ארכיון - עונת 03/04

הנושא בפורום 'פורום כדורגל גרמני' פורסם ע"י AFC, ‏31/7/03.

  1. AFC Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    4,665
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מחר נפתחת הבונדסליגה (הליגה הגרמנית), והשאלה העיקרית היא כמובן - מי תצליח לעצור את באיירן?

    כרגע, נראה שאין שום קבוצה כזאת. באיירן התחזקה עם רוי מקאי המצוין (מלך השערים בספרד, אם אינני טועה), שילוב של מקאי ושל ג'ובאני אלבר הברזילאי צפוי להתברר כקטלני במיוחד. אף שחקן כרגע לא עזב את האלופה, והאליפות נראית בטוחה מתמיד. הכישלון הצורב באירופה כנראה לא יחזור השנה, אולי האנס, מנהלה הספורטיבי של באיירן מינכן, איים לקצץ 40 אחוז ממשכורות השחקנים אם שוב ישפילו את המועדון בצ'מפיונז. כרגע הסגל של באיירן נראה כאחד הטובים בעולם, ואולי הטוב שבהם - השוער המעולה אוליבר קאן, יחד תומאס לינקה, ביצ'נטה ליזארזו ורוברט קובאק מרכיבים את אחת ההגנות הטובות באירופה, בקישור של באיירן משחקים מיכאל באלאק, סבסטיאן דייסלר, זה רוברטו, יינס יירמיס, חסן סאליחמידביץ', אואן הארגריבס, מהמסט שול ות'ורסטן פינק, ובחוד ג'ובאני אלבר ורוי מקאי, וכמחליף קלאודיו פיזארו. תצרפו לזה את אחד המאמנים הטקטיקנים הגדולים בעולם, אוטמאר היצפלד, ותקבלו אולי את הקבוצה החזקה בעולם.

    המועמדת הטבעית לגנוב את התואר מבאיירן, דורטמונד, נחלשה מאד העונה. טורסטן פרינגס ואבנילסון נפצעו לחצי עונה במשחק חצי גמר גביע הליגה בשבוע שעבר, יינס להמן עזב לארסנל וסבסטיאן קל הורחק לשישה שבועות לאחר שדחף שופט בגמר גביע הליגה. כריסטוף מטצלדר ייעדר כשלושה שבועות לאחר ניתוח שעבר. למרות כל הבשורות הרעות, דורטמונד החתימה את פלאביו קונססאו, ומעניין כיצד המאמן המוכשר מתיאס זאמר יוכל להתמודד עם הבעיות שבקבוצה שלו.

    שטוטגרט, הקבוצה המפתיעה שהצליחה להשיג את המקום השני בשנה שעברה, לא התחזקה. הפליימייקר המשובח קראסימיר באלאקוב פרש מכדורגל, גנואה, החלוץ הצעיר והמוכשר, עבר לבוראספור הטורקית ומלבדם שטוטגרט לא הביאה שחקנים אחרים. אך עדיין לקבוצה יש סגל מצוין ומשולב בצעירים וותיקים, כגון טימו הילדברנד, שנחשב לשוער העתיד של נבחרת גרמניה, זבונימיר סולדו, הבלם הקרואטי הוותיק ששיתף פעולה בנבחרת שזכתה במקום השלישי במונדיאל 98,יאניס אמנטדיס, חלוץ יווני מבטיח ואלכסנדר חלב שמחוזר ע"י קבוצות גדולות בכל רחבי אירופה.

    הרכש הכי מבטיח העונה נעשה ע"י הרטה ברלין, שרכשה את פרדי בוביץ' לאחר עונה מצוינת בהאנובר, ניקו קובאץ' ואת ארטור ויכניארק הפולני הבינלאומי. וולפסבורג החתימה את ילד הפלא הארגנטינאי אנדרס ד'אלסנדרו, שאקלה לא התחזקה משמעותית אך עדיין מפחידה כרגיל ובאייר לברקוזן הצליחה להחזיק את לוסיו הברזילאי אצלה לעוד עונה, יחד עם שניידר, נויביל ובשטורק הם צפויים להתרחק ממאבקי התחתית.

    מה דעתכם על סיכויי הקבוצות השונות? האם לדעתכם אפשר לאיים על המונופול של באיירן?
     
