דיון ראשי:מאמנים בליגות העל - אוחנה כבדיחה מהלכת !

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י בית"רי מלידה, ‏9/8/05.

  1. בית"רי מלידה Member

    הצטרף ב:
    ‏3/1/04
    הודעות:
    9,190
    לייקים שהתקבלו:
    1
    תיאטרון ירושלים מציג: אלי אוחנה בתפקיד המאמן

    מאת עודד זרגרי

    את שיטת המעוין החדשה הוא הסביר בקצרה לשחקני ההרכב ולא תירגל אפילו פעם אחת במגרש, קלטות וידיאו הן מחוץ לתחום, כששחקנים טועים הוא צורח ולא מסביר איך לתקן, התרגיל המלהיב שלמד מז'וזה מוריניו הועבר פעם אחת וזהו. מאור מליקסון לא יודע מה רוצים ממנו, יואב זיו הפך לקשר אחורי ונשאר מבולבל. תורת האימון של אלי אוחנה

    אלי אוחנה לא מאמין בטקטיקה. בעבר נשמע מאמן בית"ר ירושלים אומר לא פעם למקורביו, "טקטיקה, שמקטיקה". גם לאימונים אין משמעות כזו קריטית עבורו. מבחינתו, אין הבדל בין האימונים שלו לאימונים שמעבירים מאמנים אחרים ולפעמים, צריך הרבה יותר מזל משכל. "כל האימונים הם אותם אימונים ואף אחד לא המציא את הגלגל. כשהולך, האימונים טובים וכשלא הולך, אז הם לא. כשהולך, השיטה היא טובה וכשלא, אז היא לא טובה". כך נוהג להגג המאמן הירושלמי.

    עד כמה אוחנה מאמין בטקטיקת משחק, אפשר ללמוד מהשטיק אותו ביצע המאמן פעמים רבות בשנתיים האחרונות. זה הולך ככה: אוחנה מסמן על הלוח באיקסים את מה שהוא רוצה משחקניו ואת עמדות המפתח, בסיום התדרוך הוא לוקח שוב את הלורד ומסמן איקס גדול על כל הלוח, מסתובב לעבר השחקנים ואומר להם: "כל מה שהסברתי פה שווה לתחת, מהסיבה הפשוטה שכל העניין בכדורגל הוא שדברים משתנים תוך כדי משחק. אני יכול להסביר ולהסביר, אבל במשחק קורים כל מיני דברים שאין לנו דרך לצפות אותם ולכן אני רוצה שתעלו עם כל הלב והנשמה ותתנו את כל מה שיש לכם, זה מה שיכול לעזור מאוד בהשגת הניצחון".

    מעוין בלי צלעות

    את פילוספיית השפיץ של הנעל, מיישם אוחנה גם הלכה למעשה. כדי להבין למה בית"ר ירושלים נראתה ביום ראשון מבולבלת ולא מסודרת, צריך לחזור למחנה האימונים בן עשרת הימים שעברה הקבוצה בהולנד. שחקנים בקבוצה מספרים על העובדה שהשיטה של אוחנה לא נלמדה, ולו פעם אחת על המגרש.

    אחד משחקני ההרכב על המגרש מספר על הכנה לקויה: "במחנה אוחנה דיבר איתנו על כך שהשיטה שלנו לקראת השנה הבאה תהיה כזו, שנשחק עם שלושה קשרים אחוריים ושלושה שחקנים התקפיים. הוא רוצה שניצור מעין צורת מעוין וכך נוכל להפעיל לחץ על היריבות. השיטה נראתה לנו על הנייר מעניינת, שבה נוכל להיות קבוצה התקפית. הבעיה היחידה היתה שלא תירגלנו את השיטה הזו אפילו פעם אחת באימונים עצמם".

    אוחנה, שרץ לספר לתקשורת על השיטה החדשה, שכח שמעבר לעיתונאים, צריך לתרגל את השיטה גם עם השחקנים באימונים. במקום זאת, הוא אסף את שחקני ההרכב לפני אחד ממשחקי האימון במחנה ואמר להם שהוא רוצה שישחקו בשיטת המעוין. אוחנה דיבר בעיקר על הלחץ שאותו צריכים השחקנים לעשות, שום דבר מעבר לזה. באותו מעמד, הוסיף ואמר: "אם לא יילך בשיטה הזו, נעבור למערך של 2-4-4". אמירה שהתקבלה בחיוך אצל השחקנים. הסיבה כמו שאחד מהם אומר: "שיטה זה דבר שצריכים לתרגל אותו ללא הפסקה. גם אם בהתחלה זה לא הולך. כשאוחנה אמר שאם זה לא יילך, נעבור למערך אחר, כבר באותו משחק, זה היה נראה לא רציני".

