בית"ר - הסבלנות פוקעת

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Don p1, ‏27/10/02.

  1. Don p1 Member

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    1,453
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אחרי המשחק של אתמול, העצבים פקעו ממני והגיע הזמן שאני ישגר את זעמי..

    המשחק של אתמול היה הוכחה ברורה ביותר למצב שבו נמצאת בית"ר ירושלים, השינויים שדיבר עליהם אלי כהן של השבוע, לא היה יותר מאשר החלפה של שחקנים מאכזבים, בשחקנים גרועים מהם.
    וכך נראתה אתמול בית"ר ירולשים:
    רענן דרעי ואיתן מזרחי חזרו להרכב אחרי שהם לא זוכרים מתי הם ראו מגרש. מזרחי כבר עבר זמנו ואם כל הכבוד הסיבה היחידה שמחזיקה אותו בקבוצה היא שיהיה איזון בין שחקני הבית לשחקני הרכש, וכמור איזון אפילו לא קרוב להיות. רענן דרעי הוא שחקן שכבר נמאס לדבר עליו, עם כל הכבוד עם דרעי לא יתפוס עצמו בידיים ויתחיל להשקיע הוא ימצא את עצמו כמו שאיתן מזרחי מוצא את עצמו.
    גולן חרמון החליף את כחילה, שבעיניי זה היה תמוהה. נכון שכחילה לא שיחק טוב בשבוע שעבר, ואיתו כל הגנה, אבל כחילה הוא הלב והנשמה. הוא השחקן שירדוף ויהיה מוכן להקריב את כל גופו לקבוצה. שחקן כזה אנחנו רוצים לראות בהרכב.
    בקשר לאינדיו, ברור שיש אכזבה מהבלם, אבל אני עוד מאמין ביכולות שלו. כי מהמשחקים שאני ראיתי אותו בתחילת השנה הוא יודע לשחק כדורגל, רק נקלע למצב קשה אני עוד אומר לכם בפה מלא הוא עוד יתרום לבית"ר.

    בקישור כבר שכחו לשחק, ואת כל האשמה מטילים על קוביקה שעליו נגיע בהמשך. טלקר שבמשך העונה הקודמת היה נחשב לשחקן קישור, ירד ליציע, מקום שלא יזיק לו להיות בחודש הקרוב שיקבל קצת זעזוע. פאבלו דל-ריו נעדר בגלל פציעה. על שני השחקנים האלה מדובר שאמורים לעזוב את בית"ר. בקשר לטלקר הוא רק אוכל את הכסף של בית"ר, והוא לא ימצא שום קבוצה בארץ שתיהיה מוכנה להחתים אותו, אז לזרוק אותו יהיה קצת קשה. דל-ריו הוא במילה אחת- פיספוס...אני לא מבין למה הוא הובאה לקבוצה?...אני לא מדבר על היכולת שלו. אני מדבר על התפקוד, בכל שנותיו כשחקן הוא שיחק כקשר תוקףקיצוני ובא אלי כהן והסית אותו לקישור הדפנסיבי של בית"ר, מקום בו דל ריו לא מצליח לשחק טוב.
    אז הפתרון הוא פשוט...או שלהעביר את דל-ריו למקום בו הוא רגיל לשחק, או להעיפו מהקבוצה.
    מה שנראה יותר הגיוני הוא להעיף אותו, כי התפקיד של דל ריו בא במקום זוהר, וזה לא ממש ריאל בקבוצתנו.
    אין לי שום טענות לזוהר, הוא מנסה ומשקיע. זה היכולת שלו בגיל כזה, והוא לא הבעיה של בית"ר את רוב האשמה אני זורק על הקישור האחורי שכן כל מרכז הקישור עד הגנה של בית"ר פתוח לרווחה, וגם אין סיפוק וחילוץ של כדורים לעבר הקישור הקדמי.

