בעיית השיפוט - מה עושים עם זה?

הנושא בפורום 'פורום כדורגל עולמי' פורסם ע"י King Kenny, ‏6/5/07.

  1. King Kenny Member

    הצטרף ב:
    ‏21/4/06
    הודעות:
    5,153
    לייקים שהתקבלו:
    0
    כל שבוע אנחנו רואים טעויות שיפוט בכל הליגות באירופה ובכלל, החלטות שיכולות להכריע אליפות/ירידה/זכייה בגביע.

    השאלה היא מה עושים עם זה, איך מצמצמים את מספר טעויות השיפוט?
     
  2. A. Arshavin Member

    הצטרף ב:
    ‏26/4/07
    הודעות:
    4,938
    לייקים שהתקבלו:
    0
    תכנולוגיה......אין מפלט מזה
     
  3. Engel Del Madrid Member

    הצטרף ב:
    ‏18/2/05
    הודעות:
    4,185
    לייקים שהתקבלו:
    0
    שום טכנולוגיה.
    טעויות שיפוט הם חלק מהיופי של המשחק, טעויות השיפוט הם אלו שיוצרות את התשוקה לנצח למרות שהשופט שרק לפנדל משווה בדקה 87.

     
  4. King Kenny Member

    הצטרף ב:
    ‏21/4/06
    הודעות:
    5,153
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אתה רוצה שימשיכו להיות טעויות שיפוט? השופטים נמצאים במגרש לא בשביל לטעות.
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏6/5/07
  5. Michael Carrick מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏1/4/05
    הודעות:
    24,217
    לייקים שהתקבלו:
    6,259
    לא מסכים עם זה שמדובר בדבר יפה. למשל היום, סיטי קיבלה פנדל שלא הגיע לה בדקה ה80, והייתה יכולה להשוות אילולא ואן דר סאר היה אלוהים ולהרוס ליונייטד עונה שלמה. מה יפה בזה?

    הבעייה עם טכנולוגיה היא שהיא לא יכולה לפתור את כל הבעיות. שער שעבר את הקו או לא היא יכולה, אבל יש למשל פנדלים שאי אפשר לראות בוודאות אם היה או לא.
     
  6. A. Arshavin Member

    הצטרף ב:
    ‏26/4/07
    הודעות:
    4,938
    לייקים שהתקבלו:
    0
    כמה שזה כואב חייבים לעבור לטכנולוגייה לפחות בצורה חלקית...כמו שחשבו פעם להוסיף איזה צ'יפ לכדור שיגיד מתי הוא עובר את הקו
     
  7. The-Gunner Member

    הצטרף ב:
    ‏26/8/06
    הודעות:
    3,207
    לייקים שהתקבלו:
    0
    נגד הכנסת טכנולוגיה לכדורגל. בחצי גמר ליגת האלופות אין בעיה להשתמש במיטב הטכנולוגיה שקיימת בשוק, אבל מה תעשה בליגה השלישית בבלגיה? לא לכל מקום יש את האפשרות לכך, אז מה, יהיה משחק לא שווה?

    חוץ מזה, בלטאר כבר חושב על הכנסת שתי קוונים חדשים למשחק, שיהוו כמעין עוזרי שופטים.
     
  8. A. Arshavin Member

    הצטרף ב:
    ‏26/4/07
    הודעות:
    4,938
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אתה יודע מה???אתה צודק...שיכנעת אותי. יהיה קשה עם טכנולוגיה בליגות נמוכות.
    והרעיון של הקוונים החדשים נשמע טוב.
     
  9. road runner Member

    הצטרף ב:
    ‏31/1/06
    הודעות:
    490
    לייקים שהתקבלו:
    0
    ברוב המקרים זה מתאזן. השופטים טועים לכל הכיוונים, וקבוצה שמשחק אחד הפסידה בגלל טעות שיפוט מנצחת משחק אחר בגלל טעות אחרת.

    דברים שאפשר לעשות בלי לערב טכנולוגיה, זה אולי להעלות את שכר השופטים כמה שניתן, לוודא שיהיו כמה שיותר מקצוענים ושלא יהיו להם אינטרסים להימורים.
    דבר נוסף שאפשר לעשות זה לנקוט בשיטת המקל והגזר - שופט שעשה טעות חמורה, או עושה טעויות באופן כרוני ייענש בהקפאה לתקופה מסוימת, ושופט מוצלח יקבל קידום מהיר. אני לא אופתע אם בחלק מהליגות זה כבר נהוג, אבל לליגה שלנו זה בהחלט יכול לעזור.
     
  10. Mehmet Member

    הצטרף ב:
    ‏23/8/06
    הודעות:
    1,425
    לייקים שהתקבלו:
    0
    רק טכנולוגיה.

    גם אם זה יפתור את המחלות של הכדורגל רק באופן חלקי, זה יותר טוב מכלום. כמו כן, צריך להתיר לשופטים להסתמך על מצלמות טלויזיה, גם במחיר של עיכוב המשחק.

    בנוגע לעניין הליגות הנמוכות, זה נכון מצד אחד שהעניין ייצור אפליה, אבל מצד שני, תחשוב על זה שבליגות גבוהות יותר יש איצטדיונים יפים יותר, יותר קהל לקבוצות, יותר כסף, אז אין מניעה שגם תהיה טכנולוגיה יותר טובה... צריך לחשוב גם מהכיוון הזה...
     
