יום כיפור קרב ובא

Discussion in 'פורום אוף טופיק' started by אלסנדרו דל פיירו, Sep 18, 2007.

  1. David Seaman Member

    Joined:
    Aug 22, 2007
    Messages:
    1,347
    Likes Received:
    0
    הפתגם הוא "איש באמונתם יחיה".
     
  2. spurs229 Member

    Joined:
    Apr 19, 2006
    Messages:
    5,840
    Likes Received:
    0
    :aaarofl: :aaarofl: :aaarofl:
     
  3. Number 8 Member

    Joined:
    Feb 19, 2007
    Messages:
    9,977
    Likes Received:
    1
    לא שאלה מבחינתי. צם, לא מדליק חשמל, הולך לבית הכנסת בכניסת החג, למחרת בבוקר ובצאתו.
     
    Last edited by a moderator: Sep 20, 2007
  4. Joao Moutinho Member

    Joined:
    Mar 27, 2007
    Messages:
    253
    Likes Received:
    0
    איזה פתגם? זה פסוק שאומר "צדיק באמונתו יחיה", אנשים לקחו אותו (לא ספציפית מי שרשם אותו פה למעלה) ועיוותו אותו.
     
  5. M A R D U K Member

    Joined:
    May 18, 2006
    Messages:
    225
    Likes Received:
    0
    בוקר טוב אליהו.
    רק שתדע שהצום ביום כיפור זה ממש לא הדבר היחיד שלא כתוב מפורשות בתורה - 90% ממצוות היהדות זה המצאות מאוחרות של ה"חכמים" שלא תמצא להן שום זכר בתורה (אבל הם מצידם יטענו שאיזה פסיק שמופיע באיזה פסוק לא קשור הוא רמז לכך שהם צודקים http://www.asoccer.co.il/forum/html/emoticons/bduh.Xxx ).

    הקשר בין היהדות של ימינו ליהדות המקורית הוא תלוש ביותר - האורתודוקסים עיוותו אותה עד בלי הכר,
    הדבר הכי קרוב ליהדות המקורית הקיים בימינו אלו הם השומרונים והקראים - כל אחד בדרכו שלו.
    היהדות האורתודוקסית מזמן הפכה לעבודת אלילים - יהוה נזרק לפח והדולר הומלך לאל החדש.
     
  6. avdz7 Member

    Joined:
    Apr 1, 2007
    Messages:
    3,464
    Likes Received:
    436
    לא נראה לי שאני יצום
    קמתי (דווקא) היום עם נזלת וכאבים בגרון..
     
  7. Love Is Red Member

    Joined:
    Aug 20, 2006
    Messages:
    5,822
    Likes Received:
    721
    M A R D U K אתה גאון, חבל שאף אחד מהפורום לא מבין את העובדה הזאת כי לדעתי אתה צודק, מי המציא את כל המנהיגים של היום חז"ל לכאורע אבל האם הם לקחו את זה מדברים כתובים כי אני לא ראיתי בשום מקום בתנ"ך על יום כיםור או על צומות אחרים (גדליה, הצום העשירי וכו') ולדעתי זה כמו להאמים באלילים כי למעשה מאמינים לאנשים שאמרו לעשות משהו לצום ביום כזה וכזה וכו') ולכן צריך להסתכל על הכל דרך התנ"ך ולא דרך פרשניות כי כל אחד יכול לפרש את התנ"ך, ושוב לגבי יום כיפור אני אחושב שזה יום שכולם נהיים צדיקים למשל 25 שעות וזה מעצבן למרות שיש צדיקים שממשיכים להיות באותו יום ולגבי מאות היום: ביום כיפור צריך לענות את הנפש לפי חז"ל ולכן אף אחד מכם לא חייב לצום אלא רק למצוא את הדרך לענות את נפשו ולחשוב על כל הדברים שקרו לו בשנה החארונה, ולמי שצם צום קל וגמר חתימה טובה.
     
  8. A. Arshavin Member

    Joined:
    Apr 26, 2007
    Messages:
    4,938
    Likes Received:
    0
    צום קל לכל הצמים. אני כנראה אחליט ברגע האחרון.
     
  9. Joao Moutinho Member

    Joined:
    Mar 27, 2007
    Messages:
    253
    Likes Received:
    0
    שאלה:

    אם אתם אומרים שצריך להתייחס רק לתנ"ך, אז איך יידעו איך להניח תפילין ואיך נראות התפילין בכלל? הרי בתורה כתוב "והיו לטוטפות בין עיניך" מה זה טוטפות?

