זרים בדרום אמריקה

הנושא בפורום 'פורום כדורגל עולמי' פורסם ע"י aviran780, ‏1/8/07.

  1. aviran780 Member

    הצטרף ב:
    ‏12/5/07
    הודעות:
    100
    לייקים שהתקבלו:
    0
    האם בליגות הדרום אמריקאיות (כמו ברזיל וארגנטינה בעיקר) מביאים זרים מאירופה ?חח

    ועוד שאלה

    איך הקבוצות בדרום אמריקה מסתדרות שכל שנה רוב הליגות באירופה לוקחות מהן שחקנים?
    כאילו איך נשארים שם שחקנים אני לא מבין חח

    מצטער על השאלות הטיפשיות פשוט אני רוצה לדעת
     
  2. ACBenb Member

    הצטרף ב:
    ‏2/12/06
    הודעות:
    2,868
    לייקים שהתקבלו:
    0
    הם פשוט מגדלים עוד ועוד כשרונות ואחרי שמוכרים אותם צצים עוד 10 כשרונות.
    ובדרך כלל בליגות האגרנטינית והברזיאלית יש זרים צ'יליאנים וקולומביאנים אם אני לא טועה.
     
  3. uri משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/8/03
    הודעות:
    15,993
    לייקים שהתקבלו:
    3,506
    מין:
    זכר
    אין זרים אירופאים. אני זוכר שהיה לפני כמה שנים איזה יוגוסלבי בפלמנגו, אבל מעבר לכך זה לא קורה. בליגות כמעט ואין זרים ורק בארגנטינה וברזיל אפשר למצוא כמה בודדים בכל קבוצה וכולם מגיעים ממדינות אמריקה. כמעט כולם ממדינות דרום אמריקה ומקסיקו. בברזיל אפשר למצוא גם כמה יפנים, אבל גם זה נדיר. כמובן שגם זרים ארגנטינאים בברזיל וזרים ברזילאים בארגנטינה מאוד לא שכיח למצוא. מקווה שעזרתי.
     
  4. Ampelmann Member

    הצטרף ב:
    ‏1/7/04
    הודעות:
    3,844
    לייקים שהתקבלו:
    0
    קודם כל- אלה דווקא שאלות מאוד מעניינות ואפילו די תקדימיות בפורום. מברוק!!

    הליגה הברזילאית, לשאלתך, מתקיימת בעיקר ממסחר. כוכבים ברזילאים נמכרים לאירופה במיליונים וממנים את המועדונים, שמיד שולחים תוספת-תקציב למחלקות הנוער והסקאוטים שיביאו להם את הכוכב הבא אותו ימכרו לאירופה. בזירה המקומית, תקופת החיים של כל קבוצה היא קצרה מאוד. רוב מוחלט של השחקנים הטובים נמכרים במהירות לליגות הגדולות והבמה עצמה פנויה כולה לצעירים המשובחים שגידלה מחלקת הנוער העשירה.
    בניגוד לאירופה, בה מתבססות רוב הקבוצות בעיקר על רכש (אין כמעט בכלל קבוצות עם 6-7 שחקני בית קבועים בהרכב), בברזיל, בנוי בסיס הקבוצה סביב הילדים שגדלו בה מגיל אפס. אל תבין לא נכון, ישנו שוק פנימי פעיל במדינה העצומה הזו, אבל הבסיס עצמו הוא "ביתי".
    עיקר ה"חיים" של הליגה הברזילאית נובע מכך שבניגוד לאירופה, מעמדו של הכדורגל בברזיל גבוה פי כמה. הילדים משחקים כדורגל ברחוב מגילאים צעירים ביותר ועוסקים בפעילות הזו שעות רבות מאוד ביום, לכן הם גם מגיעים לרוב עם כשרון וטכניקה יוצאי דופן, אך ידע טקטי מצומצם בהרבה משל חבריהם האירופים. כיוון שבכל רחוב וכל שכונה בברזיל משחקים קבוע כדורגל, איתור הכשרונות פשוט ביותר וכל מה שנותר לעשות הוא רק- לבחור... חיי הקבוצה בליגה מאוד קצרים כאשר כל צבר כשרונות עתיד להימכר במהרה לאירופה ולהיות מוחלף בידי דור הילדים הבא.
     