  11. ACBenb Member

    הצטרף ב:
    ‏2/12/06
    הודעות:
    2,868
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אתם אומרים טכנולוגיה, שמישהו יפרט יותר. יהיה שופט שיישב מול הטלוויזיה ויתקשר לשופט אם הייתה עבירה או לא? או שכל דקה השופט יילך לראות במוניטור כמו בפוטבול בארה"ב?
    זה לא כזה פשוט, ואין מה לעשות עם זה. רק לחיות עם זה. אם כבר אז לעשות איזה שיטה שנדע אם הכדור עובר את הקו או לא, אבל להשתמש בטלוויזיות והטכונולגיה כדי לדעת אם היה נבדל או פנדל? אם יהיה כזה דבר זה לא יהיה נחמד אם כל שניה יעצרו את המשחק.
     
  12. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    18,260
    לייקים שהתקבלו:
    4,696
    לא מאמין שזה באמת מתאזן. קח לדוגמה את ווסטהאם, שהיתה על הקרשים, פשוטו כמשמעו, עד שהגיע איזה משחק בבלקבורן. היא פיגרה, השוותה מפנדל שלא היה וניצחה משער שלא היה (הכדור לא עבר את הקו). זה פתח עבורה תנופה שכנראה תשאיר אותה בליגה. עכשיו לך תגיד לוויגן שזה מתאזן...

    בקשר לנושא עצמו, עם כל הכבוד למשכורות ומקצועניות ועונשים, בני אדם לא מסוגלים לשפוט במשחק כדורגל בלי לטעות. זה פשוט בלתי אפשרי. קוון לא יכול לקבל החלטות נכונות בנוגע לנבדל כל הזמן. לשופט אין שבע עיניים. כולם ירדו על רוב סטיילס ובצדק אחרי שלא הרחיק את מייקל בול שדרך על רונאלדו בדרבי אתמול, אבל בתכל'ס קצת קשה לי להאשים אותו כי הכדור כבר לא היה שם (מה שאומר הרבה על הפאול של בול...) והשופט בעיקרון אמור לעקוב אחריו.

    אני חושב שחייבים להכניס טכנולוגיה, במידה. לא, לא יכול להיות שופט טלוויזיה שיבדוק כל אירוע, אבל בהחלט צריך להשתמש בטכנולוגיית קו שער למשל כדי לקבוע אם כדור עבר את הקו או לא. זה לא קורה המון, אבל זה קורה. בניגוד להחלטות אחרות, עם הניטור הנכון כן אפשר לקבל פה הכרעה חד משמעית בניגוד לעבירות, שהן לפעמים עניין של נקודת השקפה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏6/5/07
  13. Maccabi Diamond משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/2/06
    הודעות:
    14,242
    לייקים שהתקבלו:
    2,433
    מין:
    זכר
    אני פשוט לא יכול לסבול שאומרים "טעויות שיפוט זה חלק מהמשחק". זה כל כך לא. השופט לא אמור להיות גורם משפיע על המשחק בכלל. שופט בבית משפט יגזור עליי עונש מוות על משהו שלא עשיתי ואיך בדיוק ינחמו אותי? "טעויות שיפוט זה חלק מהחיים". השופט אמור לעשות צדק במהלך משחק הכדורגל ואם הוא לא עושה אותו, אז שיחליפו אותו במצלמות הטלויזיה. מצידי, שיעמידו בובה שרק תקשיב לדיווחים מהאוזניה.
     
  14. tiktin Member

    הצטרף ב:
    ‏20/5/05
    הודעות:
    829
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אא כן? אז מה תגיד לשופטים בליגה נערים א ארצית דרום שכל שבוע יש שופט שבגלל הקריזות שלו משחקים מוכרעים? דוגרי זה חלק מהמשחק אבל ברמות הגבוהות שבהם השפוטים טועים פעם ב... דווקא בליגות הנמוכות איפה שיש שופטים גרועים עדיף להשתמש בטכנולוגיה.
    ברור שזה לא יקרה כי אף אחד לא יבוא וישקיע אבל לדעתי לא צריך לערב טכנולוגיה בכדורגל כמו שלא צריך לערב גזענות בכדורגל. הכדורגל הוא כמו שהוא ולא צריך לערב איתו שום דבר שלא קשור כי זה רק יהרוס את היופי של הספורט. הרעיון להכניס עוד 2 קוונים הוא רעיון מעולה.
    טכנולוגיה תהרוס את היופי של הכדורגל ולא צריך לתת לדבר כזה לקרות.
    מה שיפה בכדורגל שאין בשום ספורט אחר שבכדורגל לא תמיד הקבוצה הטובה מנצחת. אם הכנסת הטכנולוגיה הדבר הזה יעלם כמעט לגמרי. בכדורגל יש מלא הפתעות ואכזבות והטכנולוגיה תהרוס את זה
     
  15. Riki Member

    הצטרף ב:
    ‏13/7/05
    הודעות:
    5,747
    לייקים שהתקבלו:
    0
    בהתחשב בעובדה שאתה אוהד של קבוצה שנמצאת בליגה שבמשבר עמוק של איך לומר בעיברית תקינה, שופטים אהבלים בעלי שום הבנה מינימאלית של חוקי כדורגל ודרכי ישומם בזמן משחק, אז אפשר לומר שהתגובה שלך מבדרת במעט... http://www.asoccer.co.il/forum/html/emoticons/sad.Xxx

    הכול באהבה מירנוש, פאק סביליה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏7/5/07