אתלטיק בילבאו - השאלה המוסרית

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ספרדי' פורסם ע"י Obafemi, ‏1/2/06.

  1. Obafemi משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/3/04
    הודעות:
    13,886
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אין ספק שהמועדון הבאסקי הלאומני הוא אחד המועדונים המרתקים באירופה, העובדה שהקבוצה הזאת לא ירדה לעולם ליגה בכל שנות קיומה למרות התבססות על שחקני בית נטו היא בהחלט מדהימה ומעוררת הרבה התפלאות וכבוד. אין ספק שמבחינה מקצועית בילבאו כבר הוכיחו לכולם שקבוצה יכולה להסתמך על תוצר מקומי גולמי ולווא דווקא לבזבז כספים על רכש יקר (נתעלם לרגע מכך שהקבוצה נלחמת על החיים בימים אלה בפרימרה לצורך העניין).

    השאלה היא אם ככה לא מקצועית אלא יותר מוסרית, אין ספק שאתלטיק בילבאו לא עונה על מושגי הפוליטקלי קורקט העולמי, אז האם יש מקום לאידאולוגיה שכזו בספורט המודרני? הגבלת זרים למינימום היא לגיטימית, אבל שלילת כל רכש שלא נולד בתוך חבל הבאסקים? אם לצטט את עדי אשכנזי: "אנחנו לא קצת גולשים?"

     
  2. sagiv Member

    הצטרף ב:
    ‏22/12/05
    הודעות:
    829
    לייקים שהתקבלו:
    0
    דבר ראשון, אחלה דיון obafemi. חיכיתי הרבה זמן שמישהו יעלה את הנושא.
    ולדעתי:
    אין כאן כל שאלה של מוסר. אני מעריץ את העמידה בעקרונות הקדושים של הקבוצה הזו ושל מה שסובב אותה.
    בעידן של מעברים בין ריאל לברצלונה, בשנים בהן בכל קיץ מתרחשת איזו החלפת שחקנים מסיבית בין מילאן ואינטר, ובכל חלון העברות נודדים להם שחקנים בין הקורבה נורד לקורבה סוד שבאולימפיקו, כשריו פרדיננד עובר למנצ'סטר יונייטד, שנואת ליבה של לידס, וסול קמפבל בוחר לו בחיי בגידה דו-פרצופיים כשהוא עובר ליריבה המצליחנית, בימים כאלה כל מה שנותר זה להתגעגע לרומנטיקה ולהביט מעבר לים, אל אתלטיקו בילבאו הפרו-פלשתינאית, הספק אנטישמית.
    שאלת ההצלחה הספורטיבית כלל איננה חשובה. עקרון זה נופל לעומת עקרונות אחרים, וזו תקוותי הגדולה ביותר לדברים שיקרו גם בהפועל ת"א שלי, תקווה שלצערי תתבדה כשלב לבייב ישלים את רכישת הקבוצה.
    זהות הקבוצה, החיבור בין האוהדים לסמל, למה שהקבוצה מייצגת, אלו הדברים החשובים ביותר בעייני בקבוצת כדורגל ויהיה להם מקום תמיד.
    עם כל השנאה שלי לבית"ר ולאוהדיה, יחד עם הסקרנות לראות מה היה מתרחש לו היה נוחת שם שחקן ערבי, אני חושב שאסור שיהיה שם אחד כזה לעולם. זהו צוויון הקבוצה, זו קדושת האוהדים. אני חושב שלו היו שואלים אוהד בית"ר אמיתי מה היה מעדיף: אליפות עם ערבי, או עונה בלי תואר אבל בלי ערבי, הוא היה מעדיף עונה בלי תואר.
    לפני שנתיים הגיעה הפועל לחצי-גמר גביע המדינה והפסידה להפועל חיפה, אז בליגה הלאומית. כשיצאתי מאצטדיון רמת-גן לאחר ההפסד, להפתעתי לא הרגשתי רע. כשנברתי עם עצמי, וניסיתי לברר את התשובה, זו הגיעה מאוד מהר. הפסדנו באותה עונה שלושה דרבים בליגה. איזה מין תואר זה יהיה? מילא היינו מנצחים את מכבי בגביע, בדרך אליו. עם מאזן כזה שפוף, זה לא יהיה תואר אמיתי. מובן שרציתי לנצח, אבל תחושת ההפסד הייתה הרבה יותר קלה כשהבנתי שפשוט לא מגיע לשחקנים לקחת גביע בעונה של שלושה הפסדי דרבי.
    פוליטיקלי-קורקט וכדורגל לא הולכים ביחד. אסור שילכו ביחד. בעולם הכדורגל, הפוליטיקלי קורקט הוא הניגוד הגמור של הרומנטיקה. זו מניעה את האוהדים שהם הכדורגל והכדורגל זה הם.
    אין לי דבר וחצי דבר עם אתלטיק בילבאו, הרי כמו שכתבתי, הם פרו-פלשתינאים, אבל אני נהנה לראות קבוצה שמקשיבה לרחשי האוהדים, קבוצה שנשארת נאמנה לעקרונותיה, לציוויון שלה, למה שהיא מייצגת. אני מקווה שלעולם לא תביא שחקנים זרים, ולא תבגוד בעצמה, גם בעידן של כסף, גם אם תרד ליגה.
     
