הפולמוס על רוברטו דונאדוני

הנושא בפורום 'פורום כדורגל איטלקי' פורסם ע"י Nesta, ‏17/11/07.

  1. Nesta Warden of Milano היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏9/1/03
    הודעות:
    15,930
    לייקים שהתקבלו:
    174
    מין:
    זכר
    http://images.sportinglife.com/07/08/330/Roberto_Donadoni_559712.Xxx

    מההתחלה זה נראה כמו מינוי מוטעה. מההתחלה זה לא נראה טוב וכולנו תהינו האם הוא ראוי כבר אז להדריך ולאמן את אלופת העולם בזמן כה קשה ואחרי אישיות כמו מרצ'לו ליפי.

    מבוא קטן למינוי, איטליה מגיעה לגמר המונדיאל לאחר ניצחון מרהיב על המארחת גרמניה בחצי הגמר ומול מי אם לא הנבחרת שלקחה ממנה את אליפות אירופה שש שנים לפני כן ובגמר עצמו המון אמוציות מתנקזות לאותו רגע שבו זינדין זידאן ינגח במרקו מטראצי, יורחק ואז יתהה העולם מה יכל להיות אם הגאון הצרפתי היה נשאר על המגרש אבל חלומות ומציאות לחוד ושתי הנבחרות מגיעות לבעיטות הכרעה כאשר ידם של האיטלקים היא העליונה ואיטליה מוכרזת כאלופת העולם החדשה.

    בבוקר שלמחרת הניצחון הגדול אומה שלמה מתעוררת חזרה למציאות האפורה, תוצאות הקלאצ'ופולי נדחות בכמה ימים על מנת לאפשר לאומה להנות מעט אבל הן לא מאחרות להגיע והאומה שבה לדיכאון ולימי הדיכדוך שכבר נראים רגילים. מרצ'לו ליפי מכריז על פרישתו מאימון הנבחרת ספק בגלל עייפות וספק בגלל ריבים בלתי פוסקים עם התקשורת בוקר הטורניר וכך בנוסף לכל כאב הראש הזה נאלצים ראשי ההתאחדות לחשוב על מחליף ראוי לבוס הגדול.

    פאביו קאפלו היה קרוב לריאל מדריד, קרלו אנצ'לוטי? ברלוסקוני לא ייתן לו ללכת וספאלטי? עדיין לא מוכן ובטח שלא ינטוש את הפרוייקט הנבנה בעיר הבירה וכך התלבטו הבוסים עד שהגיעו דווקא לרוברטו דונאדוני שהיה מובטל אחרי שעזב את ליבורנו באמצע העונה אחרי ריב עם הנהלת הקבוצה אחרי שהביא את ליבורנו הקטנה להישג חסר תקדים אל אמצע הטבלה. דונאדוני לא מסרב לג'וב והוא מתמנה למאמנה הלאומי של איטליה.

    ההתחלה הייתה קטסטרופלית לחלוטין עם הפסד ביתי לקרואטיה במשחק ידידות, אח"כ החריקות הגיעו גם בפתיחת מוקדמות אליפות אירופה 2008 עם תיקו מאכזב עם ליטא והפסד בחוץ לצרפתים. ההמשך היה מעט יותר טוב עם נצחונות על אוקראינה וגיאורגיה אבל תיקו עם טורקיה סיים את שנת 2006 ההיסטוריה בטעם חמוץ משהו.

    2007 נפתחה עם נצחונות על אותה סקוטלנד, ליטא ואיי פארו (ניצחון 2-1 עלוב מאין כמוהו) ורגע לפני הגומלין מול הצרפתים בג'וזפה מאצה הגיע אותו הפסד משפיל 3-1 להונגרים והמדינה שקעה בדיכאון קשה שממנו לא הצליחה להתאושש ממש עם תוצאת שיוויון עם הצרפתים שמבחינתם השיגו את המטרה והשאירו את האיטלקים מיואשים בנוגע לדרכם אל אליפות אירופה. בינתיים עד למשחק הערב איטליה מצליחה לא לפשל עוד והיא מנצחת שוב את אוקראינה וגיאורגיה ובזכות הגיאורגים גם מגיעה למשחק הערב כאשר גם תוצאת תיקו קטנה-גדולה תספיק לה כדי להעפיל ליורו אלא אם תהיה סנסציה עם איי פארו.

    מאזנו של דונאדוני עם כן הוא כזה: 14 משחקים: 8 נצחונות, 3 תוצאות תיקו ו-3 הפסדים. מאזנו: 21 שערי זכות מול 13 שערי חובה.

