האיטלקיות במפעלים האירופאים 2018/19:: יובנטוס - אייאקס, נאפולי - ארסנל

הנושא בפורום 'פורום כדורגל איטלקי' פורסם ע"י cazzo, ‏23/7/18.

  1. תומר1989 Member

    הצטרף ב:
    ‏27/11/15
    הודעות:
    2,015
    לייקים שהתקבלו:
    883
    מין:
    זכר
    חבל על לאציו. זה היה פוטנציאל למצ'אפ צמוד ומאוד מעניין וכמות הפציעות שינו הכל
     
    טל. אוהב/ת את זה.
  2. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,588
    לייקים שהתקבלו:
    14,304
    מין:
    זכר
    לאציו זה כזה כלום בפיתה. הגול שהם ספגו זאת הפקרות מוחלטת, אפס משמעת טקטית(וזה עוד לפני שהגענו לבאשטוש הליצן). העברתי ערוץ כשקוראה היה באחד על אחד ומשום מה ניסה למסור, אלוהים יודע למי. ידעתי שגול כבר לא נראה מהאפסים האלה.
     
  3. טל. Member

    הצטרף ב:
    ‏30/8/17
    הודעות:
    8,309
    לייקים שהתקבלו:
    2,052
    מין:
    זכר
    Piccola Roma, occhio ai match “facili”: tra le squadre in Champions ha la media peggiore – Forzaroma.info

    לא יאומן. רומא עם קצב צבירת הנקודות בליגה הכי נמוך מבין כל ה 16 קבוצות שעלו לשמינית בצ'מפיונס ליג.
    1.8 נקודות פר מחזור. וזה עוד אחרי כמה מחזורים מוצלחים מבחינת רומא לאחרונה...

    אפילו שאלקה (מקום 14 בבונדסליגה!) מחזיקה בקצב צבירת נקודות טוב יותר מרומא.

    תודה לאל שקיבלנו הגרלה כזו קלה בשלב הבתים.

    הדבר הכי מבאס הוא - שאתה יודע שכל עוד EDF המקובע זה המאמן, וכל עוד מונצ'י החמור לא מצליח לפגוע בינגו ברכש הגנתי אחד לרפואה (שלא לדבר על רכישות אומללות נוסח פאסטורה ואנזונזי ב 50 מיליון יורו) - המצב לא הולך להשתנות.

    כשהמילאנזיות היו רדומות במשך שנים - זה לא ממש היה משנה כל הסיפורים והמעשיות האלה.
    אבל היום זה כבר לא כך.
     
  4. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,588
    לייקים שהתקבלו:
    14,304
    מין:
    זכר
    תגיד לי, כש-EDF זיין לבארסה את הצורה הוא גם היה מקובע? לגבי רכש הגנתי, לא יכול לבוא בטענות למונצ'י מצטער. מאנולס, פאזיו וקולארוב היו נהדרים בעונה שעברה ולהגיד שהיה צריך לחזק את העמדות שלהם בקיץ זאת חכמה בדיעבד. מה גם שבמחזורים האחרונים אני כן רואה שיפור אצל שני הבלמים. לגבי קולארוב, הגנה אף פעם לא היתה הצד החזק שלו. ד"ש מדז'קו אגב.
     
  5. טל. Member

    הצטרף ב:
    ‏30/8/17
    הודעות:
    8,309
    לייקים שהתקבלו:
    2,052
    מין:
    זכר
    מקום 14 בבונדסליגה.
     
  6. Roma מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏16/6/09
    הודעות:
    10,482
    לייקים שהתקבלו:
    4,291
    טל.,

    פורטו ואיאקס משחקות בליגה שרומא הייתה משיגה קצב צבירת נקודות טוב פי 2.
    אני אפילו יכול להכניס את ליון ופסג' למשוואה שמשחקות בליגה הצרפתית שהיא משמעותית חלשה מהליגה האיטלקית.

    דרך אגב שאלקה בקצב צבירת נקודות של מקום 14 בליגה האיטלקית +\-.
    יכול להיות שאני עדין באופוריה מהגביע של ירושלים אבל שאלקה עם 22 נקודות מ21 משחקים בליגה על איזה קצב נקודות עדיף מרומא אתה מדבר?

    ואחרי כל זה אנחנו בעמדה טובה להגיע ל-8 הגדולות.
     