    יש לציין שמלבד שחקני ההרכב הראשון, אף אחד מהשחקנים האחרים לא קיבל הסבר על השיטה החדשה. בגלל החדרים הקטנים במחנה האימון בהולנד, בחר אוחנה לחלק את שחקני ההרכב הראשון והשני לשתי קבוצות. כששחקני ההרכב הראשון התלבשו, אוחנה הסביר להם על שיטתו החדשה. שחקני ההרכב השני לא זכו אפילו להסבר עיוני אחד לאורך כל המחנה, על השיטה החדשה.

    גם לאחר המשחקים, כשאוחנה אסף את השחקנים לתידרוך, לא היתה שום התייחסות לשיטה. אוחנה נמנע מלהזכיר את התקפת המעוין ואת הלחץ שהיא צריכה לבצע על הגנת היריב. במקום זאת, הוא בחר כהרגלו לירות קלישאות ולגעור בשחקניו על חוסר האחריות בשערים ועל ההפקרות בהגנה. בלי שום הסבר פרטני לגבי הטעויות.

    אחד השחקנים שהתבלבל לגמרי מדרך ההתנהלות של אוחנה, היה הרכש הצעיר והטרי יואב זיו. זיו, ששיחק שנה קודם לכן כחלוץ בנצרת עילית, עבר שינוי תיפקוד אצל אוחנה. אוחנה רוצה שזיו ישחק כקשר אחורי שמאלי, יחד עם עידן מליחי ומזואה אנסומבו, מה שלדעת המאמן יכול לעזור בשיטה החדשה. בפועל זיו לא ידע מה הוא אמור לעשות על המגרש ואמר לחבריו: "אני לא מקבל הסברים, אף פעם לא שיחקתי בתפקיד הזה. זה דבר חדש בשבילי ואני חייב לתרגל בשביל להבין מה רוצים ממני. מעולם לא שיחקתי כקשר דפנסיבי ואם רוצים שאני אשחק את התפקיד הזה, שלפחות יראו לי איך זה עובד בשטח". גם ביום ראשון במשחק מול הפועל ת"א היה נראה זיו מבולבל ומיואש.

    ניצן שירזי, מודל

    גם שחקנים שהתאמנו אצל אוחנה בעבר מדברים על אותו סימפטמום: אוחנה מרבה לגעור, אבל לא מסביר. אחד משחקני העבר בבית"ר: "הבעיה הכי גדולה של אוחנה מבחינת העברת האימונים היא העובדה שהוא יכול לצעוק עשרות פעמים במהלך אימון את האמירה, 'מה אתה עושה', אבל לא יבוא שום הסבר אחרי הצעקות. האימון נמשך, אבל אין שום סיבה שאותו שחקן לא יחזור על אותה טעות, כי אוחנה לא מסביר, הוא רק גוער".

    שחקן נוסף מסכים: "ישנם הרבה שחקנים שלא מנסים לעשות יותר מדי דברים יצירתיים באימון, כי הם מפחדים מהגערות של אוחנה. הם הופכים להיות שחקנים לחוצים מדי וכך אוחנה מפסיד את ערך הלימוד, שהוא חושב שהוא נותן להם. במקום ללמד אותם, הוא מרבה לצעוק עליהם, מה שמאוד מלחיץ אותם". בסביבתו של אוחנה מדברים על כך שהמאמן חושב ששחקנים בליגת העל לא צריך ללמד. הדברים ברורים להם, ויותר חשוב שהם יידעו מה לא לעשות.

