הקבוצה של המדינה? מי קבע?!

הנושא בפורום 'פורום ספורט כללי' פורסם ע"י Pele, ‏13/4/08.

  1. Pele Member

    הצטרף ב:
    ‏6/3/08
    הודעות:
    880
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני פותח דיון זה בעקבות דיון שהיה לי עם חברים כשצפינו יחד במשחק השלישי של מכבי נגד ברצלונה.

    מכבי ת"א בכדורסל היא ה'קבוצה של המדינה'. הפכה למן טרנד כזה שכל ילד, כל אישה, כל חתול אפילו "אוהד" אותה.. לפתע כל המדינה עוצרת ביום חמישי כאילו זה משחק של הנבחרת. שרים לי את ה'תקווה' עלק, ואחרי 2 דקות שרים "אני מודה לאלוהים שהוא שונא את האדומים".

    אני גאה להגיד - אני לא אוהד מכבי! אני שונא את מכבי, ואני מאחל לה שתפסיד לסיינה, כפי שאיחלתי לה שתפסיד לכל קבוצה בדרך. וכפי שאני אאחל לה שתפסיד גם אם היא תיאבק באליפות אירופה בבריכות קצרות..

    חבר אומר לי "מה הבעיה שלך להיות עם כולם? הם מייצגים אותנו".

    אז לא. אני לא מעדיף להיות כמו כולם. אני אוהד הפועל מגיל 0 ושונא לראות את הצהובים שמחים בכל מצב.
    בשום מקום בעולם קבוצה היא לא מייצגת רשמית של מדינה. לא שמעתי אף פעם שאוהדי ליברפול שמחים שיונייטד מצליחה באירופה, להפך. וזה כל היופי פה - השנאה והיריבות.

    עוד דבר. אני בז לכל האנשים האלו שהם כאילו אוהדי מכבי. פתאום כולם מרגישים לי מכביסטים, מרגישים שכל המדינה על הכתפיים של הקבוצה הצהובה.. כל אחד שאפילו לא יודע מה החמישייה של מכבי נהיה לי האוהד הכי שרוף.

    אז אני לא בזרם, ואני שמח להיות לא בזרם ואני גם מקווה מאוד ומחזיק אצבעות שמכבי לא תזכה בגביע
     
  2. GUTE Member

    הצטרף ב:
    ‏17/5/06
    הודעות:
    1,300
    לייקים שהתקבלו:
    1
    פלה, אני בתור אוהד מכבי (דיי שרוף) מכבד אותך בתור אוהד הפועל. אבל, בניגוד אליך, אני אוהד של אהבה, אני אוהב את מכבי ורק אח"כ שונא את הפועל. אתה קודם שונא מכבי ואח"כ (הרבה אח"כ) אוהד הפועל.
    עכשיו תכלס, הדוגמא שהבאת בנוגע לליברפול ויונייטד אינה קשורה ולו קצת למצבנו. אנגליה הינה מעצמת ספורט כמעט בכל ענף אפשרי (פרט לכדורסל). לכן, אוהדי ליברפול יעדיפו שיונייטד תפסיד מכיוון שאנגליה מיוצגת כבר שנים בענפי הספורט (באירופה ובשאר העולם) ואין זה דבר חדש. כלומר, אין צורך להביא כבוד לאנגליה.
    מכיוון שישראל אינה כזאת, ואף רחוקה מכך, מכבי היא המועדון היחיד (פרט לענפי הספורט האישי) שמייצג את ישראל ומביא גאווה. ולכן היא זוכה לאהדה ולסימפטיה בקרב אוכלוסייה גדולה מאוד.
    אתה כמו כל אוהדי הפועל (העיוורים יש לומר) תגידו שמכבי זה צבא של זרים. כמובן, אבל בדיוק כמו הפועל. ההבדלים בין מכבי להפועל ירושלים לדוגמא, הם כולה שני זרים.
    בקיצור, אל תבלבל את המוח, זה בסדר שאתה לא בזרם, אנחנו לא רוצים שכולם יהיו מכביסטים. בנוסף, אנחנו לא רוצים שכולם (אוהדי הגועל) יתבכיינו כל הזמן על כמה הם נדכאים ומסכנים.
    רוצים תחרות? תעמידו קבוצה ברמה אירופאית. לדני קליין הייתה את האופציה הזאת, אבל הוא העדיף לריב עם גאידמק ולשחק איתו משחקי כוח על השליטה בקבוצה.
     
