ומי הבא בתור? מכבי ק.גת?

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י יוגב אסולין, ‏15/3/03.

  1. יוגב אסולין Guest

    בעשור האחרון ישנה תופעה שחוזרת על עצמה הרבה מאוד פעמים. קבוצות קטנות מצליחות לעלות לליגה הראשונה. מנסות להסתדר בליגה של הגדולים באמת מגיעים עם הרבה מוטיבציה הרבה התהלהבות אבל הסוף כמעט באופן קבוע התרסקות שמוחקות את הקובצות האלה. בדר"כ גם מהליגה השניה.

    יכלנו ליראות את הדבר הזה כמה פעמים בשנים האחרונות

    מכבי יבנה - היתה בליגה הראשונה בשנת 9495 לאחר מכן ירדה לליגה השניה והיתה בתחתית עד שינוי מבנה הליגות שאז היא סיימה את העונה בליגה הלאומית (ליגה שניה) עם 3 נקודות בלבד. ומאז היא נעלמה ולא שמענו ממנה יותר

    הבאה בתור שאפשר ליראות היא הפועל טייבה

    טייבה - היתה הקבוצה הראשונה מהמגזר הערבי בליגה הראשונה, לאחר שנה אחת. היא התרסקה מבחינה תקציבית ועד היום לא מצליחה להחזיר לעצמה את התואר של "הקבוצה של המגזר הערבי" היום טייבה נמצאת איפשהו בליגה השלישית כאשר היא לא מראה סימני חיים.

    בשנת 9495 מכבי יפו היתה בליגה הראשונה. יפו ירדה ליגה אבל אחרי זה הצליחה לחזור בשנת 9899 ואז הקבוצה התפרקה לגמרי ונמחקה מהפורטוקול. וזה סופה של עוד קבוצה בלי הרבה אמצעים שניסתה להיות בליגה הראשונה

    בשנת 9798 הפועל אשקלון (כבוד!) היתה בליגה הראשונה הקבוצה ניסתה להשקיע ולשרוד בליגה הזאת אבל בלי יותר מידי הצלחה.. ירדה לליגה השניה ולאחר שנתיים לליגה השלישית. נכון להיום אנחנו איפשהו שמה באמצע ולא ממש רואים את הדרך חזרה.



    בקיצור הרשימה לא ניגרמת פה יש עוד כמה ששכחתי לירשום אני מאמין. אפשר ליראות שכאשר קבוצה בלי בסיס בלי ידע המ זה ליגת העל. לא מצליחות לשרוד הרבה ולאחר מכן יש התרסקות גדולה. לפי דעתי זה קורה כי הקבוצות נמשכות לכסף הגדול בליגות האלה. לא עושים חשבון לעוד 100000 שקל... אבל אחרי שיורדים ליגה ה100000 שקל האלה יכול להיות אחוז גדול מהתקציב שיורד בגלל חובות ופה מתחילות כל הבעיות.

    בשנה האחרונה מכבי ק.גת היתה בליגה הראשונה נכון להיום היא יכולה ליראות את עצמה קרובה מאוד לליגה השלישית... הסטיסטיקה נמשכת?
     
  2. rainman משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/9/02
    הודעות:
    17,976
    לייקים שהתקבלו:
    0
    כבר נדבקת מהצבא למושג כבוד... http://www.asoccer.co.il/forum/html/emoticons/laugh.Xxx
    כן ככה.זה קריית גת ביזבזה יותר מדי כסף שאין לה וככה זה כל קבוצה..
    בגלל זה אז כפר כנא לא רצו לעלות ליגה..
    זה גם ממחיש את הפערים הגדולים בין הליגות..
     
  3. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,762
    לייקים שהתקבלו:
    8,312
    העלת נקודה יפה, ונכונה.

    קרית גת באמת השקיעה יותר מדי כסף שאין לה, הוציאה כל גרוש אפשרי וזה לא עזר לה והיא ירדה ליגה, עכשיו היא סובלת מזה יותר. היא קרובה לרדת לליגה הארצית.
     
  4. יוגב אסולין Guest

    כן אבל אפשר גם אחרת.
    לדוגמא קבוצות שיודעות מה זה ליגת על. הצליחו לחזור.

    בני יהודה ירדה לליגה השניה חזרה לליגה הראשונה ובנתה את עצמה מסודר.. אותה דבר כ"ס הפועל ב"ש וכו'..

    הקבוצות שהזכרתי שהתרסקו ניסו לעשות הסטוריה או כמו שאומרים "לתקוע יתד בלאומית" ולא עושים דברים כאלה בכל מחיר.

    אחד הדברים לפי דעתי הכי חשובים כדי שקבוצה תצליח להיות בליגה הראושנה ולא להתפרק זה לא תקציב כי את זה ממש קשה לגייס.. אלא יותר קהל ביתי שיהפוך את המגרש הביתי למבצר בתוספת של שחקני בית מוכשרים שאת זה צריך לפתח בשנים שהקבוצות האלה בליגות נמוכות.
     
  5. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,762
    לייקים שהתקבלו:
    8,312
    כן אבל אל תשווה את יבנה, יפו וקרית גת לבני יהודה, כפ"ס ובמיוחד לא לב"ש.

    בני יהודה גם לא קבוצה עשירה אבל יחסית לקבוצות האחרות (יפו, יבנה...) יש לה הרבה כסף. מה לעשות, הכל עניין של כסף.
     