    השאלה כעת היא מה עושים איתו? באיטליה הדעות חלוקות. יש האומרים שבכל מקרה, גם נשיג את הכרטיס לאוסטריה ושוויץ אסור להמשיך איתו כי אז גורלנו ידוע מראש הרבה בגלל היכולת העלובה שאלופת העולם לא מפסיקה להראות מאז יוני 2006, בגלל שפשוט אין לו את זה בכל הקשור לאימון הנבחרת הלאומית. יש כאלה שאומרים שאם הוא יצליח אז צריך לתת לו הזדמנות להוכיח את עצמו גם באליפות עצמה אבל במקרה של כישלון הערב בחלק הצפוני של האי הבריטי כולם יודעים מה יהיה גורלו.

    לדברי האיטלקים מרצ'לו ליפי רק מחכה לקריאה חוזרת לדגל. השאלה היא רק לאיזה נבחרת הוא יחזור. מה דעתכם על רוברטו דונאדוני? מה צריך להיות גורלו?
     
  2. 亚历山大帕托 Member

    הצטרף ב:
    ‏30/6/07
    הודעות:
    13,734
    לייקים שהתקבלו:
    0
    ברור שאסור לפטר אותו אם הוא יעלה את הנבחרת, אבל אם לא, שמו יהיה חרוט באותיות גדולות על הכישלון הזה, וצריך לחפש מחליף לקמפיין הבא.
     
  3. Giallorossi Member

    הצטרף ב:
    ‏3/12/06
    הודעות:
    2,364
    לייקים שהתקבלו:
    0
    גם אם איטליה תעלה, דונאדוני חייב ללכת.
    אין מקום למאמנים צעירים וחסרי ניסיון בנבחרת גדולה כמו איטליה, וראינו את זה לכל אורך הקמפיין הנוכחי.
    התרחיש הכי טוב שיכול לקרות לדעתי הוא שליפי יחזור לעוד קדנציה, או שקאפלו יבוא.

    למה לא?
     
    נערך לאחרונה ב: ‏17/11/07
  4. Chievo Member

    הצטרף ב:
    ‏26/8/06
    הודעות:
    2,891
    לייקים שהתקבלו:
    6
    כפי שנאמר, אם נפסיד היום ידוע מה יהיה בהמשך, אבל במקרה הטוב לדעתי מאמן שהעלה את הסקודרה ליורו, הוא חייב להמשיך באימון הנבחרת עד לטורניר ההוא באוסטריה ובשוויץ, למה? כי אין שום דבר מצדיק את פיטוריו של דונאדני גם כך, וכולנו יודעים שההתאחדות האיטלקית לכדורגל לא תעשה צעד אמיץ שכזה לפטר את המאמן הדל-ניסיון הזה עכשיו בסוף בדרך.
     
  5. Bianconeri משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/5/05
    הודעות:
    8,369
    לייקים שהתקבלו:
    2,908
    זו סוגייה פשוטה ביותר

    עלה ליורו - ממשיך בתפקיד
    לא עלה ליורו - לא ממשיך.

    חד וחלק בלי שום מקום לפרשנויות

    אם רוצים להרחיב קצת אז אם יעלה ליורו ולא עבר את הבתים,שיעוף הביתה
     
  6. ג'ורדן לאב אגדה משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/10/04
    הודעות:
    10,327
    לייקים שהתקבלו:
    2,033
    ברור לכל שבמקרה של הפסד היום בערב, לדונאדוני אין שום גלגל הצלה שיציל אותו מפיטורין. השאלה היא אם כך, מה קורה במצב של העפלה? לתת לו הזדמנות להראות שהתוצאות הבינוניות במוקדמות היו תוצר של התאקלמות בתפקיד החדש, או להביע חוסר אמון מוחלט ולשחרר אותו מתפקידו חצי שנה לפני הטורניר עצמו?
    מן הסתם אני מחזיק בדעה שמלכתחילה הוא לאו דווקא זה שהיה צריך לקבל את התפקיד (וזה מבלי להיכנס לדיון של מי עוד היה פנוי באותה תקופה). המצב כרגע הוא כזה שבו דונאדוני הוא מאמן הנבחרת וצריך להתמודד עם ההשלכות של אותו מינוי חפוז לפני שנה וחצי. לכן, במקרה של העפלה, אני סבור שצריך לתת לו איזשהי הזדמנות לכפר על המוקדמות ולהראות שהוא כן בוגר מספיק בשביל התפקיד. לא להעפיל לאליפות אירופה מיד לאחר זכייה באליפות העולם - זה קטסטרופלי. מצד שני, טורניר בינוני לאחר זכייה באליפות העולם זה לא תסריט נדיר.
    שימשיך לטורניר עצמו, שייתן את מה שהוא יכול ואז כבר ננתח מה יהיה ההמשך. המקרים הבסיסיים די ברורים מבחינתי - בגלל הכישלון היחסי (נתפלל שזה רק יחסי ולא טוטאלי, נדע עוד כמה שעות) במוקדמות, כל הישג שהוא פחות מגמר או זכייה ביורו 2008, ודונדאוני צריך לפנות את מקומו ולהתחיל לחפש קבוצה בליגה.
     
