אלי כהן - עף הביתה

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Number 8, ‏17/8/07.

  1. Number 8 Member

    הצטרף ב:
    ‏19/2/07
    הודעות:
    9,977
    לייקים שהתקבלו:
    1
    http://www.2send.us/uploads/5656f8e173.Xxx

    סיום עונת 05/06, עונת המאה של מכבי ת"א בראשות פרוייקט הגלאקטיקוס מסתיימת בבושת פנים ובהנהלה מתכננים מהפכה, כאשר הדבר הכי חשוב מבחינתם זה להביא מאמן שיוציא את הצהובים מהבוץ. בהפתעה, לוני ממנה את אלי כהן, הבחור שזכה בתארים עם אריות הכדורגל הישראלי, למאמן מכבי ת"א. המון אנשים קיבלו את המינוי בהפתעה ובסימני שאלה רבים. אף אחד לא האמין שדווקא אלי כהן יכול לשקם את מכבי ולהוציא אותה מדרך חדשה. תוסיפו את העובדה שלקבוצה לא היה כסף ובעיקר שיחקו בקבוצה שחקנים בינוניים וכולם ניבאו לאלי כהן שיוביל את מכבי למקום באמצע הטבלה, ויתרה מזאת שלא ישרוד עונה שלמה.

    למרות כל הציפיות לנבאות לאלי כהן ולמכבי שחורות, השריף החזיר את הקבוצה לאירופה, סיים במקום השלישי, לוני הודיע מספר מחזורים לפני סיום הליגה שכהן ממשיך עונה נוספת במכבי, מה שגם הקבוצה הייתה קרובה "לגנוב" אליפות אבל בסופו של דבר סיימה במקום השלישי המכובד. ללא ספק הישג מבחינת אלי כהן אבל זה לא העניין כאן.

    אלי כהן הביא את מכבי ת"א להישג הנ"ל בזכות בונקרים בהרבה משחקים ובהתקפה אחת או שניים, מכבי הצליחה להבקיע ואז לא עברה את החצי. בעונה שעברה, אולי היה אפשר להבין את אלי כהן כי שיחקו אצלו שחקנים בינוניים, שחקנים שלא יכולים להביא אליפות או אפילו להיות קרובים לזה אבל בזכות הבונקרים, כהן עשה זאת.
    לקראת סיום העונה, רוני מאנה נפל מהשמיים על מכבי ורצה לקנות את הקבוצה ועכשיו כהן היה בטוח שהכסף של מאנה יביא את השחקנים הטובים שהוא רוצה שאיתם אפשר לזכות באליפות, וזה אכן קרה. קאמאנן, עזרן, חדד ואחרים הגיעו למכבי, ועכשיו איתם אין לאלי כהן סיבה לעשות בונקר, אין לו שחקנים אפורים, וזה הזמן מבחינתו לקחת אליפות. עם זאת, במשחקים הראשנים של העונה, אלי כהן המשיך לשחק יותר מדי הגנתי ועדיין עוד לא התחילה הליגה. השיא הגיע לקראת המשחק נגד ארצ'יאספור, כאשר אלי אמר על עצמו "אני לא מאמן בונקריסט", אבל במשחק הוא הראה אחרת לגמרי. במקום לעלות עם קשרים התקפיים, הוא עולה עם שניים הגנתיים. מה שאני רוצה להגיד, זה שיש לאלי כהן סגל מצוין, שחקנים יצירתיים שיכולים לקחת את הכדור ולהבקיע, אבל הוא לא רואה זאת וצריך להאשים רק את עצמו.

    אז השאלה העיקרית היא האם אלי כהן צריך ללכת הביתה כבר עכשיו? צריך לזכור לו את ההשיג בעונה שעברה ולכן אסור לפטר אותו? כהן יסיים את העונה במכבי או יפוטר במהלכה? פעם בונקריסט, תמיד בונקריסט?

