הליגה הספרדית סיום החצי .

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ספרדי' פורסם ע"י Commission, ‏3/2/05.

  1. Commission Member

    הצטרף ב:
    ‏12/12/04
    הודעות:
    1
    לייקים שהתקבלו:
    0
    http://img.photobucket.com/albums/v166/towelie84/liga_espanola.Xxx

    נתחיל ממה שקרה עד עכשיו , עד המחזור 7 בליגה הספרדית
    זה התחיל עם ולנסיה שפחות באה יותר מוכנה מבארסה וריאל עם החיזוק הגדול בהגנה
    אצל ולנסיה ראניריי הגיע במקומו של המאמן הקודם שהצעיד את ולנסיה לדאבל, ראפא בניטז שהעדיף דווקא אתגר חדש בליברפול. ראניירי למרות הקשיים הכלכלים של המועדון השאיר את כל הכוכבים של המועדון שסחפו את הקבוצה לזכייה באליפות. ואפילו הגיע חיזוק קטן- די ואיו, קוראדי ופיורה (ועוד מגן שמאלי שברח לי השם, יודה מאד למי שיזכיר לי את שמו). ארבעה שחקנים איטלקיים שהיו אמורים לחזק את הקבוצה, אבל אולי היום אוהדי ולנסיה הצטערו שבאו בכלל.

    איתם, ראניירי ביסס שיטת משחק חדשה במועדון. בהתחלה זה היה נראה טוב שולנסיה דרסה כל קבוצה שעמדה בדרכה, ונראה היה שהחיזוק שהביא ראניירי עוד יותר העצים את ולנסיה. אבל אז הגיע המשבר, עם ההפסד לורדר ברמן בשלב הבתים בליגת האלופות, נראה היה שהולך להיות התמוטטות בולנסיה, מה שאכן קרה. אחרי 7 משחקים ללא ניצחון, אף אחד כבר לא הטיל ספק בכך, והאלופה ירדה מהמקום הראשון, ולמרות ניצחונות שעזרו לה להגיע עד עכשיו למקום השני, ולנסיה כבר לא אותה ולנסיה.

    ראניירי פשוט שיבש את כל שיטת המשחק שלה. אותה שיטה שהתחיל בעצמו ראניירי לפני 7 שנים עם ולנסיה, אותו ראניירי החליט לשים לה קץ. אותה שיטה שאיתה ולנסיה הצליחה לזכות ב2 אליפויות, להגיע ל2 גמרים של ליגת האלופות, ואפילו לזכייה בגביע אופ"א, נהרסה ביום אחד, וע"י איש אחד- ראניירי.

    ולנסיה ההתקפית והדורסנית כבר לא מפחידה אף אחד יותר, וכיום ברור לכולם שסיכוייה לזכות באליפות די קלושים.

    זאת בעיקר בגלל שמנפילת ולנסיה כל ספרד, ובעצם כל העולם ראה רק קבוצה אחד ואיש אחד- בארסה ורונאלדיניו. בארסה הדהימה כל יום מחדש. בשער ולדס זכה לכינוי "איקר קסיאס הקטלוני", ועם מנהיגותו של פויול, אפילו הגנה הייתה לבארסה. שולא נדבר על ההתקפה. צ'אבי בעל הבית במרכז המגרש, עם דקו, שנותנים לרונאלדיניו חופשיות לעשות את הקסמים שלו, ולעשות את בארסה לקבוצה איימתנית שכל אירופה פוחדת ממנה.

    וכל זאת למרות מכת פציעות ענקית שפקדה את בארסה מתחילת העונה, שעדיין גורמת לחשש גדול אצל הרבה מאד אוהדי בארסה. אבל לאפורטה עם הבנייה המעולה של בארסה בתחילת העונה, הוכיח את עצמו כיו"ר מעולה, וברור לכולם שגם בחלון ההעברות של ינואר הוא יחזק את בארסה.

    אפילו נגד מילאן, אחת הקבוצות הטובות באירופה, החליטה לעשות בונקר כדי שרונאלדיניו לא יגרום לה להתפוגג. ולמרות זאת זה לא הצליח, רונאלדיניו במשחק מעולה, עם שער ניצחון מרהיב בדקה ה89, הראה לכולם את הצהרת הכוונות החזקה מאד של בארסה העונה.

    ולא פלא, כקבוצה שנחשבת לאחת הטובות באירופה כרגע, אם לא הטובה שבהן, מובילה כרגע בפער עצום בפיסגה, 10 נקודות מהמקום השני.

