ברצלונה 2021/22: החיים בלי מסי

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ספרדי' פורסם ע"י Raulito, ‏1/9/21.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,399
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    ברצלונה עונת 2021/22 - הדיון הרשמי

    העונה שעברה:

    ב-14 באוגוסט 2019 ספגה ברצלונה שמינייה משפילה מבאיירן מינכן ברבע גמר ליגת האלופות. זה היה כתם עצום אבל כנראה הדבר שהמועדון היה זקוק יותר מכל - כדי לבצע שינוי. אמנם שינוי כזה לא היה ממש פרסונלית על כר הדשא בשל קשיים כלכליים לביצוע מהפכה - להיפך, רונאלד קומאן שמונה למאמן היה צריך 'להתחנן' למסי להישאר אחרי שזה רצה לעזוב - אך שם, למעשה, אחרי העליהום - החל הסוף של הקדנציה הידועה לשמצה של ג'וזף ברתומאו, מהנשיאים ההזויים בתולדות הכדורגל שדירדר את המועדון היוקרתי אל התהום עם חובות עתק. הספירה לאחור - לקאמבק של ז'ואן לאפורטה - החלה. ב-27 באוקטובר ברתומאו התפטר.
    פתיחת 2020/21 הייתה קשה, מעבר לדמעות של סוארס שנשלח באריזה יפה לאתלטיקו כדי שייקח אליפות. אחרי שני ניצחונות רצופים החלו להגיע פאנצ'רים והשיא היה הפסד ביתי 3:1 לריאל בקלאסיקו. מסי היה מדוכא, ההגנה המשיכה לספוג שוב ושוב ובארסה ספגה שלישייה בקאמפ נואו מיובנטוס והעונש היה הגרלה אכזרי בליגת האלופות. ואז קרו שני דברים - פדרי הרי השתלב נהדר מהרגע הראשון. אז מה קרה? קומאן עבר למערך של שלושה בלמים ומסי החל לכבוש כמו בימי קדם. מדצמבר ועד אפריל ברצלונה ניצחה וניצחה וניצחה. אמנם אמבפה פירק אותה בשמינית גמר הצ'מפיונס, אבל בליגה הקבוצה הייתה חזק בעניינים, ואחרי שנכנעה בגמר הסופרקופה לבילבאו במשחק בו מסי הורחק - הגיעה הנקמה עם 0:4 בגמר הגביע וצמד של גריזמן. אולם, סיום העונה היה קודר. בארסה הפסידה לריאל בקלאסיקו השני כשבמידה והייתה מנצחת - הכל היה תלוי בה. היא הפסידה גם לגרנאדה וסלטה ויגו בקאמפ נואו.

    אדיוס מסי
    הנשיא שם לו למטרה יותר מכל להשאיר את מסי שסיים את חוזהו והפעם רצה להישאר. היה נראה שזה עניין של זמן, ליאו, שזכה בקופה אמריקה, תואר ראשון עם הנבחרת - אהב מאוד את הנשיא, הסכים לקצץ ועשה הכל כדי להשלים קריירה מדהימה בקבוצה של חייו - אך נשיא הלה-ליגה לא נתן את האישור. קיצוץ של 50% בשכר לא הספיק שכן בארסה חרגה, כשלא הצליחה להיפטר משחקנים עם חוזים כבדים כמו סמואל אומטיטי, מיראלם פיאניץ', פיליפה קוטיניו, אנטואן גריזמן (עדכון) ואחרים. בחמישה באוגוסט, יום חמישי, אוהדי בארסה הבינו שהחלום - לשיר שוב למסי בקאמפ נואו ולהראות לו כמה אוהבים אותו - לא יתממש. בארסה הודיעה שהקפטן עוזב וביום ראשון נערכה מסיבת עיתונאים בה כל אוהדי הכדורגל (כמעט) החמיצו פנים - מסי לא הצליח לדבר, הסתיר את הבכי בממחטה ונפרד - לפריז סן ז'רמן. שיאן ההופעות והשערים של המועדון כבר לא, אך האגדה שלו לא תישכח לעולם.

    https://www.eluniversal.com.mx/sites/default/files/2021/08/08/messi-despedida-conferencia-barcelona.Xxx

