יציאת מצרים

הנושא בפורום 'פורום אוף טופיק' פורסם ע"י ACBenb, ‏20/4/08.

  1. ACBenb Member

    הצטרף ב:
    ‏2/12/06
    הודעות:
    2,868
    לייקים שהתקבלו:
    0
    סיפור יציאת מצרים:
    מידי שנה בחג הפסח כולנו יושבים עם המשפחות (לפחות רובינו) בליל הסדר וקוראים בהגדה. קוראים על איך בני ישראל עונו במצרים, ואיך פרעה הורה להרוג את כל התינוקות העבריים כי פחד מהתרבותם הטבעית (כדי שלא ימרדו בו בעתיד. משה שט לו בנילוס (או לא משנה איזה נהר זה היה) כיוון שאמו יוכבד לא רצתה שיהרגו גם אותו, ואז בת פרעה משתה אותו מהמים ומשם הסיפור מוכר. משה גדל בבית פרעה, נהיה בן למשפחת המלוכה ולא ידע שהוא עברי. יום אחד ראה משה מצרי מתעלל בעבד עברי, משה בזעם רב הרג אותו. גרסא אחת אומרת שאז משה ברח וגרסא שניה מספרת שמשה חזר לארמון וביום אחר מצרים אחרים זיהו אותו וידעו שהוא הרג את המצרי ואז משה ברח.
    ברח ברח ברח עד שהגיע למדין. משה ראה באר ושם כמה בנות שמציקים להם כמה רועים. משה הציל את הבנות מהרועים והבנות נתנו לו לשתות ולקחו אותו לכהן מדין יתרו שהוא גם אביהם. פה משה כבר ידע שהוא עברי והתחתן עם בת יתרו, ציפורה.
    משה נהיה רועה צאן ויום אחד גדי אחד החליט לברוח. תפקידו של משה כרועה היה כמובן לרוץ אחר הגדי ולהחזירו לעדר. הגדי רץ עד שהגיע למחזה מרהיב וחשוב בכל הסיפור. מול משה היה סנה בוער, שלמרות שבער הסנה לא נשרף ונשאר כמו שהוא. מתוך הסנה עלה קול: "של נעליך מעל רגליך כי המקום אשר אתה עומד עליו אדמת קודש הוא".
    זה היה אלוהים שהתגלה למשה והשמיע לו את זעקת עמו ממצרים ואמר למשה שהוא הגואל שאמור להציל אותם.
    משה הצטנע ואמר לאלוהים שאינו מבין למה בחר דווקא בו, ואלוהים כתגובה לדברי משה אמר לו שלא משנה אם האדם חירש, אילם או עיוור, אלוהים בחר בו. משה החליט ללכת וכשהגיע לפרעה ודרש לשחרר את עמו פרעה צחק עליו.
    משה הראה לפרעה את כח אלוהים בכך שהפך את מטהו לנחש. פרעה לא התפעל יותר מידי. אחרי שפרעה לא שחרר את בני ישראל אלוהים בעזרת משה הטיל על מצרים 10 מכות: דם, צפרדע, כינים, ערוב, דבר, שחין, ברד, ארבה, חושך ומכת בכורות.
    אחרי המכה העשירית פרעה שלח את בני ישראל ממצרים. בני ישראל לא ידעו את הדרך ועמוד ענן הראה להם את הדרך לכנען, בחושך זה היה עמוד אש. פרעה התחרט על ששלח את בני ישראל כי עכשיו אין מי שיעבוד עבודו ושלח את צבאו להחזירם. בני ישראל הגיעו לים שלא יכלו לעבור הלא זהו ים סוף. בנס אלוהי אדיר הים נחצה לשניים ובני ישראל עברו כולם בריאים ושלמים וצבאות פרעה שהגיעו עם חייליהם, פרשיהם ומרכבותיהם טבעו במימי הים.
    משה שלח 12 מרגלים, אחד מכל שבט לכנען כדי לראות מה יש שם, האם האנשים שם חזקים או חלשים, האם הארץ פוריה ובקיצור לבדוק מה יש שם. 40 ימים לקח למרגלים לחזור ועשרה מהם חזרו כשהם אומרים שהארץ מלאה באנשים חזקים והיא לא פוריה, אין מה לחפש שם. לעומת זאת שני מרגלים, כלב בן יפונה ויהושוע בן נון חזרו כשבידיהם אשכול ענבים ענקי ששניהם בקושי הצליחו לסחוב והם אמרו שהארץ פוריה ויש ללכת לשם.
    בעונש על חטא 10 המרגלים בני ישראל נצטוו ללכת 40 שנה במדבר כדי לנקות את הדור החוטא הזה מלבד שני המרגלים ואלה שלא חטאו (כמו כן יש האומרים שהם הלכו 40 שנה במדבר כדי שהדור שייכנס לכנען לא יידע עבדות וכדי לא לעבור דרך מקומות בהם יש אוייבים בדרך לכנען).
    כשבני ישראל עברו את ים סוף קרה עוד מקרה חשוב, מעמד הר סיני. משה עלה להר סיני והביא את שני לוחות הברית. לעלות ולרדת לקח לו 40 יום, אבל להפתעתו כשירד מההר ראה את עגל הזהב שבני ישראל הכינו כיוון שלקח לו זמן רב לרדת. משה מעצבים שבר את לוחות הברית ונאלץ לעלות ולהביאם שוב.
    כשני ישראל היו במדבר לא היה להם לאכול ולשתות, אבל עוד נס אלוהי מדהים קרה. ציפורים שלחו להם מן הלוא הוא לחם מהשמיים וכך הצליחו לאכול. בקשר לשתיה אין מה לדאוג, משה חולל בעזרת אלוהים נס כשהכה בסלע וממנו יצאו מים.
    בני ישראל המשיכו ללכת ברגל עד כנען, עד יריחו. פה בעצם נגמר סיפור יציאת מצרים, למרות שאפשר איכשהו להכליל את נס נפילת החומות של יריחו בעזרת תרועות השופר.