    היריבה הגדולה של בארסה, והיא בעצם הסיפור הגדול כרגע בספרד היא ריאל. בקיץ הגיע אואן, ובעיקר וודגייט וסמואל. שני בלמים שניראו אז כרכש חכם מאד של פרז, שהיו אמורים לייצב את ההגנה של ריאל, ולא לאפשר לה תירוצים במקרה של כשלון. כולם היו בטוחים שסוף סוף, ריאל עם הגנה והתקפה גלאקטית היא תצעד לאליפות.

    אבל מה לעשות, לריאל לא הלך. למרות פתיחת עונה יחסית טובה, ריאל לא הרשימה ובמשך שלושת המחזורים הראשונים ניצחה 1-0, לאחר משחקים לא טובים. ולאחר שריאל המשיכה באותה מגמה שוב ראינו את ריאל במשבר. לאחר הפסדים שהרחיקו אותה כבר לאחר 10 מחזורים מולנסיה ובארסה שצעדו בראש, ריאל התחילה לחשוש.

    הרגע הגדול שהוכיח לכולם שעידן הגלאקטיקוס של ריאל תם ונגמר היה המשחק נגד בארסה. משחק מעולה שזכור במיוחד לכל אוהד בארסה, בו בארסה לא נתנה לריאל לנשום, ובמיוחד פיגו בגלל שריקות הבוז האיומות מאוהדי בארסה (בדיון הקודם ניתן לראות עד כמה הרחבנו בנושא משחק העונה הגדול). בארסה פשוט פירקה את ריאל ואת עידן הגלאקטיקוס.

    ריאל היו נראים כקבוצה ללא רצון לנצח, שנתונה בלחץ עצום, וקבוצה שמשחקת בלי הלחימה והנחישות לנצח. ושאין את זה, ושמסתבר גם שאין הגנה, ריאל קלועה עכשיו במצב מביך, שהיא מפגרת מאחורי בארסה ב13 נקודות!!

    אותו ניצחון ענק של בארסה ישאיר טעם טוב וזכרון טוב לאוהדי בארסה, אבל הניצחון הזה כנראה התחיל תקופה חדשה בריאל שיכולה להניב רק טוב. מאותו ניצחון מדברים על נפילת הגלאקטיקוס, פרז כנראה קלט את זה ולאחר תקופה ממושכת שלא חלה התאוששות ממשית ביכולתה של ריאל, לפני כשבוע, אריקו סאקי, אגדה איטלקית, הגיע לריאל לתפקיד המנג'ר. מהלך שהיה ברור כתחילת עידן חדש בקבוצה.

    ה 30 לדצמבר 2004, סאקי מתחיל במהלך הראשון של כמנג'ר ריאל- מינוי מאמן חדש. היום בערב זה יהיה כבר רשמי- ואנרליי לושמברגו, המאמן המצליח ביותר בתולדות הליגה הברזילאית, הוא מאמנה החדש של ריאל מדריד. לושמברגו (איזה שם???), רק לפני שבועיים חגג עם סנטוס עוד אליפות, והיום בערב יחתום על חוזה כמאמן ריאל מדריד.

    ועכשיו כאשר על המהלך חתום חותמתו של סאקי, ברור לכולם שהוא זה שיעשה את המהפכה ויקבע על הסגל החדש, מה שאומר סופית- תם עידן הגלאקטיקוס.

    זה עוד יותר הובהר לנו כאשר היום הגלאקטיקו הגדול בעולם, דיויד בקהאם, שמודאגד ממעמדו בקבוצה לאור מינויו של סאקי למנג'ר החליט לדבר לתקשורת ואמר שמינויו של סאקי לא היה טוב, בגלל שהוא לא יודע מה הולך בקבוצה. הוא ניסה לתרץ זאת שאמר מה קרה לו בפעם האחרונה שהוא היה תחת מנג'ר (מקרה פרגי והנעל).

    ברור לכולם שדבריו באו מהחשש למעמדו בקבוצה לאור מינויו של סאקי שמתכנן מהפכה בסגל. כעת ניתן להבין שסאקי לא יתחשב באף גלאקטיקו, וירצה רק בטובת הקבוצה.

    כבר מדברים על האנשים שיעזבו: פיגו, רונאלדו, רוברטו קרלוס, בקהאם, מוריינטס, סמואל, וודגייט וסולארי.

    פיגו כבר לא אותו פיגו הישן, ויעזוב בתום השנה עם סיום החוזה שלו עם ריאל. רונאלדו כבר לא פוגע, ובעצם מסמל את המשבר הענקי של ריאל.

