הפועל תל אביב 2016/17: אחרי 27 שנים רצופות יורדים ללאומית

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Raulito, ‏16/7/16.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. Blanco 7 Member

    הצטרף ב:
    ‏23/7/10
    הודעות:
    686
    לייקים שהתקבלו:
    307
    מין:
    זכר
    ההגיון אומר שכן - גוטמן אומר שלא. לפי הפרסומים עומרי אלטמן יוסט קדימה וישחק בשפיץ, שאת מקומו של שוינפלד בהרכב יתפוס בן רייכרט שישחק כקיצוני ימני וחן עזרא כקיצוני שמאלי. נורא לא ברור.
     
  2. Telkiyski Member

    הצטרף ב:
    ‏25/3/09
    הודעות:
    26,230
    לייקים שהתקבלו:
    8,585
    חזרנו לעונה שעברה עם חלוץ מאולתר.נהדר.
     
  3. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,057
    לייקים שהתקבלו:
    7,122
    אם זה שער עצמי אז אתם צריכים להיות מבסוטים ;)
     
    amn, Telkiyski ו-orimor2212 אוהבים את זה.
  4. Drama2 הסמל מעל הכל

    הצטרף ב:
    ‏7/2/16
    הודעות:
    5,497
    לייקים שהתקבלו:
    2,357
    מין:
    זכר
    העיקר שהשמנה וסלתה היו באירוע עם הסינים.

    נראה איפה הם יהיו שהחובות ילחצו עוד יותר.
     
  5. Drama2 הסמל מעל הכל

    הצטרף ב:
    ‏7/2/16
    הודעות:
    5,497
    לייקים שהתקבלו:
    2,357
    מין:
    זכר
    גוטמן עשה טעויות רבות בבניית הקבוצה, נתחיל מהתחלה עוד מהחתימה אשתקד:

    גוטמן חתם בינואר האחרון. מרגע החתימה, ועוד במו"מ, היה צריך לחשוב כיצד הוא בונה את הקבוצה.

    ינואר
    *טעות מס' 1 -נתחיל מזה שברגע שאתה חותם בינואר, צריך ישר, ללא דקת מחשבה, להוציא את רשימת המסיימי חוזה בסוף העונה. בב"ש עשו זו ולקחו את יובל שבתאי, שחקן שהיה יכול להועיל מאוד להפועל ת"א, ומבחינת תקציב הוא מתאים (אם אני לא טועה הוא מרוויח 85 אלף דולר בב"ש אבל אני לא יודע אם זה ברוטו או נטו, מאחל בשבילו שזה נטו).
    על אותו עיקרון היה צריך לגשש עוד בינואר אצל שחקנים כמו פיראס מוגרבי, דידייה ברוסו, חגי גולדנברג ושחקנים שהיו יכולים לחזק את הפועל עם שכר יחסית שפוי.
    *טעות מס' 2 -עם כל הכבוד למכבי נתניה, ובמיוחד לאוהדיה בפורום שאני מחבב ללא יוצא מן הכלל, שנה שעברה הפועל ת"א היו יכולים לראות בהם כקבוצת בת. השחקן השני אחרי שויינפלד שהיה צריך להעביר מנתניה אשתקד, הוא רומאריו פירס. עוד נחזור אליו.
    *טעות מס' 3 -חיזוקים נקודתיים בחלון העברות של ינואר על מנת לייצר הצלחה מיידית, במקום בנייה לטווח ארוך. (יש להוסיף הסתייגות בנוגע לנמניה ניקוליץ', שמואל שיימן ושויינפלד.)
    עד סוף העונה שיחק בשביל תוצאות ופחות בשביל להפיק תועלת ושיפור שחקנים לטווח ארוך.

