הצ'מפיונס ליג - בשביל מה זה טוב?

הנושא בפורום 'פורום כדורגל עולמי' פורסם ע"י KirkH, ‏5/7/03.

  1. KirkH Member

    הצטרף ב:
    ‏27/11/02
    הודעות:
    13,515
    לייקים שהתקבלו:
    70
    כבר המון זמן זה מציק לי, אז הנה הגיע הזמן שתשמעו מה יש לי לומר. וכן, אני יודע שאני בעמדת מיעוט, חפיף זה לא אומר שאני טועה :wink:

    הטענה המרכזית שלי היא שהצ'מפיונס ליג בניגוד גמור לפירסום וההילה שאופפים אותה היא לא ליגה שמייצגת איכות של קבוצות , זו לא ליגה שהישגים בה מראים על גדולה של מועדון. אני חושב שהישגים בליגה המקומית שווים פי אלף על תואר או הישג מכובד בצ'מפיונס ליג. אני בעיקר מרגיש שמנפחים את המפעל הזה לפרופורציות חסרות כל בסיס.

    אני צופה בצ'מפיונס ליג מיום הקמתה והתחושה שלי היא שהמפעל הזה מתקיים בעיקר כמסחטת כסף ולא כבמה לכדורגל סופר איכותי. הרי במרכז הרעיון לבנות ליגה שתאחד את כל הקבוצות הגדולות של אירופה (אף על פי שפעם עבדו לפי העיקרון שהאלופה המקומית היא הקבוצה הטובה במדינה), עמד העניין של יצירת עניין אדיר בליגה שכן מי יתנגד לצפות במשחק שיפגיש את האלופה הספרדית עם אלופת איטליה הגדולה? אז זהו. שאני מתנגד!!
    מה שקרה בשנים האחרונות בצ'מפיונס ליג הוא שהקבוצות משחקות אך ורק בשביל הכסף (זה שמגיע כתגמול על ניצחונות) ולא על מנת לבדר את האוהדים שלא לומר לגרום להם גאווה בהופעה הירואית.
    לא יודע מה איתכם, לי נמאס לראות משחקים בין אימפריות נגמרים ב1-0 מסכן שזוכה יום לאחר מכן לכותרות מכאן ועד אמסטרדאם רק בגלל שהמשחק היה בצ'מפיונס ליג המהוללת - לעזאזל, היה חרא משחק!!
    הקבוצות משחקות בשלב הבתים כדורל בונקריסטי ומגעיל שנועד להבטיח ניצחונות דחוקים שיקדמו את הקבוצה לשלב הבא. ואז כשכבר עוברים לשלב הבתים השני ונושרות הקבוצות החלשות שרק באו להוות תפאורה ומעט פייט - גם אז אנחנו רואים משחקים שבלוניים שהשיטה הרווחת בהם היא בונקר ומתפרצות.

    מה שהכי מפתיע אותי זו ההתייחסות למפעל הזה כמייצג סופר אובייקטיבי לאיכות של קבוצה. שמישהו יסביר לי איך לעזאזל קבוצה כמו מילאן שמאכזבת אנושות בליגה המקומית לוקחת כזה טורניר? ואז פתאום הכל נשכח - "מילאן שוב אימפריה"... למה מה קרה? ניצחו בפנדלים 17 משחקים? סו וואט?

    גם ההתיחסות שלנו הישראלים לאירופה די מצחיקה. הרי ברור לכל שאין שום סיכוי שבעולם שקבוצה ישראלית תבנה קבוצה מספיק טובה על מנת לעבור את שלב הבתים השני, ובכל זאת מתייחסים כאן בכזו התלהבות מניצחונות ובעיקר מתאכזבים מהפסדים - ואני שואל, מה זה משנה? הרי בין מקום רביעי ואפס נקודות למקום שלישי ושש נקודות ההבדל הוא כולה בכסף. אהה כן, בכסף ובאיבוד האליפות בליגה המקומית.
    אני חושב שהמחיר וההשקעה לא שווים את זה. אני מעדיף שכל הקבוצות שאני אוהד יפלו כמה שיותר מוקדם במפעל הזה.

