אתלטיקו מדריד- אכזבה או.... לא?

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ספרדי' פורסם ע"י לירן, ‏31/1/03.

  1. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,762
    לייקים שהתקבלו:
    8,312
    אתלטיקו מדריד חזרה השנה לליגה הראשונה בקול תרועה רמה.
    חזוס חיל פתח את הכיס והביא שחקנים כמו חאבי מורנו, חוסה מארי, אלברטיני, אמרסון, קונטרה וקולוצ'יני.
    אתלטיקו, לדעתי, בנתה את הקבוצה כדי להילחם על האליפות או לפחות על מקום בליגת האלופות, אבל כרגע היא במקום ה-8 במרחק של 8 נקודות ממקום שמוביל לליגת האלופות, ואת הקבוצה מאפיינת מאוד אי יציבות.
    עכשיו... אפשר להגיד שבשביל קבוצה שרק עלתה ליגה זה מכובד, אבל אני בטוח שחזוס חיל חלם וציפה שזה יהיה קצת יותר טוב. אתלטיקו הביאה שחקנים שאחד אחד הם בעל שמות מפוצצים, אבל השאלה היא, האם שחקן כמו אלברטיני מסוגל לסחוב קבוצה בליגה הספרדית להישגים? ללא ספק, אלברטיני שחקן טוב ועדיין אפשר לראות שיש תחליף לשחקן עם נסיון, השער שכבש בדקה ה-90 מול ריאל מדריד זה שערים ששחקנים כמו אלברטיני מסוגלים להכניס.
    חאבי מורנו כבר מעבר לשיא, קולוצ'יני עדיין לא מספיק בשל כדי להיות בטופ של הבלמים, אמרסון לא מספיק טוב וכמו שאמרנו יש את אלברטיני שהוא מעבר לשיא. ויש את השחקנים היותר ותיקים, יובאן סטנקוביץ' הותיק, ג'ורדי לארדין שהופיע לא מעט בנבחרת הספרדית ובזמנו נחשב לאחד הכשרונות העולים בכדורגל הספרדי אבל חלה דעיכה בקריירה שלו והוא נעצר, וכמובן את פרננדו טורס המוכשר.
    עכשיו השאלה הגדולה שאני רוצה שתענו ותדונו עליה היא, האם קבוצה כזאת מסוגלת להילחם עם הגדולות ריאל, ולנסיה, בטיס, וסוסיאדד ולהילחם על מקום בליגת האלופות או שפשוט אתלטיקו קבוצה לא מספיק טובה בשביל זה?

    מה אתם אומרים??
     
  2. Reyes Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    7,895
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אי אפשר להגיד על אתלטיקו שהיא בנתה קבוצה כדי להילחם על האליפות, מקום בליגת האלופות נראה הרבה יותר סביר, וייספק את הנשיא המטורף.

    אלברטיני, כמו שאמרת, מעבר לשיא, הוא שיחק במונדיאל 98 וביורו האחרון. השיג הישגים אדירים עם מילאן ועכשיו הוא כבר בן 30, הוא עדיין תורם, בעיקר מהניסיון. אלברטיני כבש את הגול המדהים שלו נגד ריאל ויש לו שני אסיסטים עד עכשיו ואני מאמין שככל שנתקדם במחזורים הוא יישתפר.
    אגב, אלברטיני ומארי הגיעו לאתלטיקו בהשאלה. הם צפויים לחזור לאיטליה בסיום העונה.

    מורנו, בהחלט לא מעבר לשיא. הוא יובש על הספסל של מילאן שנה שלמה ובקושי שיחק באיטליה, כבש שם רק שני גולים. בא לספרד והנה הוא כבש מול ריאל מדריד ומול ולנסיה. לא מרשים במיוחד, אבל אם נתחשב בעובדה שטורס, אלונסו, חוסה מארי (חמישה שערים העונה), קוראה (שלושה שערים ושני בישולים) וגרסיה מתחרים ביניהם מי ייפתח בחוד, נבין שקשה למורנו.
    מורנו בן 29, באלאבס הוא כבש 29 שערים בשתי עונות ולאתלטיקו הוא יוכל לתרום עוד העונה ללא ספק.

    בנוגע ל'אל נינו' (טורס), השחקן הזה פשוט שחקן א-ד-י-ר !
    הוא רק בן 18 וכמה חודשים ויש לו תשעה גולים, אחד מהכשרונות העולים של הכדוגל הספרדי. שחקן מדהים. חיל הצהיר כבר כמה פעמים, שהוא רוצה סכום כסף נכבד תמורת טורס. אם הוא לא ייקבל משהו בסביבות ה30-35 מליון דולר, לא נראה לי שהוא יימהר למכור אותו.

    עכשיו, השאלה הגדולה שלך היא האם אתלטיקו מסוגלת להתמודד עם ריאל, ולנסיה, סוסיאדד ודמותיהן... התשובה היא בפירוש - לא!
    בגדול היא יכולה להפריע להן, היא יכולה לנצח אותן (3-1 על דפור') אבל להתמודד איתן בצמרת, היא לא יכולה. היא רק עלתה ליגה, לא מספיק מפחידה, לא מספיק חזקה.