    אז עד לפה חלק מהתנ"ך שכולנו מכירים ורובינו מאמינים בו. כמה מזה לדעתכם נכון?

    בנאדם אתאיסט, לא אתאיסט, או פשוט עם היגיון יכול לטעון בקלות שאין יציאה ממצרים בכלל. קצת קשה להתעלם מהפירמידות שנבנו וממהסיפור הנפלא. לעומת זאת יש כאלה (כמוני) שמאמינים שאכן בני ישראל היו במצרים, היו משועבדים לפרעה ועברו (איכשהו) דרך הים.

    בואו ננסה לחשוב מה קרה בסיפור יציאת מצרים:
    הנסים הראשונים:
    דיברנו בהתחלה על כך שיוכבד שלחה את משה בתיבת גומא בנהר כדי שלא יהרגו אותו והתיבה הגיעה לבת פרעה. נשמע קצת מהאגדות לא? באמת נשמע הגיוני שתינוק יהיה בתוך תיבה לאורך נהר ארוך סוער ומסוכן וייצא בריא?
    יודעים מה, לי כן. יכול להיות שהמים היו שקטים, ולא הייתה שום חיה מסוכנת שהפריעה לילד הקטן לצוץ עם תיבתו ובת פרעה המשועממת ישבה לה שם על הגדה ומשתה אותו מהמים.
    משה נהיה מבית המלוכה במצרים והרג מצרי שהתעלל בעברי. יכול להיות שהתעצבן עליו מכל מיני סיבות, יכול להיות שגילה קשר לעברים, ולכן הרג אותו. מהלחץ הוא ברח, הרי מי לא מכיר את ההרגשה שעשית משהו איום ואתה רק רוצה לברוח. קצת מוזר שהוא ברח את מדין אבל יש דברים יותר מוזרים ככה שאת זה נעזוב.
    משה התחתן עם ציפורה ונהיה רועה צאן. גדי ברח, הגיע למערה, שם היה סנה בוער שלא נשרף ולא נהרס מהלהבות. אולי אש כזאת שלא נשרפת כמו שחלק מכירים (שמשתמשים בה להטוטנים למיניהם) ואולי סתם אפקט ויזואלי או המצאה של הסופר. אלוהים נגלה אל משה ודיבר אליו? אולי משה היה אוטיסט (הרי הוא גם גימגם). טוב פה זה כבר אלוהים והאמונה של כל אחד בו. איך יכול להיות שהסנה בער ולא קרה לו כלום?
    משה הלך למצרים ועמד מול פרעה. "שלח את עמי", "לא רוצה". נסכם את זה ככה. פרעה הופך את המטה שלו לנחש. שוב, אולי איזה המצאה של הסופר שהוא מאמין אדוק באלוהים ויחפש כל מצב כדי לפאר אותו? או אולי איזה טריק של משה (אולי זריזות ידיים).
    ופה אנחנו מגיעים לחלק הבאמת מעניין, המכות:

