התייעצות - קורס מדריכי כדורגל

הנושא בפורום 'פורום אוף טופיק' פורסם ע"י Yoni47, ‏13/5/21.

  1. Yoni47 Member

    הצטרף ב:
    ‏5/3/21
    הודעות:
    97
    לייקים שהתקבלו:
    25
    אהלן חברים,

    התלבטתי בין לשאול בפורום אוף טופיק לבין לשאול בפורום כדורגל ישראלי לבין לא לשאול כי אולי זו שאלה מגוחכת לאללה.

    אני רוצה ללמוד אימון כדורגל, ותוהה האם ואיפה כדאי.

    קצת עלי - מעולם לא שיחקתי בצורה מקצוענית (שיחקתי כילד עם חברים בהפסקות ואחרי הלימודים). אני אוהב לראות כדורגל ובזמן התואר הראשון עבדתי ברדווד ונהניתי מאוד. מה שאני עושה היום לא קשור כלל לכדורגל - למדתי מדעי המחשב ואני עובד כמתכנת בהייטק. בן 30.

    אני רוצה ללמוד אימון כדורגל, בראש ובראשונה מתוך עניין וסקרנות. אם זה יתפתח לכיוון של עבודה בתחום במשרה סופר חלקית בשכר רעב במועדון חובבני בנוסף לעבודה הרגילה שלי - מה טוב. אם אהיה כוכב עולה ותוך שני עשורים אגיע לאמן בליגת העל סטייל סארי - מדע בדיוני בעולם מלא קומבינות וקשרים, לא בונה על זה אבל הלוואי.

    הפורום פה הוא כנראה הריכוז הכי גדול של אנשים שנושמים כדורגל בישראל. אז רציתי לשתף ולשמוע מה דעתכם - האם לאור מה שתיארתי הייתם ממליצים לי לעשות קורס, או שמדובר בבזבוז זמן מוחלט?
    ואם אתם חושבים, כמו שאני חושב מאז שהרעיון עלה במוחי, שמדובר בהחלטה מגניבה ויאללה למה לא - יש לכם המלצה איפה ללמוד? מחיפוש בגוגל הבנתי שהדיפולט הוא קורס מדריכים בוינגייט (ובהמשך קורס מאמנים אחרי כמה שנים אם מפנטז על אימון בוגרים, מה שנראה כרגע מרחק שנות אור כמובן), תוהה האם זו גם ההמלצה של החברים פה בפורום.

    תודה!
     
    Nigel de Jong ו-סיונרה אוהבים את זה.
  2. Clock End Stand משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏12/12/07
    הודעות:
    12,230
    לייקים שהתקבלו:
    5,337
    מה אני אגיד לך. אתה מחזיק במשרה מבוקשת שלא הרבה מצליחים להשיג את דריסת הרגל הראשונה בתחום הזה. לזרוק את זה לפח בשביל להיכנס לתחום המקורבים זה מסוכן. אם דוד שלך זה אשר אלון או שלמה שרף, לך על זה כי את ההזדמנות אתה תקבל, אם לא, אתה במקרה הטוב תעביר 16 שנה באימון 40 ילדים ותקבל רבע מהשכר שאני מעריך שיש לך כרגע.

    זה תחום של מקורבים לצלחת.
     
    Yoni47 ו-DRORIKO אוהבים את זה.
  3. Clock End Stand משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏12/12/07
    הודעות:
    12,230
    לייקים שהתקבלו:
    5,337
    עוד דבר, אני מניח שאם המחשבות האלה עלו בליבך כשאתה לכאורה, או לפחות על פי הפרספקטיבה ה״הורית״, הצלחת בחיים, כנראה שאתה לא נהנה ממה שאתה עושה. מי כמוך יודע כמה תחום הפיתוח הוא רחב, הייתי מייעץ לך לחפש את הקרבה לתחביבים שלך דרך התחום הזה. יש המון חברות שעוסקות בפיתוחי או ניתוח ספורט. מאידך יש גם הרבה חברות הייטק שלא עוסקות בספורט אבל כן בתחומים שיניבו לך סיפוק רב.
     
    Yoni47 ו-Jese אוהבים את זה.
  4. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,214
    לייקים שהתקבלו:
    14,278
    מין:
    זכר
    מסכים בהחלט. מה שכן אפשר לעבוד בזה כסקנד ג׳וב, ואני מכיר כמה שעושים את זה, שמסיימים את העבודה שלהם, נחים שעה בבית והולכים לאמן ילדים. אבל זה רק אם יש לך באמת אהבה לתחום, כי זה אומר שאתה לא תראה כמעט את הבית. בכל מקרה כמו שהבחור פה אמר, קודם כל שמור על העבודה שלך, כל השאר זה בונוס.
     