    דיון מהנה!
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏17/8/07
  2. A. Arshavin Member

    הצטרף ב:
    ‏26/4/07
    הודעות:
    4,938
    לייקים שהתקבלו:
    0
    צריך ללכת, לפחות כל עוד הוא ממשיך עם המשחק הפחדני הזה. למועדון כמו מכבי, שהוא מועדון עם מסורת וכבוד מגיע קבוצה אטרקטיווית, בעיקר לאוהדים! אתה לא יכול לזכות באליפות במשחק פחדני.
    ואתמול הוא עוד אמר "מי כמוני יודע מה זה לשחק מול בונקרים" אתה בונקריסט, טמבל!
     
  3. LucaToni Member

    הצטרף ב:
    ‏14/8/07
    הודעות:
    119
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני לא חשבתי אף-פעם שהוא מאמן טוב, אבל במקרה הזה באמת יש לו שחקנים עגלות שלא משקיעים טיפת אנרגיה ומזלזלים בקבוצות אשר אמורות לזלזל בהם.
    הקבוצה שהם פגשו לא הייתה טובה ואפילו פחות טובה מזאת שהפועל קיבלה, אבל פשוט מכבי היו נוראיים. אין מה לעשות, ככה זה כשבונים קבוצה על שחקן אחד, וגם הוא בן 700
     
  4. Ofek7 Member

    הצטרף ב:
    ‏12/3/07
    הודעות:
    1,060
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אלי כהן עשה שטויות היום, הוא היה צריך לשים את יוסי שבחון ויניב עזרן בהרכב ואני מסכים עם זה שהוא האשם בתיקו של היום, אבל...

    כמו שאמרת, הוא הוציא את מכבי תל אביב מהבוץ אליו נכנסו בעונת הגלאקטיקוס שלא זכורה לטובה ע"י אף אחד, הוא הוביל אותה למקום השלישי תוך כדי שמכבי סוגרת איזה 20 משחקים בלי הפסד (עד שהגיעה מכבי חיפה). בשניות הסיום של העונה מכבי הפסידה את המקום השני למכבי נתניה...

    ככה שלדעתי לא הוגן לשפוט אותו על פי משחק אחד. אמנם שפטנו אותו נגד סנטה קולומה אבל הוא עבר בסופו של דבר. אם הוא יעבור בסופו של דבר, הוא לא צריך ללכת הביתה כי הוא עבר את מבחן התוצאה וזה מה שחשוב, לא משנה איך אתה משחק...

    מכבי תל אביב לא נראית ממש מוכנה לליגה וראינו את זה בהפסד לסכנין ובתיקו היום, ככה שאם זה יימשך ככה, לדעתי אלי כהן יילך הביתה במהלך העונה, ואני אומר את זה בצער כי אלי כהן הוא מהמאמנים האהובים עליי...
     
  5. royi_t32 Member

    הצטרף ב:
    ‏7/6/07
    הודעות:
    128
    לייקים שהתקבלו:
    0
    האמת אני אוהד הפועל..
    אני חושב שלמועדון מפואר כמו מכבי ת''א חייב לשאוף לכל התארים בארץ ולא לפחד לשחק התקפי. אלי כהן מתאים לקבוצות הקטנות. מכבי תל אביב עם כל הכלים שהביאה, חייבת לשחק הרבה הרבה יותר התקפי.
     
  6. rainman משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/9/02
    הודעות:
    17,976
    לייקים שהתקבלו:
    0
    יאללה עד מחזור 5 בעונה שעברה גם הקהל של מכבי קרא לו להתפטר ואז בסוף העונה
    רוב האוהדים אהבו אותו-אז גם עכשיו ייקח לו קצת זמן לחבר את הקבוצה ויהיה בסדר.
     
