שכר מינימום לחיילים

הנושא בפורום 'פורום אוף טופיק' פורסם ע"י Ampelmann, ‏30/3/08.

  1. Ampelmann Member

    הצטרף ב:
    ‏1/7/04
    הודעות:
    3,844
    לייקים שהתקבלו:
    0
    האחזותו של חבר הכנסת אמיר פרץ בשיירי כהונתו כשר הבטחון הן כנראה הטעות הפוליטית הגדולה ביותר אותה הוא יכול לבצע. מילא לפשל בצורה בוטה, אבל להתעקש להזכיר את זה כל כמה חודשים?
    הכשלון המוחלט של פרץ כשר בטחון, אם כן, בכל זאת לא מונע ממנו לשוב ולנסות להשפיע על הצבא ואופי השירות בו גם לאחר שירד מכסאו וגם הפעם, בצורה שנוייה במחלוקת, כאשר הוא "נזכר" קצת באיחור להעלות הצעה גרנדיוזית של שינוי דרסטי- הפעם במישור הכלכלי.
    ח"כ פרץ, למי שלא התעדכן, מציע לקחת את שכר החיילים, "דמי הכיס" הפעוטים, ולהשוות אותו לשכר המינימום במשק. לצורך העניין, התעריף הנוכחי של השילומים עומד על 750 שקל לחייל קרבי, 450 לתומך לחימה ו-352 לחייל המשרת בעורף (ג'ובניק). שכר המינימום במשק, אגב, הנו קרוב ל-3300 שקלים. מבלי להתעכב על מספרים נוספים, העלות השנתית של הסיפור הזה תעמוד על 4 מליארד ש"ח. את הכסף הזה, יש להוסיף, יאלצו שרי הממשלה לקצץ ממקומות אחרים במקרה שהחוק יעבור ובימים בהם סל הבריאות מתכווץ וקצבאות הילדים והזקנה נבלעות בשלל נגיסות, ספק אם הקצבה של 4 מיליארד שקלים לטובת שכר לחיילים היא הצעד הנכון.
    מהצד השני, שכר מינימום לחיילים יהווה צעד ענק במלחמה בהשתמטות, יגדיל את התגמול לאלה שמשרתים בלב שלם ויתקן עוול כלפי ההורים: לפי החוק הורה זכאי לקצבת ילדים עד ליום בו הילד מגיע לגיל 18 אם כי בפועל, כאשר הילד משרת בצבא וזוכה לשכר פעוט כל כך, ההורה ממשיך לתמוך בו כלכלית (בית, אוכל, דמי כיס, בגדים וכו') עד גיל 21 בעצם.
    האם שכר מינימום לחיילים הוא פעולה נכונה, גם כאשר מדובר בצעד שעשוי לפגוע בקצבאות זקנה ובסל התרופות? האם יש לתגמל באופן שווה את כל החיילים כאשר לוחם סיירת יקבל את אותו סכום שיקבל אפסנאי? ומה עם חיילים בגימלים אשר נכון להיום זוכים לשכר ולא ל"ימי מחלה"? וחיילים המשרתים במשרד הבטחון או במשטרה או כמורות חיילות ושאר גופים במסגרת שירותם הצבאי?
    וכמובן- איך מצב כזה ישפיע על השירות הלאומי בישראל, שבו היום משרתים פחות זמן ומרוויחים יותר כסף?
     
  2. spurs229 Member

    הצטרף ב:
    ‏19/4/06
    הודעות:
    5,840
    לייקים שהתקבלו:
    0
    נו באמת... זה שטויות. המדינה בחיים לא תעמוד בסכומים כאלה, וגם אין סיבה לשלם שכר מינימום, הצבא הרי דואג לרוב כלכלתם של החיילים. ברור שזה ימשוך רבים לשירות הצבאי אבל המחיר הכספי יקר מדי, ובכל מקרה זאת לא הדרך. לא צריך "לשווק" את הצבא, צריך לפגוע במשתמטים.
     
  3. Ampelmann Member

    הצטרף ב:
    ‏1/7/04
    הודעות:
    3,844
    לייקים שהתקבלו:
    0
    כדי לפגוע במשתמטים, ככה כבר אמרתי מזמן, צריך לדעת מי משתמט ומי באמת חולה\פגוע נפשית. ואם יש דרך לדעת מי משתמט ומי לא- הכי קל זה לא לשחרר אותם וזהו, נכון?
    כל מצב אחר או יטיב עם המשתמטים או יפגע עוד יותר במי שבריאותו הפיזית או הנפשית כבר פגועה גם ככה.
    בעיה.

    לגבי הדרך לעמוד בזה- לא קל אבל יצליחו. ה"אי אפשר לעמוד בזה" נשמע חזק מאוד גם בעשור הקודם כאשר התחילו לתת מענקים של עשרות אלפי שקלים לחיילים משוחררים. לדעתי השאלה היא האם זה צודק ולא האם זה אפשרי.
     