  2. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,751
    לייקים שהתקבלו:
    8,305
    האם מישהי תעצור את באירן? ממש ממש לא.

    באיירן התחזקה כמו שבני אמר, מקאי הוא סקורר ענק ותוסיפו אותו לא רק לאלבר אלא גם לפיזארו ולסנטה קרוז ותקבלו התקפה שלא נופלת משום חוד בעולם. תוסיפו את זה לקישור שכולל את באלאק, דייסלר וזה רוברטו תקבלו בסך הכל התקפה כוללת שלדעתי לא נופלת מזו של ריאל מדריד. בליגה אין מה לדבר, באיירן מינכן תיקח לדעתי שוב בקלילות את האליפות.
    לדעתי העונה יקרה מה שחשבתי וציפיתי שיקרה בעונה שעברה, באירן תהיה לאט לאט הקבוצה הטובה באירופה ובליגת האלופות תהיו בטוחים שלא נראה אותה שוב נכשלת כמו העונה החולפת. אני צופה שבאירן תיקח השנה טריפל. (אליפות, גביע וליגת האלופות).

    נ.ב. שכחתי לציין את השוער הטוב בעולם שאין מה להגיד עליו יותר מדי ואת המאמן הטוב בעולם לדעתי- אוטמאר היצפלד. בני אמר שהוא הטקטיקן הטוב בעולם זה נכון אבל מה שהופך אותו לטוב באמת זה היכולת שלו להכניס בשחקנים אופי התקפי בצורה דורסנית ביותר.

    לדעתי, באירן מינכן ביום טוב יכולה להביס כל קבוצה באירופה. הכישרון שלה בהתקפה גדול מזה של ריאל מדריד.
     
  3. שגיא Guest

    טוב, כמובן שבאיירן, מתוקף התקיימותה, היא המועמדת הטבעית, והפייבוריטית הברורה לזכות באליפות גרמניה. ולמרות שבשנים האחרונות התואר נלקח ממנה מספר פעמים, אי אפשר להגיד שהיא לא הקבוצה הטובה בגרמניה. כל השחקנים הטובים והמצטיינים של הליגה הגרמנית עוברים אליה מידי שנה, ובכך היא לא שמחזקת את עצמה, אלא גם מחלישה את יריבותיה באופן משמעותי. כפי שבני ציין, באלאק, זה רוברטו, דייסלר ואחרים הם עוד שחקנים מתוך רשימה ארוכה שבאיירן תפסה אותם אחרי עונה טובה וצירפה אותם לקבוצתם. במרוץ אחד היא נכשלה, אחר השחקן סבאסטיאן קהאל, שחקנה הצעיר של דורטמונד כרגע.

    דעתי היא שהרבה מאוד יהיה תלוי במידת הצלחתה של באיירן מינכן בליגת האלופות. כפי שהיה ניתן לראות השנה, באיירן מאוד איכזבה, ונפרדה מליגת האלופות בשלב מוקדם. באיירן, למרות שאוסף הכשרונות נכשל בליגת האלופות, נשאר לו רק להתמקד בליגה הגרמנית, ואחרי שהעומס לא היה בכלל, באיירן לא התקשתה להתגבר על כל יריבה בליגה הגרמנית, ולאט לאט פתחה את הפער מיריבותיה והוציאה אותם מהמירוץ לאליפות, שנסגר מהר מהצפוי.

    לדעתי באיירן העונה תצליח בשתי החזיתות - גם בליגה הגרמנית כמובן, וגם בליגת האלופות. באיירן השנה לא תוותר בקלות, ולדעתי תגיע לשלבים גבוהים מאוד בליגת האלופות, משהו כמו חצי גמר, ואולי אפילו גמר. בליגה היא מן הסתם תאבק גם השנה באליפות, אמנם אני מעריך שהפעם זה לא יהיה קל כלכך כמו בשנה שעברה, אבל קשה לי לראות קבוצה שיכולה לאיים עלייה בצורה ממשית לאורך כל העונה, אני פשוט לא רואה קבוצה כזאת, וכנראה שנראה את באיירן הולכת לעבר עוד אליפות בליגה הגרמנית.