    ואחרון חביב קוביקה...בשבוע האחרון נזרקו שמועות על כך ששמה קוביקה יחזור לאשדוד, לפי דעתי זה שטות גמורה משתי סיבות:
    1. באים לקוביקה בטענות שהוא לא כובש שערים אבל לא מבינים שאולי הבעיה לא אצלו, שילכו ויבדקו כמה כדורים הוא מקבל במשך כל המשחק?!
    קוביקה לא ידוע כשחקן שיקח את הכדור ממרכז השדה וירוץ איתו עד לשער, קוביקה צריך שיגביהו לו כדורים לרחבה, שישלחו אותו ובכלל שיתנו לו יותר כדורים.
    ממספר הכדורים שקוביקה מקבל במשחק הוא עושה מעל ומעבר, במשחקים הראשונים הוא סיפק את הסחורה מהסיבה הפשוטה שכל המשחק של בית"ר הלך לכיוונו והיום אין לבית"ר צורה של משחק.
    2. אם קוביקה משחורר, בבית"ר צריכים להביא שתי חלוצים, אחד במקומו ואחד שיצטרף אליו כי הברזיאלי עזב. וזה בעיה להביא שני שחקנים חדשים להרכב.

    לסיום...אלי כהן - לא הייתי רוצה להעפיל את כל האשמה עליו, אבל אין ספק שהוא חייב לשנות משהו בשיטת המשחק של בית"ר ולהביא חיזוק במרכז השדה וחלןץ זריז ומהיר ליד קוביקה. גם מבחינת פסיכולגית הגיע הזמן שבבית"ר ירגיעו את השחקנים, יתנו להם להפקיד את הצ'קים כי הם צריכים שקט נפשי, וכמובן צריכים לאכול...
    זה הרכב שאני הייתי פותח איתו בשבוע הבא
    קורנפיין; אמסלם, אינדיו, כחילה ועטייה; אדרי, טלסניקוב, דרעי, זוהר; ביטון וקוביקה;
    חיזוק- חלוץ מהיר ליד קוביקה- אופציה אחת ויחידה- ליאור אסולין, אי ההבאה שלו בקיץ גרמה להרבה שינוים בבית"ר, הוא השחקן המתאים ביותר לשחק מול קוביקה ומשלים אותו.
    קשר אחורי - דל ריו מאכזב, צריך אחד שיחזק את הקישור ויספק כדורים למרכז השדה.
    שתי אופציות-תסתכלו על מילאן שלקחו את פירלו והפכו אותו לקשור אחורי אחרי שבכל הזמן לפני זה שיחק קקשר ליד החלוץ. לבית"ר יש את מליקסון שהוא מוכשר בטירוף, זוהר יעבור לאמצע ומליקסון יעבור קדימה. קצת מפחיד ומוזר אבל שווה ניסוי.
    או להביא קשר אחורי זר.

    קצת ארוך...אבל שווה לקרוא
    יכול להיות תמצאו שגיאות כתיב...תתחשבו בי אני עייף ומעוצבן.
     
  2. יוגב אסולין Guest

    בית"ר של השנה דומה לבית"ר של שנה שעברה.. שחקנים עם שם של עבר לא שחקנים עם הווה ועתיד.. קבוצה שמורכבת משחקנים מבוגרים שעבר זמנם והם אחרי שיאם ועוד צעירים שהצטרפו אליהם שהם לא יכולים לשחק תחת לחץ כזה כבד של בית"ר.

    אולי עם אותו הרכב היה משחק במקום אחר בלי לחץ של כל הקהל של בית"ר ושל התקשורת הם היו יכולים לראות שילוב ולהצליח אולי להיות אמצע טבלה לא מעל לזה..

    בקשר לקוביקה.. אולי הוא לא מקבל כדורים. אבל כניראה שזה סגנון המשחק של שחקני בית"ר והוא יהיה חייבת לרדת אחורה. קוביקה שחקן שמשחק תמדי במרכז רגיל לקבל כדור ותוך 5-10 שניות הוא מסיים את החלק שלו. לא מכדרר יותר מידי ולא מוסר. ועם זה לא עובד בבית"ר אולי הוא לא מתאים. וכמובן שיותר קל לשנות שחקן אחד (להחליף אותו) מאשר את כל ה10 האחרים.

    בבית"ר השנה אין ממש קשר בין כל תפקיד לכל תפקיד. ההגנה ניראת מבולבלת ומחוררת. השער הראשון של ב"ש לא הגיוני ששום אחד משחקני בית"ר לא יגיע לכדור הזה כולם סומכים על כולם ואף אחד לא לוקח אחריות.
    בקישור לא מתחבר בינו לבין עצמו ולא להגנה ולא להתקפה.. וההתקפה בכלל לא קיימת..

    כל האי חיבור הזה ואי יכולת ליצור משחק נופל על המאמן. הוא צריך אולי לשנות טקטיקת משחק אולי לשנות קצת שחקנים בהרכב. להביא 2 קשרים קצת אחורה לשחק עם בלם קידמי לקרב את השחקנים. שתיהיה תנועה של מסירות קצרות ולא סתמיות.

