חדשות, שמועות והעברות :: 2023/2024 - נאפולי אלופת איטליה

הנושא בפורום 'פורום כדורגל איטלקי' פורסם ע"י ADP, ‏16/7/16.

  1. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,585
    לייקים שהתקבלו:
    14,302
    מין:
    זכר
    זה לא כי הליגה לא היתה מותחת אלא כי יובה היתה כזאת טובה. ב-5 שנים האחרונות היו לא מעט מותחנים, זה שיובה ניצחה בכולם לא אומר שאין תחרותיות, והשנה כאמור גם גם מילאן ואינטר חזרו למסלול. צרפת וגרמניה זה משהו אחר. בצרפת הפערים בתקציב בין פסז' לשאר הקבוצות הם אסטרונומים, בגרמניה לפי מה שהבנתי יש קטע מוזר כזה שקבוצות מוכרות לבאיירן את הכוכבים שלהם גם אם קבוצות מחוץ לגרמניה יציעו עליהם יותר. זה כאילו הקבוצות שם מתנדבות להיות השפחות של באיירן. משהו מוזר קצת.
     
  2. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,962
    לייקים שהתקבלו:
    4,632
    מה הפואנטה?
    מדברים פה על סופרליג. כל הליגות הרלוונטיות.
    מה ההתלהבות מהצמרת באיטליה? מישהו מופתע שמילאן ואינטר הן אלו שמופיעות כשיובה גמרה את הסוס(אחרי עשור!).

    למיטב ידיעתי הסופר ליג אמורה לבוא על חשבון הליגות עצמן, ככה שהפערים עצמם יחתכו.


    שורה תחתונה יש בכל ליגה 2-3 קבוצות עם הכנסות ששמות אותן בנקודת פתיחה גבוהה הרבה יותר משאר הקבוצות. זה אומר 2 דברים:
    1. כבר עכשיו אין תחרות.
    2. לקבוצות האלה ימאס לשחק בליגות בלי תחרות מצד אחד, ומצד שני לשחק 2-4 משחקים משמעותיים בתחרות שבאמת מעניינת ומאתגרת אותם.

    אמרתי מקודם שאני הייתי מעדיף לחזק את הליגות הלאומיות ולהחזיר את העניין והגיוון, אבל זה לא תלוי בי וזה לא ריאלי.
     
  3. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,585
    לייקים שהתקבלו:
    14,302
    מין:
    זכר
    שמע אני איתך לגמרי בקטע הזה. אבל יש מציאות כלכלית. כמו שעמרי אמר נכון, הגדולות באירופה מסתכלות על ה-NBA ומקבלות השראה. לזה תוסיף את ההתאחדות האיטלקית שהמאיסה את עצמה לגמרי(לא יודע איך זה בספרד) ככה שלדאבוני הרב נראה שהסופר ליגה זה רק עניין של זמן.
     
  4. Bianconeri משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/5/05
    הודעות:
    8,404
    לייקים שהתקבלו:
    2,940
    @EO11 , אני לא חושב שזה איום רק מתוכן הפעם. התחושה(לפחות שלי) היא שזה משהו שבונים ביסודיות, ושהקורונה האיצה משמעותית.

    כמו שכתבתי קודם- הקבוצות רוצות את המקבילה שלהן ל-NBA. כדורגל הוא מוצר עם יותר כסף ברמה העולמית, יחד עם זאת הוא ברבה מאחור לעומת הnba ובמיוחד הnfl.

    שתבינו:
    מתוך 50 מועדוני הספורט עם השווי הכי גבוהה , יש רק 6 קבוצות כדורגל. 27(!) קבוצות פוטובול והשאר כדורסל ובייסבול. תעשיית הספורט האמריקאי, מבחינת מוצר כלכלי משאירה אבק הזוי לשאר העולם. ה-nfl מוכר זכויות שידור לעונה באזור ה-7.5 מיליארד דולר(!!), ה-nba, באזור ה3 מליארד דולר. ליגת האלופות רק עם 2.4 או משהו כזה.