    הקיץ הנוכחי
    *טעות מס' 1 -משהו שלמדתי דווקא מהתבוננות על ב"ש (וואקמה), בלי זר או ישראלי ברמה מאוד מאוד גבוהה ומוכח בליגה בחלק הקדמי אי אפשר להצליח. לכן, השחקן הראשון שהפועל הייתה צריכה לשבת איתו למו"מ הוא ז'אורז'יניו. הפועל שילמה על חן עזרא 1.4 מיליון שקל (ב24 תשלומים שלא נדע) שהם בעצם 330,000 אירו.
    אבו יונס ידוע כאחד שתמיד בעד לחזק את הקבוצה, היה יכול להתגמש מעט בדרישותיו במידה והיו מוסיפים את רמזי ספורי, צליל חתוכה וניר לקס בהשאלה לשנתיים. מחצית מהכרטיס של ז'אורז'יניו בבעלות קבוצה בראשות איתן מזרחי, לכן אני בטוח שהוא היה שמח למכור אותו עכשיו במקום להיות תלוי במצבה של בני סכנין בינואר.
    שורה תחתונה זה השחקן שהיה צריך להתעקש עליו ולהיכנס למו"מ עיקש כמו עם חן עזרא.
    *טעות מס' 2 -למכור את אבו עביד. השחקן פתח (אם אני לא טועה) מאז שגוטמן הגיע בכל משחק, לא מבין איך הוא לא נשאר. בהסתכלות על הקדנציה תחת גוטמן, מבין כל השחקנים הצעירים (אלטמן,רייכרט,שגיב) הוא הראה הכי הרבה תשוקה ומלחמה. גם כאן אפשר להוסיף הסתייגות שהוא לא הראה יכולת יוצאת דופן אך זה מפני שהוא לא שיחק בעמדתו הטבעית אלא תופקד כ'כולבויניק'.
    בבמידה והיו משחקים עם אבו עביד העונה כבלם וגוטמן היה מנסה לפתח אותו והיה אפשר להרוויח שחקן. כי הוא תופקד כמגן שמאלי בעונה החולפת, אז הוא היה יכול לשחק בלם שמאלי ליד סימיץ'. עם הסכום היחסית נמוך שחיפה שילמה, יש פה תחושה של פיספוס.
    *טעות מס' 3 -לא הביאו זרים מוכחים מהליגה. כפי שציינתי לגבי ז'אורז'יניו, היו עוד זרים שהיו יכולים לשדרג את הפועל. היה פירצה להביא את מרשיץ' במחיר שפוי (סעיף שחרור 50K אירו ושכר הגיוני), וכפי שאמרתי חזרנו לרומאריו פירס שהיה אפשר להביא לחיפה. פה גם אתייחס לאביחי ידין - לא, הוא לא שווה את הסכומים ששילמו עליו. פירס מרוויח במכבי פ"ת 150-160 אלף דולר, זה סכום שאפשר לעמוד בו ורומאריו גרזן הרבה יותר איכותי מידין.
    *טעות מס' 4 -לא החתימו את אסף צור. לא מבין איך בדיוק ''חושבים רחוק'' מאמנים בקבוצות בליגת העל. זו עבודה של מאמן לדאוג ששוער כזה שאפשר רק להגיד עליו, ואני לא מאמין שאני אומר את זה, כל הכבוד לקבוצה השנייה של העיר שיצא ממנה שוער איכותי. אם אני מאמן אני מחתים אותו בציפייה שמקסימום תוך שלוש עונות הוא השוער הראשון שלי.
    *טעות מס' 5 -להבדיל אלפי הבדלות, יש מאמנים כמו סלדובן דראפיץ' שמודעים לתקציב של הקבוצה ולפי זה הם פועלים. החתימה של חן עזרא הייתה יקרה לקבוצה עם תקציב כמו של הפועל, ולצערכם אני מכיר כי אתם מתקרבים אלינו בתקציב. 1.2M שקל לעונה ו1.4M מענק זה אבו עביד, הסעיף שחרור של מרשיץ' ומשכורת שלו ושל פירס.