    אין ספק שגם על אלי כהן יש אשמה. וגם ללחץ. ועוד 1000 סיבות. אבל משהו חייבת להשתנות. בית"ר קרובה מאוד למצוא את עצמה שוב מתחת לקו האדום.. והיא נהפכת להיות לקבוצת תחתית לאט לאט באופן קבע. אז מספיק לחלום וקדימה להתעורר ולבצע.
     
  3. Don p1 Member

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    1,453
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני מעדיף להתייחס לקוביקה בלבד...כי זה מאוד מעצבן אותי
    לא יתכן שיאשימו חלוץ שבקושי מקבל כדור, לא הבנתי מה מצפים ממנו שיבנה לעצמו מצבים?
    אם ניהיה אובייקטיבים לרגע...במשחק הראשון של בית"ר מול נתניה, גם אז קוביקה לא קיבל כדורים, הוא ירד לאמצע אבל זה לא ממש הצליח, כי אומנם הוא היה מקבל כדור, והוא היה מחזיק אותו, כי בזה קוביקה ללא ספק מצויין, אבל אחרי שהוא היה משחרר את הכדור לא היה קורה כלום כי למעלה לא היה אף אחד וכל התקפה הייתה נתקעת.
    הוא נוטה ללכת הרבה לצדדים, זה הצליח פעם אחת בלבד בשער מול נתניה שקוביקה הרים לביטון, ובשביל זה צריך שישחק חלוץ מהיר וסקורר ליד קוביקה.
    במשחק מול כפ"ס שאדרי היה מצויין, קוביקה קיבל אין ספור כדורים ובאותה מידה ניצל אותם.

    זעזוע?...מדברים על זה כל הזמן
    אני חושב שבית"ר צריכה לצאת לדרך חדשה, דרך שהמטרה תיהיה ברורה.
    להחזיר עטרה ליושנה....וזה אומר להחזיר את הצעירים ואת המשחק התקפתי.
    נקבל שלוש נכבוש ארבע....איזה ימים יפים!!
     
  4. יוגב אסולין Guest

    אולי קוביקה לא אשם ישירות.. אבל כדי לצאת מקבוצה אתה לא חייב להיות אשם. מספיק שאתה לא מתאים שלא יכולים לשלב אותך במשחק. ומה לעשות כאשר אין קשר בין הקישור לחלוצים של בית"ר אז אף אחד לא מצטרף שהקבוצה נמצאת בהתקפה.. קוביקה שחקן כמו שאמרתי של נגיעה לא של לכדרר ולהעביר.. לכן הוא פשוט לא מתאים.. שחקן בסגנון ליאור אסולין יניב אברג'יל יכולים יותר להתאים.. לפי דעתי לבית"ר יש גם קישור מאוד גרוע לבנתיים. אולי יש בו כישרון אבל ממה שאנחנו רואים בנתיים המצב שמה יותר מגרוע. הרבה יותר מגרועה. הם פשוט לא מספקים כדורים להתקפה כמו שציינת. וגם בינהם לבין עצמם לא עושים כלום. לא עושים הגנה פשוט לא מתפקדים. איציק זוהר שאמור להיות המנהיג על המגרש בנתיים לא ממש עושה את זה...

    והנה עכשיו אני יחבר את זה לפיסקה השניה שלך של בית"ר השינוי. בית"ר של עונות האליפות לא היתה בית"ר צעירה היא היתה בית"ר שבנויה כמו מכונה עם טלסניקוב ואמסלם בצדדים עם הגנה יציבה.. שאלוי בחוד והכי חשוב פישונט במרכז שפשוט הניע את כל הקבוצה קדימה כל הזמן.. עם ננסה לעשות את זה בהשוואה לעכשיו אין לבית"ר שום שחקן כנף ואין לבית"ר שום מניע וגם הגולר של הקבוצה לא משלים את יתר הקבוצה. ולכן התוצאות לפנייך..
     
  5. HaiM-CoHeN Member

    הצטרף ב:
    ‏28/10/02
    הודעות:
    4
    לייקים שהתקבלו:
    0
    ביתר לא קבוצה

    וגם אם היא תתאושש, אני מקווה שלא ציפית שהיא תעשה את זה דווקא בוסרמיל ...
    פשוט לא כוחות ...