  7. מכבי קריית-גת לעד!!! Member

    הצטרף ב:
    ‏15/8/05
    הודעות:
    194
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לאוהד הפועל ת"א אחי גם לקבוצות קטנות (הוא הוריד את ב"ש ליגה לפני 3 עונות ללאומית) הוא כבר לא מתאים המאמנים האלה אם הכדורגל המיושן שלהם יצאו מהאופנה גם שנה שעברה מכבי לא הייתה כזאת גדולה היא הצליחה בגלל ההגנה הטובה שלה ומכבי כמו שכולם יודעים מאז ומתמיד הייתה קבוצה ששואפת לנצח והיום זה לא ממש ככה עם אלי כהן..
    לדעתי הם צריכים לזרוק אותו הביתה ולהביא מאמן רענן כמו גיא לוי או גילי לנדאו מאמנים שחיים את המשחק ושלא מחפשים תירוצים ואוהבים את הכדורגל ההתקפי והשמח ולא כמו אדון אלי כהן שבבית נגד קבוצה טורקית מהליגה השניה משחק אם חלוץ אחד מי ישמע הוא משחק נגד ליברפול ובכלל באיזה זכות יש לו לא לפתוח אם יוסי שבחון שהוא בכושר הטוב ביותר במכבי היום והשחקן הכי יצירתי שלהם איך אפשר להשוות את שבחון לחדד הזה שעדיין סובל מעומס חום שיש בארץ חחחח :aaarofl:
     
  8. Number 8 Member

    הצטרף ב:
    ‏19/2/07
    הודעות:
    9,977
    לייקים שהתקבלו:
    1
    אבל העונה הציפיות שונות. בעונה שעברה, אולי היה אפשר להבין את אלי כהן כי היה לו סגל שחקנים די בינוני, אבל העונה זה ההפך לגמרי. יש לו סגל שיכול לקחת אליפות, שחקנים התקפיים לכל דבר, אבל משום מה הוא עדיין משחק הגנתי.

    האוהדים מקללים אותו וקוראים לו להתפטר שעדיין עוד לא התחילה העונה, עדיף לו לדעת מה יהיה לו בהמשך אם הוא לא ישחק יותר פתוח והתקפי כי שוב, יש לו את הכלים.
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏17/8/07
  9. Fabio Junior Member

    הצטרף ב:
    ‏4/4/06
    הודעות:
    1,892
    לייקים שהתקבלו:
    76
    אלי כהן מאמן הגנתי. יהיה קשה מאוד להפוך את גישתו. אלי כהן מאמן מצוין, אין מה להתווכח. אבל כנראה אוהדי מכבי רוצים רק כדורגל התקפי, ואת זה הוא לא יכול לספק... כמו שמזרחי שיחק די הגנתי בבית"ר (שיחק עם 2 קשרים אחוריים), והיה די ברור שעם הגישה הזו הוא לא יתאים לבית"ר, על אף שסביר שלא רק מהסיבה הזו הוא פוטר, אלא גם מהסיבה שאין לו נסיון באירופה. (גם אלי כהן עצמו לא היה כ"כ מתאים לגישה של בית"ר בתקופתו שם)
    עכשיו ההנהלה של הקבוצה בדילמה. או לפטר מאמן מצוין בגישתו, אך הגישה לא מתאימה לאוהדים, או לפטר אותו ולנסות להביא מאמן אחר, ואם כל הכבוד למאמנים פנויים, כרגע אין הרבה ברמה גבוה, ורק חלק קטן מהם מאמנים התקפיים.
     
  10. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    מכבי שנה שעברה הייתה קבוצה מאוד מאומנת אבל חסרת כל כישרון, השנה יש להם את הכישרון ולדעתי שהם יתחברו הם יהיו קבוצה מצויינת.
     
  11. Arsenali Member

    הצטרף ב:
    ‏24/10/06
    הודעות:
    525
    לייקים שהתקבלו:
    0
    הוא לא צריך ללכת הביתה , הוא חייב ללכת הביתה!
    מאמן שמשחק על 1-0 , במועדון הכי גדול בארץ צריך ללכת הביתה !
    אי אפשר ככה , אתה במועדון גדול , תשחק התקפי , אי אפשר לשחק נגד קבוצה מהליגה השניה בטורקיה עם חלוץ אחד .
    מה שהרג אותי אתמול זה שהוא אמר אחרי המשחק "אנחנו יכולים לנצח שם , נעשה 1-0 " ...
    זה אומר הכל ....
     