  3. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    מה הקשר בין בילבאו לפלסטין עכשיו?
     
  4. sagiv Member

    הצטרף ב:
    ‏22/12/05
    הודעות:
    829
    לייקים שהתקבלו:
    0
    הבאסקים מאוד מזדהים עם הפלשתינאים. בעיניהם יש להם מאבק דומה, למרות שרוב הבאסקים לא באמת רוצים מדינה נפרדת מספרד. אני לא יודע אם אתה זוכר, אבל במשחק של מכבי ת"א מול טאו ויטוריה בחוץ, הונפו המון דגלי פלסטין ביציע. טאו הם באסקים. אני מתערב על כל הוני שבעולם שאם קבוצה ישראלית משחקת בבילבאו, יונפו שם הרבה דגלי פלסטין.
    דודו אוואט, כשנשאל האם נתקל ביחס קיצוני בספרד, ציין רק את אוהדי אוססונה ושחלקם קראו לעברו קריאות אנטישמיות. איפה אוססונה? בפמפלונה. איפה פמפלונה? בחבל הבאסקים.
    אני אנסה לחפש תמונות של אוהדי בילבאו עם דגלי פלסטין למרות שקשה לי להאמין שאמצא עכשיו. בכל מקרה, הבאסקים באופן כללי הם די פרו-פלשתינאים.
     
  5. Obafemi משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/3/04
    הודעות:
    13,886
    לייקים שהתקבלו:
    0
    טוב זה לא מפתיע. אני בטוח שגם הצ'צ'נים לא מתים עלינו מסיבות דומות.

    אם הם לא רוצים מדינה נפרדת, אז מה הם כן רוצים קיבינימאט?
     
  6. sagiv Member

    הצטרף ב:
    ‏22/12/05
    הודעות:
    829
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני לא דוקטור לעניין הזה, אז קחו מה שאני אומר בעירבון מוגבל:
    הבאסקים גאים בהיותם באסקים (בכל משחק של אוססונה, בילבאו, סוסיאדד, אולי גם אלאבס אפשר לראות את הדגל האדום עם האיקס הירוק. משהו הזוי ומסובך).
    אבל E.T.A ,המחתרת הבאסקית, זו שמדי כמה חודשים דואגת להזכיר שהיא קיימת באיזה פיצוץ ראווה במדריד (לרוב הם מודיעים מראש כדי שלא יהיו נפגעים), לא באמת מייצגת את דעת הרוב. הבאסקים יודעים שלו הם היו נפרדים מספרד, מצבם הכלכלי היה הרבה פחות טוב מכיום. כמובן שעוד יש אנשים הקוראים לעצמאות, אבל לא מדובר פה בשום פנים ואופן במקרה בסגנון קוסובו, צ'צ'ניה או פלשתין, אלא במעטים.
    דרך-אגב, אם אני לא טועה ביצ'נטה ליזראזו שיחק בבילבאו. אלא... שגם הוא באסקי ולכן לא נחשב לזר בעיניהם.
    אחד הטיולים הידועים לנוצרים הוא מסע לאורך החבל הזה שעובר גם בצרפת. את המסע אפשר לערוך בדרך מקוצרת, אבל יש גם דרך ארוכה שאורכת כחודשיים. שני חברים שלי עשו אותו והם ממליצים בחום. מה שכן, צריך ללכת כ-15 קילומטרים ביום.
     