  7. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,588
    לייקים שהתקבלו:
    14,304
    מין:
    זכר
    האמת שגם אני לא ממש הבנתי את זה
     
  8. טל. Member

    הצטרף ב:
    ‏30/8/17
    הודעות:
    8,309
    לייקים שהתקבלו:
    2,052
    מין:
    זכר
    Roma,

    אני לא יודע להשוות בין ליגות.

    אתה חושב ש edf מאמן טוב? שעושה עבודה טובה? שמייצר ו/או יודע להשתמש בכלים טקטיים? שמתאים לקבוצת צמרת באיטליה? אחת שרוצה תואר?

    מה דעתך עליו?
     
    נערך לאחרונה ב: ‏15/2/19
  9. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,042
    לייקים שהתקבלו:
    7,110
    קצב צבירת הנקודות של שאלקה נמוך משמעותית מזה של רומא, 22 נקודות מול 38 כשפער המחזורים הוא רק שניים לטובת רומא אלו מספרים שמספיקים להבין את ההבדלים.

    הייתי מעדיף את דיפרה על הקווים שלי מאשר ספאלטי. לא בגלל שהוא כיום יותר טוב בוודאות, אלא כי לטעמי ככל שיצבור יותר ניסיון הוא ישתפר ובהחלט יתפוס מקום של כבוד בין המאמנים הבכירים של אירופה. מה שדיפרה עשה בעונה שעברה זה הישג מדהים איך שלא תהפוך את זה, וכן גם שם היו רגעים פחות טובים, אבל הוא מתקדם תוך כדי תנועה ואני מאוד מאמין בו. יכול להיות שאני מגזים לגביו, אבל אני במקום רומא בונה עליו לאורך טווח ומשתדל לתת לו מה שהוא רוצה.
     
    Roma ו-itzik.miro אוהבים את זה.
  10. Roma מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏16/6/09
    הודעות:
    10,482
    לייקים שהתקבלו:
    4,291
    EDF מאמן טוב - יש לו הרבה מגרעות כמו שאתה אוהב להזכיר לנו אבל גם הרבה מעלות, הוא מאמן צעיר ואני הייתי רוצה לגדול יחד איתו במיוחד שהוא רומאי.
    מאז המשבר האחרון הוא הצליח לייצב את הספינה וכרגע אנחנו חזק במאבק על המקום בליגת האלופות וסיכוי טוב לעלות לרבע גמר הצ'מפיונס(מרגיש לי שאוהדים חושבים שזה מובן מאליו המעמד שלנו בצ'מפיונס, רק לפני כמה שנים אותה פורטו טחנה אותנו).

    לגבי תארים באיטליה והאליפות בפרט, כרגע זאת משימה בלתי אפשרית שאתה צריך להתחרות עם יובנטוס . גם גדול המאמנים לא היה מצליח להתמודד עם יובה עם הכלים שיש לנו כרגע.
     
    itzik.miro ו-DRORIKO אוהבים את זה.
  11. itzik.miro Member

    הצטרף ב:
    ‏21/10/14
    הודעות:
    5,431
    לייקים שהתקבלו:
    1,619
    מין:
    זכר
    לקראת המשחק שלנו ביום רביעי נגד אתלטיקו כתבתי לדף הפייסבוק את מאמר הסקירה הבא:

    אז מי את אתלטיקו מדריד?

    כזכור, ההגרלה שנערכה לפניי כחודשיים סידרה לגברת הזקנה מפגש כפול מול אתלטיקו מדריד הספרדית.

    אתלטיקו מדריד היא אחת הקבוצות המצליחות במפעל בשנים האחרונות כאשר האדומים לבנים ממדריד היו חלק מארבעת הגדולות של המפעל בשלוש מתוך חמש העונות האחרונות כולל שניי גמרים אותם הפסידו לריאל מדריד שהיא למעשה הקבוצה היחידה שהדיחה את אתלטיקו מדריד מליגת האלופות בין 2013 ל-2017, בעונה שעברה הקולצ'ונרוס הודחו בשלב הבתים אך שעטו כל הדרך לזכייה בליגת אירופה.

    את העונה אתלטיקו מדריד פתחה עם זכייה בגביע הסופר קאפ האירופי על חשבון היריבה העירונית השנואה, סיימה במקום השני בבית A שכלל גם את בורוסיה דורטמונד, מונאקו וקלאב ברוז' ובליגה היא ממוקמת שלישית, מרחק 7 נקודות מברצלונה שבמקום הראשון.