    שחק אותה קומאן: "מסתכלים קדימה"
    בגדול במועדון מחפשים פתרונות למצב הכלכלי הרעוע. קומאן, בלית ברירה, קיבל את המנדט להמשיך לעונה שנייה במועדון אחרי שמאמן בעל שיעור קומה לא היה בנמצא. בארסה התחילה את הקיץ היטב עם החתמתו המרגשת של סרחיו אגוארו, החלוץ הארגנטינאי של סיטי, בתקווה שישכנע את מסי להישאר, ויצליח לשים בצד את הפציעות - מה שלא קרה; אריק גארסיה, בלם נבחרת ספרד בן ה-20 שכבר שיחק ביורו - הגיע לחיזוק ההגנה ויוכל להוסיף מהירות; וממפיס דפאי, אולי השחקן המצטיין של נבחרת הולנד - חזר לקדמת הבמה והגיע גם הוא בחינם, בזמן שג'ורג'יניו ווינאלדום "נחטף" על ידי פריז סן ז'רמן.
    המועדון הצליח להכניס מעט כסף עם מכירתו של אמרסון לטוטנהאם ב-25 מיליון יורו יחד עם עוד כמה מיליונים בפוטנצייה ממשתנים ואילאיש מורביה הצעיר נמכר ללייפציג. רגע לפני סגירת חלון ההעברות הגיעה הבומבה האמיתית: בארסה השאילה את אנטואן גריזמן לאתלטיקו מדריד שתשלם את שכרו המלא ותהיה לה אופציית רכישה ב-40 מיליון יורו. וזהו למעשה החיסכון הגדול של בארסה, ממש חבל הצלה. גריזמן, משחקני הרכש היקרים בתולדות המועדון איי פעם - היה רכש מוטעה, הוצב בעמדה שלא נוחה לו, מיעט להציג את הכדורגל הקסום שלו וכבש רק 32 שערים ב-105 משחקים. לוק דה יונג מסביליה הגיע לחיזוק החוד בתוספת הזמן מה שנקרא.

    עונת 2021/22 יצאה לדרך
    קדם עונה מוזר כמו לכל הקבוצות הגדולות ששלחו נציגים רבים לנבחרות. פדרי שיחק למעלה מ-70 משחקים אשתקד מה שעלול להיות בעוכריו ובעוכרי הקבוצה. אחרי שפיקה הסכים לקיצוץ ניכר בשכרו - אפשר היה לרשום את שחקני הרכש החדשים. אותו פיקה היה זה שכבש את השער הראשון העונה ובארסה השיגה 2:4 אטרקטיבי על סוסיאדד במחזור הפתיחה. בהמשך הגיע תיקו 1:1 קשה בסאן ממס כשממפיס נכנס לעניינים עם שער גדול, וההולנדי הבקיע גם ב-1:2 הלא פשוט נגד חטאפה.
    אפשר לומר שהלו"ז אחרי פגרת הנבחרות די מפחיד מבחינת ברצלונה - מגיעה לפיחואן הקשוח ולאחר מכן מפגש עם באיירן מינכן, בפעם הקודמת זה לא היה נעים, כשגם בנפיקה ודינמו קייב שובצו לאותו הבית. מחזור הסיום של שלב הבתים יהיה משחק החוץ במינכן נגד האלופה הגרמנית. הלוח של בארסה מתאזן קצת ובאוקטובר שוב מבול: משחק חוץ קשה נגד אתלטיקו וסוארס וגריזמן, ולנסיה תגיע לקאמפ נואו וב-24 באוקטובר לבטח רשמתם ביומנים - הקלאסיקו הראשון של העונה, ברצלונה נגד ריאל מדריד.
    מעבר להשתלבות הנהדרת של דפאי, בארסה מקבלת בחזרה את אנסו פאטי שסבל מפציעה קשה-קשה ולא שיחק מאז נובמבר. עוסמאן דמבלה הלא יציב הפציע לפרקים אשתקד, ואולי קוטיניו שגם הוא נעדר בשל פציעות - יוכל לתת יותר.