    יאללה, תורכם להגיד לי למה אני טועה.
     
  2. Thierry Henry Member

    הצטרף ב:
    ‏2/12/02
    הודעות:
    595
    לייקים שהתקבלו:
    0
    הצ'מפיונז ליג משלבת את סגנונות המשחק של כל הליגות - ההגנה האיטלקית, הטקטיקות האנגליות, הטכניקה הספרדית..
    כל זה ביחד יוצר כדורגל פשוט נהדר - והליגה הזו היא בין השאר בשביל הכסף, הרי כמעט כל דבר שעושים הוא מהצורך ואו הרצון לכסף.
    בצ'מפיונז, אתה רואה לפחות 20-25 משחקים גדולים. ריאל מנצ'סטר, באיירן בארסה, ארסנל ולנסיה.
    בליגה לא תראה מפגשים כאלו.
    וגם כל קבוצה מסגלת את סגנון המשחק שלה ליריבה, דבר שיוצר את מה שאמרתי למעלה..
    לדעתי - אתה טועה.
    אה ואם אני אפרט לך את המשחקים היפים עם התוצאות הגבוהות שהיו בצ'מפיונז ליג, יקח לי לפחות 4 ימים http://www.asoccer.co.il/forum/html/emoticons/smile.Xxx
     
  3. KirkH Member

    הצטרף ב:
    ‏27/11/02
    הודעות:
    13,515
    לייקים שהתקבלו:
    70
    כן, 4 ימים להיזכר בשלושה משחקים כאלה...

    בחייאת מתי היו תוצאות גבוהות בצ'מפיונס? חיפה מאן יו? מילואי יובה מנצ'סטר יונייטד? בארסה פנר? מה גם שהרמה לא תמיד גבוהה במשחקים כאלו.

    ומה שאמרת רק מחזק את הטענה שלי - העובדה שקבוצות מנסות לסגל לעצמן סגנון משחק שלא מתאים להן רק כדי לבטל את היתרונות של היריבה יוצר כדורגל שבלוני ומשעמם. כדורגל שבו קבוצות התקפיות משחקות לאט לאט ומסודר דרך הקישור האחורי במקום לרוץ כמו משוגעים באגף.
     
  4. Julian Joachim Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    7,506
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני מסכים לחלוטין...

    אבל אין מה לעשות, הכל תהליכים של גלובליזיציה... עצוב, אבל המצב עוד הולך להתדרדר (עד כמה שאפשר להתדרדר מפה והלאה).

    אם כבר מדברים אז אני זוכר את אופ"א הישן והקטן וגביע המחזיקות של אותה תקופה, ששם כל מפגש היה משחק איכותי. ממש מדהים. ממש נוסטלגיה.
     
  5. Thierry Henry Member

    הצטרף ב:
    ‏2/12/02
    הודעות:
    595
    לייקים שהתקבלו:
    0
    יובה-ריאל - 2 המשחקים, לא היו עם רמה טובה?
    בארסה-יובה?
    בארסה-ניוקאסל?
    ויש עוד הרבהה..
    ועוד משהו.. הליגה הזו היא הליגה הכי מושכת בעולם כי היא מרכזת את כל הכוכבים הכי גדולים בעולם...
     
  6. KirkH Member

    הצטרף ב:
    ‏27/11/02
    הודעות:
    13,515
    לייקים שהתקבלו:
    70
    בארסה ניוקאסל?!?! המשחק שהפרס למנצח היה ערימת גוגואים? מן הסתם אני לא מדבר על משחקים שלא קובעים כלום. תשווה את זה למשחקים שדווקא כן קבעו משהו במחזור האחרון של שלב הבתים. המשחק הפתוח היחידי שהיה במחזור אחרון של שלב הבתים (גם הראשון וגם השני) היה באזל ליברפול והוא היה פתוח רק כי ליברפול כל כך גרועה שלמרות בונקר שלה בפתיחה היא ספגה שלוש פעמים.