  3. SeRgInHo Member

    הצטרף ב:
    ‏25/10/05
    הודעות:
    10,627
    לייקים שהתקבלו:
    20
    תאכלס, מה ההבדל בין מכבי לבין שאר קבוצות ביורוליג? השתים וחצי הישראלים שלה (ואל תביאו לי את המתאזרחים כדוגמה)?
    למה היא בכלל הקבוצה של המדינה? גועל נפש, 90% מעלק אוהדים של מכבי הם כולם צבועים. מחר הפועל חולון תהפוך למעצמה הם ירוצו ביחד איתה.
     
  4. George Best Member

    הצטרף ב:
    ‏8/10/05
    הודעות:
    16,733
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אמת ויציב.
    כל השטות לגבי ההיכל כסוג של מבצר - ב-ו-ל-ש-י-ט, ואני אומר את זה בתור אוהד שרוף של מכבי ובתור אחד שהיה לא מעט פעמים בהיכל.
    מתוך 11,000 צופים: 2,000 הם אוהדים פנטסטיים, 8,000 אוכלי סושי שחושבים שהגיעו להצגה, ועוד 1,000 מוזמנים.
    מתוך ה8,000 אוכלי סושי ועונדי רולקסים - 6,000 מכירים 5 שחקני סגל בלחץ, יתר ה2,000 יודעים את החמישייה במקרה הטוב.
    לא מבין את האמונה המטופשת שמכבי מייצגת את ישראל, ואת הטענה העוד יותר מגוכחת שאוהדי הפועל "מניאקים" כשהם שמחים כשמכבי מפסידה באירופה.
    למה מכבי מייצגת את ישראל?!מכבי מייצגת את מכבי, נקודה.
    האם אוהדי צ'לסי רוצים שטוטנהאם תצליח באירופה?האם אוהדי אינטר רוצים שמילאן תצליח?

    בלב אני תמיד אשאר צהוב, אותם 8,000 ורבבות בבית ילכו אחרי "בית"ר רמלה-נתניה-ראשון לציון" כל עוד היא תשחק באירופה ותהיה מהטובות ביותר.
     
  5. Pele Member

    הצטרף ב:
    ‏6/3/08
    הודעות:
    880
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מה אני אמרתי ומה אתה ענית שתהיה בריא.

    1. אתה לא תגיד לי אם אני יותר אוהב את הפועל או יותר שונא את מכבי. אני אוהד ואוהב את הפועל בכל דמי והיא תמיד מספר 1.. איזה שטות להגיד שבנאדם שונא קבוצה אחרת יותר משהוא אוהב את שלו.
    אז בבקשה אתה מוזמן לשבת על הכיסא ולהפסיק להפיץ שטויות לאוויר ולהרגיש שאתה אוהד מכבי נאור וטוב.

    2. "אתה כמו כל אוהדי הפועל (העיוורים יש לומר) תגידו שמכבי זה צבא של זרים. "
    אמרתי דבר כזה? לא.
    מצידי שבמכבי ישחקו 15 שחקנים יהודים חרדים בלי זרים. אני שונא את מכבי, לא את הזרים שלה..

    3. "רוצים תחרות? תעמידו קבוצה ברמה אירופאית. לדני קליין הייתה את האופציה הזאת, אבל הוא העדיף לריב עם גאידמק ולשחק איתו משחקי כוח על השליטה בקבוצה."

    אף אחד לא אמר פה תחרות ואף אחד לא מקנא בכם. אני שונא מכבי באופן טבעי ובלי קשר להפועל, לא ארצה שתצליחו בחיים.
    ודני קליין לא קשור.. אני לא אוהד הפועל ירושלים, אני אוהד הפועל! הפועל ת"א.
     
  6. Michael Carrick מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏1/4/05
    הודעות:
    24,217
    לייקים שהתקבלו:
    6,259
    גוטה, אני לא מבין למה בגלל שישראל אינה מעצמה אז יש הבדל בין היחס של אוהד יונייטד לליברפול לבין היחס של אוהד הפועל למכבי. פעם הייתי מאוד מתעצבן מהאהדה שמכבי מקבלים מהציבור והציפייה שכולם צריכים לאהוד אותה, היום אני יכול להגיד רק שלושה דברים:
    א. אוהדי מכבי שחושבים שכולם צריכים להיות בעדם-שיעודדו גם הם את ירושלים באירופה (ואת הפועל אוסישקין! שלוש שנים ואנחנו ביול"ב קאפ).
    ב. אוהד הפועל/חולון/ירושלים שמעודד את מכבי באירופה הוא צבוע. מבחינתי זה או שאני שונא מועדון או שלא, אין באמצע.
    ג. את מכבי אני שונא, היא היריבה של הקבוצה שלי במשך שנים, כל שנה (עד שאדון שאול החליט שמקומה הטבעי של הפועל הוא בליגה א', אבל עניין של כמה שנים ואוסישקין עולה לליגת העל) יש דרבים עקובים מדם. עם סיינה, ברצלונה וצסק"א אין לי כלום, אפילו יש שם כמה שחקנים שאני אוהב. למה שאני אהייה בעד מכבי? אפילו התירוץ מהכדורגל (זה משפר את הדירוג של ישראל) לא פועל כאן, כי למכבי יש חוזה עם היורוליג ואף קבוצה ישראלית אחרת לא יכולה לשחק שם במילא.
     
