5 ההעברות של השנה

הנושא בפורום 'פורום כדורגל איטלקי' פורסם ע"י חייל שוקולד, ‏19/4/08.

  1. חייל שוקולד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏31/7/07
    הודעות:
    11,603
    לייקים שהתקבלו:
    3,275
    למרות שעדיין לא הסתיימה העונה, שכל אחד יגיד פה מה לדעתו 5 ההעברות הטובות של השנה.
    שלי:

    1)מרקו בוריילו-בהתחלה בוריילו היה נחשב לאחד היהלומים המוכשרים של איטליה. היהלום הזה פרץ רק השנה, כשבוריילו עבר לגנואה ממילאן וכבר סיפק 18 גולים לזכות גנואה. הוא גם צפוי ללבוש את מדי הנרזורי ביורו 2008.

    2)מארק חמסיק-בקיץ נאפולי הביסה קבוצות מהטופ האירופאי כשניסתה להביא את חמסיק הסלובני מברשיה, ההעברה היקרה ביותר של נאפולי העונה. כשרואים את השחקן מבינים למה נאפולי כל כך נלחמה עליו. הקשר הזה הוא אחד מהקשרים הטובים בליגה האיטלקית העונה, כשכבש 7 שערים ב32 משחקים, סכום יפה לקשר 'עושה משחק'. הוא מזכיר לי מאוד את פאבל נדבד בסגנון המשחק ולא סתם גם העונה קבוצות מהטופ של אירופה רוצות אותו. נאפולי השכילה להאריך את חוזהו ב4 שנים.

    3)אזקיאל לאבצי-עוד העברה חכמה של אדוארדו ראג'ה הותיק. "המרדונה החדש", זה הכינוי שהתקשורת האיטלקית הדביקה לו. רק מהכינוי מבינים איזה שחקן גדל פה. החלוץ כבש את תושבי סאן פאולו עם המהירות הבלתי נקלטת, הסיומת הטובה ורוח הלחימה. כמו מארדונה גם הוא שחקן בעייתי, לפחות לפי התקרית שקרתה לו בתחילת העונה בא הוא עבר תאונת דרכים בעודו נהג שיכור בשעות הלילה. גם איתו נאפולי האריכה חוזה לעוד 3 שנים.

    4)אלשנדרה פאטו-השחקן בן ה18, "היורש של הפנומן" שהגיע מאינטרנסיונל הברזילאית. הוא הגיע רק בינואר וכבר יש לו 14 שערים בכל המסגרות. כשהמצב של מילאן כל כך רע, אני לא רוצה לדמיין מה היה קורה אם הוא לא היה מגיע בינואר, ששם מילאן הייתה במקום ה11.

    5)פאביו קווליארלה-החלון בן ה25 שהגיע מסמפדוריה הוא אחד מהסיבות להעונה הנהדרת שעוברת על אודינזה. 10 שערים ב30 הופעות כשאף אחד מהשערים לא הובקע בפנדל, נתון נחמד מאוד. ביחד עם די נטאלה יש להתקפה של אודינזה כבר 25 שערים, כאשר שניהם הולכים להצטרף למסע באוסטריה ושוויץ עם הנבחרת.
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏19/4/08
  2. ג'ורדן לאב אגדה משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/10/04
    הודעות:
    10,328
    לייקים שהתקבלו:
    2,034
    רק תיקון קטן: האחראי על הרכש בנאפולי הוא פייפרפאולו מארינו, ולא אדי רג'ה. הקרדיט על כל כישרון שנאפולי שולפת מהסרייה B/ארגנטינה צריך להיות מופנה אל מארינו. לטעמי מדובר בטוב באיטליה בתפקידו.

    1. מארק האמסיק - זריז, טכני, בעיטה טובה מרחוק, דריבליסט מעולה, ראיית משחק טובה מאוד לגילו. קשר מרכז שדה שעוד יהיה אחד הטובים בעולם. הובא בסכום מצחיק (5 וחצי מיליון יורו) ביחס לכישרון ולשנים שהוא עוד יכול לתרום.

    2. קלאודיו בלוצ'י/אנטוניו קסאנו - שני שחקנים שבעצם הגיעו בחינם. האחד הוחזר מבולוניה, השני הגיע בהשאלה. שניהם ביחד הם הסיבה המרכזית שבגללה סמפדוריה כמעט בטוחה באירופה בעונה הבאה, ואף מחזיקה בסיכוי קלוש לסיים במקום שמוביל לליגת האלופות.