  12. Sergio Ramos Member

    הצטרף ב:
    ‏30/6/07
    הודעות:
    3,539
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני מהשנה שעברה חשבתי שאלי צריך לקחת אתה התיק וללכת ולא אני לא אומר את זה בגלל התצוגות בגביע האופ"א בלבד. אלה שאם נסתכל על העונה האחרונה, אם בא הפועל ומכבי חיפה היו נראות טוב מכבי הייתה מסיימת במקום 6. רוהבה עוהנ שעברה מכבי שיחקה כדורגל מגעיל במיוחד, ניצחונות דלים ביותר של 1-0 קטן ניצחנות של פוקסים וחוסר טעם של כדורגל.
    אלי כהן הוא טאטלה של אבי נימני, הוא מאמן פחדן שקשקן שלדעתי לא ראוי להיות במכבי, אם מכבי רוצה הצלחה שתזרוק אותו ומהר.
     
  13. שי מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏22/11/06
    הודעות:
    15,185
    לייקים שהתקבלו:
    4,780
    מין:
    זכר
    קודם כל נתחיל בגילוי נאות- אני לא אוהב את אלי כהן, אף פעם לא הערכתי אותו בתור מאמן. הוא היה האדם המתאים בזמן המתאים כדי למנוע התדרדרות גדולה יותר, אך מאמן שאמור לרוץ לאליפות הוא לא מסוגל להיות. גם כאשר את אימן את חיפה עם סגל שחקנים אולי ההכי מוכשרים שהיו כאן עם בז'קז'ק, בניון, גחוגיצ'ה וכו'. נכון, הוא הוציא אותכם מהבוץ אך לטעמי הוא לא מתאים להנהיג קבוצה לאליפות.
    אלי כהן היה מאמן הגנתי ויישאר כזה, לא תצליחו לשנות אותו גם אם יהיה לו חמישה חלוצים. זה אלי כהן, הוא היה בכל הקבוצות שהוא אימן, וכך הוא גם יישאר. השאלה היא האם זה כל כך מפריע לכם או לא. בעונה החולפת כל האוהדים שמחו על כך שהקבצה לא הפסידה 20 משחקים, אך כאשר נאמר מנגד כי 15 מהם היו כאשר הקבוצה לא שיחקה כדורגל, הנתון הזה נשכח כלא היה. גם העונה אם יירכש חלוץ זר נוסף, אלי כהן ישחק איתו בחוד ועם עוד חלוץ באגף, זה אלי כהן, ברוכים הבאים.
    מפריע לכם משחק הגנתי? אתם כבר 6 שנים משחקים כך. משהו כאן שכח את ניר בונקר קלינגר? ולמרות זאת לאחר זכייה באליפות ועלייה לליגת האלופות הרבה מאוד דברים נסלחו לו.

    אם אני הייתי צריך לקבוע אלי כהן היה נשאר כרגע בקבוצה, אך במידה ולא יעבור את הטורקים ובליגה הקבוצה תמשיך לא לשכנע אין לי ספק שהוא יפוטר. השנה אף אחד לא יקבל פתיחת עונה של 5 משחקים ללא ניצחון.

    אגב, לגבי כל אלו שחושבים שמכבי קבוצה שעונה תרוץ לאליפות. צר לי לבשר לכם אך עד שלא יוחתם קשר אחורי וחלוץ יש לכם סגל ביינוני ותו לא.
     
  14. לא מצאתי כינוי Member

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    2,890
    לייקים שהתקבלו:
    1
    מבלי להכנס לעניין אם הוא צריך ללכת הביתה או לא - לטעמי הוא יפוטר, גג עד המחזור העשירי.

    מהרגע הראשון שמאנה הגיע למכבי ניתן היה לקבל את התחושה שהוא לא מסמפט את אלי כהן במיוחד, ובכישלונות הוא אוהב להפיל הכל עליו. אני לא יופתע אם הוא יהיה המאמן הראשון שיילך העונה הביתה, ואני די בטוח שהוא לא יסיים את העונה.
     
  15. Igi Member

    הצטרף ב:
    ‏25/5/05
    הודעות:
    9,708
    לייקים שהתקבלו:
    58
    מסכים. אישית, אף פעם לא החזקתי מאלי כהן מאמן גדול. אין שום ספק ביסודיות ובשיטת קידום השחקנים שלו, אבל ראיית המשחק שלו אף פעם לא מצאה חן בעיניי. בכל מקרה זו רק פתיחת עונה ונקווה שילמד את הטעויות להמשך, כי השנה למכבי ת"א כן יש את הכלים לשחק כדורגל שוטף ומהנה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏17/8/07