  7. Yeste Member

    הצטרף ב:
    ‏12/10/04
    הודעות:
    2,695
    לייקים שהתקבלו:
    0
    וקשה לי להאמין שבעתיד הקרוב המגמה הזאת תשתנה.
    אומנם לאורך השנים המסורת הזאת הוכיחה את עצמה ,ולראיה : בילבאו זכתה בעבר הרחוק בלא מעט תארים , וכמובן ,לעולם לא ירדה לליגה השנייה ! הישג שרק בארסה וריאל מדריד יכולות להתגאות בו.
    השאלה היא האם האידיאולוגיה הזו -לא לרכוש שחקנים מחוץ לחבל הבסקים - לגיטימית בתקופה הנוכחית ,כשהכדורגל העולמי בכלל והספרדי בפרט הופך להיות כמה שיותר גלובאלי.
    לדעתי ,במצב של היום בליגה הספרדית ,כשרובן המוחץ של הקבוצות מחזקות את עצמן בשחקנים מהרמה הגבוהה ביותר ,מה שכמובן בילבאו אינה יכולה לעשות ,זה מתכון לכישלון. לא משנה עד כמה הדור הבסקי הנוכחי מוכשר(הוא מוכשר) ,כדי לבנות קבוצה שיכולה להתמודד על תארים ,מטרה של כול מועדון באשר הוא ,אי-אפשר להסתמך אך ורק על שחקנים ממחוז אחד. זו דעתי.

    אני ,כאוהד הקבוצה ,הייתי רוצה לראות בקבוצה גם שחקנים זרים. ושתזדיין המסורת. מבחנתי,זה בסך הכל כדורגל ,ומחאות לאומיות אפשר וצריך לעשות דרך פוליטיקה ושטויות אחרות ,לאו דווקא דרך קבוצת כדורגל.

    אם המסורת הזאת לא תשתנה בקרוב , אנחנו נמשיך לראות את בילבאו מדשדשת בין מרכז הטבלה לתחתית .
    למרות זאת ,קשה לי להאמין שנרד בתקופה הקרובה לליגה השנייה, שכן לבילבאו יש בקדר מספיק שחקנים לגיטימיים לליגה הטובה בעולם.אני מאמין שיסטה ,אורבאיס ,איראולה ,א'בריה,גורפגטי ,והדור הצעיר יותר - ליורנטה ,דנוביטיה,אמורביטה,אדוריז ואנדר מוריליו , ידאגו שהקבוצה תשאר בפרמיירה בשנים הקרובות.

    בכול מה שקשור להתמודדות על תארים -אין סיכוי. לא בליגה הטובה בעולם.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏1/2/06
  8. rainman משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/9/02
    הודעות:
    17,976
    לייקים שהתקבלו:
    0
    קודם כל אני בעד בילבאו לדעתי מה שהולך שם זה מדהים,שום זר ולא רק שום זר אלא שום שחקן שהוא לא
    באסקי חתם בקבוצה וזאת קבוצה שלא ירדה אף פעם ליגה...באמת כל הכבוד.

    דבר שני,יסטה..למה לא?אני לא בדיוק יודע את הנתונים הכספיים של הקבוצה אבל אני משער שהם חוסכים
    כמה פזוס בזה שהם לא קונים כל מיני זרים מצחיקים ועד עכשיו גם נראה שדי הולך להם בשיטה
    הזאת,כמה קבוצות לא ירדו אף פעם ליגה...וחוץ מזה גם בילבאו הייתה לא מעט זמן בין קבוצות הצמרת
    של ספרד..פעם לקבוצה היו כוכבים ענקיים כמו אורסעיז גררו קראנקה ואצ'ברייה וגם עכשיו יש שם
    כמה שמות לא רעים בכלל כמו יסטה למשל...בקיצור לדעתי קבוצה כמו בילבאו חייבת להישמר,חבל שאין
    עוד קבוצות כאלה ואישית אני מעדיף שהיא תמשיך עם המסורת שלה לא לרדת ליגה רק בגלל המסורת
    שלה לקנות רק שחקנים באסקים.