    אגב, קבוצה מעניינת ומסקרנת שיהיה מאוד נחמד לראות היא הקבוצה שאולי עשתה את הרכש הכי משתלם ויעיל באירופה, הלוא היא וולפסבורג, שניצחה לא מעט קבוצות במירוץ אחר הכשרון הארגנטינאי, מירוץ שהתחיל עוד לפני שנתיים, כאשר קישרו אותו בין היתר ליובנטוס וברצלונה, ובסופו של דבר עבר לגרמניה בעסקה מאוד מאוד חכמה של וולפסבוג, אני מאמין שהוא יכול להוביל אותם די גבוה בטבלה.

    יהיה מעניין בגרמניה. מקווה שהדיון הזה יחזיק מעמד.
     
  4. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,751
    לייקים שהתקבלו:
    8,305
    שכחת לציין את שמו של השחקן....

    אנדראס דאלסנדרו כמובן.
     
  5. שגיא Guest

    זה פשוט בא כהמשך לדבריו של בני על הקבוצה. אני מאמין שכולם יודעים שהוא משחק שם כרגע.
     
  6. rainman משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/9/02
    הודעות:
    17,976
    לייקים שהתקבלו:
    0
    קודם כל בני..באיירן עדיין לא החתימה את רוי מקאיי..כרגע יש בעיות עם ספורטיבו.
    בקשר לבאיירן-אני מניח שבליגה היא תיקח את האליפות ללא קשיים מיוחדים אבל באירופה היא לא תצליח יותר מדי[אבל בטח לא תיכשל כמו עונה שעברה.]

    נראה לי שהשנה נזכה לראות יותר את הרטה ברלין שתתקדם למקום השני ו"תתחרה" עם באיירן על האליפות.
    יש לה שוער מצויין[קירלי]
    הגנה לא רעה[רהמר סימוסיץ וסבריסון]
    בקישור יש לה את חור ביינליך ודייסלר
    ובהתקפה יש לה אלכס אלבס ואת האחד והיחיד מרסליניו..שיש הרבה לצפות ממנו.
     
  7. zizou Member

    הצטרף ב:
    ‏18/3/03
    הודעות:
    542
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני מוכרח להסכים עם מה שנאמר על הרטה ברלין. יצא לי בפוקס לראות משחק ידידות שלהם נגד גלאטאסאריי, ומרסליניו הוא פשוט שחקן מעולה (שילוב קטלני יחד עם האדום הבוהק בשער!). אחרי גאבור קירלי שוער אהוב, מרקו רהמר הוא החוליה (הזקנה אומנם) שמחזיקה את ההגנה.

    בקשר לדייסלר: מממ...הוא לא עבר לביירן גם? אני 99% בטוח שכן.

    אף אחד בליגה הזאת לא יכול להתחרות מבחינה תקציבית בביירן שהבסיס הפיננסי שלהם פשוט גדול על 90% מהקבוצות האחרות.

    אני אישית שונא את ביירן (יריבות של צ'מפיונס ליג עם ריאל כמובן) אבל אפילו אני מוכרח להודות שהם קבוצה טובה. עם שחקן עם שם עולמי כמעט בכל עמדה , רק שאת ההגנה שלהם אפשר לשפר. סמי קופור? באמת! (למרות שהיו שמועות ב'אס' שריאל הציעה עליו 10 מיליון יורו. רואים שהמצב קשה אה?). הוא לא השחקן שהוא היה פעם. גם לא לינקה או טורסטן פינק.
     
  8. rainman משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/9/02
    הודעות:
    17,976
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מה שטוב בבאירן שהשחקנים שלה משחקים המון זמן ביחד..
    בכל עמדה יש להם גם מחליפים מצויינים..
    וכמובן שוער אגדי שנותן המון ביטחון להגנה שלו.
     
  9. Julian Joachim Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    7,506
    לייקים שהתקבלו:
    0
    דייסלר אכן עבר לבאיירן מינכן לפני שנה לדעתי. הוא פשוט היה פצוע כל העונה, ורק עכשיו הוא חוזר מהפציעה, ואני מקווה בשבילו שישר להרכב של באיירן.
     