    רוברטו קרלוס, אולי היחיד שבדעה הדדית עם הקבוצה לנוגע עזיבת הקבוצה. קרלוס כבר לא המגן השמאלי הטוב ביותר בעולם, ולאור הושבתו על הספסל, החליט סופית (לאחר התלבטויות בתחילת העונה) לעזוב את ריאל.

    מוריינטס גם בגלל הושבה על הספסל יעזוב. השאלה היא לאן. ליברפול וניוקאסל מחכות עם זרועות פתוחות.

    וודגייט וסמואל, שני הרכשים שנכשלו באופן קיצוני בתחילת העונה גם מועמדים רצינים לעזוב. האחד לא שיחק בכלל ולא ברור גם מתי ישחק בעתיד, ולכן לא ברור איזו קבוצה תרצה את שירותיו. השני עשה בדיוק ההפך מלייצב את ההגנה הבעיייתית של ריאל, וכבר מבוקש באינטר.

    עם כל העזיבות הגדולות, שרובן כנראה יקרו רק בעונה הבאה, גם סאקי מתכנן עכשיו היטב את הרכשים הבאים שלו. בראש מסומן אדריאנו, חואקין, ג'רארד, רוביניו, טוטי, אלברטו ג'ילארדיניו, אשלי קול ועוד.

    אלה שככל הנראה לא יגיעו הם אדריאנו, ג'רארד וטוטי. אינטר כבר אמרה עם פירסום הידיעה שריאל רוצה אותו שלא מוכנה למכורו בשום מחיר. ואפילו אדריאנו עצמו אמר שהוא מרוצה באינטר. גם ג'רארד הודיע חד וחלק לצ'לסי ולריאל שהוא נשאר בליברפול, קבוצת נעוריו. כנ"ל לגבי טוטי, ששומר אמונים לרומא.

    מי ש99 אחוז כבר בריאל הוא מי שסומן כרומאריו הבא, רוביניו. הילד בן ה20, שעשה כותרות רבות עם חטיפת אימו לפני כחודש, עכשיו עושה את הכותרת כרכש הגדול הבא. עם מינוי לושמברגו, מאמנה הקודם של סנטוס, שזכה עם רוביניו ב3 אליפויות. אותו מאמן שרוביניו כל כך אוהב יתמנה כעת למאמן ריאל, לכן עכשיו כמעט לכולם ברור שהשמועות נכונות- רוביניו יהיה שחקן ריאל. השאלה מתי הוא יגיע לריאל- כבר בינואר או רק בעונה הבאה?

    עוד שני שחקנים שמסומנים כמטרות גדולות גם הן והאפשרות שיעברו לריאל הם ריאליות אלו חואקין וג'ילארדיניו. חואקין שכבר מבוקש בהרבה מאד קבוצות גדולות בכל רחבי אירופה, הודיע על הישארותו בבטיס עד לסיום העונה, בגלל ההבטחה לאוהדי הקבוצה מנשיא המועדון, מנואל רויז דה לופרה שחואקין, אליל האוהדים, ילבש את המדים המסורתיים של בטסי עוד העונה, בדרבי נגד סביליה. אבל ברור לכולם שבקיץ הוא יעזוב, ורוב הסיכויים שיעשה את הדרך לריאל, הקבוצה שאותה אוהד.

    גם ג'ילארדיניו, חלוץ מעולה, שבשנה שעברה היה ביחד עם סאקי בפארמה, והיה במקום השני בטבלת מלך השערים, שהיה חסר לו רק שער אחד כדי להיות מלך השערים ביחד עם שבצ'נקו. הוא השחקן האהוב על סאקי, וככל הנראה כבר חתם חוזה על מילאן, אבל כבר מדברים על עסקת העברתו לריאל בתמורה לרונאלדו.

    כמובן, שחוץ מהאנרגיות החדשות שיבואו לעזרת ההתקפה של ריאל, הם יחזקו את שני העמדות הבעתיות בריאל- הקישור האחורי וההגנה.

    אז ככל הנראה, ריאל יוצאת לדרך חדשה שתשפיע על כל הכדורגל האירופאי. מה שבטוח יהיה חם.

    כעת, נדבר על שאר הקבוצות בליגה הספרדיות שלא פחות מרתקות מהקבוצות הגדולות:

    נתחיל עם בטיס, קבוצה שיש לה פוטנציאל להגיע לצמרת הגבוהה בספרד. והשנה זה הוכח לכולם. בטיס עם חואקין שמנהיג אותה, ועם חלק התקפי מעולה הכולל את הצמד המרהיב ריקרדו אוליביירה ואדו, היא קבוצה מעולה שפונה רק למעלה.