    יש קבוצות שבליגות המקומיות הן קבוצות סופר התקפיות שמשחקות פתוח וכשהן מגיעות לאירופה הן שוכחות את זה.

    והעובדה שהמפעל הזה מרכז את הקבוצות הכי טובות באירופה ואת השחקנים הכי אטרקטיביים היה אמור להביא רמה הרבה יותר גבוהה.
     
  7. rainman משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/9/02
    הודעות:
    17,976
    לייקים שהתקבלו:
    0
     
  8. KirkH Member

    הצטרף ב:
    ‏27/11/02
    הודעות:
    13,515
    לייקים שהתקבלו:
    70
    לא יודע מה איתך, ריינמן, אני לא הייתי מתייחס בכזו קלות להפסד האליפות המקומית בשביל "הישג" בצ'מפיונס ליג.
    מה זה הישג? יחסית לליגה הישראלית והכדורגל הישראלי זה הישג, יחסית למפעל זה כלום. ועם כל הכבוד אני משוכנע במאה אחוז שבחמש השנים הקרובות אף קבוצה לא תעבור את שלב הבתים השני ככה שעל איזה הישג בדיוק אתה חולם? הפסד מכובד במשחק העלייה משלב הבתים לשמינית הגמר? בשביל מה? שאחרי זה יעשו בתקשורת כזה אבל לקבוצה ויכתירו את העונה שלה למאכזבת כמו שעשו אחרי ההפסד של ישראל לדנמרק? אנחנו לא מספיק טובים. נקודה.

    וזה שבשביל קבוצה כמו אייאקס 1-0 על אינטר זה הישג זה נורא נחמד בתור משחק חד פעמי שחייבים לנצח בו. אבל כשזה הופך למנטרה ולשיטה שחוזרת כל משחק במפעל זה הופך את העניין למשעמם.
     
  9. שגיא Guest

    אוקיי, לפני התגובה שלי, משהו קטן, קירק:
    אף קבוצה לא תעבור את שלב הבתים השני, מכיוון שמורידים אותו, לפחות על פי מה שאני יודע, ותקנו אותי עם אני טועה, אבל מהעונה הבאה יהיה שלב בתים אחד, של 8 בתים, וממנו עולות 16 קבוצות לשלב שמינית הגמר. לא כך הדבר?

    ולעניין...
    יש משהו במה שקירק אומר, זה באמת מסב את תשומת ליבי, הבעיה שהציפיה מהמפעל ומהמפגשים העילאיים האלה היא, כביכול, רמת ציפיות מאוד מאוד גבוהה, ולכן, גם רמת ההאכזה מהמשחקים, מרמת המשחקים, או לפחות מרובם, היא גם רמה גבוה. "כגודל הציפיה כך גודל האכזבה" אומרים? אולי. יש בזה משהו.

    בעניין הכסף, שוב, הספורט והכסף לא יכולים ללכת לבד, ספורט בלי כסף, זה אולי ספורט של שחקני נשמה שכבר לא נראים על מגרשי הכדורגל, אבל מה לעשות, אם תרצו או לא - הכל מתחיל ונגמר בכסף. זה המניע העיקרי בעולם, בכל התחומים, ולא יעזרו התכחשויות כאלה או אחרות, כסף כסף כסף, זה מדליק אנשים, כמו שזה מדליק קבוצות וראשי קבוצות כדורגל. אז אולי, ואפילו בטוח, זה גורם לנו פחות להנות, ממפגשי כדורגל כאלה או אחרים, אבל אני לא חושב שיש טעם לדבר על ליגת האלופות ככלל. כל משחק הוא לגופו. והיו לנו משחקים מכריעים, גמרים מכריעים שבהחלט היו ברמה גבוהה, אני בטוח שאם שבצ'נקו היה כובש בהזדמנות המצויינת שהייתה לו בדקות הראשונות, יכול להיות שהדיון הזה לא היה נפתח בכלל מכיוון שהיינו מקבלים איזה משחקים שהיה יכול להיגמר עם 5 שערים, ולא מפנדלים.