    תורה שבעל פה וחכמים הם חלק לגיטימי לחלוטין מהתורה.

    כתוב:

    "וכל מלאכה לא תעשו" אם אין לך מושג, אל תדבר.
     
    Last edited: Sep 21, 2007
  10. M A R D U K Member

    Joined:
    May 18, 2006
    Messages:
    225
    Likes Received:
    0
    הקטע הוא שהאורתודוקסים טוענים שכל הפרשנויות האלה (הקרויות תורה שבעל פה) ניתנו למשה בהר סיני יחד עם התורה שבכתב ובמשך מאות שנים עברו בע"פ מאב לבן עד שנכתבו ע"י אותם 'חכמים'.

    לכל בר דעת ברור שמדובר בתרוץ עלוב ובשקר זול אבל עדר המאמינים השוטים שלהם בולעים את כל השטויות האלה בשקיקה - טוב, אבל מה כבר אפשר לצפות מאנשים שמאמינים שיש להם איזה חבר דימיוני בלתי נראה?
     
  11. A. Arshavin Member

    Joined:
    Apr 26, 2007
    Messages:
    4,938
    Likes Received:
    0
    ממש מיותר הקטע של "החבר הדימיוני", יכול להיות שאתה לא מאמין בזה, אבל לצחוק עליהם, לבוז להם?באמת שזה לא במקום.
     
  12. M A R D U K Member

    Joined:
    May 18, 2006
    Messages:
    225
    Likes Received:
    0
    אבל גם התפילין עצמן הן המצאה של אותם 'חכמים' - איפה מוזכרת המילה 'תפילין' בכלל בתורה?
    סה"כ כתוב "וקשרתם לאות על ידכם ולטוטפות בין עיניכם" - בקטע הזה דווקא הקראים מסתכלים על זה כמטאפורה בלבד (ולכן הם כלל לא מניחים תפילין) ודווקא האורתודוקסים מתייחסים לזה פשוטו כמשמעו וחושבים שאכן צריך לקשור משהו על היד ולתקוע משהו בין העיניים... http://www.asoccer.co.il/forum/html/emoticons/bduh.Xxx ולכן הם הלכו והגדירו את ה"משהו" הזה.

     
    Last edited: Sep 21, 2007
  13. Rosner VFB 1893 מנהל כללי

    Joined:
    May 29, 2005
    Messages:
    21,635
    Likes Received:
    300
    Gender:
    Male
    here wo go again vol. 2593
    לא נמאס לכם? וועלק מרדוק, נראה לי רק בשביל הדיון הזה אתה חיי, כאילו כל שנה אתה מעביר את הצום בקטילת האלה שצמים. חאלס צא מזה כבר. כל מי שרוצה לצום זכותו. קבעו כאן נורמה מסויימת, מה לעשות שאסור ליסוע באוטו ואסור לשתות או לאכול לפני הצמים. קשה לך לעמוד בזה יום אחד בשנה?
    כאילו קשה לך להיכנס אצלך במטבח ולאכול במטבח שלך בביתך מבלי להציג זאת לאנשים אחרים?
    עזוב אותך מתנ"ך ופירושיו. בתאכלס לא אני ולא אתה קונים את הפירושים השונים שלו, אז בשביל מה החפירה?

    קיצר, תעביר בקטנה http://www.asoccer.co.il/forum/html/emoticons/wink.Xxx
     
  14. Joao Moutinho Member

    Joined:
    Mar 27, 2007
    Messages:
    253
    Likes Received:
    0
    משפט אחרון בנושא מבחינתי (אני מקווה):

    1. איך ייתכן שהכוונה בתפילין היא למטאפורה אם כתוב: "וקשרתם אותם לאות על ידכם והיו לטוטפות בין עיניכם" מטאפורה אפשר לקשור?

    2. תורה שבע"פ היא מבחינתו תורה בכל המובנים. deal with it.

    ואגב, אתה לא חייב להאמין, אבל הזילזול שלך הוא אידיוטי וילדותי. אף אחד לא מכריח אותך שום דבר, אתה לא צריך לזלזל באמונות של אחרים ולשים סמיילים כאלה: http://www.asoccer.co.il/forum/html/emoticons/bduh.Xxx
     
  15. The-Gunner Member

    Joined:
    Aug 26, 2006
    Messages:
    3,207
    Likes Received:
    0
    למה מרדוק כותב בכלל בעברית, זה הכל המצאה של האורתודוקסים...