  4. אחד_מנתניה Member

    הצטרף ב:
    ‏5/9/07
    הודעות:
    993
    לייקים שהתקבלו:
    0
    צודק 100%
     
  5. שגיא Guest

    אין ספק שאם הייתי חייל המחשב ישר הייתי מביעה את דעתי בעד ההצעה. אבל נעזוב רגע את הרוצונות של החייל הפשוט, אז הרי שההצעה הזו לא תוביל לשום מקום. בואו רגע נלך באמת כמה חודשים קדימה, ונניח היפותטית שההצעה עברה את כל הקריאות ומתחילים ליישם אותה. נגד בקבע ראשוני, בתפקיד ואופי שירות עורפי לחלוטין, מקבל בין 3500 ל4000 שקל. אם חייל פשוט ירוויח יותר מ3.5 אלף שקל, מה יעשו עם הנגדים? הרי גם להם המשכורת תצטרך לעלות באופן משמשעותי, כי לא ייתכן שירוויחו כמו חייל שזה עתה התגייס. הצבא והמדינה לא יעמדו בהוצאות, ואם כן, זה יהיה על חשבון הרבה דברים אחרים.

    אני חושב שבהחלט יש מקום לעלות את שכר החיילים, אולם לא בכזו רמה. בהחלט יש מקום לשלם אולי עוד כמה מאות שקלים שבכל זאת יהיה אפשר להתקיים מזה איכשהו, כי השכר הנוכחי מצחיק, אבל מפה ועד שכר של יותר מ3000 ש"ח המרחק הוא גדול.
     
  6. Pele Member

    הצטרף ב:
    ‏6/3/08
    הודעות:
    880
    לייקים שהתקבלו:
    0
    בקשר למשתמטים, כבר דובר על זה פה - כמה שזה נורא אי אפשר לפגוע בהם כי יש לא מעט אנשים שמשתחררים על "נפשי" אמיתי, ולא מגיע להם להיכלל בקטגוריה אחת עם אנשים שבכל לא ניסו להתגייס בטענה שלא בא להם..
    בגלל זה גם כל הקמפיין הזה של השתמטות לא משיג כלום חוץ מהרגשה רעה אצל אלו שלא הצליחו לשרת באמת. הרי מי שמשתמט לא שם על אף אחד ושום דבר לא מזיז לו..


    בקשר למשכורות. חוץ מבעיות התקציב שדובר עליהן, יש כאן בעיה עקרונית גדולה הרבה יותר.
    מדינת ישראל היא מדינה שסובלת מאיומים 24 שעות ביממה 365 ימים בשנה, ולכן כל עניין הצבא פה הוצג מאז ומעולם כעיקרון של פטריוטיות, של לקחת נטל בקיום של המדינה, של לבוא ולתרום מתוך חובה בסיסית למדינה.
    כשמעלים את המשכורת לשכר מינימום, עושים בעצם צעד לכיוון של צבא מקצועי.. וזה גורם לאיבוד כל הערכים של צה"ל ושל המדינה. הצבא כבר לא יחשב כמשהו שכל אחד מאיתנו עושה מתוך חובה למדינה, אלא כאל מקצוע ל3 שנים עם משכורת נורמאלית

    ואגב, זה גם מה שרוב המתנגדים להצעה הטרומית טענו.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏30/3/08
  7. Hotspur משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/1/04
    הודעות:
    19,692
    לייקים שהתקבלו:
    0
    כמו ששגיא אמר, העלאת שכר חיילי החובה יגרור העלאת שכרם של כל חיילי צה"ל באשר הם, גם אלו שזה מקצועם וזו טעות חמורה כי הצבא שורף מספיק כספים, מה גם שחלק מהחיילים, אם היו עושים את תפקידם הנוכחי באזרחות לא היו מגיעים לסכום כזה.
    השכר לחיילי חובה הוא נמוך מדי וקשה מאוד לחיות איתו. כל שקל שיצא לי מהכיס בשנה וחצי-שנתיים האחרונות של שירות החובה שלי לווה בהססנות, החיים יחסית מוגבלים וכסף תמיד חסר.
    אני חושב שלקחו כיוון קיצוני מדי, אבל אפשר לאזן אותו. אם ניתן למשל להכפיל את משכורת חיילי החובה, אני חושב שזה מבורך, כי נוצר כאן מצב די מעוות של כוח עבודה זול מדי.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏30/3/08
  8. Red Left Winger Member

    הצטרף ב:
    ‏16/8/06
    הודעות:
    2,702
    לייקים שהתקבלו:
    0
    הכי מצחיק אותי שהדבילים האלה שלא עושים כלום, מרוויחים את המשכורות השמנות שלהם על זה שהם משחקים בפלאפון בישיבות או בכלל תופסים תנומות.
    מצחיק אותי שהם מתנגדים למשכורת מינימום! מינימום! לחיילים שקורעים את התחת כל יום.
     