    יושבים אנשים שמחזיקים במותגי בכדורגל הגדולים בעולם ואומרים לעצמם:
    יותר אנשים צופים בכדורגל , אז למה שנרוויח פחות?
    רונאלדו, למשל, הוא האדם המפורסם בעולם כולו, כולל כל התחומים. יותר אנשים מי זה רונאלדו או מסי מאשר תום בריידי, אבל עדין הפוטבול האמריקאי מרוויח יותר.

    קשה שלא להבין את החשיבה של הקבוצות הגדולות. זה יהפוך את הכדורגל העולמי למוצר עם שווי שוק מטורף, שהקבוצות הגדולות יהנו ממנו.

    אין ספק שמשהו ברומנטיקה שאנחנו רגילים אליה יעלם. אבל אולי הוא כבר נעלם גם ככה.
     
  5. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,041
    לייקים שהתקבלו:
    7,109
    אני לא מומחה בפיננסיים אבל קשה לי להאמין שיצירת סופרליג היא זו שתצעיד את הכדורגל מעל ה-NFL שגם ככה בראייה גלובלית הרבה פחות פופולרי מהכדורגל והNBA. יש פה כשל שיווקי מתמשך של אופ"א שאין ספק גם שנעשה בכוונת תחילה (פלאטיני וההתחברות שלו למדינות החלשות בארגון) שלא מצליחה לייצר מליגת האלופות מכונת מזומנים כראוי למעמדה. בנוסף אופא עצמה לוקחת נתח עצום ואני מניח שגם את זה הקבוצות הגדולות רוצות לשנות.

    צריך גם לזכור שבNFL יש 32 קבוצות ובNBA משחקות 30. זה הרבה יותר אקסקלוסיבי מהמצב בכדורגל היום ועדיין גדול משמעותית מהסופרליג המוצעת. 15 קבוצות קבועות במפעל של 20 יגרום לאיבוד עניין אחריי כמה שנים, בדיוק כפי שקרה בצ'מפיונס במשך שנים. דווקא השנים האחרונות, שהיו מלאות בסנסציות, הביאו ליותר עניין סביב המפעל.

    רוצה לומר - אני חושב שצריך לעשות מחקר טוב על הסיפור כי לטווח הרחוק לא בטוח שזה יוביל לגידול משמעותי בהכנסות. אני עדיין מחזיק בהערכה שלי שהגדולות רוצות לכופף את התנאים לטובתן וזה לגטימי.

    ואשמח אם מישהו יסביר כיצד נקבע שווי של מועדון ועל ידי מי, כי לפי שיטוט קצר בגוגל ההכנסות של הפטריוטס נמוכות מהמועדונים הבכירים ביותר בכדורגל העולמי. אני בטוח שקצרה היריעה מלהכיל אבל בתקציר אשמח להבין איך חישוב השווי נעשה.

    @סמואל אטו הדעיכה של יובה ועלייתן של קבוצות אחרות זה תהליך שקרה לא מעט פעמים בכדורגל אם כי לא בקיצוניות כזו. לפניי חמש שנים אף אחד לא חשב שבארסה וריאל יהיו כאלה פגיעות אבל זה קרה, בדיוק כפי שקרה בעבר. הכדורגל ענף דינמי ולדעתי הליגות לא משעממות לרגע, גם אם על הנייר הן נראות סגורות.
     