    3. מרקו בוריילו - הימור של ג'נואה שהצליח ובענק. כרגע מלך השערים של הליגה. שחקן שבעונה אחת כבר יותר ממה שהוא כבש בכל העונות הקודמות שלו ביחד בסרייה A. מקומו ביורו ככל הנראה מובטח.

    4. מומו סיסוקו - קשר אחורי שהגיע ליובנטוס בחורף על מנת לפצות על הרכישות המאכזבות (בלשון המעטה) של הקיץ. בזמן הקצר שלו הוא תפס מקום קבע בהרכב ומציג יכולת שמזכירה את היכולת של ויירה בימים הגדולים שלו. מעולה.

    5. ז'ואן. בלם שהחיסרון היחידי שלו כרגע הוא הפציעות הרבות שלו. הגיע בפחות מחצי מהסכום שתמורתו נמכר השחקן שאותו הוא החליף, והוא מתפקד לא פחות טוב ממנו כשהוא נמצא על המגרש.
     
  3. uri משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/8/03
    הודעות:
    16,013
    לייקים שהתקבלו:
    3,511
    מין:
    זכר
    מרקו בוריילו, מארק חמסיק, מומו סיסוקו, קלאודיו בלוצ'י, אנטוניו קסאנו, אלשנדרו פאטו, אזקיאל לאבצי

    מסכים בהחלט, אולם לדעתי יש עוד כמה שמות שלא פחות ראוים להיות מוזכרים בטופיק הנ"ל:

    רוברט אקוופרסקה- קאליירי רכשה חצי מכרטיסו מאינטר אחרי שתי עונות בהם היה מושאל לטרוויזו. החלוץ בן ה-20 כבש העונה כבר 8 שערים שכולם היו חשובים בנסיון של קאליירי להישאר בליגה. חלק מהשערים היו מאוד מרשימים, ככה שבהחלט מדובר בשחקן שיש לשים לב אליו בעתיד ויש שמועות שאינטר כבר חושבת להחזיר אותו לשרותיה החל מהעונה הבאה.

    סבסטיאן ג'ובינקו/קלאודיו מרקיזיו- אומנם מדובר בהשאלה, אבל אין בכלל ספק שאם אמפולי תשרוד עוד עונה בליגה הנהדרת הזו קרדיט רב יהיה ל"זולה החדש" ולקשר ההגנתי המוכשר עד מאוד. קבוצות דלות תקציב כמו אמפולי, לא רוכשות שחקנים כי אין להן את האפשרות הזו לכן השאלות חכמות כמו אלו יש לשפוט באותה מידה לדעתי ומכאן שיש לשני אלה מקום ברשימה.

    זדארקו קוזמאנוביץ'- הוא אומנם הגיע בינואר עונה שעברה, אך ניתן לומר בנחת שהתחיל את דרכו החל מהעונה הנוכחית. השוויצרי/סרבי הראה העונה לא רק כשרון רב, עוצמה פיזית ודמיון חזותי לאיברהימוביץ', אלא שהקשר בן ה-20 היה יציב לאורך רוב העונה ושמר על יכול נהדרת בכמה משחקים מכריעים, דבר ששחקנים צעירים בדרך כלל לא מצליחים לעשות.

    אבדולאי קונקו- מדובר אומנם במגן (ימני) צרפתי (גם כן... אפריקאי בקיצר), אבל בכל הקשור לכדורגל הבחור הזה הוא איטלקי לכל דבר. יליד מארסי בן ה-23 החל את דרכו ביובנטוס כבר בגיל 17. אחרי 5 עונות בכדורגל האיטלקי (אחרי יובה שנתיים בקורטונה ושנה בסיינה) הוא הדגבש לשחקן נהדר המשלב אתלטיות אפריקאית ומחשבה איטלקית. אינטר כבר שמה עין על הכשרון.

    זדנק גריגרה/ חאסן סליהמידזיץ'- אומנם לא מדובר בשחקנים מהטופ של אירופה, אבל באין כסף שני המזרח אירופאים הללו נותנים ליובנטוס הרבה יותר ממה שחשבו מלחתלחילה לבקש. שניהם יציבים, עובדים קשה ונותנים את הכל וכבונוס שניהם תרמו השנה כמה שערים מאוד חשובים.

    פראנצ'סקו טאבאנו- שוב, רכש טוב עבור קבוצות תחתית הוא רכש במינימום כסף ומקסימום תרומה ויכולת. טאבאנו הגיע בחינם אחרי עונה לא מוצלחת (ולא הוגנת) בולנסיה בכושר ומורל ירוד, אולם אחרי כמה חודשים הסתגלות בחזרה לליגה שלנו התחיל להפציץ בשערים ובישולים. היום הוא שוב מזכיר את החלוץ המוכשר שכבר כ-40 שערים בשתי העונות האחרונות שלו באמפולי והכיח לא פעם שליבורנו היו הכי חדים כאשר קפצו על המציאה.