    כעת היא כבר במקום השישי, ועומדת בציפיות, ובמטרה שלה, להגיע לאירופה. יש אפילו סיכוי סביר שאם תשאיר את חואקין, מה שיקרה ככל הנראה לפחות עד לסיום העונה, היא תוכל לקבל את הכרטיס היוקרתי לליגת האלופות. ואם זה יקרה, יש סיכוי טוב מאד שנראה שם את חואקין גם בעונה הבאה.

    אם דיברנו על הפתעה משמחת, בוא נדבר על אספניול. הקבוצה הקטלונית כנראה הלכה בעקבות בארסה, ולנגד כל הציפיות היא קבוצה מעולה שממוקמת במקום הרביעי בטבלה. והאמת? לא פלא. עם התקפה נוצצת שבראשה דה לה פנייה שמנהיג, מאקסי שנותן את הניצוץ, אספניול צועדת חזק למעלה. ואם זה לא מספיק, מאחורה מפקח על כולם, קרלוס קאמני, השוער הקמרוני בן ה20, שהולך להיות לדעת רבים השוער הטוב ביותר בעולם (אם הוא כבר לא עכשיו).

    וכאשר בטיס בצמרת, גם יריבתה העירונית סביליה בצמרת, ואפילו עוקפת אותה, כאשר מדורגת במקום השלישי. זה לא מספיק לסביליה כאשר מתכוונת להתחזק במקקולה, החלוץ הענק (בגודל) שכבר הוכיח את יכולתו בשנה שעברה עם אוסאסונה. ובחוד עם מקקולה ובפטיסטה סביליה גם תשאר בצמרת עד לתום העונה.

    דיברנו על אוסאסונה? היא לא צריכה את מקקולה הענק, יש לה ענק אחר- מוראלס האורגואי. יותר משני מטר האיש, והוא לא מפסיק לכבוש. וביחד עם מיסולביץ' גם היא מסודרת בהתקפה, וגם בטבלה כאשר מדורגת במקום השביעי.

    עכשיו בוא נדבר על אכזבות, רגע אבל על ריאל דיברנו? כן דיברנו, אבל האכזבה הכי גדולה העונה היא דפור. קבוצת צמרת לכל דבר, שרק בעונה שעברה הגיעה אף לחצי גמר ליגת האלופות, ולא מזמן, לפני 4 שנים זכתה באליפות ספרד. ומה קרה? הקבוצה נשארה עם אותו סגל, אז לא צריך להשתבש כלום לא? כנראה שזה לא כך. מאורו סילבה, המנוע של הקבוצה כבר בן 37, ואלרון הקוסם כבר לא קוסם. כל הקבוצה הזדקנה, ואפילו הסקורר הגדול שלה עזב, הלא הוא מקאי, ושאיתו טריסטאן לא מסתדר לבד, הכל משתבש. רק לוקה משאיר סיכוי לקבוצה להתאושש, ואולי, עם סיכוי קלוש עוד נוכל לראות את הקבוצה בגביע אופ"א בשנה הבאה. כי מהמקום ה13 קשה יהיה מאד לדפור להתאושש, במיוחד שהנשיא הקמצן שלה (זה הכינוי שלו בספרד) לא מוכן לשלם כסף בעבור רכש.

    עוד אכזבה גדולה היא אתלטיק בילבאו, הקבוצה הבאסקית המעולה. הייתה לה פתיחת עונה גרועה שמצאה את עצמה בתחתית העמוקה, אבל התאוששות זמנית שהקפיצה אותה למקום התשיעי, נותנת תקווה להשאר קרוב לצמרת, אבל היא עדיין קרובה קרובה לתחתית.

    עוד קבוצה שהיו ממנה ציפיות גדולות, בעיקר בזכות הרכש הגדול שביצעה בקיץ היא אתלטיקו מדריד. גם היא איכזבה בהתחלה, אבל תפסה לאחר מכן תאוצה קטנה שהקפיצה אותה עד למקום השמיני. אבל עדיין שואפים ליותר, וגרונקיאר יהיה הרכש הראשון שלה, ויגיעו עוד כבר בינואר.