  7. uri משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/8/03
    הודעות:
    15,993
    לייקים שהתקבלו:
    3,506
    מין:
    זכר
    עם עזיבתו של סניור מרצ'לו ליפי ההתאחדות החליטה לקחת הימור ולנסות את הטרנד החדש שהיה נפוץ באותה תקופה של מאמנים צעירים, כדורגלנים בכירים לשעבר ומעל לכל נעדרי נסיון. מקור ההשראה העיקרי הגיע כנראה מההצלחה של יורגן קלינסמן בנבחרת גרמניה, אך אני מאמין שגם המינוי של מרקו ואן באסטן למשרת מאמן נבחרת האורנג', סטויצ'קוב לנבחרת בולגריה וחאג'י לנבחרת הממליגה נתנה להתאחדות האיטלקית את הדחיפה הדרושה למינוי.
    אז בימים ההם, הימים הראשונים אחרי הזכיה בגביע העולמי, הייתי באופן חד משמעי נגד ההחלטה. שלא כמו במקרים של נבחרות כמו גרמניה והולנד שהיו עם הגב אל הקיר, מאמן הנבחרת האיטלקית היה בעמדה שממנה אפשר רק להפסיד. יותר מכך, המצב בו היה מקבל המאמן החדש את הנבחרת היה קשה ומורכב עד מאוד. תופעת ההאנג-אובר מאוד השפיעה על מירב ומיטב שחקני הנבחרת, ניתן היה לראות זאת גם ביכולת שאותם כוכבי האצורי הציגו בקבוצותיהם, כמו כן השחקן אולי החשוב ביותר בנבחרת, ולטעמי אחד מאלה שבלעדיו ההישג במונדיאל לא היה קורה, פרנצ'סקו טוטי עזב והשאיר אחריו חור גדול ונבחרת חלשה יותר. נוסף לכך, בעיות הקאלצ'יופולי פגעו לא רק מנטלית בשחקני הליגה, אלא גם עזיבת הכוכבים לארצות זרות שקרה בעקבותיה פגעה ביכולתם. על כן חשקה נפשי וכן ציפיתי לראות אז דווקא את ג'נטילה המנוסה, מאמן שמכיר חלק השחקנים עוד מימים ששיחקו תחתיו בנבחרת הצעירה, מאמן מנוסה באימון נבחרת, מאמן שידע להוציא את המירב מהמצב הקיים. מאמן כמו דונאדוני, כזה שהספיק לאמן רק חצי עונה קבוצת קטנה כמו ליבורנו, לדעתי פשוט לא יכל לעמוד במשימה.
    בהמשך ראיתי שחששותי אכן התממשו. תיקו מול ליטא(שבמקרה והינו מנצחים כפי שהינו צריכים היה שולח אותנו ליורו עוד במחזור הקודם) ומי שצפה במשחק יכל לראות קבוצה עייפה, שבעה ובעיקר לא מספיק מתורגלת במערך החדש ללא טוטי, בכך בעצם מחליפה שיטה אחרי 6 שנים באותו מערך, וכל זה מפאת קוצר הזמן שיש למאמן הנבחרת לגבש ולתרגל סגנון משחק שונה. את אותם הדברים ראינו גם בהפסד מול צרפת. עם הזמן שחלף לו טוטי אומנם לא חזר בו, אולם החמרמורת החלה לחלוף לה לעיתה, דונאדוני החל להיכנס לעניינים, הקלצ'ופולי נשכח לו וגם המערך החדש החל להשתקע ויחד איתו גם הכדורגל החל להראות הצד היותר חיובי שלו וכך גם התוצאות.
    כעת דונאדוני נמצא בפרשת דרכים, או כפי שהוא עצמו הגדיר את המצב "גבר הגביע העולמי הפרטי שלי". אם יעפיל אל היורו נוכל להסיק מכך שלמרות המצב המאוד קשה אליו נכלא בתחילת הקמפיין, הצליח שחקן מילאן לשעבר לבנות אט אט נבחרת ראויה, כזו שמתחילה לצאת מהצל הענק שהשאירה הנבחרת של ליפי. כזו שמשחקת כדורגל טוב ובעיקר כזו שמנצחת. ומכאן, שאין טעם ובעיקר צדק להחליף את דונאדוני שבעצם לא רק שעצמו השתפר כמאמן, אלא גם הוציא את עגלת איטליה מהבור הבוצי בו היתה שרוייה עקב אותם התהליכים עליהם פירטתי בתחילת ההועדה, ועכשיו מגיע לו (בתנאי העפלה כמובן) להתחיל מדף נקי ולזרוק את זה המלוכלך על מבקריו.
    כמובן כמו לכל סיפור גם לזה של דונאדוני יש את הצד השני, זה המכוער, הצד שדונאדוני בוודאי מתעורר ממנו בלילה כאשר זיעה קרה למצחו. סיוט בו איטליה תכשל להעפיל ליורו. מהכשלון הזה בהחלט נוכל להסיק ששנה וחצי לא הספיקו לדונאדוני לבנות נבחרת חדשה כי הרי כל הבניה הזו מטרתה היתה המשחק הזה. נוכח גם שמדובר עדיין במאמן צעיר ולא מנוסה שפשוט לא מתאים לאימון הנבחרת. כמובן שהבושה והכשלון ידבוקו בו ואף נבחרת לא רוצה שידריך אותה מישהו מסומן כזה. מה גם שבפינה מחכים להם שורה ארוכה של המאמנים הטובים בעולם כמו קאפלו ואותו ליפי שלא רק שיהוו אנטי תזה למאמן הצעיר והלא מנוסה, אלא גם ישתיקו את כל המבקרים.
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏17/11/07
  8. LEO Member