    פראנקו בריינזה- הקשר המוכשר לא מצא את עצמו בפאלרמו, אולם מרגע שנחת ברג'ינה בינואר החל להראות מה הוא שווה. 7 שערים עד כה בשילוב עם יכולת נהדרת הוו תוסף אדיר להתקפה הגרוע בליגה של רג'ינה ואולי הוא יהיה גם הרכש שישאיר את הקבוצה מרג'יו קאלאבריה עוד עונה בסריה A.

    דניאלה גאסטאדלו- אפור הוא צבע דהוי אליו לעיתים בכלל לא שמים לב, אבל צבע זה הכרחי תמיד כדי להשלים יצירה נהדרת. כך גם בכדורגל, סמפדוריה עוברת את אחת השנים היפות שלה בעשור האחרון והבל שהגיע מסיינה מצא בה את מקומו. ביכולת מרשימה ויציבה הוא שומר על השער של סמפדוריה כאחד שלא נוטה לספוגשערים.

    סימונה לוריה- הבלם הוירטואוז הגיע דווקא אחרי עונה מאוד מוצלחת באטלאנטה שגם במדיה כבש לא מעט שערים. אולם סיינה היתה מוכנה להשקיע ובהחלט צדקה שהשקעה. לוריה לא רק שמשחק טוב בחלק האחורי, הוא גם ממשיך להוות פאקטור גם בחלק ההתקפי וזה עוד כבלם. הבלם בן ה-32 שכבש בקריירה שלו כ-40 שערים נזכר כמועמד לרומא כמחליף של פרארי לעונה הבאה.


     
  4. חייל שוקולד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏31/7/07
    הודעות:
    11,603
    לייקים שהתקבלו:
    3,275
    חשבתי לשים את בריינזה וטאבנו\ אבל בסוף החלטתי שבריינזה מקום שישי מבחינתי וטאבנו אפילו לא חשבתי עליו, כי יכול להיות לא רצף משחקים טובים מאוד ומשחק אחרי זה להיות אנמי בכל המשחק.
     
  5. Jose Mourinho Member

    הצטרף ב:
    ‏26/6/05
    הודעות:
    4,833
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לסיסוקו יש עוד הרבה מה לעשות כדי להגיע ליכולת שמזכירה אפילו במעט את ויירה. ז'ואן לא פחות טוב מקיבו?

    1. מרקו בוריילו(ג'נואה) - ג'נואה הימרה על הפלופ של מילאן שכבר שנים מחכים לפריצה שלו, והעונה זה סוף סוף קרה. מלך השערים הנוכחי של הליגה ואחת התקוות של נבחרת איטליה.

    2. כריסטיאן קיבו(אינטר) - הבלם הטכני ביותר בעולם, שידרג את היכולת שלו העונה באופן ניכר. קיבו הצטרך כמה וכמה פעמים לשנות תיפקוד העונה בגלל מכת הפציעות שעברה על אינטר, וסיפק את הסחורה בכל תפקיד בו מנצ'יני הציב אותו. אחד מהמצטיינים של אינטר העונה.

    3. מארק המסיק(נאפולי) - הכישרון הסלובקי הצעיר לכד את עיניהם של קבוצות הסרייה א' אחרי עונה טובה מאוד בברשייה בסרייה ב', ושידרג עצמו לרמת שחקן סרייה א' לגיטימי. הציג יכולת גבוהה מאוד העונה בנאפולי, למרות גילו הצעיר.

    4. אלשנדרה פאטו(מילאן) - הילד הברזילאי הגיעה כהבטחה גדולה אחרי הסכום הגדול ששולם עליו, וגם קיים עם 7 שערים ב14 משחקים שרק בזכותם מילאן עוד נמצאת במאבק על מקום באירופה בעונה הבאה.

