הליגה ההולנדית 22/23 - פיינורד זוכה באליפות, פ.ס.וו בגביע. אייאקס מאכזבת

הנושא בפורום 'פורום כדורגל עולמי' פורסם ע"י de Middenweg, ‏8/8/15.

  1. de Middenweg משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/7/08
    הודעות:
    26,794
    לייקים שהתקבלו:
    5,894
    משהו אחר לגמרי. רונאלד קומאן פרסם אתמול את הסגל המורחב שלו. יש בהחלט כמה הפתעות. ג'סטין קלייברט בפנים כמו כן הצמד מ-AZ וואוט ווחהורסט וחוס תיל הכשרוני. ג'ואל פלטמן ומרקו ואן חינקל בחוץ.)

    Marco Bizot (AZ), Jasper Cillessen (Barcelona), Sergio Padt (FC Groningen), Jeroen Zoet (PSV)

    Patrick van Aanholt (Crystal Palace), Nathan Aké (AFC Bournemouth), Daley Blind (Manchester United), Jeffrey Bruma (VfL Wolfsburg), Stefan de Vrij (Lazio), Virgil van Dijk (Liverpool), Timothy Fosu-Mensah (Crystal Palace), Hans Hateboer (Atalanta Bergamo), Daryl Janmaat (Watford), Matthijs de Ligt (Ajax), Karim Rekik (Hertha BSC), Kenny Tete (Olympique Lyon),

    Donny van de Beek (Ajax), Davy Pröpper (Brighton & Hove Albion), Marten de Roon (Atalanta Bergamo), Kevin Strootman (AS Roma), Guus Til (AZ), Tonny Vilhena (Feyenoord), Ruud Vormer (Club Brugge), Georginio Wijnaldum (Liverpool)

    Ryan Babel (Besiktas), Steven Berghuis (Feyenoord), Steven Bergwijn (PSV), Memphis Depay (Olympique Lyon), Bas Dost (Sporting Lissabon), Luuk de Jong (PSV), Justin Kluivert (Ajax), Quincy Promes (Spartak Moskou), Wout Weghorst (AZ)​
     
    נערך לאחרונה ב: ‏8/3/18
  2. Andrei Kanchelskis Member

    הצטרף ב:
    ‏28/5/09
    הודעות:
    4,351
    לייקים שהתקבלו:
    398
    de Middenweg
    אין ספק שכל עוד לא ירכוש את אייאקס איזשהו אוליגרך היא לא תוכל להתקרב לרמה של הקבוצות העשירות מספרד,איטליה,אנגליה, גרמניה ואפילו צרפת(רק בכל הקשור ל-פ.ס.ז). אבל למה אייאקס לא יכולה לשאוף לפחות להיות כמו פורטו למשל קבוצה שבאה מליגה חלשה לא פחות מההולנדית אבל מגיעה להישגים יפים מאוד בסטנדרט שלה בליגת האלופות? או כמו פ.צ באזל שמדי כמה עונות בשנים האחרונות מצליחה להשתחל לשמינית גמר ליגת האלופות? אייאקס לא הייתה בשמינית גמר ליגת האלופות מאז עונת 2006! ואין לי ספק שאם צורת ניהול וחשיבה אחרת היא הייתה מגיעה להישגים כמו שתי הקבוצות שציינתי, אבל למרבה הצער אייאקס אפילו לא מצליחה לעבור את הסיבוב הראשון במוקדמות הצ'מפיונס....
     
    DRORIKO אוהב/ת את זה.
  3. de Middenweg משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/7/08
    הודעות:
    26,794
    לייקים שהתקבלו:
    5,894
    @Andrei Kanchelskis
    לדעתי מה שגם מפריע מאד לאייאקס זו פילוסופיית המשחק שלה. מתנהל בהולנד כבר ויכוח ארוך האם פ.ס.וו מספיק "אטרקטיבי". יותר מזה, בשנת 2010 היו לואן מרווייק מספיק מבקרים שהולנד שיחקה יותר מדי הגנתי. הדיעה הרווחת היא שאייאקס צריכה לחזור לבמת ליגת האלופות, אבל גם עם כדורגל אטרקטיבי...זה פשוט מגוחך ולא מציאותי, אבל ככה קרויף ז"ל רצה לראות.