    עוד כמה נק':
    1. אם יש כסף, בהחלט אפשר לצרף את דגני. במקרה של הפועל אין כסף, היה אפשר לוותר עליו אני משער שהמשכורת שלו גבוהה.
    2. דולי מנגה ב6K דולר לחודש זה לא מציאה, יש זרים לא פחות טובים בלאומית עם שכר יותר נמוך.
    2.א. אם כבר, אז הזר השישי היה צריך להיות מגן ימני. ורטה זה לא זה ונראה שלדגני לא נאה לשחק מגן ימני.
    3. ברור שגוטמן מנסה להמר על כמה צעירים (חלקם מכוח האינרציה) ולפי דעתי הוא עשה בחירות לא נכונות. עומרי אלטמן לא השחקן שיוביל את הפועל קדימה וכרגע הוא 'הבשורה' של הפועל מבחינת השחקנים הצעירים.
    4. נכון ששגיב שחקן מעולה, והסוגייה הזו מעניינת כי בNBA לדוגמא ראינו כולנו איך שחקן מוביל במועדון (לברון) העיף מאמן (בלאט) אז השאלה היא האם המאמן צריך לבוא לקראת השחקן או שזה לא בלקסיקון של גוטמן ?
    4.א. עסקת המכירה של שגיב הייתה מעולה, מבלי להיכנס לפן המקצועי.
    5. אני לא חושב שהסגל הרבה יותר טוב מאשתקד. הייתי מגדיר את ההבדל של הפועל בין העונה הזו לעונה שעברה: בלם זר טוב, קישור טיפה יותר יציב והתקפה פחות יצרתית. אבל לא עם זה משיגים מקום באירופה, and hapoel is all about europe.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏17/9/16
    Gianzola, סמואל אטו ו-amn אוהבים את זה.
  6. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,412
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    פחות התכוונתי למה שקרה בינואר בעונה שעברה ואם יצא לך לראות פוסטים שלי אז יכולת לקרוא שהתקשתי לראות את טביעת העין של גוטמן והיו הרבה שחקנים שהצטרפו ללא סיבה ולא הבנתי איך הוא מאשר את הרכבת הזו\אוטובוס הוולקאם המשיך. לדעתי הפועל הייתה בלחץ גדול ופעלה בשליפה מהמותן בלי לראות ימינה ושמאלה. אל תדבר על הטווח הרחוק כאשר הפועל נמצאת בסכנת ירידה ואיום קיומי. לוטם זינו היה מיותר וגם קאווה אבל בשורה התחתונה ניקוליץ' ושוינפלד שהגיעו היו בול פגיעה ועזרו להפועל ת"א להישאר בליגה, וכך כמובן אביחי ידין.
    מקבל את מה שאתה אומר בנוגע ליובל שבתאי אם כי אני מאמין שבשום עולם הוא לא היה מכניס את עצמו למיטה החולה שנקראת הפועל ת"א. הוא היה מעדיף לשחק בבאר-שבע. הפועל דווקא הביאה הרבה שחקנים חופשיים אחרים.

    הקיץ הנוכחי: לא אהבתי את השחרורים של אבו-אביד ושגיב יחזקאל. את הביקורת על הבאת חן עזרא אני לא מקבל, הוא שחקן מוכח יחסית, השכר שלו גבוה אבל בוא נניח שהוא היה מרוויח רק 50% אבל היה צריך לשלם עליו דמי העברה..מוקדם לשפוט אותו אחרי שלושה משחקי ליגה כאשר כל החברים שלו בקבוצה לא מתפקדים. גוטמן לא בונה על אלטמן, הוא שחקן ספסל במקרה הטוב. לטעמי הסגל יותר טוב מאשתקד. על הסגל שפתח את העונה הקודמת אין על מה לדבר, כי אנחנו נמצאים במציאות - וינטרה התגלה כשחקן הרבה פחות טוב מאשר 'בלם ליגה ספרדית ונבחרת יוון' ופינטילי לא בידיוק נראה כמו 'קפטן נבחרת רומניה'. בהשוואה לסגל שהיה לנו לאחר החיזוקים בינואר - להפועל יש היום שני בלמים טובים לדעתי - לא רק 'החליפו' בין דגני לאבו-אביד(לא רצה לקצץ בשכר כנראה) אלא צירפו את סימיץ'. שובושיץ' שחקן לא רע לדעתי ואני מאוד מחזיק מחן עזרא. עמאשה שחקן טוב כגיבוי. וכן אולי אני נשמע נאיבי אבל אני מצפה לראות את בן מתקדם, כך גם את אלטמן.
     