    אתלטיקו מחזיקה בארסנל שחקנים שגולת הכותרת שלהם היא עבודה קשה ואפרוריות כגון רודרי, תומאס פארטיי, דייגו גודין וחוסה חימנז אך בתוך המעטה הזה ישנם גם שחקני התקפה מצויינים כאנטואן גריזמן, אנחל קוראה, תומא למאר וכמובן הרכש הטרי ומיודענו: אלברו מוראטה. שחקנים שעשו בעבר בעיות לקבוצות רבות וצפויים לאתגר באופן משמעותי את משחק ההגנה של יובנטוס.

    הרכב ושיטת המשחק של היריבה.

    בזמן הגנה סימאונה מקפיד לסדר את הקבוצה שלו בשלושה קווים סדורים של מערך ה- 4:4:2 ולפיכך אתלטיקו מדריד מאפשרת ליריבתה מרווח צר מאוד להניע בו את הכדור מכיוון שחוליית הקישור המורכבת לרוב מאנחל קוראה/סאול ניגואז, רודרי, תומאס פארטיי ותומא למאר ממושמעת מאוד כשהשחקן המרכזי הוא רודריגו המכונה "רודרי" שכן הוא הקשר המצטיין של מדריד בחטיפות, תיקולים ומסירות מוצלחות.

    בשער עומד אחד השוערים הטובים בעולם, יאן אובלאק שעוצר בממוצע חמש בעיטות למשחק ושמר על שער נקי ב-48 אחוז מהמשחקים בהם שותף. לפניו בחוליית ההגנה נמצא דייגו גודין, קפטן הקבוצה, בעל משחק ראש מצויין ואחד מהבלמים בעלי אינטליגנציית המשחק הגבוהה ביותר בעולם, איכויות משובחות אשר מקהות את החולשות של הבלם שלצידו בין אם יהיה זה חימנז, לוקה הרננדז או סטפן סאביץ'. באגף ימין משחק לרוב סנטיאגו אריאס המגן הקולומביאני שנקודת החוזקה שלו היא היכולת הפיזית ובאגף שמאל פליפה לואיז הברזילאי והמנוסה.

    שיטת המשחק ההתקפית של אתלטיקו בנויה על חטיפות במרכז המגרש על ידי רודרי ותומאס פארטיי באמצעות משחק לחץ קשוח ובלתי מתפשר, מסירת הכדור מהר קדימה לעבר אנטואן גריזמן שבזמן התקפה הופך לחצי חלוץ חצי קשר, מסייע בהנעת הכדור לאגפים ומצטרף במהירות לאזור רחבת היריב, מה שמשאיר אותו פעמים רבות חופשי בעמדת סכנה של השער והוא כבר עם 17 שערים ושמונה בישולים העונה בכל המסגרות.

    באגפים מגיחים תומא למאר ואנחל קוראה הפעלתן הניחנים ביכולות דריבל איכותיות, נכנסים פעמים רבות בין הקווים, אל תוך רחבת היריב או מאחורי הקישור על מנת לפנות את השטח באגפים לסנטיאגו אריאס ופליפה לואיז ולכן על המגנים וקשרי המצאלה או הווינגרים להיות מרוכזים מאוד, לבצע סגירות חכמות ולא לאבד כדורים באזורים קריטיים על מנת לצמצם את הסכנה מאתלטיקו מדריד.

    מפתחות:

    1. משחק על הדשא ולא באוויר

    כאמור אתלטיקו מדריד היא קבוצה קשוחה עם שחקנים בעלי משחק ראש נהדר ולכן משחק הגבהות יהיה בבחינת מתנה לחבורה של דייגו סימאונה מה שבעצם מוביל לכך שנקודת המפתח הראשונה היא משחק על הדשא ולא באוויר שכן מבחינה סטטיסטית מתוך 23 השערים אותם ספגה אתלטיקו רק חמישה היו כתוצאה מהרמות לרחבה, שבעה מאזור מרכז המגרש ועוד 11 היו דרך האגפים במשחק על הארץ כאשר הדוגמא הטרייה ביותר היא הדרבי נגד ריאל מדריד בו שניי שערים מתוך השלושה הגיעו בשל פרצות באגפים.

    2. צמצום מרחקים

    מירב השערים שאתלטיקו כובשת נובעים מלחץ של שחקניה על שחקני היריבה בחלקים נרחבים של המגרש ומסירה לגריזמן. כדי שנוכל לצמצם את הסכנה על השחקנים להיות קרובים, למסור מסירות בטוחות ולא להתפתות לדריבלים מיותרים שיובילו לחטיפות ומתפרצות. העניין נןגע בעיקר לגבי מרכז המגרש שכן מתוך 33 שערי הליגה של אתלטיקו, חמישה עשר שערים הגיעו בעקבות חטיפה במרכז המגרש.