    פ.ס.וו הצליחה לפני שנתיים שלוש אחלה בליגת האלופות. היא השאירה את אתלטיקו פעמיים על 0-0 ועפה בגלל פנדלים. אוהדי אייאקס קטלו את היריבים בצורה קשה. "הם לא ניסו לנצח את המשחק". "חשבו רק על הגנה". אייאקס הפסידה לפני שנה ליונייטד בגמר הליגה האירופאית. מוריניו עם קבוצה שמהעשירות של העולם נתנה לאייאקס לתקוף והם לקחו את התואר. ממה שהבנתי טוטנהאם תקפה אתמול ויובה תוך 3 דקות גמרה את הסיפור.

    על זה אני מדבר. אייאקס תוכל בעתיד רק להצליח בליגת האלופות אם היא מוכנה טיפה להגמיש הפילוסופיות המשחק שלה. בליגה אין סיבה לשחק כמו פ.ס.וו העונה עושה, אבל באירופה כן.

    אני לא מאמין שיגיע אוליגרך ש"יציל" אותנו. לא אחד שכזה שרואים באנגליה או פריס. בשביל זה הולנד לא מושכת. אני גם לא חושב שהקהל מוכן לזה. הד.נ.א של הקבוצה הוא מחלקת הנוער. האוהדים לא מוכנים לראות 11 שחקני רכש.

    לדעתי ליגת האלופות גם ככה היא תחרות פרטית של עשירי אירופה. באזל לא דגדגה את הסיטי. הניצחון אתמול של השוויצרים רק בארץ בגלל שהסיטי למעשה כבר היו בשלב הבא. ברגע שאייאקס טיפה תצטיין אנחנו כבר נאבד את כל השחקנים הטובים שלנו. תראה מה שקרה לפני שנה. שוב, יש כבר דיווחים שאפילו בעונה כה רעה שחקנים כמו קלייברט ג'וניור ומתהייס דה ליכט מבוקשים ביונייטד וברצלונה.

    המציאות השתנתה. אני כבר אשמח אם האוהדים יבינו שאולי כדאי פעם לשחק יותר הגנתי באירופה. קרויף ז"ל ונאמניו נאיביים בעיניי. לדעתי רק בליגה האירופאית יש סיכויים. את זה ראינו לפני שנה...
     
    Ajacied אוהב/ת את זה.
  4. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,590
    לייקים שהתקבלו:
    14,304
    מין:
    זכר
    גם פורטו לא דגדגה את ליברפול אבל זאת עדיין קבוצה שבאופן כמעט קבוע עושה שמינית גמר, ואם אני לא טועה גם מבליחה מדי פעם ברבע(עם הגרלה נוחה בשמינית כמובן) זאת צריכה להיות השאיפה של אייאקס, ואחרי שתעשה את זה אולי אפשר להיות גרידים ולדבר על עוד קפיצת מדרגה. אבל שוויה שוויה כמו שאומרים בהולנדית.
     
    de Middenweg אוהב/ת את זה.
  5. de Middenweg משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/7/08
    הודעות:
    26,794
    לייקים שהתקבלו:
    5,894
    לקבוצות הצמרת בפורטוגל יש יתרון שהם מסוגלים למשוך ברזילאים די בכירים בגלל השפה, אבל כעיקרון אתה צודק דרור.
     
  6. גלץ Member

    הצטרף ב:
    ‏8/7/17
    הודעות:
    5,312
    לייקים שהתקבלו:
    1,074
    מין:
    זכר
    גם בנפיקה בירידה כמו אייאקס. דומה קצת לא? הם נראים אפילו פחות טובים מאייאקס
     
    de Middenweg אוהב/ת את זה.
  7. de Middenweg משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/7/08
    הודעות:
    26,794
    לייקים שהתקבלו:
    5,894
    אכן כן. המצב בפורטוגל מאד דומה לזה בהולנד. בנפיקה ופורטו הם כמו אייאקס ופ.ס.וו. ספורטינג היא פיינורד. :p

    משהו אחר. אני לא מומחה בעניין, אבל משום מה זכור לי שבפורטוגל מרבים לעבוד עם חברות השקעה כמו Doyen. בצורה הזאת מחתימים הרבה ברזילאים, אבל מעולם לא הבנתי למה טוונטה נענשה והקבוצות הפורטוגליות לא. אני יודע שמבחינה כלכלית בהולנד יש הרבה פחות חופש מאשר בחצי האי האיברי, אבל טוונטה קיבלה גם הרחקה מאירופה.

    ידיעה אחרת. שוב מדברים פה על רצון פ.ס.וו להתחזק בניק וירחייפר. הבלם/מגן של אייאקס יהיה בית שחקן חופשי. בעבר הוא עוד דיבר על זה שירצה לעזוב לחו"ל. נראה מה יקרה בעינינו.
     
