קח, קח הכל, רק תבקיע..

הנושא בפורום 'פורום כדורגל עולמי' פורסם ע"י Ampelmann, ‏4/8/07.

  1. Ampelmann Member

    הצטרף ב:
    ‏1/7/04
    הודעות:
    3,844
    לייקים שהתקבלו:
    0
    עם ממוצע השערים הנמוך בליגות הגדולות באירופה, מתחילה הליגה הצרפתית עונה חדשה.
    כאשר ליון צועדת הרחק בראש והשערים ממעטים להגיע, בצרפת חוששים לעתיד הכדורגל שלהם. חוסר המאבק האמיתי בצמרת גורם לאיבוד עניין, אמנם הצגות דלוחות שערים ומפגני הגנה מובהקים, הם-הם הסיוט החדש של אירופה.
    בזמן שבאנגליה ממררים על העדר הכיבושים ומציגים נתוני קהל שהולך ופוחת, בצרפת החליטו להקדים תרופה למכה ובטרם יאבדו את נאמניהם שעוד לא התייאשו מהבצורת וחוסר התחרותיות, ייסדו את יוזמת ה"אתגר ההתקפי". ה-challenge de l'offensive הינה יוזמה מעודדת-שערים הבנויה על טבלת ליגה אלטרנטיבית בה יקבלו הקבוצות ניקוד על-פי מספר השערים שיכבשו. קבוצה שתנצח בהפרש של שער אחד תזכה ל-2 נק', והמנצחת בהפרש של שני שערים או יותר תזכה ל-3 נק'. עבור תיקו תוענק נק' אחת לכל קבוצה.
    הקבוצות אשר תזכה במספר הנקודות הגבוה ביותר, אלופת הצ'לנג' דה ל'אופנסיב, תזכה ל-16.7 מיליון יורו!!! סכום עתק במונחי הליגה הצרפתית. גם סגניתה של מלכת-ההתקפה תזכה ל-3.5 מיליון יורו, כאשר רק לשם ההשוואה- אפילו הזוכה באליפות תקבל פרס בגובה 2.4 מיליון, הנמוך כמעט במיליון יורו מסגנית אלופת ההתקפה ושווה ערך לקצת פחות משישית מהפרס לו זוכה אלופת ההתקפה הצרפתית.

    האם הצ'לנג' דה ל'אופנסיב יהפוך ל"דבר הבא" אחרי החוק שקבע שעל נצחון מקבלים 3 נקודות (במקום 2) וידרבן את קבוצות מרכז הטבלה הצרפתית לפתוח את משחקי ההתקפה שלהם בשאיפה לזכות ב-בוסט התקציבי המדהים הזה?
    האם האתגר ההתקפי יתפוס או צריך לתפוס גם במדינות אחרות?
    ולשאלה החשובה ביותר- האם לדעתכם הצ'לנג' דה ל'אופנסיב יפתח מאבקים חדשים, יביא למשחקים רווי שערים ויממן, בסופו של דבר, תקציבים שיום אחד יהפכו לאלה שהביאו תחרות חדשה לליון, או שמא מדובר כאן רק בעוד תירוץ לשפוך על אלופת צרפת המיתולוגית עוד קצת כסף?


    וורום וורום- קדימה!!
     
  2. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    אני לא מת על הרעיון הזה, נכון, זה יוביל לכדורגל התקפי, אך לא לכל קבוצה יש את האפשרות להציג כדורגל טוב ולהבקיע, יש קבוצות שמתבססות על הגנה חזקה או קישור אחורי חזק. לטעמי זה גם משנה את חוקי המשחק, ומוריד מערכו של הכדורגל. אני לא כל-כך מעודכן לגבי הליגה הצרפתית, אך ליון שיחררה שני שחקנים נהדרים בדמותם של אריק אבידל ופלורן מאלודה שיחלישו אותה בוודאות. כל עידן נגמר מתישהו ואי אפשר להכריח אף-אחד לשחק כדורגל פתוח והתקפי, בשביל זה יש טורניר אמסטרדם וטורנירים אחרים.
    כדורגל זה גם שער אחד מסכן ובונקר.
     
  3. Alvaro Recoba משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏12/6/03
    הודעות:
    12,566
    לייקים שהתקבלו:
    0
    יוזמה נחמדה, מכיוון שבצרפת באמת יש בצורות קשות של כיבושים. השאלה שלי היא מי בדיוק הרים את היוזמה הזו ובעיקר יביא את כל הכסף?

    דבר אחד מפריע לי פה - רוב המשחקים הגדולים של השנים האחרונות הסתיימו דווקא בתוצאות כמו 2-2 ו 3-3. לדעתי תוצאה כזו צריכה לתת לקבוצה יותר נקודות מניצחון 0-1.
     