    במחנה האימונים, כשבית"ר ירושלים שיחקה נגד בני יהודה, התבוננו הירושלמים בקנאה בניצן שירזי מסביר תוך כדי המשחק לחלוץ אסי בלדוט ולקשר בטורינה, מה הם צריכים לעשות ועל חילופי המקום ביניהם. שירזי עצר אותם תוך כדי המשחק והסביר להם, הפעולה הזו גרמה לשחקני בית"ר הצעירים להביט בהשתאות על המהלך. אוחנה בוחר שלא להסביר את כל מה שקשור לתנועה בלי כדור. שחקנים בבית"ר מספרים שאוחנה מתדרך כל שחקן היכן הוא צריך לעמוד, אבל לא מעבר לזה. אין שחקן בבית"ר שיודע מתי הוא צריך להחליף את חברו ותנועה בלי כדור היא מושג לא קיים.

    מאור מליקסון הוא אחד הנפגעים הגדולים. מליקסון אמר לחבריו השבוע: "אני נמצא בצד ימין ואני לא יודע מתי אני צריך להיכנס לאמצע, או לעבור שמאלה. לא יכול להיות שאני מגיע למצב וחצי בשנה שלמה". גם במהלך המחנה זעם אוחנה לא מעט על הכשרון הצעיר. "תפסיק כבר לכדרר ותמסור יותר מהר", היתה המנטרה של אוחנה במשך המחנה בהולנד. מליקסון, הפגוע, המשיך להתלונן בפני חבריו שאוחנה לא ממש מלמד אותו מה לעשות ושהוא לא מרגיש שהוא מקבל את הכלים להצליח.

    ערב חד פעמי

    גם כלים אלמנטרים בהם משתמש כל מאמן מקצועני, לא עוברים את הרף של אוחנה. שחקנים בבית"ר לא זוכרים מתי המאמן שלהם השתמש בווידיאו כדי לנתח טעויות של שחקנים ולהסביר אותן על המסך. לפני שנתיים, במשחקים הראשונים של העונה, השתמש אוחנה במכשיר, אבל אחרי כמה מחזורים זנח את הרעיון ובכך מנע משחקני בית"ר כלי עזר שימושי נוסף ללימוד הטעויות שלהם.

    מבחינת האימונים, הרי שלאוחנה ישנם אימונים קבועים. אוחנה, כמו מורו ורבו דרור קשטן, מקפיד על אימונים דומים במשך כל השבוע. גיא עזורי, מאמן הכושר, פותח כל אימון עם רבעשעה עד חצי שעה כושר, לאחר מכן מגיע אוחנה שמתרגל את השחקנים בהרבה מאוד משחקוני לחץ, מחלק את השחקנים לקבוצות ונותן להם מיגוון משחקי כדור. אוחנה לא אוהב לחדש יותר מדי. מבחינתו, תוכנית האימונים השבועית צריכה להיות דומה.

    אחת הפעמים בהן החליט אוחנה בכל זאת לחדש משהו, היתה כשז'וזה מוריניו הגיע לארץ והעביר השתלמות למאמני הליגה. אוחנה חזר מההשתלמות לאימונים עם תרגיל אחד שהעביר לשחקניו. הוא חילק את הקבוצה לארבע קבוצות שונות עם גופיות בצבעים שונים ותוך כדי המשחקונים הוא היה מתקיל אותם - בעלי הגופיות האדומות והשחורות היו משחקים הגנה, בעלי הגופיות הכתומות והלבנות, התקפה, וכך אוחנה היה משנה זאת מרגע לרגע.

    אחרי אותו אימון אמר אוחנה לשחקניו: "את התרגיל הזה הבאתי ממוריניו, זה תרגיל מצויין שעוזר לפתח את מהירות המחשבה והשליטה בכדור". למרות זאת, אותו תרגיל הפך להיות זיכרון עמום אצל השחקנים, מהסיבה הפשוטה שזו היתה הפעם הראשונה והאחרונה שאוחנה תירגל את האימון המסויים הזה. השחקנים עצמם לא הבינו למה הם לא זכו שוב לחזור על התרגיל.

    http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShAr...SubContrassID=0

     
  2. Alvaro Recoba משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏12/6/03
    הודעות:
    12,566
    לייקים שהתקבלו:
    0
    הקדמת אותי בית"רי... אני רק רוצה להגיד שבד"כ אנשים נוטים לראות כתבות כאלה פה בפורום ולא לקרוא, אבל הפעם כדאי לכולם לקרוא הכל. לפני שקראתי עוד לא הצלחתי להבין מדוע בית"רי ונדב מיכאלי כל כך שונאים את אוחנה כמאמן ושואפים לעזיבתו, אבל עכשיו זה ברור מאליו.