    בואו נדבר:
    1) מה הציפיות שלכם מהעונה הקרובה, האם אליפות על הפרק?
    2) האם לדעתם צריך להמשיך על אוטומטית עם מערך שלושת הבלמים?
    3) האם לא נוצר חוסר בשחקני התקפה לאחר עזיבתו של גריזמן?
    4) נתחו את מצב ה-'פצועים'\מנודים וגם את הוותיקים בסגל.
    5) שחקן המפתח לעונה הקרובה: דפאי? דה יונג? פדרי? טר שטגן?
    - כל דבר אחר שעולה לכם בראש.

    ברצלונה - הדיון של עונת 2020/21: לחצו כאן
     
    yakov_y אוהב/ת את זה.
  2. Ever Banega Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    2,625
    לייקים שהתקבלו:
    401
    עם מאמן קצת יותר טוב כבר עכשיו הסגל הזה יכול להילחם על כל התארים. לדעתי הוא לא כזה מסכן כמו שעושים ממנו.
     
  3. yonmu Member

    הצטרף ב:
    ‏28/6/07
    הודעות:
    10,201
    לייקים שהתקבלו:
    2,559
    הבעיות של ברצלונה:
    1. סגל חלש מזה של ריאל ואתלטיקו (בספרד), ובטח מזה של סיטי, פסז', צלסי או באירן (באירופה).
    2. חובת בנייה מחדש והתאוששות מעזיבת מסי.
    3. מצב כלכלי לא ברור שמשפיע על עתיד השחקנים הנוכחיים.

    לא יודע מה היחס הנוכחי לקומאן, אבל אני הייתי מכוון לבנייה מחדש יותר מאשר על עונה תחרותית באמת.
    כמובן שטופ 4 זה חובה וכל התקדמות בצ'מפיונז זה הישג, אבל הפוקוס צריך להיות הבראת הסגל.
    להיפטר מהיקרים (אגוארו, קוטיניו, פיאניץ, אומטיטי), להאריך חוזה ולהריץ בהרכב את הצעירים (פדרי, פאטי, דמבלה).
    עונת התאוששות ובארסה יכולה לרוץ לכל התארים בעונה הבאה.
     
  4. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,962
    לייקים שהתקבלו:
    4,632
    לא סותר, עדיין מדובר בתקופת מעבר.
    שחקנים לקראת סוף קריירה, קבוצה בלי זהות טקטית ברורה, הרבה שחקנים צעירים לא יציבים או לא מוכחים.
    יש מספיק איכות כדי לנצח את רוב המשחקים, אבל השנתיים הקרובות יהיו יותר על קיצוץ חובות ובניית בסיס לקבוצה הבאה של ברצלונה.
     
  5. Jefecito Member

    הצטרף ב:
    ‏4/6/16
    הודעות:
    2,862
    לייקים שהתקבלו:
    841
    מין:
    זכר
    אגוארו הוא לא יקר בכלל. באיזור ה3 מיליון יורו בשנה.
     
  6. Ever Banega Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    2,625
    לייקים שהתקבלו:
    401
    אני לא בטוח שהסגל פחות טוב משל אתלטיקו וריאל. בהגנה אולי היה צריך להביא עוד בלם ואולי גם מגן ימני אבל אולי אריק גרסיה עוד יפתיע לטובה. בשאר העמדות המצב לא רע בכלל. קישור של בוסקטס ריקי (שוב אני חוזר לעיניין של מאמן) ודה יונג כשיש על הספסל אופציות כמו פיאניץ' ופדרי זה אחלה לדעתי. בהתקפה אגוארו, ממפיס, דמבלה, פאטי, קוטיניו, ברייטוואיט זה גם לא רע בכלל. נכון אגוארו יהיה קשיר חצי מהזמן במקרה הטוב ופאטי חוזר מפציעה ארוכה וגם על קוטיניו יש הרבה ספקות אבל סהכ כן יש מרווח תמרון לא רע ולדעתי רוב הזמן כן יהיו זמינים שלושה או לפחות שניים שמספקים את הסחורה (מצפה ממפיס להיות מנייה בטוחה).
    עם כל זה אני כן חושב שתחת קומאן הם נחותים במאבק האליפות אבל אולי הוא לא יאריך ימים.
     