    5. רוברט אקוואפרסקה(קליארי) - התלבטתי בינו לבין פרנקו בריינזה, שעושה חיל ברג'ינה(7 שערים בקרבות ההישרדות של הקבוצה מאז שהגיע בינואר) אחרי שהתבזבז על הספסל של פאלרמו, אבל בסופו של דבר בחרתי באקוואפרסקה. החלוץ הצעיר שהגיע מאינטר כחלק מעסקת סואזו, כבש בינתיים כמות זהה לזו של ההונדורי באינטר, 8 שערים מתוך 31 שקבוצתו כבשה העונה בליגה. אקוואפרסקה הוא נקודת האור היחידה של הקבוצה מסרדיניה העונה(לאחר הדעיכה של פסקוואלה פוג'יה), שלטעמי היא בעלת הסגל החלש ביותר בסרייה א', וכמעט אך ורק בזכותו הם עדיין בתמונת ההישארות.
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏19/4/08
  6. Chievo Member

    הצטרף ב:
    ‏26/8/06
    הודעות:
    2,891
    לייקים שהתקבלו:
    6
    אודינזה ראתה בפאביו קווליארלה כמחליף מתאים ליאקווינטה, וקנתה את חצי כרטיסו מסמפדוריה תמורת 7 מיליון יורו, אני לא אגיד שזהו צעד לא חכם של אודינזה, אבל אני ממש לא מסכים שזאת אחת ההעברות הטובות של העונה, החלוץ שכבש 12 שערים במדי סמפדוריה אשתקד וקיבל זימון לנבחרת הלאומית, מאוד מאכזב העונה, ציפיתי ממנו ליותר ממה שהוא נתן, חשבתי שימשיך לפרוח ולהתקדם, הוא נותן עונה טובה בפריולי אבל פחות טוב מן הצפוי.
     
  7. ג'ורדן לאב אגדה משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/10/04
    הודעות:
    10,328
    לייקים שהתקבלו:
    2,034
    הוא לא הגיע בחינם, אלא תמורת 6 מיליון יורו, מה שמוציא מעט מהעוקץ של ה"מציאה".

    בנוגע לגאסטלדלו - הוא אומנם נותן עונה טובה ואולי אפילו הכי בולט מבין שחקני ההגנה של סמפדוריה, אבל בניגוד לבלוצ'י וקסאנו שאפשר להגיד שהתוצרת ההתקפית של הקבוצה באה בעיקר מהברקות של אותו צמד, משחק ההגנה הוא בעיקר בזכות עבודה קבוצתית ותיאום שמצארי החדיר בשחקנים. המחמאות פה מגיעות לכולם, ולא רק לגאסטלדלו. אבל כן, רכישה טובה במחיר מעולה ביחס לתועלת.

    תלוי איך מסתכלים על זה. אנימניח שאתה מסתכל על זה מנקודת מבט של מה עשו שניהם העונה ואיך הם תרמו לקבוצות שלהם. אני מסתכל עלז ה מנקודת מבטה של רומא. בעונות האחרונות קיבו תרם תרומה מסויימת לרומא, ולפי דעתי התרומה של ז'ואן לרומא לא נופלת מזאת של קיבו לרומא בעונות הקודמות. ההצטיינות והורסטיליות של קיבו העונה באינטר לא נוגעת לעניין בדיון הזה.
     
  8. 亚历山大帕托 Member

    הצטרף ב:
    ‏30/6/07
    הודעות:
    13,734
    לייקים שהתקבלו:
    0
    עם כל הכבוד לכישרון הענק שטמון בו, פאטו עדיין לא הוכיח שהוא שווה את ההייפ והכסף ששולם עליו. אולי זו קנייה טובה כי לאף אחד אין ספק שבעתיד הוא יהיה משהו פנטסטי, אבל בינתיים אין מה לדבר על זה בכלל. ומאיפה לקחת 14? יש לו 7 שערי ליגה וזהו.
     
  9. Bianconeri משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/5/05
    הודעות:
    8,403
    לייקים שהתקבלו:
    2,940
    משום מה אתם שוכחים את יאקווינטה אומנם הוא היה שחקן מוכר אבל כמות השערים המכריעה שלו העונה והתרומה שלו ללא ספק צריכים לתת לו מקום ברשימת הקניות המוצלחות
     
  10. חייל שוקולד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏31/7/07
    הודעות:
    11,603
    לייקים שהתקבלו:
    3,275
    עכשיו אני שם לב לתגובה הזאת, 14 הופעות בכל המסגרות, טעות הקלדה. ו7 שערים לשחקן שהגיע בינואר ושיחק 13 משחקי ליגה אני חושב זה אחלה סכום לשחקן בן 18, בעיקר בליגה כמו האיטלקית.
     
  11. 亚历山大帕托 Member

    הצטרף ב:
    ‏30/6/07
    הודעות:
    13,734
    לייקים שהתקבלו:
    0
    עד שתיקנת את עצמך, יש לו כבר 8 שערי ליגה http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/tongue.Xxx.
     
  12. חייל שוקולד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏31/7/07
    הודעות:
    11,603
    לייקים שהתקבלו:
    3,275
    שכחתי כבר את השער שלו בשבוע שעבר... http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/Ink_Stab.Xxx