    ביתר זאת חברה ולא קבוצת כדורגל , האנשים שם מבינים בעסקים , אבל לא בבניית קבוצה .

    אתם חושבים שיש לכם סוללה של כוכבים ??? טעות גדולה מאוד ...
    חוץ מקוביקה אין לכם שחקנים ברמה גבוהה, וגם קוביקה לא יכול לבד להביא שינוי ...

    בקיצור אחי פרוש לדוקים , ביתר יורדת ליגה בעזרת השם !

    כי כמו שהפועל באר7 היא אהבת חיי, ככה ביתר ירושלים היא שנאת חיי ...

    ואין לי שום דבר נגדך אז אל תיפגע ...
     
  6. Don p1 Member

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    1,453
    לייקים שהתקבלו:
    0
    שני דברים:
    * בקשר לקוביקה אם קוביקה לא מתאים לבית"ר, אז אין חלוץ שיתאים לקבוצה הזאת, כי קוביקה הוא חלוץ שכל קבומה מייחלת לו, והוא יכול לשחק בכל קבוצה בארץ. רק אני הייתי מציע לצרף ליד קוביקה חלוץ מהיר וזריז שישלים אותו בתור שחקן.
    משה ביטון הוא שחקן צעיר ועוד ישמעו עליו, אבל הוא לא מקבל מספיק ביטחון.

    * בית"ר של עונת האליפות כן הייתה צעירה, כי אם תקח את השלד של היום:קורנפיין, כחילה, אמסלם, טלסניקוב וזוהר ותוריד להם 4-5 שנים הם היו אז בשיר הקריירה. היום הם כבר מעבר לשיא, ובגלל זה קשה להם לתפקד.
    אנחנו צפויים לראות קבוצה כזאת בשנה-שנתיים הקרובות שהיא בעצם קבוצת מעבר, ואחריה יצטרכו לבוא צעירים חדשים ורעבים שיתגאו במנורה.
     
  7. יוגב אסולין Guest

    * בקשר לקוביקה - עצם זה שאתה אומר לצרף לו עוד חלוץ שיעזור לו כדי שיעשה את הפעולות שקוביקה לא מסוגל לעשות. מראה שקוביקה לא שחקן כזה גדול (פיזית כן).. קוביקה הוא שחקן שאוהב לקבל כדור ולסיים אותו (בפעם ה100) לבית"ר אין שחקנים שיכולים לספק לו את הכדורים האלה. שהוא בשנה שעברה באשדוד אלון חזן היה נותן לו הרבה כדורים ונילאש ועוד שחקנים. הוא לא שחקן שיבוא לקישור כדי לקבל כדור. הבעיה אצל בית"ר כמו שהיא ניראת עכשיו זה שהיא חייבת יותר ניידות על המגרש יותר תנועה ללא כדור. יותר תיאום עיוור בין שחקנים. זה דבר מינמלי היום בכדורגל שלנו. וברגע שאין לך את זה שחקן כמו קוביקה לא יוכל לעשות כלום. וגם שהכדור יגיע הוא הייה קר.

    * בקשר לעונת האליפות... היום במקום שחקנים "צעירים" ומוכשרים הולכים על 5 זרים איכותיים.. לבית"ר אין ממש 5 זרים שהם ברמה אחת מעל הליגה ודווקא יש לה יכולת להביא את זה מבחינה תקציבית... ברגע שתהייה בחירה של 5 זרים טובים הם יתחברו עם בסיס ההישראלים שיש ויוכלו ליצור משהו. כרגע הזרים בבית"ר לא מתפקדים!
     
  8. Don p1 Member

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    1,453
    לייקים שהתקבלו:
    0
    יוגב...לא תמצא חלוץ שהוא גם גדול פיזית, ענק, חזק, שיודע לשמור על כדור והתמקם טוב ברחבה, וגם שהוא זריז, מהיר, בעל כח פריצה וכו...
    בגלל זה רוב הקבוצות פותחות עם שני חלוצים, שלרוב משלימים אחד את השני. הדוגמא הכי טובה היא אינטר. שיש לה חוד שמורכב מויירי(לא הייתי משווה אותו לקוביקה אבל בהחלט יש דמיון בצורת המשחק של שניהם) וקרספו שמשלים את ויירי.
    בקשר לכמות הכדורים שקוביקה מקבל, היא נמוכה מאוד ורוב האשמה פה נופלת על דל ריו שהוא פשוט לא מתאים לתפקיד שלו. בית"ר של היום מתגעגעת לשחק כמו אילן אלהרר ששיחק בקבוצה בשנת 92, אלהרר היה ידוע בהספקת הכדורים הגדולה שהיה נותן לחרזי ואוחנה שכבשו בצרורות.