    3. ריווח המשחק

    כאשר מסתכלים על הסגלים רואים בבירור שיובנטוס מחזיקה בחוליית קישור נחותה מזו של הקולצ'ונרוס ולכן המפתח יהיה לשחק כמה שפחות דרך באמצע וכמה שיותר דרך האגפים שכן האזורים הצדדיים במגרש הם הפרוצים ביותר אצל אתלטיקו.

    למרות שמדובר בקבוצה מאוד ממושמעת, בפעמים לא מעטות למאר וקוראה שהם שחקני התקפה מובהקים מפקירים את העמדות שלהם ויוצרים בכך יתרון ליריבה ולכן לשחקני הקו תהיה השפעה מכרעת ביכולת של יובה לכבוש שער חוץ.

    4. פירגון וקבלת החלטות נכונה

    הסטטיסטיקה אומרת שכאשר שחקני יובנטוס מתמסרים הקבוצה מגיעה לכמעט פי 2 יותר מצבים מאשר בעקבות דריבל של שחקן בודד וזוהי נקודת מפתח עבור יובה שכן כאשר יש לך בקבוצה את הסקורר הטוב בעולם, שחקני התקפה נהדרים כדיבאלה, מנדז'וקיץ וקוסטה ומגנים התקפיים כקאנסלו וסנדרו קשה מאוד למנוע מהקבוצה להגיע למצבים ולכבוש שערים, כמובן בהנחה שהשחקנים מפרגנים האחד לשני, כפי שראינו בשני המשחקים האחרונים. לכן לשיתוף הפעולה ומסירה לשחקן הפנוי בעמדה הטובה ביותר ללא שיקולי אגו משקל קריטי בהשגת תוצאה טובה עבור יובנטוס.

    5. ריכוז ושמירת הרחבה.

    אתלטיקו מדריד כבשה בליגה 25 שערים מתוך הרחבה, שמונה מרחוק ושניים בכדורים חופשיים, כלומר את מירב השערים שלה היא עושה במקום שבו יובנטוס אמורה להצטיין בו - מרכז ההגנה ולכן לשמירה על הרחבה וצמצום אופציות המסירה לתוכה יסייעו להשיג את התוצאה הרצויה.

    בנוסף, אתלטיקו היא קבוצה עיקשת שמסוגלת לכבוש בכל דקה של המשחק ובעיקר במחצית השנייה ולראייה 67 אחוזים מסך שעריה הובקעו במחצית השנייה כש- 24.2 אחוז הגיעו ברבע השעה האחרונה של המשחק ולריכוז תהיה השפעה מכרעת, במיוחד לאחר שחטפנו מספר גולים לא מחוייבי המציאות לאחרונה.

    אם כן צפוי לנו ביום רביעי משחק קשה מאוד נגד קבוצה שבעבר ניצחה אותנו ועשתה לנו צרות אך יש לנו את היכולת להשיג תוצאה טובה ולהעביר את ההכרעה הביתה, פורצה יובה!

    Sent from my SM-N950F using Tapatalk
     
    SerieA, Roma ו-גלץ אוהבים את זה.
  12. גלץ Member

    הצטרף ב:
    ‏8/7/17
    הודעות:
    5,312
    לייקים שהתקבלו:
    1,074
    מין:
    זכר
    נהנתי לקרוא. מעניין מאוד :)
    יש פה כמה חבר'ה שהייתי שמח לקרוא כתבות שלהם באתרי הספורט.
     
    itzik.miro אוהב/ת את זה.
  13. itzik.miro Member

    הצטרף ב:
    ‏21/10/14
    הודעות:
    5,431
    לייקים שהתקבלו:
    1,619
    מין:
    זכר
    לאציו שוב חוטפת גול דבילי לחלוטין בדקות טובות שלה

    Sent from my SM-N950F using Tapatalk
     
  14. טל. Member

    הצטרף ב:
    ‏30/8/17
    הודעות:
    8,309
    לייקים שהתקבלו:
    2,052
    מין:
    זכר
    חחחחחח
     
    VAR אוהב/ת את זה.
  15. תומר1989 Member

    הצטרף ב:
    ‏27/11/15
    הודעות:
    2,015
    לייקים שהתקבלו:
    883
    מין:
    זכר
    יובה הסריחה את הדשא .. תוצאה מוצדקת
     
    itzik.miro אוהב/ת את זה.