"המגיפה" הבלגית

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י לירן, ‏28/12/07.

  1. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,751
    לייקים שהתקבלו:
    8,305
    טוב אז לאחרונה אנחנו מוצאים את עצמנו מתווכחים יותר ויותר בדיון "הנציגים שלנו באירופה" האם השחקנים הישראלים עושים בשכל עם המעבר שלהם לבלגיה.
    אז החלטתי לפתוח את הדיון הנ"ל על מנת שנוכל בצורה מסודרת לדון על כך ובכך לסיים את הויכוחים החוזרים ונשנים בדיון שהזכרתי.

    אז כזכור למושבה המתפתחת שלנו בבלגיה הצטרפו לאחרונה עומר גולן שחתם בלוקרן וברק יצחקי שהצטרף לאליניב ברדה, שעושה חיל, בגנק.



    דעתי:

    מבחינתי אין פה שום ספקות. הכדורגל שמשוחק בליגה שלנו הוא ברמה מאוד ירודה, המתקנים כאן לא ברמה, ההתנהלות רחוקה מלהיות מקצוענית ואין מקום להשוואות בין 2 המקומות. ברור שבלגיה היא לא אנגליה או ספרד אבל זה אופרה אחרת לחלוטין מישראל. מה שבטוח הרמה שם היא בטוח מעל לליגה שלנו, האתגר שלמשל ניצב בפני ברק יצחקי הוא גדול. יצחקי הוכיח שהוא חלוץ מצויין לליגה שלנו, אבל זה לא מבטיח לו כלום בקשר לעתיד, כי להצליח כאן בוא נגיד שזה לא דורש ממך רמה שיכולה להספיק לך ברמות הגבוהות באמת. יצחקי עשה בשכל שהלך להתפתח במקום כמו בלגיה, אני לא בטוח שמעבר ישיר לאנגליה למשל היה עושה לו טוב. הצלחה בבלגיה תשפר אותו כשחקן ושם הוא הרבה יותר חשוף לסקאוטריםמרחבי היבשת. ובלי קשר לכדורגל נטו, המתקנים שם זה קלאסה אחרת, דברים שאין כאן ולא יהיו בשנים הקרובות, והאווירה במשחקים זה לא כמו לשחק באורווה או באצטדיון של הרצליה. הכל אחרת, הכל טוב יותר וגדול יותר. מקצועני יותר- זה מה ששחקנים צריכים.
     
  2. roeiuzan Member

    הצטרף ב:
    ‏8/10/05
    הודעות:
    2,108
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני בעד, הרוב מסכימים שזו בעצם רק תחנת מעבר לליגות הגדולות באמת ולא מקום לבסס שם את הקריירה. אחרים יגידו שזה סתם ביזבוז של שנתיים-שלוש, אבל שטויות. הרבה יותר סקאוטים מגיעים לבלגיה לצפות בשחקנים ובלי קשר לזה הליגה שם הרבה יותר טובה מישראל.
     
  3. beitar4ever Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/07
    הודעות:
    2,286
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני בעד , אין בכלל מה להשוות את הכדורגל כאן לכדורגל בבלגיה. בבלגיה הקהל מגיע בהמוניו למגרשים, בנוסף המתקנים שמה ראויים , ולא כמו לא מעט מגרשים בארץ( האורווה ,הקופסא וכ'), ובכלל מקצועית אין מה להשוות את הכדורגל שלהם לשלנו, אצלם לא עוצרים את המשחקים על כל שטות, בנוסף אצלם בנוגע לכל התכונות הגופניות, כושר, פיזיות וכו', הם מעלינו בכמה רמות.
    אם אתם רוצים דוגמא של שחקן שקוצר שמה פירות והפך לשחקן יותר טוב הנה קחו את ברדה, ברדה שהיה ידוע בעיקר במהירות שלו ובטכניקה שלו, השנה שיפר את הפיזיות שלו ואפשר לראות במשחקו המון כוח , מה שלא היה לו בארץ.
    ברק עשה בשכל שעזב את הכדורגל בארץ, כל שניה זה ביזבוז מבחינה מקצועית, בבלגיה הוא יוכל להתפתח לשחקן יותר טוב מאשר בארץ, בנוסף הוא יוכל לעזוב מהר מאוד לקבוצה גדולה באירופה, כי כידוע שמה יש המון סקאוטרים.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏28/12/07
  4. ReL Member

    הצטרף ב:
    ‏27/7/04
    הודעות:
    3,759
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אפשר להגיד שהיה עדיף לעידן טל או תמיר כהן לשחק בליגה הבלגית לפני מעבר לליגה בכירה כמו אנגליה. הליגה הבלגית היא פשוט הכנה לקראת התקדמות לליגות בכירות יותר. אין ספק שהרמה שם יותר גבוהה מאשר פה , יש שם מנטליות אירופאית , יש שם סקאוטרים , ורק טוב יכול לצאת מזה.
     