    עשר המכות:
    כל המים נהפכו לדם, מלא כינים ומלא חרקים, חיות מתות, חושך של שלושה ימים, ברד שנופל עם אש והכי חשוב, כל הבכורות מתים.
    ננסה לתת הסבר נורמאלי והגיוני, לא של איזה מדען דגול:
    יכול להיות שהיה זיהום במים, שגרם למים להיראות אדומים. אולי בכלל לא אדומים, אלא פשוט לא ניתנים לשתיה. אז כמובן שהיה מקור שתיה כי אם לא המצרים היו מתים. יכול להיות שמשה התחמן עשה זיהום למצרים במקורות המים ובמאגרי המים ואמר שזה אלוהים, אולי.
    נניח והיה זיהום במים של המצרים וכל הדגים מתו. מכיוון שהדגים מתו לא היה מי שיאכל את הראשנים והם התפתחו לצפרדעים שהתרבו והתרבו. אז לא כל הים היה צפרדעים אבל היו כהוגן. עם הצפרדעים באו מלא חיות קטנות שנקראות כנים, שגירדו למצרים את כל הראש. עם הכנים באו חרקים קטנים ומגעילים (ערוב) ואיתם מחלות כמו שחין ודבר. רק נציין שוב שלפי הסיפור הזיהום (או מכת הדם, איך שתרצו...) הייתה רק למצרים כך שכל המכות היו רק להם.
    ארבה זו מכה שהייתה פה בארץ אם מישהו זוכר לפני כמה זמן. שוב, לא מדובר כנראה על מיליארדים של ארבה אלא פשוט מלא ארבה שפוגע ביבול, לא משהו שאי אפשר להסביר.
    כמו כן יכול להיות שהייתה סופת ברד למשך כמה ימים (יכול מאוד להיות עם הפוגות) והעברים ספגו גם אבל פשוט לא סופר על זה כדי להעצים את אלוהים.
    עכשיו לחלק הבאמת קשה, שתי המכות האחרונות. יכול להיות שהחושך לא היה שנה לא שבוע וגם לא שלושה ימים. יכול להיות סתם ליקוי חמה די ארוך (יכול להגיע גם לעשרים דקות). לא נתון כמה זמן עבר ממכה למכה ויכול להיות שכשהיה הליקוי חמה משה בא ואמר שזה אלוהי העברים. מי שלומד תנ"ך או למד תנ"ך למד על סופרים בתנ"ך שמוסיפים פרשנות משלהם לסיפור ומעצימים או מקטינים את עצמתו של אלוהים לפי איך שהם חושבים או מאמינים.
    אין הסבר מדעי איך יכול להיות חושך כמה ימים, ואני לא מאמין שהייתה בעיה בתחנת הכח בחדרה אז נשאיר לדמיון לעשות את העבודה.
    עכשיו לחלק שגם אני לא מצאתי אליו הסבר מדעי עד לפחות משנה. כל הבכורות מתים בלילה אחד. הסיפור אומר שבחצות הלילה אלוהים יצא והרג את כל בכורות מצרים, וכל דלת שהייתה מסומנת על דפנותיה והמשקוף שלה בדם הוא פסח (כך סימנו העברים את בתיהם, מפה מקור השם פסח). אז מה בעצם קרה?
    בערוץ שמונה דיברו על זה פעם, דיברו על איזה גז שיוצא מהאדמה והוא רעיל ויכול להרוג את מי שקרוב לאדמה ונושם אותו. לפי סרטים שעשו על יציאת מצרים וההיגיון הפשוט, אפשר להבין שהמצרים חיו במקומות טובים מהעברים. חלק אומרים שהעברים חיו על הרים שהם לא נוחים למחיה ובניה בעוד המצרים חיו במישורים ובמקומות נוחים יותר. כמו כן הסטוריונים ופרשנים רבים אומרים שהבכורות המצריים נהניו מעדיפות במשפחה ואת זה אפשר להבין, הרי שכל בכור בהסטוריה העתיקה היה מקבל עדיפות משר שאר הילדים. לכן הבכור ישן בחדר התחתון על מיטה מפוארת (היה לזה הסבר יותר משכנע וסלחו לי אבל אני פשוט לא זוכר אותו, שם האל יתן לו מזל טוב יותר או משהו כזה, לכן הם ישנו בקומה התחתונה ובאיזור הקרוב יותר לקרקע, גם שיהיה נח יותר). היה עוד מקרה באפריקה עם הגז המדובר וסופר שם על איזה אחד שגר בכפר וכשהוא התעורר הוא ראה שחלק מתו בשנתם. שם כולם ישנו על הרצפה או קרוב אליה, ומרבית מהאנשים הורעלו ולא קמו יותר כיוון שרוח החיים יצאה מהם במהלך הלילה בעבות יציאת הגז הרעיל. הגז עצמו מתרחש מאיזה תופעות שקורות באדמה.
    לעברים לא קרה כלום כיוון שישנו במקומות גיאגרפים אחרים. כמו כן אפשר להיות גמישים ולנחש שלא כל בכורות מצרים מתו וזה לא קרה בדיוק בחצות.
    אני זוכר שכשראיתי את התכנית בערוץ שמונה בטלוויזיה השתכנעתי, למרות שקשה להאמין לעניין עם הגז מהאדמה באפריקה, גם קשה להאמין שאלוהים זה שיצא להרוג את כל בכורות מצרים.