  4. Maccabi Diamond משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/2/06
    הודעות:
    14,242
    לייקים שהתקבלו:
    2,433
    מין:
    זכר
    אני דווקא חושב שזה רעיון מצוין. המשוואה כאן היא נורא פשוטה. אין כדורגל ללא קהל. עכשיו, אם הקהל בורח מן המגרשים, כיוון שהוא לא אוהב את מה שהוא רואה, אזי שצריך לנסות ולשפר את המוצר. אם זאת הדרך או לא, זו כבר שאלה אחרת, אבל הרעיון לשל עצמו הוא מצוין וניתן רק לקוות שהוא יצליח. הקטע הוא, שיש רק בעיה אחת: ככל הנראה, זו שתבקיע את מספר השערים הרב ביותר, תהיה ליון. במצב כזה, הפערים הכלכליים (שגם ככה גדולים) בינה לבין שאר הליגה רק ילך ויגבר.
     
  5. Michael Carrick מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏1/4/05
    הודעות:
    24,217
    לייקים שהתקבלו:
    6,259
    הדבר הזה הוא ביזיון שאין כדוגמתו. מה לעשות, יש קבוצות כמו בולטון שמשחקות הגנתי. זה מגעיל, זה לא יפה לעין, זה מתסכל את היריב-אבל בהתחשב בכלים של הקבוצה הזאת, כך הם יכולים להגיע להישגים הכי משמעןתיים.
    קמפיין ה"ז'וגה בוניטו" של נייק היה הדבר הכי מיותר שנוצר אי פעם בכדורגל. מרוב הלחץ שהופעל על ברזיל לשחק התקפי-היא התרסקה במונדיאל.

    זה ממש לא נראה לי הרעיון של להגיד לקבוצות איך לשחק.

    אבירם:
    כאן שוב אני חוזר לדוגמת בולטון-בתקופת אלרדייס הקבוצה הזאת שיחקה הכי מגעיל שאפשר-והיא הפכה מקבוצת תחתית לחברה קבועה בגביע אופ"א. כדורגל התקפי זאת לא נוסחת פלא וזה לא תמיד מה שהקהל מבקש. הקבוצות ששיחקו הכי יפה בעונה שעברה היו ברצלונה, ארסנל וורדר ברמן-שלושתן לא זכו באף תואר.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏4/8/07
  6. Sergio Ramos Member

    הצטרף ב:
    ‏30/6/07
    הודעות:
    3,539
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני גם לא בעד הרעיון הזה, כמו שאמרו פה לא כל קבוצה מתבססת על החלק ההתקפי, וזה נראה לי קצת לא הגיוני לשנות את החוקים של הכדורגל. הייתי מעדיף שמאמנים בצרפת התאפסו ויתחילו לשחק קצת משחק יותר התקפי ולא לכבוש קודם כל איך לא לקבל גול אלה לחשוב קודם כל איך להכניס גול ליריבה.
    זה נשמע לי די הזוי ודי פאתטי, שישנו את חוקי המשחק, בכדורגל ניצחון שווה 3 נקודות וזה לא נראה לי לא לעניין ישנו את החוקים. יש דרכים אחרות בשביל לשנות את הסגנון של הכדורגל.
     
  7. King Kenny Member

    הצטרף ב:
    ‏21/4/06
    הודעות:
    5,153
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני בדיעה של דור ומייקל קאריק, כל קבוצה תשחק איך שהיא רוצה, אם הכלים שיש לה.
    אם יש קבוצה שמבוססת על הגנה, זה מה שהיא טובה בו, אתה לא תיקח את זה ממנה.
    היוזמה הזאת לא נכונה מבחינה ספורטיבית.

    נקווה שהיוזמה הזאת תיפול כמה שיותר מהר.
     
  8. A. Arshavin Member

    הצטרף ב:
    ‏26/4/07
    הודעות:
    4,938
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אם אני לא טועה אז שיטה דומה עבדה נהדר בגרמניה, שם פעם זה היה שמקח של הגנותף והיום יש מבול של שערים.
     
  9. Maccabi Diamond משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/2/06
    הודעות:
    14,242
    לייקים שהתקבלו:
    2,433
    מין:
    זכר
    תלוי מה הדרישות של הקהל שלך. אם הקהל בורח מן המגרשים, אז כנראה שהוא לא אוהב את מה שהוא רואה (בתור אוהד של מכבי נתניה, יצא לי בחצי עונה הראשונה לחוות את זה על בשרי). יכול להיות שהקהל של בולטון אוהב את מה רואה, אבל לא הקהל של הכדורגל הצרפתי. אז שוב, אין כדורגל בלי קהל וצריכה להיות איזשהי יוזמה כדי להחזיר את הקהל למגרשים. אם ישנה בעיה ביוזמה, אזי שהיא עלולה לגרום להגדלת הפערים, במידה וליון תצליח לכבוש את מספר השערים הגבוה ביותר, מה שמאוד סביר שיקרה.
     