    אז אולי יש משהו בדברייך, קירק, ואני אפילו בחלקי מסכים עם הדברים, אבל אני פשוט לא יכול לראות את הדברים מתנהלים האחרת, ככה העולם הורגל, ולא ניתן, לפחות כרגע, לשנות את פני הדברים. דבר נוסף, במקרה שאתה מדבר על הקבוצה שלך, הניצחון, בייחוד במשחקים מכריעים כאלה, יעניין אותך קצת יותר מאשר תצוגת כדורגל נפלאה.
     
  10. KirkH Member

    הצטרף ב:
    ‏27/11/02
    הודעות:
    13,515
    לייקים שהתקבלו:
    70
    אני זו לא דוגמא, כמו שאתה בטח שם לב אני לא ממש מתלהב מהמפעל הזה, בלשון המעטה... כבר אמרתי, מצידי שצ'לסי יפסידו במוקדמות, אני אשמח. אם אפשר שיפסידו למכבי ככה שלפחות נראה את צ'לסי שוב בבלומפילד. אני לא מתייחס להישגים במפעל הזה בגלל שהם בנויים על כדורגל שאני לא אוהב לראות.

    בקשר לשיטה. יכול מאוד להיות שזו הבעיה. אני מסכים איתך שכדורגל מודרני מושפע בעיקר מכסף, ועדיין בליגות המקומיות לא רואים קבוצות משחקות 38 משחקים בונקר ומתפרצות כדי לקחת אליפות. אולי אם ישנו את השיטה ככה שהקבוצות לא יפנו כבר מהמשחק הראשון לשיטה הכי קלה = בונקר.
     
  11. Don p1 Member

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    1,453
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מאכזבת אנושות בליגה האיטלקית? בוא נגיד את זה ככה, מתי שמילאן שיחקה טוב בליגה היכולת שלה באירופה גם הייתה מרשימה, בתקופת המשבר שלה בליגה גם בליגת האלופות היא לא הפגינה משחקים טובים כגון ההפסד לריאל ומשחקים דלים מול לוקומוטיב.
    מילאן הוכיחה בשיא הצדק שמגיע לה, בסיבוב הראשון היא העיפה את באיירן מינכן האלופה לפני שנתיים, כאשר ניצחה אותה פעמיים, בסיבוב השני היא גרמה לריאל להתקשות ואף ניצחה אותה. כך שלפי מה שנראה, ופה אין חוכמות מילאן עברה את הקשות ביותר...אז כולם תעשו טובה לפני שאתם משמיצים תסתכלו על העובדות, לפני הגמר אמרתי שמשחק כדורגל לא תראו אבל דרמה כן, וזה היה לפחות לנו האוהדים האיטלקים.


    ועכשיו לנושא עצמו - ברור שתהליך הגלובלזציה משפיע גם על המפעל הזה, הכסף בו הוא המרכיב המרכזי. אבל לי בתור אוהד מהבית לא אכפת, נאי מקבל שני תצוגות בימי שלישי ורביעי של משחקי כדורגל, זה שהם לפעמים מאכבים, אם זה אין מה לעשות ככה זה הכדורגל. אתה לא יכול לצפות ל 100% פה ושם יש נפילות. אבל בכלליות אני מאוד נהנה מהמפעל הזה, הוא בעצם מאחד את הקבוצות הגדולות באירופה ונותן מתח והנאה.
     
  12. שגיא Guest

    פיימן תיאר את זה די טוב...
    באמת אתה לא יכול לצפות ל100 אחוז איכות, אבל אני פשוט נהנה ממשחקי כדורגל, אז יש כאלה שפחות, שאני אתחיל לראות אותם, ואחרי כמה דקות אני אחליט שאני מעדיף לעשות משהו אחר במקום, ויש כאלה שאתה יושב ורואה, כפי שאמרתי, זה פשוט כל משחק לגופו. אבל באמת, בתור אוהד, אני לא מתלונן שאני מקבל שני מחזורי ליגת האלופות באמצע השבוע.
     