    עמוד הענן ועמוד האש:
    עכשיו עזבו את מצרים כי ממנה כבר יצאנו, פרעה נתן לנו. איך ידענו את הדרך לכנען? עמוד ענן הראה לנו! ובחושך מה נעשה? עמוד אש יראה לנו.
    חלק אומרים שאולי זה פשוט ענן מוזר בשמיים שמשה האמין שיראה לו את הדרך ופשוט הלך אחריו, ובלילה, טוב אפילו אני לא יכול לחשוב על משהו מדעי שיסביר את זה. מה שבטוח קשה להאמין שאלו באמת עמודי ענן או אש.

    קריעת ים סוף ו40 שנה במדבר:
    עזבו את זה, הגענו לנס הגדול. פרעה כבר רודף אחרי בני ישראל כדי להחזיר אותם לעבודה, וים עומד מול בני ישראל וכנען. עכשיו עזבו את זה שבני ישראל היו יכולים למצוא דרך אחרת בלי ים להגיע לכנען, כבר הגענו אליו. הסיפור אומר שמשה הכה במטהו במים והם נפתחו ובני ישראל עברו, וכשאלופי אפריקה עברו המים נסגרו עליהם והם טבעו למוות.
    יש כל כך הרבה הסברים מדעיים לתופעה ואני אכתוב אותם בקצרה: אסטרואיד, שפל וגאות, צונאמי, התייבשות שם המים ומעבר במקום שם אמורים להיות מים, סוג של סכר וכולה. לא חסרים הסברים מה קרה פה, אבל הים נפתח לשניים? זה קצת מוגזם עבור חלק מהאנשים.
    אחרי שבני ישראל עברו את הים לא היה להם מה לאכול ולשתות. מים יצאו מהסלע (יכול להיות?) וסוג של לחם נפל מהשמיים כדי שבני ישראל יאכלו. שוב, לזה אין ממש הסבר ואפשר רק לדמיין.

    מאמינים גדולים באלוהים ובתנ"ך יכולים לחגוג מרוב הנסים שקרו בסיפור ולעומתם האתאיסטים הגדולים בארץ יכולים רק להחזיק את הבטן מרוב שטויות. מה נכון? מה לא? מי אנחנו שנקבע הרי לא היינו שם ולא דנע אף פעם.
    אז השאלה לדיון הזה: מה העמדה שלכם כלפי סיפור יציאת מצרים, האם לדעתכם הנסים האלו קרו או שאתם מאמינים להסברים המדעיים?
    אולי יש לכם הסבר מדעי אחר לנס מסוים ואם כן אפשר לפרט אותו.