    אין היום זרים איכותים, רוב הטובים מפחדים להגיע לארץ, ואם תסתכל שבשנתיים האחרונות רמת הזרים ירדה דרסטית, רוב הזרים באים מברזיל וארגנטינה שם הבעיות הכלכליות קשות, כך שהם מרגישים בארץ יותר טוב, אבל לשחקנים כאלה יש קושי להתאקלם.
    בית"ר צריכה לתת לאלעד יעקובי, משה ביטון, משה מזרחי ובראש ובראשונה מאיר מליקסון יותר דקות לשחק, גם אם זה יבוא על שכר לימוד שתצטרך לשלם התוצאות בהמשך יהיו יותר טובות.
    ואין לבית"ר מה להפסיד היום, יותר גרוע אין...
     
  9. יוגב אסולין Guest

    נתחיל מהסוף.. עם בית"ר תעלה לשחק עם שחקנים כמו שאתה אומר. במצב של היום וגם לא במצב של היום... הם שחקנים לא הכי מוכשרים.. ושחקנים בלי ניסיון בלי בטחון לא יוכלו להצעיד את בית"ר לשום מקום. בסה"כ יפגעו בשם שלהם ובשם של בית"ר... הם לא כאלה מוכשרים. אולי כל אחד מהם יכול ללכת לקבוצת מרכז טבלה.. ולהתשלב שמה.. אבל אתה מדבר שהם יקחו את בית"ר לחלק העליון של הטבלה להחזיר את בית"ר לבית"ר הדורסת... עם כל הכבוד הם לא ניראה לי אלה שיביאו לכם את זה.

    בקשר לקוביקה. זה שאין חלוץ שהוא גם חזק פיזית וגם מהיר זה נכון. אבל במיקרה של בית"ר עדיף שחקן מהיר ורץ. מאשר חזק פיזית.. לא מבקש מקוביקה להשתכלל פשוט להחליף אותו. הוא לא עושה כלום. ובתאחלס הוא שם ז,ין על בית"ר לא אכפת לו מה הקהל אומר.. ואין לו בעיה לחזור לאשדוד שאותה עזב בצורה מגעילה בקיץ. הוא לא שחקן נשמה ולא שחקן שמשקיע את זה אמרתי שנה שעברה. ושחקן כזה לא מתאים לבית"ר השנה
     
  10. AFC Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    4,665
    לייקים שהתקבלו:
    0
    בתחילת העונה אלי כהן עלה למשחק מול נתניה, בחוכמה יוצאת מן הכלל (ואני לא ציני הפעם), עם שני חלוצים. משה ביטון ואנדז'יי קוביקה.

    שני השחקנים הפגינו שיתוף פעולה יוצא מן הכלל, ואילולא ההחמצה המזוויעה של קוביקה מול שער ריק, אין שום ספק שבית"ר הייתה מנצחת את נתניה, שהיא קבוצה מעולה.

    מול כפ"ס, שבוע לאחר מכן, אנחנו ניצחנו אותם, עם צמד של קוביקה ושני בישולים של משה ביטון! כן כן! השיתוף פעולה ביניהם פשוט מדהים.

    אבל עם קישור כל כך מבולבל אי אפשר להתקיים. תביא את זידאן, פיגו, ויירה וגיגס ועדיין הקישור יהיה אותו הדבר. אפילו דרור קשטן מעולם לא הצליח לשנות את המצב. הקישור של בית"ר כל כך מבולבל, כל כך אפור, מפחדים לצאת לשחקנים, השיטה לא ברורה להם - וזה קורה בכל דור של שחקנים. כל שנה הקישור אותו הדבר.

    בהגנה דווקא היו לי ציפיות. אילולא ההולנדי הבן זונה שהחליט פתאום להיכנס באברמוביץ', הייתה לנו את ההגנה הכי טובה בליגה, הוא ואינדיו. הבעיה היא באגפים. טלקר מנסה ליהנות מצפייה במשחק, והאגף של אמסלם פנוי, לאחר עוד מסע שלו לשום מקום.