  5. מילאן ברוש Member

    הצטרף ב:
    ‏28/12/07
    הודעות:
    54
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אין בכלל מה להשוות הרמה שמה יותר טובה משחקים יותר מרתקים ומעניינים קצב אחר של משחקים אין מה להשוות!
     
  6. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    במקום יצחקי שעזב חן עזריאל ובן שושן יקבלו יותר דקות, אם זיו יעזוב אז קוז'וקין יכנס לרוטציה וכן הלאה.
    בשוק הישראלי יש היום יותר מדי שחקנים שלא מקבלים דקות והזדמנויות, שחקנים שיוצאים מהליגה רק יפנו מקום לצעירים מוכשרים.
    זה לא כמו בכדורסל שאין מספיק שחקנים, בכדורגל הישראלי קשה לספור את כמות הכשרונות שנעלמו בגלל מחסור בדקות משחק מאז שעברנו לשיטה של 12 קבוצות.
     
  7. Ariel Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    2,399
    לייקים שהתקבלו:
    91
    האופציה הבלגית שנפתחה עבור הישראלים היא ברכה. כל מילה מעבר לזה פשוט מיותרת וחבל על ההסברים.
     
  8. יהודה ברוך Member

    הצטרף ב:
    ‏4/11/07
    הודעות:
    285
    לייקים שהתקבלו:
    0
    ההגירה ההמונית לבלגיה היא דבר מבורך ללא כל ספק. הליגה הבלגית היא ליגה טובה ומאתגרת יותר מהישראלית ויכולה לשמש כקרש קפיצה מצוין לאחת מהליגות הגדולות של אירופה.
     
  9. a.m Member

    הצטרף ב:
    ‏14/11/06
    הודעות:
    1,289
    לייקים שהתקבלו:
    0
    זה תלוי, יש שחקנים בולטים ויש שחקנים שבולטים יותר, הבולטים לדעתי צריכים לצאת לבלגיה כמו שעשה ברדה ומשם להשתדרג, הבולטים יותר לדעתי צריכים לחכות מעט להצעות מליגה בכירה יותר, כי לדעתי הם יכולים להצליח בליגות האלה גם בלי לעבור בבלגיה ועם השקעה, התמדה וסבלנות, זה בהחלט יכול להיות משתלם, אם אין ברירה ואין שום התעניינות בשחקן ברמה גבוה אצלנו ובבלגיה רוצים אותו אז שילך לבלגיה.

    זו הסיבה שלא הצבעתי.
     
  10. Maccabi Diamond משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/2/06
    הודעות:
    14,242
    לייקים שהתקבלו:
    2,433
    מין:
    זכר
    מדי פעם יוצא לי לראות משחקים מהליגה הבלגית ובאמת שקשה להשוות את זה לרמת המשחקים כאן. המשחק משוחק שם ברמה גבוהה יותר ולא פלא שמרבית הקבוצות באירופה יעדיפו לשים את מגלי הכשרונות שלהם שם ולא במקום כמו ישראל.
    מעבר לשם נחשב לשדרוג מקצועי וכלכלי כאחד. ואם אכן התקשורת מכנה את זה 'המגיפה הבלגית', הרי שזו המגיפה הראשונה בעולם שהיא מבורכת.
     
  11. Dimitar Berbatov Member

    הצטרף ב:
    ‏17/1/07
    הודעות:
    7,763
    לייקים שהתקבלו:
    0
    בעד, בטח שבעד, אין פה בכלל שאלה.
    אנחנו כמובן מזלזלים בליגה הבלגית, ובמה שלירן כינה - המגיפה הבלגית, הרי מה זאת הליגה הבלגית ליד הליגה הישראלית הנהדרת שאליה מתקבצים כל השחקנים הגדולים בעולם? זה בלתי מובן מאיפה העיתונאים בארץ שואבים את הביקורת על המגפה הבלגית. אם הליגה הישראלית היתה ברמה שבה היא היתה לפני 5-10 שנים, ניחא, אבל עכשיו? כאשר לכולם ברור מי תהיה האלופה? כאשר שני מועדונים בסדר הגדול של הפועל ת"א ומכבי בברוך גדול בתחתית? הכדורגל הבלגי אמנם ידע שנים הרבה יותר טובות שבהם הגיע גבוהה והוציא יותר שחקנים גדולים, אבל עדיין אי אפשר להשוות את רמת המודעות לליגה הבלגית לעומת הליגה החובבנית בארץ. אם הישראלים בבלגיה יצליחו, הם יוכלו להתקדם לליגות הגדולות באמת. בנוסף המתקנים בבלגיה ברמה גבוהה, את רמת הרצינות והמקצוענות והעובדות מדברות בעד עצמן: אליניב ברדה, שבארץ היה שחקן עם כשרון גדול שלא מיצה את עצמו, עושה חיל בגנק.