    סליחה מראש אם אדם דתי או מאמין בנסים בכל ליבו נפגע מדבר שכתבתי, לא הייתה בכוונתי לפגוע/להעליב/לנסות לשנות דעה של מישהו בקשר לנושא.

    דיום נעים ופסח שמח! לפחות הסיפור שבני ישראל אכלו מצות כי הלחם לא הספיק לתפוח נשמע אמין!
    http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/wink.Xxx
     
    נערך לאחרונה ב: ‏20/4/08
  2. Pele Member

    הצטרף ב:
    ‏6/3/08
    הודעות:
    880
    לייקים שהתקבלו:
    0
    היה סדר טוב, בשנה הבאה בירושלים אמן!

    בקשר לדברייך. קראתי הכל (באמתhttp://www.asoccer.co.il/html/emoticons/smile.Xxx) ואני אענה לך תשובה קצרה שאולי תבאס אותך בגלל כל מה שכתבת אבל ככה זה.

    הקב"ה זה לא משהו שניתן להסביר בשכל. אי אפשר להסביר נס, אי אפשר לשאול "איך משה שט ואף אחד לא הפריע לתיבה". זה פשוט ככה.
    אם אנחנו מאמינים, ואנחנו מאמינים, אנחנו מקבלים את הכל.

    מה שכן יש לא מעט דברים - ניסים, מקומות, שרידים בעולמנו שכן מעידים על לא מעט דברים מהתנ"ך שהיו אמיתיים.
    בנוסף תוכל למצוא היום אינספור אנשים שיספרו לך על ניסים גדולים שקרו להם. אז חלק יקראו לזה נס.. וחלק יקראו לזה צירוף מקרים.

    עוד משהו על יציאת מצרים אני יכול להגיד לך.
    אתה עושה סדר פסח נכון? סבא שלך גם עושה נכון? סבא של סבא של סבא גם עשה נכון? .. תלך כך הלאה והלאה והלאה. זה היה אמור להתחיל מאיפשהו, כלומר זה היה אמור להתחיל אחרי יציאת מצרים. לא קם יום אחד בנאדם והחליט "השנה עושים סדר פסח".
    זה גם יכול לעזור לך קצת בהגיון.


    שוב אני יגיד.
    אני בטוח שיש קב"ה בעולם. מבחינתי זאת עובדה, זה אפילו לא אמונה.
    לכולם יש שאלות ותהיות, גם לחרדים ביותר..

    השאלה "איך קרה.." היא שאלה לא נכונה, כי אין בתורה "איך". יש מציאות וזהו.
    יבואו אנשים ויגידו "אה יופי כל הדתיים מסבירים את הדברים - ככה קב"ה רצה!", אבל זה מעבר לזה וכשלומדים קצת מבינים יותר.

     
  3. George Best Member

    הצטרף ב:
    ‏8/10/05
    הודעות:
    16,733
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני אספר על ליל הסדר שלי:

    יושב מול הטלוויזיה, שם כיפה על הראש,
    לא מסתכל, רק שומע את הברכות,
    זורק את הכיפה דקה 80, קופץ כמו משוגע בשער של טבז ויאללה קצת לאכול עם טעם טוב.

    מה נגיד ומה נאמר, חולה נפש.
     
  4. Riki Member

    הצטרף ב:
    ‏13/7/05
    הודעות:
    5,747
    לייקים שהתקבלו:
    0
    סליחה שאני מתערבת לך, אבל כל הקטע בניסים הוא שקורה משהו שאין לך הסבר או הגיון לו ובכל זאת זה מתרחש. במידה ואלוהים היה מוציא להם מיים מהבאר, בוא נגיד שאין פה בדיוק ניסים ונפלאות.
    וחוץ מזה, לאמונה לא צריך להתלוות הגיון או הסבר רציונלי או מדע מדויק.