    ושאלה לסיום:בילבאו נוהגת אותו דבר גם עם המאמנים שלה?וחברי ההנהלה וכו?
     
  9. sagiv Member

    הצטרף ב:
    ‏22/12/05
    הודעות:
    829
    לייקים שהתקבלו:
    0
    עם המאמנים בטוח שלא.
    במשך שנים היו לה כמעט ורק מאמנים זרים ביניהם גם לואיס פרננדס אלא שהוא מהצד הצרפתי של החבל, כך שהוא בעצם באסקי.
    אני מאמין שחברי ההנהלה הם תושבי המקום.
     
  10. Yeste Member

    הצטרף ב:
    ‏12/10/04
    הודעות:
    2,695
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אורסאיז, גררו ואצ'בריה עדיין משחקים בקבוצה כמו שאתה יודע ,רק שכבר נמצאים הרבה מעבר לשיאם.

    זה לא רק יסטה. איראולה ,למשל ,הקשר\מגן הימני של הקבוצה ,אשתקד חוזר ע"י ליברפול שהציעה עליו קרוב ל-11 מיליון אירו. הוא באמת שחקן מצוין ,שלדעתי תורם יותר לקבוצה בעמדת המגן.
    אורבאיס הוא שחקן סגל נבחרת ספרד, וכשהוא בכושר טוב - מדובר באחד הקשרים האחוריים הטובים בספרד. גם אצ'בריה ,למרות הנסיגה ביכולתו ,גורפגי והבלם לואיס פרייטו הם שחקנים שתורמים המון לקבוצה.

    ובכלל ,אני משוכנע שדור הצעירים ההנוכחי של בילבאו לא נופל מקודמו. למי שבאמת עוקב אחר הקבוצה הזו , כדי במיוחד לשים לב לבלם אמורביטה , לחלוץ ליורנטה,לקשר האחורי גלידוס ובמיוחד - חלוץ\קיצוני שמאלי מיקל דוניביטאה ,מי שככול הנראה עתיד להיות הדבר הבא בכדורגל הספרדי, ולא רק...

    שילוב נכון שלהם עם השחקנים הטובים שלנו יכול לדעתי ליצור קבוצה שבמקרה הטוב תאבק במרכז הטבלה בליגה הספרדית, לצערי הרב.
     
  11. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,401
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    דיון נחמד מאוד.

    אני חושב שאחת מהבעיות של בילבאו, כן לדעתי זו בעייה, שהיא מסתמכת רק על שחקנים באסקים, ואמרו את זה כבר בדיון. אומנם זה הביא תארים, אבל לא בעשור האחרון, אולי בעבר.

    עוד בעייה של בילבאו, זה לדעתי המאמנים, והיו כמה שהם פשוט בדיחה.

    השחקנים הטובים בקבוצה כבר מעבר לשיאם, ואין להם מחליפים הולמים.

    אתה צודק ב100%. אין אף קבוצה שמשחקת רק על שחקני בית, או רק על ספרדים, או רק על אנלים. קבוצה זה שילוב של הכל בייחד. לטוב ולרע.

    יש אנשים שהכדורגל זה הרבה מאוד בשבילם, וגם המסורת חשובה. כנראה שמבחינתם זה כמו שהנוצרים יהפכו למוסלמים. כנראה שהמסורת מעניינת את בילבאו, ולהישאר בליגה, ולא להתקדם. כי הקבוצה תקועה כבר כמה שנים באותו מקום. אז פעם במזל יהיה אופ"א, פעם היא תיהיה במרכז.
    ואגב, כל הכבוד על ההישג הזה שהיא לא ירדה ליגה. אני מקווה שזה יישאר גם העונה, ואני בטוח שהם לא יירדו.

    אני דווקא חושב, שבליגה הספרדית אין הבדלים כאלה גבוהים בין הקבוצות. חוץ מברצלונה שהיא רמה מעל כולם, ולנסיה שמתחילה לחזור וריאל שאני מקווה שתחזור לעצמה, רוב הקבוצות שוות. בילבאו כמעט גנבה ניצחון מדפור, וגם לברצלונה עשתה חיים מאוד קשים.
    אליפות בטח שלא, אבל אין סיבה לא ללכת על הגביע. השנה למשל, אם בילבאו הייתה עולה עם ההרכב החזק בברנבאו ובסאן ממנס, זה לא היה נגמר 5-0 לריאל בסיכום שתי המפגשים.