    עם זאת, ברור לי שבלגיה היא רק תחנה בדרך לליגה יותר גדולה באירופה. שחקנים כמו סאלים טועמה, ברדה ויצחקי יכולים להגיע רחוק יותר. אנשים שוכחים איפה רוני רוזנטל התחיל את הקריירה שלו...
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏28/12/07
  12. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,958
    לייקים שהתקבלו:
    4,630
    בעד.
    בקצרה,הליגה הבלגית היא מקום מקצועני שבו שחקן ישראלי שכונתי יכול להצליח.
    המנטליות שם היא אירופאית וזה כולל את הסבלנות כלפי השחקנים,מתקני האימונים,רמת האימונים,הצוות המקצועי הרחב.
    שחקן כמו אליניב ברדה שהיה פה אנדרייטד והיו לו המון ליקויים,עבר לבלגיה שם מצאו לו את התפקיד הכי טוב שלו(חלוץ שני) מתחזק פיזית,מבין את המשחק יותר טוב,הופך לקר רוח יותר מול השער. אלה דברים שהוא לא היה יכול לעשות כאן בארץ בגלל הרמה הירודה והחוסר סבלנות כלפי שחקנים.

    היציאה ההמונית לשם תגרום גם לכך שבנבחרת ישחקו יותר ישראלים "אירופאיים" ואולי יגרמו לקבוצות להשקיע הרבה יותר בפיתוח שחקני נוער בגלל החוסר בשחקנים ישראלים איכותיים.
     
  13. הפועל_23 Member

    הצטרף ב:
    ‏25/6/07
    הודעות:
    1,125
    לייקים שהתקבלו:
    0
    טוב תלוי למי...

    לשחקנים זה טוב כי יש שם יותר רמה, מתקנים יותר טובים וחשיפה יותר גדולה.
    לי זה לא טוב כי אני רוצה פה ליגה חזקה, מעניינת וכו'...
     
  14. f-side Member

    הצטרף ב:
    ‏17/6/07
    הודעות:
    484
    לייקים שהתקבלו:
    0
    בעד בלגיה אפשר להוסיף כמובן גם את ההיסטוריה של הכדורגל שם. מסורת שלי יותר ממאה שנה!
     
  15. Ampelmann Member

    הצטרף ב:
    ‏1/7/04
    הודעות:
    3,844
    לייקים שהתקבלו:
    0
    קודם כל, מברוק ללירן על הדיון וח"ח למיסטר ג'ו קול, על ההארה בנוגע לליגה, שאני חייב להודות שבעצמי עוד לא חשבתי עליה (פחות קבוצות בליגת העל = פחות מקום לכשרונות להתבלט).

    בהסתמך על מה שהשניים שציינתי אמרו, ה"מגיפה" הזו היא בהחלט מבורכת. הליגה בבלגיה היא בהחלט מדרגה אחת (לפחות) מעל לליגה בישראל, וזה לא רק המתקנים והאווירה אלא בעיקר הת'כלס: המאמנים, שיטת המשחק, הדרישות מהשחקן, כל אלה יותר גבוהות מאשר בישראל ולכן השחקנים שלנו שנהנו מעליונות ברורה (חלקם) בליגת העל, צריכים עכשיו לתת 110% אם הם רוצים להגיע לטופ בבלגיה יום אחד.

    מבחינת השחקנים זה טוב כי זה אומר אתגר חדש, לא לגמרי בשמיים, שיחשל אותם כשחקנים, שכר גבוה בהרבה ממה שקיבלו ויקבלו בישראל, אפשרות להתאמן עם ולצד שחקנים ומאמנים מוכשרים ומפורסמים (ביחס לישראל כמובן) וגם האפשרות להתקדם בזכות העובדה שבבלגיה, בין אם בגלל הקרבה הפיזית לענקיות האירופיות ובין אם בגלל שהליגה שלהם טובה יותר, יש הרבה יותר מגלי כשרונות מאשר מבישראל.

    מבחינת הקהל הישראלי זה טוב כי זו גאווה קטנה, כי אלה "שגרירים" (למי מכם שמחפש פוליטיקה) ובגלל שהשחקנים האלה מתרגלים לכדורגל אירופי ויחזרו מחוזקים אל משחקי הנבחרת, שיכולה לנצל את הידע והיכולות החדשות שלהם.
    תיאוריה מעט יותר מופרכת יכולה לגרוס שאם הגל החדש לכיוון בלגיה יצליח כמו הגל הראשון (אוחנה, תקווה, רוזנטל), ישראל תחזק את מעמדה כיצואנית שחקנים, יותר סקאוטים יגיעו הנה ויביאו לכך שיותר שחקנים ימכרו לאירופה, מה שיביא לשיפור היכולת והמעמד של השחקן הישראלי וכמובן, זרימה של הרבה מאוד כסף אירופי למועדונים הישראלים, שאם השכלתם תשפר עליהם, ישקיעו אותו במתקנים, בנוער ואולי גם ברכש טוב.