    Yoni47 אוהב/ת את זה.
  5. Yoni47 Member

    הצטרף ב:
    ‏5/3/21
    הודעות:
    97
    לייקים שהתקבלו:
    25
    תודה על התגובות!
    אני בהחלט לא רוצה לזרוק את העבודה הנוכחית שלי לפח. מה שאני עושה הוא בהחלט נחמד, אבל זה נכון שאין לי תשוקה עצומה לזה. ואני חושב שזה בסדר, להפריד בין עבודה לבין תחביב. זה הדבר הבוגר לעשות. אתה עובד כדי להתפרנס, ובעולם שיש בו עבודות יותר מתגמלות כלכלית ופחות מתגמלות כלכלית - אני לא מתבייש להגיד שזה שיקול בשבילי (וזה לא שאני שונא את העבודה הנוכחית, חלילה).
    הרצון לשלב כדורגל הוא אכן כתחביב. לכן חשבתי על באמת סקנד ג'וב כזה, אבל אפילו אם לא אמצא כזה - גם רק ללמוד יותר על התחום נשמע לי מרתק. בהנחה שהלימודים מעניינים, ולא סתם אנשים עייפים שמעבירים לי מצגות עייפות (קרה לי בכמה קורסים בתואר, בהם באתי מאוד נרגש לקראת הקורס, רק כדי לגלות מרצה שהיה מעדיף בעצמו לא להיות שם).

    ולכן אני אבקש למקד את השאלה שלי - האם מישהו יודע לספר (ממקור ראשון/שני) איך הלימודים בוינגייט? או על מקומות אחרים ללמוד בהם?

    ושוב, תודה רבה על התגובות. מעריך מאוד!
     
  6. DaveTheSave Member

    הצטרף ב:
    ‏14/3/18
    הודעות:
    1,312
    לייקים שהתקבלו:
    627
    מין:
    זכר
    עשיתי בערך לפני 4-5 שנים את הקורס מדריכים בוינגייט ועצרתי יחסית לקראת הסוף מסיבות אישיות, מה שאני זוכר זה שהיום לימודים היה מרוכז בשישי, מ+-8 עד 15+- ויש אפשרות למסלול ערב, חצי יום בכיתת לימוד ועושים 4 קורסים (כולל מבחן סיום, דוג' ליום: 8-12 אנטומיה חודש עד המבחן ואז כל בוקר פיזיולוגיה עד המבחן וכו')באנטומיה, פיזיולוגיה, פסיכולוגית ספורט, ותורת האימון (ד"ר מארק ורטהיימר).
    אחרי הפסקה קצרה יורדים למגרש עם בגדי כדורגל ומתרגלים תרגילי אימון ואיך להעביר את הידע לילדים.(ועושים משחק בסוף)
    חלק מהפעמים במקום מגרש יושבים בכיתה ויש שיעור וידאו שקשור לאימון כדורגל. המבחן סיום הוא לבנות אימון של לא זוכר בדיוק כמה זמן על נושא שעלה בהגרלה (הגבהות, סיומת, עמידה הגנתית, נגיחות) ושאר תלמידי הקורס מבצעים את האימון.
    מקווה שזה די ברור ועזר לך.
    ובקשר למה שאמרת על מרצים משעממים, יש בזה משהו כי בסופו של דבר לשבת 3 שעות שיעור על אנטומיה ומיטוכונדריה לא כלכך מעניין מישהו שבא ללמוד כדורגל, אבל כשמדברים כדורגל זה מעניין.

    מה שאני גם זוכר ואת זה תצטרך לוודא, בשביל תעודת פרו הייתי צריך להביא להם מסמך שמראה שהייתה לי היסטוריה כשחקן פעיל בהתאחדות לכדורגל.
     
  7. Yoni47 Member

    הצטרף ב:
    ‏5/3/21
    הודעות:
    97
    לייקים שהתקבלו:
    25
    כולם בקורס היו בעלי היסטוריה כשחקנים בהתאחדות? אם אין לי כזו... אפשר לשכוח מהרעיון? =/
     
  8. DaveTheSave Member

    הצטרף ב:
    ‏14/3/18
    הודעות:
    1,312
    לייקים שהתקבלו:
    627
    מין:
    זכר
    כמעט בטוח שגם לשחק בגילאי נערים היה תופס. אבל בכל זאת הייתי מוודא את זה