  7. zivmay Member

    הצטרף ב:
    ‏26/1/06
    הודעות:
    7,612
    לייקים שהתקבלו:
    2,482
    בואנה אחי תפסיק לקנא, זה לא בריא.
    לך תאכל תותים.
     
  8. Pele Member

    הצטרף ב:
    ‏6/3/08
    הודעות:
    880
    לייקים שהתקבלו:
    0
    יפה אמרת.

    ואני אוסיף עוד משהו.

    זה לא שאני מת שצסק"א תזכה ביורוליג למשל. זה ממש לא אכפת לי, רק לא רוצה את מכבי.

    לצורך העניין - אם מ.ס אשדוד תעלה לגביע אופ"א ותצליח, זה לא יזיז לי. לא אשמח ולא אהיה עצוב.. כי לא אכפת לי.
     
  9. zivmay Member

    הצטרף ב:
    ‏26/1/06
    הודעות:
    7,612
    לייקים שהתקבלו:
    2,482
    תגובה יותר רצינית.
    שורה תחתונה, זה לא רק אתה. כל אוהד ירושלים לא ירצה שמכבי תצליח באירופה.
    אני למשל, שונא הפועל בדם. אבל ההצלחה שלהם באירופה זה ממש לא מזיז לי, לא אכפת לי אם הם יצליחו או לא. מכבי לא קשורה למפעל, ואני לא קשור למפעל הזניח הזה.
    זה ההבדל בין אוהדי הפועל שחיים על שנאה למכבי, לבין אוהדי מכבי שחיים רק על אהדת מכבי, ולא מעניין אותם מה קורה אצל הבכיינים האדומים.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏13/4/08
  10. JR-Riquelme Member

    הצטרף ב:
    ‏27/8/07
    הודעות:
    6,146
    לייקים שהתקבלו:
    285
    כי היא הקבוצה שמייצגת את המדינה הכי טוב מכל הקבוצות שיש ובכלל בכל ענפי הספורט בארץ.



    מכבי גם היחידה באירופה ובגלל זה שהיא משחקת באירופה אני 100% איתה, אני לא אוהד אותה בכלל אבל אני מאוד מתוח במשחקים שלה באירופה ותמיד תמיד בעדה. כשיהיו לנו 2\3 נציגות אז יכול להיות שאני לא יהיה רק איתה.

    מכבי הקבוצה של המדינה.
     
  11. Michael Carrick מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏1/4/05
    הודעות:
    24,217
    לייקים שהתקבלו:
    6,259
    אין דבר כזה "הקבוצה של המדינה". גם ליברפול מייצגת את אנגליה הכי טוב בצ'מפיונס, זה לא הופך אותה לקבוצה של אנגליה, מילאן לא הקבוצה של איטליה וכו'. מכבי מייצגת את עצמה ואת אוהדיה, ותו לא. זה שבארץ מחליטים אחרת זה כבר נושא אחר.
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏13/4/08
  12. samoel Member

    הצטרף ב:
    ‏11/3/07
    הודעות:
    2,517
    לייקים שהתקבלו:
    0
    שכחתם מאיפה הגיע ה"מכבי הקבוצה של המדינה" כנראה.
    אתם זוכרים את אותם ימים שנראינו עלובים מדינה צעירה ללא שום הישג, בעל קנה מידה תרבותי אמיתי. פה פרס נובל לספרות אולי עוד אחד על המדע או משהו. אבל שום דבר לעורר סערה בקנה מידה יבשתי. ואז הגיעו 5 חברים בצהוב מונהגים ע"י יהודי עולה מארה"ב וישראלי אסלי והדהימו את המעצמה, הקבוצה של הצבא , את אירופה כולה. אז באמת היינו לקבוצה של המדינה. הכינוי נדבק ודבק. מכבי שיחקה לא רק בשבילה אלה גם בשביל הייצוג לה זוכה ישראל. היא גרמה לכך שהמילה ישראל לא תופיע רק עם : הפרת זכויות אדם, פיגועים, כיבוש טרור. מכבי יצרה תרבות ספורט מקצועני בארץ. ועל כן היא הקבוצה של המדינה.