    וחוץ מזה, בעקבות הציטוטים של השחקנים מליקסון וזיו בטח יהיו שם קנסות וכו'...
     
  3. אלסנדרו דל פיירו Member

    הצטרף ב:
    ‏14/11/04
    הודעות:
    1,340
    לייקים שהתקבלו:
    9
    לאו דווקא רק בודדים רוצים שאוחנה יעזוב הרבה מאוד רוצים בכך..
    ואוחנה היה באמת שחקן מצויין והכל אבל בתור מאמן אין לו מושג ויתרה מכך אין לו מקום גם בליגה ארצית.
    אני זוכר אותו בבני יהודה עם חילופיים קריטיים של ממש טירון..
    אפרופו בני יהודה סוף כל סוף מילה טובה על ניצן..בתור אוהד של הקבוצה אני מעריך אותו מאוד מאוד
    זה לא הדיון על ניצן אלא על אוחנה אז נחזור לשלנו..
    אלי אוחנה טוב בלהרוס את הקריירה של השחקנים.. ותאמת אני מרחם על מאור מליקסון באמת פוטנציאל אדיר.. (חבל שהשנה הוא לא הלך להפועל היה לו שם מקום יותר טוב עם מאמן מצויין כמו קשטן..)
    בשורה התחתונה עם כל הרכש של ביתר וכמה שאני מעריך את יואב זיו וכל השאר שוב אוחנה יהרוס גם אותם אלא אם כן אוחנה יהיה מחוץ לביתר ירושלים..

     
  4. TariboWest Member

    הצטרף ב:
    ‏10/6/04
    הודעות:
    3,008
    לייקים שהתקבלו:
    8
    אחרי הפיסקה הזאת, אני חושב (בעצם, בטוח) שגם ריו פרדיננד לא יעזור להגנה של ביתר.
    זה ידוע שאלי אוחנה הוא המאמן הכי חאפר בכדורגל הישראלי. הוא מאמן רק בזכות השם "אלי אוחנה", ולא בגלל כישורים כמאמן. הוא המאמן הכי גרוע ב-2 הליגות העליונות, ואם יש סיבה שביתר כיום היא קבוצת אמצע טבלה זה בגלל הצמד חמד, מאיר את אלי.
    חבל לי על כל הצעירים המוכשרים שיש שם שהולכים לאיבוד תחת ידיו של המאמן הזה.
    לא פלא שארבייטמן מקבל 2 כרטיסים צהובים ברבע שעה. כי צריך לשחק עם הלב והנשמה-זה מה שיביא ניצחון.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏9/8/05
  5. אלסנדרו דל פיירו Member

    הצטרף ב:
    ‏14/11/04
    הודעות:
    1,340
    לייקים שהתקבלו:
    9
    :aaarofl: :aaarofl: :aaarofl: :aaarofl: :aaarofl:
     
  6. נדב מיכאלי Member

    הצטרף ב:
    ‏22/8/04
    הודעות:
    6,334
    לייקים שהתקבלו:
    0
    עכשיו הבנת?סוף סוף?
    אני ואנשים אחרים ידענו את האמת על אוחנה עוד לפני שזה פורסם .
    יום יבוא ויפרסמו גם מי המאמן שהשתמש בסמים ,ויחשפו עוד סודות אפלים על אוחנה .
     
  7. barakrom Member

    הצטרף ב:
    ‏7/10/04
    הודעות:
    3,476
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אין כל קשר בין אוחנה לסמים, זהות המאמן מצויה בידי ברנז'ת התקשורת ומדובר על מישהו אחר בתכלית
     
  8. נדב מיכאלי Member

    הצטרף ב:
    ‏22/8/04
    הודעות:
    6,334
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אלי אוחנה השנה הפליל את עצמו בעניין הסמים .
    ועובדה שכולם חושדים בו יותר מכול המאמנים.
    מה שגילו היום בהארץ (שלא ממש היה חדש לי ) זה רק על קצה המזלג ממה שיגלו על אוחנה אחרי שיעיפו אותו מבית"ר
     
  9. ReL Member

    הצטרף ב:
    ‏27/7/04
    הודעות:
    3,759
    לייקים שהתקבלו:
    0
    שמתי לב בזמן האחרון , הרבה מקדימים אותך http://www.asoccer.co.il/forum/html/emoticons/smile.Xxx