  9. rainman משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/9/02
    הודעות:
    17,976
    לייקים שהתקבלו:
    0
    יש המון בעיות עם זה,קודם כל אין סיבה שחייל ירוויח שכר מינימום כמו בנאדם רגיל כיוון שלחייל יש אוכל ולינה מסובסדים.
    דבר שני יש לא מעט חיילים שפשוט לא עושים כלום,באים לצבא יושבים על התחת עד 5[בדרך כלל הם גם באים לשעה שעתיים או לא מגיעים בכלל],על זה הם יקבלו שכר של 3500?

    אם הם רוצים להוסיף עוד תקציב של 500 מיליון למשל לעזור לחיילים בצבא שיוסיפו את זה
    את זה לחיילים שצריכים[בעיות ת"ש,גרים לבד וכו..]
    רוב החיילים ישרדו גם עם המשכורת שהייתה עד היום כמו ששרדנו עד היום הזה.
     
  10. דנידין Member

    הצטרף ב:
    ‏6/4/07
    הודעות:
    8,670
    לייקים שהתקבלו:
    0
    ברגע שזה יהיה עם משכורת מנימום, אי אפשר כבר יהיה לקרוא לזה שירות או התנדבות. הרי בכל מקום באירופה שעושים שנת שירות לאחר הלימודים, לא מקבלים משכורת כה גבוה, הרי זה שירות למדינה או לציבור. צריך לעלות את הסכום אבל לא עד כדי משוכרת מנימום.
     
  11. Ampelmann Member

    הצטרף ב:
    ‏1/7/04
    הודעות:
    3,844
    לייקים שהתקבלו:
    0
    קודם כל- לא התייחסתם לעובדה שיש שוני בין השילומים שילומים- לא שכר, ונגיע לזה) לחיילים עורפיים מלוחמים ודבר שני (הגענו) זה שבתחילה בכלל לא היה שכר לחיילים. הצבא קם על זה שהוא שירות חובה שה"שכר" עבורו הוא הזכות לחיות בביטחון בישראל ושיגנו עליך לפני ואחרי השירות שלך עצמך. השילומים החלו אחרי שהחיילים, שפעם נסעו לבסיס על חשבונם, מחו על זה שהשירות גם כרוך להם בהוצאות רבות. הצעד הראשון היה לתת להם שכר שיחסה על הנסיעות, אח"כ גם תחבורה ציבורית חינם (והשכר הפך לדמי כיס לכל דבר), מאוחר יותר גם סל ענק של הטבות (מענק של עשרות אלפי שקלים, הנחות בכל מקום אפשרי וכו') ועכשיו גם מדברים על שכר מינימום (שוב, 3.3 אלף ולא יותר...אין איום על הקבעיסטים היהירים).
     
  12. Ampelmann Member

    הצטרף ב:
    ‏1/7/04
    הודעות:
    3,844
    לייקים שהתקבלו:
    0
    את החצי-שנה סיוויל סרוויס באירופה אי אפשר להשוות לצבא. מה זה חצי שנה מסכנה במדינה שרק הקבצת ילדים שלך שווה בה חצי משכורת? נעזוב את זה ששעות הסיוויל סרוויס קצרות מספיק כדי לתמרן עם עבודה בשעות הפנאי ושאין שום סיכוי למות כשאתה מתנדב בבית אבות או עושה תוכניות הסברה לילדי בית ספר.
     
  13. Pele Member

    הצטרף ב:
    ‏6/3/08
    הודעות:
    880
    לייקים שהתקבלו:
    0
    הבעיה היא גם שיתחילו להתחשבן. הרי 3800 שקל לא ינתן גם לחייל שעושה שבוע-שבוע לא? והרי הוא יכול להתלונן משום שזה התפקיד שנתנו לו..

    בדיוק אותו דבר גם לגביי חיילים שנמצאים בבסיס סגור. הרי הם עושים כביכול שירות כפול מזה של אלו שעושים בבסיס פתוח

    בקיצור זה לא נגמר וזה יוצר יותר מדי בעיות.
     
  14. xavi6 Member

    הצטרף ב:
    ‏16/8/06
    הודעות:
    7,893
    לייקים שהתקבלו:
    0
    פלה, בקשר למשתמטים, זה לא שלא בא להם, הם לא רוצים. יש הבדל גדול.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏30/3/08
  15. xavi6 Member

    הצטרף ב:
    ‏16/8/06
    הודעות:
    7,893
    לייקים שהתקבלו:
    0
    למחוק..
     
    נערך לאחרונה ב: ‏30/3/08