  13. ליהי Member

    הצטרף ב:
    ‏8/2/03
    הודעות:
    3,079
    לייקים שהתקבלו:
    0
    )טוב ,לפי דעתי הפועליסט אמר את מילת המפתח כאן : כוכבים.

    אני אישית מאוד מתרגשת כל פעם שיש צ'מפיונס ליג וזה מפעל מאוד איכותי אבל באמת אני לא חושבת שהוא בא להציג אובייקטיביות בגרוש. הרי ידוע לכולם שמילאן (עם כל הכבוד פה לחובבי מילאן) היא לא באמת אלופת אירופה.

    המפעל הזה נועד כדי שקבוצות פאר מכל קצוות אירופה יפגשו באופן רנדומלי לשחק שזה בערך הדבר הכי טוב שאוהד כדורגל יכול לבקש לעצמו ( :roll: ). ליגת האלופות הולידה את גביע אופ"א ואם אתם חושבים על מפעל מיותר, אז אולי ליגת האלופות האיכותי זו לא הכתובת.
     
  14. Don p1 Member

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    1,453
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני יודע שחלקם חושבים שאני סוטה מהנושא, אבל אני חושב שזה עיקר הבעיה וזאת ה'אכזבה' שנוצרה אצל חלקכם השנה..

    וכי למה לא?! הרי כולכם פה מדברים על דעות - הכדורגל שלה לא הכי טוב, בונקריסטית בלה בלה בלה..
    אף אחד לא מדבר איתי על העבודות הקיימות.
    מילאן סיימה כל שלב שאת ארבעת המשחקים הראשונים שלה היא מנצחת בקלות שהיא מדלגת בקלות בפעם הראשונה על באיירן ודפו ובפעם השניה על ריאל ודורטמונד. במשחקי הנוק-אאוט מילאן ניצחה ברגעים החשובים, ובגמר בפנדלים כמו שלא פחות קבוצות לפניה עשו כך כי זה חלק מהמשחק. אף אחד לא יקח מברזיל את התואר ב-94 כי ניצחה בפנדלים.

    לפי מה שהסברתי כרגע מילאן הייתה הקבוצה הטובה לאורך כל השנה, לא שום פקפוק ואם למישהו אחר היה מגיע הוא היה עוצר אותה, או שלפחות לא עף על ידי היריבה שלה בגמר יובה.

    אולי חלקכם מאוכזבים מכך שהשנה הפסדתם במאבק שלכם, קשה לכם עכשיו לחזור בכם מהשמצות אז אתם ממשיכים וזה מביא כבר למצב שזה עולה על כל העצבים. מילאן היא אלופת אירופה בזכות זה שניצחה את כל הקבוצות שהייתה צריכה בדרך לגמר ובאירוע עצמו. אז איך היא לא אלופת אירופה האמיתית? אני מנסה לחשוב למי היה מגיע יותר... למנצ'סטר? שריאל צחקה עליה ברבע הגמר..או לריאל עצמה? שיובה ובראשה ליפי הרס לדל בוסקה את מרכז השדה במשחק אחד ועשה את מה שאף אחד לא הצליחו לעשות בשנתיים האחרונות.

    בצדק ובזכות, שני קבוצות איטלקיות הגיעו לגמר, וכיום אלופת אירופה היא קבוצה איטלקית.

    תשנאו, תלעגו אבל את האמת אתם לא יכולים להכחיש.
    =D>
     
  15. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,751
    לייקים שהתקבלו:
    8,305
    אני עם פיימן.

    להגיד שמילאן היא לא אלופת אירופה אמיתית זה חתיכת בלוף!!!

    מילאן היא הקבוצה הטובה באירופה מה לעשות? והיא הוכיחה את זה במשך העונה במפעל, היא נתנה 2 סיבובים ראשונים גדולים ואין לי ספק מי הקבוצה הטובה באירופה. מילאן. ואין מה להתווכח..... זו עובדה.