    להגיד שמכבי לא מייצגת בכלל את ישרא זו שטות גמורה. גם ירושליים מייצגת את ישראל. שחיפה ומכבי שיחקו בליגת האלופות מישהו אמר שהן לא מייצגות את ישראל? אז העובדה שמכבי חברת קבע ביורוליג(שהוא אגב מפעל פרטי, ובאמת מי שיגיד שזו לא אליפות אירופה לקבוצות יהיה צודק אבל מי בכלל חושב שיש היום אליפות אירופה לקבוצות שהיא לא היורוליג) ולא משנה בגלל איזה סיבות הופכת אותה ללא נציגה בגלל המסורת? בגלל הזמן? אני יוכל להסכים עם אמרה שתגיד שמכבי לא הקבוצה של המדינה מהרבה סיבות ואין צורך לפרט. אבל אי ייצוג לישראל, לכדורסל הישראלי - בורות. שמעון מזרחי המנהל את מכבי, שמסרב להיכנס לתפקיד יו"ר הכדורסל הישראלי מתוקף ניגוד אינטרסים הוא גם אדם המוערך מאוד בכדורסל האירופאי. ואולי חבל שאינו נכנס לתפקיד היו"ר הישראלי כי בפירוש היה עוזר לשיפור מעמד הכדורסל המשאבים ולפיכך גם להגדלת קבוצות ישראליות ביורוליג. אגב, אני חושב וזה למקום אחר שהפלוסים של כפל תפקודי אצל מזרחי יעלו על המינוסים אך מכיוון שהפחד שמכבי תשלוט בליגה בדרכים לא מוסריות ,שהיא כמובן עושה גם היום, גדול כל כך שלא ממנים את האיש הבאמת יחיד שיכול להפוך את הכדורסל ברמה הציבורית למה שמגיע לו ואין לי ספק בכלל מהו הספורט הלאומי בישראל.

    לגבי כמה מהתגובות פה. גוטה טען לשנאת מכבי לפני אהדת הקבוצה שלך, אני חייב להגיד שאני מסכים. מעצם פרסום דיון כזה שכואב לאוהד שאומרים שמכבי היא הקבוצה של המדינה זה רק מעיד עד כמה השנאה גדולה. אז שיגידו. רוצה להוכיח אחרת? כבר הוסבר לך שאתה עושה את זה. רוצה את זה יותר בגדול? תאשים רק את היו"ר שלך (שאגב מביא משאבים אדירים וצריך לקבל פרס על זה באמת מבחינת הכסף דני קליין איש יקר לכדורסל הישראלי ולמועדון הפועל ירושליים בפרט, מבחינת ניהול הוא קצת מזיק). פלה, אולי לא אמרת מפורשות, אבל משתמע מהדברים בדיוק את שנאת מכבי המדוברת. אולי אתה לא כזה, ואני מעדיף להאמין לך. אבל לפחות אל תציג את זה בצורה בה בחרת להציג.

    תנו לי סיבה אחת אמיתית שתסביר למה אתם מעדיפים שמכבי ברגע שכבר הגיע למעמד לא תזכה.

    עריכה:
    נ.ב.
    רציתי לחזור לפרס נובל אבל שכחתי ולכן ערכתי.
    להגיד שמכבי משחקת רק בשביל מכבי זה בדיוק להגיד שעגנון קיבל את הפרס בשביל עצמו. תחשבו על זה כמה פעמים לפני שתענו לי בלהט הרגע.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏13/4/08
  13. JR-Riquelme Member

    הצטרף ב:
    ‏27/8/07
    הודעות:
    6,146
    לייקים שהתקבלו:
    285
    באנגליה יש הרבה קבוצות שמייצגות את המדינה שם וכבר מכירים מספיק טוב את המדינה הזו, אז אפשר לקוות שהקבוצה היריבה שלך תעוף. בארץ יש רק את מכבי. ולפעמים הבלחות של כמה קבוצות במפעלים זניחים. לא שהיורוליג משהו באירופה, אבל הוא מביא כבוד.


    בשבילי אם מכבי היא היחידה שמביאה כבוד והיחידה שבאמת משתתפת היא הקבוצה של המדינה.
     