  7. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,399
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    אני חושב שבנייה על דמבלה היא כן ברירת מחדל, אתה יודע פחות או יותר מה תקבל ממנו וסוף סוף הוא 'הסכים' להיות כשיר. מישהו באמת היה רוצה לראות אותו מאריך בחוזה אבל מתוך אמונה שהוא יוכל להשתלט על הכנף לשנים הבאות? פאטי זה ילד פלא אמיתי, סיפור אחר. אני לא יודע עד כמה המצב עם שאר השחקנים שהם עצם בגרון - ישתנה, פשוט צריך להתפלל שהחוזה שלהם יסתיים כמו בייל בריאל, מריאנו או איסקו.
    אי אפשר לנתח רק את הסגל של בארסה מול ריאל ואתלטיקו, היא נופלת בעמדת המאמן כמובן וזה משפיע. יש הלם מסוים שיהיה אחרי עזיבת מסי, זה די ברור. הקישור של ריאל לדעתי טוב מזה של ברצלונה ויסלח לי בוסקטס, פדרי גם נשחק עד תום אשתקד. אני לא בטוח שגם ההגנה הנוכחית של ריאל פחות טובה מזו של ברצלונה, של אתלטיקו, גם בגלל המשחק הקבוצתי - על אחת כמה וכמה טובה ממנה. צ'ולו מצליח להביא את הגולים ואת ה-0:1ים שלו. בשנה שעברה, ולא כתבתי על זה בת'רד - בארסה עם נקודה בלבד מול אתלטיקו מתוך 12, ואז היה לה את מסי. גריזמן לא יהיה השחקן של 2016 אבל גם לא 'הגופה' של השנה האחרונה.

    אוהדים וותיקים יותר של ברצלונה נזכרים 'בסבל' שהיה לקבוצה לפני הגעתו של רונאלדיניו עד שיגיע שחקן טוב שיהפוך לגדול וישנה את הדינמיקה. אין צורך לצפות לשחקן שמשנה מועדון כמו רונאלדיניו או לעידן התארים של מסי.
     
  8. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,962
    לייקים שהתקבלו:
    4,632
    הבעיה שאין לך פה כמעט שום דבר מוחשי להיאחז בו בהשוואה לאתלטיקו.
    הם לקחו אליפות והתחזקו, בארסה שהיו קרובים עד מחזורי הסיום עשו טרייד מסי-ממפיס ושינו את המערך שכן הצליח להם באחד כזה שחושף אותם ליותר חסרונות מאשר מעצים יתרונות.

    התוצאות עד כה:
    ניצחון נחמד על סוסידאד(עם 2 חלוצים נעדרים) שבתוך דקה כמעט הפך להתרסקות.
    מופע מביך נגד בילבאו שבמשך נגמר בתיקו.
    ומשחק נוראי נגד חטאפה שבו בקושי איימת על השער.

    אם קומאן יחזור ל-3 בלמים אולי הוא יקפיץ את נקודת הפתיחה שלו ואז יש על מה לדבר. כרגע זה בעיקר הרבה שמות באוויר.
     
  9. Ever Banega Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    2,625
    לייקים שהתקבלו:
    401
    אני מסכים שבכללי קומאן בינוני ולא בטוח שהיה צריך להמשיך איתו עוד עונה. דיברתי על רמת הסגל בלבד שלא נופלת מהיריבות, אבל יש להן יתרון בעמדת המאמן ולכן יש להן יתרון במאבק.
     
  10. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,962
    לייקים שהתקבלו:
    4,632
    הכוונה שלי שהסגל הזה נראה טוב על הנייר, בפועל זה פאזל לא בנוי עם הרבה חלקים לא יציבים.
    התקרה גבוהה יותר מרוב הליגה ככה זה יהיה תמיד בגלל פערי תקציב ומחלקת נוער, אבל כרגע הרצפה עוד לא ברורה.
     