  8. Andrei Kanchelskis Member

    הצטרף ב:
    ‏28/5/09
    הודעות:
    4,351
    לייקים שהתקבלו:
    398
    ובראגה היא אלקמאר.
     
  9. Ajax Amsterdam Member

    הצטרף ב:
    ‏14/3/09
    הודעות:
    4,779
    לייקים שהתקבלו:
    1,828
    אין ספק שאנחנו צריכים לשאוף להיות כמו פורטו ובנפיקה זה יותר מאפשרי.
    אבל יש יותר מידי אינטרסנטים באמסטרדם שרק ימשיכו לדרדר את המועדון הזה,ההיסטוריה של אייאקס היא הבעיה הכי גדולה שלה כיום
     
  10. גלץ Member

    הצטרף ב:
    ‏8/7/17
    הודעות:
    5,312
    לייקים שהתקבלו:
    1,074
    מין:
    זכר
    לאיינדהובן התחיל לשעמם כבר?
     
    de Middenweg אוהב/ת את זה.
  11. de Middenweg משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/7/08
    הודעות:
    26,794
    לייקים שהתקבלו:
    5,894
    פ.ס.וו קיבלה הערב זובור מווילם טוויי, אבל באמת קשה לי להאמין שעכשיו מרוץ האליפות שוב נפתחת. ההפסד 5-0 הוא הגדול ביותר מאז שנת 1964. אייאקס תשחק מחר בבית מול היירנביין. היא עשתה 2-2 באיינדהובן כך בוא לא נצא לחגוג ברחובות...לא, פ.ס.וו תהיה אלופה.

    אגב, הערב דיווחו שוירחייפר ישחק בעונה הבאה באיינדהובן.
     
    Ajax Amsterdam אוהב/ת את זה.
  12. AS R Member

    הצטרף ב:
    ‏14/9/08
    הודעות:
    2,580
    לייקים שהתקבלו:
    499
    מין:
    זכר
    אני חושב שצריך לבדוק בדפי ההיסטוריה האם ומתי, בליגה כלשהי, קבוצה הובסה 5-0 בעונת האליפות שלה.
     
    de Middenweg ו-גלץ אוהבים את זה.
  13. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,210
    לייקים שהתקבלו:
    25,759
    מין:
    זכר
    יונייטד פעמיים 1996/97 ו 1999/00

    Sent from my SM-G930F using Tapatalk
     
    AS R אוהב/ת את זה.
  14. Andrei Kanchelskis Member

    הצטרף ב:
    ‏28/5/09
    הודעות:
    4,351
    לייקים שהתקבלו:
    398
    גלאטסראיי בעונת 2002 אם אני לא טועה ע״י בורסאפור, מכבי חיפה בעונת הדאבל(!) ב-1991 ע״י מכבי נתניה, פיינורד הובסה ע״י אייאקס בעונת 99 6:0 לאחר שכבר הבטיחה את האליפות, הפועל קרית שמונה הפסידה לבני סכנין בתוצאה הזו בעונת האליפות המדהימה ב-2012 גם כן לאחר שכבר הבטיחה את האליפות.

    משחק מפורסם נוסף שזכור לי בהולנד היה ה-1:5 של אייאקס בחוץ על איינדהובן בעונת 2007 שלא מנע מאיינדהובן אליפות דרמטית שהוכרעה בהפרש שערים.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏11/3/18
    de Middenweg אוהב/ת את זה.
  15. de Middenweg משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/7/08
    הודעות:
    26,794
    לייקים שהתקבלו:
    5,894
    הפער חזר לשבע נק'. אייאקס מנצחת 4-1 את היירנביין. חצי ראשון די חלש, שני בהחלט טוב. המצטיין היה זייך. מה אני אגיד, אם היה לו אופי טיפה יותר נוח. שחקן מצוין, אבל ברור שהוא יעזוב בקיץ.

    טן האח הפתיע כשהשאיר את פלטמן על הספסל. בחצי השני הוא נכנס במקום וובר, אבל לדעתי אנחנו מתקרבים לסוף תקופת המגן באייאקס. מחליפו בהרכב, קריסטנסן היה בסדר גמור.

    מילה אחרונה לשחקן שהופך מהר מאד לאחד האהובים בארינה. ניקו טאלייפיקו עם שער חשוב והמון התלהבות. @Franco , אני מעריך שהמגן יהיה במונדיאל. לפחות בסגל.