    בכל אופן, הפסח הזה חגגנו אצלי בית, היה צחוקים לא נורמאלים וכמובן חוויה משפחתית מדהימה.
    הכול היה כיף, השירים הויכוחים האפיקומן שלא הצלחנו למצוא ובמיוחד האוכל.
    אגב, כמה מפה התמסטלו עד שהגיעו לקטע של האוכל ? http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/rolleyes.Xxx
     
    נערך לאחרונה ב: ‏20/4/08
  5. לילך משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    5,156
    לייקים שהתקבלו:
    0
    נצטרף לדבריה של ריקי, כשיש אמונה אין שאלות. וכל מה שאמרת, הזיהום הענן בשמיים, לך תדע מי שם אותם שם...
     
  6. ריביירו Member

    הצטרף ב:
    ‏18/4/08
    הודעות:
    108
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אגב הפרמידות, רוב הרבנים והמומחים לנושא טוענים שלא אנחנו בנינו אותם. אני עצמי חושב שהיה איזה בריחה המונית של עם ששועבד למצרים ונוספו לזה מיתוסים עד שהגענו למצבנו הנוכחי, אבל זה כבר כל אדם ואמונתו.
     
  7. Andrea21 Member

    הצטרף ב:
    ‏22/8/05
    הודעות:
    865
    לייקים שהתקבלו:
    79
    הכל שטויות במיץ.
    כן פתח את הים לשתיים,ברור.
    כן ירדו פתאום מצות או וואטאבר מהשמיים,ברור.
    אנשים צריכים להתחיל להתעורר על החיים שלהם,אין ניסים ונפלאות, אין דבר כזה.

    ואני לא אנטי,אני דווקא מאוד אוהב לעשות סדר לפי המסורת,אבל בנוסף אני בן אדם הגיוני,מי שמאמין בשטויות האלה משהו לא בסדר אצלו בראש מבחינתי.
    אין אלוהים ואין בטיח,איפה הוא היום שצריכים אותו?הכל בולשיט.
     
  8. Pele Member

    הצטרף ב:
    ‏6/3/08
    הודעות:
    880
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אל תגיד הכל שטויות במיץ כי אתה לא יודע.
    תגיד שאתה לא מאמין..

    אני יכול לתת לכם פה רשימה של דברים שתגידו "מה איך?!!?!??!!?!?!?!?!?!?!"

    אבל זה לא יעזור, כי המוח האנושי, השכל, לא מסוגל להבין דברים שהם מעבר למה שהוא ראה או "חושב שהם הגיוניים".

    העולם הזה הגיוני? ילד שיוצא מבטן של אישה זה הגיוני?

    הוא השליט בעולם, לא אנחנו, אין לנו מה לבוא בטענות. מה גם שאפשר לתת אלף ואחת דוגמאות איפה הוא כן היה איתנו, אינספור ניסים שסיפרו לדוגמא על מלחמות ישראל.

    יש דרך לעולם ולא תמיד נחנו מבינים אותה.
    זה כמו שתגיד "למה נהרג ילד בן 4 בתאונת דרכים".
    הילד לא נהרג בגלל התאונת דרכים
    הילד נהרג כי היה צריך למות לפי הדרך של העולם.

    (כמה שזה נשמע לא הכי נעים)
     
    נערך לאחרונה ב: ‏20/4/08
  9. a.m Member

    הצטרף ב:
    ‏14/11/06
    הודעות:
    1,289
    לייקים שהתקבלו:
    0
    האמונה היא אמונה עיוורת, אי אפשר להסביר אותה אחרת, לא ממש מעניין אותי איך קרה ואם זה גורם לי להרגיש טוב יותר, אני לא שואל אף אחד אם להאמין או לא.

    איפה הוא כשצריך אותו? סלח לי, אבל זה שאלה של כפוי טובה, הוא לא צריך לספק אותך בלבד, אלא בעיקר, אתה אותו. איך הוא יגיע כשהרוב כאן כופרים וחוטאים, כשהצדיקים הם בודדים?
     
  10. Bensh Member

    הצטרף ב:
    ‏27/1/05
    הודעות:
    6,643
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אם הוא לא היה רוצה שיהיו כופרים וחוטאים אתה לא חושב שהוא לא היה בורא אותם ככה?
     
  11. Pele Member

    הצטרף ב:
    ‏6/3/08
    הודעות:
    880
    לייקים שהתקבלו:
    0
    זה כבר חותר לדיון אחר (כרגיל http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/biggrin.Xxx ), אבל שיהיה.