  10. תומר22 Member

    הצטרף ב:
    ‏5/2/07
    הודעות:
    3,097
    לייקים שהתקבלו:
    0
    "הטבלה ההתקפית" הייתה קיימת גם בשנה שעברה, והאמת, לא הביאה שינוי גדול כמו שציפו שתביא. היו כמה מחזורים עם כמות שערים עלובה, כולל מחזור אחד ששבר שיא של 20 שנה. אה, והזוכה בכסף הגדול של הטבלה הזו בשנה שעברה הייתה ליון, כמובן.

    היו כמה שנים של ירידה בממוצע השערים אז הם נלחצו. הטבלה הזו, בדיוק כמו בעונה הקודמת, לא תשנה את העניין. ברגע שהמאמנים יפסיקו לפחד על המשרה שלהם ויזכו ליציבות, הם ירשו לעצמם להעיז יותר וכך גם להלהיב את הקהל. כרגע הם יודעים ששניים-שלושה משחקים לא טובים והם יכולים לארוז. עוד קצת כסף לא יגרום לקבוצה כמו ואלנסיין לשחק התקפי - הם רק רוצים להישאר בליגה. את הכסף הם יקבלו מזכויות השידור של קבוצות הליגה הראשונה. אם הם ירדו, גם הכסף הזה(הגדול יותר) יילך לאיבוד.
     
  11. נעם Member

    הצטרף ב:
    ‏29/5/06
    הודעות:
    1,075
    לייקים שהתקבלו:
    56
    אם כבר אז שתיקו מאופס יהיה שווה 0 נקודות. להוריד נק' על ניצחון? קצת פטתי...אם כבר אז לתת בונוס לקבוצה שמבקיע מעל 2 שערים במשחק.
    6-0 הרבה יותר מרשים מ2-0 .
     
  12. chucky Member

    הצטרף ב:
    ‏15/8/06
    הודעות:
    453
    לייקים שהתקבלו:
    5
    כל יוזמה כזאת ,קודם כל פותחת דלת לשחיטויות.
    קבוצות הנאבקות בתחתית הטבלה ,לא יהיו רלוונטיות ליוזמה.
    בסופו של דבר ,יהיו שם אותן שלוש קבוצות ,שנאבקות בצמרת של הליגה.
    עם רוצים משחק אטרקטיבי בשילוב הזרמת כספים,אז עדיף שיוותרו על היוזמה ויעזרו לתחזק
    קבוצות בעלות תקציב נמוך, עלמנת לצמצם את הפערים .
    העולות הטריות לפרמייר ליג למשל ,קיבלו מענק לא רע בכלל .
     
    נערך לאחרונה ב: ‏4/8/07
  13. Michael Carrick מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏1/4/05
    הודעות:
    24,217
    לייקים שהתקבלו:
    6,259
    גם רעיון רע. יש משחקי 0-0 מהנים ביותר, המשחק בין ארסנל וריאל מדריד בהייבורי לפני שנה היה מהנה הרבה יותר מהרבה 1-0ים שראיתי. ופה קבור הכלב-אי אפשר להעריך התקפיות במספרים. באופן תיאורטי, קבוצה יכולה להבקיע שישייה משישה מצבים כל המשחק, ולעשות הגנה כל שאר הזמן.
     
  14. תומר22 Member

    הצטרף ב:
    ‏5/2/07
    הודעות:
    3,097
    לייקים שהתקבלו:
    0
    רק שתבינו, הנקודות הולכות לטבלה אלטרנטיבית צדדית שלא קשורה בשום קשר לטבלת הליגה. כל העניין בטבלה הזו הוא הכסף ואין שום השפעה של תוצאותיה על הטבלה הרגילה של הליגה.

    לא מורידים לאף אחת נקודות על ניצחון - ניצחון עדיין שווה 3 נק', תיקו נקודה אחת והפסד גורנישט.
     
  15. ERIC_CANTONA Member

    הצטרף ב:
    ‏23/11/06
    הודעות:
    853
    לייקים שהתקבלו:
    3
    לפי מה "שתומר 22" אמר לי זה נראה יותר מבסדר.

    אני לא רואה שום בעיה בתמריץ כספי שיגרום לקבוצות להקיע יותר גולים.

    לדעתי צריך לעשות את זה בכל העולם, אין בזה שום דבר רע.

    אולי בזכות החוק החדש סוף סוף הליגה הצרפתית תתכלי להיות טיפה יותר מעניינת.