ממש לא, אני לא אוהב כל מה שבריטי ואני כן אוהב את הפליימינג ליפס, ואת נירוונה ואת הסטרוקס ועוד הרכבים מארה"ב, אני פשוט לא מבין למה עשו מהפיקסיז כל כך הרבה רעש. ועדיין, עם כל הכבוד, המוזיקה האמריקאית לעולם לא תשתווה לאיכות של הבריטית.
ספר את זה לסטוג'ס והראמונז, שתי להקות שעשו עשור שלם בשביל בריטניה ושלא נדבר על הבריטיש אינוייז'ן שבכלל היה אמריקאי מלכתחילה... בקיצור, הפיקסיז ענקיים
אתה לא מנמק את עצמך וקשה לי להגיב על זה, אבל הראמונז והסטוג'ס לקחו כיוון מסויים שהקלאש והסקס פיסטולס פיתחו למשהו הרבה יותר חריף, הרבה יותר חברתי והרבה יותר תופעה. לגבי הבריטיש אינוויז'ן, שוב, האמריקאים שתלו בוסר. הבריטים עשו מזה עשור ענק.
מבחינה אישית, אין לי פייבוריטית ברורה בין המוזיקה האמריקאית והאנגלית - הטעם המוזיקלי שלי לא משוייך לא לכאן ולא לכאן אבל הזלזול שלך במוזיקה האמריקאית, שתרצה או לא, ניפקה קצת יותר מקלאסיקות על זמניות ספורות, די מעליב
הפיקסיז אוברייטד בהחלט, ומסכים עם גיא לגבי המוסיקה הבריטית - רוב הלהקות הטובות המשפיעות והאיכותיות בעולם הגיעו מאנגליה ולא מארה"ב.
משפיעות? מצחיק שאתה אומר את זה כש-90 אחוז מהמוזיקה הבריטית הושפעה מהאמריקאית (כולל הביטלס שקצת יותר מהושפעו מהבירדז ב-Rubber Soul)
אני מעולם לא שפטתי מוזיקה על פי ארץ המקור שלה, יש לי על המדף דיסקים מצרפת, שוודיה, קנדה, וכמובן ארה"ב ואנגליה. אני חושב שבסופו של דבר, במוזיקה האמריקאית חסרה לי התשוקה שפשוט נוטפת מהמוזיקה הבריטית. מוזיקה מארה"ב לרוב נשמעת לי מהונדסת מדי ומכנית מדי, ומעצבן אותי לפעמים איך הם דוחפים מוזיקאים לא כל כך ראויים ממש בכוח (רוצה דוגמה? ה-White Stripes, שהיה הרכב נחמד ולא יותר ועשו מהם איכות לא נורמלית), הניפוח האינסופי שלהם והריכוז שלהם בעצמם בלבד הופך את שוק המוזיקה האמריקאי למאוד מאוס בעיניי, גם הפופ הלעוס ביותר עושים הרבה יותר איכותי בבריטניה, זה ככה עוד מהאייטיז, וכמובן כשהכדור בידיים של האמריקאים המוזיקה בקאנטים (כמו עכשיו). אז זה לא שאני לא אוהב מוזיקה מארה"ב, יש לי הרבה פייבוריטס משם אבל בסופו של דבר הם יכולים כרגיל להתרכז בשלהם, המוזיקה הטובה באמת נעשית מעבר לים.
אלוהים אדירים... אני פשוט בהלם אתה מעריץ מוזיקה בריטית, ומאשים את האמריקאים בניפוח שלא בצדק של להקות די סבירות בסך הכל? אני צריך להזכיר לך כמה שמות אנגליים הפכו בשנים האחרונות לביטלס החדשים?
המדיה עשתה אותם כאלה. בפועל, הרבה מהלהקות הללו - ארקטיק מאנקיז, הליברטינז, קולדפליי אפילו - להקות לא רעות עם סטנדרד מסויים של איכות. במקרה של האמריקאים אלה הסוכנים, האמרגנים וכמובן הלייבלים שמפוצצים שמות שבפועל אפילו לא עושים מוזיקה משהו.
הווייט סטרייפס לא טובים בשום פרמטר מהליברטינז וגם לא מהארקטיק מאנקיז. הם להקה של 80% מוזיקה 20% פוזה, היה להם דיסק אחד נחמד ודי בלוזי ומאז הם עושים מוזיקה סופר סתמית. מבחינת מלודיות לא רק שהליברטינז והארקטיק מאנקיז לא רואים אותם ממטר, אפילו הקאייזר צ'יפס לא רואים אותם.
זה הפקטור שלך? שמעתי כל אחד משלושת האלבומים האחרונים של הווייט סטרייפס, Get Behind me Satan דיסק לא טוב, האחרון נחמד, הליברטינז והארקטיק מאנקיז עשו, כל אחת, שני דיסקים שנחשבים מצויינים, לומר שהווייט סטרייפס טובים מהם רק בגלל שיר אחד... די טיפשי. בהיסטוריה יש מיליון One hit wonders, גם הם טובים מהליברטינז והארקטיק מאנקיז? (הווייט סטרייפס לא one hit wonder, אבל הבנת את הכוונה).
אתה רוצה לדבר באלבומים? לווייט סטרייפס יש את Elephant ו-White Blood Cells, שני אלבומים מצויינים, גם אם הם חוזרים על אותה מנטרה אל תחשוב אותי לאיזה ילד קטן שמתלהב מלהקה בגלל להיט אחד