  5. Hotspur משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/1/04
    הודעות:
    19,692
    לייקים שהתקבלו:
    0
    שאלה מצויינת, שגם אני פעם התחבטתי בה.

    קבוצות בדרום אמריקה לא כל כך יכולות להפעיל סקאוטינג, ובתקציב המוגבל שעומד לרשותן הן מעדיפות לא לחפש את החיזוק באירופה אלא להסתפק במשאבים המקומיים שעומדים לרשותם או לפחות להתחזק ברמה האיזורית.

    אם כך, וזו שאלה שאני גם מנסה לגבש עמדה לגביה - לאן הולך כל הכסף שמקבלות הקבוצות על הכשרונות שהן מוכרות לאירופה בלא מעט כסף?
     
  6. uri משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/8/03
    הודעות:
    15,993
    לייקים שהתקבלו:
    3,506
    מין:
    זכר
    לכיס הפרטי.
     
  7. Hotspur משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/1/04
    הודעות:
    19,692
    לייקים שהתקבלו:
    0
    שזה די עצוב כשחושבים על זה, ואולי זו העדות המרכזית לכך שכמעט ואין הבדל בין הליגות בארגנטינה וברזיל לאלה בצרפת או הולנד - שתיהן נועדו ליצור כשרונות לליגות הגדולות.
    בתיאוריה הכסף הזה יכל ללכת למטרות קצת יותר חיוביות.
     
  8. תומר22 Member

    הצטרף ב:
    ‏5/2/07
    הודעות:
    3,097
    לייקים שהתקבלו:
    0
    זרים מאירופה בכדורגל הדרום אמריקאי זה דבר נדיר. בדרך כלל זה קורה לשחקנים שנמצאים שם בטיול ומחליטים לקחת צ'אנס ולהיבחן באיזו קבוצה קטנה וכך נשארים בכדורגל הזה, או כאלה שלא מצליחים למצוא קבוצה באירופה ובעזרת קשרים אישיים(או קשרים של קבוצת האם שלהם עם קבוצה בדרום אמריקה) מגיעים לדרום אמריקה.

    98% מהזרים בארגנטינה מגיעים מהמדינות השכנות ביבשת, בעיקר מפראגוואי ואורוגוואי. יש גם יפני אחד בהורקאן והיה שחקן אחד מאוגנדה בארסנאל - זה הכל.

    לאן הולך הכסף? בדרך כלל הקבוצות לא מחזיקות בבעלות מלאה של כרטיסי השחקן. רוב השחקנים הבכירים נמצאים בבעלות חברות כאלה ואחרות(החברה של פיני זהבי מחזיקה בהרבה שחקנים בארגנטינה, קפטן ריבר, פרננדו בלוצ'י, הוא הבכיר שבהם) או בבעלות אנשים פרטיים. כך שהקבוצות מקבלות נתח יחסית קטן מהמכירות הגדולות, כביכול. את הכסף שנותר משקיעות הקבוצות בסגירת חובות - ריבר מכרה את קאריסו וסגרה חוב של 10 מיליון דולר, שאיפשר לה לחזור ולרכוש שחקנים. אם עדיין נשאר כסף אז הוא בדרך כלל מוצא את הדרך להיכנס לכיסם הפרטי של ראשי הקבוצות, אשר רובם מושחתים מיסודם.

    איך הקבוצות מסתדרות? ממשיכות לייצר עוד ועוד שחקנים ולתת הזדמנויות לשחקני נוער - כמו בית חרושת - יש ביקוש אז ממשיכים לייצר. בנוסף לשחקנים החדשים, יש תמיד שחקנים שמסיימים את הסיבוב באירופה ובאים לסיים את הקריירה בליגה המקומית(קלאודיו לופז, ורון ועוד), או כאלה שנכשלו באירופה ומעדיפים לחזור הביתה, איפה שמכירים ומעריכים אותם.