    לכל אדם יש חופש בחירה. בעולם הזה יש לנו טוב מול רע כדי שאנחנו נבדיל ונבחר לבד מה הוא הטוב ומה הוא הרע.

    יש מחקרים שנעשו על תינוקות, שעוד לא יודעים להבדיל בין הטוב לרע.
    גילו שמבחינתם אותו אדם שמתנהג פעם אחת טוב ופעם אחת רע הוא שני אנשים שונים.

     
  12. Andrea21 Member

    הצטרף ב:
    ‏22/8/05
    הודעות:
    865
    לייקים שהתקבלו:
    79
    אתה אומר לי לא להגיד דברים שאני לא יודע,אבל אתה תומך ומאמין בדברים האלה,אז אתה יודע?

    המוח האנושי,השכל,מסוגל ויותר ממסוגל להבין שדברים כאלה לא היו ולא נבראו.(אני מדבר על הניסים והנפלאות,לא על כך שבני ישראל היו משועבדים במצרים)

    ילד לא יוצא מבטן של אשה,העובר רק גדל שם,הילד יוצא מאיבר מינה.
    דרך אגב,זה מאוד הגיוני ויש לזה הסבר מדוייק וגם הוכחות חד משמעיות,זה בכלל בורות לתת את זה כדוגמא לדברים לא הגיוניים.

    ילד,לא יודע כמה אגדות ילדים ראית בילדותך,אבל אין כזה דבר ניסים ונפלאות,יש צירופי מקרים,יש מזל,ויש ביש מזל.
     
  13. Santiago Bernabeu Member

    הצטרף ב:
    ‏5/1/07
    הודעות:
    360
    לייקים שהתקבלו:
    0
    שאלה: מאיפה היה לבני ישראל זהב כדי להקים את העגל?

    עוד שאלה למאמינים, האם אתם מאמינים שלכל דבר בעולם יש סיבה? (זאת שאלה שאני צריך עליה תשובה)
     
    נערך לאחרונה ב: ‏20/4/08
  14. Pele Member

    הצטרף ב:
    ‏6/3/08
    הודעות:
    880
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לא אמרתי שבגלל שאני תומך בהם אני יודע יותר ממך. אני אומר לך אל תגיד 'שטויות' על משהו שאתה לא יודע.
    אני לא כיניתי אותך בור וטיפש או דברים כאלה בגלל שאתה לא מאמין.

    נתת את ההריון לא כדי להראות נס, אלא כדי להראות מהלך בעולם שמוכיח כמה העולם הזה הוא לא סתם "מפץ גדול" או דברים כאלה ואחרים, והכל כאן מתוכנן ומאורגן בצורה מדהימה.

    כשיש יותר מדי צירופי מקרים זה כבר לא צירוף מקרים.



    אה, ואני לא ילד.


    לא יודע מאיפה היה להם זהב, אני עדיין לא מומחה לניתוח התורה.

    בקשר לשאלה השניה שלך - בהחלט.
    אם מאמינים שיש קב"ה בעולם, שהוא ברא את הכל ויצר את הכל, אז מבינים שהוא גם מסדר את העולם בצורה מסויימת.
    אנחנו לפעמים צרי עין ורואים רק את העולם שלנו. זה כמו שאתה נתקע בפקק בכביש.. אתה מתעצבן וצועק והכל, אבל אתה צריך להבין שלא נתקעת בפקק סתם, אלא כנראה הייתה סיבה שהיית צריך להתעכב. היית אמור לראות משהו, לעשות משהו, לא לראות משהו שכן קרה וכו'.

    אמנם זה משהו שקשה לתפוס, ואני לא יגיד לך שגם אני .. ככה זורם בחיי בחיוך על כל מה שקורה, אבל זאת התפיסה שצריכה להיות לפחות במודעות.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏20/4/08
  15. Bensh Member

    הצטרף ב:
    ‏27/1/05
    הודעות:
    6,643
    לייקים שהתקבלו:
    0
    בני ישראל התיכו את כל הזהב והתכשיטים שהיו להם ומהעיסה הזאת יצקו את העגל