הרגע שבו פראלייה איבד את הקסם שלו:

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Ilan, ‏26/1/03.

  1. Ilan Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    2,634
    לייקים שהתקבלו:
    0
    בעונת 2000-2001 בא לחיפה שחקן חדש, לשחקן קראו ננאד פראליה.
    חיפה כבר 7 שנים לא לקחה אליפות, הכישלון נזל לשחקנים מהנעלים ואחריי הדאבל של הפועל ת"א לא היה דבר שאוהדי חיפה רצו יותר מאשר לקחת אליפות. ננאד פראליה בא כמישהו שיסחוף את חיפה לאליפות, שחקן ששיחק באיטליה חייב הריי להיות שחקן טוב, לא?!
    פראליה התחיל לא טוב, הוא לא היה בכושר, ישב על הספסל וזה היה נראה כעוד פלוף של הכדורגל הישראלי. בצמרת היו שתי קבוצות- מכבי חיפה ובית"ר ירושלים, שתיהן היו צמודות מאוד, אבל לחיפה היה חסר איזה שחקן שיתן את הטאצ' האחרון, את הקסם, שחקן שיכניס אווירה טובה לחיפה. ואז זה בא, פראליה נכנס להרכב, התחיל לשחק טוב והקאמבק שלו היה בשער האדיר שהוא כבש נגד מכבי ת"א שחיפה ניצחה את מכבי 3-0, אז התחלנו להבין מה נאנד שווה. בהמשך העונה פראליה כבש עוד כמה שערים יפים והיה המנהיג של חיפה, אומנם בניון הביא את האליפות, אבל המנהיג הבלתי-מעורער היה נאנד פראליה.

    המנהיגות של פראליה לא בלטה רק ביכולות שלו במגרש, השחקן הזה הכניס לחיפה אווירה טובה, צחוקים ודברים שרק קרואטי כמוהו וכמו גובא'ני יכולים לעשות, ראו אותו שמח, ראו אותו נהנה, כל הזמן הוא דיבר עם התקשורת וצחק והיה פשוט כייף לראות אותו, ראו שהוא נהנה.
    חיפה כאמור לקחה אליפות, הרבה בזכות בניון, אבל גם בזכות פראליה שנתן פשוט עונה פנטסטית, וגם הוא לא תיאר לעצמו שעוד שנתיים הוא יחזור לליגת האלופות במדי מכבי חיפה.

    עונה שנייה של פראליה בחיפה, הפעם הביאו לו את חברו הטוב גובא'ני רוסו שישחק לידו, אומנם ההתחלה הייתה צורמת אחריי פרשת הפקס, אבל מהר מאוד האוהדים שחכו את זה, ובעזרת בומבות שרק פראליה יכול לתת, יכולת מעולה של באדיר, והניצוץ של רוסו חיפה לקחה את האליפות הזאתי, אליפות שנייה ברציפות, פראליה שיחק נהדר בסיום העונה, וראו שהוא ממש נהנה בחיפה, הוא לא הפסיק לעשות צחוקים עם גובא'ני וזה היה פשוט תהנוג לראות אותם ביחד.

    אבל אז התחיל המפנה של פראליה, הילד בן 33, אבל מה שמסמל את כל הנסיגה שלו ביכולת זה חוסר ההנאה שלו מכדורגל. הכל התחיל כאשר שחר הכריז על עונה סופר פיננסית, פראליה לא רצה לקצץ וזה היה נראה כיאלו חיפה הולכת להיפרד מהקשר הקרואטי המצויין הזה, שדווקא עכשיו היה בשיאו, לפחות עפ"י סיום העונה השנייה שלו בחיפה. לבסוף בעזרת רוסו, פראליה הסכים לקצץ בכ30 אחוז מהמשכורת שלו, והיה נראה שהוא דיי לא מבסוט מזה.
    פראליה דווקא פתח את העונה לא רע, כבש במוקדמות האלופות והיה נראה שהוא לא איבד שום דבר מהקסם שלו, הוא שיחק מעולה והיה נראה שהוא ממשיך ביכולת של סיום העונה הקודמת, והגיל בכלל לא משפיע עליו. בהמשך חיפה עלתה לליגת האלופות, פראליה הסתפר, והתספורת הזאתי זה נקודת המפנה של פראליה בחיפה. פראליה מאז נראה כבד, נראה שנמאס לו מכדורגל, פשוט שחקן שלא רעב להצלחה, ראו את זה על פראליה, הוא החליט לפתוח בברוגז עם התקשורת, וכבר מאז פתיחת העונה שאנחנו לא מזהים אותו, זה פשוט לא אותו פראלה, אם לפני העונה הזאתי כל הזמן ראינו פראליה שמח, פראליה שצוחק, פראליה שנהנה, עכשיו אנחנו רואים פראליה עצוב, פראליה לא רעב, פראליה שנמאס לו מכדורגל- ופראליה הוא מסוג השחקנים שכאשר נמאס להם ממשהו אז רואים את זה עליהם, אין ספק שפראליה של היום צריך לפרוש ויפה שעה אחת קודם, הוא בעצם עשה הרבה בכדורגל והוא צריך להבין שמתי שאתה לא מפיק הנאה מכדורגל אתה צריך לפרוש, ויפה שעה אחת קודם.

    אז זהו, נכון, פראליה שחקן גדול שתרם רבות לחיפה ואני לפחות לא ישכח אותו, אבל מה לעשות שפראליה של היום זה לא פראליה של פעם, ורואים את זה בייחוד בברוגז הטיפשי שלו עם התקשורת ובאובדן ההנאה שלו מכדורגל.
     
  2. Emil Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    3,863
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אתה צודק בהרבה מהדברים שאמרת.
    ננאד פראליה היה שחקן גדול, בורג חשוב מאד במערך של מכבי חיפה בשנתיים האחרונות וקשר אחורי מצויין בעל בעיטה נפלאה מרחוק וראיית משחק פנטסטית. תמיד ידע לשים את הפס בזמן הנכון או לשלוח כדור מושלם.

    אבל ננאד כבר זקן, וחלה התדרדרות דראסטית ביכולת שלו. הוא משחק בצורה זוועתית וכבר אין לו מקום בהרכב של מכבי חיפה. דברים כאלה קורים ואין מה לעשות, ובאמת עדיף לו לפרוש.

    (אגב, לדעתי היכולת הרעה התחילה להשפיע אחרי שהוא הסתפר, אבל זה סתם דעה אישית)
     
  3. שגיא Guest

    פראליה עדיין שחקן גדול!

    יש לו יכולות שלהרבה מאוד שחקנים בליגה שלנו אין בכלל.
    כדרור, ראיית משחק, בעיטה מרחוק, אלה דברים שיש לפראליה, וקצת נעלמו לאחרונה. אסור לשכוח שפראליה עבר העונה עומס בלתי רגיל, בטח ובטח לשחקן בשלהי הקריירה, בעקבות העומס הזה חלה ירידה ביכותו, וחוסר מעורבות במשחק הקבוצתי, הוא איבד הרבה כדורים, נוטה להיפצע, וחבל.

    פראלייה לא שכח לשחק כדורגל, את היכולות שלו לא משיגים הרבה שחקנים, אפשר לראות עליו שהוא שיחק בספרד, באיטליה, הוא מקצוען אמיתי, בא לעבוד, גם אם לא כלכך הולך.

    אני עדיין מאמין שעם תקופת צינון קצרה בחוץ אנחנו עוד נוכל לראות העונה את פראליה שיכולות שבהן היה בתקופות לא מעטות במכבי חיפה, בעיקר בשנה שעברה.