    כתבה נורא מעניינת , לא ידעתי שאוחנה כזה חאפר
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏9/8/05
  10. Jim_Magilton Member

    הצטרף ב:
    ‏23/7/05
    הודעות:
    206
    לייקים שהתקבלו:
    0
    זוכרים שלפני כמה ימים אמרתי לכם את זה? תסתכלו בהודעות שלי, אמרתי שהוא אומר לשחקנים "תשחקו טוב." אמרתי לכם!!!!!!!!!!!!!! לא היו פה ולא יהיו פה מאמנים אמיתיים. http://www.asoccer.co.il/forum/html/emoticons/tongue3.Xxx
    ציטוט שלי:

    אוחנה הזה הוא כל כך אפס!
    איזה עוד הוראות הוא נותן לשחקנים שלו חוץ מ"תשחקו טוב"?!
    זה דפוק שכל מי שהיה שחקן טוב יכול להיות מאמן באיזו קבוצה שהוא רוצה בלי קשר בכלל ליכולת האימון שלו.

    אחחח... חובבנות בכדורגל הישראלי "המתקדם" http://www.asoccer.co.il/forum/html/emoticons/tongue3.Xxx :aaa021:
    נו טוב, לפחות הוא לא קלינגר שמגיע לליגה עם חלוץ אחד, ועוד פצוע... http://www.asoccer.co.il/forum/html/emoticons/5eek.Xxx http://www.asoccer.co.il/forum/html/emoticons/bduh.Xxx
    http://www.asoccer.co.il/forum/html/emoticons/hahaha.Xxx http://www.asoccer.co.il/forum/html/emoticons/haha.Xxx

    חברים, תתקדמו. :aaa12: :aaa12: :aaa12:
     
    נערך לאחרונה ב: ‏9/8/05
  11. number 1 Member

    הצטרף ב:
    ‏9/8/05
    הודעות:
    817
    לייקים שהתקבלו:
    1
    אין מה לעשות, אוחנה מקבל גיבוי גדול מההנהלה של בית"ר. רק אם הם ישקעו ממש בתחתית ישקלו בכלל אם לפטר אותו. ואם יפטרו אותו, איזה מאמן ירצה לעבוד בבית"ר? מלמיליאן? אני לא בטוח...
     
  12. נדב מיכאלי Member

    הצטרף ב:
    ‏22/8/04
    הודעות:
    6,334
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אתם יותר מדי מזלזלים במלמיליאן.
    בינתיים הוא יותר מוערך מאוחנה (כמאמן) וקבוצות כמו באר שבע והפועל תל אביב כמעט וסגרו איתו אבל משהו טירפד את העיסקה .
    אוחנה היה ונישאר מאמן אפרורי בכל שנותיו כמאמן
    אפשר להתנחם בעובדה שזאת השנה האחרונה של אוחנה בבית"ר
     
  13. city Member

    הצטרף ב:
    ‏15/7/04
    הודעות:
    5,343
    לייקים שהתקבלו:
    0
    בגלל זה אני מעדיף מאמנים שלא היו שחקנים גדולים (או שחקנים בכלל) והוכיחו את עצמם בקבוצות נוער, ולא מאמנים שהיו שחקנים גדולים ובגלל זה קיבלו קבוצה בלי שהם הוגיחו את יכולתם.
     
  14. Dennis Bergkamp משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/3/04
    הודעות:
    9,214
    לייקים שהתקבלו:
    412
    מה גורם לך להיות בטוח בזה?

    תודה בית"רי. יש לי חתימה חדשה.
     
  15. נדב מיכאלי Member

    הצטרף ב:
    ‏22/8/04
    הודעות:
    6,334
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אנשים כמו ניצן שירזי וגיא לוזון לדוגמא.
    מסכים איתך ללא צל של ספק .
    גם גרנט לא היה שחקן כדורגל ונחשב למאמן מצליח מאד (מאמן שהוכיח את עצמו בהפועל פתח תקווה,מכבי תל אביב,הפועל חיפה ומכבי חיפה )
    אבל אם מלמיליאן טוב בגלל שהוא מאמן טוב ולא בגלל שהוא היה שחקן עבר מצויין?אז למה לא?
    חצי ממאמני ליגת העל היו שחקני עבר.אין מה לעשות זה ככה בכל העולם.