  7. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,412
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    - בעונת 2007/08 הפועל השיגה את ניצחון הבכורה שלה רק במחזור השמיני נגד מכבי בדרבי, המאמן היה גיא לוזון והכובש היה פאביו ג'וניור פריירה.
    - אחרי ההפסד למכבי פ"ת כולם רצו לראות שינוי ב-11 של הפועל ת"א וגוטמן אמר שהוא שוקל לשנות מערך. אתמול הוא עלה בידיוק עם אותם 11 רק ללא אביחי ידין ובסוף המחצית הראשונה הפועל שיחקה כדורגל מצוין.
    - שלושה שערים אמורים להספיק נגד עירוני ק"ש וכמו שאמרו לאחר המשחק - ההגנה פשוט מביכה וגם הקישור רך - ידין IN וגורסוב Out. "ההגנה קטסטרופה, התקפת ק"ש חגגה עלינו"
    - גם גוטמן חוטף לאחר המשחק - "אלי בלחץ. הוא עדיין לא הצליח לחבר את השחקנים והוא יודע שהשנה, בניגוד לשנה שעברה, הוא בנה את הקבוצה והוא האחראי הבלעדי". היו כאלה שגם הרימו גבה נוכח החילוף של עומרי אלטמן באביחי ידין ואמרו: "בעקבות החילוף הזה הלכנו אחור. נכון שהוא ניסה לשמור על היתרון אבל זה היה מוקדם מדי".
     
  8. Drama2 הסמל מעל הכל

    הצטרף ב:
    ‏7/2/16
    הודעות:
    5,497
    לייקים שהתקבלו:
    2,357
    מין:
    זכר
    גוטמן לא לומד מטעויות, גם אם מובילים אפילו 3-0 אין סיבה להתחיל להתגונן כ"כ מוקדם במשחק.
    בוסניה הענישו אותנו מהר מאוד, לק"ש לקח קצת יותר.
     
  9. Butragueño מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏18/12/05
    הודעות:
    14,279
    לייקים שהתקבלו:
    6,237
    בכלל אני חושב שהמשחק אתמול ממש לא היה גוטמני טיפוסי. אחרי ספיגת השער (ואחרי האינספור מצבים של ק"ש) הקבוצה שלו, בהוראתו או בלעדיו, פשוט הפסיקו את הנעת הכדור, הפסיקו את הלחץ ופשוט ניסו לעקוץ כמה שאפשר, ורק ככה הצליחו לכבוש את השערים.
    ברגע שהפועל חזרה להנעת הכדור והכדורגל הטקטי היא נענשה בשערים. נראה לי גוטמן צריך להבין שפה זה לא אירופה, פה זה ישראל, צריך להתרגל.
     
  10. קשר שמאלי Member

    הצטרף ב:
    ‏29/1/13
    הודעות:
    20,007
    לייקים שהתקבלו:
    6,946
    מין:
    זכר
  11. Abu George כותרת משתמש מותאמת אישית

    הצטרף ב:
    ‏13/4/12
    הודעות:
    3,335
    לייקים שהתקבלו:
    2,160
    כאילו לא הבינו את הפואנטה בפעם שעברה?
     
  12. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,266
    לייקים שהתקבלו:
    25,771
    מין:
    זכר
    קבוצה בכזה גרעון ורוצה להוסיף עוד עלויות.
    שלא לדבר על כך שלוזון הצליח להיות יותר גרוע מסיני בתפקיד הזה.
     
  13. Butragueño מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏18/12/05
    הודעות:
    14,279
    לייקים שהתקבלו:
    6,237
    על פי One היה זה גוטמן שפנה לגיא לוזון, במידה וזה נכון - זה הגיוני שהמאמן מנהל שם את העניינים?

    אגב, תירוץ נהדר לגוטמן. להפיל על מישהו אחר את הסגל שבנה.
     
    oFiRzZz, Nigel de Jong ו-rivaldo אוהבים את זה.
  14. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,814
    לייקים שהתקבלו:
    6,464
    פשוט לא ברור מה הולך במועדון הזה.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  15. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,964
    לייקים שהתקבלו:
    4,632
    אפילו גוטמן מרים ידיים.
     
מצב נושא:
הנושא נעול.