    רענן דרעי הוכנס בגלל לחץ מטורף של אלי כהן. לא ברור לי כיצד שחקן שלא מסוגל לסיים משחק ללא כרטיס צהוב, מעולם לא הרגיש את החוויה של בעיטה לשער ובזבז את רוב הקריירה בפוזות שנועדו להפחיד את היריב ולגרום לו איבוד כדור - עולה למגרש כדורגל.

    אבל בקשר לאיתן מזרחי, אני שלם עם ההחלטה. אולי הוא לא היה צריך להעלות אותו על חשבון דל-ריו, נכון, אבל הפוטנציאל שלו עצום. מדי פעם הוא נותן בומבה מחצי מגרש, או שלושער, אבל תמיד הוא יישאר אכזבה חמורה. יש לו את זה, ואלי כהן יודע את זה.

    כשאלי כהן משחק עם ה5-3-2 האדיוטי שלו, אתם יכולים להיות בטוחים שבית"ר תפסיד. אבל כשהוא משחק 4-4-2, מול קבוצה סבירה, אין ספק שתהיה אפשרות למלחמה. השחקנים נראים כאילו הם לא נלחמים מהסיבה הפשוטה שקל מאד לנטרל אותם.

    ופיימן, אני מופתע שאתה כל כך כועס מהתוצאות. יאללה, תשיר ביזיון, תקרא לכהן להתפטר - הכל ישתפר, נכון?
     
  11. ראול המלך Member

    הצטרף ב:
    ‏7/8/02
    הודעות:
    375
    לייקים שהתקבלו:
    0
    הבעייה של ביתר משקפת את אחת הבעיות של הכדורגל הישראלי ובכלל ישראל מנסים למצוא קיצורי דרך ואלו התוצאות
    במקום להשקיע 5-7 שנים בתוכנית פיתוח נוער בעיר כי ירושליים היא העיר הכי גדולה בארץ וחייבים להיות שם שחקנים אז במקום לקנות 11 שחקנים פשוא להביא 5 זרים עוד שני ישראלים ולתת ל2-3 שחקני נוע כל פעם לשחק לא לרוץ לאליפות אלא קבוצת מרכז טבלה ושלאוהדים תהיה סבלנות
    לאט לאט תוך כמה שנים יצאו עוד מלמיליאן ועוד אוחנה ואז לביתר שוב תהיה קבוצה אז במקום להשקיע את רוב הכסף בחיזוק צריך להשקיע בבסיס ורק ככה הפרמידה שהיא ביתר תחזור להיות קבוצה
     
  12. Emil Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    3,863
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לפני שמדברים, לפני שמגיבים, לפני שמתעצבנים, צריכים להפנים דבר 1. אולי לאוהדי בית"ר זה קשה, אבל בית"ר ירושליים קבוצת תחתית, לא יותר, ואם קצת פחות מזל, היא היתה פחות
    לי, בתור אוהד מכבי, היה קשה בשנים האחרונות לקלוט שהקבוצה שלי לא יותר מקבוצת מרכז טבלה-צמרת, לא קבוצת צמרת במלוא מובן המילה, אלא קבוצה שמגרדת את הצמרת מלמטה. זה מה יש, זמנים משתנים. זמנים טובים יותר עוד יבואו גם למכבי וגם לבית"ר...

    בית"ר צריכה להשקיע הרבה, המון, כסף כדי לצאת מהמשבר העמוק שהיא נקלעה אליו. ואני לא מדבר על הבאת שחקנים גדולים, אני מדבר על הדבר החשוב ביותר בכדורגל המיקצועני, שבאירופה הפנימו את זה עוד בימי המנדט, ואצלנו עדיין מעכלים - תשתית.

    בית"ר צריכה לפתוח בתי ספר לכדורגל ברמה הכי גבוהה בארץ. זה מועדון מפואר, ואם הוא רוצה שחקנים שילחמו, הוא צריך שחקני נוער שילחמו ויגדלו ויתפתחו לשחקני נשמה, ולשחקני כדורגל ברמה טובה.
    תראו את הנוער של הפועל ת"א בשנים האחרונות - רחמין, בלילי, אפק, אודי, טועמה
    אולי לא השחקנים הכי טובים בליגה אבל זה תשתית של קבוצה לשנים רבות, זה שחקנים שגדלו במועדון. אני לא אוהד הפועל אבל תהיו בטוחים שיש עוד
    תראו את הנוער של מכבי ת"א בשנים האחרונות - בן-חיים, אבו סיאם, עובד, ביטון...
    אתם יכולים לזלזל בכישרון או ביכולת של השחקנים האלו אבל העובדה היא שאלו שחקנים טובים ומוכשרים שיכולים להוות את הגב לקבוצה טובה.