    הצטרף ב:
    ‏11/11/07
    הודעות:
    60
    לייקים שהתקבלו:
    0
    חברה חברה סבלנות תנו קצת כבוד לדונאדוני אני מודה שגם אני הרמתי גבה כששמעתי על המינוי שלו לנבחרת אבל מה שנעשה סביבו זה כבר הפך להיות מוגזם בטירוף כאחד שיצא לו לראות את דונדוני כשחקן במילאן ובנבחרת אני דאווקא יגן על דונדוני דונדוני מאז היה עוד שחקן היה המנהיג הגדול של הקישור המילאנזי ואיטלקי שחקן כזה שתמיד דוחף קדימה נותן הוראות לשחקנים סביבו נותן את כל כולו הוא מין גירסה ישנה של דידייה דשאן הצרפתי תמיד למרות שאף פעם הוא לא היה קפטן הוא תמיד היה שחקן דומיננטי בטירוף על המגרש ומחוצה לו אישיות שהיה רשום עליה מאמן עתיד טוב את קריירת האימון שלו דונדוני פתח בהצלחה לא רעה בכלל בצורה יחסית הוא הוציא את ליברנו מהבוץ של הסרייה ב אחריי הרבה זמן של העדרות ובהתחלת הדרך שלו בסרייה א הגיע איתה לתוצאות יפות מאוד אלה מאז שאדון ספינאלי שמאז ומתמיד היה ידוע כאחד עם פה גדול מאוד ואדם מאוד קשה התחיל להקשות על דונדוני דבר שהסתיים בפליטת פה שלו במדיה ובהתפתרותו של דונדוני כאוהד מילאן תמיד היתנגדתי לעזיבה אפשרית של המאסטר הגדול אנצלוטי אבל אם חס וחלילה דבר כזה יקרה תמיד קיוויתי שדונדוני הוא זה שיקבל את המפתחות למשרת האימון של מילאן בסך הכל דונדוני הוא מסוג האנשים שקורצו מחומר ממש טוב כשחקן וכמאמן אבל עדיין הסימן שאלה הזה של אם הנבחרת גדולה עלוי או לא ימשיך להיות אז עכשיו בשעה טובה שאיטליה עלתה כבר ליורו והמשימה הראשונה הושלמה אני מאמין שבחופש שיקבל דונדוני הוא יתחיל לבנות את הסגל הכי טוב ליורו הקרוב ויתחיל לנסות הרכבים ושיטות ואני אישית מאמין בדונדוני ובדרך שלו ולדעתי הוא הולך להשתיק את כולם בקייץ הקרוב עם זכייה של איטליה גם ביורו
     