    ההתקפה, עם טורס, סטאנקוביץ' (חמישה בישולים), בהחלט מכובדת אבל בהגנה אתלטיקו לא יציבה והיא ספגה 26 שערים עד כה.
    אתלטיקו צריכה זמן ונשיא חכם ולא מטורף שלא ילחיץ את השחקנים (ראה אחרי ההפסד לויאריאל).

    אגב, אתלטיקו חוגגת השנה 100 :!:
     
  3. rainman משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/9/02
    הודעות:
    17,976
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אם הנשיא ייתן גיבוי לשחקנים ובמשך שתי עונות לא יגזים בקניות שלו יתפח את הנוער וכו..
    אתלטיקו יכולה להיות קבוצת צמרת..
    כרגע כמובן שהיא לא יכולה..אין לה את הכלים ואני ידעתי שמורנו הוא טעות..
    צריכים להביא חלוץ ותיק שיעזור לטורס וגם ילמד אותו קצת..
     
  4. inter-zone Member

    הצטרף ב:
    ‏31/1/03
    הודעות:
    12
    לייקים שהתקבלו:
    0
    סבלנות היא מילת מפתח בקבוצה הזאת.
    לאתלטיקו יש בסיס של צעירים טובים מאוד : קולצ'יני, טוראס וחוזה מארי אלה שחקנים שבראיה לעתיד יכולים להיות טובים מאוד, ולעזור מאוד בעתיד. גם החיבור עם הותיקים: אלברטיני, חוזה מארי, אבלרדו וכו.. יכול לעזור מאוד לקבוצה.

    הבעיה הקשה באתלטיקו היא החוסר יציבות, וזה משהו שהמאמן יצטרך לעבוד עליו. וזה דורש גם שקט מהנהלה והנשיא המטורף.
     
  5. שגיא Guest

    אני בהחלט מסכים עם ההודעה הכתובה לפניי....

    באתלטיקו רצו הצלחה מיידית, מיידית זה לא מילה.
    הקבוצה רק עלתה ליגה והביאו חיזוק כלכך מאסיבי, שאפילו מקבוצות בעלות תקציב משולש ממנה לא רואים, היא התחזקה בכל העמדות, במספר שחקנים בכל עמדה, וכל שחקן עם שם לא קטן, הרבה מאוד כסף הושקע שם על מנת להחזיר כמה שיותר מהר את אתלטיקו מדריד לפיסגה, הם סבלו מההצלחה של היריבה העירונית, ורצו להידבק ולהאבק שוב בצמרת הספרית.

    חוסר הסבלנות גרם לרכש רב, וכשיש הרבה רכש צריך לתת לו הרבה זמן, על מנת שיתבחר, ואת הזמן הזה לא היה, לכן ראינו את אתלטיקו, לצד משחקים יפים ותצוגות נהדרות, גם משחקי נפל מאוד מאכזבים יחסית לסגל המפוצץ משהו שיש להם.

    את התהליך הזה היו צריכים לעשות לאט יותר, שם כבר ציפו להגיע העונה למקום בליגת האלופות, ושנה הבאה אולי אפילו להאבק על האליפות, לדעתי את תהליך השיקום מחדש הזה היה צריך לפרוש לשנתיים-שלוש, גם פחות הוצאה, וגם השקעה בטוחה יותר, בכל עונה היה אפשר להוסיף חיזוק, קודם לבוא בלי הרבה ציפיות ולתקוע יתד, ואח"כ לבנות מחדש את הקבוצה הזאת, שכפי שכבר נאמר יש לה סגל שחקנים מצויין, גם בלי שחקני הרכש, שחקנים כמו פרננדו טורס עוד ידברו המון בכדורגל העולמי.

    אז השנה אולי קצת יתאכזבו באתלטיקו, אבל שנה הבאה הם כנראה לא יצטרכו להביא יותר מידי שחקנים, כאשר זאת תהיה השנה השניה של הסגל הקיים ביחד, הציפיות תהיינה גבוהות יותר, ואני מאמין שתוצאות גם יבואו, החשקנים בשנה השני ביחד מכירים יותר טוב, מתואמים ומשחקים יותר טוב.
    הם רק צריכים להיזהר מהנשיא שעשוי להתאכזב לעשות שוב מהפכה בקבוצה, דבר שרק יכול לפגוע בקבוצה, וחבל, כי יש שם קבוצה מאוד סיפמטית, שצריכים אותה בצמרת הכדורגל הספרדיי, ואתם יודעים מה? עוד כמה שנים גם בצמרת האירופאית...
     
  6. rainman משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/9/02
    הודעות:
    17,976
    לייקים שהתקבלו:
    0
    הרבה יותר מדי תלוי בנשיא שלהם שכידוע הוא לא האדם הכי יציב בנפשו...
    דרך אגב מישהו יכול לשים פה תמונה שלו?
     
  7. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,762
    לייקים שהתקבלו:
    8,312
    http://images.one.co.il/images/d/gg4224.Xxx