  14. Pele Member

    הצטרף ב:
    ‏6/3/08
    הודעות:
    880
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אתם בכלל לא מגיבים לעניין. גם אתה samoel למרות התגובה הארוכה שלך.

    אתם כרגיל תוקפים את הפועל ולא מתייחסים לנושא בכלל.

    אני לא טענתי שמכבי היא לא הקבוצה של המדינה. היא יכולה להיות הקבוצה של המדינה, זה לא מזיז לי - אני רק אומר שזה לא אמיתי, אבל מי שטוב לו עם זה שיחיה עם זה.
    ואני גם פרסמתי את הנושא הזה בגלל הביקורות האלה כלפיי אנשים שלא בעד מכבי, ובגלל האנשים האלו שאוהדים את מכבי רק בימי חמישי ב21:00 בערב לכשעתיים ותו לא.

    samoel,
    מכבי מייצגת את המדינה בדיוק כמו שליברפול מייצגת את המדינה. זה רק עניין פורמלי ולא יותר מזה..
    היא לא מייצגת את מדינת ישראל כייצוג של כלל תושבי המדינה, כייצוג של אופי ועקרונות המדינה.. היא בסה"כ קבוצה שבאה ממדינת ישראל.

    JR-Riquelme,
    "כי היא הקבוצה שמייצגת את המדינה הכי טוב מכל הקבוצות שיש ובכלל בכל ענפי הספורט בארץ".

    ובגלל זה אני אמור לתמוך בה? איזה מן טעיון זה.


    לסיכום -

    מכבי ת"א היא מכבי ת"א. היא מכבי לפני שהיא מדינת ישראל.
    אני אוהד הפועל, אני אוהב את הפועל. במקביל אני שונא את מכבי, ככה זה - שונא. לא אוהב לראות אותם שמחים, לא אוהב לראות אותם מצליחים, לא אוהב לראות צהוב.. פשוט מאוד.

    אני שמח בכל רגע שהם מפסידים ולא משנה באיזה ענף.


    אתם יכולים להמשיך לתקוף את הפועל ואותי ואת אוהדי הפועל בכלל.. אבל זה לא מטרת הדיון ואין לכם מה לטעון באמת.
    להגיד שמכבי היא הקבוצה הכי גדולה של המדינה, להגיד שאנחנו מדינה קטנה וכו' - אלו לא טיעונים.


    -------------
    עריכה:
    samoel, לא ראיתי את הסוף של ההודעה שלך - עכשיו אני אגיב.

    מה שנתת זה כמו לתת את אלכס אברבוך למשל באולימפיאדה.

    בענפים כאלה אין תחרות פנימית במדינות, יש בסה"כ שחקנים שבאים עבור עצמם ועבור המדינה שלהם לייצוג בתחרות כלל עולמית.
    אלכס אברוך הוא אדם נייטרלי, הוא אדם שנושא את דגל ישראל על המדים שלו (להבדיל ממכבי, הנה לכם עוד דוגמט) ולכן אני שמח כשהוא מנצח.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏13/4/08
  15. GUTE Member

    הצטרף ב:
    ‏17/5/06
    הודעות:
    1,300
    לייקים שהתקבלו:
    1
    כי אוהד יונייטד שרואה משחק של ליברפול בצ'מפיונס נגד קבוצה מחו"ל לא צריך שליברפול תייצג אותו ואת אנגליה, לאנגליה יש מספיק נציגות לאורך ההיסטוריה שמייצגות את הכדורגל האנגלי. אוהד יונייטד יבחר בקבוצה שלו, שגם ככה מייצגת את אנגליה ברמות הגבוהות ביותר של הכדורגל.
    אצלנו זה שונה.

    אז זהו, שזה אחושרמוטה טיעון ועוד מרכזי. מה לעשות, ככה זה שמועדון מצליח נמצא במדינה נטולת הצלחות ספורטיביות, כולם מסמפטים אותו.
    אני בתור אוהד מכבי מייחל שהפועל ירושלים, או כל קבוצה אחרת תהיה גדולה. אני חושב שהתחרות בכדורסל היא דבר חשוב ויפה. הלוואי, אבל לפי ההתנהלות של הפועל זה לא יקרה בשנים הקרובות.
    בקיצור, לדעתי האשכול הזה סתם מיותר. הוא נועד אך ורק לויכוח תמידי ומתמשך בין אוהדי מכבי להפועל. הרי אין פתרון לויכוח שכזה...

    בנוסף, אתם הולכים היום לחטוף בראש, חזזזק!

    http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/smile.Xxx
     
    נערך לאחרונה ב: ‏13/4/08