  10. Nigel Winterburn משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/3/03
    הודעות:
    15,795
    לייקים שהתקבלו:
    145
    את כל הסופרלטיבים לקישור ולהתקםפה של באיירן נתתם כבר, ואני רק אוסיף ואומר שלבאיירן יש את הקישור הכי טוב בעולם לטעמי, גם במחינת עומק וגם מבחינת איכות (או שהוא משתווה לזה של ריאל). קבוצה שפותחת לך עם הארגריבס, סאליהמידז'יץ' ושול (זאת בהנחה וההרכב בקישור הוא ירמיס מאחורה, באלאק באמצע, זה רוברטו בשמאל ודייסלר בימין) על הספסל היא בהחלט אימפריה אדירה.
    רק לדעתי ההגנה של באיירן היא בינונית, אפשר אפילו לומר חלשה בהתחשב בכך שמדובר בקבוצה גרמנית. קופור ולינקה הם לא מהבלמים הטובים בעולם, למרות שהם בהחלט סבירים, ליזארזו כבר עבר את השיא לפני מספר שנים, ודווקא השחקן הכי טוב בהגנה של באיירן ששכחתם הוא המגן הימני וילי סאניול, שאני אישית מאוד התרשמתי ממנו כשצפיתי בהופעות של צרפת בגביע הקונפדרציות (חוץ מההרחקה שלו....). הביעה היא שאין קאבר מספיק על הספסל של באיירן במקרה שאחד מהשחקנים האלו נפצע, וזה עשוי להיות בעוכריה.
    עם זאת, באיירן היא בהחלט הקבוצה מס' 2 בעולם לטעמי ותהווה, יחד עם האיטלקיות, מכשול לריאל בדרך לזכייה בצ'מפיונס ליג.
     
  11. לילך משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    5,156
    לייקים שהתקבלו:
    0
    בני, למה "עוד אליפות קלה"? מה זה שבאיירן כבר לקחה כמה שנים רצוף את האליפות לא אומר שהיה לה קל, בחלקן היא הפסידה לקבוצות תחתית, למשל שנה שעברה היא הפסידה לעולה החדשה ובמשך רוב העונה היה מאבק אליפות בינה לבין לברקוזן או מישהו, לא זוכרת, ואם אני לא טועה זה נגמר שנה שניה ברציפות בהפרש שערים או על הפרש של נקודה 2, אז לזה אתה קורא קל?
     
  12. שגיא Guest

    לילך, כשלא יודעים או מועדים למשהו, או כשלא בטוחים בו יותר מידי, אז פשוט עדיף, איך לומר? פשוט לא להגיד את זה.
    אני לא יודע עד כמה את מתעניינת בכדורגל האירופאי והגרמני, אבל רק לידיעתך, באיירן בעונה שעברה זכתה באחד האליפויות הקלות ביותר שלה, היא הודחה בשלב מוקדם בליגת האלופות ולכן כלמה שנשאר לה להתרכז בו היה הליגה הגרמנית, וכשהעומס בכלל לא היה אז לבאיירן לא היו בעיות, היא פתחה פער גדול, שרק גדל עם הזמן. האליפות הזאת הייתה קלה.
     
  13. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,751
    לייקים שהתקבלו:
    8,305
    עסקת מקאי על סף פיצוץ.

    מי שחשב שמקאי עבר סופית טעה (כולל אותי).
    באירן ודפור עדיין לא סיכמו על סכום ההעברה ובין הקבוצות יש פער של 3 מיליון יורו.

    באירן הגיעה עד להצעה של 18 מיליון יורו אבל הספרדים לא זזים מהבקשה לקבל 21 מיליון יורו. הגרמנים אומרים שאם הספרדים לא יתגמשו אז הם יאלצו לוותר על החלוץ ההולנדי שכבר אמר שהו לא רוצה להמשיך בדפור והוא רוצה לעבור לגרמניה. אני לא מבין מה הבעיה של באירן להוסיף עוד 3 מיליון.
     
  14. לילך משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    5,156
    לייקים שהתקבלו:
    0
    עשיתי כמה ברורים ושגיא צודק, המאבק הצמוד היה על המקום השני והשלישי.
    אתם מוזמנים להתעלם מההודעה שלי.
     
  15. rainman משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/9/02
    הודעות:
    17,976
    לייקים שהתקבלו:
    0
    כרגיל :wink: [סתם..]

    העונה שאת מדברת עליה היא שדורטמונד לקחה אליפות..