    בבית"ר אין את זה. יש עאלק שחקני נוער, שהרמה שלהם מביישת.
    בית"ר צריכה להשקיע בנוער, להקים בתי ספר לכדורגל בכל פינה במדינה, כמו שעשתה הפועל ת"א וכמו שעושה מכבי ת"א. זה המודל שבית"R צריכה לקחת, כי זה מה שיום אחד יציל אותה, ולא איזה טייקון בעל הון.
     
  13. AFC Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    4,665
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מה יהיה ריקלמה?
    תשובה כזאת יגיד לך כל ילד בן 3. זה לא כל כך קל, שצריך תשתית ותוך 4 שנים נגמור עם זה. זה אפילו ראשון יכולה לעשות.

    בית"ר ירושלים לא קבוצת תחתית. כל מי שאומר זאת - שיבושם לו. אבל בית"ר הגדולה של הימים האלה מתה, והיום נותר שריד ממנה, זכר לאותה הממלכה הצהובה שחורה.

    אבל הפער בין זה לקבוצת תחתית עוד עצום. תמיד בית"ר ירושלים הייתה ממש קורסת לאחר מספר הפסדים רצופים, אבל הבעיה היום שהשחקנים זקנים. זה הכל. זה לא הופך אותנו לקבוצת תחתית.
     
  14. Julian Joachim Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    7,506
    לייקים שהתקבלו:
    0
    וידוקה, אני לא חושב שבית"ר הפכה להיות קבוצת תחתית, ואני גם מתקשה להאמין שהיא תהפוך לאחת כזאת, אבל היא מתחילה להיות דומה לקבוצות התחתית ביותר מדי דברים...

    הניהול, היחסים בין ההנהלה למאמן לשחקנים, המערכת נוער הנוראית (אני ירושלמי ואני לא מכיר כמעט כשרונות צעירים פה)...

    And the list goes on...

    אולי אתם לא תהיו קבוצת תחתית מבחינה מעשית, אבל בתיאוריה אתם כבר יותר מדי מתקרבים להיות אחת כזאת...
     
  15. Emil Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    3,863
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני לא יודע איך אתם קוראים לזה, אבל קבוצה שבעונה אחת נחלצה בשן ובעין מירידה לליגה השנייה, ושבעונה אחרי עדיין נאבקת אותם מאבקים, שנמצאת כל הזמן במרחק נגיעה מהקו האדום, ממעל או ממתחת, היא קבוצת תחתית.
    אולי זה זמני
    אבל זה קבוצת תחתית...

    ווידוקה,
    אתה מדבר על השקעה של 4 שנים שגם ראשון יכולה לעשות...לא ככה אני חושב, בכלל לא
    זה לוקח לפחות 10 שנים עד שאתה מתחיל לראות פירות רציניים...וראשון לא יכולה לעשות את זה מהסיבה הפשוטה שאין לה את היכולת בפיננסית
    אבל בית"ר...דווקא כן יש את היכולת הפיננסית לממן כזה דבר. ולא רק זה, היא יכולה להשתמש במוניטין שלה כקבוצה אהודה למשוך כישרונות לבתי הספר שלה.

    זה לא פשוט, זה לא 4 שנים, זה לא זול, ולראשון אין את היכולת לעשות את זה בקנה מידה גדול. וכשאני מדבר על תשתית אני מדבר על 4-6 בתי ספר לכדורגל ברמה הכי גבוהה, לפחות 2 מהם באיזורי מצוקה, מגרשי אימונים טובים, תחרויות פנימיות בין בתי הספר, השקעה בכל תלמיד ותלמיד, מורים בעלי שם וניסיון...ועוד...
    זה תשתית

    ואתה אומר שבית"ר עדיין לא קבוצת תחתית ושנותר שריד מהממלכה הישנה?
    גם לכפ"ס, בית"ר שימשון, הכוח, בני יהודה, רמת עמידר...גם הן היו אימפריות...
    אם בבית"ר לא יתעשתו, ומהר, אתם תגמרו ברשימה הזאת, במקום טוב באמצע, בין רמת עמידר לבני יהודה...