  6. יוגב אסולין Guest

    הפועל אשקלון, הפועל ירושלים... אלה קבוצות שהיה לה תקציבים (לפחות לאשקלון אני יודע 8 מיליון שאז היה נחשב הרבה).

    כסף זה לא הכל. ההבדל בין שתי הליגות האלה הרבה יותר גדול ממה שהכסף מסוגל לעשות. אפשר להביא שחקנים טובים בכסף.. אבל כמה שחקנים 3-4 זה לא כל הקבוצה... צריך נשמה ואת זה רק שחקני בית יכולים להביא.. ואם הם יש נשמה ושחקנים מוכשרים זה הדרך היחידה לתקוע יתד באמת בליגה הראשונה.

    אחרי עונה אחת בליגה הראשונה אפשר כבר להתחיל להתארגן אחרת. כי יש לך את כל ההכנסות ואת כל העניין של מסביב.. ותמיד יש את הקבוצות שכרגע עלו שאתה מתחיל עם יתרון גדול עליהם...
     
  7. Roy Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    1,631
    לייקים שהתקבלו:
    0
    הכל קשור בתשתית, ובגב שמאחורי הקבוצה לפי דעתי

    הפועל טייבה, מכבי יבנה ומכבי קרית גת לדוגמא, הן כולן קבוצות שעלו אחרי עונה אחת טובה בליגה השניה, אבל מאחוריהן אין לא כסף, לא תשתית של מועדון גדול (מבחינת נוער או מתקני אימונים) וגם לא מי-יודע-מה מספר גדול של אוהדים.
    קבוצה כזאת, לאחר שחוטפת שוק של עונה איומה מלאת הפסדים, קשה לה מאוד להתאפס מחדש לעוד עונה טובה בליגה השניה, ולכן היא יוצרת מין כדור שלג, שמי יודע מתי יסתיים.

    לעומת זאת, בני יהודה או הפועל כפ"ס, הן קבוצות בעלות ניסיון, שגם אם ירדו, הן יחזרו לליגה הראשונה. גם אם לא בניסיון הראשון, יהיו להן את הגב של האוהדים (גם אם לא הרבה במקרה של כפ"ס, הרבה יחסית לשאר הקבוצות בליגה השניה), ואת הניסיון שיעמדו לצידן, ולא יתנו להם להדרדר. גם כסף משחק פה תפקיד, ולבני יהודה ולכפ"ס יותר כסף מלקרית-גת למשל.

    קבוצות בעלות מסורת מסויימת בליגה הראשונה, ייכנסו לכדור שלג של ירידת ליגות רק במקרים קיצוניים במיוחד, כמו במקרה של מכבי יפו. בשאר המקרים, כמה שזה אכזרי, קבוצה בעלת ניסיון של שנים בליגה הראשונה לא תתפרק לחלוטין, כמו קבוצה שלאחר עונה טובה אחת עלתה מהליגה השניה, כשמאחוריה פשוט שום דבר
     
  8. AFC Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    4,665
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לדעתי הכל קשור בשתי סיבות :

    1) כשקבוצה יורדת לליגה השניה ורואה את לוח המשחקים, שכולל את רעננה ובית"ר ב"ש - הם כל כך בטוחים שהם יעלו לליגת העל בחזרה. קרית גת הצליחה לנצח 4:0 את חיפה בחוץ, אז למה שלא תנצח נמושות שכאלו?
    פשוט מאד. מה שעבד בליגת העל לא עובד בלאומית. קבוצות בליגה הלאומית הרבה יותר אגרסיביות, לוחצות ושומרות מאשר קבוצות בליגת העל - סגנון משחק שקשה מאד להתרגל אליו.

    2) המנטליות של הליגה הלאומית - כפי שאמרתי, סגנון המשחק בליגה הלאומית הרבה יותר קשה, ואפשר לראות את הפועל חיפה בקושי מצליחה לנצח בבית בליגה הזאת. עוד בעיות הן שלאף קבוצה, מלבד הפועל חיפה והפועל ירושלים, אין אצטדיון שיכול לענות על הסטנדרטים של אצטדיון נורמלי בליגת העל. קבוצה שעולה ליגה פשוט מחכה שהמשטרה תפסול לה את המגרש, ואז מתחילה לשפץ אותו, בעוד היא משחקת במגרש נייטרלי וחוטפת תבוסות. הליגה הזאת במצב גרוע, עם מתקנים גרועים, שיטת המשחק בלתי אפשרית בשביל שחקנים מוכשרים אבל לא הרי אדם, העירייה לא תומכת וכו'.

    בקיצור, הפועל כפ"ס ובני יהודה כבר מכירות את ליגת העל ושורדות לא רע, אבל אני מפחד לראות מה יקרה לאחי נצרת המצוינת אם תעלה ליגה, כשתראה שלקבוצות בליגת העל אין שום בעיה להתגבר על המכשול הטקטי הפשוט שלהן.
     
  9. rainman משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/9/02
    הודעות:
    17,976
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מן הססם הרבה קשור גם בבחירת המאמן והשחקנים..
    קדוש גיא לוי[שהיה בתחילת העונה מאמן כפר סבא-אחראי על הרכישות ואלי אוחנה] לא התפרעו יותר מדי עם קניות סתם ככה של שחקנים

    אשקלון הביאו אז בהרבה כסף את ג'ון דה פלופ..וקריית גת הביאו הרבה שחקנים שבסוף כמעט ולא שיחקו..ובסוף שתי הקבוצות היו צריכות לקצץ בגלל זה..