    עוד קבוצות חביבות הם ויאריאל וסארגוסה. קבוצות התקפיות שבאות לשחק כדורגל במלוא משמעותו. בויאריאל יש את ריקלמה שנותן לנו להנות מהכדורגל, ובסארגוסה יש את גאלטי הארגנטינאי המעולה. שני הקבוצות שואפות לצמרת, אבל בינתיים שניהם מודרגות בחלק התחתון של הטבלה, וזאת למרות פתיחת עונה מעולה של סארגוסה.

    נעבור לתחתית ולבניון המדהים. דובר כל כך הרבה על העברות אבל הוא יישאר בסאנטאנדר וצריך לסבול את משחקיהם עד סוף העונה. היא התחילה טוב שנראה היה שהיא תהיה קבוצת אמצע טבלה, בעיקר בזכות אוואט שהציל הרבה, ובניון שהבריק, אבל עם 5 משחקים ברציפות ללא ניצחון היא כבר שוב עמוק בתחתית, מקום אחד בלבד מעל הקו האדום.

    מלאגה- גם היא התחילה טוב, אפילו טוב מאד שעם וואנצ'ופה ואמורסו הלהיבה את כולנו, אבל תקופה איומה שלה דרדרה אותה עד לקו האדום!!!

    עוד סיפור יפה בלה פרימרה הוא חזרתו של קופר לאמן. המאמן הלוזר בא לאתגר שאם ייצא ממנו כווינר ידהים את כולם ויהיה הסנסציה של השנה. הוא הגיע לאמן את מאיורקה, שם התחיל את קריירת האימון שלו שהעלה אותה לליגה הבכירה. ועכשיו הוא מנסה להשאיר אותה שם, אבל בינתיים היא מתחת לקו האדום.

    ריאל סוסיאדד לאחר פיטור מאמנה ההולנדי בקיץ והדיבורים שהיא רוצה לחזור לצמרת, אבל זה לא הספיק. הדיבורים לא התממשו שאפילו ניהאט וקובצ'ביץ' לא מצליחים להחזיר אותה לצמרת.

    אם יש סיפור יפה בליגה זאת אלבאסטה. קבוצה ללא הרבה כשרון, אבל עם לחימה נשארת בקושי בקושי כקבוצת תחתית מוערכת, שנלחמת כל משחק על כל נקודה.

    נמשיך עם העולות החדשות: לבאנטה שהייתה ההפתעה הגדולה של הליגה עד ל10 המחזורים הראשונים, אבל שמאנצ'ב הפסיק לפגוע היא הדרדרה לתחתית. יש גם את חטאפה, שלמרות שהיא בתחתית ברור לכולם שלא תרד ליגה. השלישית, נומאנסיה נראית כיורדת בטוחה חזרה לליגה השנייה, כאשר היא מדורגת במקום האחרון.



    זהו, פתיחת הדיון באה במועד מושלם: לפני פתיחת חלון ההעברות של ינואר, מחזור אחד לפני סיום הסיבוב הראשון, ועם הסיפור הגדול על מהפכה ענקית באימפרית כדורגל עולמית, אולי מספר אחד בעולם, ריאל מדריד.

    מקווה שכולכם נהנתם והשכלתם מכל מה שרשמתי לכם כאן, ושתהיה המשך עונה מהנה בליגה הספרדית.

    :aaa7:
     
    נערך לאחרונה ב: ‏3/2/05
  2. Bensh Member

    הצטרף ב:
    ‏27/1/05
    הודעות:
    6,643
    לייקים שהתקבלו:
    0
    יש לי הרגשה שכתבת את זה לפני חודש ושכחת לעדכן
     
  3. Yeste Member

    הצטרף ב:
    ‏12/10/04
    הודעות:
    2,695
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מה נסגר איתך?!
    אנחנו כבר במחזור ה-22. וכבר נפתח דיון כזה...
     
  4. Joaquinaldinho Member

    הצטרף ב:
    ‏28/5/04
    הודעות:
    116
    לייקים שהתקבלו:
    0
    קומישן י'***.

    מי שרשם את זה זה אני בפורום אחר. סתם התחלתי להציץ פה אחרי הרבה זמן שלא הגבתי פה, ומה אני רואה? את אותו סיכום שלי כאן. וגם בפורום שאני נמצא בו הוא העתיק את הסיכום של ברסיק על העונה עד עכשיו ואמר שהוא רשם את זה. הוא מעתיקן.

    והכי מצחיק. גם את הלוגו שעשה לי מישו לסיכום הוא העתיק.
     
  5. Barcik Member

    הצטרף ב:
    ‏28/8/03
    הודעות:
    6,708
    לייקים שהתקבלו:
    0