     
  12. Bensh Member

    הצטרף ב:
    ‏27/1/05
    הודעות:
    6,643
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני רוחש כבוד עצום לקבוצה הזאת, לאידיאולוגיה שלה ולקנאות הלאומנית שלה
    אחד הקבוצות האהובות עליי, ואני רק מקווה שההנהלה לא תישבר ותייבא שחקנים לא באסקים כדי להציל עצמם מירידה
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏1/2/06
  13. EL Capitan Member

    הצטרף ב:
    ‏19/9/05
    הודעות:
    5,181
    לייקים שהתקבלו:
    0
    (העלתי את הנושא הזה לא מזמן בפורום והוא אף זכה להתייחסות, אבל לא אכפת לי לדון עליו עוד פעם)

    העונה המסורת תשמר, כי חלון ההעברות כבר סגור. לפי דעתי, בילבאו צריך לשבור את המסורת החל מהעונה הבאה גם אם היא לא תרד ליגה העונה, כי כשהם יירדו ליגה זה יהיה מאוחר מדי.

    אבל שוב, זה עניין של מסורת ועקרונות לאומיים. במדינה כמו ספרד, קבוצת כדורגל זה אמצעי חשוב להבליט את העקרונות שלך ולהראות את הגאווה הלאומית. קחו לדוגמא את פרנקו, שהבין את זה בזמנו, אבל הוא רצה לעשות מריאל אימפריה (והצליח), ולכן לא הלך עם העקרון שבקבוצה ישחקו רק מדרידיסטים, אלא עשה הכל כדי להביא את השחקנים הכי טובים שיש לריאל.

    דניאל, אמנם אתה אוהד בילבאו, אבל אני בטוח שאם היית באסקי, היית מבין את ה"התעקשות" של הבאסקים על כך (מה גם שריאל סוסיאדד, היריבה הגדולה, נשברה בשנת 92) והדעה שלך הייתה שונה.
     
  14. Engel Del Madrid Member

    הצטרף ב:
    ‏18/2/05
    הודעות:
    4,185
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אתה לא חושב שזו סתם התעללות באוהדים שלהם?
    אם בילבאו, שמושתת רק על שחקנים באסקים מצליחה לנצח מדי פעם וכמובן שפעם היא הייתה אימפריה, אז תארו לכם איזו קבוצה זו תהיה אם היא תתחזק באיזה חלוץ ברזילאי או אפילו ספרדי גלסיאני או קטלוני, אפילו מדרידאי..
    למען האמת אני חושב שהאוהדים הם עצמם לא יסכימו לשחקן שאינו בסקי בקבוצה אבל אני אומר שהם רק סובלים מזה..
     
  15. Mourinho Member

    הצטרף ב:
    ‏3/11/05
    הודעות:
    1,121
    לייקים שהתקבלו:
    0
    תתפלאו, אבל האוהדים של בילבאו לא רוצים שחקנים זרים, לפי הסקר הם רוצים להמשיך את המסורת, שיהיה רק שחקנים בסקים בקבוצה, ואם זה הלך כל כך הרבה שנים, למה שזה לא ימשיך ללכת ככה? נכון, אני לא רואה את בילבאו לוקחת אליפות בלי חיזוק של שחקנים זרים.
    אני לא חושב שהמסורת תשבר, למרות שאני לא יודע, מצד אחד זה יהיה מצויין, בילבאו תוכל לרכוש שחקנים זרים, ולהיות קבוצת אמצע ומעלה טיפוסית, אבל מצד שני היא לא תיהיה אותו בילבאו.

    אגב, כל כך הרבה זמן בילבאו משחקת רק אם שחקנים ספרדים וממחוז אחד(באסקים) והם לעולם לא ירדו ליגה, ואפילו זכו ב9 אליפויות.
    זה רק מראה כמה השחקן הספרדי הוא טוב, תחשבו לעצמכם קבוצה רק אם שחקנים אנגלים?
     
    נערך לאחרונה ב: ‏1/2/06