייתי אפילו בתוכניות. אלון חזן ששיחק "מגן" הוא בכלל קשר יוצא דופן. אז אלו היו גם צרות של עשירים. אנחנו לא היינו צריכים שלושה בלמים למשל נגד אלבניה (הפסדנו להם 1:0, לא עם וילי כמאמן אלא כתומך של הרצוג). המשחק בו הפסדנו 3:2 לסלובקיה בחוץ הוא גם קצת יוצא דופן כי באמת תקפנו וסבלנו מרשלנות בהגנה. מצאתי את המשחק הזה, ההפסד "ההירואי" 1:0 למקדוניה. דווקא פה שיחקנו עם ארבעה שחקני הגנה, מקובל עליי, רק שלא יילך על אוטומט ויהיה פתוח פה ושם לשינויים.
    צריך לקחת עוד דברים בחשבון, כמו כושר של שחקנים אחרים. אם דולב חזיזה הוא כיום הקשר ההתקפי הטוב בליגה, לא יקרה כלום אם הוא יפתח בהרכב נגד מולדובה למשל, גם אם זה אומר לשנות מערך, גם אם זה אומר לוותר על ביברס לדוגמא ואפילו 4-4-2 עם דור פרץ וגולסה, או פחות להשתולל ולוותר על דאבור ואז יש לך 4:3:3 בהנחה שירדת גם מחמישה בהגנה.
     
  11. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,671
    לייקים שהתקבלו:
    14,312
    מין:
    זכר
    תגיד אתה קראת את כל מה שכתבתי הוא שישר קפצת לשורה האחרונה? כתבתי שגם תחת הרצוג ורוטנשטיינר שיחקנו אטרקטיבי עם 3 בלמים.
     
  12. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,671
    לייקים שהתקבלו:
    14,312
    מין:
    זכר
    אגב מה שמפריע לי אצל רוטנשטיינר זה שהוא לא לימד את הנבחרת לעשות בונקר, כנראה כי הוא לא מאמין בזה, וזה חבל כי עם בונקר טוב היה אפשר להוציא מהדנים נקודה. זאת נבחרת טובה אבל רחוקה מהטופ של אירופה.
     
  13. yakov_y YNWA

    הצטרף ב:
    ‏13/10/09
    הודעות:
    9,186
    לייקים שהתקבלו:
    2,410
    הלוואי ואחזור לעודד את הנבחרת, לא מסוגל, מקווה שסולומון יהיה הבניון של קמפיין 2006 ויחזיר את הקהל.
    הייתי בעד המערך אבל הוא לא עובד וממשיכים לנסות, הזימונים האלה מגעילים אותי.
    גם היחס כלפיי המאמן מעצבן אותי, סקוטלנד עם קורונה ו-7 שחקנים חסרים ועדיין לא הצלחנו לבעוט לשער, קיבל מחמאות.

    בנוגע לנאתכו, הוא מתחת לכל ביקורת בנבחרת ועדיין עובר עונה ענקית בסרביה מספרית, עם כל הכבוד לכוכבי הליגה הישראלית, נטע פרווה לביא, גלזר הנגר וגולסה הפלמייקר, אם אלה המחליפים אז שיישאר נאתכו.
    כנ״ל ניר ביטון, כל עוד משחק בקבוצת פאר שעדיפה על הליגה הישראלית שיהיה באנקר בהרכב.

    סולומון, זהבי ודאבור זה החלק הכי איכותי שלנו, אולי הם יחזירו משהו לנבחרת, לחשוב שרפאלוב ו-וייסמן היו יכולים לעלות כאסים מהספסל, חבל.
     
  14. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,964
    לייקים שהתקבלו:
    4,632
    אם אתה מאכלס את כל ה"מסדרונות" ההתקפיים כמו שצריך אז לא משנה אם בסוף אתה פותח עם 3 בלמים או 2 בלמים וקשר אחורי/מגן. העובדה שיש 3 בלמים ו-2 מגנים אמור לעזור עם הגנה מול מתפרצות או כשצריך לשמור על הרחבה. זה לא מונע ממשחק התקפי טוב כל עוד יש לך את השחקנים הנכונים.
     
  15. Scouser Member

    הצטרף ב:
    ‏19/3/16
    הודעות:
    4,443
    לייקים שהתקבלו:
    3,884
    בנוסף על כך, שחקן ההגנה הישראלי הכי טוב כרגע - דסה, משחק אך ורק כווינג בק ולא כמגן בקבוצה שלו.
    בסוף זה פחות משנה באיזה מערך נעלה, העניין הוא איך בונים חוליית הגנה שמורכבת מבלמים חלשים שלא תעשה במכנסיים בכל משחק מול נבחרת סבירה.