    itzik.miro אוהב/ת את זה.
  6. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,585
    לייקים שהתקבלו:
    14,302
    מין:
    זכר
    פה אני חולק עליך, ולא סתם אופ"א במהלך השנים מכניסה למפעל יותר ויותר קבוצות מליגות בכירות על חשבון כאלה מליגות חלשות, וההכנסות לא רק שלא פחתו בעקבות התהליך הזה אלא רק גדלו. סתם כדוגמא. אם מכבי תל אביב תעפיל לליגת האלופות זה יעניין אולי את הישראלים, מבחינת שאר אירופה זאת קבוצה לא מעניינת שלמשחקים שלה אין ערך ספורטיבי, ואפילו אם תגנוב פה נקודה שם נקודה היא לא מעניינת. אירופה רוצה בתים שכל הקבוצות בבית נאבקות על העליה, בדיוק כמו הבית שלכם שהביא אחלה רייטינג שבעולם. זה הרבה יותר מעניין מבית עם 2 קבוצות שעולות כבר בסיבוב הראשון. זה החשיבה של הגדולות.
     
    סמואל אטו אוהב/ת את זה.
  7. SerieA Il Capitano

    הצטרף ב:
    ‏24/3/09
    הודעות:
    6,838
    לייקים שהתקבלו:
    2,346
    מין:
    זכר
    לכל אוהדי הקבוצות בפורום, בוודאי שסונינג אשמים בדיוק כמו אניילי.

    אין לי חיבה יתרה לסונינג. סתם אנשים עשירים שיש להם צעצוע זמני. יום אחד יהיה מישהו אחר.

    אם כבר הכבוד לאניילי שמחזיק ביובנטוס במשפחה כבר 100 שנים.
     
    itzik.miro ו-DRORIKO אוהבים את זה.
  8. Bianconeri משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/5/05
    הודעות:
    8,404
    לייקים שהתקבלו:
    2,940
    @EO11 אם הכדורגל האירופי רוצה להרוויח כמו האמריקאים, סופר ליג נראה כמו הפתרון הרציני היחיד.
    דלויט כתבו ששוק הכדורגל האירופי מוערך בכ-28 מיליארד אירו עוד ב2018 (European football market worth €28.4 billion (£25.1bn) as Premier League clubs lead the way to record revenues | Deloitte UK זה די ברור שאם תיקח את השווי שוק הזה, ותרכז את כל הגורמים המרכזיים בו(הקבוצות הגדולות), ותכניס בליגה אחת זה יצור מוצר עם שווי גדול מאוד. כרגע קראתי על הערכות של בין 4-6 מילארד אירו, אבל אני מאמין שה-ECA בונים על הרבה יותר רווחי לטווח הרחוק.

    יהיה מעניין לראות אם אופ"א ופיפ"א יממשו את האיומים שלהם במידה ודבר כזה יתרחש. אני מתקשה להאמין
     
  9. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,041
    לייקים שהתקבלו:
    7,109
    הסנסציות במפעל זה לא לודוגורץ או מכבי. זה רומא מגיעה לחצי, טוטנהאם, אייאקס, לסטר, אטלנטה.

    @Bianconeri לדעתי זו ראיה מאוד פשטנית למשהו שמצריך סקר מקיף ועבודת מחקר רצינית. זו הסקת מסקנות מתבקשת אמנם אבל כמות המשתנים שיכולה להשפיע עצומה.
     
  10. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,585
    לייקים שהתקבלו:
    14,302
    מין:
    זכר
    יצא לי לחשוב על האיום של פיפ״א. לדעתי זה אקדח קפצונים. הרי לפי התכנון לפחות הסכומים בסופר ליגה אמורים להיות אסטרונומים וכיוצא בזה גם השכר של השחקנים. אתה רואה שחקן שמוותר על 50 מיליון בשנה בשביל הנבחרת שלו? בודדים אם בכלל, וזה גם יכול לחזור לפיפ״א כמו בומברנג כי פתאום כל המסי, רונאלדו, לבנדוסקי למיניהם ינטשו את הנבחרות שלהם ויחרבו את המפעלים של פיפ״א. אז נכון פיפ״א שחררו הצהרה יענו מיליטנטית, אבל כולם מבינים שזה קרב אבוד וברגע שהגדולות יחליטו ללכת עד הסוף אי אפשר יהיה לעצור את הרכבת.
     