  11. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,962
    לייקים שהתקבלו:
    4,632
    מיראלם פיאניץ' בצעד יוצא דופן מוותר על 60%(!!) משכרו עד תום החוזה(24'). ז"א, פיאניץ' מוותר על כמעט 29 מיליון יורו(מתוך 48).
    בנוסף, את רוב השכר לעונה הקרובה תשלם בשיקטאש הטורקית, אליה הצטרף הבוסני בהשאלה עד לסיום העונה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏3/9/21
  12. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,399
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    יפה לראות שחקנים שמרחמים על מועדון הכדורגל פוטבול קלוב ברצלונה שהוציא סכומים חסרי תקדים ופינק במשכורות מפוארות-מוגזמות-מטומטמות ועכשיו הקבוצה רעבה ללחם והתדרדרה לתהום. פיאניץ' גם הגיע כשחקן רכש שעזב מקום לא רע בכלל וכביכול רצו אותו, לא מובן מאליו. להיפטר מאומטיטי זה הדבר הקשה בעולם, בלם שנתן שנתיים טובות, במונדיאל שיחק לצד ואראן ובנבחרת על והכתירו אותו ליותר ממה שהוא. לגבי קוטיניו יש עוד כמה שכן מצפים לראות אותו על כר הדשא ביום שאחרי מסי אבל הוא צריך להיות בריא קודם.

    ואם כבר בריא - אנסו פאטי קיבל מתנה גדולה וגם מעמסה מסוימת כשהוא ירש את חולצה מספר 10 של מסי. בגלל התקנון של הליגה בלתי אפשרי להפריש את החולצה הזו אבל למרות שחלק יחשבו שזה מרגש ועדיף שזה הוא, בשר מבשרה של הקבוצה ולא אגוארו הפציע, דפאי שהוא שחקן טוב ולא מעבר - זה בלתי נתפס. גם בריאל לא היה אכפת לי אם את ואייחו לא היו רושמים לליגה ואלאבה שהוא וורלד קלאס - היה מקבל מספר אחר ולא את 4 של ראמוס. אבל הפיאסקו הכי גדול כנראה זה מריאנו דיאס שהיה לו האומץ לבקש את מספר 7.
    בפן המקצועי, סקרן לראות אותו, הפציעה הלכה והתארכה, ציפו שהוא יחזור הרבה יותר מוקדם. אם הוא כבר בריא - נותן לו הזדמנות לפני דמבלה הסורר.
     
  13. Ever Banega Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    2,625
    לייקים שהתקבלו:
    401
    הוא לא מרחם על בארסה הוא רצה לעזוב, הוא כנראה לא היה מקצץ אם היה נשאר.
     
  14. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,962
    לייקים שהתקבלו:
    4,632
    טעות גדולה לדעתי לתת את '10' כבר העונה ועוד לשחקן שעם כל הפוטנציאל שלו עדיין בילה יותר זמן אצל פיזיותרפיסטים מאשר על הדשא. לדעתי הוא גם לא '10' בסגנון משחק, אבל ניחא.
    לבשו את החולצה הזו כמה מאגדות הכדורגל העולמיות(מראדונה, לאודרופ, רומאריו, חאג'י, ריבאלדו, רונאלדיניו ומסי כמובן), נאחל לפאטי שיצליח לעמוד בקנה אחד עם החברה האלו.


    לגבי אומטיטי, מדברים עכשיו על קיצוץ נרחב תמורת צ'אנס חדש בקבוצה. נראה לאן זה יתפתח וכמה מתוך זה זו פשוט טקטיקה להוריד את ההתחייבויות ו/או לנסות לשווק אותו לקראת החלונות הבאים.
     
  15. yonmu Member

    הצטרף ב:
    ‏28/6/07
    הודעות:
    10,201
    לייקים שהתקבלו:
    2,559
    איפה ראית את הנתון הזה? הוא חתם על חוזה חדש בברצלונה לאותה תקופה אבל עם 60% שכר פחות כדי שהם ישחררו אותו לבשיקטש העונה?
    נשמע לי מוזר מאוד.

    הדיווחים שאני ראיתי זה שבעונה הקרובה בשיקטש תשלם 2.7מ מתוך 8מ (נטו. הברוטו כמעט כפול) שהוא אמור לקבל.
    אני מניח שחלק מהשאר ברצלונה תשלם וחלק הוא יספוג בעצמו (כלומר מתוך עלות שכר של כ15מ בשנה 5 בשיקטש תשלם, 5 ברצלונה ו5 הוא יספור), אבל זה רק לעונה הקרובה. לשתי העונות שאחרי זה מוזר מאוד אם הוא קיצץ בלי שום אינטרס.
     

מצב נושא:
הנושא נעול.