  9. תומר22 Member

    הצטרף ב:
    ‏5/2/07
    הודעות:
    3,097
    לייקים שהתקבלו:
    0
    צריך לזכור שדונאדוני נכנס לתפקיד במצב הכי לא נוח מבחינתו - הוא נכנס לנעליו של אלוף עולם, קשה להתעלות מעל להישג כזה. אני, כנראה בניגוד להרבה אחרים כאן, מאוד מחזיק מדונאדוני כמאמן. אני חשבתי מהרגע הראשון שהוא מינוי ראוי ביותר, גם בגלל שהייתה לי חיבה גדולה אליו כשחקן. משחקי המוקדמות לא אמורים להוות מדד עבורו, הוא עלה וזה מה שחשוב. את הסיכומים לגביו יצטרכו לעשות באיטליה אחרי טורניר היורו, ואני חושב שהם יכולים להיות מאוד מעודדים מהשינוי שהוא כבר הכניס בנבחרת (תגידו מה שתגידו, הכדורגל שלו הרבה יותר חיובי מהסך הממוצע של קודמיו בתפקיד), למרות שאני לא רואה אותו מביא את התואר לאיטליה.
     
  10. LEO Member

    הצטרף ב:
    ‏11/11/07
    הודעות:
    60
    לייקים שהתקבלו:
    0
    הוא כן יביא את התוטא לאיטליה
     
  11. דניאל_ה Member

    הצטרף ב:
    ‏18/10/06
    הודעות:
    94
    לייקים שהתקבלו:
    0
    תודה רבה שהוא העלה אותנו ליורו אבל בישביל הכבוד של ושל כל האיטלקים הוא צריך לפנות את הדרך למאמן יותר מתאים ואם הוא לא עושה את זה אז התאחדות צריכה לעשות את זה.
    אם הוא יגיע ליורו ויציג את אותה יכולת חלשה שהוא הציג בכל הקמפיין הזה, אנחנו קרוב לוודאי נעוף בבתים, ואלופת העולם תהפוך לבדיחה.
    אם חושבים על זה שוב, אין מה לעשות אי אפשר לתת למאמן שנה אחת להכין נבחרת ולגבש אותה לקראת אליפות אירופה ולצערי נראה לי שאין לנו הרבה ברירות חוץ מלתת לדונאדוני את הצ'אנס.

     
  12. uri משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/8/03
    הודעות:
    15,993
    לייקים שהתקבלו:
    3,506
    מין:
    זכר
    רוברטו דונאדוני חייב להישאר בתפקיד!
     
  13. LEO Member

    הצטרף ב:
    ‏11/11/07
    הודעות:
    60
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מה אתה יודע בכלל על הכישורים של דונדוני כמאמן שאתה מעיז ככה למתוח ביקורת עלוי ולרשום עלוי דברים כאלה משחקיי בקדם יורו של הנבחרת הם לא מדד מכל הסיבות שמוזכרות למעלה וזה ידוע כבר לכל אחד בסופו של דבר את שלו הוא עשה ואת המשימה הראשונה שלו הוא השלים כשהעלה את איטליה וחוץ מזה איזה מאמן פנוי אתה יכול למצוא כרגע שהוא יותר "מתאים" מדונדוני לאמן את הנבחרת?? ליפי פרש בטופ אנצלוטי לא יעזוב את מילאן ורודף בצע כמו קאפלו מחפש קבוצה שתשלם לו 5 מיליון יורו לעונה ולא את הגרושים של הנבחרת אז את מי אתה רואה כמתאים יותר לאמן את הנבחרת??? מזל שההיתאחדות ואלברטיני לא חושבים כמוך לפניי שזורקים את הישן צריך לראות מה האלטרנטיבה וכרגע אין דונדוני עוד יגרום לכולנו ולעוד רבים אחרים לאכול את הכובע בקייץ
     
  14. AmnedoX Member

    הצטרף ב:
    ‏30/11/07
    הודעות:
    5
    לייקים שהתקבלו:
    0
    כל הכבוד Nesta!
    אחלה כתיבה!!! http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/eusa_clap.Xxx http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/eusa_clap.Xxx http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/eusa_clap.Xxx
     
  15. פול סקולס Member

    הצטרף ב:
    ‏9/4/06
    הודעות:
    5,690
    לייקים שהתקבלו:
    324
    ההחלטה לגביו חייבת להיעשות רק אחרי היורו. גם אם יוסי אבוקסיס היה מחזיק במשרת מאמן האזורי חצי שנה לפני טורניר גדול הייתי משאיר אותו. חצי שנה זה לא מספיק זמן להאקלמות של מאמן חדש (על אחת כמה וכמה כאשר בחצי השנה הזאת אין הזדמנויות לבחון את הנבחרת)