    סמואל אטו אוהב/ת את זה.
  11. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,585
    לייקים שהתקבלו:
    14,302
    מין:
    זכר
    שאלה מועדונים שעברו את כל הסינונים של אופ״א. לטעמי הגרסא הנוכחית של ליגת האלופות היא האידיאלית, זה האיזון הנכון בין איכות לבין מתן הזדמנות לקבוצות שהן לא מה״קליקה״. אבל זאת רק הדעה האישית שלי, לקבוצות הגדולות יש אינטרסים אחרים, וכן גם אני לא משתגע על זה.
     
  12. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,041
    לייקים שהתקבלו:
    7,109
    אבל זה בדיוק מה שאני אומר.
     
    itzik.miro ו-DRORIKO אוהבים את זה.
  13. Bianconeri משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/5/05
    הודעות:
    8,404
    לייקים שהתקבלו:
    2,940
    @EO11 , אני לא סומך על סקר הפיננסים שלי, אלא על כך שאם 15 מבעלי הקבוצות העשירות באירופה, יחד עם משרדי עורכי הדין וראיית החשבון שלהם עשו את המחקר וההערכות שלהן, והן מתכוננות ברצינות לדבר כזה - כנראה שהם מבינות שזה שווה להן הרבה, וכנראה שגם לטווח ארוך.
    אם מפעל כזה יוצא לדרך, כמו שכתבתי, יש פה מעורבות של כנראה מאות עובדים, שהם הטובים בתחומם בהיבט המשפטי והפיננסי, בטח בתחום הספורט. אני לא חושב שאניילי,פרז ושות' ישבו במסעדה, נכנסו במקרה לכתבה שהבאתי מדלויט ואמרו לעצמם - בונא, זה בדוק!

    האנשים האלה, מלבד בעלי קבוצות, הם כולם בעלי הון ומביאים איתם ידע וקשרי עתק מכל המגזר העסקי מלבד הכדורגל(אם כבר אניילי - אז בכל זאת מנהלים את קונצרן המכוניות הגדול באיטליה). כנראה שהם יודעים מה לעשות עם הכסף שלהם
     
    EO11 ו-DRORIKO אוהבים את זה.
  14. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,041
    לייקים שהתקבלו:
    7,109
    אז ההבדל בינינו שאני לא חושב שכל המועדונים "על זה" ואני בדעה שזה יותר איום מאשר מגמה ממשית. אני גם חושב שאם זה אמיתי, יש מספר בודד של אריות שמנסים למשוך אריות אחרים למפעל. אני גם לא נוטה להסתמך על התקשורת בעניין הזה כמקור אמין כי ברור שיש הדלפות מכוונות עם רצון לייצר תגובה כלשהי.

    אני כן אומר שמבחינת נקודת מבט דומה לשלך, אז אין ספק שהפעם זה נראה ממשי מתמיד.
     
  15. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,962
    לייקים שהתקבלו:
    4,632
    בסופו של דבר האיומים האלה מובילים את אופ"א למה שהמועדונים המאיימים רוצים, שלב אחרי שלב זה מגיע לאן שהם מכוונים.
    אי אפשר להישאר יותר במצב שבו יש לך בית כמו - יובה, בארסה, דינאמו קייב, פרנצווארוש. זה מביך, לא תחרותי ולא אטרקטיבי לקהל הרחב(אולי אפילו לעכברי כדורגל). גם המצב שבו יש לך 6 משחקים מובטחים ואז עוד מקסימום 7 משחקים זה מעט מדי.

    פעם ליגת האלופות הייתה טורניר נוקאאוט של אלופות בלבד, והיום זו ליגה עם שלבי מוקדמות ובתים לקבוצות שמגיעות ממקום 3-4. זה רק טבעי שהדבר הזה ימשיך להתפתח כמו שעשה בעבר.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏23/1/21